In Amerika krijg je een AR-15 bij de aanschaf van een doos Kellogg's en zij haalden 0 medailles in het schieten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:36 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Erg knap in een land waar overal kanalen zijn en het roeien door al het studentenbloed stroomt
Win een keer met pistooltje schieten, dat is pas knap
Uh zilver is gewoon de eerste verliezer he. Alleen goud telt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef TornadoDK het volgende:
En meteen nummer 2 erachteraan.
Plus grote kans op een judo medaiile![]()
![]()
Dat is gewoon onzin maar deze was wel zuur dat wel. Maar zilver was verwacht voor deze boot.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uh zilver is gewoon de eerste verliezer he. Alleen goud telt.
Dit was hoeveel seconden te vroeg?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:45 schreef TornadoDK het volgende:
En meteen nummer 2 erachteraan.
Plus grote kans op een judo medaiile![]()
![]()
Helaas maar al te waar.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:52 schreef Ploplap het volgende:
Zilver telt niet. Over 1 jaar weet niemand het meer.
Was gewoon op tijd, is toch 2de medaille en was ook wat verwacht was voor ze. De manier waarop was uiteraard wel extreem zuurquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit was hoeveel seconden te vroeg?
Ik kan er nog steeds niet mee leven. Van die eindsprints met letterlijk 10 centimeter verschil. Beetje zoals Koen Verweij in 2014.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Was gewoon op tijd, is toch 2de medaille en was ook wat verwacht was voor ze. De manier waarop was uiteraard wel extreem zuur
Niet helemaal waar. Ik weet niet wie de vorige os allemaal goud won. Wel dat we zilver wonnen op de marathon en 4x400quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:52 schreef Ploplap het volgende:
Zilver telt niet. Over 1 jaar weet niemand het meer.
Leuk je gekend te hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik kan er nog steeds niet mee leven. Van die eindsprints met letterlijk 10 centimeter verschil. Beetje zoals Koen Verweij in 2014.
Naja liever dit dan zo'n Van Vleuten in Rio, of zelfs Tokyo, scenario.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik kan er nog steeds niet mee leven. Van die eindsprints met letterlijk 10 centimeter verschil. Beetje zoals Koen Verweij in 2014.
Verweij vond ik erger dan dit. Hier zag je het wel aankomen dat die Britten steeds dichterbij kwamen. Alleen zo zuur dat het op de finish was als het 100m eerder was had je gezegd jammer maar terecht verloren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In Rio werd het daarna nog wel Nederlands goud in die racequote:Op woensdag 31 juli 2024 13:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Naja liever dit dan zo'n Van Vleuten in Rio, of zelfs Tokyo, scenario.
Is ook zo.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In Rio werd het daarna nog wel Nederlands goud in die race
Van Vleuten werd in Rio vervangen door Van der Breggen, dus dat was absoluut geen probleem.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Naja liever dit dan zo'n Van Vleuten in Rio, of zelfs Tokyo, scenario.
Van Vleuten schijnt hier anders over te denken. En dan had je waarschijnlijk ook nog eens goud en zilver gehad, dat moet jou ook aanspreken!quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Van Vleuten werd in Rio vervangen door Van der Breggen, dus dat was absoluut geen probleem.
Tokyo sloeg ook nergens op inderdaad. (maar was wel kilometers achter de winnaar) Vind dat niet vergelijkbaar.
Nee juist niet. Alleen goud is voor mij net zoveel als goud en zilver.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Van Vleuten schijnt hier anders over te denken. En dan had je waarschijnlijk ook nog eens goud en zilver gehad, dat moet jou ook aanspreken!
Eens. Hier kunnen ze zichzelf niks verwijten. Uiteraard alsnog heel zuurquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:39 schreef Marcoss het volgende:
2021 had je ook de roeisters die goud weggaven met een misslag, dan kun je beter dit hebben
Oh, vreemde instelling.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee juist niet. Alleen goud is voor mij net zoveel als goud en zilver.
België is Groot-Nederland.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:43 schreef byah het volgende:
[..]
HongKong is China toch? Prima 11e plek dus.
Hong Kong is een special administrative region, hetzelfde als Macau. Hong Kong is in 1997 teruggegeven aan China, onder de voorwaarde dat er een transitieperiode van 50 jaar geldt, oftewel vanaf 2047 is Hong Kong 100% onderdeel van China. Nu heeft het een eigen economisch systeem, andere officiele talen, eigen visumregels, etc.. Het wordt echter door de meeste andere landen geduid als "Hong Kong SAR, China". Er is dus zeker wel een soort van (ondergeschikte, if you will) relatie met China, maar het is geen China, if you know what I meanquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:43 schreef byah het volgende:
[..]
HongKong is China toch? Prima 11e plek dus.
Dan had Noord-Ierland gisteren voor het eerst in decennia weer een medaille. Of nou ja, dat was in de estafette, dus eigenlijk niet waarschijnlijkquote:Op woensdag 31 juli 2024 15:28 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hong Kong is een special administrative region, hetzelfde als Macau. Hong Kong is in 1997 teruggegeven aan China, onder de voorwaarde dat er een transitieperiode van 50 jaar geldt, oftewel vanaf 2047 is Hong Kong 100% onderdeel van China. Nu heeft het een eigen economisch systeem, andere officiele talen, eigen visumregels, etc.. Het wordt echter door de meeste andere landen geduid als "Hong Kong SAR, China". Er is dus zeker wel een soort van (ondergeschikte, if you will) relatie met China, maar het is geen China, if you know what I mean
Hong Kong doet mee op de Spelen onder een eigen vlag, met een eigen team.
Dit is echter wel een leuk gedachte-experiment: laten we de medailles van DjieBie onderverdelen naar de "landen" zoals ze meedoen op voetbalwedstrijden: Wales, Schotland en Engeland. Kijken hoeveel PLAKKEN ze dan hebben
Roeffen zou door de big 4 afgewezen wordenquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:31 schreef Snikkelbeer het volgende:
NOS liveblog over de uitschakeling van Roeffen bij het handboogschieten: "Het mag niet baten, maar met een 10 afscheid nemen van het olympisch toernooi voelt waarschijnlijk best goed."
Dit mag gaan boekhouden bij Mo z'n avondwinkel inderdaad.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:34 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Roeffen zou door de big 4 afgewezen worden
@:rambodirk @:oriente @:nober @:wereldgozer @:3rr0r @:coco @:bezsen
Ben het er wel mee eens dat het sportief maar ook politiek gezien best verstandig zou zijn om Vlaanderen en Nederland weer met elkaar te verenigen. Wallonië hoef ik er persoonlijk niet bij. Dan hebben we bijv. ook een Remco en Wout erbij bij het wielrennen.quote:
Belgie presteert toch ook vrij beperkt. Zou een Anschluss bij Duitsland sportief niet beter voor ons zijn?quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens dat het sportief maar ook politiek gezien best verstandig zou zijn om Vlaanderen en Nederland weer met elkaar te verenigen. Wallonië hoef ik er persoonlijk niet bij. Dan hebben we bijv. ook een Remco en Wout erbij bij het wielrennen.
Hoeveel medailles gaan we vanavond nog verspelen? Ik hoor dat we kans maken bij het turnen op de meerkamp? En bij het zwemmen? En nog brons bij het judo?
Ik wil wel Thiam, dus gewoon Wallonië erbij, Brussels gewest mogen ze wel zelf houden want de Borlee's hoef ik niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens dat het sportief maar ook politiek gezien best verstandig zou zijn om Vlaanderen en Nederland weer met elkaar te verenigen. Wallonië hoef ik er persoonlijk niet bij. Dan hebben we bijv. ook een Remco en Wout erbij bij het wielrennen.
Hoeveel medailles gaan we vanavond nog verspelen? Ik hoor dat we kans maken bij het turnen op de meerkamp? En bij het zwemmen? En nog brons bij het judo?
Helemaal niksquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:09 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Blijven doneren. @:de_boswachter @:Hyaenidae
Wat heb je nu aan zo'n flut bot?
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:31 schreef Scorpie het volgende:
Wat schrijven ze toch mooie VERHALEN deze spelen.
Fuck de medailles, geef ze allemaal maar een participatie award, want ze zijn allemaal heul bijzonder.
jasje trekquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:14 schreef TornadoDK het volgende:
Sowieso geen geld meer naar judo, structurele falers en walgelijke sport om naar te kijken.
Of goed, is maar hoe je het bekijkt. Dit topic moet wel beetje blijven lopen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:44 schreef DutchSL het volgende:
Het was een leuk half uur die opleving, maar sinds de laatste 10 meter van de roeidames gaat alles weer mis
1,7 miljoen voor een mat in een sporthalquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:42 schreef Fok-it het volgende:
Laten we maar gewoon stoppen met de subsidie daarvoor. Zonder geld kan je ook wel de passieve judoka blijven uithangen
Ik ben echt benieuwd waar dat geld blijft. Roeien krijgt ongeveer even veel, en dat is best logisch.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:11 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
1,7 miljoen voor een mat in een sporthalBlijven doneren.
Aantal medailles gaat iedere spelen omlaag, en deze spelen zal het wel op 0 blijven steken.
Al 2 Spelen stabiel qua medailles hoor!quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:11 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
1,7 miljoen voor een mat in een sporthalBlijven doneren.
Aantal medailles gaat iedere spelen omlaag, en deze spelen zal het wel op 0 blijven steken.
Zeilen en Baanwielrennen een stuk minder, met kneiterduur materiaal. Echt lachwekkend dat er nog altijd gekken zijn die dit blijven verdedigen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd waar dat geld blijft. Roeien krijgt ongeveer even veel, en dat is best logisch.
Hier op FOK!?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:14 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zeilen en Baanwielrennen een stuk minder, met kneiterduur materiaal. Echt lachwekkend dat er nog altijd gekken zijn die dit blijven verdedigen.
In de zakken van sportbestuurders, ongetwijfeld.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd waar dat geld blijft. Roeien krijgt ongeveer even veel, en dat is best logisch.
Zeilen staat met stipt bovenaanquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:14 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zeilen en Baanwielrennen een stuk minder, met kneiterduur materiaal. Echt lachwekkend dat er nog altijd gekken zijn die dit blijven verdedigen.
En bij het NOC*NSF blijkbaar, want het gaat al ruim een decennium zo.quote:
Nederlandse les met 3rr0rquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stipt op tijd, met stip is voor op de ranglijst
Andersom zal dat nooit gebeuren, dat een Nederlandse sporter/team in geslagen positie in de laatste meters/seconde alsnog goud pakt. Dat is nu eenmaal onze landsaard.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:44 schreef DutchSL het volgende:
Het was een leuk half uur die opleving, maar sinds de laatste 10 meter van de roeidames gaat alles weer mis
Alleen SifanGodin en Mathieu kunnen dat, maar dat zijn geen Nederlanders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Andersom zal dat nooit gebeuren, dat een Nederlandse sporter/team in geslagen positie in de laatste meters/seconde alsnog goud pakt. Dat is nu eenmaal onze landsaard.
Neem even contact op met @Tong 80 , die kan dat regelenquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
User die dit topic geopend heeft kan wel een paar weken van het forum weg worden gebonjourd.
Ja vooral die Sifan wordt een hele discussie mocht zij medailles pakken voor TEAM NL, wat mij betreft is zij geen Nederlander en tellen deze medailles niet. Maar met die uitspraak begeef ik me op glad ijs, gelukkig zijn het zomerspelen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:52 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Alleen SifanGodin en Mathieu kunnen dat, maar dat zijn geen Nederlanders.
Klopt. In de hele sportgeschiedenis is dat nou nooit gebeurd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Andersom zal dat nooit gebeuren, dat een Nederlandse sporter/team in geslagen positie in de laatste meters/seconde alsnog goud pakt. Dat is nu eenmaal onze landsaard.
Anton Mussert post mee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ja vooral die Sifan wordt een hele discussie mocht zij medailles pakken voor TEAM NL, wat mij betreft is zij geen Nederlander en tellen deze medailles niet. Maar met die uitspraak begeef ik me op glad ijs, gelukkig zijn het zomerspelen.
Femke Bol vind dit geen leuke opmerking.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Femke heeft je t opgedronkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Femke Bol vind dit geen leuke opmerking.
@onlogisch ook nietquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Matthieu van der Poel ook niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat wij een chokeland zouden zijn wordt zo vaak(ook in wat serieuzere context) genoemd en dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die wint dan weer niet zo vaak doordat een ander choked of pech heeft, die rijdt gewoon weg. P-R met de lekke band van Van Aert als uitzondering misschien.quote:
Ik doelde uiteraard op de AGR 2019.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die wint dan weer niet zo vaak doordat een ander choked of pech heeft, die rijdt gewoon weg. P-R met de lekke band van Van Aert als uitzondering misschien.
Ik moet zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt hoe sommige topsporters van Nederland er in lijken te staan op het moment. Lekker genieten, leuk hebben, beetje sporten, he jammer 4de, 7de of 12de. Nederland stijgt al jaren boven zichzelf uit vanwege de topsport cultuur die er heerst, maar als je Chef de Mission dan komt vertellen dat het niet om medailles maar om verhalen etc gaat, tja ik weet het niet, dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:32 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat wij een chokeland zouden zijn wordt zo vaak(ook in wat serieuzere context) genoemd en dat is gewoon niet waar.
Kijk naar atletiek op de OS in Tokio alles viel goed, kijk naar Sochi wij wonnen bijna letterlijk alles.
Punt is gewoon als je een land volgt die meer dan 250 atleten afvaardigt heb je gewoon vaak net niet. Dat is niet choken maar vaak pech of net niet goed genoeg.
Denk dat het elkaar wel in balans houdt, maar het choken wordt nu eenmaal sneller onthoudenquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt hoe sommige topsporters van Nederland er in lijken te staan op het moment. Lekker genieten, leuk hebben, beetje sporten, he jammer 4de, 7de of 12de. Nederland stijgt al jaren boven zichzelf uit vanwege de topsport cultuur die er heerst, maar als je Chef de Mission dan komt vertellen dat het niet om medailles maar om verhalen etc gaat, tja ik weet het niet, dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Het meeste hier en op andere platforms in cynisch, maar dat in 2 sporten dingen goed gevallen zijn in de laatste 10 jaar houdt niet in dat Nederland niet veel (lijkt) te choken. Ik heb de data niet oid, en er zal ongetwijfeld een stukje confirmation bias tussen zitten, maar het lijkt redelijk vaak te zijn
Ik heb zo een flink rijtje medailles de laatste 20 jaar waarbij het wel allemaal net goed viel. Laat ik beginnen bij Ferry Weertman die net een milliseconde eerder aantikte in 2016. Of Ellis Ligtlee die werkelijkwaar nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd had gereden en in de fluke van haar leven met 1 banddikte won.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
De volleybal dames die 2-0 voor stonden en het prima vonden dat ze er met 3-2 afgingen bijv. Boogschutters die vooral trots waren na een 4de plek terwijl ze 4-2 voorstonden in de halve finale (weliswaar tegen de topfavoriet, maar ja, je staat wel een set voor). Dat soort dingen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:43 schreef Remco het volgende:
Is natuurlijk ook wat je definitie van choken is. Voor mij is dat na 2x 6-0 voorstaan op de tennisbaan alsnog verliezen. Of bij handboogschieten een 4-0 voorsprong met vrijwel alles in de 9 of 10 het alsnog weggeven als topfavoriet.
Niet op 15 honderdste geklopt worden op de roeibaan door een team dat van te voren beter of minimaal gelijkwaardig wordt geschat.
Volgens mij valt dat echt reuze mee. 31 goud op de Zomerspelen sinds 2008 en op de Winterspelen 28 goud sinds 2010.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt hoe sommige topsporters van Nederland er in lijken te staan op het moment. Lekker genieten, leuk hebben, beetje sporten, he jammer 4de, 7de of 12de. Nederland stijgt al jaren boven zichzelf uit vanwege de topsport cultuur die er heerst, maar als je Chef de Mission dan komt vertellen dat het niet om medailles maar om verhalen etc gaat, tja ik weet het niet, dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Het meeste hier en op andere platforms in cynisch, maar dat in 2 sporten dingen goed gevallen zijn in de laatste 10 jaar houdt niet in dat Nederland niet veel (lijkt) te choken. Ik heb de data niet oid, en er zal ongetwijfeld een stukje confirmation bias tussen zitten, maar het lijkt redelijk vaak te zijn
Maar ook dit was weer tegen op papier sterkere ploegen. Bob de Jong in SLC dat was hogere klas choken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De volleybal dames die 2-0 voor stonden en het prima vonden dat ze er met 3-2 afgingen bijv. Boogschutters die vooral trots waren na een 4de plek terwijl ze 4-2 voorstonden (weliswaar tegen de topfavoriet, maar ja, je staat wel een set voor). Dat soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |