Andersom zal dat nooit gebeuren, dat een Nederlandse sporter/team in geslagen positie in de laatste meters/seconde alsnog goud pakt. Dat is nu eenmaal onze landsaard.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:44 schreef DutchSL het volgende:
Het was een leuk half uur die opleving, maar sinds de laatste 10 meter van de roeidames gaat alles weer mis
Alleen SifanGodin en Mathieu kunnen dat, maar dat zijn geen Nederlanders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Andersom zal dat nooit gebeuren, dat een Nederlandse sporter/team in geslagen positie in de laatste meters/seconde alsnog goud pakt. Dat is nu eenmaal onze landsaard.
Neem even contact op met @Tong 80 , die kan dat regelenquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
User die dit topic geopend heeft kan wel een paar weken van het forum weg worden gebonjourd.
Ja vooral die Sifan wordt een hele discussie mocht zij medailles pakken voor TEAM NL, wat mij betreft is zij geen Nederlander en tellen deze medailles niet. Maar met die uitspraak begeef ik me op glad ijs, gelukkig zijn het zomerspelen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:52 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Alleen SifanGodin en Mathieu kunnen dat, maar dat zijn geen Nederlanders.
Klopt. In de hele sportgeschiedenis is dat nou nooit gebeurd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Andersom zal dat nooit gebeuren, dat een Nederlandse sporter/team in geslagen positie in de laatste meters/seconde alsnog goud pakt. Dat is nu eenmaal onze landsaard.
Anton Mussert post mee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ja vooral die Sifan wordt een hele discussie mocht zij medailles pakken voor TEAM NL, wat mij betreft is zij geen Nederlander en tellen deze medailles niet. Maar met die uitspraak begeef ik me op glad ijs, gelukkig zijn het zomerspelen.
Femke Bol vind dit geen leuke opmerking.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Femke heeft je t opgedronkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Femke Bol vind dit geen leuke opmerking.
@onlogisch ook nietquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Matthieu van der Poel ook niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat wij een chokeland zouden zijn wordt zo vaak(ook in wat serieuzere context) genoemd en dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die wint dan weer niet zo vaak doordat een ander choked of pech heeft, die rijdt gewoon weg. P-R met de lekke band van Van Aert als uitzondering misschien.quote:
Ik doelde uiteraard op de AGR 2019.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die wint dan weer niet zo vaak doordat een ander choked of pech heeft, die rijdt gewoon weg. P-R met de lekke band van Van Aert als uitzondering misschien.
Ik moet zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt hoe sommige topsporters van Nederland er in lijken te staan op het moment. Lekker genieten, leuk hebben, beetje sporten, he jammer 4de, 7de of 12de. Nederland stijgt al jaren boven zichzelf uit vanwege de topsport cultuur die er heerst, maar als je Chef de Mission dan komt vertellen dat het niet om medailles maar om verhalen etc gaat, tja ik weet het niet, dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:32 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat wij een chokeland zouden zijn wordt zo vaak(ook in wat serieuzere context) genoemd en dat is gewoon niet waar.
Kijk naar atletiek op de OS in Tokio alles viel goed, kijk naar Sochi wij wonnen bijna letterlijk alles.
Punt is gewoon als je een land volgt die meer dan 250 atleten afvaardigt heb je gewoon vaak net niet. Dat is niet choken maar vaak pech of net niet goed genoeg.
Denk dat het elkaar wel in balans houdt, maar het choken wordt nu eenmaal sneller onthoudenquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt hoe sommige topsporters van Nederland er in lijken te staan op het moment. Lekker genieten, leuk hebben, beetje sporten, he jammer 4de, 7de of 12de. Nederland stijgt al jaren boven zichzelf uit vanwege de topsport cultuur die er heerst, maar als je Chef de Mission dan komt vertellen dat het niet om medailles maar om verhalen etc gaat, tja ik weet het niet, dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Het meeste hier en op andere platforms in cynisch, maar dat in 2 sporten dingen goed gevallen zijn in de laatste 10 jaar houdt niet in dat Nederland niet veel (lijkt) te choken. Ik heb de data niet oid, en er zal ongetwijfeld een stukje confirmation bias tussen zitten, maar het lijkt redelijk vaak te zijn
Ik heb zo een flink rijtje medailles de laatste 20 jaar waarbij het wel allemaal net goed viel. Laat ik beginnen bij Ferry Weertman die net een milliseconde eerder aantikte in 2016. Of Ellis Ligtlee die werkelijkwaar nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd had gereden en in de fluke van haar leven met 1 banddikte won.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
De volleybal dames die 2-0 voor stonden en het prima vonden dat ze er met 3-2 afgingen bijv. Boogschutters die vooral trots waren na een 4de plek terwijl ze 4-2 voorstonden in de halve finale (weliswaar tegen de topfavoriet, maar ja, je staat wel een set voor). Dat soort dingen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:43 schreef Remco het volgende:
Is natuurlijk ook wat je definitie van choken is. Voor mij is dat na 2x 6-0 voorstaan op de tennisbaan alsnog verliezen. Of bij handboogschieten een 4-0 voorsprong met vrijwel alles in de 9 of 10 het alsnog weggeven als topfavoriet.
Niet op 15 honderdste geklopt worden op de roeibaan door een team dat van te voren beter of minimaal gelijkwaardig wordt geschat.
Volgens mij valt dat echt reuze mee. 31 goud op de Zomerspelen sinds 2008 en op de Winterspelen 28 goud sinds 2010.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het mij wel een beetje tegenvalt hoe sommige topsporters van Nederland er in lijken te staan op het moment. Lekker genieten, leuk hebben, beetje sporten, he jammer 4de, 7de of 12de. Nederland stijgt al jaren boven zichzelf uit vanwege de topsport cultuur die er heerst, maar als je Chef de Mission dan komt vertellen dat het niet om medailles maar om verhalen etc gaat, tja ik weet het niet, dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Het meeste hier en op andere platforms in cynisch, maar dat in 2 sporten dingen goed gevallen zijn in de laatste 10 jaar houdt niet in dat Nederland niet veel (lijkt) te choken. Ik heb de data niet oid, en er zal ongetwijfeld een stukje confirmation bias tussen zitten, maar het lijkt redelijk vaak te zijn
Maar ook dit was weer tegen op papier sterkere ploegen. Bob de Jong in SLC dat was hogere klas choken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De volleybal dames die 2-0 voor stonden en het prima vonden dat ze er met 3-2 afgingen bijv. Boogschutters die vooral trots waren na een 4de plek terwijl ze 4-2 voorstonden (weliswaar tegen de topfavoriet, maar ja, je staat wel een set voor). Dat soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |