Wat ik begreep ging het tussen Marco Rubio en JD Vance. Waarbij de voorkeur van Trump uitging naar Vance, maar ze electoraal meer zouden hebben aan Rubio.quote:Op maandag 22 juli 2024 08:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou hij niet altijd Vance gekozen hebben? Ik had de indruk dat hielenlikken, nadat Pence niet mee wilde doen met de coup, de belangrijkste kwaliteit was waar hij naar op zoek was.
Unfit, ongeschiktquote:Op maandag 22 juli 2024 09:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Way too old, way too criminal!
Ik sluit in deze campagne niets meer uit, dus ik zie Vance ook nog wel sneuvelen zodat ze alsnog Rubio naar voren kunnen schuiven.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:47 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat ik begreep ging het tussen Marco Rubio en JD Vance. Waarbij de voorkeur van Trump uitging naar Vance, maar ze electoraal meer zouden hebben aan Rubio.
dat op zich hoeft geen probleem te zijn. zou wel een probleem kunnen worden als ze een keer een domme uitspraak doet. ik herinner mij een tegenstander van Theresa May. toen net na de brexit vote kreeg May het premierschap cadeau omdat miss leadsum de domme opmerking maakte dat May geen moeder was en daarom geen inlevingsvermogen tentoon kon spreiden. niet weten dat May geen kinderen kon krijgen vanwege medische problemenquote:Op maandag 22 juli 2024 07:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel interessant dat een deel van de Democratische kiezers wil dat ze Trump hard aanpakt op de abortus kwestie. Begrijp namelijk dat ze geen kinderen (van zichzelf) heeft.
Weet niet of die aanvalslijn logisch zou zijn.
Zo'n opmerking zou dan vooral uit Republikeinse hoek komen lijkt mequote:Op maandag 22 juli 2024 10:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat op zich hoeft geen probleem te zijn. zou wel een probleem kunnen worden als ze een keer een domme uitspraak doet. ik herinner mij een tegenstander van Theresa May. toen net na de brexit vote kreeg May het premierschap cadeau omdat miss leadsum de domme opmerking maakte dat May geen moeder was en daarom geen inlevingsvermogen tentoon kon spreiden. niet weten dat May geen kinderen kon krijgen vanwege medische problemen
Maar het zal niemand van mening doen veranderen over abortus. Dus de republikeinen kunnen het daar beter zo min mogelijk over hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo'n opmerking zou dan vooral uit Republikeinse hoek komen lijkt me
Ik vind het echt totale waanzin dat dit gewoon kan. Dat iemand die zulke teksten plaatst weer kans maakt o president te worden. Totale idioterie.quote:
Nee preciesquote:Op maandag 22 juli 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het zal niemand van mening doen veranderen over abortus. Dus de republikeinen kunnen het daar beter zo min mogelijk over hebben.
Welkom in Amerikaquote:Op maandag 22 juli 2024 10:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind het echt totale waanzin dat dit gewoon kan. Dat iemand die zulke teksten plaatst weer kans maakt o president te worden. Totale idioterie.
Met Ben heeft ze een kansquote:Op maandag 22 juli 2024 09:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Harris moet voor alles presidentieel en gedegen beetje conservatieve bekwaamheid uitstralen. Met een zeker dedain neerkijken op de idioterie van de Trump-clan.
Met iemand als Shapiro als VP lijkt mij de kans op een ommezwaai zeker aanwezig, maar wel lastig
Democraten kunnen nu ook vol ingaan op de leeftijd nu ze zelf de oude man eruit gegooid hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:28 schreef Mike het volgende:
Republikeinen tot gisteren:"Biden is seniel, schandalig dat hij meedoet voor het presidentschap!".
Republikeinen vandaag:"Biden is democratisch tot kandidaat gekozen tijdens de voorverkiezingen en het is een coup als hij niet de kandidaat is!".
Eigenlijk is het gewoon geniaal bedacht van de Democraten, ze hebben de Republikeinen miljoenen laten spenderen en nu ook alle munitie voor de campagne uit de handen geslagenquote:Op maandag 22 juli 2024 10:28 schreef Mike het volgende:
Republikeinen tot gisteren:"Biden is seniel, schandalig dat hij meedoet voor het presidentschap!".
Republikeinen vandaag:"Biden is democratisch tot kandidaat gekozen tijdens de voorverkiezingen en het is een coup als hij niet de kandidaat is!".
Als dit werkt kan ik het nog wel eens als een blijvende strategie voor de Democraten zien. Zolang de GoP weigert zelf ergens campagne voor te voeren behalve te haten op de ander, is het allemaal weggegooid geld zodra de Democraten wisselen van kandidaat. En dan is het nu helemaal mooi, want de campagne die de Republikeinen gevoerd hebben, dat de ander te oud en seniel is, is praktisch campagne voor de Democraten geworden.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
In ieder ander ontwikkeld land, zou Trump al lang in het verzorgingshuis zitten...in de meest ontwikkelde landen zou hij zelfs gesloten zitten. Met zachte muren en een geschilderd raam met vergezicht...
Ziedende donoren genot.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon geniaal bedacht van de Democraten, ze hebben de Republikeinen miljoenen laten spenderen en nu ook alle munitie voor de campagne uit de handen geslagen
Altijd zo mooi 'degene die echt aan de touwtjes trekken'quote:
Verandering is natuurlijk ook eng en vermoeiend voor bejaarden.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:29 schreef VoMy het volgende:
Deze switch van de Dems legt direct bloot hoe Trump kan inspelen op veranderingen: slecht.
Ik ben benieuwd naar foto's van een stortplaats waar dat allemaal opduikt.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:41 schreef Dutch_view het volgende:
Wat moeten al die MAGA mensen nu met hun "Sleepy Joe" merchandise![]()
Of handelaren die dat net nog hebben ingekocht
Yes sir!quote:Op maandag 22 juli 2024 10:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Als dit werkt kan ik het nog wel eens als een blijvende strategie voor de Democraten zien. Zolang de GoP weigert zelf ergens campagne voor te voeren behalve te haten op de ander, is het allemaal weggegooid geld zodra de Democraten wisselen van kandidaat. En dan is het nu helemaal mooi, want de campagne die de Republikeinen gevoerd hebben, dat de ander te oud en seniel is, is praktisch campagne voor de Democraten geworden.
Dit doet vermoeden alsof de Democraten al gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De druiven zijn zuur in het boosrechtse kamp.
Trump is de nieuwe Bidenquote:Op maandag 22 juli 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar foto's van een stortplaats waar dat allemaal opduikt.
Ze hebben natuurlijk niet gewonnen, maar het momentum en het geloof dat het kan is nu wel weer helemaal terug. Het vliegwiel is al aardig aangezwengeld...quote:Op maandag 22 juli 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden alsof de Democraten als gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.
Sterker, in conservatieve hoek wordt al maanden geroepen dat Biden 'te oud' is en dat hij het stokje over moet dragen. Maar nu hij dat daadwerkelijk heeft gedaan vinden diezelfde mensen dat plots heel erg stom, Trump voorop.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden alsof de Democraten al gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.
Komt voor een deel ook doordat de campagne/retoriek van Trump bestaat uit anti zijn en aanvallen doen op in zijn ogen gevaarlijke mensen.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:29 schreef VoMy het volgende:
Deze switch van de Dems legt direct bloot hoe Trump kan inspelen op veranderingen: slecht.
Maar is het dan ook niet een misser dat de GOP campagne al niet voorheen ingespeeld heeft op wat er waarschijnlijk zou gaan gebeuren als Biden terugtrekt... nl al een campagne opbouwen tegen Kamala Harris.... dat zou dan redelijk voorzienbaar zijn, dat zij de meest waarschijnlijke vervangingskandidaat zou zijn gewest.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden alsof de Democraten al gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.
Trump durft wel, door zichzelf zo voor schut te zetten met deze opmerking. Dat bericht straalt alleen maar angst en leegte uit.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
In ieder ander ontwikkeld land, zou Trump al lang in het verzorgingshuis zitten...in de meest ontwikkelde landen zou hij zelfs gesloten zitten. Met zachte muren en een geschilderd raam met vergezicht...
Dat denk ik niet, die word door serieuze mensen als Andrew Neil met de grond gelijk gemaakt. Laat staan door Harris zelf.quote:
Volgens deze onofficiele tracker gister 69 miljoen (waar een deeltje van voor het bericht bij zit) en vandaaag vooralsnog 7 miljoen.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ActBlue zegt gisteren 50 miljoen dollar binnengehaald te hebben voor Harris.
Eerst maar eens een goede kandidaat kiezen, november is nog ver.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:45 schreef trein2000 het volgende:
Eerst maar een goede VP kiezen. En dan kan er nog een hoop gebeuren. November is nog ver.
In dat geval is het te hopen dat de democraten goede adviseurs inzetten, want Harris heeft weleens de neiging om nogal ongelukkige uitspraken te doen.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat op zich hoeft geen probleem te zijn. zou wel een probleem kunnen worden als ze een keer een domme uitspraak doet. ik herinner mij een tegenstander van Theresa May. toen net na de brexit vote kreeg May het premierschap cadeau omdat miss leadsum de domme opmerking maakte dat May geen moeder was en daarom geen inlevingsvermogen tentoon kon spreiden. niet weten dat May geen kinderen kon krijgen vanwege medische problemen
Lijkt me wat vroeg, Harris heeft nog lang niet van Trump gewonnen. Waar ik nu vooral blij mee ben is dat de Amerikanen in elk geval een fatsoenlijke keus wordt geboden, het is geen keus meer tussen 'ongeschikt' en 'totaal ongeschikt'. Mocht Trump het dan toch winnen,mismhet blijkbaar zo dat de Amerikanen ook bij een normale optie voor 'totaal ongeschikt' kiezen.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:27 schreef AnneX het volgende:
Heb ik al gepost, dat ik enorm opgelucht ben dat het er beter uitziet voor Amerika ( en de vrouwen) en op alle fronten. En voor de wereld.
Pffft.
Wat ben ik opgelucht!😎
Edit: …” er beter kán uitzien…” wanneer de Amerikanen verstandig zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me wat vroeg, Harris heeft nog lang niet van Trump gewonnen. Waar ik nu vooral blij mee ben is dat de Amerikanen in elk geval een fatsoenlijke keus wordt geboden, het is geen keus meer tussen 'ongeschikt' en 'totaal ongeschikt'. Mocht Trump het dan toch winnen,mismhet blijkbaar zo dat de Amerikanen ook bij een normale optie voor 'totaal ongeschikt' kiezen.
2016 flashbacksquote:Op maandag 22 juli 2024 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me wat vroeg, Harris heeft nog lang niet van Trump gewonnen. Waar ik nu vooral blij mee ben is dat de Amerikanen in elk geval een fatsoenlijke keus wordt geboden, het is geen keus meer tussen 'ongeschikt' en 'totaal ongeschikt'. Mocht Trump het dan toch winnen,mismhet blijkbaar zo dat de Amerikanen ook bij een normale optie voor 'totaal ongeschikt' kiezen.
Ook toen was de keus er tussen twee kwaden, dat is nu afgewend.quote:
quote:Op maandag 22 juli 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook toen was de keus er tussen twee kwaden, dat is nu afgewend.
Ik heb haar niet extreem nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Harris dit prima kan winnen.
-Centristische democraat, dus veilige keuze voor middenkiezers
-Kans op 1e vrouwelijke president, dus goede kans om de linksen binnenboord te houden.
-Geen noemenswaardige schandalen of schade opgelopen
-Is goed in debat
-Goede kandidaat om minderheden naar de stembus te krijgen
-Heeft zich goed geprofileerd op abortus, het thema dat republikeinen pijn doet
Probleem is natuurlijk dat dit geen feiten zijn, maar een mening.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
-Kans op 1e vrouwelijke president, dus goede kans om de linksen binnenboord te houden.
-Is goed in debat
Volgend mij zijn VPs nooit populair, alles waar je positieve publiciteit mee kunt krijgen moeten ze immers aan de president laten. Had dit duo natuurlijk anders moeten doen, vanaf dag 1 had het de bedoeling moeten zijn dat Harris na 4 jaar president moest worden. Maar Biden stond daar toch in de weg.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb haar niet erg nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.
Het is geen toppertje wat mij betreft. Maar alles beter dan Trump natuurlijk, en dementerend is ze ook niet.
Jij denkt dat de Afro-Amerikaan Harris zich slecht in Afro-Amerikanen kan verplaatsen, omdat?quote:Op maandag 22 juli 2024 12:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sowieso weet ik niet in hoeverre Afro-Americans zich met haar kunnen identificeren. Het is geen 'one drop' situatie, maar vooral met haar achtergrond zal ze zich moeilijk in die mensen kunnen verplaatsen.
Even als vergelijking de VP’s naast elkaarquote:Op maandag 22 juli 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgend mij zijn VPs nooit populair, alles waar je positieve publiciteit mee kunt krijgen moeten ze immers aan de president laten. Had dit duo natuurlijk anders moeten doen, vanaf dag 1 had het de bedoeling moeten zijn dat Harris na 4 jaar president moest worden. Maar Biden stond daar toch in de weg.
Kan wellicht aan het politieke klimaat liggen, maar ze lag nou niet echt lekker in de markt qua favorabilityquote:Why it matters: NBC News says Harris' net-negative rating of -17 is the lowest for a vice president in the history of its poll.
Zoom out: In Oct. 2019, 34% had a positive view of then-Vice President Mike Pence, while 38% had a negative view, for a rating of -4, per NBC News.
In Dec. 2010, then-Vice President Biden's rating was +1, with 34% having a positive view and 33% having a negative view.
Former Vice President Dick Cheney's rating was +23 in May 2003, with 47% of registered voters having a positive view of him, compared to 24% having a negative.
In March of 1995, former Vice President Al Gore's rating was +15, with 42% having a positive view and 27% having a negative one.
Ze was niet heel zichtbaar. Maar heeft volgens mij geen schade die niet te fixen valt.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb haar niet extreem nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.
"Afro-Amerikanen" hebben niks met Harris, omdat zij met de beste wil van de wereld nog niet als "black" wordt gezien. Ze heeft een Indiase afkomst.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat dit geen feiten zijn, maar een mening.
Sowieso weet ik niet in hoeverre Afro-Americans zich met haar kunnen identificeren. Het is geen 'one drop' situatie, maar vooral met haar achtergrond zal ze zich moeilijk in die mensen kunnen verplaatsen.
Ze moest de grenscrisis in de gaten houden en dat heeft ze uitstekend gedaan. Die crisis is er namelijk nog steeds!quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze was niet heel zichtbaar. Maar heeft volgens mij geen schade die niet te fixen valt.
Haar vader is een Jamaicaan. Dat zijn toch afstammelingen van slaven?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"Afro-Amerikanen" hebben niks met Harris, omdat zij met de beste wil van de wereld nog niet als "black" wordt gezien. Ze heeft een Indiase afkomst.
Het enige wat negers met haar hebben is negatief, omdat zij als DA zoveel van "hun soort" in de bak heeft gegooid voor minieme overtredingen.
Het kan dus eigenlijk alleen maar meevallen voor haar. Ze was onzichtbaar tot dusver. Afwachten hoe ze bij het publiek valt als ze in the picture staat.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Even als vergelijking de VP’s naast elkaar
- Al Gore: score van +15
- Cheney: score van +23
- Biden: score van +1
- Pence: score van -4
- Harris: score van -17
[..]
Kan wellicht aan het politieke klimaat liggen, maar ze lag nou niet echt lekker in de markt qua favorability
Harris' vader is gewoon een Jamaicaanse Afrikaan. Je zit dus mis.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"Afro-Amerikanen" hebben niks met Harris, omdat zij met de beste wil van de wereld nog niet als "black" wordt gezien. Ze heeft een Indiase afkomst.
Kun je de Republikeinen prima de schuld van geven.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ze moest de grenscrisis in de gaten houden en dat heeft ze uitstekend gedaan. Die crisis is er namelijk nog steeds!
De meeste Veeps hebben geen publieke rol van betekenis. Dat is inherent aan de functie. Je kunt geen eigen smoel trekken omdat je daarmee de POTUS een zwakkeling kan laten lijken. Dat zag je bij Cheney en Bush gebeuren. Pence was ook alleen maar een lickspittle van Trump.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb haar niet extreem nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.
Het is geen toppertje wat mij betreft. Maar alles beter dan Trump natuurlijk, en dementerend is ze ook niet.
is dat niet alles wat Hillary ook had?quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
-Is goed in debat
En de dingen die Biden tegenzaten zoals zijn leeftijd, Hunter Biden en Gaza, zijn ook weg.
Wel mee eens. Aan de andere kant is Harris geen charismatische kandidaat. Als je Obama tussen de mensen zag, dan oogte Obama vlot en sympathiek. Harris is ongetwijfeld intelligent, maar ze komt niet warm over.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
-Is goed in debat
Hunter Biden was niet relevant en Israël/Palestina is drijfzand waar Harris ook moeite mee zal hebben.quote:En de dingen die Biden tegenzaten zoals zijn leeftijd, Hunter Biden en Gaza, zijn ook weg.
In de war met Haley.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Harris' vader is gewoon een Jamaicaanse Afrikaan. Je zit dus mis.
Dat was Trump toch? Die wist Harris niet van Haley te onderscheiden? Of was dat Haley en een andere vrouw? Tiffany of zo?quote:
Vraagje: Waarom noem je de mannen bij hun achternaam en de vrouwen bij de voornaam?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:41 schreef Jojoke het volgende:
Ze is sowieso een betere kandidaat dan Biden. Alleen al omdat ze een trap op kan lopen, zelf in een auto kan stappen en zinnen kan afmaken. Dat Trump blij is dat hij het nu tegen haar moet opnemen, is natuurlijk onzin.
Ik denk dat de Amerikanen er echt geen zin in hadden dat ze tussen 2 bejaarden moesten kiezen, en nu geeft de Democratische partij ze plots de optie om op een normale kandidaat te stemmen. Want dat is ze bovenal, een normale kandidaat met voldoende relevante ervaring en een normale leeftijd.
En het klopt dat er nog nooit een vrouw een presidentsverkiezingen heeft gewonnen, maar dat betekent niet gelijk dat het dan onmogelijk is. Hillary was tot dusver de enige serieuze vrouwelijke presidentskandidaat en over Hillary hadden veel mensen een veel sterkere mening dan over Kamala. Je hebt denk ik meer kans dat Kamala de voordeel van de twijfel krijgt van de zwevende kiezer. Kamala kan door onhandig optreden haar kans natuurlijk nog vergooien, maar ze maakt in ieder geval een kans.
Kamala Harris had in 2020 ook een goede uitgangspositie bij de presidentsrace toen... ze was toen enorm goed opgevallen als senator bij supreme court hearings van Kavanaugh.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:23 schreef luxerobots het volgende:
Wel mee eens. Aan de andere kant is Harris geen charismatische kandidaat. Als je Obama tussen de mensen zag, dan oogte Obama vlot en sympathiek. Harris is ongetwijfeld intelligent, maar ze komt niet warm over.
Ik gebruikte Kamala, omdat ik in de zin ervoor Hillary had gebruikt. En ik gebruikte Hillary omdat er nog een bekende Clinton is. Ik ken ook maar 1 Hillary en 1 Kamala. Joe is juist een vrij algemene naam, dus dan is Biden duidelijker. Als je het graag hebt, wil ik het wel voor je aanpassen.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vraagje: Waarom noem je de mannen bij hun achternaam en de vrouwen bij de voornaam?
Ik denk dat democraten toch wel stemmen. Niemand voert beter campagne voor de democraten dan Donald Trump.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het voordeel van het uit de race stappen van Biden ligt 'm vooral in het effect die het zal hebben op de Democratische stemmers. Die zijn nu weer helemaal opgepept en vol energie om naar de stembus te gaan en er voor te vechten. Onder Biden was het enthousiasme helemaal weg en niet meer op te wekken.
Dat Harris jonger, gezonder en beter scoort bij mensen van kleur en mensen die pro-Palestijns zijn (met name jongeren) is natuurlijk een enorme pré. Die hele oude Democratische stemmers waar Biden nog wel goed bij scoorde zullen ook gewoon voor Harris gaan stemmen dus die lopen ze ook niet mis.
Nee Hillary had een schandaal teveel aan haar broekquote:Op maandag 22 juli 2024 13:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
is dat niet alles wat Hillary ook had?
ik denk dat het vrouw zijn in de US best een dingetje is (helaas).
al geef ik haar meer kans dat Biden.
Een schandaal teveel voor een vrouw/democraat.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Hillary had een schandaal teveel aan haar broek
Dat Comey kort voor de verkiezingen aankondigde dat de FBI onderzoek deed naar Clinton speelde natuurlijk ook mee. De uitkomsten daarvan waren positief voor Clinton, maar toen was het kwaad al geschied.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Hillary had een schandaal teveel aan haar broek
Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk telt alleen de zwevende kiezer. Er is geen enkele aanwijzing dat Harris het daar beter bij doet dan Biden, integendeel zelfs.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het voordeel van het uit de race stappen van Biden ligt 'm vooral in het effect die het zal hebben op de Democratische stemmers. Die zijn nu weer helemaal opgepept en vol energie om naar de stembus te gaan en er voor te vechten. Onder Biden was het enthousiasme helemaal weg en niet meer op te wekken.
Dat Harris jonger, gezonder en beter scoort bij mensen van kleur en mensen die pro-Palestijns zijn (met name jongeren) is natuurlijk een enorme pré. Die hele oude Democratische stemmers waar Biden nog wel goed bij scoorde zullen ook gewoon voor Harris gaan stemmen dus die lopen ze ook niet mis.
Ze heeft heel veel schade, die juist verbloemd werd omdat ze niet zichtbaar was als VP. Ze wordt uitgekotst door de extreem-linkse flank, ondanks dat ze toch constant probeert zo progressief mogelijk over te komen. Dat is zeer onaantrekkelijk voor de landelijke kiezer.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze was niet heel zichtbaar. Maar heeft volgens mij geen schade die niet te fixen valt.
Dan had Trump gewonnen in 2020. Het lijkt wel alsof iedereen vergeet hoe ongelooflijk impopulair Harris altijd is geweest bij het brede publiek. Niemand wil haar daadwerkelijk als president.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgend mij zijn VPs nooit populair, alles waar je positieve publiciteit mee kunt krijgen moeten ze immers aan de president laten. Had dit duo natuurlijk anders moeten doen, vanaf dag 1 had het de bedoeling moeten zijn dat Harris na 4 jaar president moest worden. Maar Biden stond daar toch in de weg.
Nou ja, zorgen over leeftijd en geestelijke gezondheid was natuurlijk echt een puntje voor veel twijfelende kiezers. Dat probleem is opgelost bij de Dems. Bij de andere kant is het nog steeds een issue, vind je niet? In november is Trump ouder dan Biden was bij de verkiezingen in 2020. Dat zal veel mensen toch wel zorgen baren.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk telt alleen de zwevende kiezer. Er is geen enkele aanwijzing dat Harris het daar beter bij doet dan Biden, integendeel zelfs.
Klopt, maar je krijgt er dus hele andere problemen voor terug. Het moet ook niet vergeten worden dat Biden's leeftijd niet het enige probleem was van zijn campagne, zijn beleid werd als heel slecht gezien en Harris staat voor datzelfde beleid. Voor veel kiezers is er simpelweg weinig verschil tussen Biden en Harris op dat gebied.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, zorgen over leeftijd en geestelijke gezondheid was natuurlijk echt een puntje voor veel twijfelende kiezers. Dat probleem is opgelost bij de Dems.
Dag 1 na de verkiezingen natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan had Trump gewonnen in 2020. Het lijkt wel alsof iedereen vergeet hoe ongelooflijk impopulair Harris altijd is geweest bij het brede publiek. Niemand wil haar daadwerkelijk als president.
Uiteindelijk telt vooral de opkomst. Krijgt Harris het voor elkaar om net als Biden 83 miljoen stemmen te krijgen, dan is de kans groot dat ze wint. Blijven de kiezers thuis, dan wint Trump. En de kans dat veel meer mensen komen stemmen bij Harris dan als Biden kandidaat was gebleven, is juist heel erg groot.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk telt alleen de zwevende kiezer. Er is geen enkele aanwijzing dat Harris het daar beter bij doet dan Biden, integendeel zelfs.
Biden is geen thema meer. He's out. Hij maakt de termijn af en that's it.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar je krijgt er dus hele andere problemen voor terug. Het moet ook niet vergeten worden dat Biden's leeftijd niet het enige probleem was van zijn campagne, zijn beleid werd als heel slecht gezien en Harris staat voor datzelfde beleid. Voor veel kiezers is er simpelweg weinig verschil tussen Biden en Harris op dat gebied.
Het is alleen overal bij Amerikaanse politiek duiders te lezen dat het feitelijk wel zo is. Daar neem ik meer van aan.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is je al vaker uitgelegd dat het echt niet zo simpel ligt. Doe er je voordeel mee.
Zijn beleid wordt door rechtse media als heel slecht geframed dat is heel wat anders als de daadwerkelijke uitvoering en objectief verfierbare resultaten.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
, zijn beleid werd als heel slecht gezien en Harris staat voor datzelfde beleid.
Wie dan?quote:Op maandag 22 juli 2024 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is alleen overal bij Amerikaanse politiek duiders te lezen dat het feitelijk wel zo is. Daar neem ik meer van aan.
Zal best. Dat is weer wat anders dan hoe de kiezers in swing states er naar kijken. Zelfs voor het debat liep hij daar al achter of gelijk met Trump.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn beleid wordt door rechtse media als heel slecht geframed dat is heel wat anders als de daadwerkelijke uitvoering en objectief verfierbare resultaten.
er zijn hier op fok ook genoeg die die crimineel blijven verdedigen. ik zou echt eens 5 minuten in hun hoofd willen kijken , hoe dat nou werkt....quote:Op maandag 22 juli 2024 10:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind het echt totale waanzin dat dit gewoon kan. Dat iemand die zulke teksten plaatst weer kans maakt o president te worden. Totale idioterie.
Dat is zo. Populariteit -17. Gehaat door de extreem-linkse vleugel. Compleet gefaald in de 2020 primaries. Dit zijn feiten.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zeker dan van iemand die steeds doet alsof Harris enorm beschadigd is
Is ook zo. Ze heeft heel veel tijd besteed aan het bestrijden van allerlei zin en onzin waar DeSantis mee kwam, bijvoorbeeld. Interesseert niemand.quote:en enorm woke zou zijn, oid.
Niet door zijn beleid, even beter lezen. Door wat mensen vinden van zijn beleid. Je kunt er over lullen tot je een ons weegt en zeggen hoe oneerlijk het is, maar er is de afgelopen jaren enorme inflatie geweest en Biden heeft in de ogen van de kiezers daar niets tegen gedaan. Of het zijn schuld is of niet, hij was de president dus koppelen mensen dat aan hem.quote:Of dat Biden op verlies zou staan dankzij zijn beleid. Sorry, maar dan ben je je geloofwaardigheid wat betreft Amerikaanse politiek wel kwijt.
quote:https://www.ft.com/content/c17c35a3-e030-4e3b-9f49-c6bdf7d3da7f
Only 14 per cent of American voters believe they are better off financially now than when Joe Biden took office, in the latest sign that the president’s economic record could undermine his re-election prospects.
A poll found that almost 70 per cent of voters thought Biden’s economic policies had either hurt the US economy or had no impact, including 33 per cent who said they believed the president’s policies had “hurt the economy a lot”. Only 26 per cent said his policies had helped.
Dat extreem links niet met je wegloopt is juist een pre.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze heeft heel veel schade, die juist verbloemd werd omdat ze niet zichtbaar was als VP. Ze wordt uitgekotst door de extreem-linkse flank, ondanks dat ze toch constant probeert zo progressief mogelijk over te komen. Dat is zeer onaantrekkelijk voor de landelijke kiezer.
Kiezers vinden Roe vs Wade minstens zo belangrijk. Veel echtgenoten vinden het belangrijk dat hun vrouw of dochter mag blijven leven als een zwangerschap dat in gevaar brengt. Die vinden het belangrijk dat hun dochters als die verkracht worden niet het kind van de dader moeten baren. Misschien vinden ze dat wel belangrijker dan latino's opsluiten in kampen en ze uitzetten.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zal best. Dat is weer wat anders dan hoe de kiezers in swing states er naar kijken. Zelfs voor het debat liep hij daar al achter of gelijk met Trump.
Kiezers vinden immigratie en inflatie belangrijk, en vinden dat Biden die dingen heel slecht heeft gedaan. Dat kan waar zijn of niet, is niet relevant. Harris zal dat beleid moeten verdedigen, dat is een enorm probleem. Een nieuw persoon kan zich daar gewoon zonder problemen vanaf zetten.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat het daadwerkelijke beleid niet relevant is? Het gaat om hoe het ervaren wordt door de zwevende kiezer. Biden heeft al jaren geprobeerd de credit te krijgen voor dit soort dingen. Het lukt niet. Het lukt Harris ook niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Heel even over dat 'slechte beleid' van Biden (en Harris).
Wat vooral opvalt is dat Republikeinse Congresleden graag mogen dwepen met de resultaten van de Infrastructure Protection Act, waarmee fors wordt geïnvesteerd in projecten in vrijwel alle staten. Dat terwijl diezelfde Republikeinen zich juist met alle macht hebben verzet tegen die plannen.
Als je vervolgens extreem-links voor de bus gooit wel ja. Maar dat heeft Biden te weinig gedaan en Harris probeert juist constant die groep te paaien, door het op identiteitspolitiek te gooien.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat extreem links niet met je wegloopt is juist een pre.
Dat klopt, daar zit een zwakte van de Republikeinen. Weet je wie de Democraten het afgelopen jaar naar voren hebben geschoven om het daar over te hebben?quote:Op maandag 22 juli 2024 14:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kiezers vinden Roe vs Wade minstens zo belangrijk.
Dat vinden ze zelf niet. Kijk maar naar Trump's Project 2025.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, daar zit een zwakte van de Republikeinen.
Niet meegedaan aan de primaries. Met je feiten.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is zo. Populariteit -17. Gehaat door de extreem-linkse vleugel. Compleet gefaald in de 2020 primaries. Dit zijn feiten.
Even voor de duidelijkheid: een andere Democraat zal het beleid van Biden/Harris net zo goed moeten verdedigen. Het is niet alsof een Shapiro of Newsom zich volledig kan distantiëren van het gevoerde beleid. En cherrypicken (wel infra, geen immigratie) werkt eerder averechts.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat het daadwerkelijke beleid niet relevant is? Het gaat om hoe het ervaren wordt door de zwevende kiezer. Biden heeft al jaren geprobeerd de credit te krijgen voor dit soort dingen. Het lukt niet. Het lukt Harris ook niet.
Jawel, ze stapte er alleen uit voordat het daadwerkelijk begon. Verder nog wat te melden?quote:Op maandag 22 juli 2024 14:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet meegedaan aan de primaries. Met je feiten.
Als ze eruit stapte voor het begon deed ze dus niet mee.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel, ze stapte er alleen uit voordat het daadwerkelijk begon. Verder nog wat te melden?
Natuurlijk wel. Daarnaast hoeft zo iemand alleen maar de indruk te geven dat te doen. Het feit dat die persoon niets te maken heeft met de Biden-Harris campagne is al een groot signaal.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: een andere Democraat zal het beleid van Biden/Harris net zo goed moeten verdedigen. Het is niet alsof een Shapiro of Newsom zich volledig kan distantiëren van het gevoerde beleid.
Wat jij wil. Ze heeft hoe dan ook gefaald in de primaries. Verder nog wat te melden?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ze eruit stapte voor het begon deed ze dus niet mee.
Ze heeft niet gefaald in de primaries want ze deed niet mee.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat jij wil. Ze heeft hoe dan ook gefaald in de primaries. Verder nog wat te melden?
Uit de NYT van februari 2023. Er zijn al heel lang grote twijfels over Harris, die komen nu allemaal weer boven.quote:Her staff notes that she has made strides, emerging as a strong voice in the administration on abortion rights. She has positioned herself as a more visible advocate for the administration, giving a speech last week at the funeral for Tyre Nichols, the 29-year-old who was beaten by Memphis police officers. And her critics and detractors alike acknowledge that the vice presidency is intended to be a supporting role, and many of her predecessors have labored to make themselves relevant, as well.
But the painful reality for Ms. Harris is that in private conversations over the last few months, dozens of Democrats in the White House, on Capitol Hill and around the nation — including some who helped put her on the party’s 2020 ticket — said she had not risen to the challenge of proving herself as a future leader of the party, much less the country. Even some Democrats whom her own advisers referred reporters to for supportive quotes confided privately that they had lost hope in her.
Through much of the fall, a quiet panic set in among key Democrats about what would happen if President Biden opted not to run for a second term. Most Democrats interviewed, who insisted on anonymity to avoid alienating the White House, said flatly that they did not think Ms. Harris could win the presidency in 2024. Some said the party’s biggest challenge would be finding a way to sideline her without inflaming key Democratic constituencies that would take offense.
Now with Mr. Biden appearing all but certain to run again, the concern over Ms. Harris has shifted to whether she will be a political liability for the ticket. Given that Mr. Biden at 80 is already the oldest president in American history, Republicans would most likely make Ms. Harris, who is 58, a prime attack line, arguing that a vote for Mr. Biden may in fact be a vote to put her in the Oval Office.
[..]
“That will be in my opinion one of the most hard-hitting arguments against Biden,” said John Morgan, a prominent fund-raiser for Democrats, including Mr. Biden, and a former Florida finance chairman for President Bill Clinton. “It doesn’t take a genius to say, ‘Look, with his age, we have to really think about this.’”
So far, he said, she has not distinguished herself.
“I can’t think of one thing she’s done except stay out of the way and stand beside him at certain ceremonies,” he said.
Some 39 percent of Americans approve of Ms. Harris’s job performance, according to a recent aggregate of surveys compiled by the polling site FiveThirtyEight. This puts her below Mr. Biden’s approval rating, which has hovered around 42 percent for the past month.
No one feels the frustration of being underestimated more acutely than Ms. Harris, but she makes a point of not exhibiting it publicly. In an interview with The New York Times while she was in Japan last fall, she tried to explain her own political identity.
“You got to know what you stand for and, when you know what you stand for, you know what to fight for,” Ms. Harris said.
What that translates to in tangible terms is less clear. After her disastrous interview with Lester Holt of NBC News in June 2021, in which she struggled to articulate the administration’s strategy for securing the border, White House officials — including some in her own office — noted that she all but went into a bunker for about a year, avoiding many interviews out of what aides said was a fear of making mistakes and disappointing Mr. Biden.
Ze heeft zich ingeschreven maar teruggetrokken omdat de polls zo slecht waren. Dat is falen. Leuk geprobeerd, maar mierenneuken over woordjes trap ik niet in. Feitelijk nog wat te melden of blijft het hierbij?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze heeft niet gefaald in de primaries want ze deed niet mee.
Inderdaad, zodra er weer een brug, fabriek of snelweg geopend moest worden pronkten de republikeinse tegenstemmers maar wat graag met Bidens veren.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn beleid wordt door rechtse media als heel slecht geframed dat is heel wat anders als de daadwerkelijke uitvoering en objectief verfierbare resultaten.
https://archive.ph/DF2f1quote:The rumors started circulating in July: Vice President Harris’s staff was wilting in a dysfunctional and frustrated office, burned out just a few months after her historic swearing-in and pondering exit strategies. A few days later, Harris hosted an all-staff party at her official residence, where most of her office bit into hamburgers and posted pictures of smiling, congenial co-workers on Twitter, pixelated counterpoints to the narrative of an office in shambles.
“Let me tell you about these burgers at the VP’s residence!!” chief Harris spokesperson Symone Sanders gushed in a tweet. “The food was good and the people were amazing.” Her official defense against reports of staff unrest was more searing. She called people who lobbed criticism behind nameless quotes “cowards” and stressed that working for a groundbreaking vice president was a difficult job, but not a dehumanizing one. “We are not making rainbows and bunnies all day,” she told one outlet. “What I hear is that people have hard jobs and I’m like ‘welcome to the club.’ ”
Five months later, Sanders is leaving the vice president’s office, the highest-profile member of an end-of-year exodus that includes communications chief Ashley Etienne and two other staffers who help shape the vice president’s public image. Sanders told The Washington Post her departure is not due to any unhappiness or dysfunction, but rather because she is ready for a break after three years of the relentless pressure that came with speaking for and advising Biden and Harris while navigating a global pandemic.
Jawel, daarom staat er ook weinig over in het Republikeinse programma. De Trump campagne kent die zwakte ook, daarom zeggen ze alleen iets over dat het bij de staten moet blijven en verder niets. Er wordt niet gepleit voor een nationale ban.quote:
Ze deed dus niet mee zeg je?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze heeft zich ingeschreven maar teruggetrokken omdat de polls zo slecht waren.
Je zegt het zelf.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:13 schreef Ulx het volgende:
Team Trump heeft nu wel een probleem. Heel hun campagne is gebouwd tegen Biden. Hij is te oud. Seniel. Etc. Etc. En nu moeten ze iets anders gaan doen. En heel snel. Maar wat? Niets doen is een slecht plan, want dat komt over als besluiteloosheid. Wild naar Biden trappen is ook een slecht idee. Harris aanvallen? Dat wordt ook een lastige gezien het Project 2025 programma. Dat zullen niet veel vrouwen waarderen. Tijd om een Hillary'tje op te zetten is er niet meer.
Lastig...
Crooked Joe wordt nu Crooked Kamela?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:13 schreef Ulx het volgende:
Team Trump heeft nu wel een probleem. Heel hun campagne is gebouwd tegen Biden. Hij is te oud. Seniel. Etc. Etc. En nu moeten ze iets anders gaan doen. En heel snel. Maar wat? Niets doen is een slecht plan, want dat komt over als besluiteloosheid. Wild naar Biden trappen is ook een slecht idee. Harris aanvallen? Dat wordt ook een lastige gezien het Project 2025 programma. Dat zullen niet veel vrouwen waarderen. Tijd om een Hillary'tje op te zetten is er niet meer.
Lastig...
Dan is het toch makkelijk? Dan moet Trump maar veel 'Nasty woman! She's so nasty! Nasty woman!' gaan roepen. En uiteraard zijn project 2025 promoten.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf.
Harris is een Hillary 2.0
Nogmaals, heb je wat inhoudelijks te melden? Harris deed mee en stapte er uit na een bizar slecht debat en dito polls. Dat is een feit, net als de andere feiten die ik noemde waar je niet op in durft te gaan.quote:
Misschien voor de vorm een (kansloze) tegenkandidaat voor wat extra publiciteit?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:23 schreef Jojoke het volgende:
Gezien het enthousiasme dat Harris oproept, vraag ik mij af of er überhaupt een tegenkandidaat komt. 300 handtekeningen verzamelen onder 3949 trouwe leden is niet makkelijk als de voorkeurskandidaat recordbedragen binnen harkt en leden er weer helemaal zin in hebben.
Harris lijkt wel een hoop momentum te hebben terwijl ze in de afgelopen jaren onzichtbaar werd genoemd. Als de dems nu ook zin hebben om daardoor naar de stembus te gaan zou het nog spannend kunnen worden.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:23 schreef Jojoke het volgende:
Gezien het enthousiasme dat Harris oproept, vraag ik mij af of er überhaupt een tegenkandidaat komt. 300 handtekeningen verzamelen onder 3949 trouwe leden is niet makkelijk als de voorkeurskandidaat recordbedragen binnen harkt en leden er weer helemaal zin in hebben.
quote:Op maandag 22 juli 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://archive.ph/DF2f1
Uit 2021. Complete chaos en dysfunctie bij Harris.
Omdat in jouw citaat ook na drie keer lezen niet jouw « samenvatting » kon halen, heb ik maar even op de link geklikt.quote:Her defenders say the criticism against her is often steeped in the same racism and sexism that have followed a woman who has been a first in every job she’s done over the past two decades. Her selection as President Biden’s vice president, they say, makes her a bigger target because many see her as the heir apparent to the oldest president in the nation’s history. They also say Harris faces the brunt of a double standard for women who are ambitious, powerful or simply unafraid to appear strong in public.
Sean Clegg, a partner at Bearstar Strategies, the political consultancy that has advised many prominent California politicians, including an ascendant Harris, conceded that she can be a tough boss, but that she is not an abusive one.
Clegg, who started working for Harris in 2008, said there is a difference between a tough boss and one who excoriates staff. People personalize these things,” he continued. “I’ve never had an experience in my long history with Kamala, where I felt like she was unfair. Has she called bulls---? Yes. And does that make people uncomfortable sometimes? Yes. But if she were a man with her management style, she would have a TV show called ‘The Apprentice.' ”
Dat was gewoon letterlijk uit het artikel. Goed van je dat je op het artikel hebt gekliktquote:Op maandag 22 juli 2024 15:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Omdat in jouw citaat ook na drie keer lezen niet jouw « samenvatting » kon halen, heb ik maar even op de link geklikt.
Wat ik heb gequoot komt ook letterlijk uit het artikel.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat was gewoon letterlijk uit het artikel. Goed van je dat je op het artikel hebt geklikt
Ik vind het verbazingwekkend dat de president van Amerika belangrijke vergaderingen via Zoom doet.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)ich-terug-te-trekken
Al die complottheoriën over een vooropgezet plan kunnen ook de prullenbak in.
Hoezo? Moet Biden ineens wèl voorzichtig zijn met geheime informatie?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik vind het verbazingwekkend dat de president van Amerika belangrijke vergaderingen via Zoom doet.
Exact, gewoon de republikeinen de schuld geven. Werkt prima.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:55 schreef Basp1 het volgende:
Immigranten het voorstel om hier wat meer tegen te kunnen doen met de borderbill werd door de GOP afgeschoten..
Nou, dan zal het wel plan B van God zijn, nadat het vorige week niet lukte.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
Zo'n flauwe reacties altijd van jou, erg vermoeiend.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Moet Biden ineens wèl voorzichtig zijn met geheime informatie?
Nee joh, al weken steeds hogere functionarissen die Biden in twijfel trekken, en die gesprekken met hem aangaan of het wel verder kan. En vervolgens een opvolger in de coulissen zetten en draagvlak verzamelen.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
Ik snap dat het frustrerend is als je feitenvrije geneuzel onzin blijkt. Je fout is dat je de voorbereidingen en acties van kamp-Harris verwart met de partij als geheel.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee joh, al weken steeds hogere functionarissen die Biden in twijfel trekken, en die gesprekken met hem aangaan of het wel verder kan. En vervolgens een opvolger in de coulissen zetten en draagvlak verzamelen.
Dat doe je zo eventjes zonder voorbereiding.
Jij denkt dat al die mensen op eigen initiatief maar wat doen?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap dat het frustrerend is als je feitenvrije geneuzel onzin blijkt. Je fout is dat je de voorbereidingen en acties van kamp-Harris verwart met de partij als geheel.
Dit gaat echt niet zo moeilijk zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:13 schreef Ulx het volgende:
Lastig...
kom op, de NOS weet echt geen ins en outs.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
Ja, en dan?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit gaat echt niet zo moeilijk zijn.
Hij gaat een bijnaampje verzinnen voor haar. Lying Camilla ofzo.
En gaat dan trashtalken,
Worst VP ever, everbody says it worst ever!.
Hoeft allemaal niet waar te zijn. Want mensen die voor de feiten zijn, zijn toch zijn kiezers niet.
dit is waar, maar al Trump z'n campagnes bestaan uit kansloos op de man spelen, dus zijn tactiek veranderen is echt in een kwartier gebeurd.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, en dan?
Daar behoud je de Maga-stemmers mee die je toch al niet kwijt zou raken. Maar de independents overtuig je niet met die kunstjes.
Inderdaad, vanaf donderdag/vrijdag was al duidelijk dat het besluit het afgelopen weekend zou komen.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op, de NOS weet echt geen ins en outs.
Het gerucht dat het zondag ging gebeuren gondse al vanaf Vrijdag.
Waarom? Onderschat het aantal misogyne bigots in die groep niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kijk dat veel independents makkelijker op Harris stemmen dan op Biden denk ik ook.
Ik denk dat misogyne figuren toch wel op Trump stemmen. Dat is nou juist een van zijn specialiteitenquote:Op maandag 22 juli 2024 16:31 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom? Onderschat het aantal misogyne bigots in die groep niet.
Ik hoop dat een Kamala wint, maar met rare independents en white liberals die ineens een tirade tegen zaken bijvoorbeeld "woke" dingen afsteken kan dit zomaar een herhaling van Hillary worden.
Kans is klein dat die groep anders op Biden had gestemt. Het is sowieso afwachten maar het lijkt een hele grote groep Democraten aan te spreken dat Harris de beoogde kandidaat is.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:31 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik hoop dat een Kamala wint, maar met rare independents en white liberals die ineens een tirade tegen zaken bijvoorbeeld "woke" dingen afsteken kan dit zomaar een herhaling van Hillary worden.
Uiteraard gaat hij dat doen. Maar komt hij met wat nieuws of blijft het bij dat soort oubollige trucjes die hij in het jaar kruik ook al gebruikte? Hoe meer hij teruggrijpt op dingen die werkten in 2016 hoe ouder hij lijkt. En Trump is al zo oud.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit gaat echt niet zo moeilijk zijn.
Hij gaat een bijnaampje verzinnen voor haar. Lying Camilla ofzo.
En gaat dan trashtalken,
Worst VP ever, everbody says it worst ever!.
Hoeft allemaal niet waar te zijn. Want mensen die voor de feiten zijn, zijn toch zijn kiezers niet.
De NOS beroept zich op berichtgeving in de New York Times, die zijn prima geinformeerd. En nee, echt niemand wist zeker dat Biden zondag de beslissing zou maken.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op, de NOS weet echt geen ins en outs.
Het gerucht dat het zondag ging gebeuren gondse al vanaf Vrijdag.
Het grootste risico voor de Dems was een chaos en ieder-voor-zich op de conventie. Dit lijkt kans van slagen te hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kans is klein dat die groep anders op Biden had gestemt. Het is sowieso afwachten maar het lijkt een hele grote groep Democraten aan te spreken dat Harris de beoogde kandidaat is.
Wie zijn al die mensen? Biden, ja. Hij was de enige met de macht. Harris startte meteen haar campagne, zoals je kan lezen ging ze meteen mensen bellen. De rest van de mensen in de partij heeft op eigen initiatief gereageerd, dat kun je dan ook prima zien aan de verschillende reacties.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die mensen op eigen initiatief maar wat doen?
quote:Op maandag 22 juli 2024 16:31 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat was het niet, en nu net doen alsof jij het wel wist is gewoon arrogant gezeik. Niemand wist het zeker behalve Biden en zijn directe omgeving.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, vanaf donderdag/vrijdag was al duidelijk dat het besluit het afgelopen weekend zou komen.
Exact, ze hebben dit als een professionele partij georganiseerd.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het grootste risico voor de Dems was een chaos en ieder-voor-zich op de conventie. Dit lijkt kans van slagen te hebben.
En gewoon blijven volhouden aan je complottheoriequote:Op maandag 22 juli 2024 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact, ze hebben dit als een professionele partij georganiseerd.
'Het besluit' kon ook: "ik ga door" betekenen. Maar dat Biden hoogstwaarschijnlijk op de zondag een statement er uit zou doen was al wel vanaf donderdag of vrijdag bekend.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat was het niet, en nu net doen alsof jij het wel wist is gewoon arrogant gezeik. Niemand wist het zeker behalve Biden en zijn directe omgeving.
Nogmaals: dat wist niemand. Nu achteraf gaan doen alsof dat wel zo was is gewoon arrogantie.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Het besluit' kon ook: "ik ga door" betekenen. Maar dat Biden hoogstwaarschijnlijk op de zondag een statement er uit zou doen was al wel vanaf donderdag of vrijdag bekend.
Ze wilden de publiciteit ook gewoon pakken, dus moest het wel na de Republikeinse conventie. Anders zou je de publiciteit moeten delen.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zouden ze trouwens bewust gewacht hebben totdat Trump/Vance officieel het ticket werd bij de RNC?
Wie die mensen zijn? Het partijbestuur. De belangrijke concurrenten voor de positie. Kopstukken als Schumer, Pelosi en Jeffries. En Harris zelf.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wie zijn al die mensen? Biden, ja. Hij was de enige met de macht. Harris startte meteen haar campagne, zoals je kan lezen ging ze meteen mensen bellen. De rest van de mensen in de partij heeft op eigen initiatief gereageerd, dat kun je dan ook prima zien aan de verschillende reacties.
Van een vooropgezet plan is gewoon geen sprake, dat was jouw fantasie.
Dat weet je helemaal niet. We moeten sowieso nog zien wat de procedure gaat worden, maar het idee dat een open conventie per definitie slecht is, is nergens op gebaseerd. Dit is geen 1968, de situatie is compleet anders.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het grootste risico voor de Dems was een chaos en ieder-voor-zich op de conventie.
quote:Op maandag 22 juli 2024 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
Mooie campagne insteek wel "Prosecutor vs Felon"
Leuk voor de law & order stemmers
Nogmaals: dat heeft echt een heel aantal maal in deze reeks gestaan, het was zelfs een titel "weekend van de waarheid". Dat het besluit dit weekend zou komen was dus algemeen bekend en mensen met algemene kennis wegzetten als arrogant is gewoon... tja, onze koningin had daar wel een typering voor: "een beetje dom".quote:Op maandag 22 juli 2024 16:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals: dat wist niemand. Nu achteraf gaan doen alsof dat wel zo was is gewoon arrogantie.
Er zijn in dit topic veel te veel mensen die allemaal dingen claimen te weten die ze gewoon niet kunnen weten. Waar komt dat toch vandaan?
Gewoon blijven volhouden dat al die mensen maar wat doen zonder plan.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En gewoon blijven volhouden aan je complottheorie
En zoals je kunt lezen is alleen Harris ingelicht van die mensen. Die mensen die je noemt hebben ook Harris geen endorsement gegeven. Dit zijn feiten, die moet je een keer onder ogen gaan zien anders kun je net zo goed een topic gaan openen in BNW.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie die mensen zijn? Het partijbestuur. De belangrijke concurrenten voor de positie. Kopstukken als Schumer, Pelosi en Jeffries. En Harris zelf.
Natuurlijk niet. De Harris-campagne doet gewoon wat die moet doen. Nogmaals, de Harris-campagne is niet de partij.quote:Jij dacht echt dat Harris dat die middag hoorde en dacht: "Oh jeetje, wat moet ik nu doen? Ik ga maar willekeurig mensen bellen of ik het mag worden."
Dat was er niet. Schumer had bijvoorbeeld constant overleg met allerlei Senaatsleden en er werd druk op hem uitgeoefend om Biden te bewegen op te stappen. Er was geen vooropgezet plan. Het was chaos. Dat kun je gewoon nalezen in de berichtgeving.quote:Er lijkt een duidelijk plan uitgerold plan om Biden te bewegen tot opstappen.
Dat is dus niet gebeurd. Nogmaals, ik zou je aanraden om te stoppen met het verspreiden van een constante drek aan misinformatie.quote:En als dat zou gebeuren de macht een duidelijke opvolger te positioneren.
Ze doen niet zomaar wat, maar een duidelijk plan is er niet en ook nooit geweest. Alle berichtgeving ondersteunt dat. Veel plezier verder met je complottheorie.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon blijven volhouden dat al die mensen maar wat doen zonder plan.
Ja, dat deed ik omdat ik vond dat Biden dit weekend de beslissing om te stoppen moest nemen. Maar dat was mijn mening, niet een feit. Het zou je sieren om gewoon toe te geven dat jij ook van niets wist, net als ons allemaal.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: dat heeft echt een heel aantal maal in deze reeks gestaan, het was zelfs een titel "weekend van de waarheid".
Het punt dat Trump zichzelf in de voet schiet door het willen dat Biden vertrekt en daarmee welliswaar z'n zin krijgt, maar zn kansen wel door t putje ziet gaan, is inlijstbaar.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit is waar, maar al Trump z'n campagnes bestaan uit kansloos op de man spelen, dus zijn tactiek veranderen is echt in een kwartier gebeurd.
Kijk dat veel independents makkelijker op Harris stemmen dan op Biden denk ik ook. Biden was toch echt wel te oud/zwak om President te zijn.
Volgens mij wordt er ook niet beweerd dat er al maanden (of jaren)lang een plan is om dit zo te doen. Maar ik neem toch aan dat dit geen proces van dagen is en binnen de partijtop al wel een aantal weken speeltquote:Op maandag 22 juli 2024 16:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze doen niet zomaar wat, maar een duidelijk plan is er niet en ook nooit geweest. Alle berichtgeving ondersteunt dat. Veel plezier verder met je complottheorie.
Het zou jou sieren als je gewoon toe geeft dat alle signalen en tientallen journalisten aan gaven dat hij dit weekend een besluit ging nemen. Al die journalisten hadden gelijk, dat is niet per ongeluk.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik omdat ik vond dat Biden dit weekend de beslissing om te stoppen moest nemen. Maar dat was mijn mening, niet een feit. Het zou je sieren om gewoon toe te geven dat jij ook van niets wist, net als ons allemaal.
Uiteraard, als een kandidaat zulke averij oploopt als Biden bij het debat. Dan gaat een partijbestuur doorgaans aan de slag om iets te doen. Gezien het opvoeren van de druk, en dat publiek oor steeds hogere figuren te laten doen, laat zien dat er een duidelijke ordening in zit. En ook dat Harris al in de coulissen stond zonder dat er een noemenswaardige tegenkandidaat is.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er ook niet beweerd dat er al maanden (of jaren)lang een plan is om dit zo te doen. Maar ik neem toch aan dat dit geen proces van dagen is en binnen de partijtop al wel een aantal weken speelt
Natuurlijk speelt dit, het gaat al weken aan. De partijtop is al weken bezig om de chaos zoveel mogelijk te beperken. Er waren mensen die Biden bleven steunen maar anderen die consequent op blijven roepen om te stoppen. De partij is verdeeld, dat is een feit. Bovendien kan de partijtop helemaal niets tot het moment dat Biden zelf besluit te stoppen. Daarna gaat de machine pas draaien, en dat zie je nu ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er ook niet beweerd dat er al maanden (of jaren)lang een plan is om dit zo te doen. Maar ik neem toch aan dat dit geen proces van dagen is en binnen de partijtop al wel een aantal weken speelt
Dit is onzin dus. Er is geen duidelijke opvolger en er was en is totale verdeeldheid bij de partij. Er was geen plan. Senatoren en congresleden riepen Biden op om te stoppen op persoonlijke titel. Godverdomme zeg, zelfs Jeffries bleef tot het einde volhouden dat Biden door zou gaan. Dat zegt meer dan genoeg. Er werd niet voor niets in dit topic constant tweets geplaatst van Democraten die vonden dat er geen 'party unity' was.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, als een kandidaat zulke averij oploopt als Biden bij het debat. Dan gaat een partijbestuur doorgaans aan de slag om iets te doen. Gezien het opvoeren van de druk, en dat publiek oor steeds hogere figuren te laten doen, laat zien dat er een duidelijke ordening in zit. En ook dat Harris al in de coulissen stond zonder dat er een noemenswaardige tegenkandidaat is.
Het plan was: Beweeg Biden top opstappen en zorg dat er een duidelijke opvolger is.
Leuk, nog meer fantasiequote:Op maandag 22 juli 2024 17:08 schreef Ulx het volgende:
Biden heeft gewoon een deal gesloten. Hij stapt op als hij als eerste iemand kan noemen die de kandidaat zou worden. En dat was Harris dus. Als de DNC/Partij dat zou weigeren en was gegaan voor een free-for-all had hij het denk ik niet gedaan.
Jawel, Harris lijkt duidelijk de opvolger. Er hebben zich geen kansrijke tegenstanders gemeld.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin dus. Er is geen duidelijke opvolger en er was en is totale verdeeldheid bij de partij. Er was geen plan. Senatoren en congresleden riepen Biden op om te stoppen op persoonlijke titel.
In iedere partij heeft de top van de partij veel invloed op wat er in de partij gebeurt. Dat is een redelijk kleine groep mensen. Zolang die het vertrouwen hebben van de leden hebben ze die macht.quote:Je lijkt de Democratische partij als een soort PVV te zien waar één iemand de dienst uitmaakt, terwijl dat gewoon niet zo is. Een uiterst naïve en stuitend arrogante kijk op de zaken, zonder gehinderd te zijn door enige kennis.
quote:Zondagochtend kreeg een uiterst select gezelschap een telefoontje van Biden persoonlijk: zijn running mate en vicepresident Kamala Harris, Jeff Zients, de stafchef van het Witte Huis en zijn campagneleider Jen O'Malley Dillon.
Intriges en lekken
Om 13.45 uur was er een gesprek via Zoom waarin een bredere groep getrouwen de beslissing te horen kreeg, onder wie het hoofd voorlichting van het Witte Huis. Vrijwel op hetzelfde moment verscheen Bidens brief op Twitter. Voor bijna alle andere medewerkers van het Witte Huis en van het campagneteam van Biden was dat de manier waarop ze het besluit te horen kregen.
Biden koos hiervoor omdat dat hem de mogelijkheid gaf om het "op zijn manier" te doen, zeggen bronnen tegen The New York Times. Door het besluit in zo'n kleine kring te nemen en via een socialemediumplatform naar buiten te brengen, hoefde hij geen rekening te houden met de intriges en lekken waar zijn campagne de laatste weken mee te kampen had. Een half uur na de post, die in de VS insloeg als een bom, volgde zijn steunbetuiging aan Kamala Harris.
Zowel Biden als Harris bracht vervolgens de rest van de zondag door aan de telefoon, bellend met Congresleden, gouverneurs en andere partijprominenten: Biden om zijn besluit toe te lichten, Harris om steun te vergaren voor haar kandidatuur. Zij zou vele uren aan de lijn hebben gezeten en in totaal ruim honderd mensen hebben gesproken.
Biden is gewoon de dealmaker-in-chief. Hij heeft deals maken tot kunst gemaakt. Men schaart zich nu achter Harris. Er zullen best wel tegenkandidaten komen hoor.quote:
Er is nog geen nominatie. De partijtop heeft haar geen endorsements gegeven, Die feiten blijven waar, hoe vaak je je complotje ook blijft verspreiden.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, Harris lijkt duidelijk de opvolger. Er hebben zich geen kansrijke tegenstanders gemeld.
Hoe? Door wie? Heb je ook maar enig bewijs hiervoor? Misschien een artikel die dit complot onderbouwt?quote:En Biden stapte ook niet zomaar op. De druk erop houden en opvoeren is ook duidelijk georganiseerd.
Ja daar heeft Harris echt totaal geen rekening mee gehouden vooraf. En Biden doet dat helemaal zomaar. Niet onder druk van een partij. En concurrenten trekken zich spontaan terug zonder ook maar enig overleg.quote:
Wie bedoel je daarmee? De president gaf die namelijk wel. De nummer twee in het Huis ook. Leiders van verschillende caucussen ook al.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:14 schreef MoreDakka het volgende:
De partijtop heeft haar geen endorsements gegeven,
Stropop.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja daar heeft Harris echt totaal geen rekening mee gehouden vooraf. En Biden doet dat helemaal zomaar. Niet onder druk van een partij.
Dat mogen concurrenten helemaal zelf weten ja. Zowel Biden als Harris hebben daar nul komma nul invloed op.quote:En concurrenten trekken zich spontaan terug zonder ook maar enig overleg.
De belangrijkste mensen in de partij. Schumer, Pelosi, Jeffries. En natuurlijk Obama, die nog altijd veel invloed heeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie bedoel je daarmee? De president gaf die namelijk wel. De nummer twee in het Huis ook. Leiders van verschillende caucussen ook al.
Wie bedoel je met de partijtop?
Die hebben toch wat ze wilden: Biden gaat niet door. Wat willen ze nu nog meer dan? Harris torpederen?quote:Op maandag 22 juli 2024 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De belangrijkste mensen in de partij. Schumer, Pelosi, Jeffries. En natuurlijk Obama, die nog altijd veel invloed heeft.
Vraag het ze, zou ik zeggen. Als er een plan klaar lag om Harris als opvolger te presenteren, waarom geven ze haar geen endorsement? Waarom is er nog geen stemming?quote:Op maandag 22 juli 2024 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hebben toch wat ze wilden: Biden gaat niet door. Wat willen ze nu nog meer dan? Harris torpederen?
Ook dat zegt helemaal niets. Er moet sowieso gestemd worden, het proces om de delegates te verdelen moet nog beginnen.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:23 schreef Jojoke het volgende:
Het regent endorsements van DNC delegates en die besluiten uiteindelijk wie de presidentskandidaat wordt. Het zou mij niets verbazen als ze vanavond (Amerikaanse tijd) al de benodigde steunverklaringen heeft.
Het zou theoretisch kunnen dat ze een of andere primary willen organiseren ofzo? Het lijkt me persoonlijk qua logistiek onwaarschijnlijk, maar ja, who knows.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hebben toch wat ze wilden: Biden gaat niet door. Wat willen ze nu nog meer dan? Harris torpederen?
Nou, dat is mooi. Simpele overwinning dus.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Harris krijgt de ene na de andere endorsement binnen. Die prominenten kijken gewoon hoe dat verloopt en geven daarna wel hun mening. Je zou ze anders kunnen verwijten dat ze andere kandidaten geen kans geven.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vraag het ze, zou ik zeggen. Als er een plan klaar lag om Harris als opvolger te presenteren, waarom geven ze haar geen endorsement? Waarom is er nog geen stemming?
Ze stemmen eerst op staatsniveau welke kandidaat hun steun krijgt. Die gebeurde gisteren en vandaag al. Vervolgens vindt de daadwerkelijke stemming tijdens de DNC zelf plaats.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook dat zegt helemaal niets. Er moet sowieso gestemd worden, het proces om de delegates te verdelen moet nog beginnen.
Dit zegt juist wel wat, die delegates gaan stemmen, mogen daarin vrij kiezen en die geven nu al aan dat ze 100% zeker op Harris gaan stemmen. Jij blijft maar wanhopig tegen Harris als kandidaat vechten (waarom dat, bang dat Trump van een donkere vrouw verliest?), maar Harris is inmiddels al zo goed als zeker de presidentskandidaat van de democraten.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook dat zegt helemaal niets. Er moet sowieso gestemd worden, het proces om de delegates te verdelen moet nog beginnen.
quote:Op maandag 22 juli 2024 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact, ze hebben dit als een professionele partij georganiseerd.
Wat, dat iemand met een Afro-Amerikaanse vader, die zelf opgroeide in een Afro-Amerikaanse wijk en naar een publieke school ging Afro-Amerikaans blijft als ze vice-president wordt? Jawel, zo werkt het wel.quote:
Media zullen voor een deel onwetend zijn geweest.quote:
Biden is net als Trump ouder aan het worden. Biden heeft het kompas nog op de goede richting staan, maar net als met alle oude mensen is hij ergens het punt voorbij gegaan in het fit zijn voor het presidentschap.quote:
quote:
Tip: Mocht je in Amerika zijn, beter niet herhalen. Doe ermee wat je wil.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat, dat iemand met een Afro-Amerikaanse vader, die zelf opgroeide in een Afro-Amerikaanse wijk en naar een publieke school ging Afro-Amerikaans blijft als ze vice-president wordt? Jawel, zo werkt het wel.
Harris doet het zelf wel: https://www.reuters.com/a(...)an-to-idUSKBN25H1Q9/quote:Op maandag 22 juli 2024 17:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tip: Mocht je in Amerika zijn, beter niet herhalen. Doe ermee wat je wil.
Je had wel wat dwaallichten die vonden dat ze niet mocht runnen omdat haar ouders niet in de VS geboren zijn, net als Trumps moeder.quote:
Tot gisterenavond hield jij nog bij hoog en laag vol dat Biden de kandidaat moest blijven.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
De burthurt zit diep. Face it, de GOP heeft nu een seniele oude crimineel als kandidaat. En hun hele plannetje om over Biden te bulldozeren is mislukt.
die bestaan niet meer, die zijn allemaal opgevroten door het magamonster.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:45 schreef Beathoven het volgende:
De republikeinen houden zichzelf anders voor de gek.
Maar dat Harris het gaat worden lijkt zo goed als zeker. Het regens steunbetuigingen, het geld voor de campagne komt met bakken binnen. Ja in theory kan het ook een andere kandidaat worden maar die kans is klein.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die heeft iig wel een fotogeniek hoofd voor op de posters.quote:
Er gebeuren allemaal wonderlijke dingen in dit draadje.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Tot gisterenavond hield jij nog bij hoog en laag vol dat Biden de kandidaat moest blijven.
En heeft het in een dieprode staat voor elkaar gekregen om gouverneur te worden:quote:Op maandag 22 juli 2024 18:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die heeft iig wel een fotogeniek hoofd voor op de posters.
De stroom met lage kwaliteit 'memes" en ragebait is inderdaad naadloos over gegaan van Biden naar Harris.quote:
Zo te lezen wil Mike Bloomberg geen Kamala Harris. Hij vraagt iedereen om 4 weken te wachten voordat ze besluiten wie de kandidaat wordt.quote:Democrats now have a chance for a fresh new start, and while some elected leaders and party officials make their endorsements, there are still four weeks before the party’s more than 4,000 delegates convene in Chicago. That is more than enough time for the party to take the pulse of voters, especially in battleground states, to determine who is best positioned to win in November and lead the country over the next four years. We don’t need to get a resolution right away, but we do need to get it right. The decision is too important to rush, because the election is too important to lose.
Er moet wat spanning overblijven natuurlijk. Goed voor de aandacht.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:22 schreef Jojoke het volgende:
[ x ]
[..]
Zo te lezen wil Mike Bloomberg geen Kamala Harris. Hij vraagt iedereen om 4 weken te wachten voordat ze besluiten wie de kandidaat wordt.
Ik gaf al eerder aan dat Biden wel op zou stappen. lees de reeks maar terug. Verder: En dus? Moet ik vandaag boos zijn?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Tot gisterenavond hield jij nog bij hoog en laag vol dat Biden de kandidaat moest blijven.
Je weet dat het op het internet strikt verboden is ook maar enigszins van mening te veranderen?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik gaf al eerder aan dat Biden wel op zou stappen. lees de reeks maar terug. Verder: En dus? Moet ik vandaag boos zijn?
"Ik heb het gezien op twitter/facebook" is niet echt een maat voor hoe wijdverspreid of effectief het is.quote:
Zelfde boodschap geldt voor Maga.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:03 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
die bestaan niet meer, die zijn allemaal opgevroten door het magamonster.
Als de delegates Harris kiezen, is ze officieel gekozen en kan daar niemand wat aan doen.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:29 schreef Dutch_view het volgende:
Kunnen Democraten in swing-states met Republikeinse gouverneurs nog problemen krijgen om Harris uberhaupt op het stembiljet te krijgen mocht ze het worden?
Ik zie het voor mij dat Reps naar de rechter gaan stappen omdat Harris niet officieel 'gekozen' zou zijn?
Aah oke , duidelijk! Dat klinkt redelijk dichtgetimmerd dan. Thanks!quote:Op maandag 22 juli 2024 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de delegates Harris kiezen, is ze officieel gekozen en kan daar niemand wat aan doen.
Dat kan niet, nee. Sowieso ben je pas kandidaat als de conventie je kandidaat maakt en niet eerder dus dat is geen issue.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:29 schreef Dutch_view het volgende:
Kunnen Democraten in swing-states met Republikeinse gouverneurs nog problemen krijgen om Harris uberhaupt op het stembiljet te krijgen mocht ze het worden?
Ik zie het voor mij dat Reps naar de rechter gaan stappen omdat Harris niet officieel 'gekozen' zou zijn?
Het is niet te bevatten dit topicquote:Op maandag 22 juli 2024 18:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik was geen fan van Biden en onderschreef de kritiek. Biden is net als Phil Collins aan het inkakken. Maar hierin alleen genoemd dat een stem voor Biden meer een stem voor een goed functionerende democratische regering zou zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is niet te bevatten dit topic![]()
Een select groepje users lopen 2 weken lang het topic vol te spammen met Pro-Joe polls, nalullen van Pro-biden retoriek, het grootste gedeelte van de users gewoonweg voor gek verklaren dat ze Biden uit de race willen hebben en nu ineens voorop lopen in de Kamala/iemand anders parade.
Mental. Compleet mental.
Right, en de meerderheid die al weken zegt dat Bidens positie onhoudbaar was, krijgen die ook nog een veeg uit de pan van jou of laat jij het hierbij?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een select groepje users lopen 2 weken lang het topic vol te spammen met Pro-Joe polls, nalullen van Pro-biden retoriek, het grootste gedeelte van de users gewoonweg voor gek verklaren dat ze Biden uit de race willen hebben en nu ineens voorop lopen in de Kamala/iemand anders parade.
Mental. Compleet mental.
Niet zo vreemd. Biden was (en is) een prima president die helaas de steun van zijn partij verloor als presidentskandidaat omdat hij slecht uit zijn woorden kan komen. Als hij vervolgens opstapt is Kamala Harris de beste optie.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mental. Compleet mental.
Biden is weg. Waarom zou je daarover kwaad moeten worden? Hoop je op een Berniebros scenario?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mental. Compleet mental.
Ik geloof dat alle DNC gouverneurs Harris al endorsed hebben, dat was eerder vandaag al het geval.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:50 schreef Hexagon het volgende:
En een endorsement van Withmer
https://www.wsj.com/livec(...)38yhB2IObHPqpuXby7xa
Gaat prima gesmeerd die machtsoverdracht. Alsof ze het keurig hebben voorbereid.
Ik zag je post dat ze het mss wel al lang van plan waren om Biden alle aanvallen op te laten vangen om vervolgens Harris op het laatste moment in te zetten. Nu denk ik niet dat dat het geval was maar ik dacht gisteren wel dat als ze dit van te voren als strategie hadden bedacht dat wel buitengewoon geniaal zou zijn geweestquote:Op maandag 22 juli 2024 18:50 schreef Hexagon het volgende:
En een endorsement van Withmer
https://www.wsj.com/livec(...)38yhB2IObHPqpuXby7xa
Gaat prima gesmeerd die machtsoverdracht. Alsof ze het keurig hebben voorbereid.
Waarom zouden die een veeg uit de pan moeten krijgen?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Right, en de meerderheid die al weken zegt dat Bidens positie onhoudbaar was, krijgen die ook nog een veeg uit de pan van jou of laat jij het hierbij?
Al 725 delegates, 1976 nodig. Nog niet allemaal zullen ze vergaderd hebben, nog maar 25 staan op 'onbeslist'.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof dat alle DNC gouverneurs Harris al endorsed hebben, dat was eerder vandaag al het geval.
Gegeven de hoeveelheid endorsements en de vloedgolf aan donaties denk ik dat het gelopen is op de officieele stemming na.
Vinden dat Biden's positie nog steeds houdbaar is wil niet zeggen dat je niet enthousiast kan worden van een andere kandidaat als dat hernieuwde energie oplevert in de partij. En dat doet het gelukkig.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom zouden die een veeg uit de pan moeten krijgen?Mijn standpunt betreffende Biden's onhoudbare positie is net als bij de meerderheid van dit topic hetzelfde. Mochten die bepaalde users ineens een u-turn maken en zeggen dat de positie van Biden WEL houdbaar is, terwijl ze 2 weken geleden zeiden van niet, dan mogen ze wat bij betreft in hetzelfde hokje gepropt worden.
Ben ze nog niet tegen gekomen eerlijk gezegd ... Jij?
Zo uitzonderlijk is goed zijn op je 80e ook weer niet, zie deze man uit mijn woonplaats: linkquote:Op maandag 22 juli 2024 18:49 schreef Beathoven het volgende:
Rnie mocht trouwens willen dat hij op Biden zn leeftijd zo is zoals Biden is.
De beste man kan het tempo van het maandritme en de afspraken niet meer zo aan, maar de eerste de beste hier die dan nog volop in het zakelijke leven staat en fysiek fit is moeten we nog tegen gaan komen.
Geef Trump wat jaartjes in de tijd ook en die is ook afgeschreven.
En Starlink ging per ongeluk een keer uit!quote:Op maandag 22 juli 2024 18:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niet zo vreemd. Biden was (en is) een prima president die helaas de steun van zijn partij verloor als presidentskandidaat omdat hij slecht uit zijn woorden kan komen. Als hij vervolgens opstapt is Kamala Harris de beste optie.
Ik kan me nog goed herinneren dat jij het ook 'mental' noemde toen ik zei dat Elon Musk Twitter heeft gekocht om politiek invloed uit te kunnen oefenen op de verkiezingen. Volgens jou hield hij zich daar helemaal niet mee bezig!
Maar volgens @Rnie had Musk totaal geen politieke agenda. Het was 'compleet mental' om dat te denken. Het ging hem om 'free' speech!quote:Op maandag 22 juli 2024 19:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En Starlink ging per ongeluk een keer uit!
Het is alleen geniaal als ze winnen, dat weten we nu nog niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zag je post dat ze het mss wel al lang van plan waren om Biden alle aanvallen op te laten vangen om vervolgens Harris op het laatste moment in te zetten. Nu denk ik niet dat dat het geval was maar ik dacht gisteren wel dat als ze dit van te voren als strategie hadden bedacht dat wel buitengewoon geniaal zou zijn geweest
Nu is het natuurlijk wachten hoelang het duurt voor de MAGAs een wig gaan proberen te dreigen tussen de zwarte achterban en Harris en hier Yes we Khan van gaan maken.quote:
Die was gewoon ingestapt als VP van Trump en dan was hij het uiteindelijk nog geworden ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:11 schreef Jojoke het volgende:
Het is een geluk dat Musk in Zuid-Afrika is geboren, anders had hij zeker een poging gedaan om president te worden.
quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mental. Compleet mental.
Welnee, het is goedkoper om een President te kopen.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die was gewoon ingestapt als VP van Trump en dan was hij het uiteindelijk nog geworden ook.
Het gaat niet zozeer om geld alswel om ego.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee, het is goedkoper om een President te kopen.
En reken maar dat hij waar voor zijn geld krijgt als Trump president wordt.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee, het is goedkoper om een President te kopen.
Doet hij wat betreft X ook niet? Of weet jij meer?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:44 schreef Kijkertje het volgende:
Ik kan me nog goed herinneren dat jij het ook 'mental' noemde toen ik zei dat Elon Musk Twitter heeft gekocht om politiek invloed uit te kunnen oefenen op de verkiezingen. Volgens jou hield hij zich daar helemaal niet mee bezig!
Musk' ego is veel te fragiel voor zo'n race en positie.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om geld alswel om ego.
Hij promoot continu de Trump-agenda en allerlei complottheorieen op Twitter.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Doet hij wat betreft X ook niet? Of weet jij meer?
Waarschijnlijk hebben ze de afgelopen in de DNC burelen bekokstoofd hoe ze Biden kunnen laten opstappen. En tegelijk wie dan de beste opvolger zou moeten zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zag je post dat ze het mss wel al lang van plan waren om Biden alle aanvallen op te laten vangen om vervolgens Harris op het laatste moment in te zetten. Nu denk ik niet dat dat het geval was maar ik dacht gisteren wel dat als ze dit van te voren als strategie hadden bedacht dat wel buitengewoon geniaal zou zijn geweest
En daar moet je dus het platform voor kopen? Zonder de aankoop had dat dus niet gekund?quote:Op maandag 22 juli 2024 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij promoot continu de Trump-agenda en allerlei complottheorieen op Twitter.
Er zullen wargames gespeeld zijn, lijkt mij. Dat je daarmee geen dichtgetimmerd plan hebt en externe afhankelijkheden hebt lijkt mij ook evident.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze de afgelopen in de DNC burelen bekokstoofd hoe ze Biden kunnen laten opstappen. En tegelijk wie dan de beste opvolger zou moeten zijn.
Zou gek zijn als het niet zo was.
Het algoritme lijkt nu de pro-Trump zaken soms wel te bevoordelen, maar dat is lastig te bewijzen zonder dat je bij X in het management zit.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
En daar moet je dus het platform voor kopen? Zonder de aankoop had dat dus niet gekund?
Sterker nog. Het is gebleken dat Twitter voor de overname pro-rechts al bevoordeelde toen er nog wel toegang was tot die data wat Musk vervolgens heeft afgeschaft.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het algoritme lijkt nu de pro-Trump zaken soms wel te bevoordelen, maar dat is lastig te bewijzen zonder dat je bij X in het management zit.
Vandaar dus ook mijn vraag omtrent een onderbouwing danwel een bron. Ik wacht er al ruim een jaar op kan ik je vertellen. Het BNW gehalte binnen dat topic werd me iets teveel.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het algoritme lijkt nu de pro-Trump zaken soms wel te bevoordelen, maar dat is lastig te bewijzen zonder dat je bij X in het management zit.
Wat ongetwijfeld de reden is waarom Musk geen toegang meer geeft tot die data.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vandaar dus ook mijn vraag omtrent een onderbouwing danwel een bron. Ik wacht er al ruim een jaar op kan ik je vertellen. Het BNW gehalte binnen dat topic werd me iets teveel.
Liever niet zeg, mijn hemel.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:49 schreef Beathoven het volgende:
Rnie mocht trouwens willen dat hij op Biden zn leeftijd zo is zoals Biden is.
Niet zozeer mental, gewoon een copingstrategie van die users.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mental. Compleet mental.
Goed dat je dus aangeeft dat je je claim omtrent de aankoop van X, in relatie tot Musk's potentiele invloed daarmee, niet kan onderbouwen.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat ongetwijfeld de reden is waarom Musk geen toegang meer geeft tot die data.
Voor de overname was dat wel het geval:
[ x ]
Je bent kinderlijk naïef als je denkt dat er geen campagneplan B klaarligt voor Harris. Dat Biden een ouwe zelfbevuilende seniel was weet men heus al langer op Capitol Hill, dus wist het campagneteam van Trump het ook. Met het aftreden van Biden zal vast rekening zijn gehouden. Dat Harris daarna de meest waarschijnlijke kandidaat is, daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Het is toch wel mooi dat Donald Trump en z'n aanhang uiteindelijk best wel wat invloed hebben gehad op het stoppen van Biden.
Die krijgen nu precies wat ze willen en verminderen daarmee de kans op eigen succes en raken flink wat talking points kwijt.
Achteraf gezien hadden ze het beste alles kunnen aansnijden qua onderwerp, behalve Biden zelf.
Heb je wel gelezen wat ik schreef? Ik had het over Maga.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:10 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Je bent kinderlijk naïef als je denkt dat er geen campagneplan B klaarligt voor Harris. Dat Biden een ouwe zelfbevuilende seniel was weet men heus al langer op Capitol Hill, dus wist het campagneteam van Trump het ook. Met het aftreden van Biden zal vast rekening zijn gehouden. Dat Harris daarna de meest waarschijnlijke kandidaat is, daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben.
Je weet dat buiten dit topic niemand meeleest, zeker niet in de VS, en het dus weinig zin heeft om met een Trumpiaans campagnetrucje lemming te spelen voor de Dems?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:11 schreef capricia het volgende:
Ik vind vooral Trump erg oud. 78 is ie. Moet zo'n man nou nog een keer vier jaar?
Petje afquote:Op maandag 22 juli 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo uitzonderlijk is goed zijn op je 80e ook weer niet, zie deze man uit mijn woonplaats: link
Sorry, wat?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:15 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Je weet dat buiten dit topic niemand meeleest, zeker niet in de VS, en het dus weinig zin heeft om met een Trumpiaans campagnetrucje lemming te spelen voor de Dems?
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:15 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Je weet dat buiten dit topic niemand meeleest, zeker niet in de VS, en het dus weinig zin heeft om met een Trumpiaans campagnetrucje lemming te spelen voor de Dems?
Genoeg magaflirters hier.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:15 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Die geen van allen zo'n zenuwinzinking hadden toen het allemaal instortte met Biden als kandidaat en nu helemaal weer in hun element zijn omdat Harris waarschijnlijk kandidaat wordt.quote:
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:15 schreef Donaldson het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:22 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Die geen van allen zo'n zenuwinzinking hadden toen het allemaal instortte met Biden als kandidaat en nu helemaal weer in hun element zijn omdat Harris waarschijnlijk kandidaat wordt.
Waarom exclude je they/them?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel heerlijk zijn om alle deplorables te zien janken wanneer een gekleurde vrouw (she/her) president wordt.
Omdat ze zich zelf voorstelt als vrouw, zie dat filmpje waarmee Musk zichzelf volkomen belachelijk maakte.quote:
Dit worden verkiezingen om te savoureren.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel heerlijk zijn om alle deplorables te zien janken wanneer een gekleurde vrouw (she/her) president wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |