abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:23:00 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214387222
https://nos.nl/artikel/25(...)t-in-haar-huis-in-vs

quote:
Bodycambeelden laten zien hoe agent zwarte vrouw doodschiet in haar huis in VS

In de VS is geschokt gereageerd op door de politie vrijgegeven bodycambeelden van een witte agent die een zwarte vrouw doodschiet in haar huis in de Amerikaanse stad Springfield in de staat Illinois.

President Biden zegt op X dat hij diepbedroefd is. Volgens hem bewijst het incident opnieuw dat "zwarte Amerikanen maar al te vaak moeten vrezen voor hun veiligheid waar anderen dat niet hoeven".

Pan kokend water
De 36-jarige Sonya Massey had op 6 juli zelf de politie gebeld omdat ze dacht dat er een indringer in haar huis was. Op de vrijgegeven beelden is te zien dat de agenten bij haar woning verschijnen. Ze doorzoeken haar woning, maar vonden geen indringer.

Op verzoek van een van de agenten loopt Massey naar de keuken om een pan kokend water van het vuur te halen, een heel eind van de agenten af. Ze maken nog een grapje over het kokende water en dan zegt Massey plotseling: "Ik waarschuw u in de naam van Jezus". De agent, de 30-jarige Sean Grayson, antwoordt dat ze dat beter niet kan doen en dat hij haar in haar hoofd zal schieten.

Daarop trekt hij zijn dienstwapen en zegt hij dat ze de pan moet laten vallen. "Oké, het spijt me", zegt Massey. Grayson richt zijn wapen op haar. Massey bukt achter haar aanrecht met haar handen omhoog. Als ze weer overeind komt, vuurt Grayson drie schoten op haar af.

De bodycambeelden van de agent zijn nu vrijgegeven. Deze kunnen als schokkend worden ervaren:
https://x.com/Swaggzeez1/status/1815814587478090127

Na de schoten wil zijn collega de EHBO-doos uit de auto gaan halen, maar Grayson zegt dat dat geen zin heeft omdat hij haar door het hoofd heeft geschoten. "Je kunt niets meer doen, man", zegt hij.

Als blijkt dat Massey nog ademt, wordt de EHBO-doos alsnog gehaald, maar dat mag niet meer baten.

Verdedigen
De agent is ontslagen en aangeklaagd voor moord. Hij zit in de gevangenis zonder mogelijkheid om op borgtocht vrij te komen. Hij zegt dat hij onschuldig is en dat hij zich alleen wilde verdedigen omdat Massey op hem af kwam met een pan kokend water in haar handen.

De advocaat van het slachtoffer liet weten dat Massey kampte met psychische problemen. Dat zou kunnen verklaren waarom ze zonder aanleiding "ik waarschuw u in de naam van Jezus" tegen de agenten zei. "Ze had hulp nodig, niet een kogel door haar hoofd", aldus de advocaat.

Masseys dood is de laatste in een reeks van incidenten in de VS waarbij zwarte mensen door de politie worden gedood. Een van de bekendste zaken is de moord op George Floyd, die in 2020 stierf nadat een agent minutenlang met een knie op zijn nek had gedrukt. Zijn dood leidde tot massale protesten en wereldwijde aandacht voor de Black Lives Matter-beweging.
Als zwart persoon ben je niet veilig in de VS.
De zogenaamde "Wat zou je doen als de politie er niet was??" retoriek gaat teniet. Ze belt de politie omdat ze een indringer in huis dacht te hebben en wordt vervolgens door een bloeddorstig varken vermoord omdat ze een pan koken water vast heeft. :r
WALGELIJK!
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:24:47 #2
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_214387257
Opknopen en de lijken laten hangen voor de gieren.
pi_214387301
En zijn de proleten al aan het rellen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:34:37 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_214387375
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:28 schreef halfway het volgende:
De enige proleet waar ik over lees is toch echt de agent
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214387413
Die agent mogen ze vervolgen voor zijn walgelijke optreden, maar wat dit met de huidskleur van het slachtoffer te maken heeft ontgaat mij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214387417
Videolink in OP werkt niet meer, maar hier bij de NOS

Hier is het ongelukkig want ze bleek dus niet alles op een rijtje te hebben in de bovenkamer, anders was het gewoon een fuck around, find out. Agent hoeft zich ook niet te laten verminken door kokend water.
pi_214387422
Ik vind het een raar verhaal met dat kokend water.

Ik vind het bijzonder vreemd dat er zomaar wordt aangenomen dat haar zwarte huidskleur, tenminste ik zie geen aanwijzingen daarvoor in het artikel, iets te maken zou hebben met het incident. Ik vind het dan buitengewoon kwalijk, als daar geen aanwijzingen voor zijn of dat dit nog onderzocht moet worden, dat president Biden dan deze uitspraak doet "zwarte Amerikanen maar al te vaak moeten vrezen voor hun veiligheid waar anderen dat niet hoeven".
pi_214387434
I rebuke you in the name of Jesus

You better fucking not, I swear to God, I will fucking shoot you right in the fucking face

Ok, I'm sorry

Drop the fucking pot

Shots fired...

:')

los van haar huidskleur, "vrouwenrechten in Murica"
pi_214387440
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:37 schreef 3rr0r het volgende:

Hier is het ongelukkig want ze bleek dus niet alles op een rijtje te hebben in de bovenkamer, anders was het gewoon een fuck around, find out. Agent hoeft zich ook niet te laten verminken door kokend water.
Ze lijkt hun ook te waarschuwen met die pan in de hand.
pi_214387495
pi_214387512
Allemachtig, ook meteen een schot door het hoofd. 8)7
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214387557
NOS doet ook mee, ze staat 3 a 4 meter van de agent vandaan met kokend water, dus vormt een valide gevaar als ze ermee gooit. De NOS zegt dat ze een heel eind van de agenten afstaat. Je framed het dan als NOS alsof ze geen gevaar vormde terwijl ze dat wel was. Nadat ze bukt wellicht niet meer, maar onduidelijk of de agent in kwestie dat goed had waargenomen.

quote:
Op verzoek van een van de agenten loopt Massey naar de keuken om een pan kokend water van het vuur te halen, een heel eind van de agenten af.
pi_214387559
Oh man, dit gaat weer een grote zooi worden. Verschrikkelijk dat die vrouw met psychische problemen overleden is. Ik kan eigenlijk niet zo goed zien op de beelden wat er precies gebeurt. Maakt ze echt aanstalten om het kokend water over de agent te gooien? Ik kan het niet zeggen. 'You better not, I shoot you through the fucking face,' klinkt op zijn minst weinig professioneel. Je mag van een agent toch verwachten dat die dat beter aanpakt.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:47:29 #14
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214387594
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:28 schreef halfway het volgende:
Zou dit wel een goede reden vinden om bij het plaatselijke gemeentehuis of politiebureau te gaan demonstreren
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:48:27 #15
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_214387612
Vermoordt
En bruine ipv zwarte
pindazakje
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:48:51 #16
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214387621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
NOS doet ook mee, ze staat 3 a 4 meter van de agent vandaan met kokend water, dus vormt een valide gevaar als ze ermee gooit. De NOS zegt dat ze een heel eind van de agenten afstaat. Je framed het dan als NOS alsof ze geen gevaar vormde terwijl ze dat wel was. Nadat ze bukt wellicht niet meer, maar onduidelijk of de agent in kwestie dat goed had waargenomen.
[..]

Kokend water is minder dodelijk dan een kogel door het hoofd
pi_214387637
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:43 schreef recursief het volgende:
Allemachtig, ook meteen een schot door het hoofd. 8)7
Dat is het eerste lichaamsdeel wat zichtbaar is als je vanachter een aanrecht omhoog komt. De vraag is wacht je als agent tot iemand helemaal staat en je helemaal kan beoordelen of die persoon echt iets gaat gooien? Misschien is het dan al te laat en heb je kokend water in je gezicht.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:51:06 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214387652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
Nadat ze bukt wellicht niet meer, maar onduidelijk of de agent in kwestie dat goed had waargenomen.

Je kan meteen starten bij het Amerikaanse politiekorps. :')14.gif
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214387658
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:48 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Kokend water is minder dodelijk dan een kogel door het hoofd
Ja zo werkt de redenatie niet, dat een verminkt gezicht minder erg is dan de eventuele gevolgen van een schot en dus je maar het risico moet nemen.
pi_214387672
quote:
Op verzoek van een van de agenten loopt Massey naar de keuken om een pan kokend water van het vuur te halen, een heel eind van de agenten af. Ze maken nog een grapje over het kokende water en dan zegt Massey plotseling: "Ik waarschuw u in de naam van Jezus".
Gevalletje fuck around and found out. She found out. RIP.

quote:
Masseys dood is de laatste in een reeks van incidenten in de VS waarbij zwarte mensen door de politie worden gedood.
Vreemd dat er geen recente reeks word genoemd als het er toch zoveel zijn.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:53:55 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387684
Gek, ik zie alleen een politieagent die op bizarre, schandalige wijze en volstrekt onnodig een vrouw vrijwel point blank doodschiet.

Maar blijkbaar moet ik vooral zien hoe een 'witte agent' een 'zwarte vrouw' doodschiet.
pi_214387695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:39 schreef Triggershott het volgende:
I rebuke you in the name of Jesus
Ik bestraf je in de naam van Jezus.

Dat zegt mijn vertaling tenminste.

Daarom zegt die agent " you better not."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_214387743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is het eerste lichaamsdeel wat zichtbaar is als je vanachter een aanrecht omhoog komt. De vraag is wacht je als agent tot iemand helemaal staat en je helemaal kan beoordelen of die persoon echt iets gaat gooien? Misschien is het dan al te laat en heb je kokend water in je gezicht.
Niet erg professioneel als agent. Dit is buitenproportioneel. Als ze haar hadden getaserd had ik dat nog enigzins kunnen begrijpen, maar meteen door het hoofd schieten ...

/edit: filmpje nog eens bekeken, maar zelfs taseren gaat me hier te ver. Ze krijgt een waarschuwing (een idiote, dat wel) en bindt gelijk in.

[ Bericht 9% gewijzigd door recursief op 23-07-2024 22:12:02 ]
pi_214387788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Niet erg professioneel als agent. Dit is buitenproportioneel. Als ze haar hadden getaserd had ik dat nog enigzins kunnen begrijpen, maar meteen door het hoofd schieten ...
Hoe wil je iemand die achter een object is taseren? Had hij uberhaupt een taser gun? Het voelt buitenproportioneel maar ik vind het altijd makkelijk lullen door mensen die zelf niet daar stonden en niet zelf risico liepen op gevaar. Je moet gewoon luisteren en geen gekke dingen roepen naar agenten. Als een agent zelf gewond dreigt te raken door toedoen van iemand moet hij zich kunnen verdedigen. Normaal schiet je dan elders in het lichaam maar nu was dat geen optie denk ik, want dan ben je te laat.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:08:06 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Gevalletje fuck around and found out. She found out. RIP.
[..]
Vreemd dat er geen recente reeks word genoemd als het er toch zoveel zijn.
Misschien is het een enorme schok voor de NOS, maar er is ook een lange reeks aan 'incidenten' waarbij blanke mensen door de politie doodgeschoten worden in de VS. Zelfs 200 meer dan zwarte mensen vorig jaar!

:') Wat een berichtgeving.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:09:05 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214387809
Wat een ontzettende megadebiel is die agent.
Die zou de bak in moeten voor koelbloedige moord.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214387817
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik bestraf je in de naam van Jezus.

Dat zegt mijn vertaling tenminste.

Daarom zegt die agent " you better not."
Hij zegt "you better not [...] I'll fucking shoot you in the fucking face" en richt zijn wapen op haar.
Daarna antwoordt ze "Okay I'm sorry" en bukt ze. Meteen daarna wordt ze door haar hoofd geschoten. Dit is echt op geen enkele manier goed te praten.

Ik begrijp dat deze agent intussen ook door de aanklager voor moord ("first degree murder", de zwaarste vorm) is aangeklaagd.
pi_214387823
ik vermoed dat het lessenpakket de-escalatie weinig aandacht krijgt bij hun opleiding
pi_214387869
Die vrouw was niet helemaal 100

Maar damn meteen 3 schoten door het hoofd :o

Terecht ontslag en in de bak wat een mafkees.
No bitch to me
pi_214387874
Vrouw komt ook wel echt bedreigend over met die pan kokend water. Ook dat "I'll rebuke you..."
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214387904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Vrouw komt ook wel echt bedreigend over met die pan kokend water. Ook dat "I'll rebuke you..."
Je zou toch zeggen dat je als agent ook getraind bent om op een professionele manier met mensen om te gaan die in de war zijn of andere mentale issues hebben, zonder meteen een kogel door het hoofd te jagen. Bovendien geeft ze gewoon gehoor aan de waarschuwing ("I'll fucking shoot you in your fucking face!" "Okay!! I'm sorry!").
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:20:33 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214387926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:10 schreef Loverboii het volgende:
ik vermoed dat het lessenpakket de-escalatie weinig aandacht krijgt bij hun opleiding
De-escalate with FUCKING BULLETS. Yeeeeehaaaaw!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214387946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:08 schreef Repentless het volgende:

[..]
Misschien is het een enorme schok voor de NOS, maar er is ook een lange reeks aan 'incidenten' waarbij blanke mensen door de politie doodgeschoten worden in de VS. Zelfs 200 meer dan zwarte mensen vorig jaar!

:') Wat een berichtgeving.
Hoeveel zijn er dan neergeschoten? Want er wonen natuurlijk ook veel meer blanken in de VS.

Maar meteen alles op huidskleur gooien is inderdaad wat sneu.
No bitch to me
pi_214387947
quote:
Ik heb het filmpje nu bekeken via de NOS en zie niet wat de vrouw precies uitspookt met die pan kokend water op het moment van schieten, maar goed dat zij de situatie als zeer bedreigend ervaren is normaal . Blijkbaar zien de agenten de pan met kokend water nog steeds als een grote bedreiging voor hun veiligheid aangezien ze de vrouw toeroepen de pan met kokend water weg te doen. Wellicht zien ze de vrouw op het moment van schieten in een verende beweging omhoog komen met de pan kokend water om dit over hen heen te werpen.

In elk geval hoop ik dat de zaak goed zal worden uitgezocht voor alle betrokken partijen. Wat precies haar zwarte huidskleur met de hele zaak te maken heeft is mij nog steeds onduidelijk.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:24:59 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387976
quote:
Dit kun je toch haast niet menen? Ze staan op redelijke afstand, zijn daar met twee agenten vs. 1 vrouw en hij heeft zijn wapen al in de aanslag. Als je dan al besluit te schieten (wat echt al verre van nodig leek), niet eerst een waarschuwingsschot of desnoods een in een arm? Dit is gewoon een direct headshot, vrijwel point blank tegen een vrouwtje alleen met een pan kokend water in haar handen die al "I'm sorry" zegt.
pi_214387985
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat je als agent ook getraind bent om op een professionele manier met mensen om te gaan die in de war zijn of andere mentale issues hebben, zonder meteen een kogel door het hoofd te jagen. Bovendien geeft ze gewoon gehoor aan de waarschuwing ("I'll fucking shoot you in your fucking face!" "Okay!! I'm sorry!").
Hier had je een betere de-escalatie strategie verwacht inderdaad. De agent had het veel beter moeten aanpakken en iets zeggen in de trant van ‘let’s stay calm and keep our distance’.

Moet wel zeggen dat ik het verdacht vind dat de vrouw de agenten zelf belt en ze daarna bedreigt.
pi_214387995
Dit heeft niks te maken met racisme, maar gewoon de zoveelste debiele schietgrage agent. Aanpakken en wegstoppen uiteraard, maar gewoon via een eerlijk proces.

Ook erg fijn dat Biden met zijn seniele bek weer de boel loopt op te fokken.
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 22:27:48 #38
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_214388004
In de benen schieten of op de handen schieten waren geen optie?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_214388054
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit kun je toch haast niet menen? Ze staan op redelijke afstand, zijn daar met twee agenten vs. 1 vrouw en hij heeft zijn wapen al in de aanslag. Als je dan al besluit te schieten (wat echt al verre van nodig leek), niet eerst een waarschuwingsschot of desnoods een in een arm? Dit is gewoon een direct headshot, vrijwel point blank tegen een vrouwtje alleen met een pan kokend water in haar handen die al "I'm sorry" zegt.
Je zegt redelijke afstand, wil je daarmee zeggen dat iemand geen kokend water vanuit een pan kan lanceren naar jou over 3 a 4 meter? Wat maakt het uit dat ze met 2 zijn versus 1 vrouw? Biedt dat bescherming tegen verminking door kokend water? Schot in de arm, hoe wil je dat doen, dan heeft die persoon als die daadwerkelijk kokend water wilde gooien dat allang gedaan.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:32:00 #40
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214388069
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Je zegt redelijke afstand, wil je daarmee zeggen dat iemand geen kokend water vanuit een pan kan lanceren naar jou over 3 a 4 meter? Wat maakt het uit dat ze met 2 zijn versus 1 vrouw? Biedt dat bescherming tegen verminking door kokend water? Schot in de arm, hoe wil je dat doen, dan heeft die persoon als die daadwerkelijk kokend water wilde gooien dat allang gedaan.
Heb je het filmpje bekeken?
pi_214388076
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ja als hij een shotgun bij zich had en dwars door een aanrecht schoot.
pi_214388102
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nou ja, hij kondigt al aan dat ie haar door het hoofd gaat schieten. En dat doet ie dan ook, nadat ze was ingebonden. Dit is echt op geen enkele manier goed te praten.
pi_214388123
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hier had je een betere de-escalatie strategie verwacht inderdaad. De agent had het veel beter moeten aanpakken en iets zeggen in de trant van ‘let’s stay calm and keep our distance’.

Moet wel zeggen dat ik het verdacht vind dat de vrouw de agenten zelf belt en ze daarna bedreigt.
ze bedreigt hen niet
imo zegt ze 'I rebuke you in the name of jesus' omdat de agenten dachten dat ze iets van plan was en ze wou die gedachten veroordelen
pi_214388126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb je het filmpje bekeken?
Ja, maar je gaat dus niet in op wat ik inbreng op je beweringen. Dan neem ik maar aan dat je ze accepteert. Ik zeg verder ook niet dat het niet heftig lijkt en trigger happy overkomt maar je kan je ook inbeelden hoe het voor een agent is ipv zoals de meesten doen veilig vanachter hun pc erover oordelen.
pi_214388137
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:34 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou ja, hij kondigt al aan dat ie haar door het hoofd gaat schieten. En dat doet ie dan ook, nadat ze was ingebonden. Dit is echt op geen enkele manier goed te praten.
Ik heb het filmpje bekeken en kan daarop niet zien wat zij precies uitspookt met die pan kokend water op het moment voorafgaand aan het schieten. De agenten hoor ik wel roepen dat zij de pan met kokend water weg moet doen.
pi_214388179
Trump heeft trouwens (ik dacht tijdens de RNC) gezegd dat hij "politieagenten immuniteit tegen vervolging wil geven voor wat ze tijdens hun werk doen".
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:44:58 #47
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214388189
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:51 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja zo werkt de redenatie niet, dat een verminkt gezicht minder erg is dan de eventuele gevolgen van een schot en dus je maar het risico moet nemen.
Zou wel moeten zijn je heb als agent training gehad om te de-escaleren niet om de boel erger te maken. Deze agent heeft een verschrikkelijke fout gemaakt die niet meer goed te maken is.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:49:41 #48
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214388234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:37 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja, maar je gaat dus niet in op wat ik inbreng op je beweringen. Dan neem ik maar aan dat je ze accepteert. Ik zeg verder ook niet dat het niet heftig lijkt en trigger happy overkomt maar je kan je ook inbeelden hoe het voor een agent is ipv zoals de meesten doen veilig vanachter hun pc erover oordelen.
Ik was gewoon benieuwd of je het had gezien.

Normaliter geef ik agenten heel vaak het voordeel van de twijfel in bepaalde situaties, maar in dit geval kan ik er met mijn pet niet bij dat je besluit om drie kogels op iemand met een pannetje heet water af te vuren, waarvan een of meerdere direct door het hoofd. Je kunt je wapen richten en een of meerdere stappen naar achteren doen. Die kogel is bij elke verdachte beweging sneller in het lichaam van die persoon dan dat ze in staat zijn om zoiets te gooien.

Daarnaast: ze was niet bezig met een of andere criminele activiteit, ze had zelf de politie gebeld en binnengelaten in haar huis omdat ze dacht dat er indringers waren. Dat gegeven neem ik ook mee in hoe ik hier naar kijk.
pi_214388244
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:36 schreef Loverboii het volgende:

[..]
ze bedreigt hen niet
imo zegt ze 'I rebuke you in the name of jesus' omdat de agenten dachten dat ze iets van plan was en ze wou die gedachten veroordelen
Hmm- dat zou kunnen. Het artikel in de OP lijkt echter ook te denken dat ze de agenten ‘waarschuwde’. Ik begrijp eigenlijk sowieso niet zo goed waarom ze water aan het koken was. Als ik zou denken dat er een indringer in mijn huis was, zou ik zeker niet rustig gaan lopen kokerellen.

Tegelijkertijd zie ik totaal niet in hoe ze een bedreiging was nadat ze onder het aanrecht gedoken was. Het lijkt me zeer lastig vanuit die positie water over iemand heen te gooien.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:51:52 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214388252
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij zegt "you better not [...] I'll fucking shoot you in the fucking face" en richt zijn wapen op haar.
Daarna antwoordt ze "Okay I'm sorry" en bukt ze. Meteen daarna wordt ze door haar hoofd geschoten. Dit is echt op geen enkele manier goed te praten.

Ik begrijp dat deze agent intussen ook door de aanklager voor moord ("first degree murder", de zwaarste vorm) is aangeklaagd.
Als ze nu een wapen had gepast had ik het wel begrepen, maar ze kwam niet bepaald op de politieagenten af met de pan waardoor zijn prima een stap of twee afstand hadden kunnen nemen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214388258
Gewoon moord. Nog niet eens "suicide by cop". Geen gevaar , maar meteen doodschieten.

En ja, het gebeurt vaak. Ze zijn er op getraind eerst te schieten en dan pas na te denken, omdat het wapen vaak een vuurwapen is in plaats van een pan heet water. Dus als je niet meteen schiet, ga je er zelf aan.

Ik heb dat trouwens wel eens per ongeluk over me heen gekregen en alhoewel het heel pijnlijk was, heeft het geen blijvende schade aangebracht.
pi_214388265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hmm- dat zou kunnen. Het artikel in de OP lijkt echter ook te denken dat ze de agenten ‘waarschuwde’. Ik begrijp eigenlijk sowieso niet zo goed waarom ze water aan het koken was. Als ik zou denken dat er een indringer in mijn huis was, zou ik zeker niet rustig gaan lopen kokerellen.

Tegelijkertijd zie ik totaal niet in hoe ze een bedreiging was nadat ze onder het aanrecht gedoken was. Het lijkt me zeer lastig vanuit die positie water over iemand heen te gooien.
Juist vanuit een positie waarbij je verend omhoog komt kan je ver gooien met een pan kokend water.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:56:35 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214388296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:22 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Hoeveel zijn er dan neergeschoten? Want er wonen natuurlijk ook veel meer blanken in de VS.

Maar meteen alles op huidskleur gooien is inderdaad wat sneu.
425 blanken, 229 zwarten. Natuurlijk zijn er procentueel veel meer blanken dan zwarten in de VS. Dus verhoudingsgewijs worden er meer zwarten dan blanken door de politie doodgeschoten in de VS. Maar zwarten komen verhoudingsgewijs weer veel vaker in aanraking met justitie, wat de kans dat een zwart persoon door een politiekogel doodgaat weer aanmerkelijk verhoogt.

Het ging me slechts om de formulering:

"Masseys dood is de laatste in een reeks van incidenten in de VS waarbij zwarte mensen door de politie worden gedood."

Alsof dit uitzonderlijke 'incidenten' zijn waarbij alleen zwarten door de politie worden gedood. :')
pi_214388345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:53 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Juist vanuit een positie waarbij je verend omhoog komt kan je ver gooien met een pan kokend water.
Dat is ook wel weer zo. Ik vind het sowieso lastig om te zien wat er nou precies gebeurt. Ik hoop dat het heel nauwkeurig uitgezocht gaat worden.
pi_214388350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:37 schreef 3rr0r het volgende:

Dat gebeurde helemaal niet. De politie maakte soort van grappend een opmerking over. Zij ook maar dat werd meteen als dreiging aangemerkt.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:02:47 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214388356
Tja
pi_214388387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:53 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Maar dat deed ze niet.

twitter

twitter
pi_214388401
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat is ook wel weer zo. Ik vind het sowieso lastig om te zien wat er nou precies gebeurt. Ik hoop dat het heel nauwkeurig uitgezocht gaat worden.
Helemaal mee eens. Ik kan ook niet zien wat er precies is voorgevallen echt vlak voor en op het moment van schieten.

Hoop dat de toedracht door goed onderzoek wel duidelijk zal worden voor alle partijen. Het zal je (verwarde) moeder, dochter etc. maar wezen die op deze nare manier aan haar einde komt.

Tenzij er echt aanwijzingen zijn is het zeer triest en kwalijk om dit tot een raciale kwestie te maken, maar hoogstwaarschijnlijk is dit wel de reden dat het incident in het Nederlandse nieuws terecht is gekomen.
pi_214388410
twitter

twitter
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:11:46 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214388420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gewoon moord. Nog niet eens "suicide by cop". Geen gevaar , maar meteen doodschieten.

En ja, het gebeurt vaak. Ze zijn er op getraind eerst te schieten en dan pas na te denken, omdat het wapen vaak een vuurwapen is in plaats van een pan heet water. Dus als je niet meteen schiet, ga je er zelf aan.

Ik heb dat trouwens wel eens per ongeluk over me heen gekregen en alhoewel het heel pijnlijk was, heeft het geen blijvende schade aangebracht.
Hoe kom je er nou bij dat ze "erop getraind zijn om eerst te schieten en dan pas na te denken?"
pi_214388430
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Maar dat deed ze niet.

[ x ]

[ x ]
Dit kan goed zo zijn. Ik ben niet in staat om dit te beoordelen en laat dit graag over aan deskundigen en de rechter. Politieagenten moeten wel in een milliseconde soms zaken beoordelen en ik neem aan dat dit ook zal worden meegewogen.

Overigens dat zij zegt 'I'm sorry' betekent in mijn ogen niets . Genoeg mensen die direct daarna nog rare fratsen uithalen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:16:32 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214388459
@Isdatzo zie hier het huidskleur denken.

Waarom deze twee zaken (witteblanke agent en zwarte vrouw) in Godsnaam vermeld moeten worden anders dan ondersteuning van een gewenst narratief is diep triest.

In 2023 zijn er in Amerika in totaal, let wel in totaal, 229 zwarten doodgeschoten door de politie tegenover 425 blanken. Er zijn bijna 5 keer zoveel keer blanken als zwarten. Dit betekent dat naar rato zwarten ~2,5 keer vaker worden doodgeschoten dan blanken. Is dat schokkend veel meer? Zeg het maar.

Bedenk allereerst dat deze cijfers ALLE doden door politieschoten bevatten, dus ook tijdens arrestaties van gewapende criminelen, moordenaars etc. Als je de crime rate erbij gaat halen zie je dat er MEER zwarten worden gearresteerd voor moord dan blanken. Oftewel: een meer dan 5 keer zo hoog moordpercentage. Is die 2,5 keer vaker naar rato doodgeschoten worden door de politie dan nog zo gek? Zeg het maar. Bedenk dan dat bij al deze 229 zwarte doden door agenten ook zwarte agenten, Native agenten, Aziatische agenten of Hispanic agenten kunnen hebben geschoten.

https://ucr.fbi.gov/crime(...)ages/tables/table-43

https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/

http://visualcapitalist.c(...)hite%3A%2060.1%25%20(Non-,Asian%3A%205.6%25

Hieronder verder.

Hoeveel zwarte doden zijn er in 2022 door moord? 10.470. Het percentage black on black bij moord is 80-90%.

Zelfs bij een conservatief percentage van 80% heb je als zwarte een (0,8 x 10.470) / 229 = 36,58 keer hogere kans om door een andere zwarte vermoord te worden dan door een agent.

Wat kunnen we concluderen? De echte moordenaars van zwarten in Amerika zijn andere zwarten en niet agenten.

Wat kunnen we nog meer concluderen? De waarheid sneuvelt al snel bij een gewenst narratief en daarom leunen woke journalisten nooit op de juiste cijfers. De moordenaar van de journalistieke waarheid is in dit geval weer eens de NOS. Maar de waarheid kan snel worden hersteld met behulp van enkele snelle cijfers. Fuck you NOS en je kut woke redactie.

https://www.statista.com/(...)thnicity-and-gender/

https://www.ojp.gov/ncjrs(...)olitical-perspective

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 23-07-2024 23:35:25 ]
pi_214388476
Triggerhappy kortzichtig dom volkje met hun eeuwige stijve om het tweede amendement, het is ook gewoon puur compensatiegedrag.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_214388494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:11 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe kom je er nou bij dat ze "erop getraind zijn om eerst te schieten en dan pas na te denken?"
Dat staat in mijn post? Omdat veel Amerikanen een vuurwapen hebben, heb je weinig tijd om te reageren?

Terzijde: politiebureaus kunnen daar heel goedkoop verouderd militair materieel kopen, wat ze ook doen. Hun oplossing is dus meer bepantsering en zwaardere wapens, in plaats van de-escalatie lessen. "Do it to them, before they do it to you!"
pi_214388525
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:16 schreef Richestorags het volgende:
@:isdatzo zie hier het huidskleur denken.

Waarom deze twee zaken (witteblanke agent en zwarte vrouw) in Godsnaam vermeld moeten worden anders dan ondersteuning van een gewenst narratief is diep triest.

In 2023 zijn er in Amerika in totaal, let wel in totaal, 229 zwarten doodgeschoten tegenover 425 blanken. Er zijn bijna 5 keer zoveel keer blanken als zwarten. Dit betekent dat naar rato zwarten ~2,5 keer vaker worden doodgeschoten dan blanken. Is dat schokkend veel meer? Zeg het maar.

Bedenk allereerst dat deze cijfers ALLE doden door politieschoten bevatten, dus ook tijdens arrestaties van gewapende criminelen, moordenaars etc. Als je de crime rate erbij gaat halen zie je dat er MEER zwarten worden gearresteerd voor moord dan blanken. Oftewel: een meer dan 5 keer zo hoog moordpercentage. Is die 2,5 keer vaker naar rato doodgeschoten worden door de politie dan nog zo gek? Zeg het maar. Bedenk dan dat bij al deze 229 zwarte doden door agenten ook zwarte agenten, Native agenten, Aziatische agenten of Hispanic agenten kunnen hebben geschoten.

https://ucr.fbi.gov/crime(...)ages/tables/table-43

http://visualcapitalist.c(...)hite%3A%2060.1%25%20(Non-,Asian%3A%205.6%25

Hieronder verder.

Hoeveel zwarte doden zijn er in 2022 door moord? 10.470. Het percentage black on black bij moord is 80-90%.

Zelfs bij een conservatief percentage van 80% heb je als zwarte een (0,8 x 10.470) / 229 = 36,58 keer hogere kans om door een andere zwarte vermoord te worden dan door een agent.

Wat kunnen we concluderen? De echte moordenaars van zwarten in Amerika zijn andere zwarten en niet agenten.

Wat kunnen we nog meer concluderen? De waarheid sneuvelt al snel bij een gewenst narratief en daarom leunen woke journalisten nooit op de juiste cijfers. De moordenaar van de journalistieke waarheid is in dit geval weer eens de NOS. Maar de waarheid kan snel worden hersteld met behulp van enkele snelle cijfers. Fuck you NOS en je kut woke redactie.

https://www.statista.com/(...)thnicity-and-gender/

https://www.ojp.gov/ncjrs(...)olitical-perspective
Is dat met of zonder de inzet van SWAT teams?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:30:12 #66
396550 Richestorags
pi_214388551
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat staat in mijn post? Omdat veel Amerikanen een vuurwapen hebben, heb je weinig tijd om te reageren?

Terzijde: politiebureaus kunnen daar heel goedkoop verouderd militair materieel kopen, wat ze ook doen. Hun oplossing is dus meer bepantsering en zwaardere wapens, in plaats van de-escalatie lessen. "Do it to them, before they do it to you!"
De-escalatie past niet bij het dog eat dog samenleving type dat Amerika is gecombineerd met hun obsessie voor wapens en enorm hoge moordpercentage.

Bijna 25.000 moorden in een jaar.

Ze hebben niet de luxe zoals de NL politie om één keer te schieten.

Europese agenten zouden zeer snel een zware dobber voor hun kiezen krijgen als ze gaan werken in Amerika en highway stops etc. moeten gaan doen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:34:50 #67
396550 Richestorags
pi_214388597
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Is dat met of zonder de inzet van SWAT teams?
Goede vraag, geen idee. Het aantal echt twijfelachtige doden schijnt maar iets van 15 per jaar te zijn. Op een bevolking van 41 miljoen.
pi_214388599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als zwart persoon ben je niet veilig in de VS.
De zogenaamde "Wat zou je doen als de politie er niet was??" retoriek gaat teniet. Ze belt de politie omdat ze een indringer in huis dacht te hebben en wordt vervolgens door een bloeddorstig varken vermoord omdat ze een pan koken water vast heeft. :r
WALGELIJK!
Schandalig hoe de NOS hier net doet alsof dit alleen zwarte mensen treft. Totaal niet waar. Relatief gezien nav het aantal interacties met agenten loop je als zwarte man of vrouw zelfs iets minder risico dan als blanke.

Het probleem is dus algemeen: de politie in de VS is te zwaar bewapend en te slecht getraind. Huidskleur is op dit gebied irrelevant.

En de NOS weet dat natuurlijk ook wel, of hoort dat te weten. Maar ja, relletjes leveren meer aandacht op dan feiten…
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:36:13 #69
396550 Richestorags
pi_214388613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Schandalig hoe de NOS hier net doet alsof dit alleen zwarte mensen treft. Totaal niet waar. Relatief gezien nav het aantal interacties met agenten loop je als zwarte man of vrouw zelfs iets minder risico dan als blanke.

Het probleem is dus algemeen: de politie in de VS is te zwaar bewapend en te slecht getraind. Huidskleur is op dit gebied irrelevant.

En de NOS weet dat natuurlijk ook wel, of hoort dat te weten. Maar ja, relletjes leveren meer aandacht op dan feiten…
Zie mijn post hierboven.
pi_214388646
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zie mijn post hierboven.
Ik had er al een like aan gespendeerd.

Ja, het is gewoon te zot voor woorden. Ik weet het, jij weet het, velen weten het… maar bij de NOS weten ze dit zogenaamd niet.

De NOS is simpelweg zeer onbetrouwbaar geworden. Bizar. Dat was ooit zeer neutraal.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:43:46 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214388681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:53 schreef Repentless het volgende:
Gek, ik zie alleen een politieagent die op bizarre, schandalige wijze en volstrekt onnodig een vrouw vrijwel point blank doodschiet.

Maar blijkbaar moet ik vooral zien hoe een 'witte agent' een 'zwarte vrouw' doodschiet.
Huidskleur doet er toe. Als het er toe kan doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214388710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Goede vraag, geen idee. Het aantal echt twijfelachtige doden schijnt maar iets van 15 per jaar te zijn. Op een bevolking van 41 miljoen.
Maar dan is de vraag natuurlijk wat twijfelachtig is. Er zijn bijvoorbeeld hele brede zelfverdedigingswetten, die burgers toestaat mensen dood te schieten als ze zich bedreigd voelen, en vaak ook als ze denken dat iemand iets misdadigs aan het doen is. Aan de oost- en westkust krijgt de persoon die beschoten wordt meestal het voordeel van de twijfel, in het midden en zuiden de schieter.

Sterker nog: als jij samen met een paar vrienden inbreekt en de huiseigenaar schiet 1 van jullie dood, dan is hij onschuldig en worden jullie aangeklaagd voor medeplichtigheid aan doodslag. Want het is jullie schuld dat die vriend daar was toen hij dood werd geschoten.

Ook voor agenten heb je zo heel veel hele soepele regels, of regels die zelden op worden gevolgd. Als jij de sheriff bent in een klein stadje in het midden van het land en je schiet iemand dood, gaat niemand je aanklagen of zelfs maar een onderzoek instellen. Behalve als het groot in het nieuws komt en zelfs dan heb je maar weinig te duchten. Je kunt bijvoorbeeld claimen dat je vrij had en handelde als een burger. Meestal komt dat niet eens in de statistieken terecht.

Groot grijs gebied.

Ik zou het heel interessant vinden om een mooie spreadsheet met al die cijfers te zien, maar ik vind de officiële cijfers met zoveel vrijheid en zulke wetgeving twijfelachtig,.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:51:22 #73
396550 Richestorags
pi_214388731
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik had er al een like aan gespendeerd.

Ja, het is gewoon te zot voor woorden. Ik weet het, jij weet het, velen weten het… maar bij de NOS weten ze dit zogenaamd niet.

De NOS is simpelweg zeer onbetrouwbaar geworden. Bizar. Dat was ooit zeer neutraal.
Blijven exposen. Blijven exposen.

Dit is te doorgeslagen feminiene invloed op de journalistiek. Bijna alle journalisten zijn tegenwoordig vrouw. Gevoel wordt belangrijker dan cijfers (ratio). Dit is een duidelijk voorbeeld van wat er gebeurt als dat dus uit balans raakt.

Let wel, ik zeg niet dat de oude, andere kant van de pendulum goed was (alleen maar mannen). Dat is net zo goed een disbalans.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:54:10 #74
396550 Richestorags
pi_214388757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar dan is de vraag natuurlijk wat twijfelachtig is. Er zijn bijvoorbeeld hele brede zelfverdedigingswetten, die burgers toestaat mensen dood te schieten als ze zich bedreigd voelen, en vaak ook als ze denken dat iemand iets misdadigs aan het doen is. Aan de oost- en westkust krijgt de persoon die beschoten wordt meestal het voordeel van de twijfel, in het midden en zuiden de schieter.

Sterker nog: als jij samen met een paar vrienden inbreekt en de huiseigenaar schiet 1 van jullie dood, dan is hij onschuldig en worden jullie aangeklaagd voor medeplichtigheid aan doodslag. Want het is jullie schuld dat die vriend daar was toen hij dood werd geschoten.

Ook voor agenten heb je zo heel veel hele soepele regels, of regels die zelden op worden gevolgd. Als jij de sheriff bent in een klein stadje in het midden van het land en je schiet iemand dood, gaat niemand je aanklagen of zelfs maar een onderzoek instellen. Behalve als het groot in het nieuws komt en zelfs dan heb je maar weinig te duchten. Je kunt bijvoorbeeld claimen dat je vrij had en handelde als een burger. Meestal komt dat niet eens in de statistieken terecht.

Groot grijs gebied.

Ik zou het heel interessant vinden om een mooie spreadsheet met al die cijfers te zien, maar ik vind de officiële cijfers met zoveel vrijheid en zulke wetgeving twijfelachtig,.
Eens. Amerika is sowieso een raar land wat dat betreft. Er vinden ook schokkend veel moorden plaats op Native reservaten. Dit vanwege de enorm complexe jurisdictie daar, de grootte en de isolatie. Niemand geeft ook ene fuck om de zoveelste Native vrouw die wordt vermoord. Los van dat ze elkaar nogal veel vermoorden is een reservaat ook een playground voor creeps en seriemoordenaars.
pi_214389843
twitter

Is wel zo.
pi_214390114
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 03:16 schreef takura het volgende:
[ x ]

Is wel zo.
Dit. "Blank meisje door 5 zwarte mannen verkracht" zal je nooit als titel zien. "Vijf zwarte mannen verkracht door een witte man" daarentegen zou in de titel staan en twintigmaal herhaald worden in de eerste alinea.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214390123
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een ontzettende megadebiel is die agent.
Die zou de bak in moeten voor koelbloedige moord.
En dat gaat ie dus ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 07:20:54 #78
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214390189
Stukje roidrage
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 07:31:22 #79
138438 crew  Pizzakoppo
pi_214390217
Wat een ziekelijke mongool weer. Ongelooflijk hoe de agenten deze situatie laten escaleren en blijkbaar niet instaat zijn om de situatie in te schatten, onder controle te houden en de juiste hulp in te schakelen voor de vrouw. In plaats daarvan direct grijpen naar het wapen en notabene een headshot te geven. Ongekend…
  woensdag 24 juli 2024 @ 07:49:07 #80
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214390281
quote:
Na de schoten wil zijn collega de EHBO-doos uit de auto gaan halen, maar Grayson zegt dat dat geen zin heeft omdat hij haar door het hoofd heeft geschoten. "Je kunt niets meer doen, man", zegt hij.
Te veel video games of oorlogsveteraan?

Sowieso nogal twijfelachtig om voormalig militairen aan te nemen als agent, die training vergeten ze niet zomaar.

Edit: oorlogsveteraan dus, geen al te beste als hij maar private first class was..

https://www.facebook.com/watch/?v=1879899169149003

En bij 5 verschillende politiekorpsen gewerkt in 3 jaar tijd.

[ Bericht 10% gewijzigd door MichaelScott op 24-07-2024 08:00:37 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214390328
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een ziekelijke mongool weer. Ongelooflijk hoe de agenten deze situatie laten escaleren en blijkbaar niet instaat zijn om de situatie in te schatten, onder controle te houden en de juiste hulp in te schakelen voor de vrouw. In plaats daarvan direct grijpen naar het wapen en notabene een headshot te geven. Ongekend…
Zenuwachtig en triggerhappy, een dodelijke combinatie.

Eigenschappen die een agent ongeschikt voor zijn taak maken, maar de VS grossiert in dit soort types.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 juli 2024 @ 07:59:42 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214390329
Een hele trieste situatie, dat mag duidelijk zijn. Deze agent zal achter de tralies verdwijnen. Waarom er een nadruk moet liggen op etniciteit is hier alleen niet duidelijk. We weten allemaal wel dat dit nooit in de (internationale) media was gekomen als deze vrouw blank was geweest.

Het is tevens heel erg opvallend dat dit net zoals vier jaar geleden gebeurd in de zomer in aanloop naar verkiezingen.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 03:16 schreef takura het volgende:
[ x ]

Is wel zo.
Correct. Omdat volgens veel media mensen van kleur structurele slachtoffers zijn en die moet je beschermen, zelfs al is men de dader. Dan is etniciteit ineens 'geen relevante' informatie meer. Maar dit creëert natuurlijk een duidelijke dubbele standaard.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 08:05:46 #83
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214390342
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:59 schreef HowardRoark het volgende:
Een hele trieste situatie, dat mag duidelijk zijn. Deze agent zal achter de tralies verdwijnen.
Hopelijk voor 40/45 jaar.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:08:42 #84
396550 Richestorags
pi_214390355
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Te veel video games of oorlogsveteraan?

Sowieso nogal twijfelachtig om voormalig militairen aan te nemen als agent, die training vergeten ze niet zomaar.

Edit: oorlogsveteraan dus, geen al te beste als hij maar private first class was..

https://www.facebook.com/watch/?v=1879899169149003

En bij 5 verschillende politiekorpsen gewerkt in 3 jaar tijd.
Rotating cops. Is zeer gebruikelijk. Er is zo'n tekort aan politieagenten (laag salaris, vaak alleen, gevaarlijk, lange dagen, vrij saai ook want je bent gewoon een bonnenschrijver daar 90% van de tijd) dat psycho's als ze bij korps a worden ontslagen zo bij korps b een county verderop aan de slag kunnen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 24 juli 2024 @ 08:33:13 #85
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214390487
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

Kokend water? Want dat is dan een irrelevante opmerking aangezien we allemaal weten dat kokend water gewoon brandwonden kan veroorzaken.

Los daarvan: bizarre zaak. Gelijk een headshot zonder, imo, daadwerkelijke dreiging. Ze loopt zelfs naar die pan op aanwijzen van de politie zelf, :'). Die er daarna nog een grapje over maken ook. Gevalletje moord. Beter draait die agent lange tijd de bak in.

Maar ja, de-escalatie en Amerikaanse politie: niet de bekendste combinatie.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214390512
Het is gewoon feitelijk onjuist dat de politie in de VS voornamelijk zwarten dood zou schieten. Onbegrijpelijk dat zo'n Sleepy Joe Biden reageert als een willekeurige hysterische huismoeder op facebook. Je zou verwachten dat de president van de VS zich bij de feiten zou houden.

Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_214390542
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is gewoon feitelijk onjuist dat de politie in de VS voornamelijk zwarten dood zou schieten. Onbegrijpelijk dat zo'n Sleepy Joe Biden reageert als een willekeurige hysterische huismoeder op facebook. Je zou verwachten dat de president van de VS zich bij de feiten zou houden.

Uit jouw bron:

quote:
Sadly, the trend of fatal police shootings in the United States seems to only be increasing, with a total 469 civilians having been shot, 98 of whom were Black, as of May 27, 2024. In 2023, there were 1,163 fatal police shootings. Additionally, the rate of fatal police shootings among Black Americans was much higher than that for any other ethnicity, standing at 6.1 fatal shootings per million of the population per year between 2015 and May 2024.
pi_214390572
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:37 schreef recursief het volgende:

[..]
Uit jouw bron:
[..]

Je moet ook meewegen dat zwarten procentueel veel vaker betrokken zijn bij geweldsmisdrijven:

https://www.statista.com/(...)the-us-by-ethnicity/
pi_214390631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Je moet ook meewegen dat zwarten procentueel veel vaker betrokken zijn bij geweldsmisdrijven:

https://www.statista.com/(...)the-us-by-ethnicity/
Je zei dit en dat klopt gewoon niet:
quote:
Het is gewoon feitelijk onjuist dat de politie in de VS voornamelijk zwarten dood zou schieten.
pi_214390674
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:44 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]

Wat lul je nou man? Ik schotel je de cijfers voor dat er in de VS jaarlijks twee keer zoveel blanken dan zwarten worden doodgeschoten door de politie maar je Groen Links/ PVDA brein wil er gewoon niet aan.

Prettige dag verder.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 24 juli 2024 @ 08:49:25 #91
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214390680
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:44 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Zou wel moeten zijn je heb als agent training gehad om te de-escaleren niet om de boel erger te maken. Deze agent heeft een verschrikkelijke fout gemaakt die niet meer goed te maken is.
Nauwelijks in Amerika.

Eerst even deze dan:

quote:
US police academies spend far more time on firearms training than on de-escalating a situation - 71 hours against 21, on average, according to a 2013 US Bureau of Justice Statistics report.

(…)

And in the US, the escalation of force is at the discretion of the officer, whereas in countries such as Norway and Finland, there are more rigorous rules as to what is considered justified use of force.

Prof Haberfeld says: "Most of the training in the US is focused on various types of use of force, primarily the various types of physical force. The communication skills are largely ignored by most police academies.

"This is why you see officers very rapidly escalating from initial communication to the actual physical use of force, because this is how they train."
*O* USA USA USA *O*.

En dit mag ook wel even:

quote:
There are around 18,000 police agencies in the US, but with no national standards on training, procedures and timescales vary across the country.
On average, US officers spend around 21 weeks training before they are qualified to go on patrol.
Geen nationale standaarden en maar liefst (gemiddeld) 21 weken, :'), om in zo’n triggerhappy land beetje rond te rijden en aan de slag te gaan zonder veel de-escalatie technieken te hebben aangeleerd.

quote:
The report looked at police training requirements in more than 100 countries and found that the US had among the lowest, in terms of average hours required.
Iets meer dan 500 uur vs bijvoorbeeld rond de 4000 in Duitsland.

quote:
Also, many other countries require officers to have a university degree - or equivalent - before joining the police, but in the US most forces just require the equivalent of a high-school diploma.

(…)

Maria Haberfeld, professor of police science at the John Jay College of Criminal Justice, says: "Some police forces in Europe have police university, where training lasts for three years - for me the standouts are Norway and Finland."

Finland has one the highest gun-ownership rates in Europe, with around 32 civilian firearms per 100 people - but incidents of police shooting civilians are extremely rare.
Bron.

Het is relatief bekende informatie dus je kunt er makkelijk nog meer info over vinden als je zou willen. Ik pakte deze even voor het gemak.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214390699
Als zo'n vrouw met die teksten en een pan kokent water op mij af zou komen zou ik haar ook neerknallen.
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:53:08 #93
396550 Richestorags
pi_214390715
quote:

[..]
[..]

Speciaal voor jou een debunk van wat je ook denkt:

Richestorags in NWS / Bodycambeelden ontmaskeren agent die zwarte vrouw vermoord!
pi_214390736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Wat lul je nou man? Ik schotel je de cijfers voor dat er in de VS jaarlijks twee keer zoveel blanken dan zwarten worden doodgeschoten door de politie maar je Groen Links/ PVDA brein wil er gewoon niet aan.

Prettige dag verder.
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:57:02 #95
396550 Richestorags
pi_214390754
quote:
17s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Nauwelijks in Amerika.

Eerst even deze dan:
[..]
*O* USA USA USA *O*.

En dit mag ook wel even:
[..]
Geen nationale standaarden en maar liefst (gemiddeld) 21 weken, :'), om in zo’n triggerhappy land beetje rond te rijden en aan de slag te gaan zonder veel de-escalatie technieken te hebben aangeleerd.
[..]
Iets meer dan 500 uur vs bijvoorbeeld rond de 4000 in Duitsland.
[..]
Bron.

Het is relatief bekende informatie dus je kunt er makkelijk nog meer info over vinden als je zou willen. Ik pakte deze even voor het gemak.
Wel een hoop misleidende informatie in deze post zeg.

In Amerika krijgen ze naast deze 21 weken veel training on the job. Je bent vaak niet meteen zelfstandig bonnenschrijver.

In Finland rijden mensen niet met hun guns in een auto rond / zitten die niet onder hun broeksriem of in hun kekke fannypack.
  woensdag 24 juli 2024 @ 09:01:45 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214390799
quote:

[..]
[..]

Ik zie in die post prima een uitwijding en kwantitatieve onderbouwing dat dat niet zo is.

Incidenten met zwarten krijgen wel meer aandacht, dat wel. Misschien dat dat je op het verkeerde been zet.
1947-2016
  woensdag 24 juli 2024 @ 09:03:36 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214390815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Prettige dag verder.
Prima onderbouwing wel die post (y)
Pas wel op met kwalificaties. Staks sta je in FB ;)
1947-2016
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 09:05:56 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214390842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als zo'n vrouw met die teksten en een pan kokent water op mij af zou komen zou ik haar ook neerknallen.
Ze kwam niet met een pan kokend water op ze af
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214390880
Het is wel beangstigend om er bij stil te staan dat de leider van de westerse wereld een ontoerekeningsvatbare seniele gek is die zich als een hysterische huisvrouw mee laat slepen door fake news en 'en passant' nog even besluit om wat extra olie op het vuur te gooien. Zijn beoordelingsvermogen is aantoonbaar 0,0. Hoeveel nuclear submarines heeft deze man onder zijn vingertoppen? Sleepy Joe zou vandaag nog uit zijn functie ontheven moeten worden.
pi_214390886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Speciaal voor jou een debunk van wat je ook denkt:

Richestorags in NWS / Bodycambeelden ontmaskeren agent die zwarte vrouw vermoord!
Het is geen debunk, je haalt er allerlei irrelevante dingen bij om de boel te vertroebelen en deflecteren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')