Wat ik begreep ging het tussen Marco Rubio en JD Vance. Waarbij de voorkeur van Trump uitging naar Vance, maar ze electoraal meer zouden hebben aan Rubio.quote:Op maandag 22 juli 2024 08:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou hij niet altijd Vance gekozen hebben? Ik had de indruk dat hielenlikken, nadat Pence niet mee wilde doen met de coup, de belangrijkste kwaliteit was waar hij naar op zoek was.
Unfit, ongeschiktquote:Op maandag 22 juli 2024 09:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Way too old, way too criminal!
Ik sluit in deze campagne niets meer uit, dus ik zie Vance ook nog wel sneuvelen zodat ze alsnog Rubio naar voren kunnen schuiven.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:47 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat ik begreep ging het tussen Marco Rubio en JD Vance. Waarbij de voorkeur van Trump uitging naar Vance, maar ze electoraal meer zouden hebben aan Rubio.
dat op zich hoeft geen probleem te zijn. zou wel een probleem kunnen worden als ze een keer een domme uitspraak doet. ik herinner mij een tegenstander van Theresa May. toen net na de brexit vote kreeg May het premierschap cadeau omdat miss leadsum de domme opmerking maakte dat May geen moeder was en daarom geen inlevingsvermogen tentoon kon spreiden. niet weten dat May geen kinderen kon krijgen vanwege medische problemenquote:Op maandag 22 juli 2024 07:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel interessant dat een deel van de Democratische kiezers wil dat ze Trump hard aanpakt op de abortus kwestie. Begrijp namelijk dat ze geen kinderen (van zichzelf) heeft.
Weet niet of die aanvalslijn logisch zou zijn.
Zo'n opmerking zou dan vooral uit Republikeinse hoek komen lijkt mequote:Op maandag 22 juli 2024 10:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat op zich hoeft geen probleem te zijn. zou wel een probleem kunnen worden als ze een keer een domme uitspraak doet. ik herinner mij een tegenstander van Theresa May. toen net na de brexit vote kreeg May het premierschap cadeau omdat miss leadsum de domme opmerking maakte dat May geen moeder was en daarom geen inlevingsvermogen tentoon kon spreiden. niet weten dat May geen kinderen kon krijgen vanwege medische problemen
Maar het zal niemand van mening doen veranderen over abortus. Dus de republikeinen kunnen het daar beter zo min mogelijk over hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo'n opmerking zou dan vooral uit Republikeinse hoek komen lijkt me
Ik vind het echt totale waanzin dat dit gewoon kan. Dat iemand die zulke teksten plaatst weer kans maakt o president te worden. Totale idioterie.quote:
Nee preciesquote:Op maandag 22 juli 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het zal niemand van mening doen veranderen over abortus. Dus de republikeinen kunnen het daar beter zo min mogelijk over hebben.
Welkom in Amerikaquote:Op maandag 22 juli 2024 10:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind het echt totale waanzin dat dit gewoon kan. Dat iemand die zulke teksten plaatst weer kans maakt o president te worden. Totale idioterie.
Met Ben heeft ze een kansquote:Op maandag 22 juli 2024 09:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Harris moet voor alles presidentieel en gedegen beetje conservatieve bekwaamheid uitstralen. Met een zeker dedain neerkijken op de idioterie van de Trump-clan.
Met iemand als Shapiro als VP lijkt mij de kans op een ommezwaai zeker aanwezig, maar wel lastig
Democraten kunnen nu ook vol ingaan op de leeftijd nu ze zelf de oude man eruit gegooid hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:28 schreef Mike het volgende:
Republikeinen tot gisteren:"Biden is seniel, schandalig dat hij meedoet voor het presidentschap!".
Republikeinen vandaag:"Biden is democratisch tot kandidaat gekozen tijdens de voorverkiezingen en het is een coup als hij niet de kandidaat is!".
Eigenlijk is het gewoon geniaal bedacht van de Democraten, ze hebben de Republikeinen miljoenen laten spenderen en nu ook alle munitie voor de campagne uit de handen geslagenquote:Op maandag 22 juli 2024 10:28 schreef Mike het volgende:
Republikeinen tot gisteren:"Biden is seniel, schandalig dat hij meedoet voor het presidentschap!".
Republikeinen vandaag:"Biden is democratisch tot kandidaat gekozen tijdens de voorverkiezingen en het is een coup als hij niet de kandidaat is!".
Als dit werkt kan ik het nog wel eens als een blijvende strategie voor de Democraten zien. Zolang de GoP weigert zelf ergens campagne voor te voeren behalve te haten op de ander, is het allemaal weggegooid geld zodra de Democraten wisselen van kandidaat. En dan is het nu helemaal mooi, want de campagne die de Republikeinen gevoerd hebben, dat de ander te oud en seniel is, is praktisch campagne voor de Democraten geworden.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
In ieder ander ontwikkeld land, zou Trump al lang in het verzorgingshuis zitten...in de meest ontwikkelde landen zou hij zelfs gesloten zitten. Met zachte muren en een geschilderd raam met vergezicht...
Ziedende donoren genot.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon geniaal bedacht van de Democraten, ze hebben de Republikeinen miljoenen laten spenderen en nu ook alle munitie voor de campagne uit de handen geslagen
Altijd zo mooi 'degene die echt aan de touwtjes trekken'quote:
Verandering is natuurlijk ook eng en vermoeiend voor bejaarden.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:29 schreef VoMy het volgende:
Deze switch van de Dems legt direct bloot hoe Trump kan inspelen op veranderingen: slecht.
Ik ben benieuwd naar foto's van een stortplaats waar dat allemaal opduikt.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:41 schreef Dutch_view het volgende:
Wat moeten al die MAGA mensen nu met hun "Sleepy Joe" merchandise![]()
Of handelaren die dat net nog hebben ingekocht
Yes sir!quote:Op maandag 22 juli 2024 10:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Als dit werkt kan ik het nog wel eens als een blijvende strategie voor de Democraten zien. Zolang de GoP weigert zelf ergens campagne voor te voeren behalve te haten op de ander, is het allemaal weggegooid geld zodra de Democraten wisselen van kandidaat. En dan is het nu helemaal mooi, want de campagne die de Republikeinen gevoerd hebben, dat de ander te oud en seniel is, is praktisch campagne voor de Democraten geworden.
Dit doet vermoeden alsof de Democraten al gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De druiven zijn zuur in het boosrechtse kamp.
Trump is de nieuwe Bidenquote:Op maandag 22 juli 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar foto's van een stortplaats waar dat allemaal opduikt.
Ze hebben natuurlijk niet gewonnen, maar het momentum en het geloof dat het kan is nu wel weer helemaal terug. Het vliegwiel is al aardig aangezwengeld...quote:Op maandag 22 juli 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden alsof de Democraten als gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.
Sterker, in conservatieve hoek wordt al maanden geroepen dat Biden 'te oud' is en dat hij het stokje over moet dragen. Maar nu hij dat daadwerkelijk heeft gedaan vinden diezelfde mensen dat plots heel erg stom, Trump voorop.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden alsof de Democraten al gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.
Komt voor een deel ook doordat de campagne/retoriek van Trump bestaat uit anti zijn en aanvallen doen op in zijn ogen gevaarlijke mensen.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:29 schreef VoMy het volgende:
Deze switch van de Dems legt direct bloot hoe Trump kan inspelen op veranderingen: slecht.
Maar is het dan ook niet een misser dat de GOP campagne al niet voorheen ingespeeld heeft op wat er waarschijnlijk zou gaan gebeuren als Biden terugtrekt... nl al een campagne opbouwen tegen Kamala Harris.... dat zou dan redelijk voorzienbaar zijn, dat zij de meest waarschijnlijke vervangingskandidaat zou zijn gewest.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet vermoeden alsof de Democraten al gewonnen hebben. Als ik de conservatieve media een beetje volg, speelde vele daarvan al langere tijd in op het mogelijk intrekken van het kandidaatschap van Biden.
Trump durft wel, door zichzelf zo voor schut te zetten met deze opmerking. Dat bericht straalt alleen maar angst en leegte uit.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
In ieder ander ontwikkeld land, zou Trump al lang in het verzorgingshuis zitten...in de meest ontwikkelde landen zou hij zelfs gesloten zitten. Met zachte muren en een geschilderd raam met vergezicht...
Dat denk ik niet, die word door serieuze mensen als Andrew Neil met de grond gelijk gemaakt. Laat staan door Harris zelf.quote:
Volgens deze onofficiele tracker gister 69 miljoen (waar een deeltje van voor het bericht bij zit) en vandaaag vooralsnog 7 miljoen.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ActBlue zegt gisteren 50 miljoen dollar binnengehaald te hebben voor Harris.
Eerst maar eens een goede kandidaat kiezen, november is nog ver.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:45 schreef trein2000 het volgende:
Eerst maar een goede VP kiezen. En dan kan er nog een hoop gebeuren. November is nog ver.
In dat geval is het te hopen dat de democraten goede adviseurs inzetten, want Harris heeft weleens de neiging om nogal ongelukkige uitspraken te doen.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat op zich hoeft geen probleem te zijn. zou wel een probleem kunnen worden als ze een keer een domme uitspraak doet. ik herinner mij een tegenstander van Theresa May. toen net na de brexit vote kreeg May het premierschap cadeau omdat miss leadsum de domme opmerking maakte dat May geen moeder was en daarom geen inlevingsvermogen tentoon kon spreiden. niet weten dat May geen kinderen kon krijgen vanwege medische problemen
Lijkt me wat vroeg, Harris heeft nog lang niet van Trump gewonnen. Waar ik nu vooral blij mee ben is dat de Amerikanen in elk geval een fatsoenlijke keus wordt geboden, het is geen keus meer tussen 'ongeschikt' en 'totaal ongeschikt'. Mocht Trump het dan toch winnen,mismhet blijkbaar zo dat de Amerikanen ook bij een normale optie voor 'totaal ongeschikt' kiezen.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:27 schreef AnneX het volgende:
Heb ik al gepost, dat ik enorm opgelucht ben dat het er beter uitziet voor Amerika ( en de vrouwen) en op alle fronten. En voor de wereld.
Pffft.
Wat ben ik opgelucht!😎
Edit: …” er beter kán uitzien…” wanneer de Amerikanen verstandig zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me wat vroeg, Harris heeft nog lang niet van Trump gewonnen. Waar ik nu vooral blij mee ben is dat de Amerikanen in elk geval een fatsoenlijke keus wordt geboden, het is geen keus meer tussen 'ongeschikt' en 'totaal ongeschikt'. Mocht Trump het dan toch winnen,mismhet blijkbaar zo dat de Amerikanen ook bij een normale optie voor 'totaal ongeschikt' kiezen.
2016 flashbacksquote:Op maandag 22 juli 2024 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me wat vroeg, Harris heeft nog lang niet van Trump gewonnen. Waar ik nu vooral blij mee ben is dat de Amerikanen in elk geval een fatsoenlijke keus wordt geboden, het is geen keus meer tussen 'ongeschikt' en 'totaal ongeschikt'. Mocht Trump het dan toch winnen,mismhet blijkbaar zo dat de Amerikanen ook bij een normale optie voor 'totaal ongeschikt' kiezen.
Ook toen was de keus er tussen twee kwaden, dat is nu afgewend.quote:
quote:Op maandag 22 juli 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook toen was de keus er tussen twee kwaden, dat is nu afgewend.
Ik heb haar niet extreem nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Harris dit prima kan winnen.
-Centristische democraat, dus veilige keuze voor middenkiezers
-Kans op 1e vrouwelijke president, dus goede kans om de linksen binnenboord te houden.
-Geen noemenswaardige schandalen of schade opgelopen
-Is goed in debat
-Goede kandidaat om minderheden naar de stembus te krijgen
-Heeft zich goed geprofileerd op abortus, het thema dat republikeinen pijn doet
Probleem is natuurlijk dat dit geen feiten zijn, maar een mening.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
-Kans op 1e vrouwelijke president, dus goede kans om de linksen binnenboord te houden.
-Is goed in debat
Volgend mij zijn VPs nooit populair, alles waar je positieve publiciteit mee kunt krijgen moeten ze immers aan de president laten. Had dit duo natuurlijk anders moeten doen, vanaf dag 1 had het de bedoeling moeten zijn dat Harris na 4 jaar president moest worden. Maar Biden stond daar toch in de weg.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb haar niet erg nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.
Het is geen toppertje wat mij betreft. Maar alles beter dan Trump natuurlijk, en dementerend is ze ook niet.
Jij denkt dat de Afro-Amerikaan Harris zich slecht in Afro-Amerikanen kan verplaatsen, omdat?quote:Op maandag 22 juli 2024 12:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sowieso weet ik niet in hoeverre Afro-Americans zich met haar kunnen identificeren. Het is geen 'one drop' situatie, maar vooral met haar achtergrond zal ze zich moeilijk in die mensen kunnen verplaatsen.
Even als vergelijking de VP’s naast elkaarquote:Op maandag 22 juli 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgend mij zijn VPs nooit populair, alles waar je positieve publiciteit mee kunt krijgen moeten ze immers aan de president laten. Had dit duo natuurlijk anders moeten doen, vanaf dag 1 had het de bedoeling moeten zijn dat Harris na 4 jaar president moest worden. Maar Biden stond daar toch in de weg.
Kan wellicht aan het politieke klimaat liggen, maar ze lag nou niet echt lekker in de markt qua favorabilityquote:Why it matters: NBC News says Harris' net-negative rating of -17 is the lowest for a vice president in the history of its poll.
Zoom out: In Oct. 2019, 34% had a positive view of then-Vice President Mike Pence, while 38% had a negative view, for a rating of -4, per NBC News.
In Dec. 2010, then-Vice President Biden's rating was +1, with 34% having a positive view and 33% having a negative view.
Former Vice President Dick Cheney's rating was +23 in May 2003, with 47% of registered voters having a positive view of him, compared to 24% having a negative.
In March of 1995, former Vice President Al Gore's rating was +15, with 42% having a positive view and 27% having a negative one.
Ze was niet heel zichtbaar. Maar heeft volgens mij geen schade die niet te fixen valt.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb haar niet extreem nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.
"Afro-Amerikanen" hebben niks met Harris, omdat zij met de beste wil van de wereld nog niet als "black" wordt gezien. Ze heeft een Indiase afkomst.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat dit geen feiten zijn, maar een mening.
Sowieso weet ik niet in hoeverre Afro-Americans zich met haar kunnen identificeren. Het is geen 'one drop' situatie, maar vooral met haar achtergrond zal ze zich moeilijk in die mensen kunnen verplaatsen.
Ze moest de grenscrisis in de gaten houden en dat heeft ze uitstekend gedaan. Die crisis is er namelijk nog steeds!quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze was niet heel zichtbaar. Maar heeft volgens mij geen schade die niet te fixen valt.
Haar vader is een Jamaicaan. Dat zijn toch afstammelingen van slaven?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"Afro-Amerikanen" hebben niks met Harris, omdat zij met de beste wil van de wereld nog niet als "black" wordt gezien. Ze heeft een Indiase afkomst.
Het enige wat negers met haar hebben is negatief, omdat zij als DA zoveel van "hun soort" in de bak heeft gegooid voor minieme overtredingen.
Het kan dus eigenlijk alleen maar meevallen voor haar. Ze was onzichtbaar tot dusver. Afwachten hoe ze bij het publiek valt als ze in the picture staat.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Even als vergelijking de VP’s naast elkaar
- Al Gore: score van +15
- Cheney: score van +23
- Biden: score van +1
- Pence: score van -4
- Harris: score van -17
[..]
Kan wellicht aan het politieke klimaat liggen, maar ze lag nou niet echt lekker in de markt qua favorability
Harris' vader is gewoon een Jamaicaanse Afrikaan. Je zit dus mis.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"Afro-Amerikanen" hebben niks met Harris, omdat zij met de beste wil van de wereld nog niet als "black" wordt gezien. Ze heeft een Indiase afkomst.
Kun je de Republikeinen prima de schuld van geven.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ze moest de grenscrisis in de gaten houden en dat heeft ze uitstekend gedaan. Die crisis is er namelijk nog steeds!
De meeste Veeps hebben geen publieke rol van betekenis. Dat is inherent aan de functie. Je kunt geen eigen smoel trekken omdat je daarmee de POTUS een zwakkeling kan laten lijken. Dat zag je bij Cheney en Bush gebeuren. Pence was ook alleen maar een lickspittle van Trump.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:55 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb haar niet extreem nauwgezet gevolgd, maar volgens mij was het één van de impopulairste VP’s ooit. Waarbij ook de democraten het eigenlijk een miskleun vonden. Staat nu op het ticket omdat ze er 4 jaar geleden nu eenmaal ook op stond, en bij toeval valt nu de nominatie in haar schoot.
Het is geen toppertje wat mij betreft. Maar alles beter dan Trump natuurlijk, en dementerend is ze ook niet.
is dat niet alles wat Hillary ook had?quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
-Is goed in debat
En de dingen die Biden tegenzaten zoals zijn leeftijd, Hunter Biden en Gaza, zijn ook weg.
Wel mee eens. Aan de andere kant is Harris geen charismatische kandidaat. Als je Obama tussen de mensen zag, dan oogte Obama vlot en sympathiek. Harris is ongetwijfeld intelligent, maar ze komt niet warm over.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
-Is goed in debat
Hunter Biden was niet relevant en Israël/Palestina is drijfzand waar Harris ook moeite mee zal hebben.quote:En de dingen die Biden tegenzaten zoals zijn leeftijd, Hunter Biden en Gaza, zijn ook weg.
In de war met Haley.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Harris' vader is gewoon een Jamaicaanse Afrikaan. Je zit dus mis.
Dat was Trump toch? Die wist Harris niet van Haley te onderscheiden? Of was dat Haley en een andere vrouw? Tiffany of zo?quote:
Vraagje: Waarom noem je de mannen bij hun achternaam en de vrouwen bij de voornaam?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:41 schreef Jojoke het volgende:
Ze is sowieso een betere kandidaat dan Biden. Alleen al omdat ze een trap op kan lopen, zelf in een auto kan stappen en zinnen kan afmaken. Dat Trump blij is dat hij het nu tegen haar moet opnemen, is natuurlijk onzin.
Ik denk dat de Amerikanen er echt geen zin in hadden dat ze tussen 2 bejaarden moesten kiezen, en nu geeft de Democratische partij ze plots de optie om op een normale kandidaat te stemmen. Want dat is ze bovenal, een normale kandidaat met voldoende relevante ervaring en een normale leeftijd.
En het klopt dat er nog nooit een vrouw een presidentsverkiezingen heeft gewonnen, maar dat betekent niet gelijk dat het dan onmogelijk is. Hillary was tot dusver de enige serieuze vrouwelijke presidentskandidaat en over Hillary hadden veel mensen een veel sterkere mening dan over Kamala. Je hebt denk ik meer kans dat Kamala de voordeel van de twijfel krijgt van de zwevende kiezer. Kamala kan door onhandig optreden haar kans natuurlijk nog vergooien, maar ze maakt in ieder geval een kans.
Kamala Harris had in 2020 ook een goede uitgangspositie bij de presidentsrace toen... ze was toen enorm goed opgevallen als senator bij supreme court hearings van Kavanaugh.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:23 schreef luxerobots het volgende:
Wel mee eens. Aan de andere kant is Harris geen charismatische kandidaat. Als je Obama tussen de mensen zag, dan oogte Obama vlot en sympathiek. Harris is ongetwijfeld intelligent, maar ze komt niet warm over.
Ik gebruikte Kamala, omdat ik in de zin ervoor Hillary had gebruikt. En ik gebruikte Hillary omdat er nog een bekende Clinton is. Ik ken ook maar 1 Hillary en 1 Kamala. Joe is juist een vrij algemene naam, dus dan is Biden duidelijker. Als je het graag hebt, wil ik het wel voor je aanpassen.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vraagje: Waarom noem je de mannen bij hun achternaam en de vrouwen bij de voornaam?
Ik denk dat democraten toch wel stemmen. Niemand voert beter campagne voor de democraten dan Donald Trump.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het voordeel van het uit de race stappen van Biden ligt 'm vooral in het effect die het zal hebben op de Democratische stemmers. Die zijn nu weer helemaal opgepept en vol energie om naar de stembus te gaan en er voor te vechten. Onder Biden was het enthousiasme helemaal weg en niet meer op te wekken.
Dat Harris jonger, gezonder en beter scoort bij mensen van kleur en mensen die pro-Palestijns zijn (met name jongeren) is natuurlijk een enorme pré. Die hele oude Democratische stemmers waar Biden nog wel goed bij scoorde zullen ook gewoon voor Harris gaan stemmen dus die lopen ze ook niet mis.
Nee Hillary had een schandaal teveel aan haar broekquote:Op maandag 22 juli 2024 13:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
is dat niet alles wat Hillary ook had?
ik denk dat het vrouw zijn in de US best een dingetje is (helaas).
al geef ik haar meer kans dat Biden.
Een schandaal teveel voor een vrouw/democraat.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Hillary had een schandaal teveel aan haar broek
Dat Comey kort voor de verkiezingen aankondigde dat de FBI onderzoek deed naar Clinton speelde natuurlijk ook mee. De uitkomsten daarvan waren positief voor Clinton, maar toen was het kwaad al geschied.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Hillary had een schandaal teveel aan haar broek
Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk telt alleen de zwevende kiezer. Er is geen enkele aanwijzing dat Harris het daar beter bij doet dan Biden, integendeel zelfs.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het voordeel van het uit de race stappen van Biden ligt 'm vooral in het effect die het zal hebben op de Democratische stemmers. Die zijn nu weer helemaal opgepept en vol energie om naar de stembus te gaan en er voor te vechten. Onder Biden was het enthousiasme helemaal weg en niet meer op te wekken.
Dat Harris jonger, gezonder en beter scoort bij mensen van kleur en mensen die pro-Palestijns zijn (met name jongeren) is natuurlijk een enorme pré. Die hele oude Democratische stemmers waar Biden nog wel goed bij scoorde zullen ook gewoon voor Harris gaan stemmen dus die lopen ze ook niet mis.
Ze heeft heel veel schade, die juist verbloemd werd omdat ze niet zichtbaar was als VP. Ze wordt uitgekotst door de extreem-linkse flank, ondanks dat ze toch constant probeert zo progressief mogelijk over te komen. Dat is zeer onaantrekkelijk voor de landelijke kiezer.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze was niet heel zichtbaar. Maar heeft volgens mij geen schade die niet te fixen valt.
Dan had Trump gewonnen in 2020. Het lijkt wel alsof iedereen vergeet hoe ongelooflijk impopulair Harris altijd is geweest bij het brede publiek. Niemand wil haar daadwerkelijk als president.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgend mij zijn VPs nooit populair, alles waar je positieve publiciteit mee kunt krijgen moeten ze immers aan de president laten. Had dit duo natuurlijk anders moeten doen, vanaf dag 1 had het de bedoeling moeten zijn dat Harris na 4 jaar president moest worden. Maar Biden stond daar toch in de weg.
Nou ja, zorgen over leeftijd en geestelijke gezondheid was natuurlijk echt een puntje voor veel twijfelende kiezers. Dat probleem is opgelost bij de Dems. Bij de andere kant is het nog steeds een issue, vind je niet? In november is Trump ouder dan Biden was bij de verkiezingen in 2020. Dat zal veel mensen toch wel zorgen baren.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk telt alleen de zwevende kiezer. Er is geen enkele aanwijzing dat Harris het daar beter bij doet dan Biden, integendeel zelfs.
Klopt, maar je krijgt er dus hele andere problemen voor terug. Het moet ook niet vergeten worden dat Biden's leeftijd niet het enige probleem was van zijn campagne, zijn beleid werd als heel slecht gezien en Harris staat voor datzelfde beleid. Voor veel kiezers is er simpelweg weinig verschil tussen Biden en Harris op dat gebied.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, zorgen over leeftijd en geestelijke gezondheid was natuurlijk echt een puntje voor veel twijfelende kiezers. Dat probleem is opgelost bij de Dems.
Dag 1 na de verkiezingen natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan had Trump gewonnen in 2020. Het lijkt wel alsof iedereen vergeet hoe ongelooflijk impopulair Harris altijd is geweest bij het brede publiek. Niemand wil haar daadwerkelijk als president.
Uiteindelijk telt vooral de opkomst. Krijgt Harris het voor elkaar om net als Biden 83 miljoen stemmen te krijgen, dan is de kans groot dat ze wint. Blijven de kiezers thuis, dan wint Trump. En de kans dat veel meer mensen komen stemmen bij Harris dan als Biden kandidaat was gebleven, is juist heel erg groot.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk telt alleen de zwevende kiezer. Er is geen enkele aanwijzing dat Harris het daar beter bij doet dan Biden, integendeel zelfs.
Biden is geen thema meer. He's out. Hij maakt de termijn af en that's it.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar je krijgt er dus hele andere problemen voor terug. Het moet ook niet vergeten worden dat Biden's leeftijd niet het enige probleem was van zijn campagne, zijn beleid werd als heel slecht gezien en Harris staat voor datzelfde beleid. Voor veel kiezers is er simpelweg weinig verschil tussen Biden en Harris op dat gebied.
Het is alleen overal bij Amerikaanse politiek duiders te lezen dat het feitelijk wel zo is. Daar neem ik meer van aan.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is je al vaker uitgelegd dat het echt niet zo simpel ligt. Doe er je voordeel mee.
Zijn beleid wordt door rechtse media als heel slecht geframed dat is heel wat anders als de daadwerkelijke uitvoering en objectief verfierbare resultaten.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:26 schreef MoreDakka het volgende:
, zijn beleid werd als heel slecht gezien en Harris staat voor datzelfde beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |