abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214487913
Zag niet dat ik ‘m sloot. Geen plaatje want mobiel
We have far more in common than that which devides us..
pi_214488448
@Kaatje1 Heb je meegekregen dat sch.zus na nachten hoesten, slijm en benauwd wordt verdacht van kinkhoest?

MnX heeft ruim 100 lege bierflesjes in een shopper vol.
Zou het nu rustig zijn bij de automaat in de vakantie? Dat vind ik wel onder fitness vallen. :W
pi_214488528
Had iemand even kunnen melden dat het vandaag ging regenen? Ik dacht dat we een week zon en zweten hadden. Dus nu zit ik op kantoor en hangt mijn was buiten.

In de regen }:|

Dadelijk maar eens huiswaarts. Ook om hopelijk kater uit zijn gevangenis te bevrijden, als hij gepiest heeft op zijn speciale korrels. Want in de nachtelijke opsluiting lukt dat blijkbaar niet en ik wil toch echt graag weten of er eiwitten in zijn urine zitten of niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214488607
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:24 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 Heb je meegekregen dat sch.zus na nachten hoesten, slijm en benauwd wordt verdacht van kinkhoest?

Zou het nu rustig zijn bij de automaat in de vakantie? Dat vind ik wel onder fitness vallen. :W
Die had je aan AH mee kunnen geven :D

Ik ben al jaren niet meer bij een flessenautomaat geweest. AH komt een keer of 4 per jaar en die nemen het altijd mee.
Spoilers!
pi_214488839
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:24 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 Heb je meegekregen dat sch.zus na nachten hoesten, slijm en benauwd wordt verdacht van kinkhoest?

Ja en meteen de symptomen opgezocht maar daar voldoe ik lang niet aan. Ik denk echt dat afgelopen nacht een hoogtepunt ellende was. Nog geen antihoest pilletje nodig vandaag, af en toe een kuchje
pi_214488915
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Had iemand even kunnen melden dat het vandaag ging regenen? Ik dacht dat we een week zon en zweten hadden. Dus nu zit ik op kantoor en hangt mijn was buiten.

Dadelijk maar eens huiswaarts. Ook om hopelijk kater uit zijn gevangenis te bevrijden, als hij gepiest heeft op zijn speciale korrels. Want in de nachtelijke opsluiting lukt dat blijkbaar niet en ik wil toch echt graag weten of er eiwitten in zijn urine zitten of niet.
Sorry, niet op gelet.

Het is een heel onaardige methode maar bij een van mijn katten is ooit eens urine uit de blaas gedrukt, op geen enkele manier lukte het
pi_214489261
Beterschap Kaatje :*

Net met zoonF gebeld en de verhalen gehoord van het weekje varen in de bommelerwaard met zo'n blok hut boot.
Vonden het helemaal geweldig, heel stil, overal, ook in het wild,aanleggen. Boodschappen doen met de kano.
Beverburcht met bevers gezien, herten, ijsvogels O+ , zwijnen gehoord, schotse hooglanders, wilde paarden, om 6 uur wakker worden door een vogelconcertwekker.
Ze zijn helemaal in love O+
pi_214489491
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:17 schreef Blues het volgende:
Beterschap Kaatje :*

Net met zoonF gebeld en de verhalen gehoord van het weekje varen in de bommelerwaard met zo'n blok hut boot.
Vonden het helemaal geweldig, heel stil, overal, ook in het wild,aanleggen. Boodschappen doen met de kano.
Beverburcht met bevers gezien, herten, ijsvogels O+ , zwijnen gehoord, schotse hooglanders, wilde paarden, om 6 uur wakker worden door een vogelconcertwekker.
Ze zijn helemaal in love O+
Wat klinkt dat gaaf, een droom vakantie
pi_214490362
blok hut boot droom vakantie
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214490452
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die had je aan AH mee kunnen geven :D

Ik ben al jaren niet meer bij een flessenautomaat geweest. AH komt een keer of 4 per jaar en die nemen het altijd mee.
Tja…mnX had geen puf om uit te zoeken gisteravond.
Toen heb ik het maar gedaan, want ik moest alsnog het dorp uit.
Het waren 42 flesjes. Dus. Overdrijven is een vak.
Het bonnetje heb ik net geapp’t naar de Schipper.😎
pi_214490519
Wauw als ik zo lang mn flessen ed laat staan word mn huis echt overgenomen door fruitvliegjes en ander gespuis :o

Gelukkig woon ik bovenop een supermarkt waarvan de inleverautomaat het zeker 1 dag in de week doet *O* :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214490559
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja en meteen de symptomen opgezocht maar daar voldoe ik lang niet aan. Ik denk echt dat afgelopen nacht een hoogtepunt ellende was. Nog geen antihoest pilletje nodig vandaag, af en toe een kuchje
Sch.zus zegt, dat stomen met ( verse ) tijm enkele malen per dag verlichting geeft op de hoestprikkel.😇
pi_214490714
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:52 schreef sigme het volgende:
blok hut boot droom vakantie
Nu willen ze er gaan wonen :D
pi_214490909
Ook vooralsnog geen fruitvliegjes hier.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214491004
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Sorry, niet op gelet.

Het is een heel onaardige methode maar bij een van mijn katten is ooit eens urine uit de blaas gedrukt, op geen enkele manier lukte het
Vrijdag heb ik sowieso een afspraak staan want we gaan over op injecties tegen de arthrose ivm zijn nieren ( met dank aan @Candaasje want zowel ik als de DA hadden dat gemist). Mag ik laten zien dat ik ook nog steeds in beesten kan prikken en daarna zelluf maandelijks doen. Scheelt mij tijd en vooral voor hem een hoop stress.
Net thuis, nog steeds geen pies }:| (wat ook te denken geeft over de nieren.. hij zit nu 15 uur in hok met bak :o ) Ik heb de tonijn in water (vooral water) geserveerd en hopelijk doet dat de komende uren wat. En anders had ik idd al bedacht dat ze vrijdag maar moeten gaan drukken.

Naast geen pies ook geen pakket. Iets van het werk, ik haal het op voor vakantievierende collega… pakket kwijt.

Was is natgeregend, iedereen die ik bel is er niet en als ze mij bellen ben ik er niet.

Topdag *O* :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214491040
Wel medailles *O*
pi_214491184
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wel medailles *O*
Ja, heel mooi. Wel beetje zuur voor de dames, zolang voor
pi_214491214
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Vrijdag heb ik sowieso een afspraak staan want we gaan over op injecties tegen de arthrose ivm zijn nieren ( met dank aan @:candaasje want zowel ik als de DA hadden dat gemist). Mag ik laten zien dat ik ook nog steeds in beesten kan prikken en daarna zelluf maandelijks doen. Scheelt mij tijd en vooral voor hem een hoop stress.
Net thuis, nog steeds geen pies }:| (wat ook te denken geeft over de nieren.. hij zit nu 15 uur in hok met bak :o ) Ik heb de tonijn in water (vooral water) geserveerd en hopelijk doet dat de komende uren wat. En anders had ik idd al bedacht dat ze vrijdag maar moeten gaan drukken.

Naast geen pies ook geen pakket. Iets van het werk, ik haal het op voor vakantievierende collega… pakket kwijt.

Was is natgeregend, iedereen die ik bel is er niet en als ze mij bellen ben ik er niet.

Topdag *O* :')
Het is ook warm he!
Mijnese plassen ook wel eens maar 1x per dag. Ook als het niet warm is. En al helemaal als er rare korrels in de bak liggen :+

En niet teveel water bijgeven, dat kan uitkomsten vertekenen. Al denk ik dat ik dat al had gezegd, bedenk ik al typende. Hopelijk doet 'ie snel gewoon wat de bedoeling is :)

@Blues wat klinkt dat heerlijk zeg, die vakantie van zoon!

Ik stond op, bracht afkortzaag terug naar vriendin en had PT. Nu met broodjes zalm op de bank sport kijken inhalen :s) wel klein beetje iets meegekregen, tv daar stond aan, maar niet echt gekeken natuurlijk.
pi_214491227
Oh, en @Kaatje1 beterschap! Hopelijk ben je idd over het hoogtepunt nu.
pi_214491617
Dus iemand vroeg of ik spaarzegels had voor handdoeken. Tuurlijk en 7 stuks weg.
Was ik vanmorgen in de ah winkel en het zijn wel hele mooie O+
Inmiddels heb ik er weer 7 met de bestelling vanmorgen. Nog een weekje broodjes voor mnX zet geen zoden aan de dijk.

Dus: wie wil mij 2 spaarkaarten schenken? Dat gaat magisch via een linkje 😇
Alsjeblieft…dankjewel *;
pi_214491625
Snel gekeken bij het weer. Hier blijft het droog. Pffft.
pi_214491747
De hagedisjes die in de scheuren van ons huis wonen hebben baby's O+

Er rennen heel veel minihagedisjes rond nu.
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:33:40 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214491764
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:16 schreef AnneX het volgende:
Dus iemand vroeg of ik spaarzegels had voor handdoeken. Tuurlijk en 7 stuks weg.
Inmiddels heb ik er weer 7 met de bestelling vanmorgen. Nog een weekje broodjes voor mnX zet geen zoden aan de dijk.

Alsjeblieft…dankjewel *;
Werkt dit?

Knip

[ Bericht 11% gewijzigd door Lienekien op 31-07-2024 14:41:09 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_214491812
Wat leuk _O_
Blijkbaar werkt dit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:40:04 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214491826
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:38 schreef AnneX het volgende:
Wat leuk _O_
Blijkbaar werkt dit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je ze?

Het gaat per zegel, niet per kaart.

Als het goed is heb je nu genoeg voor 2 kaarten.
pi_214491847
Zeg Vlondertje - houden we die erin? - hoef je de planken niet in de olie of iets dergl te zetten? Of had je dat al gedaan vooraf aan de constructie?
pi_214491861
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb je ze?

Het gaat per zegel, niet per kaart.

Als het goed is heb je nu genoeg voor 2 kaarten.
Ja oei dank je wel! w/ *O*
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:45:37 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214491868
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja oei dank je wel! w/ *O*
Als je nog meer wil, roep je maar.
pi_214491897
Whehe, Vlondertje.
Spoilers!
pi_214491938
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als je nog meer wil, roep je maar.
Even zegels rekenen…wil jijzelf niet?

Edit: volgens mij heb ik nu 4 volle kaarten. Even 24 uur afwachten tot het echt is bijgewerkt. Alhoewel de krat met lege flesjes van vanmorgen al wel is verrekend.

Lang leve de cul chat *O*
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:58:04 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214492017
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Even zegels rekenen…wil jijzelf niet?

Edit: volgens mij heb ik nu 4 volle kaarten. Even 24 uur afwachten tot het echt is bijgewerkt. Alhoewel de krat met lege flesjes van vanmorgen al wel is verrekend.

Lang leve de cul chat *O*

Nee, ik doe er niks mee.

Je hebt ze nu, als het goed is.
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:58:23 #32
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_214492020
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:38 schreef AnneX het volgende:
Wat leuk _O_
Blijkbaar werkt dit?
SPOILER
Ik doe er toch niets mee dus je hebt er 32 zegels bij. Als je er nog 176 nodig hebt hoor ik het wel :+
pi_214492061
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:58 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik doe er toch niets mee dus je hebt er 32 zegels bij. Als je er nog 176 nodig hebt hoor ik het wel :+
😂 dank dank _O_
pi_214492174
quote:

Alsjeblieft…dankjewel *;
Ik heb geen 2 kaarten, maar de zegels die ik zaterdag bijgeschreven krijg stuur ik je. Help je me wel herinneren?
pi_214492264
Volgende week moet ik naar de "tietenpletter" en die zit hier bovenop een berg, niet te fietsen dus met de bus. En toen schoot me te binnen dat ik een nieuwe OV chipkaart had ontvangen maar daar nog niets mee had gedaan. Dus alle mailtjes/brieven daarover opgezocht, de diverse accounts in (OV en NS), gebeld, kaart afgemeld en kaart aangemeld, automatisch opladen er weer bij etc. En nu werkt het in ieder geval weer zoals het altijd deed (hoop ik)
pi_214492270
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb geen 2 kaarten, maar de zegels die ik zaterdag bijgeschreven krijg stuur ik je. Help je me wel herinneren?
Indien nodig…volgens de app 😇 staan er VEERTIEN kaarten vol 😂

Dat is wel weer de max.
pi_214492296
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:18 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat is wel weer de max.
whaha, geef maar een gil
pi_214492315
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgende week moet ik naar de "tietenpletter" en die zit hier bovenop een berg, niet te fietsen dus met de bus. En toen schoot me te binnen dat ik een nieuwe OV chipkaart had ontvangen maar daar nog niets mee had gedaan. Dus alle mailtjes/brieven daarover opgezocht, de diverse accounts in (OV en NS), gebeld, kaart afgemeld en kaart aangemeld, automatisch opladen er weer bij etc. En nu werkt het in ieder geval weer zoals het altijd deed (hoop ik)
Het kost een uurtje en dan heb je wat.

Is dat wel ok gezien de ervaring met bloeddruk meten?
Misschien ‘mag’ je wel een echo… kun je vragen toch!? Nee heb je…ja kan…
pi_214492370
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:21 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het kost een uurtje en dan heb je wat.

Is dat wel ok gezien de ervaring met bloeddruk meten?
Misschien ‘mag’ je wel een echo… kun je vragen toch!? Nee heb je…ja kan…
Shit, daar heb ik nog niet bij nagedacht. Maar de pijn van lipoedeem zit in armen en benen en heupen. Het doet wel altijd veel pijn en ben bont en blauw maar dat hebben heel veel mensen. Deze pijn is ook zo weer voorbij en die van de bloeddruk blijft echt wel een half uurtje
pi_214492395
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Shit, daar heb ik nog niet bij nagedacht. Maar de pijn van lipoedeem zit in armen en benen en heupen. Het doet wel altijd veel pijn en ben bont en blauw maar dat hebben heel veel mensen. Deze pijn is ook zo weer voorbij en die van de bloeddruk blijft echt wel een half uurtje
Dan zou je toch even kunnen bellen voor overleg.
Doe je blond én brutaal 😉
pi_214492491
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ga je vaak met OV, en heb je een abbo nodig?
Zo niet kan je ook 'bliepen' met je gewone bankpas, werkt perfect!

En boks, vlg week donderdag laat ik de boel ook weer pletten.
pi_214492533
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Het is ook warm he!
Mijnese plassen ook wel eens maar 1x per dag. Ook als het niet warm is. En al helemaal als er rare korrels in de bak liggen :+

En niet teveel water bijgeven, dat kan uitkomsten vertekenen. Al denk ik dat ik dat al had gezegd, bedenk ik al typende. Hopelijk doet 'ie snel gewoon wat de bedoeling is :)

@:Blues wat klinkt dat heerlijk zeg, die vakantie van zoon!

Ik stond op, bracht afkortzaag terug naar vriendin en had PT. Nu met broodjes zalm op de bank sport kijken inhalen :s) wel klein beetje iets meegekregen, tv daar stond aan, maar niet echt gekeken natuurlijk.
Ja, ik had jouw opmerking in gedachten en heb met mate gegeven.

Inmiddels uur 17 sans pis.
Katten en bakken gewisseld. Dus nu loopt kater te klagen in de woonkamer en wil naar buiten.
De nood is wel hoog: tot twee maal toe is er al een voorzichtige poot in de stomme bak gezet en een verwijtende blik naar mij geworpen. Met bozige mauw.

Hij heeft tot 17.00 uur om me minder ver te laten rijden met het potje, of tot 19.30 uur om me verder te laten rijden met het potje. En anders wordt het toch vrijdag uitknijpen.

Tant pis voor hem dan. Op zijn Frans.
pi_214492570
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Ga je vaak met OV, en heb je een abbo nodig?
Zo niet kan je ook 'bliepen' met je gewone bankpas, werkt perfect!

En boks, vlg week donderdag laat ik de boel ook weer pletten.
Ik ga niet meer zo vaak met het OV en ook geen abo/korting meer. Maar de kaart heb ik al in huis dus dan maar blijven gebruiken ;) Pas later dacht ik er aan dat het ook met de bankpas kan. Doe ik als deze kaart leeg is.
pi_214492571
quote:

Alsjeblieft…dankjewel *;
Ik begon ze te sparen voor een wat dikkere hammamdoek. Want die vind ik niet vaak, heb er maar eentje en ze zijn zo fijn in de sauna. Toen kwam ik de perfecte doek voor een nog perfectere prijs tegen in… Lissabon.
En ben gestopt met sparen. Heb een halve kaart vol. Als ik hem vol krijg dan krijg je hem.
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:45:27 #45
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214492579
quote:

[..]

Dat is wel weer de max.
Ik heb ook nog wel 8 kaarten voor je _O-
pi_214492581
quote:

[..]

Dat is wel weer de max.
O _O- O+
pi_214492663
Een evt. volgende keer weet ik waar ik terecht kan. Dank aan allen. w/
pi_214492683
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O _O- O+
Tant pis 😂
pi_214492699
Jaren geleden had AH ook zo'n servies actie. Wilde ik graag. Kaarten kwamen uit heel Nederland vanuit de diverse vestigingen. Op de internet post "Kaatje" op de 3e etage _O- Ik had alles 12 persoons en vrienden dankzij mijn kaart ook :D
pi_214492729
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Jaren geleden had AH ook zo'n servies actie. Wilde ik graag. Kaarten kwamen uit heel Nederland vanuit de diverse vestigingen. Op de internet post "Kaatje" op de 3e etage _O- Ik had alles 12 persoons en vrienden dankzij mijn kaart ook :D
Nu gaat het met een magies linkje nondeju.

Vaak is inet wel leuk en hendig. w/
pi_214492801
Zometeen voor 220 euro met de taxi om de motor op te halen. Eindelijk :D
pi_214492844
Drie poten in de bak en een verkenning van het zachte mandje. Zo flauw dat ik toen een bakje onder de bips duwde _O-

Nog steeds sans pis.
pi_214492869
:W
Werewolf
pi_214493042
Piesssssssssssssssssssssssssssssss *O*

Zo lang duurde het ook _O- Gauw wegbrengen.
pi_214493053
Afspraak maar met een weekje verzet. Het is natuurlijk vakantietijd en de plettenbus staat bij een school. Dus ipv ieder half uur gaat de bus ieder uur. En natuurlijk kwam de bus 2 minuten na de afspraak aan (en je moet nog 5 minuten lopen). En een uur wachten (buiten natuurlijk zonder zitjes) heb ik geen zin in.
pi_214493081
AH toppers :D

Mijn energiepeilen vandaag: 2x 5 min roeien licht verzet, laaaag tempo met 1 minuut rust.
Slapen. Wat eten(een kartonnen kroketje). Rusten.
7 minuutjes geslenterd naar 1e bankje aan het weiland.
Rusten. Te warm.
6 minuten terugslenteren, zitten in tuin om trap op te kunnen.
Nu weer uitblazen op de bank.
|:(
pi_214493124
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Pffff + de kosten vd reparatie :{
  woensdag 31 juli 2024 @ 16:46:41 #58
13783 Anthraxx
pi_214493466
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:52 schreef AnneX het volgende:
Een evt. volgende keer weet ik waar ik terecht kan. Dank aan allen. w/
Veel acties gebruiken wij wel. Hoewel 1x Efteling genoeg was. Ik geloof dat ik nog 30 kaarten had :+.

Baby voer tikt aan bij de dagelijkse boodschappen 😵
pi_214493507
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Regen ja? Gelukkig niet boven mijn zwembad :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214493521
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:23 schreef Blues het volgende:
AH toppers :D

Mijn energiepeilen vandaag: 2x 5 min roeien licht verzet, laaaag tempo met 1 minuut rust.
Slapen. Wat eten(een kartonnen kroketje). Rusten.
7 minuutjes geslenterd naar 1e bankje aan het weiland.
Rusten. Te warm.
6 minuten terugslenteren, zitten in tuin om trap op te kunnen.
Nu weer uitblazen op de bank.
|:(
Bah, nog steeds karton -O-
pi_214493561
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nu gaat het met een magies linkje nondeju.

Vaak is inet wel leuk en hendig. w/
Zie je bij doneren aan zo'n magisch linkje de naam van degene die heeft gedoneerd?

Ik heb 19 kaarten :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214493641
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zie je bij doneren aan zo'n magisch linkje de naam van degene die heeft gedoneerd?

Ik heb 19 kaarten :D
nee hoor. Weest niet bang 😉

Maak er iemand blij mee. Volgens mij heb ik genoeg. w/
pi_214493655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Afspraak maar met een weekje verzet. Het is natuurlijk vakantietijd en de plettenbus staat bij een school. Dus ipv ieder half uur gaat de bus ieder uur. En natuurlijk kwam de bus 2 minuten na de afspraak aan (en je moet nog 5 minuten lopen). En een uur wachten (buiten natuurlijk zonder zitjes) heb ik geen zin in.
Slim, want dat is onnozel veel extra tijd verspild.
pi_214493670
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:01 schreef AnneX het volgende:

[..]
nee hoor. Weest niet bang 😉

Maak er iemand blij mee. Volgens mij heb ik genoeg. w/
^O^

Ik heb ook nog 17 uitjeskaarten als die in trek zijn
pi_214493694
Volgens mij kunnen we hier met z'n alleen een winkeltje beginnen _O-
pi_214493913
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
^O^

Ik heb ook nog 17 uitjeskaarten als die in trek zijn
Daar is ook een topic voor FHF / AH Uitjes zegels gezocht w/ En ook voor handdoeken FHF / AH handdoeken zegels gezocht

Fok! O+
P.S. bedacht ik later.
pi_214493916
Ik heb ook altijd heel veel spaarkaarten van de AH over dus mocht ooit iemand te kort komen, let me know.
pi_214494810
:9~ Parelgortsalade met iets kazigs en... pruimen... denk ik?

Bizar lekker in ieder geval
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 31 juli 2024 @ 18:37:50 #69
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214494857
Ik kijk wel uit naar de zomer kraskaarten *O*
Zijn die digitaal?
pi_214494884
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:37 schreef gcjoel het volgende:
Zijn die digitaal?
Ik las dit:
Van 29 juli t/m 18 augustus 2024 ontvang je bij elke ¤15 een kraskaart in de AH app. Verzilver gemakkelijk je kraskaarten in de winkel, op ah.nl of in de AH app. Je krast ALTIJD een GRATIS product. Er zijn méér dan 130 verschillende kraskaarten, welke kras jij?
pi_214495116
Ja, ik had er vandaag 1.

Zou handig zijn als je die ook kon doorsturen
pi_214495248
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:37 schreef gcjoel het volgende:
Zijn die digitaal?
Die zijn ook digitaal :Y
  woensdag 31 juli 2024 @ 19:06:23 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214495305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, ik had er vandaag 1.

Zou handig zijn als je die ook kon doorsturen
Nou inderdaad. Vorig jaar had ik echt pakken koffie en baby doekjes ;(
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 19:14:45 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214495453
Ik ga vanaf vrijdag weer sparen voor de Sligro restaurantactie. Gewoon met zegeltjes :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214495688
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:06 schreef gcjoel het volgende:

Nou inderdaad. Vorig jaar had ik echt pakken koffie en baby doekjes ;(
Ik neem het meestal wel gewoon mee en dan doneer ik het aan iemand die ik ken die het niet zo breed heeft. Ze is er heel blij mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214496181
Stapel post weggewerkt. Kaatje & Blues deden me eraan denken dat ik nog ergens in een la de uitnodiging voor de tettenpletter aan het negeren was. Bij de verse post zat een verse uitnodiging en nu heb ik mij ingepland. Over drie weken mag ik pletten. Het viel mij de vorige (tevens eerste) keer enorm mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 31-07-2024 21:21:58 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214496264
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:42 schreef AnneX het volgende:
Zeg Vlondertje - houden we die erin? - hoef je de planken niet in de olie of iets dergl te zetten? Of had je dat al gedaan vooraf aan de constructie?
Het zijn geïmpregneerde planken en balken, dus in principe niet. In de bouwmarkt zeiden ze beter niet, want als je nu gaat beitsen oid dan sluit je het vocht op in die balk (hun verhaal). Dus dat geloof ik maar gewoon.
pi_214496382
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:46 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Veel acties gebruiken wij wel. Hoewel 1x Efteling genoeg was. Ik geloof dat ik nog 30 kaarten had :+.

Baby voer tikt aan bij de dagelijkse boodschappen 😵
Ja zeg @Anthraxx hoe vaart je gezin inmiddels. Baby (?) is hoe oud?
Grote broer naar school. En Annie ook lekker bezig.
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 20:17:43 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214496443
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Taxi op kosten van een ander, altijd leuk
Dit was vorig jaar, dit was mijn bestemming, maar twee anderen moesten nog drie kwartier verder

senk joe for träwelling wis Deutsche Bahn
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 20:26:01 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214496590
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Het zijn geïmpregneerde planken en balken, dus in principe niet. In de bouwmarkt zeiden ze beter niet, want als je nu gaat beitsen oid dan sluit je het vocht op in die balk (hun verhaal). Dus dat geloof ik maar gewoon.
In de olie zetten is bij hardhout. Grenen/zachthout wordt meestal niets aan gedaan, hoewel beits best kan. Maar volgens mij doet dat weinig qua conserveren.
pi_214497042
pi_214497123
quote:
Hoezee *O*
Spoilers!
pi_214497217
quote:
Tevreden?

*O*
pi_214497575
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Pffff + de kosten vd reparatie :{
Van de taxi krijg ik 200 euro terug. De reparatie was 900 :{
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:18:01 #85
13783 Anthraxx
pi_214497622
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 20:14 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja zeg @:Anthraxx hoe vaart je gezin inmiddels. Baby (?) is hoe oud?
Grote broer naar school. En Annie ook lekker bezig.
Ze is net 2 weken geleden 1 jaar oud geworden. Wel nog veel ziek (ongeveer om de week). Net waterpokken gehad. Wel een erg blij kind verder.

Marijn gaat naar groep 2 :)
pi_214497671
quote:
Thuis *O*
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 21:24:41 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214497776
Troosteloze aanzicht bij het hockey, zonder volk -O-
pi_214497894
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:18 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ze is net 2 weken geleden 1 jaar oud geworden. Wel nog veel ziek (ongeveer om de week). Net waterpokken gehad. Wel een erg blij kind verder.

Marijn gaat naar groep 2 :)
Fijn om te horen!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 juli 2024 @ 22:21:42 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214498696

Deze maar even afstoffen :+

Daarom

[ Bericht 14% gewijzigd door borisz op 31-07-2024 22:44:41 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214498928
quote:
80s.gif Op woensdag 31 juli 2024 22:21 schreef borisz het volgende:

:D
Spoilers!
pi_214499137
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Auw
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 07:27:42 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214501335
quote:
80s.gif Op woensdag 31 juli 2024 22:21 schreef borisz het volgende:

Daarom
Ja wat een schuw dier is het toch...
Afschieten die kutbeesten.
pi_214501783
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Oei, dat is een flink bedrag! Hopelijk nu weer vele veilige kilometers!

@AnneX
Ik heb ook net mijn boodschappen bezorgd gekregen door AH. Jammer genoeg is er een fles shampoo open gegaan, dus nu zijn sommige boodschappen extra schoon :')
De bezorger was ook eerder dan geplande bezorgtijd (8-10 uur), om 7.45.

@Kaatje fijn dat het alweer wat beter gaat! Duim, duim, duim dat je weer snel de oude bent!

Vannacht slechts 5 muggen, dus beter geslapen dan gisternacht.
Vanmiddag is de uitvaart van oom van vriend. Hij is al jaren dementerend en een opluchting voor zijn kinderen dat hij is overleden. Het deed hen pijn dat hun vader hen vaak niet meer herkende. Wij hadden niet veel contact met hen. Ik blijf thuis met kind, want die wordt overstuur van uitvaart en de dood. Hij gaat slecht slapen e.d. omdat hij dan blijft malen over zijn eigen dood of dat een van ons dood gaat...dus beter om hem thuis te laten.

Nu komt vanavond een schoonzus mee eten, dus zo maar kip marineren voor kip gyros vanavond.
pi_214501835
@Yinny de bezorger moet wachten tot jouw tijdslot officieel begint, dus je hoeft je dan niet te haasten. En je moet sowieso geld terugvragen voor de beschadigde items.
pi_214502022
Ah is wel een running item …
Net een appje van buurvrouw of ik vanavond haar bezorging kan/wil aannemen. ( met verklaring hoe of wat).

I.p.v. waspoeder heb ik nu 1,5 liter navul vloeibaar en i.p.v. de grote container vaat waspoeder nu een kleine. 😂
Te snel op + geklikt.

Maar hè, 14 volle kaarten dankzij jullie
w/

Gecondoleerd Yinny. Duidelijk dat je thuisblijft. Ook voor jouwzelf wellicht?
SPOILER
pi_214502281
Sterkheidsbaas van alles.
pi_214502410
O+ Lonaa O+
pi_214502439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ Lonaa O+
O+ DP O+

Hoe is de leef? Voldoende alcohol?
pi_214502461
Mogge!

Weer een stuk beter, ook best goed geslapen. Hoofd vol snot nu, maar ook iets meer energie *O*

Goed dat je thuisblijft met je zoon, dit soort zaken zullen helaas nog vaak genoeg komen.

Over bezorging gesproken, hoorde van de week van kennissen dat zij, in de begintijd van bestellingen een fout gemaakt hadden en nu nog steeds wassen met de eerste bestelling (was nog voor corona _O-)

Hoi @Lonaa fijne vakantie gehad?
pi_214502465
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
O+ DP O+

Hoe is de leef? Voldoende alcohol?
Nooit :(

Jouwes?
pi_214502706
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:28 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Hé weer in het land?
pi_214502802
In goed nieuws: de Turkse studente is geslaagd voor het inburgeringsexamen w/ ( waarvoor ik zou zakken)
Ben benieuwd wat zij nu gaat doen.
In Turkije was zij docente 10-14 jarigen.
pi_214504008
Hier bespeur ik ook wat meer energie.
Hersenmist is ook echt weg.
En het is minder warm.
pi_214504262
Werk trekt wel aan me. Qua gevoel maar ook qua whatsapp.
JA IK WEET DAT WE GEEN MENSEN HEBBEN en dat niemand kan invallen zomaar.
Maar ik wil toch echt eerst eens een normale dag hebben... een dag dat ik me weer helemaal goed voel. En niet na 1 dag meteen alweer op die sneltrein stappen.
En... lief bedoeld maar al die collega's die je appen hoe het is, en dat ik rustig aan moet doen. Ja mensen, ik ben ziek, ik doe rustig aan, ik KAN niet anders.
#laatmemetrust

:P
pi_214504732
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:30 schreef Blues het volgende:
Werk trekt wel aan me. Qua gevoel maar ook qua whatsapp.
JA IK WEET DAT WE GEEN MENSEN HEBBEN en dat niemand kan invallen zomaar.
Maar ik wil toch echt eerst eens een normale dag hebben... een dag dat ik me weer helemaal goed voel. En niet na 1 dag meteen alweer op die sneltrein stappen.
En... lief bedoeld maar al die collega's die je appen hoe het is, en dat ik rustig aan moet doen. Ja mensen, ik ben ziek, ik doe rustig aan, ik KAN niet anders.
#laatmemetrust

:P
Herkenbaar, zou normaal gesproken met hoe ik me nu voel wel gaan werken, maar ik kon het vandaag voor het eerst opbrengen om de keuken even te doen ipv “komt wel”.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 11:48:07 #106
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214504756
Groot gelijk @Blues rustig uitzieken ^O^

Nou ja zeg. Ik dacht: misschien is een dagticket Center Parcs hier in de buurt wel leuk als we vakantie hebben in september. Met een groot zwembad, kinderboerderij en zo. Maar dat kost gewoon 74 euro voor 2 volwassenen en 1 kind. Dat zijn toch belachelijke prijzen??
pi_214504760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:

Herkenbaar, zou normaal gesproken met hoe ik me nu voel wel gaan werken, maar ik kon het vandaag voor het eerst opbrengen om de keuken even te doen ipv “komt wel”.
Het gaat er ook om bij mij, dat ik weet hoe het gaat op het werk. Je kán met deze toch al lage bezetting niet 'rustig aan doen' op het werk. Als we met 4 zouden zitten en ik ben de 5e is het een heel ander verhaal.
Ik ben nu eenmaal zuinig op mezelf tegenwoordig ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 01-08-2024 11:59:18 ]
pi_214505101
Roeiers w/ w/
pi_214505259
Goed zo @Blues!
Je mag ook best even aangeven bij ze he, dat je het heel lief vindt allemaal maar dat het rustig aan doen makkelijker gaat als je niet de hele tijd (lieve, maar toch) berichtjes van ze krijgt :) . En die appjes voor invallers, is dat in groepsapp? Dan die gewoon even muten misschien?

Ik heb het idee opgevat om heel misschien volgende week toch naar de OS te gaan :X ik moet nog even kijken vrijdag hoe de dames en heren hockey het doen om te weten voor welke halve finale ze (mogelijk) op het programma staan, en dan beslissen of ik wil gaan of niet. Het lijkt me heel vet, maar vind het ook wel heel spannend in mn eentje (druk, gedoe, veiligheid, etc) maar het is ook niet vaak zo dichtbij natuurlijk.
pi_214505266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:48 schreef Morgane89 het volgende:
Groot gelijk @:Blues rustig uitzieken ^O^

Nou ja zeg. Ik dacht: misschien is een dagticket Center Parcs hier in de buurt wel leuk als we vakantie hebben in september. Met een groot zwembad, kinderboerderij en zo. Maar dat kost gewoon 74 euro voor 2 volwassenen en 1 kind. Dat zijn toch belachelijke prijzen??
Zijn er geen uitjes tickets waarmee je uitstapjes kunt doen?

Daarvan heb ik inmiddels wel een paar. Bij ah 😉
Vier kaarten - 300 uitjes.
pi_214505285
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:48 schreef Morgane89 het volgende:
Groot gelijk @:Blues rustig uitzieken ^O^

Wat een geld!
Spoilers!
pi_214505345
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed zo @:Blues!
Je mag ook best even aangeven bij ze he, dat je het heel lief vindt allemaal maar dat het rustig aan doen makkelijker gaat als je niet de hele tijd (lieve, maar toch) berichtjes van ze krijgt :) . En die appjes voor invallers, is dat in groepsapp? Dan die gewoon even muten misschien?

Ik heb het idee opgevat om heel misschien volgende week toch naar de OS te gaan :X ik moet nog even kijken vrijdag hoe de dames en heren hockey het doen om te weten voor welke halve finale ze (mogelijk) op het programma staan, en dan beslissen of ik wil gaan of niet. Het lijkt me heel vet, maar vind het ook wel heel spannend in mn eentje (druk, gedoe, veiligheid, etc) maar het is ook niet vaak zo dichtbij natuurlijk.
Mocht je gaan, haal dan vooral taartjes bij Boulangerie Utopie. Met de motor iedere keer vaste stop als we door Frankrijk gaan (met mijn bus maar niet heel Parijs door geweest :+ )
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:09:50 #113
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214505367
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zijn er geen uitjes tickets waarmee je uitstapjes kunt doen?

Daarvan heb ik wel een paar. Bij ah 😉
Ik heb er zelf nog een paar van de Plus, maar toch bedankt :)
Het hoefde ook niet per se iets van een zwembad te zijn, maar het is maar een half uur rijden dus dit leek me wel handig. Maar niet voor dit geld...
pi_214505497
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:09 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik heb er zelf nog een paar van de Plus, maar toch bedankt :)
Het hoefde ook niet per se iets van een zwembad te zijn, maar het is maar een half uur rijden dus dit leek me wel handig. Maar niet voor dit geld...
Zijn het niet de gemiddelde prijzen voor pretparken langzamerhand?
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:15:39 #115
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214505539
Ja waarschijnlijk ook wel. Maar ik zit nog een beetje in de ontkenningsfase :X
pi_214505723
quote:

Poliapp staat altijd op mute.

Die van het 'cluster' (de 3 poli's die nu eenmaal in dezelfde secretariaatsruimte zitten) ook.

Deze apps zijn van de vaste coll die privé gaan appen, zelfs eentje die op vakantie in Oostenrijk zit :')
Ik negeer ze al een paar dagen en meldde alleen even een korte update in die poliapp.
TL appte ook al privé 2 ochtenden of het al een ietsjes beter gaat misschien??? (ze zitten op hete kolen want morgen is er maar 1 coll en dat kan eigenlijk niet...).

Daar reageerde ik niet op, omdat we hadden afgesproken dat ik vanmiddag met hem zou bellen hoe het was en of het morgen gaat lukken. Toen ineens gistermiddag een app van hem met sorry voel je niet verplicht om te komen als het niet gaat, gaat het niet. Komop man, hou op!
Ik ga daar wel een opmerking over maken in mijn jaargesprek en ook in een vergadering next time dat we beter kunnen afspreken dat je zelf meldt hoe het gaat als je daar aan toe bent in de groepsapp.

En @ OS GAAN met die banaan!! Super als het lukt, gaat best goedkomen.
Is het makkelijk om aan kaartjes te komen?
pi_214505779
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Het gaat er ook om bij mij, dat ik weet hoe het gaat op het werk. Je kán met deze toch al lage bezetting niet 'rustig aan doen' op het werk. Als we met 4 zouden zitten en ik ben de 5e is het een heel ander verhaal.
Ik ben nu eenmaal zuinig op mezelf tegenwoordig ;)
Heel goed. Jullie kunnen niet het “ik ben er, doe wel wat maar wel rustig aan “ tempo doen.

En ja zilver en goud. Mijn zus (roeicoach) heeft al een paar dagen op het werk de opstelling toetsenbord, ipad en werkscherm
pi_214505831
Wat een gaaf plan @vlindertje89
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 12:33:03 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214505928
quote:

Niet zoveel denken jij! Gaan
pi_214506792
@AnneX Nee, echt voor kind. Anders was ik wel meegegaan, ik voel me goed genoeg/stabiel genoeg. Weet niet of ik tijdens de uitvaart ook idd dat ben.

@Sarabi Ik heb al claim ingediend...maar ergens ook vreemd dat het niet gecontroleerd wordt. En dan zelf aangeven voor hoeveel procent je gecompenseerd wilt worden...de shampoo 100 en de rest maar 50 % gedaan. Dat was in totaal 4 euro ofzo, dus geen hoog bedrag. Wel makkelijk zo.

@vlindertje89 Gaaaaaan! Echt een heel tof plan en met de Flixbus is het ook niet heel duur en hoef je niet zelf te rijden (of trein, maar dat wordt waarschijnlijk duurder).

Ik ga maar eens opruimen en schoonmaken, want ivm vakantie niet veel huishouden gedaan 🙈
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 13:53:04 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214506912
Wat betreft de trein @Yinny @vlindertje89
Er rijdt tegenwoordig ook weer een Eurocity van Brussel naar Parijs. Kost max ¤45.

Doet er wat langer over, maar omdat het een klassieke trein is, heb je wel lekker grote ramen en op een gewone spoorlijn heb je sowieso mooier uitzicht (geen geluidschermen en zo). Vanaf Brussel doet die die trein er 3 uur over
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 13:58:50 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214506979
Ik heb even in m'n nieuwe Dorf :P Grasmaaien bij m'n oom.

M'n toekomstige woning heeft 3500m2, de huidige huurder heeft daarvan 1500m2 in gebruik. De 2000m2 heeft m'n oom nog wat spullen staan. Daar ook even met de bosmaaier door de sloot geweest.

Bij m'n oom op het terrein heb ik heel veel dikke bramen gezien. Ik lees dat als je er jam van maakt de vossenlintworm geen risico is *O*

Pics or it didn't happen

Mahlzeit :P
  donderdag 1 augustus 2024 @ 14:04:50 #123
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214507044
:9 nu heb ik honger.
Klinkt alsof je helemaal op je plek bent daar O+
pi_214507045
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:58 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb even in m'n nieuwe Dorf :P Grasmaaien bij m'n oom.

M'n toekomstige woning heeft 3500m2, de huidige huurder heeft daarvan 1500m2 in gebruik. De 2000m2 heeft m'n oom nog wat spullen staan. Daar ook even met de bosmaaier door de sloot geweest.

Bij m'n oom op het terrein heb ik heel veel dikke bramen gezien. Ik lees dat als je er jam van maakt de vossenlintworm geen risico is *O*

Pics or it didn't happen
[ afbeelding ]

Mahlzeit :P
[ afbeelding ]

Volgend jaar bramenplukmeet 😉
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 14:14:45 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214507185
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgend jaar bramenplukmeet 😉
Nee dat is bij een ander terrein/woning een eindje verderop. Daar ga ik niet zomaar anderen uitnodigen ;)
pi_214507412
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee dat is bij een ander terrein/woning een eindje verderop. Daar ga ik niet zomaar anderen uitnodigen ;)
Dat inderdaad wat vreemd zijn _O-
pi_214507518
De hemelgoden storten momenteel de bewaarde regen boven ons uit. En volgens buienradar komt en nog een veelvoud aan.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 14:45:17 #128
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214507608
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan een Duitse worsten bbq meet *O*
;)
pi_214507861
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
De hemelgoden storten momenteel de bewaarde regen boven ons uit. En volgens buienradar komt en nog een veelvoud aan.
Wou dit weekend tafel schuren en lakken, buiten op het dak, maar dat stel ik toch maar even uit :D
pi_214508114
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wou dit weekend tafel schuren en lakken, buiten op het dak, maar dat stel ik toch maar even uit :D
_O-
pi_214508156
Even sporten. De apparaten konden weer een standje zwaarder. Check.
Nog een yoga sessie erachteraan.
Daarna de kaarten inwisselen.
Kijk
SPOILER
Iedereen met bijdragen hartelijk dank. 💐
pi_214508193
De gevangenen ruil klinkt goed. B-)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 augustus 2024 @ 15:41:53 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214508309

Als ik een paar dagen in IJmuiden ben moet zij toch wel minimaal 1x op de foto :P

Morgen weer naar huis als de reguliere bediende er weer is.
pi_214508329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:41 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik een paar dagen in IJmuiden ben moet zij toch wel minimaal 1x op de foto :P

Zij gaat er echt voor zitten 😎
pi_214508348
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:33 schreef AnneX het volgende:
Even sporten. De apparaten konden weer een standje zwaarder. Check.
Nog een yoga sessie erachteraan.
Daarna de kaarten inwisselen.
Kijk
SPOILER
Iedereen met bijdragen hartelijk dank. 💐
Gelijk actie ^O^

Ik overweeg ook om een paar handdoeken en washandjes te kopen. En om straks yoga te doen.

Wiske :W
Spoilers!
pi_214508368
Tevens, 3x3 basketbal O+

En wat is judo toch een idiote sport. Ik kijk nog liever naar driebanden.
Spoilers!
pi_214508480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:41 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]

Wiske O+ O+
pi_214508491
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens, 3x3 basketbal O+

Ik ga pas judo kijken wanneer zoon van vrienden op tv komt, hij schijnt als een speer te gaan (moet nog 8 worden 😉)
pi_214508497
quote:
Tevens, 3x3 basketbal O+

Ik woon met een oud-judoka in huis, dus die heeft me veel uitgelegd O+ Daardoor is het leuker kijken.. vooral als je dan FOK! erbij hebt. Dat topic _O-
pi_214508512
Wij zijn als uitje, ik heb écht een betere dag *G* ) naar IJmuiden gereden. Biertje op een doodstil strand (bewolkt, alleen een paar duitsers) naar de aldi en deka daar en langs waasdorp voor vis.
Voel me meteen wat vrolijker nu ik 'uitgelaten' ben :D
pi_214508544
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Gelijk actie ^O^

Ik overweeg ook om een paar handdoeken en washandjes te kopen. En om straks yoga te doen.

Doe maar. Mooie kwaliteit. Geen geld. Sort of.
Duurt nog een week volgens mij.
Oh shut…ben de ‘gratis’ producten vergeten van de kraskaarten. Ben duidelijk geen winkelen meer gewend in supers.
Kop erbij houden AnneX. o|O

Heb je voldoende kaarten vol 😂 anders weet ik nog wel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 augustus 2024 @ 15:55:57 #142
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214508546
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:53 schreef Blues het volgende:
Wij zijn als uitje, ik heb écht een betere dag *G* ) naar IJmuiden gereden. Biertje op een doodstil strand (bewolkt, alleen een paar duitsers) naar de aldi en deka daar en langs waasdorp voor vis.
Dan had ik kunnen zwaaien. Mn rondje ging om Zeewijk heen en aan de rand van de haven van IJmuiden. :P
  donderdag 1 augustus 2024 @ 15:57:22 #143
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214508562
Dagje Vlieland, wat zijn de must do's?

Het is het enige Waddeneiland dat ik nog nooit bezocht heb en ik wil de TVTAS gevuld hebben...
pi_214508577
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:57 schreef MadMaster het volgende:

Het is het enige Waddeneiland dat ik nog nooit bezocht heb en ik wil de TVTAS gevuld hebben...
Fietsen, huifkar, vis eten. Creditkaart mee.

Na Texel bedachten we de volgende x naar V. Twee x zo duur! :R
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:00:16 #145
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214508601
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:53 schreef Blues het volgende:
Als je interesse hebt, heb ik nog wel wat andere vis-adresjes dan Waasdorp in IJmuiden, wat meer verstopt op het industrieterrein.
Na 3 keer Waasdorp en even zo vaak ziek na afloop, kom ik daar echt niet meer...
pi_214508619
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik woon met een oud-judoka in huis, dus die heeft me veel uitgelegd O+ Daardoor is het leuker kijken.. vooral als je dan FOK! erbij hebt. Dat topic _O-
Het was grappig om te ontdekken dat ik toentertijd bevriend was met de buurmeisjes en dochters van golfer’s judo leraar. 😂

Kleine wereld toch.
pi_214508654
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als je interesse hebt, heb ik nog wel wat andere vis-adresjes dan Waasdorp in IJmuiden, wat meer verstopt op het industrieterrein.
Na 3 keer Waasdorp en even zo vaak ziek na afloop, kom ik daar echt niet meer...
Weet ik... had jij al eens verteld (of iemand anders :@ ) wij kennen alle adresjes zelf ook.
Zijn prima tevreden met waasdorp.
pi_214508679
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Fietsen, huifkar, vis eten. Creditkaart mee.

Na Texel bedachten we de volgende x naar V. Twee x zo duur! :R
De overtocht bedoel je? Die duurt ook ongeveer zes keer zo lang natuurlijk en gaat 10 keer zo weinig op een dag. Texel is eigenlijk gewoon een veredelde pont.

Volgens mij is er op Vlieland weinig meer te doen dan fietsen en op het strand zijn :+ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214508695
quote:

Vuurtoren? Tromps huis?
pi_214508702
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Gelijk actie ^O^

T/m 18 aug in te wisselen.
Sparen hoeft niet: je hebt de fokkers voor je aan het werk :B
pi_214508716
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De overtocht bedoel je? Die duurt ook ongeveer zes keer zo lang natuurlijk en gaat 10 keer zo weinig op een dag. Texel is eigenlijk gewoon een veredelde pont.

Volgens mij is er op Vlieland weinig meer te doen dan fietsen en op het strand zijn :+ O+
Alles. Om te beginnen onderdak.
pi_214508764
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:01 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het was grappig om te ontdekken dat ik toentertijd bevriend was met de buurmeisjes en dochters van golfer’s judo leraar. 😂

Kleine wereld toch.
One handshake :D

Hij vraagt in Bussum?
pi_214508838
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:08 schreef Blues het volgende:

[..]
One handshake :D

Hij vraagt in Bussum?
Nee, in Den Haag.
pi_214508883
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik geloof je. De meeste sporten zijn leuk als je er iets van af weet. Maar judo :X

Ik ga nu het zwemmen van vanochtend kijken. Mijn adoptieland gaat eindelijk aan een wedstrijd meedoen.
Spoilers!
pi_214508972
quote:
Tevens, 3x3 basketbal O+

Ik walg sowieso van vecht"sporten". Maar dat genuil met strafjes dit strafjes dat :') Maar goed, ik kijk ook niet naar paarden"sport".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214509144
Heb nog sfeerbeeldjes van IJmuiden.

pi_214509170
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:12 schreef AnneX het volgende:

Nee, in Den Haag.
Woonde die judoleraar dan in DH?
Vollebregt of Tump kan g zich herinneren, judoschool in Bussum.
Niet in DH.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 augustus 2024 @ 16:37:23 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214509277
Twee jaar judo gedaan toen ik klein was. Alleen is mijn sport niet heb de kracht niet om met mensen te smijten :s)
Al is judo voor iedere kleintje prima. Lekker stoeien, rollen en leren vallen. Goed voor de motoriek. :)

En ik was een tijdje verdwaald bij de lokale omroep. Als Cor vd Geest weer wat kwijt moest kreeg je hele epistels op de mail als persbericht _O-
pi_214509311
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Woonde die judoleraar dan in DH?
Vollebregt of Tump kan g zich herinneren, judoschool in Bussum.
Niet in DH.
De ex met twee dochters woonden in ons portiek, boven ons.
Met een piano. 🎶
Vader - met de bekende naam - had de sportschool in Bloemendaal.
pi_214509339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik walg sowieso van vecht"sporten". Maar dat genuil met strafjes dit strafjes dat :') Maar goed, ik kijk ook niet naar paarden"sport".
Absoluut. En dat terwijl ik zelf aan dressuur en kickboksen heb gedaan.
Spoilers!
pi_214509357
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
De ex met twee dochters woonden in ons portiek, boven ons.
Met een piano. 🎶
Vader - met de bekende naam - had de sportschool in Bloemendaal.
vd Geest? Daar heeft g niet bij gejudoot.
Hij judode in de jaren 60.
Anders moet je maar ff met g appen.
#eindedoorgeefluik :D
pi_214509360
Oh ja…ook nog paar jaar gejudo’ed. T/m blauwe band toch wel.
En turnen. En handbal. En zwemmen. En hockey tot aan hernia (40e) .
pi_214509372
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:42 schreef Blues het volgende:

[..]
vd Geest? Daar heeft g niet bij gejudoot.
Hij judode in de jaren 60.
Anders moet je maar ff met g appen.
#eindedoorgeefluik :D
Nee. N d’A . De sportschool bestaat nog, zag ik.

#luikje dicht.
pi_214509377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:37 schreef borisz het volgende:
Twee jaar judo gedaan toen ik klein was. Alleen is mijn sport niet heb de kracht niet om met mensen te smijten :s)
Al is judo voor iedere kleintje prima. Lekker stoeien, rollen en leren vallen. Goed voor de motoriek. :)

En ik was een tijdje verdwaald bij de lokale omroep. Als Cor vd Geest weer wat kwijt moest kreeg je hele epistels op de mail als persbericht _O-
Mijn oudste Q heeft er ook een blauwe maandag opgezeten.
Wilde wel naar de les maar durfde niks op wedstrijden :D
Toen maar naar honkbal, dat paste hem beter.
pi_214509384
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:43 schreef AnneX het volgende:

Nee. N d’A . De sportschool bestaat nog, zag ik.
Daar heeft ie nooit gejudoot....

Ja die bestaat nog wel idd.
pi_214509424
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Daar heeft ie nooit gejudoot....

Ja die bestaat nog wel idd.
Knock knock…luikje weer open…g zei dat. Toen. #tik . Luikje dicht.
pi_214509438
Mijn sporten op hobbyniveau waren ponyrijden als kind tot aan cavaletten, als oudere puber schermen op floret en heel even op sabel, les gehad in badminton als volwassene en partijtjes.
Van alles kreeg ik migraine aanvallen }:|
pi_214509453
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Knock knock…luikje weer open…g zei dat. Toen. #tik . Luikje dicht.
Hij heeft er wel fitness gedaan.
#groetjes aan luikje :D
pi_214509477
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Alles. Om te beginnen onderdak.
Ook best logisch denk ik, op zo'n klein stukje grond. Texel is ook nog een nauwelijks een eiland met die omvang :+ Maar Vlieland is ook wel in trek bij de havermelkelite, dat zal vast meetellen.
pi_214509480
Verder komt er een enorme ouwerwetse bult of puist opzetten. Midden op de kin.
Geen muggebult zo te zien. En nog lang niet rijp.

#afblijven

@Loona wat hebben jullie wel/niet allemaal ondernomen. In hitte? Spanje toch?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 augustus 2024 @ 16:50:51 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214509493
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Mijn oudste Q heeft er ook een blauwe maandag opgezeten.
Wilde wel naar de les maar durfde niks op wedstrijden :D
Toen maar naar honkbal, dat paste hem beter.
Ik wist er wel eens een gelijkspel uit te halen... En was al lichter ingedeeld... Maar ja spierziekte is in judo niet in mijn voordeel.

Op Pencak Silat nooit aan sparrings wedstrijden meegedaan. Wel de seni-wedstrijden (de kunstzinnige zijde), maar ja dat is per definitie een jurysport :P
Zelf Jurylid was per definitie heel leuk om te doen. Want ja je werd verwend als indo met goede maaltijden, snacks enz enz als jurylid sta je hoog in de ranking en dien je ook zo behandeld te worden _O-. De ambassadeur uit Indonesië was een halve god en alle oudere indo's bijna net zo hoog. Als jurylid stond je daar netjes onder.
pi_214509591
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ook best logisch denk ik, op zo'n klein stukje grond. Texel is ook nog een nauwelijks een eiland met die omvang :+ Maar Vlieland is ook wel in trek bij de havermelkelite, dat zal vast meetellen.
eerder op Vlieland weet ik niks meer van.
De havermelkelite was nog niet benoemd.
Eerlijk gezegd vond ik Texel niet zo veel aan.
Saai. Vlak. Wind. (Ongelooflijk) Toeristische dorpen. Weinig afwisseling qua landschap.
Wij hadden een prachtig huis, 5 minuten fietsen van Oudeschild.
Iedereen mag het adres vragen.
Friesland was zo veel beter: fietsen vlak buiten Leeuwarden dóor weilanden, met overal torenspitsen van dorpjes, zoals Jorwert. In Drente: bossen en weilanden.
Aanrader: hotel de drentse liefde.
Affijn. Ben benieuwd waar wij volgend jaar uitkomen.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:03:02 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214509713
quote:

Vliehors Express is leuk, maar dat moet je maar net treffen.

Dorpsstraat, fiets huren, vuurboetsduin, waddenkant, richting Posthuys, doorsteken richting stand.

Ik kom al van kinds af aan op Vlieland. We gaan nooit meer in de zomer. Te druk, te duur, te elitair.

Vliebiza. :')

Buiten het seizoen wel leuk, maar ik zou zelf nooit voor maar één dagje gaan.
pi_214509714
En bingo: diagnose sch.zus: kinkhoest. Nu 3 dagen ab.
En volgende week longarts vanwege een ingekapselde nod. “Niet om je ongerust over te maken.” 3 x raden…

Nou, het was mij aangenaam vanmiddag.
Tot later. :W
pi_214509718
Nationale Frietjesdag in 🇧🇪 *O*
Werewolf
pi_214509904
Lach me op Vlieland altijd rot om wat dingen daar kosten in winkeltjes :D allemaal ali-crap volgens mij, maar mag een half maandsalaris kosten allemaal :D
pi_214510071
Ik ben tot nu toe alleen op Schiermonnikoog (in de winter) geweest. Dat was wel heerlijk rustig.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:49:02 #178
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214510227
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Vliehors Express is leuk, maar dat moet je maar net treffen.

Dorpsstraat, fiets huren, vuurboetsduin, waddenkant, richting Posthuys, doorsteken richting stand.

Ik kom al van kinds af aan op Vlieland. We gaan nooit meer in de zomer. Te druk, te duur, te elitair.

Vliebiza. :')

Buiten het seizoen wel leuk, maar ik zou zelf nooit voor maar één dagje gaan.
OK, de boot, parkeerplaats in Harlingen en fietsen op Vlieland zijn geregeld.
Ik vond ook nog een kaasbunker, met o.a. zeewierkaas.
Ik denk dat we dag wel doorkomen.

Dank voor alle tips!
pi_214510240
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:35 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben tot nu toe alleen op Schiermonnikoog (in de winter) geweest. Dat was wel heerlijk rustig.
Tot mijn 10e gingen we regelmatig naar Terschelling. Enige ervaring met een waddeneiland
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:54:14 #180
13783 Anthraxx
pi_214510283
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
eerder op Vlieland weet ik niks meer van.
De havermelkelite was nog niet benoemd.
Eerlijk gezegd vond ik Texel niet zo veel aan.
Saai. Vlak. Wind. (Ongelooflijk) Toeristische dorpen. Weinig afwisseling qua landschap.
Wij hadden een prachtig huis, 5 minuten fietsen van Oudeschild.
Iedereen mag het adres vragen.
Friesland was zo veel beter: fietsen vlak buiten Leeuwarden dóor weilanden, met overal torenspitsen van dorpjes, zoals Jorwert. In Drente: bossen en weilanden.
Aanrader: hotel de drentse liefde.
Affijn. Ben benieuwd waar wij volgend jaar uitkomen.
Welk huis zaten jullie? Wij hadden ook een mooi huis vlakbij Oudeschild. Praktisch ook, want tegenover het loonwerk bedrijf van Anna haar familie :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Anthraxx op 01-08-2024 18:18:23 ]
pi_214510351
Ik moest lachen om de doorgeefluikjes :D @AnneX @Blues
Toen ik nog aan de telefoon zat en dan tussen klant en technische dienst moest doorgeven noemden we dan 'vanGend&Loos-en'.

Qua judo: op de 4e basisschool waar ik op zat hadden we een gymleraar met een judo-hobby, dus hadden we daar iedere schooljaar een half schooljaar judo in plaats van gymnastiek. Mocht u de logica ontgaan, mij ook. Maar goed, ik had dus een judopak. En een gele dam, denk ik.
pi_214510377
Op vlieland had mijn nichtje een vakantiebaantje. Elke zomer. Meer dan tien jaar. Vorig jaar had ze de echt-echte-echt maximumleeftijd bereikt (ze is van '95). Gelukkig heeft ze nakomeling-broertjes. De jongste daarvan is deze zomer voor het eerst daar op vakantiebaanwerk.
pi_214511030
Zo, eventuele boete ontlopen. Door een nieuwe wet mogen er in de gezamenlijke hallen geen brandbare materialen staan. Dus ik had al een stoel naar binnen gehaald (Elin is mij zeer dankbaar) en nu moest nog een kist naar binnen waar ik zakken kattengrit in bewaar. Maar waar laat je zo’n ding? Eindelijk een plekje gevonden/gecreëerd in de naaikamer. Ga nog wel op zoek naar een metalen kast.
Ben echt benieuwd wie de anonieme melder is (en medebewoner) is die (ook anoniem) een medewerker van de gemeente heeft binnengelaten. Persoon had ook even het bestuur kunnen laten weten dat die wet eraan kwam.
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 18:51:03 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214511082
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:54 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Welk huis zaten jullie? Wij hadden ook een mooi huis vlakbij Oudeschild. Praktisch ook, want tegenover het loonwerk bedrijf van Anna haar familie :+
Oh die komt van Texel. Zijn jullie jongens ook kraaien? :+ Of is dat alleen als ze nog op Texel zou hebben gewoond?

Dochter van m'n oom is getrouwd met iemand van Texel. De kinderen zijn in Den helder geboren in het ziekenhuis, meende dat ze dat kraaien noemen :+
  donderdag 1 augustus 2024 @ 19:07:13 #185
13783 Anthraxx
pi_214511353
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh die komt van Texel. Zijn jullie jongens ook kraaien? :+ Of is dat alleen als ze nog op Texel zou hebben gewoond?

Dochter van m'n oom is getrouwd met iemand van Texel. De kinderen zijn in Den helder geboren in het ziekenhuis, meende dat ze dat kraaien noemen :+
Nee, het is de zus van Anna haar moeder die er woont. Ze komen allemaal uit Noord Groningen. ;)
pi_214511356
Ik ben ongeveer 1001 keer op Schier geweest (heel vaak dagjes), 500 keer op Ameland (collega van mijn moeder had daar ene huisje waar we heen mochten), twee keer Terschelling (een keer met schoolkamp en een keer zuipen, zoals dat hoort als puber), een keer Vlieland en een keer Texel. Voor de statistieken.
pi_214511618
Ik ben nog nooit op een Nederlands eiland geweest :@

Terschelling staat op mijn bucketlist :)
Werewolf
pi_214511638
Qua niet-Nederlandse waddeneilanden alleen Nordeney en Borkum, denk ik.
pi_214512360
Texel. https://paulentrudie.nl/texel-september-2022.php
Met g en vrienden een paar keer.

Vlieland. Als kind, met ouders een paar x.

Terschelling.Toen ik 16 was met de brommerklup. Allemaal vriendinnen met peugeotbrommertjes.

Ameland. Met ouders en vriendin

https://paulentrudie.nl/lauwersoog-en-schiermonnikoog-2020.php
Schiermonnikoog. Met g (check vooral ons verblijf toen in Lauwersoog _O- )

Voor de statistieken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Blues op 01-08-2024 20:15:03 ]
pi_214512531
Vlieland een keer of vier, verder de Zeeuwse eilanden.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 20:20:26 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214512662
De Deense waddeneiland zijn mooi, Rømø ben ik meerdere malen geweest. Zeeen van ruimte op het strand, veel Duitsers die er door rijden om de pont naar Sylt te nemen, wat een vreselijk toeristische crap is, vergane glorie en duur. Rømø is mooi en rustig, je mag er trouwens ook met de auto het strand op. Stranden zijn gedeeltelijk ook (aan de Noordzee kant) verschrikkelijk breed.
pi_214512760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De Deense waddeneiland zijn mooi, Rømø ben ik meerdere malen geweest. Zeeen van ruimte op het strand, veel Duitsers die er door rijden om de pont naar Sylt te nemen, wat een vreselijk toeristische crap is, vergane glorie en duur. Rømø is mooi en rustig, je mag er trouwens ook met de auto het strand op. Stranden zijn gedeeltelijk ook (aan de Noordzee kant) verschrikkelijk breed.
Nooit v gehoord, ziet er mooi uit O+
  donderdag 1 augustus 2024 @ 20:29:16 #193
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214512899
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Nooit v gehoord, ziet er mooi uit O+
Denemarken is een mooi vakantieland, alleen kom je er daar achter dat de Euro zo ingekakt is, ofwel, het is teringduur. Mijn zus woont aan de Deense grens, en als we daar eens een tijdje zijn gaan we altijd ff naar Rømø
pi_214513011
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:06 schreef Blues het volgende:
Texel. https://paulentrudie.nl/texel-september-2022.php
Met g en vrienden een paar keer.

Vlieland. Als kind, met ouders een paar x.

Terschelling.Toen ik 16 was met de brommerklup. Allemaal vriendinnen met peugeotbrommertjes.

Ameland. Met ouders en vriendin

https://paulentrudie.nl/lauwersoog-en-schiermonnikoog-2020.php
Schiermonnikoog. Met g (check vooral ons verblijf toen in Lauwersoog _O- )

Voor de statistieken.
Och, restaurant en hotel Ambrosijn is gesloten. Ik was net benieuwd wat een kamer zou kosten. Schier is zo mooi O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214513500
Texel en Ameland *vinkje*
pi_214513556
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Och, restaurant en hotel Ambrosijn is gesloten. Ik was net benieuwd wat een kamer zou kosten. Schier is zo mooi O+
Oh wat jammer.
Ja we waren erg blij op Schier O+
  donderdag 1 augustus 2024 @ 20:59:52 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214513663
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:23 schreef Clubsoda het volgende:
Qua niet-Nederlandse waddeneilanden alleen Nordeney en Borkum, denk ik.
Ja, Borkum!

Goed te doen voor een dagje vanuit Stad. Heel andere sfeer dan Vlieland of Schier, maar wel leuk.
pi_214513763
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, Borkum!

Goed te doen voor een dagje vanuit Stad. Heel andere sfeer dan Vlieland of Schier, maar wel leuk.
De boot naar Borkum was m'n eerste mondkapje.

En door Borkum geïnspireerd kochten we daarna:

[ Bericht 6% gewijzigd door sigme op 01-08-2024 21:08:29 ]
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 21:16:55 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214514185
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dus eerst met de boot naar het ene eiland en vanaf daar naar Sylt? Doen moet je wel echt een hekel hebben aan de trein :D

Rømø is dat dat eiland bij @Barreltje voor de kust, waar we naartoe hadden gekund @Dr_Flash ?

Voor de statistieken: Texel, ooit eens Ameland (geen actieve herinneringen aan) en Sylt.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 21:18:11 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214514232
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dus eerst met de boot naar het ene eiland en vanaf daar naar Sylt? Doen moet je wel echt een hekel hebben aan de trein :D

Rømø is dat dat eiland bij @:Barreltje voor de kust, waar we naartoe hadden gekund @:dr_Flash ?

Voor de statistieken: Texel, ooit eens Ameland (geen actieve herinneringen aan) en Sylt.
Nee, je kan over een dam van het vaste land naar Rømø rijden.
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 21:19:55 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214514292
Tevens Sylt, nu deze in m'n hoofd
  donderdag 1 augustus 2024 @ 21:21:11 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214514318
Heb vrienden op Texel, vaak geweest, Ameland en Schier ook, om te zeevissen vanaf het strand, viel tegen. Terschelling vaak geweest maar nooit veel verder dan de haven geweest.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 21:21:45 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214514338
Borkum vaak geweest, leuk om daar te fietsen.
pi_214514413
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rømø is dat dat eiland bij @:Barreltje voor de kust, waar we naartoe hadden gekund @:dr_Flash ?

Nee dat was Fanø. Mandø ligt er ook nog tussen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 augustus 2024 @ 21:44:26 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214514786
Vlieland 1996... EK finale daar gezien op Stortemelk.
Texel meerdere malen.
De rest moet nog eens...

Rømø was ik in 2009. Was bijzonder omdat in het huisje je voor iedere KWH moest afrekenen. Daarvoor nog nooit eerder meegemaakt :s)

Vanavond gegeten bij een IJmuidens begrip. De Meerplaats. Het restaurant gaat al decennia mee. Maar zelf nog nooit geweest. Erg lekkere vis :Y)
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 00:56:34 #206
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214516929
Ik ben opeens in de TRV slowchat terechtgekomen :D

Schier: vroeger vaak toen ik nog een klein flipsentje was
Ameland: Schoolkamp en mijn eerste tongzoen _O_
Andere eilanden volgens mij niet...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214517637
Nou, de vakantie was dus prachtig. O+ Het dorpje was mooi maar er was geen kont te doen. En het was warm. Benauwd-zee-warm. Zonder airco. Wel heerlijk gezwommen in de zee. Na een week moesten we eruit en hebben we een dag van te voren een superdeluxe hotel in Granada geboekt. Was goedkoop, had airco en een dakterras met zwembad. :7 Daar was het HEET. Maar 44 graden in het binneland is veel veel veel beter te doen dan 33 aan zee.

Granada was trouwens prachtig en tof. Zou iedereen aanraden. O+ Leuke mensen, lekker eten, goede wijkjes en het Alhambra is echt indrukwekkend.

Na 4 dagen zouden we naar Almunecar, daar hebben vrienden een huis gekocht en andere vrienden hebben daar al een appartement. Terug naar zee dus. Tering-benauwd-zee-warm. Doch heel gezellig. O+ Nachtje geslapen en de voglende ochtend besloten terug het binnenland in te trekken, naar Ronda. Ronda is niet zo groot, wel mooi. Nog 3 daagjes gestruind en genoten van aircokamer. Lekker gegeten.

Opvallende dingen in Spanje:
- Er wordt weinig Engels gesproken maar met 3 woorden Spaans kom je een heel eind. Ze willen je ook allemaal wel graag begrijpen. Hoewel 2 koffie in het Spaans bestellen wel vaak leidt tot 2341390 snelle spaanse zinnen als antwoord.
- De politie spreekt ook geen Engels maar boetes zijn niet duur. :7 We parkeerde dinsdagavond laat, na 12 uur reizen, de huurauto op een grote parkeerplaats. Woensdagavond keken we vanaf de berg die kant op en toen stond er een zwarte auto op de plek waar we onze witte huurauto geparkeerd hadden. Naar de lokale politie om 22:30 's avonds. Anyway, er bleek markt te zijn op de woensdag. Op dat specifieke parkeerterrein. Dus de auto was afgesleept. ^O^ Boete betalen (die overigens niet duurder was dan 12 uur daarvoor), sleepkosten betalen en dan konden we de auto ergens op een depot wel weer ophalen. Allebei gedronken dus gezegd dat het morgen moest. Kon wel, werd de boete wel hoger. Naja, sure dude akkoord. Volgende dag opnieuw daarheen. Betalen, 20 minuten naar depot lopen en toen waren we 1 goed verhaal rijker.
Wat denken jullie trouwens dat dat kost? Boete voor fout parkeren + wegslepen?
- Tapas worden in iedere stad "anders" behandeld. In Mojacar bestaat het niet meer echt, schaaltje nootjes kan je krijgen. In Granada krijg je bij ieder besteld drankje een tapa. Soms zelfs zelf te kiezen van de kaart. Dan ben je 5 bier verder, zit je allebei vol en ben je 20 euro armer. Ronda kent ook nog wel echt "tapas" en voeren veelal een aparte tapa-kaart. Dan betaal je tussen de 1 en 2,5 voor een tapa naast je drankje.
- IJsjes zijn teringduur in Spanje.
- Je kunt op iedere fucking straathoek krasloten of lottotickets kopen. Ze lopen er ook de terrassen mee af. We obviously did. Krasloten + bier + tapas gaven wel erg Spaans gevoel.
- Het stierenvechten op TV bij de slager achter het huis gaf ook een erg spaanse vibe. En also, wat een prachtig lekker vlees. Wat een leuke man met passie en liefde. O+

Dit was mijn spreekbeurt. De volgende vakantie wordt gepland (en die daarna ook). Ondertussen zijn we vol goede moed begonnen aan een projectje dat deze vakantie ook nog op de planning stond (en al helemaal naar die massieve wolkbreuk in Enschede eo van 2 weken geleden die de kelder opnieuw vol water zette, nog 2 lekkages in het garagedak zichtbaar maakte, de stroom eruit klapte en liet zien dat het tuinhuis lek is) namelijk het omleggen van de regenpijpen, het garagedak vervangen aan de binnenkant, afwatering beter maken op het garagedak, vervangen van de garagedeur, het uitgraven van een stuk afvoer op de oprit en het opruimen/droogmaken/slopen van de meuk in de kelder.

Resultaten:
- Groot (toch te klein) gat in de oprit na 3 uur bikkelen want mensen hebben jaren geprobeerd de lekkages "op te lossen". Oa met 15 cm beton onder de klinkers van de oprit.
- Asbestbuis. Pas achterkomen nadat je de bijl erin gezet hebt.
- Regen. Tijdens de werkzaamheden. Zeg maar na het verwijderen van oude regenpijp en voor het aansluiten van de nieuwe.
- Een kikker in de kelder. Die heeft daar zijn nieuwe habitat.
- Onvindbare mof voor 110mm PVC naar asbestbuis.

Vandaag gaan we vol frisse moed verder. :+

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 02-08-2024 08:00:16 ]
pi_214517655
Also nog nooit op een Waddeneiland geweest.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:01:25 #209
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214517667
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 07:53 schreef Lonaa het volgende:
Almunecar

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
Andalusië is tof.

Waar verbleven jullie vóór Granada?
En ben je in Almunecar op de markt geweest?
Daar staat een kruidententje dat we regelmatig bijna leeggeplunderd hebben. 'Zout uit Almunecar' (zeezout met kruiden) is hier een vast ingrediënt en moet periodiek aangevuld worden…
pi_214517683
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Andalusië is tof.

Waar verbleven jullie vóór Granada?
En ben je in Almunecar op de markt geweest?
Daar staat een kruidententje dat we regelmatig bijna leeggeplunderd hebben. 'Zout uit Almunecar' (zeezout met kruiden) is hier een vast ingrediënt en moet periodiek aangevuld worden…
Mojacar zijn we de eerste week geweest. In het huis van de moeder van een vriend van W. Zij heeft het huis op de berg met het beste uitzicht naar de zee. En de grootste roze bloemenboom voor het huis. We waren dus de selfieplek :') Erg vermakelijk om naar te kijken vanaf het balkon. :7

De markt op Almunecar was op de dag dat we daar aankwamen, we waren echter na het (eindelijk) kunnen parkeren van de auto eigenlijk net te laat om nog de markt op te gaan, dus helaas hebben we dat niet gedaan. ;(

Waar we overigens ook nog wel van onder de indruk waren en geen weet van hadden is de plastic zee. We besloten van Mojacar naar Almunecar te rijden via de kust ipv binnenland maar die kassen....tering zeg. Wat...indrukwekkend en treurig en heftig en poh. Het laat je wel anders nadenken over je tomaten uit Spanje. :{
pi_214517692
Wat een geweldige spreekbeurt en wat hebben jullie genoten. Wat was de boete en sleepkosten?
Dat projectje lijkt nu eerder een project in hoofdletters :o
pi_214517707
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een geweldige spreekbeurt en wat hebben jullie genoten. Wat was de boete en sleepkosten?
Dat projectje lijkt nu eerder een project in hoofdletters :o
Zo gaat dat met projectjes :')

De boete was 80, maar 40 als je m "nu" betaalde. Waarbij "nu" dus een relatief begrip is. De sleepkosten waren 60 euro. En die zouden ook oplopen als we nog een dag zouden wachten. Ofzo. Maar dat bleek dus ook niet zo te zijn. :') Dus 100 euro in totaal.

Het genot was nog veel groter dan te lezen in de spreekbeurt. O+ W. heeft alle foto's (ik ben daar niet zo goed in) dus misschien post ik er nog wat. Het was heerlijk met z'n twee. Topteam is top. Allebei vooral zin in meer avonturen ook. Die dus gepland worden. Vrij random. :')
pi_214517724
Was ook de eerste keer voor ons allebei dat we niet een uh strak omlijnd plan hadden. We hadden de heenvlucht, de huurauto, de terugvlucht en die week in Mojacar. Dat we naar onze vrienden zouden gaan hadden we wel afgesproken maar nog niet welke dag. We zijn wel fan van "links of rechts" als we ergens zijn, maar dat werkt dus ook in het grotere geheel :Y
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:22:03 #214
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214517787
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mojacar zijn we de eerste week geweest. In het huis van de moeder van een vriend van W. Zij heeft het huis op de berg met het beste uitzicht naar de zee. En de grootste roze bloemenboom voor het huis. We waren dus de selfieplek :') Erg vermakelijk om naar te kijken vanaf het balkon. :7

De markt op Almunecar was op de dag dat we daar aankwamen, we waren echter na het (eindelijk) kunnen parkeren van de auto eigenlijk net te laat om nog de markt op te gaan, dus helaas hebben we dat niet gedaan. ;(

Waar we overigens ook nog wel van onder de indruk waren en geen weet van hadden is de plastic zee. We besloten van Mojacar naar Almunecar te rijden via de kust ipv binnenland maar die kassen....tering zeg. Wat...indrukwekkend en treurig en heftig en poh. Het laat je wel anders nadenken over je tomaten uit Spanje. :{
Die enorme kassen van vaak alleen maar een plastic zeiltje zijn inderdaad een vervuiling van het landschap, maar de rit langs de kust tot Malaga is verder wel een mooie trip met leuke, kleine plaatsjes, restaurantjes en terrasjes onderweg.

Wij verbleven meestal tussen Salobrena en Motril, waar mijn schoonouders een appartement van vrienden ter beschikking hadden, als die er zelf niet verbleven. Ideaal!
Helaas is het appartement enkele jaren geleden verkocht…

En de boete/sleepkosten schat ik in op 60 euro…
pi_214517802
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:22 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Die enorme kassen van vaak alleen maar een plastic zeiltje zijn inderdaad een vervuiling van het landschap, maar de rit langs de kust tot Malaga is verder wel een mooie trip met leuke, kleine plaatsjes, restaurantjes en terrasjes onderweg.

Wij verbleven meestal tussen Salobrena en Motril, waar mijn schoonouders een appartement van vrienden ter beschikking hadden, als die er zelf niet verbleven. Ideaal!
Helaas is het appartement enkele jaren geleden verkocht…

En de boete/sleepkosten schat ik in op 60 euro…
Prima schatting. :+

Ja, als je de plastic zee voorbij bent is het prachtig rijden. :Y Maar het is Zo Groot. En Zo Veel.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:29:00 #216
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214517814
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Prima schatting. :+

Ja, als je de plastic zee voorbij bent is het prachtig rijden. :Y Maar het is Zo Groot. En Zo Veel.
Ja, het is veel.
Goede reden om er nog eens naar terug te keren… *)
pi_214517876
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, het is veel.
Goede reden om er nog eens naar terug te keren… *)
Zou goed kunnen. Almunecar gaan we nog wel een keer naar terug als zij hun finca en studio's af hebben. :Y

E zijn eerst nog andere Grote Vakantieplannen. :')
pi_214518072
Dat jullie het zo fijn hebben gehad spat er vanaf. Jullie hebben echt je plekje bij elkaar gevonden.

Vannacht een wat aparte droom gehad. @vlindertje89 was naar het hockeytoernooi op de olympische spelen gegaan om te kijken. En toen stonden de dames heel erg achter en toen zagen ze @vlindertje89 op de tribune en die moest het veld in en scoorde het ene doelpunt na het andere _O-
pi_214518612
Spreekbeurt: onderwerp 👍🏼 inhoudelijk 👍🏼 verhaal 👍🏼 Persoonlijk 👍🏼

Leuk om te ervaren dat samen op vakantie ook een succes is.

Succes met jullie project. Wat.een.klus!
pi_214519994
Uitgeslapen check. Gezellig stuk over euthanasie bij psychisch lijden op Volkskrant lezen check. Jaloers Lonaas verhaal lezen check.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:19:09 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214520107
Ma is al weer terug en heeft worstenbroodjes van Robèrt meegenomen :9
Vroeg vertrokken.
Ook met verdrietige reden. Straks nog uitvaart van iemand die meer dan negen levens heeft gehad.

Ik ga in de loop vd middag terug naar Haarlem.
pi_214520685
@Lonaa s spreekbeurt ^O^ Fijn om te lezen! (niet alles, maar op zich valt wegslepen wel mee :P )
Wat heb je toch een totaal ander leven gekregen en ik voel een andere vibe bij je O+ :*
pi_214520793
Ik ging naar bed met een migraine aanval }:| ondanks de 16mg candesartan blijft het best vaak en grillig.
Maar........ het helpt me wel om het paardemiddelenshot te nemen die bij het nieuwe regime van de candesartan hoort: binnen 3 uur 2x400 ibu en 4x pcm te gebruiken.
Na het uur de visuele draken verwerkt te hebben hou ik nauwelijks hoofdpijn en andere shit over :? _O_ en vandaag stond ik op zonder de olifant op mijn kop.
Winst *)

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 02-08-2024 12:06:48 ]
pi_214520983
Zometeen maar eens lekker op de fiets naar een marktje een dorp verderop.
Als ik het goed zag op fb hebben ze daar de eckte Kesbeke Amsterdamse handgeschilde uien :9
pi_214521326
@Lonaa Klinkt als een geweldige vakantie! Succes met alle klussen en hopelijk heb je ook nog een beetje vrij met het mooie weer hier!

@Blues Fijn dat de pijnstillers hun werk doen, maar balen dat je toch nog veel migraine aanvallen krijgt.

Vandaag heeft kind een vriendje over de vloer. Gewenste lunch is pizza met Nutella en aardbeien. Straks naar zwembad en dan kan ik hopelijk even een film kijken of boek lezen.
pi_214522175
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:14 schreef Lonaa het volgende:
Was ook de eerste keer voor ons allebei dat we niet een uh strak omlijnd plan hadden. We hadden de heenvlucht, de huurauto, de terugvlucht en die week in Mojacar. Dat we naar onze vrienden zouden gaan hadden we wel afgesproken maar nog niet welke dag. We zijn wel fan van "links of rechts" als we ergens zijn, maar dat werkt dus ook in het grotere geheel :Y
Veel beter toch, een vakantie zonder plan :D

Ik zou overigens de hoop op lage Spaanse boetes wat bij schroeven als het om snelheid gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 02-08-2024 12:47:25 ]
pi_214522415
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 11:46 schreef Blues het volgende:
Ik ging naar bed met een migraine aanval }:| ondanks de 16mg candesartan blijft het best vaak en grillig.
Maar........ het helpt me wel om het paardemiddelenshot te nemen die bij het nieuwe regime van de candesartan hoort: binnen 3 uur 2x400 ibu en 4x pcm te gebruiken.
Na het uur de visuele draken verwerkt te hebben hou ik nauwelijks hoofdpijn en andere shit over :? _O_ en vandaag stond ik op zonder de olifant op mijn kop.
Winst *)
}:|

Ik ben afgelopen maandag opgehoogd naar 32. Ik heb nu al sinds zaterdag geen aanval meer gehad _O_

32 is wel de maximale dosering. Volgende stap in het protocol is amitriptyline, wat ik echt niet wil.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:26:01 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214522889
Heb je al een ticket geboekt @vlindertje89 ?
pi_214523043
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Veel beter toch, een vakantie zonder plan :D

Ik zou overigens de hoop op lage Spaanse boetes wat bij schroeven als het om snelheid gaat.
Hehehehe. We hebben wel netjes gereden. In tegenstelling tot een boel Spanjaarden. Tering zeg, die zijn echt niet bang.
pi_214523052
En wat zeggen jullie lieve dingen. O+

Volgende week is het een jaar geleden dat ik F. vertelde dat het er niet meer was. :o A fucking lot has changed.
pi_214523072
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hehehehe. We hebben wel netjes gereden. In tegenstelling tot een boel Spanjaarden. Tering zeg, die zijn echt niet bang.
Brokkenmakers? Of verwar ik met fransen?
Werewolf
pi_214523075
Aangaande project WaterWeg: Alles is in huis, het meete zit vast. De put is uitgegraven en deels volgestort met cement. Straks laatste koppelstukjes, PVC in de grond en laatste deel zinken buis aan de garage en dan IS HET AF.

Ik heb inmiddels 3 padden gered uit de kelder. Voor de stand, zeg maar.

Aangaande project tekenbeet: W. mag straks (fucking finally) een ABkuur ophalen. Wel "maar" voor 10 dagen maar het is beter dan niks, I guess.
pi_214523079
Een jáár?!?!

:o
pi_214523080
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:43 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Brokkenmakers? Of verwar ik met fransen?
Gewoon met 140 de berg af. Inhalen in blinde bochten. Inhalen bij alles.
pi_214523101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een jáár?!?!

:o
9 augustus. Ja. Een jaar.

In hindsight alsnog wel...aan de late kant...maar ja, wie heeft daar wat aan.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:47:37 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214523130
Uit de serie "Klanten wegjagen doe je ZO!" :N

Ik had eind april al een nieuwe bril gekocht en die half mei opgehaald bij Eyes & More. Maar hij zat niet goed en ik bleef maar die oude pakken. Dus ik denk, toch maar eens terug de stad in. Kom ik daar net: deur op slot. Bordje, we zijn gesloten! Ik zie ze daar gezellig met z'n tweeën achter in de zaak zitten lunchen. Maar er kwam geen beweging in hoor :N

Nee op het Gesloten-bordje stond een QR-code waarmee ik een afspraak kon maken. Kleine reparaties 20 minuten, kan om half vier terecht 8)7

Hoek om gelopen, bij Pearle naar binnen, bril gesteld, twee minuten, klaar.

Dat was dus de laatste keer voor Eyes & More :W
pi_214523141
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen maandag opgehoogd naar 32. Ik heb nu al sinds zaterdag geen aanval meer gehad _O_

32 is wel de maximale dosering. Volgende stap in het protocol is amitriptyline, wat ik echt niet wil.
Hopen dat dit iets voor je doet, het helpt niet bij iedereen ook. Gebruik jij het 's avonds of 's morgens?
pi_214523143
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
9 augustus. Ja. Een jaar.

In hindsight alsnog wel...aan de late kant...maar ja, wie heeft daar wat aan.
Geheh, ach ja achteraf... aaaachteraf ditdat
pi_214523192
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Geheh, ach ja achteraf... aaaachteraf ditdat
Iets met koeien en konten :+
En ik las ook dat euthanasie-artikel in de VK.
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

Ik had eind april al een nieuwe bril gekocht en die half mei opgehaald bij Eyes & More. Maar hij zat niet goed en ik bleef maar die oude pakken. Dus ik denk, toch maar eens terug de stad in. Kom ik daar net: deur op slot. Bordje, we zijn gesloten! Ik zie ze daar gezellig met z'n tweeën achter in de zaak zitten lunchen. Maar er kwam geen beweging in hoor :N

Nee op het Gesloten-bordje stond een QR-code waarmee ik een afspraak kon maken. Kleine reparaties 20 minuten, kan om half vier terecht 8)7

Pearl is bij mij ook favoriet op allerlei gebied :Y
pi_214523230
Oh ja, bril. Moeten wij ook regelen. Onze laatste opticiens zijn niet voor herhaling vatbaar. De mijne te duur en te ver weg. De zijne* een vervelende manier van doen.

Specsavers dus. Daar is het een soort McDonalds waar iedereen zijn eigen taakje heeft. Iemand mag je welkom het, iemand anders mag met je naar de monturen kijken, weer een ander voor de oogmeting (kan ik me nog voorstellen), nog iemand voor het glazen uitkiezen en weer een voor het afrekenen. Wij zijn geen hamburger die samengesteld moet worden op een zo goedkoop mogelijke manier :{w

Dus. Iemand aanraders? Ik noteer vast een minpunt voor Eyes & More.o
Spoilers!
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:55:52 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214523249
Blues en Fles adviseren: Pearle.
pi_214523258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Hopen dat dit iets voor je doet, het helpt niet bij iedereen ook. Gebruik jij het 's avonds of 's morgens?
Het doet zeker veel. Alleen heb ik na verloop van tijd toch weer een zwaardere dosis nodig. Ik ga er wel van uit dat ik ook over de 32 groei :{

's Ochtends, samen met de rest van de pillen. Lekker alles tegelijk, wel zo handig.
Spoilers!
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:56:59 #243
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214523269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, bril. Moeten wij ook regelen. Onze laatste opticiens zijn niet voor herhaling vatbaar. De mijne te duur en te ver weg. De zijne* een vervelende manier van doen.

Specsavers dus. Daar is het een soort McDonalds waar iedereen zijn eigen taakje heeft. Iemand mag je welkom het, iemand anders mag met je naar de monturen kijken, weer een ander voor de oogmeting (kan ik me nog voorstellen), nog iemand voor het glazen uitkiezen en weer een voor het afrekenen. Wij zijn geen hamburger die samengesteld moet worden op een zo goedkoop mogelijke manier :{w

Ik weet niet hoe ver 'ver' voor jullie is, maar ik heb met Broers Optiek in Zwanenburg goede ervaringen...
pi_214523458
Geen opticien tips. Heb een hele goede, maar die zit om de hoek. En mocht ik ooit een gehoorapparaat nodig hebben ga ik daarvoor ook daar naar toe. De huidige eigenaar is de zoon van de vorige en zijn zoon zit er nu ook in. Beiden optometrist en zoon ook audicien
  Moderator vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:19:30 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214523584
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

Toen we met onze projecten nog in Ommen zat, zaten groenteboer en bakker naast elkaar.

Groenteboer kon ik altijd naar binnen, formeel was de winkel om 8u geopend.
Bakker bleef hermetisch dicht tot stipt 8:30. De groenteboer heeft al es op de deur staan stampen "doe open joh, een goede klant" (kocht er elke dag voor 65 personen)
pi_214523646
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het doet zeker veel. Alleen heb ik na verloop van tijd toch weer een zwaardere dosis nodig. Ik ga er wel van uit dat ik ook over de 32 groei :{

's Ochtends, samen met de rest van de pillen. Lekker alles tegelijk, wel zo handig.
Ik 's avonds, advies van de apo ivm mogelijke duizeligheid... ik ga 'm s morgens proberen.. in de hoop dat die dan op de dag beter werkt of zo.
pi_214523690
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Toen we met onze projecten nog in Ommen zat, zaten groenteboer en bakker naast elkaar.

Groenteboer kon ik altijd naar binnen, formeel was de winkel om 8u geopend.
Bakker bleef hermetisch dicht tot stipt 8:30. De groenteboer heeft al es op de deur staan stampen "doe open joh, een goede klant" (kocht er elke dag voor 65 personen)
Ik doe ook pas mijn poliluik open om 8 uur. Ik moet altijd veel voorbereiden voor de poli echt open kan en dan wachten ze maar ff.
Tenzij ze om t hoekje vh secretariaat iets vertellen dat echt NU moet uiteraard.
1e telefoontjes overspoelen je dan ook al en om 830 beginnen de spreekuren, je hebt echt even tijd nodig voor je open kan.
Geldt denk ik voor winkels ook, voorbereiding.
pi_214523768
Zeker als kleine ondernemer moet je grenzen stellen denk ik.

Ook als onderbetaald winkelpersoneel
  Moderator vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:40:01 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214523913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

Juist geen kleine ondernemer, maar bakker met meerdere filialen. 8:30 is sowieso laat voor een bakker. Groenteboer was z'n eigen zaak.

Als ze om 8:30 m'n brood klaar/gesneden had was het nog tot daaraantoe, maar dat moesten ze ook nog doen. Toen ik er achter kwam dat een andere bakker wel om 8u open was, ben ik daar naartoe gegaan. 10-12 broden per dag, moet je heel wat gezinnetjes als klant voor hebben.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:47:12 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214524068
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ja prima, maar ik verwacht gewoon service. Midden op de dag helemaal niks raars.
pi_214524105
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja prima, maar ik verwacht gewoon service. Midden op de dag helemaal niks raars.
Hier op het winkelcentrum zijn de opticiens ook met lunchtijd dicht. Vond het ook wat raar maar hoorde toen, te weinig personeel te vinden en anders is er geen mogelijkheid om te eten.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:50:42 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214524146
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier op het winkelcentrum zijn de opticiens ook met lunchtijd dicht. Vond het ook wat raar maar hoorde toen, te weinig personeel te vinden en anders is er geen mogelijkheid om te eten.
Ja waar het aan ligt, ligt het aan. Maar ik ga dan naar de Pearle waar ik wel gewoon geholpen kan worden. En daar ga ik dus ook de volgende keer een nieuwe bril halen. Dat is dan het gevolg.
pi_214524193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja waar het aan ligt, ligt het aan. Maar ik ga dan naar de Pearle waar ik wel gewoon geholpen kan worden. En daar ga ik dus ook de volgende keer een nieuwe bril halen. Dat is dan het gevolg.
Dat zal ze leren o|O
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:56:00 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214524220
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat zal ze leren o|O
Nou waarschijnlijk niet. Maar ik schiet er wel wat mee op :) En dat is wat voor mij belangrijk is.
pi_214524584
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Oogwereld _O_

Pearle en Hans Anders hebben ruim 30 jaar geleden (ja, het zit diep :') ) voor me afgedaan nadat de een een verkeerd glas had aangevraagd en gemonteerd (bon lezen is moeilijk…) en de ander een paar jaar laten een verkeerde oogmeting deed en, na een week hoofdpijn want ik moest er maar aan wennen en daarna ‘dan hebt u de meting beïnvloed’ na veel discussie toch het glas op oude sterkte voor mijn nieuwe bril lieten maken. Die gewoon nog prima was.

Inmiddels al jaren bij Oogwereld. Niet in mijn stad, maar kwartier treinen (ligt tegenover het station) heb ik er graag voor over. Deskundig, prima service en erg leuke, aparte brillen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Na mijn ingreepje, als alles glad is weggetrokken weer een nieuwe uitzoeken O+ Al vind ik mijn huidige bril nog steeds superleuk. Ook na drie jaar. Maar weer eens wat anders op mijn neus houdt het interessant.
pi_214524686
Cat heb je nog kittenspam?
Werewolf
pi_214524696
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
Cat heb je nog kittenspam?
Nee. Ik vang al een paar jaar niet meer op.
pi_214524705
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Oogwereld _O_

Pearle en Hans Anders hebben ruim 30 jaar geleden (ja, het zit diep :') ) voor me afgedaan nadat de een een verkeerd glas had aangevraagd en gemonteerd (bon lezen is moeilijk…) en de ander een paar jaar laten een verkeerde oogmeting deed en, na een week hoofdpijn want ik moest er maar aan wennen en daarna ‘dan hebt u de meting beïnvloed’ na veel discussie toch het glas op oude sterkte voor mijn nieuwe bril lieten maken. Die gewoon nog prima was.

Inmiddels al jaren bij Oogwereld. Niet in mijn stad, maar kwartier treinen (ligt tegenover het station) heb ik er graag voor over. Deskundig, prima service en erg leuke, aparte brillen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Na mijn ingreepje, als alles glad is weggetrokken weer een nieuwe uitzoeken O+ Al vind ik mijn huidige bril nog steeds superleuk. Ook na drie jaar. Maar weer eens wat anders op mijn neus houdt het interessant.
Hier ooit een bij Pearl, nieuwe meting maar oude glazen besteld. En toen ik dat opmerkte bij het ophalen en er wat van zei wilde ze toch dat ik de bril (met oude sterkte) zou betalen. Weggegaan en nooit meer, bij welk filiaal dan ook, terug geweest. Hans Anders had ooit een aanbieding “gratis 2e bril op sterkte” maar hadden er niet bij staan dat dat niet met dezelfde glazen was maar formaat jampot en ik wilde ze daaraan houden. Niet gelukt natuurlijk
pi_214524711
Mijne komt van een optieker wegens plasmaglazen.
Werewolf
pi_214524714
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nee. Ik vang al een paar jaar niet meer op.
Oh
Werewolf
pi_214524745
Ugh. Mensen }:|

Kan er hier niet over uitwijden (werkgerelateerd) maar de manier waarop ik met die persoon een broodnodige afspraak voor een gesprek over verwachtingen en wijze van communicatie probeer te plannen geeft me genoeg praktijkvoorbeelden waarom het nu <niet> loopt :')
pi_214524751
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als botox in je wenkbrauwen helpt kun je je voor een slordige 5k in Bilthoven laten opereren.
pi_214524776
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:26 schreef derLudolf het volgende:
Heb je al een ticket geboekt @:vlindertje89 ?
Ja :o dus Kaatje, misschien maak ik je droom wel echt ;) briljante droom wel haha!

Even stand vrouwen tegen België vanochtend afgewacht. Kans dat ze 1e eindigen in de poule is nu zodanig groot dat ik het aandurfde erop te gokken dat ze, als ze maandag kwartfinale winnen (waar ik wel vanuit ga), woensdag de halve finale van 14.00 spelen. Heb daar nu een van de allerlaatste kaartjes voor *O*
De halve finale van 19.00 zijn meer kaartjes voor nog, dus als morgenochtend NL verliest en België vs Duitsland zodanig door een v beide wordt gewonnen dat die toch boven NL eindigt, kan ik kaartje voor 14.00 nog doorverkopen en alsnog kaartje 19.00 kopen.

Nog niet helemaal uit wanneer ik precies ga - ik kan dinsdag of woensdag in ochtend heen en woensdag of donderdag begin vd avond terug. Laat het beetje afhangen vd mannen - als die kwartfinale winnen ga ik op dinsdag al, kijk ik of ik nog kaartjes kan krijgen voor halve finale en anders kijk ik die bij teamNL huis. Als ze niet winnen, kan ik woensdag heen en weer als NL om 14.00 blijft, maar ook di-wo of wo-do of alsnog di-do, dan moet ik even kijken wat ik doe (wat er nog meer evt te zien is etc). Maar die zijn zondag dus nog genoeg tijd om te bedenken.

Treinkaartjes voor die opties (met annuleringsmogelijkheid) zijn dus ook geboekt, alleen hotel nog niet. Zijn er nog veel beschikbaar tegen best oke prijzen dus wacht nog heel even af tot ik weet wanneer ik nou precies heen en terug wil.
pi_214524814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier ooit een bij Pearl, nieuwe meting maar oude glazen besteld. En toen ik dat opmerkte bij het ophalen en er wat van zei wilde ze toch dat ik de bril (met oude sterkte) zou betalen. Weggegaan en nooit meer, bij welk filiaal dan ook, terug geweest. Hans Anders had ooit een aanbieding “gratis 2e bril op sterkte” maar hadden er niet bij staan dat dat niet met dezelfde glazen was maar formaat jampot en ik wilde ze daaraan houden. Niet gelukt natuurlijk
Precies dat gezeik ja. Ik was er klaar mee.
pi_214524827
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja :o
Even stand vrouwen tegen België vanochtend afgewacht. Kans dat ze 1e eindigen in de poule is nu zodanig groot dat ik het aandurfde erop te gokken dat ze, als ze maandag kwartfinale winnen (waar ik wel vanuit ga), woensdag de halve finale van 14.00 spelen. Heb daar nu een van de allerlaatste kaartjes voor *O*
De halve finale van 19.00 zijn meer kaartjes voor nog, dus als morgenochtend NL verliest en België vs Duitsland zodanig door een v beide wordt gewonnen dat die toch boven NL eindigt, kan ik kaartje voor 14.00 nog doorverkopen en alsnog kaartje 19.00 kopen.

Nog niet helemaal uit wanneer ik precies ga - ik kan dinsdag of woensdag in ochtend heen en woensdag of donderdag begin vd avond terug. Laat het beetje afhangen vd mannen - als die kwartfinale winnen ga ik op dinsdag al, kijk ik of ik nog kaartjes kan krijgen voor halve finale en anders kijk ik die bij teamNL huis. Als ze niet winnen, kan ik woensdag heen en weer als NL om 14.00 blijft, maar ook di-wo of wo-do of alsnog di-do, dan moet ik even kijken wat ik doe (wat er nog meer evt te zien is etc). Maar die zijn zondag dus nog genoeg tijd om te bedenken.

Treinkaartjes voor die opties (met annuleringsmogelijkheid) zijn dus ook geboekt, alleen hotel nog niet. Zijn er nog veel beschikbaar tegen best oke prijzen dus wacht nog heel even af tot ik weet wanneer ik nou precies heen en terug wil.
Tof *O* *O* *O*

Hotel komt wel goed als ik het nieuws mag geloven. Teveel hoteliers rekenden zich rijk met idiote prijzen en toen werd er niks geboekt _O-
pi_214524868
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja :o dus Kaatje, misschien maak ik je droom wel echt ;) briljante droom wel haha!

Wat gaaf *O* veel plezier!
pi_214524910
Ik hou van Guus van Het nieuwe kijken in Amersfoort.
Sinds zijn bril heb ik duizend minder hoofdpijn en migraine.

Hij meet nog met een bril met glaasjes erop zodat je niet zelf de afstand tot het apparaat kunt bepalen en hij kan zien of je knijpt.
Maar is bepaald geen prijsvechter.
pi_214524993
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Tof *O* *O* *O*

Hotel komt wel goed als ik het nieuws mag geloven. Teveel hoteliers rekenden zich rijk met idiote prijzen en toen werd er niks geboekt _O-
Ja precies. Heb er eentje op het oog vlakbij het hockeystadion en eentje vlakbij het TeamNL huis. En misschien wil ik juist iets er tussenin haha. Dat moet ik allemaal nog bedenken. Maar er zijn er idd nog zodanig veel dat ik daar nog wel even mee durf te wachten.
pi_214525074
Wat ontzettend leuk @vlindertje89 Holland House lijkt me ook leuk.

@Vanyel mijn optometrist heeft ook een paar van die bakken met glaasjes waar hij mee werkt. Leuk om te zien ook, hij kijkt, je hoort m haast denken “zal ik dit of zal ik dat”
pi_214525580
Hup Vlindertje w/ Allez w/
pi_214526513
7 euro betaald om bij te praten met oud buurmeisje.

En nog 60 euro voor wat er in kater ging. Ik mocht haar laten zien dat ik kan injecteren. Prijs voor het (laten zetten) van de injectie plus uitleg (en bijpraat, in dit geval) is die 7 euro :+

Vanaf nu hoef ik vierwekelijks alleen de 60 euro af te tikken. Mag kater lekker thuisblijven en wordt hij daar door mij in het nekvel gegrepen O+
Als de injecties aanslaan. Anders is het terug naar de DA om te kijken welk niervriendelijke symptoombestrijding voor arthrose er verder is.

Ook nog even met de DA gebabbeld: urine was bijna helemaal goed maar het past bij het bloedbeeld dus voorlopig hoeft daar niks mee ^O^
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:37:26 #272
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_214526564
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Zo gaat dat met projectjes :')

De boete was 80, maar 40 als je m "nu" betaalde. Waarbij "nu" dus een relatief begrip is. De sleepkosten waren 60 euro. En die zouden ook oplopen als we nog een dag zouden wachten. Ofzo. Maar dat bleek dus ook niet zo te zijn. :') Dus 100 euro in totaal.

Het genot was nog veel groter dan te lezen in de spreekbeurt. O+ W. heeft alle foto's (ik ben daar niet zo goed in) dus misschien post ik er nog wat. Het was heerlijk met z'n twee. Topteam is top. Allebei vooral zin in meer avonturen ook. Die dus gepland worden. Vrij random. :')
80 euro is de minimum boete voor fout parkeren. Als je binnen 10 werkdagen betaalt is her de helft. Als je dat doet lever je alle rechten om later te reclameren in. Snelheidsbiete begint bij 100¤ en de volgende “trap” is 300¤ + 2 punten (71km/uur wasr je 50 mmag) en zo door to 600¤. Het is maar wat je goedkoop noemt.
Siesta & Fiesta!
  Moderator vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:44:55 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214526685
Hoe werkt dit? Braadslede, volpleuren met olie?
pi_214526766
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
7 euro betaald om bij te praten met oud buurmeisje.

En nog 60 euro voor wat er in kater ging. Ik mocht haar laten zien dat ik kan injecteren. Prijs voor het (laten zetten) van de injectie plus uitleg (en bijpraat, in dit geval) is die 7 euro :+

Vanaf nu hoef ik vierwekelijks alleen de 60 euro af te tikken. Mag kater lekker thuisblijven en wordt hij daar door mij in het nekvel gegrepen O+
Als de injecties aanslaan. Anders is het terug naar de DA om te kijken welk niervriendelijke symptoombestrijding voor arthrose er verder is.

Ook nog even met de DA gebabbeld: urine was bijna helemaal goed maar het past bij het bloedbeeld dus voorlopig hoeft daar niks mee ^O^
Solensia?

Goed van de urine!
Spoilers!
pi_214526832
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Solensia?

Goed van de urine!
Dat is hem. Tweede dosis woont inmiddels hier in de koelkast, daarna is duidelijk of hij bij de 70% hoort die er baat bij heeft.
pi_214526836
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:44 schreef derLudolf het volgende:
Hoe werkt dit? Braadslede, volpleuren met olie? [ afbeelding ]
Dat is toch ee professionele grill bakplaat 😇
Insmeren met dun dun olie en dan gebruiken om te grillen zoals saté.
pi_214526960
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat is hem. Tweede dosis woont inmiddels hier in de koelkast, daarna is duidelijk of hij bij de 70% hoort die er baat bij heeft.
Wat een koopje voor je _O_ Ik ben mag om en om bij de arts en assistent terecht en mag daar 116,50 resp 98 euro voor aftikken.

Het scheelt wel dat Piep het na 1,5 jaar nog steeds goed doet op elke 6 weken injecteren.
Spoilers!
pi_214527614
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een koopje voor je _O_ Ik ben mag om en om bij de arts en assistent terecht en mag daar 116,50 resp 98 euro voor aftikken.

Het scheelt wel dat Piep het na 1,5 jaar nog steeds goed doet op elke 6 weken injecteren.
Wat een geld :o Ik kom er meer en meer achter dat ik echt bij een goedkope praktijk zit.
Scheelt wellicht ook dat ik er al zolang kom, dan wordt een consultje links en rechts nog weleens kwijtgescholden. Ben een minuut of tien bij de DA binnen geweest om de uitslagen te bespreken, staat niks van op de factuur _O_

Fijn dat Piep het er goed op doet! Laat ze zich niet door jullie injecteren of doen jullie het liever niet zelf?
pi_214527667
Vanmorgen ook al 20 cent korting gekregen bij de boerderijwinkel van koorgenoot B-)
‘Joh, doe maar 12 euro, is voor mij makkelijker met wisselen’

Voordeeldag *O*
pi_214527777
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat een geld :o Ik kom er meer en meer achter dat ik echt bij een goedkope praktijk zit.
Scheelt wellicht ook dat ik er al zolang kom, dan wordt een consultje links en rechts nog weleens kwijtgescholden. Ben een minuut of tien bij de DA binnen geweest om de uitslagen te bespreken, staat niks van op de factuur _O_

Fijn dat Piep het er goed op doet! Laat ze zich niet door jullie injecteren of doen jullie het liever niet zelf?
Fijn voor jou :Y

Wij mogen het niet zelf, ik zou het zeker zelf durven. Ik heb al moeten lullen als brugman om het niet altijd door de DA te boeven laten doen. De tijd rekken was ook mijn idee. Superfijne praktijk hoor, dat absoluut. Ik ga er voor het geld niet weg.

Ik ga komende week wel extra goed opletten hoe het met Piep gaat. De laatste ronde had ze in week 6 twee keer een drolletje aan haar kont en naast de bak. Het zit bij haar in de onderrug en zal ze niet goed kan poepen moeten we gewoon eerder ingrijpen.
Spoilers!
pi_214527780
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanmorgen ook al 20 cent korting gekregen bij de boerderijwinkel van koorgenoot B-)
‘Joh, doe maar 12 euro, is voor mij makkelijker met wisselen’

Voordeeldag *O*
Mazzelaar jij _O_
Spoilers!
pi_214527989
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Fijn voor jou :Y

Wij mogen het niet zelf, ik zou het zeker zelf durven. Ik heb al moeten lullen als brugman om het niet altijd door de DA te boeven laten doen. De tijd rekken was ook mijn idee. Superfijne praktijk hoor, dat absoluut. Ik ga er voor het geld niet weg.

Ik ga komende week wel extra goed opletten hoe het met Piep gaat. De laatste ronde had ze in week 6 twee keer een drolletje aan haar kont en naast de bak. Het zit bij haar in de onderrug en zal ze niet goed kan poepen moeten we gewoon eerder ingrijpen.
Ik ging ook voorzichtig vragen of ‘ik dat evt thuis mocht doen want…’ maar hoefde de zin niet eens af te maken: ‘als ik dat durfde kon dat prima’. En als ik meteen de flacons had willen ophalen had het volgens mij ook gekund. Maar een keer meekijken en -doen en vragen stellen vond ik wel zo verantwoord. Uiteindelijk wees het zich vanzelf. En ze zei al meteen dat ik moest kijken hoe het met hem gaat en anders kon ik rekken naar 5-6 weken.

Zijn ze altijd wel relaxed in. Bij mijn zieke rooie kreeg ik ook een handvol gelabelde spuiten plus medicatie schema mee: ‘omdat hij niet eet is dit veel effectiever. En wel zo fijn als hij niet telkens op en neer hoeft’.
(Helaas heeft rooie het toen niet gered maar hoefde zijn laatste sukkelmaand maar 1 keer per week of zo naar de DA ipv elke dag O+ Daarna ook handgeschreven condoleance kaartje in de bus. Janken ;( )

Maar wat een verschil tussen DA’s dan he :D

Ik duim voor Piep en haar rug! En haar poepjes :Y
Ik ga hier het traplopen in de gaten houden. Drive in woning dus dat moet hij best veel. Zodra hij een konijn gaat nadoen (met twee achterpoten tegelijk een tree af huppen) ist niet goed. Kater moet gewoon lekker poot voor poot wandelen.
pi_214528043
Wordt wel tijd dat ik kater bij een vaste DA ga plannen.
Bloedprikken was bij iemand die ik nog niet kende (deed het verder prima) maar toen er slechtere waarden uit kwamen moest ik hen eraan herinneren dat metacam dan wellicht minder handig is.
Assistente-buurmeisje zei al dat ik de Metacam maar moest bewaren ‘want die kon altijd erbij’. Nou… neuh.

En de DA die nu praktijk hield moest razendsnel bijlezen en had nog wat context van mij nodig over het waarom van het urinemonster. Had collega blijkbaar niet echt gerapporteerd. Hij kon uiteraard verder de cijfers goed interpreteren en dacht prima mee over wat wel en niet zinvol is qua onderzoek en dieetvoer.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:01:52 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_214528060
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:36 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou van Guus van Het nieuwe kijken in Amersfoort.
Sinds zijn bril heb ik duizend minder hoofdpijn en migraine.

Hij meet nog met een bril met glaasjes erop zodat je niet zelf de afstand tot het apparaat kunt bepalen en hij kan zien of je knijpt.
Maar is bepaald geen prijsvechter.
Mijn eerste computerbril komt ook van een ouderwetse vakman. Geduldig proberen wat het beste is, om dan de uitslag te zien en zegt. Ik doe de meting nog een keer over, ik ben niet tevreden met deze uitslag.
Wel een bril die perfect zat en haarscherp beeld. De ketens waar ik nadien ben geweest, ivm vergoeding moet je daar zijn, kregen het nooit in 1 keer goed. En Pearle heeft na 4 pogingen het opgegeven. Blijkbaar lastig om de cilinder afwijking goed te krijgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214528179
Volgende week donderdag naar de DA. De “oude” (jonge vent nog) is weg. Was een hele fijne vent. Had main coons, en noorse boskatten bestudeerd tijdens de opleiding.kijken wie we nu krijgen.
Dit was vroeger een eigen praktijk en handelde net als die van @Cat-astrophe niet alles werd in rekening gebracht. Maar ze zijn overgenomen door een keten die ook weer verbonden is aanEvidensia en dat heeft wel wat met de prijzen gedaan (en niet positief voor mijn beurs). Twee van de assistentes zijn nog wel “ouwetjes”.

Was net m’n bril kwijt. Moest de lockmachine opnieuw inrijgen en dat kan beter zonder bril. Maar die had ik op stof gelegd met dezelfde kleur en die had ik opgevouwen.
pi_214528535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgende week donderdag naar de DA. De “oude” (jonge vent nog) is weg. Was een hele fijne vent. Had main coons, en noorse boskatten bestudeerd tijdens de opleiding.kijken wie we nu krijgen.
Dit was vroeger een eigen praktijk en handelde net als die van @:Cat-astrophe niet alles werd in rekening gebracht. Maar ze zijn overgenomen door een keten die ook weer verbonden is aanEvidensia en dat heeft wel wat met de prijzen gedaan (en niet positief voor mijn beurs). Twee van de assistentes zijn nog wel “ouwetjes”.

Was net m’n bril kwijt. Moest de lockmachine opnieuw inrijgen en dat kan beter zonder bril. Maar die had ik op stof gelegd met dezelfde kleur en die had ik opgevouwen.
Ja, die grote ketens drijven de prijzen helaas op. Monopolie en zo.
Ik heb het idee dat mijn praktijk financieel gezond is dus ik hoop dat ze nog heel lang actief blijven. Zoon van dé DA heeft de zaak een jaar of twee geleden overgenomen (en pa met pensioen maar die zag ik nooit want mijn katten zijn geen koeien of paarden :+ ) dus wat dat betreft kunnen ze nog door.

Fijn dat je je bril weer vond!
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:33:15 #287
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214528707
Weet je wat het mooie side effect is van die schitterende emotionele tv reportages over mensen die euthenasie overwegen? Dat de mensen die allang in het proces zitten 6 weken mogen wachten op een bezoekje van een controlerende arts, letterlijk volgens de mail van het expertise centrum euthenatie "omdat het levenseinde nu positief onder de aandacht is".
Zo fijn, die positieve aandacht.

("We hebben uiteindelijk een vorm van objectieve volgorde kunnen aanbrengen in de aanvragen". No shit sherlock, een objectieve volgorde in de aanvragen...)

/rant.

[ Bericht 16% gewijzigd door fietsie op 02-08-2024 19:40:55 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214528759
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ging ook voorzichtig vragen of ‘ik dat evt thuis mocht doen want…’ maar hoefde de zin niet eens af te maken: ‘als ik dat durfde kon dat prima’. En als ik meteen de flacons had willen ophalen had het volgens mij ook gekund. Maar een keer meekijken en -doen en vragen stellen vond ik wel zo verantwoord. Uiteindelijk wees het zich vanzelf. En ze zei al meteen dat ik moest kijken hoe het met hem gaat en anders kon ik rekken naar 5-6 weken.

Zijn ze altijd wel relaxed in. Bij mijn zieke rooie kreeg ik ook een handvol gelabelde spuiten plus medicatie schema mee: ‘omdat hij niet eet is dit veel effectiever. En wel zo fijn als hij niet telkens op en neer hoeft’.
(Helaas heeft rooie het toen niet gered maar hoefde zijn laatste sukkelmaand maar 1 keer per week of zo naar de DA ipv elke dag O+ Daarna ook handgeschreven condoleance kaartje in de bus. Janken ;( )

Maar wat een verschil tussen DA’s dan he :D

Ik duim voor Piep en haar rug! En haar poepjes :Y
Ik ga hier het traplopen in de gaten houden. Drive in woning dus dat moet hij best veel. Zodra hij een konijn gaat nadoen (met twee achterpoten tegelijk een tree af huppen) ist niet goed. Kater moet gewoon lekker poot voor poot wandelen.
Hier wordt ook veel trapgelopen. Maar ik vraag me af of ze nog als kat ipv konijn de trap af kan. Ze heeft waarschijnlijk jaren pijn gehad dus zichzelf aangeleerd omdat te vermijden.

Ik merk het hier aan wasgedrag, gekke 5 minuten en vooral hoe nijdig ze doet tegen Hans.
Spoilers!
pi_214529006
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hier wordt ook veel trapgelopen. Maar ik vraag me af of ze nog als kat ipv konijn de trap af kan. Ze heeft waarschijnlijk jaren pijn gehad dus zichzelf aangeleerd omdat te vermijden.

Ik merk het hier aan wasgedrag, gekke 5 minuten en vooral hoe nijdig ze doet tegen Hans.
Het zijn de kleine dingen he.
Bij de rooie die artrose had merkte ik het aan zijn kont. Werd minder gepoetst (net als Piep). Maar de rooie deed het goed op supplementen. Geen zwart gat meer maar weer een roze gat :P
pi_214529305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:01 schreef z80 het volgende:

[..]
Mijn eerste computerbril komt ook van een ouderwetse vakman. Geduldig proberen wat het beste is, om dan de uitslag te zien en zegt. Ik doe de meting nog een keer over, ik ben niet tevreden met deze uitslag.
Wel een bril die perfect zat en haarscherp beeld. De ketens waar ik nadien ben geweest, ivm vergoeding moet je daar zijn, kregen het nooit in 1 keer goed. En Pearle heeft na 4 pogingen het opgegeven. Blijkbaar lastig om de cilinder afwijking goed te krijgen.
De vergoeding weegt imo niet op tegen de kwaliteit. Maar ik bleek niet alleen een cilinder te hebben, wat ik al wel wist, maar ook een prismaatje in beide ogen omdat ze net niet even hoog staan.
Kan sindsdien ook een stuk makkelijker vangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 02-08-2024 22:48:55 ]
pi_214529527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:33 schreef fietsie het volgende:
Weet je wat het mooie side effect is van die schitterende emotionele tv reportages over mensen die euthenasie overwegen? Dat de mensen die allang in het proces zitten 6 weken mogen wachten op een bezoekje van een controlerende arts, letterlijk volgens de mail van het expertise centrum euthenatie "omdat het levenseinde nu positief onder de aandacht is".

("We hebben uiteindelijk een vorm van objectieve volgorde kunnen aanbrengen in de aanvragen". No shit sherlock, een objectieve volgorde in de aanvragen...)

/rant.
Grrrrrrrr, alsof het niet moeilijk genoeg is...dikke knuffel, fietsie!
pi_214529542
quote:

/rant.
Pppfff -O-
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:23:22 #293
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214529718
quote:

/rant.
:wtf:
pi_214530712
quote:

/rant.
pi_214530882
Wat een zinderende wedstrijd beach volleybal bij de vrouwen vanmiddag _O_ _O_
Spoilers!
pi_214530999
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een zinderende wedstrijd beach volleybal bij de vrouwen vanmiddag _O_ _O_
Niet gezien, kijk nu naar bmx. Grappig om te zien maar ook doodeng.

En verdorie, ik had voor afgelopen woensdag een kappers afspraak maar omdat ik zo beroerd was verzet naar morgenochtend. Kan ik wel de dames skiff zien, maar niet de heren skiff en de mannen 8+.
Kan de afspraak ook niet naar volgende week verzetten wanneer ik kan kunnen zij niet en andersom. En een knipbeurt is heel hard nodig
pi_214531089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Niet gezien, kijk nu naar bmx. Grappig om te zien maar ook doodeng.

En verdorie, ik had voor afgelopen woensdag een kappers afspraak maar omdat ik zo beroerd was verzet naar morgenochtend. Kan ik wel de dames skiff zien, maar niet de heren skiff en de mannen 8+.
Kan de afspraak ook niet naar volgende week verzetten wanneer ik kan kunnen zij niet en andersom. En een knipbeurt is heel hard nodig
Als je kunt terugkijken, zeker een aanrader.

Wij kijken nu heren beach volleybal terug. Ik vind wederom die mannen veel te veel kleding aan hebben. Heel oneerlijk.

Hierna kijken we pas BMX dus geen spoilers graag :)
Spoilers!
pi_214531110
quote:

/rant.
Wat een traject zo. 8)7

Sterkte ermee. Voor je vader, je moeder, voor jouzelf en de familie. 😢
pi_214532641
BMX gezien :o
Spoilers!
pi_214532763
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
BMX gezien :o
Das een spoiler
pi_214532770
Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')