abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:23:00 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214387222
https://nos.nl/artikel/25(...)t-in-haar-huis-in-vs

quote:
Bodycambeelden laten zien hoe agent zwarte vrouw doodschiet in haar huis in VS

In de VS is geschokt gereageerd op door de politie vrijgegeven bodycambeelden van een witte agent die een zwarte vrouw doodschiet in haar huis in de Amerikaanse stad Springfield in de staat Illinois.

President Biden zegt op X dat hij diepbedroefd is. Volgens hem bewijst het incident opnieuw dat "zwarte Amerikanen maar al te vaak moeten vrezen voor hun veiligheid waar anderen dat niet hoeven".

Pan kokend water
De 36-jarige Sonya Massey had op 6 juli zelf de politie gebeld omdat ze dacht dat er een indringer in haar huis was. Op de vrijgegeven beelden is te zien dat de agenten bij haar woning verschijnen. Ze doorzoeken haar woning, maar vonden geen indringer.

Op verzoek van een van de agenten loopt Massey naar de keuken om een pan kokend water van het vuur te halen, een heel eind van de agenten af. Ze maken nog een grapje over het kokende water en dan zegt Massey plotseling: "Ik waarschuw u in de naam van Jezus". De agent, de 30-jarige Sean Grayson, antwoordt dat ze dat beter niet kan doen en dat hij haar in haar hoofd zal schieten.

Daarop trekt hij zijn dienstwapen en zegt hij dat ze de pan moet laten vallen. "Oké, het spijt me", zegt Massey. Grayson richt zijn wapen op haar. Massey bukt achter haar aanrecht met haar handen omhoog. Als ze weer overeind komt, vuurt Grayson drie schoten op haar af.

De bodycambeelden van de agent zijn nu vrijgegeven. Deze kunnen als schokkend worden ervaren:
https://x.com/Swaggzeez1/status/1815814587478090127

Na de schoten wil zijn collega de EHBO-doos uit de auto gaan halen, maar Grayson zegt dat dat geen zin heeft omdat hij haar door het hoofd heeft geschoten. "Je kunt niets meer doen, man", zegt hij.

Als blijkt dat Massey nog ademt, wordt de EHBO-doos alsnog gehaald, maar dat mag niet meer baten.

Verdedigen
De agent is ontslagen en aangeklaagd voor moord. Hij zit in de gevangenis zonder mogelijkheid om op borgtocht vrij te komen. Hij zegt dat hij onschuldig is en dat hij zich alleen wilde verdedigen omdat Massey op hem af kwam met een pan kokend water in haar handen.

De advocaat van het slachtoffer liet weten dat Massey kampte met psychische problemen. Dat zou kunnen verklaren waarom ze zonder aanleiding "ik waarschuw u in de naam van Jezus" tegen de agenten zei. "Ze had hulp nodig, niet een kogel door haar hoofd", aldus de advocaat.

Masseys dood is de laatste in een reeks van incidenten in de VS waarbij zwarte mensen door de politie worden gedood. Een van de bekendste zaken is de moord op George Floyd, die in 2020 stierf nadat een agent minutenlang met een knie op zijn nek had gedrukt. Zijn dood leidde tot massale protesten en wereldwijde aandacht voor de Black Lives Matter-beweging.
Als zwart persoon ben je niet veilig in de VS.
De zogenaamde "Wat zou je doen als de politie er niet was??" retoriek gaat teniet. Ze belt de politie omdat ze een indringer in huis dacht te hebben en wordt vervolgens door een bloeddorstig varken vermoord omdat ze een pan koken water vast heeft. :r
WALGELIJK!
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:24:47 #2
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_214387257
Opknopen en de lijken laten hangen voor de gieren.
pi_214387301
En zijn de proleten al aan het rellen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:34:37 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_214387375
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:28 schreef halfway het volgende:
De enige proleet waar ik over lees is toch echt de agent
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214387413
Die agent mogen ze vervolgen voor zijn walgelijke optreden, maar wat dit met de huidskleur van het slachtoffer te maken heeft ontgaat mij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214387417
Videolink in OP werkt niet meer, maar hier bij de NOS

Hier is het ongelukkig want ze bleek dus niet alles op een rijtje te hebben in de bovenkamer, anders was het gewoon een fuck around, find out. Agent hoeft zich ook niet te laten verminken door kokend water.
pi_214387422
Ik vind het een raar verhaal met dat kokend water.

Ik vind het bijzonder vreemd dat er zomaar wordt aangenomen dat haar zwarte huidskleur, tenminste ik zie geen aanwijzingen daarvoor in het artikel, iets te maken zou hebben met het incident. Ik vind het dan buitengewoon kwalijk, als daar geen aanwijzingen voor zijn of dat dit nog onderzocht moet worden, dat president Biden dan deze uitspraak doet "zwarte Amerikanen maar al te vaak moeten vrezen voor hun veiligheid waar anderen dat niet hoeven".
pi_214387434
I rebuke you in the name of Jesus

You better fucking not, I swear to God, I will fucking shoot you right in the fucking face

Ok, I'm sorry

Drop the fucking pot

Shots fired...

:')

los van haar huidskleur, "vrouwenrechten in Murica"
pi_214387440
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:37 schreef 3rr0r het volgende:
Videolink in OP werkt niet meer, maar hier bij de NOS

Hier is het ongelukkig want ze bleek dus niet alles op een rijtje te hebben in de bovenkamer, anders was het gewoon een fuck around, find out. Agent hoeft zich ook niet te laten verminken door kokend water.
Ze lijkt hun ook te waarschuwen met die pan in de hand.
pi_214387495
pi_214387512
Allemachtig, ook meteen een schot door het hoofd. 8)7
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214387557
NOS doet ook mee, ze staat 3 a 4 meter van de agent vandaan met kokend water, dus vormt een valide gevaar als ze ermee gooit. De NOS zegt dat ze een heel eind van de agenten afstaat. Je framed het dan als NOS alsof ze geen gevaar vormde terwijl ze dat wel was. Nadat ze bukt wellicht niet meer, maar onduidelijk of de agent in kwestie dat goed had waargenomen.

quote:
Op verzoek van een van de agenten loopt Massey naar de keuken om een pan kokend water van het vuur te halen, een heel eind van de agenten af.
pi_214387559
Oh man, dit gaat weer een grote zooi worden. Verschrikkelijk dat die vrouw met psychische problemen overleden is. Ik kan eigenlijk niet zo goed zien op de beelden wat er precies gebeurt. Maakt ze echt aanstalten om het kokend water over de agent te gooien? Ik kan het niet zeggen. 'You better not, I shoot you through the fucking face,' klinkt op zijn minst weinig professioneel. Je mag van een agent toch verwachten dat die dat beter aanpakt.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:47:29 #14
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214387594
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:28 schreef halfway het volgende:
Zou dit wel een goede reden vinden om bij het plaatselijke gemeentehuis of politiebureau te gaan demonstreren
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:48:27 #15
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_214387612
Vermoordt
En bruine ipv zwarte
pindazakje
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:48:51 #16
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214387621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
NOS doet ook mee, ze staat 3 a 4 meter van de agent vandaan met kokend water, dus vormt een valide gevaar als ze ermee gooit. De NOS zegt dat ze een heel eind van de agenten afstaat. Je framed het dan als NOS alsof ze geen gevaar vormde terwijl ze dat wel was. Nadat ze bukt wellicht niet meer, maar onduidelijk of de agent in kwestie dat goed had waargenomen.
[..]

Kokend water is minder dodelijk dan een kogel door het hoofd
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_214387637
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:43 schreef recursief het volgende:
Allemachtig, ook meteen een schot door het hoofd. 8)7
Dat is het eerste lichaamsdeel wat zichtbaar is als je vanachter een aanrecht omhoog komt. De vraag is wacht je als agent tot iemand helemaal staat en je helemaal kan beoordelen of die persoon echt iets gaat gooien? Misschien is het dan al te laat en heb je kokend water in je gezicht.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:51:06 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214387652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
Nadat ze bukt wellicht niet meer, maar onduidelijk of de agent in kwestie dat goed had waargenomen.

Je kan meteen starten bij het Amerikaanse politiekorps. :')14.gif
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214387658
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:48 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Kokend water is minder dodelijk dan een kogel door het hoofd
Ja zo werkt de redenatie niet, dat een verminkt gezicht minder erg is dan de eventuele gevolgen van een schot en dus je maar het risico moet nemen.
pi_214387672
quote:
Op verzoek van een van de agenten loopt Massey naar de keuken om een pan kokend water van het vuur te halen, een heel eind van de agenten af. Ze maken nog een grapje over het kokende water en dan zegt Massey plotseling: "Ik waarschuw u in de naam van Jezus".
Gevalletje fuck around and found out. She found out. RIP.

quote:
Masseys dood is de laatste in een reeks van incidenten in de VS waarbij zwarte mensen door de politie worden gedood.
Vreemd dat er geen recente reeks word genoemd als het er toch zoveel zijn.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:53:55 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387684
Gek, ik zie alleen een politieagent die op bizarre, schandalige wijze en volstrekt onnodig een vrouw vrijwel point blank doodschiet.

Maar blijkbaar moet ik vooral zien hoe een 'witte agent' een 'zwarte vrouw' doodschiet.
pi_214387695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:39 schreef Triggershott het volgende:
I rebuke you in the name of Jesus
Ik bestraf je in de naam van Jezus.

Dat zegt mijn vertaling tenminste.

Daarom zegt die agent " you better not."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_214387743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is het eerste lichaamsdeel wat zichtbaar is als je vanachter een aanrecht omhoog komt. De vraag is wacht je als agent tot iemand helemaal staat en je helemaal kan beoordelen of die persoon echt iets gaat gooien? Misschien is het dan al te laat en heb je kokend water in je gezicht.
Niet erg professioneel als agent. Dit is buitenproportioneel. Als ze haar hadden getaserd had ik dat nog enigzins kunnen begrijpen, maar meteen door het hoofd schieten ...

/edit: filmpje nog eens bekeken, maar zelfs taseren gaat me hier te ver. Ze krijgt een waarschuwing (een idiote, dat wel) en bindt gelijk in.

[ Bericht 9% gewijzigd door recursief op 23-07-2024 22:12:02 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214387788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Niet erg professioneel als agent. Dit is buitenproportioneel. Als ze haar hadden getaserd had ik dat nog enigzins kunnen begrijpen, maar meteen door het hoofd schieten ...
Hoe wil je iemand die achter een object is taseren? Had hij uberhaupt een taser gun? Het voelt buitenproportioneel maar ik vind het altijd makkelijk lullen door mensen die zelf niet daar stonden en niet zelf risico liepen op gevaar. Je moet gewoon luisteren en geen gekke dingen roepen naar agenten. Als een agent zelf gewond dreigt te raken door toedoen van iemand moet hij zich kunnen verdedigen. Normaal schiet je dan elders in het lichaam maar nu was dat geen optie denk ik, want dan ben je te laat.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:08:06 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214387799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Gevalletje fuck around and found out. She found out. RIP.
[..]
Vreemd dat er geen recente reeks word genoemd als het er toch zoveel zijn.
Misschien is het een enorme schok voor de NOS, maar er is ook een lange reeks aan 'incidenten' waarbij blanke mensen door de politie doodgeschoten worden in de VS. Zelfs 200 meer dan zwarte mensen vorig jaar!

:') Wat een berichtgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')