De hele equipe met 0 medaljes met de losersvlucht naar huis.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:34 schreef maxi-mus het volgende:
Judo alweer verloren door NIETS te doen, badminton staat achter. Dit gaat he-le-maal mis.
Fixed.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De hele equipe met 0 medaljes met de loserstrein naar huis.
Ik zie Pieterse wel een medaille pakken hoorquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:32 schreef TornadoDK het volgende:
Matig begin, na morgen nog steeds 0 medailles
3 goede kansen minimaal, zal er toch wel 1 onze kant op vallen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:32 schreef TornadoDK het volgende:
Matig begin, na morgen nog steeds 0 medailles
Zullen we uit jou ook maar de stekker trekkenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:56 schreef Mani89 het volgende:
Trek alsjeblieft de stekker eruit. Over 4 jaar maar weer eens proberen.
[ afbeelding ]
Ow wie dan? Heel misschien pieterse maar normaal gesproken wordt die 4de of 5dequote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
3 goede kansen minimaal, zal er toch wel 1 onze kant op vallen.
Kamminga en Corbeau.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:10 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ow wie dan? Heel misschien pieterse maar normaal gesproken wordt die 4de of 5de
Heeft zij ook demonen in haar hoofd?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:56 schreef Mani89 het volgende:
Trek alsjeblieft de stekker eruit. Over 4 jaar maar weer eens proberen.
[ afbeelding ]
Op basis waarvan? Topfavoriet is ze niet, dat is Ferrand-Prevot, maar kansrijk voor een medaille sowiesoquote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:10 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Kan de druk niet aanquote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Topfavoriet is ze niet, dat is Ferrand-Prevot, maar kansrijk voor een medaille sowieso
Uhm, nee?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:10 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zich aan het warmrijden waarschijnlijkquote:Op zondag 28 juli 2024 12:11 schreef Caland het volgende:
Nog steeds geen medalje?
Wat is Pietertje toch allemaal aan het doen daar
17e geworden. Zeg het maar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:23 schreef Mani89 het volgende:
Daan Hoole mikt op top-12 in olympische tijdrit: “Moet dan wel een goede dag hebben”
Ik dacht dat Nederland alleen maar mensen stuurt die kans hebben op top8? Of is dat alleen maar als het ze uitkomt...quote:
Ze moeten toch wat om kijkers te lokken? Dan maar Theo Koomen praktijken.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:37 schreef Mani89 het volgende:
De NOS sorteert alvast voor op een gouden meedalje van Puck Pieterse, ik kom nu al niet meer bij.
Hoeveel verhalen zijn er al?quote:Op zondag 28 juli 2024 13:55 schreef RM-rf het volgende:
medailles, medailles....
Het gaat erom of we ook verhalen hebben... en daar loopt het toch best lekker mee...
https://nos.nl/artikel/24(...)halen-niet-medailles
Vooral verkeerde bandjes.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:47 schreef RamboDirk het volgende:
Verkeerde bloedzakken afgeleverd op Papendal.
Ook R. Hasse laat ons zitten. Zet 'm maar in bij 't boogschietenquote:Op zondag 28 juli 2024 15:28 schreef Mani89 het volgende:
Pieterse dreigde een meedalje te winnen en heeft toen maar uit paniek haar wiel op een puntig rotsblok gestuurd.
Jinxgenot, maar je hebt wel gelijk dat is ook een overwinningquote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:10 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Als doel?quote:Op zondag 28 juli 2024 15:36 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ook R. Hasse laat ons zitten. Zet 'm maar in bij 't boogschieten
Kun je zeggen pech, maar Nederlanders hebben net iets te vaak dit soort 'pech' op momenten dat het er echt toe doet.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jinxgenot, maar je hebt wel gelijk dat is ook een overwinning
In dit topic gaan wij uit van een vierde plek uiteraard.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:47 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Kun je zeggen pech, maar Nederlanders hebben net iets te vaak dit soort 'pech' op momenten dat het er echt toe doet.
Maar wellicht halen de boogschietsters nog een knappe medaille
Ik ben er bang voor maar zou alsnog wel een prima prestatie zijnquote:Op zondag 28 juli 2024 15:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
In dit topic gaan wij uit van een vierde plek uiteraard.
Ik gok dat andere landen dit ook vaak genoeg hebben, maar dat valt voor ons wat minder op.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:47 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Kun je zeggen pech, maar Nederlanders hebben net iets te vaak dit soort 'pech' op momenten dat het er echt toe doet.
Maar wellicht halen de boogschietsters nog een knappe medaille
Ja dit gebeurde in Tokio ook en we weten wat er vervolgens gebeurde, dus laat het nog maar even een gimmick zijn hoor.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:13 schreef hooibaal het volgende:
Nou, de boogschutters maken het nog maar eens in stijl af.
Dit topic lijkt een beetje een gimmick, maar er is toch echt heel weinig om tevreden over te zijn tot nu toe. Goed, de hockeysters en een paar roeiboten hebben gedaan wat ze moesten doen en de zeilboten doen het soms ook redelijk. Maar voor de rest is het, gezien de kapitalen die we erin geïnvesteerd hebben, toch ronduit pover.
Wereldkampioen estafettezwemmen? Uitgeschakeld in de voorronde.
Tijdrit? We stellen iemand op met een gebroken enkel en zijn daarna verrast dat die er totaal niet aan te pas komt
Boogschieters? De dag leuk gestart, maar zo gauw het over medailles gaat is er niemand meer thuis.
Mountainbike? Steentje geraakt, einde wedstrijd. Toch een soort plankje van vd Poel.
Schermer? Judoka? Stakeborders? Kano? Robin Haase? Eén rondje, en het kan alweer naar huis.
Tot nu toe waren er volgens mij vier medailles ingecalculeerd en er zijn er precies nul gehaald. Ben benieuwd wat TeamNL van plan is te gaan doen om de komende dagen wel te gaan scoren.
Het hoort bij sport dat het soms wel en soms niet goed valt. Maar als het telkens verkeerd valt doe je zelf ook iets niet goed.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dit gebeurde in Tokio ook en we weten wat er vervolgens gebeurde, dus laat het nog maar even een gimmick zijn hoor.
Maarja telkens? Pieterse is duidelijk echt pech, maar de rest is tot nu toe niet echt extreem falen tegen de verwachtingen in toch?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hoort bij sport dat het soms wel en soms niet goed valt. Maar als het telkens verkeerd valt doe je zelf ook iets niet goed.
Maar voor de enige 2 echt gemiste/verwachte medailles (mountainbike en tijdrit) van dit weekend is er voor de een een extern excuus en voor de ander een Loes Gunnewijk excuus.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hoort bij sport dat het soms wel en soms niet goed valt. Maar als het telkens verkeerd valt doe je zelf ook iets niet goed.
Nou ja Gracenote had er een aantal op medaille die je niet haalt. En ook nog geen uitschieters naar boven.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maarja telkens? Pieterse is duidelijk echt pech, maar de rest is tot nu toe niet echt extreem falen tegen de verwachtingen in toch?
Nee Em, het is nu allemaal nog veel ergerquote:Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dit gebeurde in Tokio ook en we weten wat er vervolgens gebeurde, dus laat het nog maar even een gimmick zijn hoor.
Gracenote is een meme.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja Gracenote had er een aantal op medaille die je niet haalt. En ook nog geen uitschieters naar boven.
Maar goed, het is nog vroeg. Kan nog zat.
2 medailles waren ingecalculeerd waarbij Van Dijk te geblesseerd bleek en Puck lek rijdt op weg naar zilver.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:13 schreef hooibaal het volgende:
Dit topic lijkt een beetje een gimmick, maar er is toch echt heel weinig om tevreden over te zijn tot nu toe. Goed, de hockeysters en een paar roeiboten hebben gedaan wat ze moesten doen en de zeilboten doen het soms ook redelijk. Maar voor de rest is het, gezien de kapitalen die we erin geïnvesteerd hebben, toch ronduit pover.
Tijdrit? We stellen iemand op met een gebroken enkel en zijn daarna verrast dat die er totaal niet aan te pas komt
Boogschieters? De dag leuk gestart, maar zo gauw het over medailles gaat is er niemand meer thuis.
Mountainbike? Steentje geraakt, einde wedstrijd. Toch een soort plankje van vd Poel.
Schermer? Judoka? Stakeborders? Kano? Robin Haase? Eén rondje, en het kan alweer naar huis.
Tot nu toe waren er volgens mij vier medailles ingecalculeerd en er zijn er precies nul gehaald. Ben benieuwd wat TeamNL van plan is te gaan doen om de komende dagen wel te gaan scoren.
Andere sporters moeten nu een plan bedenken?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:13 schreef hooibaal het volgende:
TeamNL moet alles op alles zetten om vanaf nu elk evenement te winnenquote:Op zondag 28 juli 2024 17:13 schreef hooibaal het volgende:
quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef Dutch_view het volgende:
We gaan goud pakken bij de Paralumpische Spelen!
Vast niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef Dutch_view het volgende:
We gaan goud pakken bij de Paralumpische Spelen!
3 ingecalculeerd door de meme die Gracenote is, de fout is dat je dat serieus neemt.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:13 schreef hooibaal het volgende:
Die is geweldig.quote:
Welke kunnen WE morgen gaan pakken dan? Ik zie zo niet echt kansen als ik het programma voor morgen bekijkquote:Op zondag 28 juli 2024 19:45 schreef GotenSSJ het volgende:
Nou ja, 1 voordeel, in Tokyo hadden we op dag 2 ook slechts 2 zilveren medailles. Toen wonnen WE op dag 4: 2x goud 3x zilver en 3x brons.
Maar we gaan wel achter lopen op het schema succesvolste spelen zo natuurlijk.
Ken het schema niet precies, maar volgens mij is er weinig kans tot het roeien begint nu.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Welke kunnen WE morgen gaan pakken dan? Ik zie zo niet echt kansen als ik het programma voor morgen bekijk
Ja hebt buiten judo en mogelijk Schouten met een topdag morgen, heel weinig inderdaad de komende 2 dagen. Hopelijk dan vanavond een medaillequote:Op zondag 28 juli 2024 20:29 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ken het schema niet precies, maar volgens mij is er weinig kans tot het roeien begint nu.
Na 4 dagen 0 medailles zou wel een beetje een sof zijn ja.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja hebt buiten judo en mogelijk Schouten met een topdag morgen, maar verder weinig inderdaad de komende 2 dagen. Hopelijk dan vanavond een medaille
Het is de miniplaybackshow niet!quote:
Lekker een beetje vrijblijvend hobby-en op andermans kosten en mogen wij die faalhazen in de armen sluiten omdat ze zielig zijn en de hemel in prijzen omdat ze moedig zijn om de druk niet aan te kunnen. In het jeugdvoetbal wordt ook de stand vaak niet meer bijgehouden want dan wordt het de fanatiek, dus het EK 2044 kunnen we ook al afschrijven.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Die geniet van alle verhalen.
https://nos.nl/video/2484(...)-parijs-belangrijker
Is deze serieus.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:23 schreef Mani89 het volgende:
Daan Hoole mikt op top-12 in olympische tijdrit: “Moet dan wel een goede dag hebben”
Kim Polling gaat eindelijk goud pakken nu ze voor Italië uitkomt.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:26 schreef TAmaru het volgende:
het is wel zo dat we dit jaar gewoon in het judo, het zwemmen en het vrouwenwielrennen geen echte grote kanshebbers hebben en dat zijn normaliter toch wel sporten waarin we uitblinken
judo is al jaren heel matig trouwens
Polling? Italië?quote:Op zondag 28 juli 2024 21:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Kim Polling gaat eindelijk goud pakken nu ze voor Italië uitkomt.
Zwemmen blinken we toch ook al een aantal jaar niet echt meer in uit, helaas. Altijd een miljoen miljard medailles te verdienen daar als je 1 echt goede zwemmer hebt.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:26 schreef TAmaru het volgende:
het is wel zo dat we dit jaar gewoon in het judo, het zwemmen en het vrouwenwielrennen geen echte grote kanshebbers hebben en dat zijn normaliter toch wel sporten waarin we uitblinken
Net als op andere OS zijn onze grootste kanshebbers in het judo niet in de eerste dagen, we zijn gewoon geen volk voor de lichtste categorieën. Een medaille voor Tsjakadoea of morgen Beurkens zou een grote positieve verrassing zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:26 schreef TAmaru het volgende:
MOOIE VERHALEN!quote:Op zondag 28 juli 2024 21:31 schreef hooibaal het volgende:
Schouten ook exit, terwijl ze zelf zei dat ze de finale wel even ging halen. Mooi staaltje zelfkennis.
Weet iemand wat het target van het NOC-NSF is qua medailles?
WIJ gaan voor de oorkondes en Olumpische diploma'squote:Op zondag 28 juli 2024 21:31 schreef hooibaal het volgende:
Schouten ook exit, terwijl ze zelf zei dat ze de finale wel even ging halen. Mooi staaltje zelfkennis.
Weet iemand wat het target van het NOC-NSF is qua medailles?
Graag ook op de NPO.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
Het kabinet Schoof kan door met bezuinigen op de sport!
Eebs goed tegen het licht houden of de investeringen wel voldoende opleveren lijkt me inderdaad geen kwaad kunnen. En misschien moet een deel van het budget gewoon prestatieafhankelijk worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:04 schreef Dutch_view het volgende:
Het kabinet Schoof kan door met bezuinigen op de sport!
Dat is het alquote:Op zondag 28 juli 2024 22:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Eebs goed tegen het licht houden of de investeringen wel voldoende opleveren lijkt me inderdaad geen kwaad kunnen. En misschien moet een deel van het budget gewoon prestatieafhankelijk worden.
Fiji faalt gruwelijk. Niet eens goud gehaald.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:08 schreef Perrin het volgende:
Zelfs toppers als Moldavië, Tunesië en Fiji hebben al medailles.
Altijd beter dan niks.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Fiji faalt gruwelijk. Niet eens goud gehaald.
Ah, hebben ze exact dezelfde reactie gegeven als in 2021?quote:
Hij wou voor de derde Olympische Spelen op rij uitgeschakeld worden in de 1e ronde.........daarin is hij nu geslaagd.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:30 schreef TLC het volgende:
Ik zag ineens Robin Haase bij tennis, ik dacht dat ie allang gestopt was![]()
Lucky lucky lucky loser loser loser of zoiets. Meedoen omdat je er toch bent voor de dubbel.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:30 schreef TLC het volgende:
Wereldkampioen B-veld zwemmen wint geen medaille, wat verrassendquote:Op zondag 28 juli 2024 17:13 schreef hooibaal het volgende:
quote:Op de tweede 'officiële' dag van de
Olympische Spelen van Parijs eindigden
de Nederlandse handboogschutsters en
mountainbikester Puck Pieterse op de
ondankbare vierde plek.Nederland staat
daardoor nog altijd met lege handen.
De laatste keer dat Nederland na twee
dagen nog ontbrak op de medaillespiegel
was tijdens de Spelen van 1996 in het
Amerikaanse Atlanta.Op de derde dag was
het dan eindelijk raak,met brons voor
zwemster Kirsten Vlieghuis en judoka's
Claudia Zwiers en Mark Huizinga.
In 1988 wist Nederland pas op de vijfde
dag een medaille in de wacht te slepen:
zilver voor de estafettezwemsters op de
4x100 meter vrije slag.
NOS Teletekst
Mijn hemel wat n onzinquote:Op zondag 28 juli 2024 23:56 schreef Perrin het volgende:
Zelfs de zesjescultuur is te ambitieus.
[ afbeelding ]
Wat een randdebiel is dat ook.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:30 schreef TLC het volgende:
Betaalde seksvakantie.quote:Op maandag 29 juli 2024 06:17 schreef Nielsch het volgende:
Dus golfertje Luiten mocht niet mee want 'geen kans op medaille' maar al deze falende C-garnituur van onze belastingcenten een beetje laten prutsen in Parijs is geen enkel probleem!!?!?!
Copiumquote:Op zondag 28 juli 2024 23:56 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Man man manquote:Op zondag 28 juli 2024 23:56 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Ze konden de FOK-users sturen. Evenveel meedalje kansen.quote:Op maandag 29 juli 2024 07:30 schreef Schompie het volgende:
Echt hopeloos. Met Nederland gaat het altijd mis. Dit worden de slechtste spelen ooit! We kunnen beter thuis blijven.
Robin Haase is een last minute vervanging.quote:Op maandag 29 juli 2024 07:59 schreef TLC het volgende:
Maar serieus mensen als Haasse en Hoole mee laten doen.. NOCNSF is toch geen filantropische instelling ?
Beter voorstel: Robin komt het land niet meer in.quote:Op maandag 29 juli 2024 07:35 schreef byah het volgende:
Robin Haase mag de vlag dragen tijdens de sluiting
Oh god, omdat er de komende dagen ook weinig kans is gaan ze hier echt weer een ding van maken he.quote:Op maandag 29 juli 2024 03:38 schreef Ericr het volgende:
Nederland na twee dagen nog met lege handen op Spelen, eerste keer sinds 28 jaar - https://nos.nl/l/2530695
Dat is niet de Olympische gedachte, he.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Voortaan alleen sporters sturen die tot de wereldtop behoren. Dat meedoen is belangrijker is dan winnen is natuurlijk een kutinstelling.
Ik vind 1 gemiste gouden medaille eigenlijk erger dan 10 gemiste zilveren of bronzen medailles. Wat zilver voor Pieterse of Kamminga kan me eigenlijk gestolen worden.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh god, omdat er de komende dagen ook weinig kans is gaan ze hier echt weer een ding van maken he.
"Dat medailleklassement, ik geloof het allemaal wel", meent Van den Hoogenband zelfs. Laat hij het zo zeggen: "Ik heb daar niets mee."quote:Op maandag 29 juli 2024 09:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh god, omdat er de komende dagen ook weinig kans is gaan ze hier echt weer een ding van maken he.
en dan donderdag/vrijdag 5+ gouden medailles, niet onrealistisch.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee, dit is het enige OS-topic dat telt. Sluit al die andere topics maar of, nog beter, heel het OS-(sub)forum.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:46 schreef kilon het volgende:
Overigens even de feiten. De slechtste zomerspelen ooit (Melbourne even weggelaten met 1 deelnemer) leverde 2 bronzen plakken op in Londen 1908.
Voor nu mag men het nog wel beweren. Straks niet meer en kan het topic gesloten worden.
Je kunt het wel uittekenen ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toen was ik nog niet geboren... die edities tel ik niet mee.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:46 schreef kilon het volgende:
Overigens even de feiten. De slechtste zomerspelen ooit (Melbourne even weggelaten met 1 deelnemer) leverde 2 bronzen plakken op in Londen 1908.
Voor nu mag men het nog wel beweren. Straks niet meer en kan het topic gesloten worden.
Ja, smullen toch?quote:Op maandag 29 juli 2024 09:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel blijven hypen over bepaalde sporters/medaillesquote:Op maandag 29 juli 2024 09:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Man man man. Pieter out.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
2-0 voor met Volleybal maar ze choken het weer vakkundig weg. Waarom overkomt NL dit toch altijd?
Het mag niet, het draait niet, over 4 jaar weer kijken.
En ook op de judobaan WEER geen plak.
[ x ]
3 straffen ook weer... ga dan niet als je passief gaat lopen doen.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
2-0 voor met Volleybal maar ze choken het weer vakkundig weg. Waarom overkomt NL dit toch altijd?
En ook op de judomat WEER geen plak.
[ x ]
Maar gelukkig heeft ze een goed verhaalquote:Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
En ook op de judomat WEER geen plak.
[ x ]
Jazeker, twee zelfs. Waarvan één echt serieuze kans.quote:
Kans is er altijd.quote:
De onzinnige reacties bedoel je? Circus Dagjesmens draait weer volle toeren ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:33 schreef DeeBee het volgende:
Dit overtrof vandaag alweer alle troll verwachtingen overigens, je verzint gewoon niet hoe lachwekkend deze ochtend verliep
Als iedereen het maar naar zijn zin heeft dan maken die plakken ook niet echt meer uit.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:33 schreef GotenSSJ het volgende:
Pieter zal er allemaal wel weer een mooi verhaal in zien, allemaal een stuk belangrijker dan voor de medailles mee doen. PieterGOD
Bij Judo.... Joanne van Lieshout is op brons gezet door Gracenote.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jazeker, twee zelfs. Waarvan één echt serieuze kans.
Maar zoals wel vaker gezegd: Gracenote kun je echt het beste gewoon negeren. Als ze allerlei medailles uitdelen aan mensen die niet eens geplaatst zijn (of die afgehaakt zijn door blessures) weet je wel wat voor kwaliteit dat is.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:35 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Bij Judo.... Joanne van Lieshout is op brons gezet door Gracenote.
Leuke rubriek wel altijd, alles op dagjesmensen gooien. Jij vond het wel een goede ochtend? Of je nu verwacht dat NL tegen Turkije gaat winnen of niet, als je 2-0 voor staat moet je het gewoon afmaken bijvoorbeeld. Zelfde met het judo, wederom op straffen eruit.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De onzinnige reacties bedoel je? Circus Dagjesmens draait weer volle toeren ja.
Ik kijk al uit naar de verklaring achteraf waarom het niet gelukt is.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:36 schreef heywoodu het volgende:
Van Lieshout is wereldkampioene en in prima vorm. Dat is, hoe je het ook wendt of keert, gewoon een serieuze medaillekans.
De judonederlaag door straffen en het wegchoken van een 2-0 voorsprong met volleyball kon niet beter voor het faalverhaalquote:Op maandag 29 juli 2024 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De onzinnige reacties bedoel je? Circus Dagjesmens draait weer volle toeren ja.
Het was geen bijzondere ochtend. Een judoka die totaal niet de favoriete was in haar wedstrijd verliest en de volleybalploeg geeft het inderdaad zuur weg, waardoor ze niet voor een behoorlijk forse stunt zorgen.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:37 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Leuke rubriek wel altijd, alles op dagjesmensen gooien. Jij vond het wel een goede ochtend? Of je nu verwacht dat NL tegen Turkije gaat winnen of niet, als je 2-0 voor staat moet je het gewoon afmaken bijvoorbeeld. Zelfde met het judo, wederom op straffen eruit.
Er worden sporters niet gestuurd omdat ze geen top 8 kansen oid hebben, en voorlopig zie je, buiten Pieterse, vooral het ChokeCircus op pad.
Dat kan, die Oezbeekse gisteren was ook geen favoriet, maar ging er blijkbaar wel voor tegen Abe.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het was geen bijzondere ochtend. Een judoka die totaal niet de favoriete was in haar wedstrijd verliest en de volleybalploeg geeft het inderdaad zuur weg, waardoor ze niet voor een behoorlijk forse stunt zorgen.
Ik zeg ook niet dat ik het een goede ochtend vond, overigens. Er wordt alleen zo onmeunig dramatisch gedaan als dingen redelijk normaal lopen, in het grote plaatje gezien.
De Oezbeekse was ongeveer dé judoka die Abe aan zou moeten kunnen, dat is echt een totaal andere situatie. Maar goed, al met al ligt Nederland heel iets achter op koers, maar is er gewoon niet zo veel aan de hand.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:40 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat kan, die Oezbeekse gisteren was ook geen favoriet, maar ging er blijkbaar wel voor tegen Abe.
Zwaar irritant idd de winnaarsmentaliteit.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:42 schreef kilon het volgende:
Stel je woont in de VS. Dan win je overal medailles. Is ook maar saai.
Qua medailles achter op koers ligt vooral aan pech met Pieterse en een val weken geleden natuurlijk, denk dat de meeste mensen dat ook wel snappen. De 'kritiek' die je, eigenlijk iedere eerste OS dagen, ziet van de niet trollen komt nu vooral van de manieren waarop denk ik. Judo op straffen, lachwekkend selectiebeleid bij het wielrennen, een zwemmer die ineens een ander plan gaat doen in de finale dan hij ooit heeft gedaan, voorsprongen die weggechoked worden.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Oezbeekse was ongeveer dé judoka die Abe aan zou moeten kunnen, dat is echt een totaal andere situatie. Maar goed, al met al ligt Nederland heel iets achter op koers, maar is er gewoon niet zo veel aan de hand.
Lekker bandquote:Op maandag 29 juli 2024 11:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Qua medailles achter op koers ligt vooral aan pech met Pieterse en een val weken geleden natuurlijk, denk dat de meeste mensen dat ook wel snappen. De 'kritiek' die je, eigenlijk iedere eerste OS dagen, ziet van de niet trollen komt nu vooral van de manieren waarop denk ik. Judo op straffen, lachwekkend selectiebeleid bij het wielrennen, een zwemmer die ineens een ander plan gaat doen in de finale dan hij ooit heeft gedaan, voorsprongen die weggechoked worden.
Mensen verwachten gewoon te veel te snel. Ik had min of meer gedacht dat we nu op één of twee medailles zouden staan, dat zijn er nul. Klinkt dramatisch, maar de kans is enorm groot dat we over twee weken op 30+ staan en dan is het niet meer zo dramatisch als het er twee minder zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Qua medailles achter op koers ligt vooral aan pech met Pieterse en een val weken geleden natuurlijk, denk dat de meeste mensen dat ook wel snappen. De 'kritiek' die je, eigenlijk iedere eerste OS dagen, ziet van de niet trollen komt nu vooral van de manieren waarop denk ik. Judo op straffen, lachwekkend selectiebeleid bij het wielrennen, een zwemmer die ineens een ander plan gaat doen in de finale dan hij ooit heeft gedaan, voorsprongen die weggechoked worden.
Die verwachtingen roep je echter wel over jezelf af als je op de tussenliggende EKs en WKs constant goed presteert.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen verwachten gewoon te veel te snel. Ik had min of meer gedacht dat we nu op één of twee medailles zouden staan, dat zijn er nul. Klinkt dramatisch, maar de kans is enorm groot dat we over twee weken op 30+ staan en dan is het niet meer zo dramatisch als het er twee minder zijn.
En in Tokio toen het er echt even op leek alsof we wilden winnen.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die verwachtingen roep je echter wel over jezelf af als je op de tussenliggende EKs en WKs constant goed presteert.
Precies, en de sporten waar dat vooral voor geldt, zoals roeien en zeilen, zijn nog helemaal niet bij de finales aangekomen.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die verwachtingen roep je echter wel over jezelf af als je op de tussenliggende EKs en WKs constant goed presteert.
Dat kwam ook pas vanaf dag 5.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En in Tokio toen het er echt even op leek alsof we wilden winnen.
Klopt maar bij bijvoorbeeld zwemmen of boogschieten was dat ook niet echt het geval.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wat is bij zwemmen eigenlijk het probleem om weer winnende atleten te trainen? Water genoeg in Nederland.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt maar bij bijvoorbeeld zwemmen of boogschieten was dat ook niet echt het geval.
Ik zag gisteren bij de NOS het concept van een peptalk ná de verloren wedstrijd voorbij komen. Dat ergert mij, daar is een peptalk niet voor, die dient de prestatie. Waardoor het misging doet er niet toe, dat een sporter zich na een verloren wedstrijd beter zou moeten voelen is totaal onbelangrijk, niet aan de orde.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als het robots zouden zijn misschien wel ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zag gisteren bij de NOS het concept van een peptalk ná de verloren wedstrijd voorbij komen. Dat ergert mij, daar is een peptalk niet voor, die dient de prestatie. Waardoor het misging doet er niet toe, dat een sporter zich na een verloren wedstrijd beter zou moeten voelen is totaal onbelangrijk, niet aan de orde.
Dat ligt voor een groot deel aan de mediahype. Als je de sport serieus volgt weet je wel wat de waarde van een EK of WK is. Dat verschilt namelijk nog wel eens behoorlijk per keer. Goed voorbeeld is het gedevalueerde WK zwemmen dit jaar. Daar wonnen we wat en dan is de 4x100 op de Spelen meteen een deceptie, terwijl het nooit een realistische kans was.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Precies als de vier zonder een lekke band heeft piepen we wel andersquote:Op maandag 29 juli 2024 11:55 schreef Nattekat het volgende:
Dit topic wordt pas relevant als er een aantal zekere gouden medailles in het roeien straks wegvallen.
Eens. Houdt echter niet in dat er in andere sporten met, weliswaar kleinere, kansen er niet toegeslagen is. Boogschieten, zwemmen bijv. Zelfs in de tijdrit had Markus waarschijnlijk een goede kans gehad, gezien Vollering op 20 sec. strand.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, en de sporten waar dat vooral voor geldt, zoals roeien en zeilen, zijn nog helemaal niet bij de finales aangekomen.
Je moet ze ook een beetje weerbaar maken die sporters he.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als het robots zouden zijn misschien wel ja.
Exact of als Lavreysen er niets van bakt en zelfs Bol geen zilver haalt.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:55 schreef Nattekat het volgende:
Dit topic wordt pas relevant als er een aantal zekere gouden medailles in het roeien straks wegvallen.
Lekke band in het baanwielrennen zou ook wel heel knap zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:56 schreef Remco het volgende:
[..]
Exact of als Lavreysen er niets van bakt en zelfs Bol geen zilver haalt.
Dat berusten in het feit dat allerlei andere landen ons voorbijzwemmen is nu precies de reden van dit hele drama.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:55 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat ligt voor een groot deel aan de mediahype. Als je de sport serieus volgt weet je wel wat de waarde van een EK of WK is. Dat verschilt namelijk nog wel eens behoorlijk per keer. Goed voorbeeld is het gedevalueerde WK zwemmen dit jaar. Daar wonnen we wat en dan is de 4x100 op de Spelen meteen een deceptie, terwijl het nooit een realistische kans was.
Zwemmen EK2023 11 medailles en laatste 2 WKs 9 en 5 medailles bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt maar bij bijvoorbeeld zwemmen of boogschieten was dat ook niet echt het geval.
Laatste WK was enorm gedevalueerd, dat lijkt me niet een heel goed referentiekader.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zwemmen EK2023 11 medailles en laatste 2 WKs 9 en 5 medailles bijvoorbeeld.
Daarom ook degene ervoor. We gaan nu ook geen 5 medailles halen natuurlijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Laatste WK was enorm gedevalueerd, dat lijkt me niet een heel goed referentiekader.
Beide hockeyteams, baanfietsers en waterpolosters eruit in de ko fase en veel roeiboten buiten het podium, dat zou tegenvallen.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:58 schreef kilon het volgende:
Ik vrees voor dit topic wanneer atletiek 'tegenvalt' met alleen zilver voor Bol en een 4x400 medaille.
Natuurlijk hoop je dat de verhoudingen anders zijn en moet je daar als sportbond alles op alles voor doen om te veranderen. Maar op dit moment zijn ze nou eenmaal zo en dan kan je als toeschouwer niet verwachten dat we de medailles altijd maar even oprapen puur omdat we een toernooi in het jaar ervoor wonnen onder discutabele omstandigheden.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat berusten in het feit dat allerlei andere landen ons voorbijzwemmen is nu precies de reden van dit hele drama.
Dat is het verneukeratieve van wegwielrennen. Hij is duidelijk een favoriet, maar met deze kleine teams kan de koers enorm veel kanten op.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:00 schreef Zwansen het volgende:
Zul je net zien dat zelfs Mathieu geen goud wint.
Hij kan iig niet meer struikelen over een missend plankje.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:00 schreef Zwansen het volgende:
Ach, dit topic is meer voor frustraties en niet om realistisch te kijken. Moet kunnenquote:Op maandag 29 juli 2024 11:58 schreef kilon het volgende:
Ik vrees voor dit topic wanneer atletiek 'tegenvalt' met alleen zilver voor Bol en een 4x400 medaille.
Selectiebeleid wielrennen is inderdaad veel op af te dingen. Verliezen tegen een betere volleybalploeg is na een 2-0 voorsprong zuur en wellicht onnodig, maar waarom altijd meteen een generaliserende projectie jegens heel TeamNL (geen fan van deze naam overigens) - er moeten immers nog allerlei disciplines voorbijkomen?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Of Anne van Damquote:Op maandag 29 juli 2024 12:00 schreef Zwansen het volgende:
Ik was ook niet helemaal serieus hè.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat is het verneukeratieve van wegwielrennen. Hij is duidelijk een favoriet, maar met deze kleine teams kan de koers enorm veel kanten op.
Ja leuk een EK in een sport waar Australië en Verenigde Staten dominerenquote:Op maandag 29 juli 2024 11:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zwemmen EK2023 11 medailles en laatste 2 WKs 9 en 5 medailles bijvoorbeeld.
Ik neem dit ook niet allemaal serieus hoor. Daarom post ik hier ook regelmatig dat het allemaal oh zo slecht is. We weten wel hoe het echt in elkaar zit.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, dit topic is meer voor frustraties en niet om realistisch te kijken. Moet kunnen
Ik dacht eigenlijk voor de act bloedserieuze klachten van mani, maar oke.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, dit topic is meer voor frustraties en niet om realistisch te kijken. Moet kunnen
Nou ja, niet alleen zij natuurlijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja leuk een EK in een sport waar Australië en Verenigde Staten domineren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ja, je weet het toch niet meer op dit forum af en toe.quote:
Australië is toch Europees? Volgens het ESF dan.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat gaat pas veranderen zodra er iemand of een team wel presteert denk ikquote:Op maandag 29 juli 2024 12:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Selectiebeleid wielrennen is inderdaad veel op af te dingen. Verliezen tegen een betere volleybalploeg is na een 2-0 voorsprong zuur en wellicht onnodig, maar waarom altijd meteen een generaliserende projectie jegens heel TeamNL (geen fan van deze naam overigens) - er moeten immers nog allerlei disciplines voorbijkomen?
Ik had het dan ook over de verwachtingen van de gemiddelde grote toernooien volgers. Als je dan veel wint, dan krijg je verwachtingen.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Team NUL was een betere naam geweest.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Selectiebeleid wielrennen is inderdaad veel op af te dingen. Verliezen tegen een betere volleybalploeg is na een 2-0 voorsprong zuur en wellicht onnodig, maar waarom altijd meteen een generaliserende projectie jegens heel TeamNL (geen fan van deze naam overigens) - er moeten immers nog allerlei disciplines voorbijkomen?
Emigreren en afstand doen van mijn Nederlandse nationaliteit wordt steeds interessanter.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:06 schreef Nielsch het volgende:
NOG STEEDS NIET WAT IS DIT IN HEMELSNAAM!!??!.!.?
Deze vind ik dan wel aardig bedacht.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Team NUL was een betere naam geweest.
Vraag me wel af of er in andere landen ook zo'n grote mate van cynisme bestaat.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:04 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat gaat pas veranderen zodra er iemand of een team wel presteert denk ik
De Olympische wegrit is heel moeilijk te voorspellen en controleren. We hebben maar 3 deelnemers in de wegrit! De kans is ook groot dat er weer een of andere verrassende eenling wint zoals Carapaz of Vinokoerov.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:00 schreef Zwansen het volgende:
Alleen doen die allebei niet mee.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De Olympische wegrit is heel moeilijk te voorspellen en controleren. We hebben maar 3 deelnemers in de wegrit! De kans is ook groot dat er weer een of andere verrassende eenling wint zoals Carapaz of Vinokoerov.
daarom zeg ik ook een eenling ZOALS, want dat zijn twee winnaars uit het verledenquote:
‘Zelfs’ is wel het probleem, want dat zou ook weer niet heel vreemd zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:00 schreef Zwansen het volgende:
Bang Bus is al onderweg.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:23 schreef Snikkelbeer het volgende:
Is er ergens een bus die we kunnen opwachten?
Nog niet in de buurt.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:49 schreef Pistolero het volgende:
We zijn ernstig dicht bij het moment dat dit parodietopic vol acts wordt ingehaald door de werkelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |