quote:Meet Imane Khelif of Algeria and Lin Yu-Ting of Taiwan, 2 boxers hoping to win gold in Paris in the women's light welterweight & featherweight categories respectively.
Why is this news?
Well, they're both men.
They were both disqualified from The Women’s World Boxing Championships last year, after tests, for "trying to fool their colleagues and pretend to be women.”
If you're interested the power gap between male & female punches is 162%. That is, males can punch 2.6 times harder than females.
You might ask what tests the International Olympic Committee (the IOC) have to ensure the integrity of the women's boxing category.
The answer: the athletes are entered into the women's category.
Voor een bepaald spel zijn dit dure punten die ik misloopquote:Op maandag 29 juli 2024 08:52 schreef heywoodu het volgende:
Leuke verrassing gisteren, de grote favoriet uitgeschakeld door de man uit Jordanië, dat zo een zeldzame medaillekans heeft
[ afbeelding ]
Omdat er zwaar en permanente hersenbeschadiging op kan treden anders. Net zoals bij sporten als skateboarden.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom hebben die boksers een helmpje op?
Weet je zeker dat Heijnen won?quote:
De graphics zeiden van wel. Zelf heb ik geen idee en moet ik wachten op wiens hand de scheids aan het eind omhoog doetquote:Op maandag 29 juli 2024 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat Heijnen won?
Mwah, zo hard zal de PVV ook niet voor Heijnen zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Kijkt toch wel even anders als je je beseft dat dit een enkeltje strafkamp wordt bij verlies.
1-8, want uitdoelpunten tellen dubbelquote:Op maandag 29 juli 2024 20:26 schreef Nattekat het volgende:
Het staat 4-1 voor Heijnen volgens de live timing
Om vervolgens kansloos ten onder te gaan woensdag in de kwartfinale.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:28 schreef kilon het volgende:
Het lek is boven. De gouden golf gaat beginnen dankzij het vertrouwen dat iedereen krijgt van Heijnen
Je hebt maar één jurylid aan je kant nodig.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou nog een half minuutje ervoor zorgen dat je niet helemaal de vernieling in wordt gemept
Woensdag 22:08 uur tegen de Braziliaanse Beatriz Iasmin Soares Ferreiraquote:
Kansen?quote:Op maandag 29 juli 2024 20:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Woensdag 22:08 uur tegen de Braziliaanse Beatriz Iasmin Soares Ferreira
Won verloor omdat Heijnen won.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat Heijnen won?
31 juli tegen de nummer 2 geplaatst Beatriz Ferreira (Brazilië)quote:
Voor dit format toch geen verkeerde tactiek, gewoon volle bak vanaf het begin. Voor een profcarričre wordt het andersquote:Op maandag 29 juli 2024 22:14 schreef manny het volgende:
Ik had haar nog nooit zien boksen. Wat een rare stijl / techniek. Het zal werken, anders staat ze daar niet; apart. Apart.
Viel me ook op. Armen laag, heel weinig dekking, af en toe wat slingeren. Bijzondere stijl.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:14 schreef manny het volgende:
Ik had haar nog nooit zien boksen. Wat een rare stijl / techniek. Het zal werken, anders staat ze daar niet; apart. Apart.
Hangt van de klasse af, denk ik. Heijnen is met winst in de volgende partij ook al zeker van een medaillequote:Op maandag 29 juli 2024 22:35 schreef Remco het volgende:
Toen Fontijn zilver won moest je toch maar 1 potje winnen voor een medaille?
Uh. Zonder dekking en een beetje met je armen zwaaien is echt wel een unieke stijl, er zijn meerdere boksers die vanuit handen relatief laag hebben, maar dan eigenlijk lichaam / schouder als dekking gebruiken, maar ze stond ook nog heel open. Maar goed, nogmaals: ik ben jan lul de kijker, en zij staat op de OS.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voor dit format toch geen verkeerde tactiek, gewoon volle bak vanaf het begin. Voor een profcarričre wordt het anders
Met het altijd corrupte boksen weet je het maar nooit, dus WE gaan gewoon een PLAK halen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:47 schreef DeeBee het volgende:
Onorthodox is wel het woord voor de stijl ja
Braziliaanse is wel een topper en vrees dat die gewoon te sterk is. Zag er erg solide uit gisteren en is ook de wereldkampioene / favoriete en dan heb je toch vaak al een streepje voor in de jurering heb ik het idee...
Ander punt is dat KO vrij zeldzaam is in deze gewichtsklasse / dames. Dus stunten door een onverwachte KO uit te delen is ook niet echt heel realistisch (nu zul je zien dat.....)quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:47 schreef DeeBee het volgende:
Onorthodox is wel het woord voor de stijl ja
Braziliaanse is wel een topper en vrees dat die gewoon te sterk is. Zag er erg solide uit gisteren en is ook de wereldkampioene / favoriete en dan heb je toch vaak al een streepje voor in de jurering heb ik het idee...
Die had een bye (of geen bye, maar door haar plaatsing kwam ze helemaal onderin het schema (Shields zat helemaal bovenin op een plaats die geen eerste ronde hoefde) in de eerste ronde toen.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:35 schreef Remco het volgende:
Toen Fontijn zilver won moest je toch maar 1 potje winnen voor een medaille?
Bij verlies sowieso gewoon doen wat men in elk land doet, roepen dat WE bestolen zijn. Echt élke dag al langs zien komen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja. Maar dat wordt heel lastig, begrijp ik
22:08 staat aangegeven op het schema.quote:
Vreselijke sport met dat dommige in elkaar hangen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:12 schreef Remco het volgende:
Ondanks jurysport kan ik hier nog beter naar kijken dan judo.
Ja ik zou er de wekker verder ook niet voor zetten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijke sport met dat dommige in elkaar hangen.
Geen verliezerpartijen inderdaad.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als we deze pot zo winnen hebben we een PLAK toch?
Voor dat waaaardeloze snelwandelen waarbij ze steeds zweven morgenochtend ook niet trouwens.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja ik zou er de wekker verder ook niet voor zetten.
Laat het een bepaalde user hier niet horen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Voor dat waaaardeloze snelwandelen waarbij ze steeds zweven morgenochtend ook niet trouwens.
Ik dik het expres wat aan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:15 schreef Remco het volgende:
[..]
Laat het een bepaalde user hier niet horen.
@heywoodu krijgt het weer druk met de hatersquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:15 schreef Remco het volgende:
[..]
Laat het een bepaalde user hier niet horen.
Die Braziliaanse wil je niet in een donker steegje tegenkomenquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:18 schreef Em31 het volgende:
De Nederlandse is een schatje in vergelijking met de Braziliaan.
In deze sport gaat het alleen maar om het omkopen van de juryquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:19 schreef Benny het volgende:
Nederlands scharminkel tegen een Braziliaans beest
Ja, dit gaat helemaal goed komen
In een jurysport als dit lijkt het me handiger om er gevaarlijk uit te zien zoals die Braziliaanse.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:18 schreef AgnesGru het volgende:
Wat een verschil tussen die twee qua uiterlijk
Walgelijk!quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In deze sport gaat het alleen maar om het omkopen van de jury
Do or diequote:Op woensdag 31 juli 2024 22:22 schreef Max23 het volgende:
Waar zitten we naar te kijken. Dekking op haar knieën
Shin-Chan.quote:
Meezingen met het Amerikaanse volkslied?quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is gespeeld. Op naar het zwemmen
ga jij lekker die ceremonie kijken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gewoon die vuist terugkoppen. Face to fist style betekend gewoon dat je een extra wapen in je arsenaal hebt!quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Dit lijkt me een vrij kansloos verhaal, ze doet ook niet aan dekking
Daar kijken enkel tokkies naarquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:27 schreef Dagoduck het volgende:
De profpotjes buiten de Spelen om vind ik toch wat vermakelijker.
Ik kijk er ook niet naar, geen zin om te betalen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar kijken enkel tokkies naar
Kijk gewoon eens een wedstrijd uit.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet ze, voor die Braziliaanse is dat juist goed, Chelsey doet dat niet handig, die moet jabben en dan snoeihard uithalenquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ze moeten wat verder uit elkaar blijven, hebben ze meer ruimte om hard uit te halen.
Gaan ze dit afschaffen?quote:
Ik zie alleen maar omgevingsbeelden op die streamquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:29 schreef Pino112 het volgende:
Nederland ligt eruit, u kunt overschakelen op zwemmen.
WEER NIET!quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:31 schreef kilon het volgende:
Ik lees de meningen wel in een bepaald topic
quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:30 schreef Xylos het volgende:
Zelden zo'n maffe boksstijl gezien als die van heijnen
Waarom was er geen live stand in beeld voor elke rake stoot? Kan me herinneren dat dat wel het geval was op voorgaande OS.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 05:58 schreef Pino112 het volgende:
Ze had de uitslag niet verwacht
https://nos.nl/video/2531(...)-score-niet-verwacht
Iets teveel klappen op haar hoofd gehad denk ik.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 05:58 schreef Pino112 het volgende:
Ze had de uitslag niet verwacht
https://nos.nl/video/2531(...)-score-niet-verwacht
Dat is al heel lang geleden en was nog veel kutter dan nu, dat was puur blind zo veel mogelijk slaan en meer niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom was er geen live stand in beeld voor elke rake stoot? Kan me herinneren dat dat wel het geval was op voorgaande OS.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:43 schreef Nober het volgende:
Angela Carini heeft alvast opgegeven tegen haar mannelijke opponent
[ x ]
Hoe kan je hier een voorstander van zijnquote:Utterly heartbreaking hearing the Italian boxer Angela Carini in the mixed zone. Blood on her shorts. Broke down in tears as she explained that she had never been hit so hard before. Added that she came her to honour her father, that she was a warrior, but had to stop. Carini's coach in the mixed zone: “I don’t know if her nose is broken. I have to speak with the girl. But many people in Italy tried to call and tell her: “Don’t go please: it’s a man, it’s dangerous for you.”"
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:43 schreef Nober het volgende:
Angela Carini heeft alvast opgegeven tegen haar mannelijke opponent
[ x ]
Waarom is Muhammed Ali gekozen tot sportman van de eeuw ?quote:
Muhammedhypequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom is Muhammed Ali gekozen tot sportman van de eeuw ?
Ja want ali stond echt bekend om iemand in 1 keer neer te slaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:18 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een dom gelul zeg van de usual suspects hier.
Muhammed Ali slaat iemand in een keer neer 'wat een sportman'
Vrouw slaat iemand in een keer neer 'het is oneerlijk'
En natuurlijk wordt het ook weer woke genoemd, en het wordt meteen overgenomen door mensen die graag de hele dag boos zijn. Het ene topic zijn mensen die met een kutje geboren zijn vrouw, in dit topic zijn zelfs mensen die met een kutje geboren zijn geen vrouw. Ze volgen het hele vrouwenboksen niet, maar hun zogenaamd eerlijke bron (die wel wakker is, maar geen woke hoor!) geeft aan dat ze boos moeten zijn, liegt er nog eens bij en ja hoor, de meest trieste figuren zijn boos.
Liegen, spoken aanwijzen, je druk maken over een klein fragment in een 4 uur durende show (want ja zelfs een klein moment op tv is al Ze NeMen HeT oVeR! DiT iS WoKe!
Maar kijk nu eens goed naar jezelf en zie waar je nu precies boos om wordt en leg dat eens naast je eigen gedrag en zie dat je precies hetzelfde doet, lekker deugen voor je eigen mensen. Kijk eens hoe boos ik ben op iets waar ik niet eens naar gekeken heb of verstand van heb! En dan moeten we als massa samenkomen en deze mensen de maatschappij uitsodemieteren. Aan de schandpaal nagelen, want dát is hoe het moet zijn, toch? Alsof je weer in de middeleeuwen leeft, of zoals hier in Europa nog geen 100 jaar geleden.
Waarom moet een sportvrouw moeite doen om er tijdens boksen zogenaamd vrouwelijk uit te zien? Het gaat om de sport, het is geen catwalk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 06:30 schreef Xylos het volgende:
Wow, schandalig zeg.
Die Imane Khelif doet ook niet eens moeite om er vrouwelijk uit te zien.
Of je gaat er inhoudelijk op in. Maar blijkbaar voel jij je aangesproken, dat doe je zelf.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja want ali stond echt bekend om iemand in 1 keer neer te slaan.
Verder klink jij zelf heel boos.
Pluk eens een roos.
Jij opent daarmee in bold om je hele punt te maken?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of je gaat er inhoudelijk op in. Maar blijkbaar voel jij je aangesproken, dat doe je zelf.
Het draait niet eens meer om argumenten maar gewoon boos worden omdat hun Twittermongool het zegt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:50 schreef moby_jones het volgende:
"Waaah mannen kunnen geen kinderen krijgen weg met woketermen als zwangere mens of people with uteruses"
"Deze persoon met een baarmoeder is een MAN"
Mag dat niet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij opent daarmee in bold om je hele punt te maken?
Nouja het is nogal raar om iets wat schijnbaar niet de inhoud van je post is in bold te plaatsen.quote:
Ik zou eens beginnen met het weren van twitteraccounts als 'endwokeness', dan weet je sowieso dat men niet voor praten over sport komt. Maar dit soort gelul verziekt nu zelfs ook topics over de OS.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we het hier bij het sportieve aspect houden en die discussie in het daarvoor bestemde topic doen?
Ik open net dit topic, het boeit me niet hoe dit is begonnen, alleen dat het nu hier weer stopt. Zoals je al zegt is dit vervuiling.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met het weren van twitteraccounts als 'endwokeness', dan weet je sowieso dat men niet voor praten over sport komt. Maar dit soort gelul verziekt nu zelfs ook topics over de OS.
Maar goed ik zal het ook laten.
En gewonnen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Khelif in de ring, toch eens even kijken.
Kan je een link posten aub ?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we het hier bij het sportieve aspect houden en die discussie in het daarvoor bestemde topic doen?
OS / Geweerde boksters die "zich voordoen als vrouw" wél welkom op de OSquote:Op zondag 4 augustus 2024 00:08 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Kan je een link posten aub ?
Als ik zoek op "XY personen mogen van de IOC meedoen in vrouwensport zolang er een F en geen M op hun paspoort staat" vind ik het topic niet.
Eh, ik heb de discussie voortgezet in het andere topic zoals gevraagd door de moderator maar hier wil ik toch effe op reagerenquote:Op zondag 4 augustus 2024 00:54 schreef Nober het volgende:
Iedere deelnemer voldoet aan alle regels.
Dus "iedere atleet voldoet aan de regels" betekent niet veel.quote:Op zondag 4 augustus 2024 08:09 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Eh, ik heb de discussie voortgezet in het andere topic zoals gevraagd door de moderator maar hier wil ik toch effe op reageren
Het IOC controleert het geslacht NIET. Voor het IOC volstaat het dat
1. de identiteitskaart zegt dat de atleet vrouwelijk is
2. dat de atleet verklaart niet zwanger te zijn (grappig, want deze intersex personen zijn XY met functionerende testikels - zoals Caster Semenya - en kunnen helemaal niet zwanger worden).
Dit was echt intens triest inderdaad. Net als haar coach met een protestbordjequote:
22.34quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:06 schreef superniger het volgende:
Ramptoerist hier. Wanneer moet die Algerijnse?
Vertraging. Is met alle vechtsporten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:02 schreef Mikeytt het volgende:
westrijd vertraagd of zit ik op de verkeerde stream?
ja, nog wel kans op suwannapheng. khelif lijkt uitgeput te zijnquote:
de thaise doet het iig heel goedquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
ja, nog wel kans op suwannapheng. khelif lijkt uitgeput te zijn
de Thai zijn zeer respectvol en hebben bovendien zelf een derde gender, dus hebben niet zo’n probleem met Imane denk ikquote:
in slomo kan je wel zien dat Khelif beter was. Paar hele rake directe klappen.quote:
ja daar was ik het wel mee eensquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
in slomo kan je wel zien dat Khelif beter was. Paar hele rake directe klappen.
Ohh, ik las Thailandquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ja daar was ik het wel mee eens
het ging me om de andere halve finale
ik vond die Taiwanese beter dan de Chinese
qua score was het niet met heel veel overschot geloof ikquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ohh, ik las Thailand
Die Chinese was wel veel beter hoor. Was ook favoriet.
Het is dat ze Marchand hebben anders was het wel een pijnlijke bedoening als gastlandquote:
Arena zit niet eens vol.quote:
Welkom.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |