quote:Meet Imane Khelif of Algeria and Lin Yu-Ting of Taiwan, 2 boxers hoping to win gold in Paris in the women's light welterweight & featherweight categories respectively.
Why is this news?
Well, they're both men.
They were both disqualified from The Women’s World Boxing Championships last year, after tests, for "trying to fool their colleagues and pretend to be women.”
If you're interested the power gap between male & female punches is 162%. That is, males can punch 2.6 times harder than females.
You might ask what tests the International Olympic Committee (the IOC) have to ensure the integrity of the women's boxing category.
The answer: the athletes are entered into the women's category.
Voor een bepaald spel zijn dit dure punten die ik misloopquote:Op maandag 29 juli 2024 08:52 schreef heywoodu het volgende:
Leuke verrassing gisteren, de grote favoriet uitgeschakeld door de man uit Jordanië, dat zo een zeldzame medaillekans heeft
[ afbeelding ]
Omdat er zwaar en permanente hersenbeschadiging op kan treden anders. Net zoals bij sporten als skateboarden.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom hebben die boksers een helmpje op?
Weet je zeker dat Heijnen won?quote:
De graphics zeiden van wel. Zelf heb ik geen idee en moet ik wachten op wiens hand de scheids aan het eind omhoog doetquote:Op maandag 29 juli 2024 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat Heijnen won?
Mwah, zo hard zal de PVV ook niet voor Heijnen zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Kijkt toch wel even anders als je je beseft dat dit een enkeltje strafkamp wordt bij verlies.
1-8, want uitdoelpunten tellen dubbelquote:Op maandag 29 juli 2024 20:26 schreef Nattekat het volgende:
Het staat 4-1 voor Heijnen volgens de live timing
Om vervolgens kansloos ten onder te gaan woensdag in de kwartfinale.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:28 schreef kilon het volgende:
Het lek is boven. De gouden golf gaat beginnen dankzij het vertrouwen dat iedereen krijgt van Heijnen
Je hebt maar één jurylid aan je kant nodig.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou nog een half minuutje ervoor zorgen dat je niet helemaal de vernieling in wordt gemept
Woensdag 22:08 uur tegen de Braziliaanse Beatriz Iasmin Soares Ferreiraquote:
Kansen?quote:Op maandag 29 juli 2024 20:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Woensdag 22:08 uur tegen de Braziliaanse Beatriz Iasmin Soares Ferreira
Won verloor omdat Heijnen won.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weet je zeker dat Heijnen won?
31 juli tegen de nummer 2 geplaatst Beatriz Ferreira (Brazilië)quote:
Voor dit format toch geen verkeerde tactiek, gewoon volle bak vanaf het begin. Voor een profcarričre wordt het andersquote:Op maandag 29 juli 2024 22:14 schreef manny het volgende:
Ik had haar nog nooit zien boksen. Wat een rare stijl / techniek. Het zal werken, anders staat ze daar niet; apart. Apart.
Viel me ook op. Armen laag, heel weinig dekking, af en toe wat slingeren. Bijzondere stijl.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:14 schreef manny het volgende:
Ik had haar nog nooit zien boksen. Wat een rare stijl / techniek. Het zal werken, anders staat ze daar niet; apart. Apart.
Hangt van de klasse af, denk ik. Heijnen is met winst in de volgende partij ook al zeker van een medaillequote:Op maandag 29 juli 2024 22:35 schreef Remco het volgende:
Toen Fontijn zilver won moest je toch maar 1 potje winnen voor een medaille?
Uh. Zonder dekking en een beetje met je armen zwaaien is echt wel een unieke stijl, er zijn meerdere boksers die vanuit handen relatief laag hebben, maar dan eigenlijk lichaam / schouder als dekking gebruiken, maar ze stond ook nog heel open. Maar goed, nogmaals: ik ben jan lul de kijker, en zij staat op de OS.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voor dit format toch geen verkeerde tactiek, gewoon volle bak vanaf het begin. Voor een profcarričre wordt het anders
Met het altijd corrupte boksen weet je het maar nooit, dus WE gaan gewoon een PLAK halen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:47 schreef DeeBee het volgende:
Onorthodox is wel het woord voor de stijl ja
Braziliaanse is wel een topper en vrees dat die gewoon te sterk is. Zag er erg solide uit gisteren en is ook de wereldkampioene / favoriete en dan heb je toch vaak al een streepje voor in de jurering heb ik het idee...
Ander punt is dat KO vrij zeldzaam is in deze gewichtsklasse / dames. Dus stunten door een onverwachte KO uit te delen is ook niet echt heel realistisch (nu zul je zien dat.....)quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:47 schreef DeeBee het volgende:
Onorthodox is wel het woord voor de stijl ja
Braziliaanse is wel een topper en vrees dat die gewoon te sterk is. Zag er erg solide uit gisteren en is ook de wereldkampioene / favoriete en dan heb je toch vaak al een streepje voor in de jurering heb ik het idee...
Die had een bye (of geen bye, maar door haar plaatsing kwam ze helemaal onderin het schema (Shields zat helemaal bovenin op een plaats die geen eerste ronde hoefde) in de eerste ronde toen.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:35 schreef Remco het volgende:
Toen Fontijn zilver won moest je toch maar 1 potje winnen voor een medaille?
Bij verlies sowieso gewoon doen wat men in elk land doet, roepen dat WE bestolen zijn. Echt élke dag al langs zien komen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja. Maar dat wordt heel lastig, begrijp ik
22:08 staat aangegeven op het schema.quote:
Vreselijke sport met dat dommige in elkaar hangen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:12 schreef Remco het volgende:
Ondanks jurysport kan ik hier nog beter naar kijken dan judo.
Ja ik zou er de wekker verder ook niet voor zetten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijke sport met dat dommige in elkaar hangen.
Geen verliezerpartijen inderdaad.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als we deze pot zo winnen hebben we een PLAK toch?
Voor dat waaaardeloze snelwandelen waarbij ze steeds zweven morgenochtend ook niet trouwens.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja ik zou er de wekker verder ook niet voor zetten.
Laat het een bepaalde user hier niet horen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Voor dat waaaardeloze snelwandelen waarbij ze steeds zweven morgenochtend ook niet trouwens.
Ik dik het expres wat aan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:15 schreef Remco het volgende:
[..]
Laat het een bepaalde user hier niet horen.
@heywoodu krijgt het weer druk met de hatersquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:15 schreef Remco het volgende:
[..]
Laat het een bepaalde user hier niet horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |