Moet je overigens ook niet te veel achter zoeken, z’n endorsement voor Biden 4 jaar terug kwam ook pas heel laat. Hij vindt dat vanuit z’n hoedanigheid niet zo passend, wil verbinder zijn.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh sorry, ja, ik begreep je verkeerd. Had in feite al aangenomen dat Harris het wordt.
Harris geen endorsement vooralsnog van Obama btw.
Je verzint gewoon maar van alles hequote:Op zondag 21 juli 2024 23:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo werkt het doorgaans bij politieke partijen en machtswisselingen. En stap 3 is al zeker 2 weken geleden gezet.
Het is gebaseerd op vele boeken die ik heb gelezen over hoe politieke partijen werken en hoe het in het verleden ging.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit kun je niet weten en weet je ook niet.
Eerst heeft hij afgerekend met 'geriatric democracy', en nu zal hij afrekenen met 'misguided diversity'... Daar komen verder geen enkele klasse of verheven idealen bij kijken. Does what it says on the box.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:47 schreef luxerobots het volgende:
Trump is ook echt alleen maar negatief.
Crooked Joe Biden is the Worst President, by far, in the History of our Nation. He has done everything possible to destroy our Country, from our Southern Border, to Energy Dominance, National Security, International Standing, and so much more. He was annihilated in an Earth Shattering Debate, and now the Corrupt and Radical Democrats are throwing him overboard. He was not fit to serve from the very beginning, but the people around him lied to America about his Complete and Total Mental, Physical, and Cognitive Demise. Whoever the Left puts up now will just be more of the same. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!
https://truthsocial.com/@(...)s/112826092367825344
Als je een teken wil zien dan is dat voor mij vooral dat de dag (zondag) al dagen rondzong. Dat duidt op een plan.quote:
Ja, weet ik niet ... het zal wel komen vermoedelijk, maar het is wel vrij expliciet dat hij zich niet wil uitspreken op het moment in ieder geval.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet je overigens ook niet te veel achter zoeken, z’n endorsement voor Biden 4 jaar terug kwam ook pas heel laat. Hij vindt dat vanuit z’n hoedanigheid niet zo passend, wil verbinder zijn.
Ik ben een complotwappie omdat ik vertel in hoe politieke partijen doorgaans machtwisselingen voorbereiden en uitvoeren?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je verzint gewoon maar van alles heWaar is het bewijs? Waar is de endorsement van Pelosi? Van Schumer? Andere prominenten? Je komt echt over als een complotwappie. Hexagon weet het allemaal wel hoor, die heeft insider knowledge over de interne werkingen van de Democratische partij
Nee, omdat je zonder enig bewijs of onderbouwing stelt dat jouw theorie hier van toepassing is. Feit is, niemand weet het precies. Jij al helemaal niet.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben een complotwappie omdat ik vertel in hoe politieke partijen doorgaans machtwisselingen voorbereiden en uitvoeren?
Mijn argumenten zijn: waar is de endorsement van Pelosi? Schumer? Obama? Dat kun je niet beantwoorden omdat je het niet weet.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op vele boeken die ik heb gelezen over hoe politieke partijen werken en hoe het in het verleden ging.
Jouw argumenten zijn enkel "nietes!" roepen en verder niks.
Ik stel dat het waarschijnlijk is, omdat dit nou eenmaal een vaker voorkomend ritueel is bij politieke partijen. En een professionele partij weet hoe ze een machtsoverdracht moeten regisseren.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, omdat je zonder enig bewijs of onderbouwing stelt dat jouw theorie hier van toepassing is. Feit is, niemand weet het precies. Jij al helemaal niet.
Heb jij aanwijzingen dat die een ander gaan endorsen? Waarschijnlijk houden ze hun kruit nog even droog, want tot de conventie duurt het nog even.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mijn argumenten zijn: waar is de endorsement van Pelosi? Schumer? Obama? Dat kun je niet beantwoorden omdat je het niet weet.
Nee, maar ik doe dan ook niet net alsof ik allemaal dingen weet die ik niet kan weten. Er zijn nul komma nul aanwijzingen voor jouw bizarre complottheorie. Net als qanon ligt de bewijslast bij jou.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb jij aanwijzingen dat die een ander gaan endorsen?
Waarschijnlijk de DNC, de topfunctionarissen uit het congres, Obama en de kansrijke opvolgkandidaten. Meer niet.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben het overigens wel met hexagon eens als hij stelt dat het waarschijnlijk is dat hier een mate van voorbereiding aan vooraf gegaan is. Ik moet alleen nog even zien hoe ver dat gegaan is. Als je de halve partij afbelt staat het immers binnen no-time in de krant. Zaak om nu snel de rijen te sluiten.
Dat hebben de republikeinen bij elkaar gezocht, al voordat Biden de keuze openbaar gemaakt had.quote:
Toen Obama aangaf dat Biden zijn positie moest heroverwegen was het voor mij wel duidelijk dat de kogel al door de kerk was. Niet zeker te weten natuurlijk, maar anders had hij dat nooit gedaan lijkt me.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben het overigens wel met hexagon eens als hij stelt dat het waarschijnlijk is dat hier een mate van voorbereiding aan vooraf gegaan is. Ik moet alleen nog even zien hoe ver dat gegaan is. Als je de halve partij afbelt staat het immers binnen no-time in de krant. Zaak om nu snel de rijen te sluiten.
Ik denk dat het voor sommigen ook al duidelijk was toen er gesproken werd over dit weekend.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Toen Obama aangaf dat Biden zijn positie moest heroverwegen was het voor mij wel duidelijk dat de kogel al door de kerk was. Niet zeker te weten natuurlijk, maar anders had hij dat nooit gedaan lijkt me.
En het was wel duidelijk dat de uitspraak 'only Joe can decide' maar één uitkomst had na Pelosi's interview.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Toen Obama aangaf dat Biden zijn positie moest heroverwegen was het voor mij wel duidelijk dat de kogel al door de kerk was. Niet zeker te weten natuurlijk, maar anders had hij dat nooit gedaan lijkt me.
Ja dat snap ik ook welquote:Op zondag 21 juli 2024 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat hebben de republikeinen bij elkaar gezocht, al voordat Biden de keuze openbaar gemaakt had.
Dat is wel een prettige bijkomstigheid idd.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:28 schreef TheVulture het volgende:
De Democraten hebben het momentum wel weer teruggepakt nu, iedereen lijkt de mislukte aanslag op Trump weer vergeten...
Hoe kom je daarbij als zelfs de eigen campagne van niets wist?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben het overigens wel met hexagon eens als hij stelt dat het waarschijnlijk is dat hier een mate van voorbereiding aan vooraf gegaan is.
Aangezien je als partij geen campagne-onderknuppels bij dit soort besluiten gaat betrekken.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij als zelfs de eigen campagne van niets wist?
Welk besluit? Nogmaals, je weet van niets hé. Het was al heel lang duidelijk dat de druk opgevoerd werd omdat Biden de beslissing zélf moet maken. Dit is niet iets dat zomaar beslist kan worden door een paar partijprominenten. Wanneer hij dat gedaan heeft weet niemand, jij ook niet.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien je als partij geen campagne-onderknuppels bij dit soort besluiten gaat betrekken.
Volg het patroon dat je ziet, en zet het af tegen hoe eerder dit soort dingen gingen bij partijen waar de leider averij opliep.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welk besluit? Nogmaals, je weet van niets hé. Het was al heel lang duidelijk dat de druk opgevoerd werd omdat Biden de beslissing zélf moet maken. Wanneer hij dat gedaan heeft weet niemand, jij ook niet.
Er is nul overeenkomst. Je ziet zelf patronen die er niet zijn en waar je geen bewijs voor hebt.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volg het patroon dat je ziet, en zet het af tegen hoe eerder dit soort dingen gingen bij partijen waar de leider averij opliep.
Dat baseer ik bijvoorbeeld op de datum die al dagen rondzong, dat duidt op enige vorm van plannenmakerij. Maar ook gewoon in z’n algemeenheid, als je chaos wil moet je dit onvoorbereid doen. Dat zal Biden ook niet willen.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Harris is niet naar voren geschoven.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Dat er mensen zijn die denken dat dit moment niet volledig georchestreerd is bij de Democraten, natuurlijk is het dat. En goed om meteen Harris naar voren te schuiven zodat er geen ratrace kan ontstaan en de focus daadwerkelijk op het verslaan van Trump kan worden gelegd.
Het laatste wat je wil is dat dit chaotisch uitlekt. Een strakke regie is vereist.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat het weekend al langer rond zong was omdat de druk nóg verder werd opgevoerd deze week. Omdat Biden dus maar standvastig bleef. Tegen het begin van het weekend was de druk hoger dan ooit, maar er is niemand die zeker wist dat Biden dit ging doen op zondag.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat baseer ik bijvoorbeeld op de datum die al dagen rondzong, dat duidt op enige vorm van plannenmakerij. Maar ook gewoon in z’n algemeenheid, als je chaos wil moet je dit onvoorbereid doen. Dat zal Biden ook niet willen.
Dat ja. Dit zal alleen op het allerhoogste niveau bekend/besproken zijn.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het laatste wat je wil is dat dit uitlekt.
Inderdaad, er is een duidelijk scenario gemaakt om een wanordelijke machtswissel te voorkomen.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat baseer ik bijvoorbeeld op de datum die al dagen rondzong, dat duidt op enige vorm van plannenmakerij. Maar ook gewoon in z’n algemeenheid, als je chaos wil moet je dit onvoorbereid doen. Dat zal Biden ook niet willen.
Ze heeft al aardig wat endorsements in de tas, en de rest die enigszins kans lijken te maken zwijgen... als je echt ambities had om het Harris nog moeilijk te maken dan was dit wel het moment.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Harris is niet naar voren geschoven.
Niet degenen die er toe doen. Het zegt allemaal nog niets.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze heeft al aardig wat endorsements in de tas
Welk niveau is dat precies, behalve Biden en zijn directe omgeving?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ja. Dit zal alleen op het allerhoogste niveau bekend/besproken zijn.
Wie doet er volgens jou dan toe?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet degenen die er toe doen. Het zegt allemaal nog niets.
Natuurlijk nog wel een beetje de spanningsboog vasthouden voor de 2024 Democratic National Convention.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Obama, Clinton hadden direct een statement klaar dus vermoedelijk zij?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welk niveau is dat precies, behalve Biden en zijn directe omgeving?
Lijkt er wel opquote:Op zondag 21 juli 2024 23:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mensen als Pelosi, Schumer, Jeffries, etc. De mensen die er daadwerkelijk toe doen bij de partij.quote:
De DNC, Schumer, Jeffries, Obama en Pelosi en de kansrijke kandidaten.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welk niveau is dat precies, behalve Biden en zijn directe omgeving?
En hoe weet jij dat?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De DNC, Schumer, Jeffries, Obama en Pelosi en de kansrijke kandidaten.
Vraag is wel hoeveel dat endorsen nog betekent. Hier in Nederland gaan we er kennelijk van uit dat er in de VS nog hyperverzuilde constituencies bestaan, die allemaal klakkeloos of grotendeels wat hun voorgangers aanprijzen, maar hoeveel Nederlanders stemmen nog PVDA omdat het in de VARA-gids staat, of CDA omdat de lokale grootgrondbezitter dat een goed idee vindt? Aan de grotere endorsements gaat tegenwoordig een # vooraf.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze heeft al aardig wat endorsements in de tas, en de rest die enigszins kans lijken te maken zwijgen... als je echt ambities had om het Harris nog moeilijk te maken dan was dit wel het moment.
Vergeet Biden zelf niet.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De DNC, Schumer, Jeffries, Obama en Pelosi en de kansrijke kandidaten.
Dat zijn nog eenmaal de lui die je op een lijn moet hebben om een wanordelijk scenario te voorkomen.quote:
Dat is de campagne zelf, zegt ook nog niets. Als het Harris niet wordt komt er een nieuwe campagne.quote:
Dat is geen antwoord. Hoe weet jij dat zij allemaal op de hoogte waren voordat het statement er uit ging? Daarnaast, als zij allemaal al besloten hadden dat het Harris gaat worden, waar zijn hun endorsements?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zijn nog eenmaal de lui die je op een lijn moet hebben om een wanordelijk scenario te voorkomen.
In dit geval gaat het om de conventie natuurlijk waar democraten iemand moeten kiezen. Dan werkt dat zeker.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Vraag is wel hoeveel dat endorsen nog betekent. Hier in Nederland gaan we er kennelijk van uit dat er in de VS nog hyperverzuilde constituencies bestaan, die allemaal klakkeloos of grotendeels wat hun voorgangers aanprijzen, maar hoeveel Nederlanders stemmen nog PVDA omdat het in de VARA-gids staat, of CDA omdat de lokale grootgrondbezitter dat een goed idee vindt? Aan de grotere endorsements gaat tegenwoordig een # vooraf.
Je hebt altijd een statement klaar voor alles. Dat zegt ook niets, zeker omdat de statements zelf ook leeg waren.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Obama, Clinton hadden direct een statement klaar dus vermoedelijk zij?
Zou amateurisme zijn als dat niet afgestemd was.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Hoe weet jij dat zij allemaal op de hoogte waren voordat het statement er uit ging?
Wellicht komen die nog. Het is soms handig je kruit droog te houden.quote:Daarnaast, als zij allemaal al besloten hadden dat het Harris gaat worden, waar zijn hun endorsements?
Ja eens, alleen zie je nergens andere FEC filings voorbij komen van andere potentiële kandidaten. Wellicht dat die nog ingediend moeten worden?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is de campagne zelf, zegt ook nog niets. Als het Harris niet wordt komt er een nieuwe campagne.
Tja, je gokt dus maar wat.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou amateurisme zijn als dat niet afgestemd was.
[..]
Wellicht komen die nog. Het is soms handig je kruit droog te houden.
quote:"For my entire life, I've looked at my dad in awe. How could he suffer so much heartache and yet give so much of whatever remained of his heart to others?
"Not only in the policies he passed, but in the individual lives he's touched.
"Over a lifetime I have witnessed him absorb the pain of countless everyday Americans who he's given his personal phone number to, because he wanted them to call him when they were hurting. When their last hopes were slipping through their hands.
"That unconditional love has been his North Star as a President, and as a parent. He is unique in public life today in that there is no distance between Joe Biden the man and Joe Biden the public servant of the last 54 years.
"I'm so lucky every night I get to tell him I love him, and to thank him. I ask all Americans to join me tonight in doing the same.
"Thank you, Mr. President. I love you, Dad."
Arme AOCquote:Op zondag 21 juli 2024 23:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de DNC, de topfunctionarissen uit het congres, Obama en de kansrijke opvolgkandidaten. Meer niet.
Enkele lagere knuppels zijn een paar uur geleden geinstrueerd.
Die staat er bij de partijbonzen volgens mij sowieso niet zo goed opquote:
Verder ook wel prima positie. Ze is niet zo links om moderates af te schrikken. Maar de kans om een vrouwelijke president te krijgen zal de meest linksen ook wel binnenboord houden.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:53 schreef Perrin het volgende:
De contrasten kunnen niet scherper zijn..
Een president die weet wanneer hij moet opstappen versus een ex-president die alles op alles zet om zo lang mogelijk aan de macht te zijn.
Een kandidate die openbaar aanklager was versus een kanidaat die een veroordeeld crimineel is.
Kijk er nu al naar uit dat Trump straks verslagen wordt door een vrouw met een kleurtje.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder ook wel prima positie. Ze is niet zo links om moderates af te schrikken. Maar de kans om een vrouwelijke president te krijgen zal de meest linksen ook wel binnenboord houden.
quote:Op maandag 22 juli 2024 00:02 schreef Hexagon het volgende:
Voordeel is dat ook het gezeur over Gaza niet zo relevant meer is.
En de 'Biden Crime Family'quote:Op maandag 22 juli 2024 00:02 schreef Hexagon het volgende:
Een aardig deel van Gen-Z ziet hem het liefst in een kist, maar ok.quote:
Dat boeit niemand buiten de Trump-cult. Belangrijkste kans lijkt me dat het punt dat de Democratische kandidaat een seniele oude dwaas zou zijn van tafel is.quote:
In het land waar je bij de douane eruit wordt gepikt om datzelfde kleurtjequote:Op zondag 21 juli 2024 23:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kijk er nu al naar uit dat Trump straks verslagen wordt door een vrouw met een kleurtje.
Haley had natuurlijk gewoon de ballen moeten hebben om Trump niet te endorsen...quote:Op maandag 22 juli 2024 00:11 schreef AnneX het volgende:
Was destijds ook een leuke opmerking:
[ x ]
Zou lachen zijn wanneer Harris de middelvinger geeft aan Netanyahuquote:Op maandag 22 juli 2024 00:02 schreef Hexagon het volgende:
Maar dan kom je niet in aanmerking voor een kabinetsfunctie onder Trump.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Haley had natuurlijk gewoon de ballen moeten hebben om Trump niet te endorsen...
Alleen de topmensen zullen geraadpleegd zijn, dat is te doen gebruikelijk.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Die is voor de rest van haar leven niet geloofwaardig meer.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Haley had natuurlijk gewoon de ballen moeten hebben om Trump niet te endorsen...
Heb je het ze gevraagd?quote:Op maandag 22 juli 2024 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen de topmensen zullen geraadpleegd zijn, dat is te doen gebruikelijk.
Nah, hij heeft nu lekker veel bewegingsvrijheid en Harris ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:26 schreef ExTec het volgende:
Maar dan moet Joe ook maar gewoon aftreden.
Mag Kamala alvast ruiken aan haar nieuwe positie.
Maar dan zijn alle daden van Kamala ineens "presidentieel".quote:Op maandag 22 juli 2024 00:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nah, hij heeft nu lekker veel bewegingsvrijheid en Harris ook.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:26 schreef ExTec het volgende:
Maar dan moet Joe ook maar gewoon aftreden.
Mag Kamala alvast ruiken aan haar nieuwe positie.
Ik zag op tv, dacht CNN of NBC dat Biden de beslissing 6/12 uur geleden genomen had. Dat is vrij kort.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Dat is gewoon hoe het spel werkt. Biden krijgt even de ruimte om zijn besluit met decorum en zonder stoorzenders te communiceren en morgen komen de andere Democratische leiders met hun endorsements/voorkeuren.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zag op tv, dacht CNN of NBC dat Biden de beslissing 6/12 uur geleden genomen had. Dat is vrij kort.
Natuurlijk niet. Als President heb je nu eenmaal enorm veel verplichtingen en werk te doen buiten campagne voeren, de VP heeft dat niet of kan zaken met gemak afzeggen om campagne te voeren.quote:
Zo te zien sorteert hij hiermee ook voor als VP voor haar.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:28 schreef Kijkertje het volgende:
Daar is de endorsement van Josh Shapiro voor Kamala Harris
[ x ]
Wat een slecht excuus.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als President heb je nu eenmaal enorm veel verplichtingen en werk te doen buiten campagne voeren, de VP heeft dat niet of kan zaken met gemak afzeggen om campagne te voeren.
Hij zegt iig niet dat hij daar niet beschikbaar voor isquote:Op maandag 22 juli 2024 00:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo te zien sorteert hij hiermee ook voor als VP voor haar.
Ik zou eens naar zijn agenda kijken van de afgelopen maanden.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat een slecht excuus.
Biden doet al maanden niks meer (artikel waar uit kwam dat er al 9 maanden geen kabinets overleg meer was geweest, en als er wel een gesprek was, van te voren vragen inleveren zodat er een van voor tot achter geregisseerd gesprek plaats vond.)
Daar zal best wel animo voor zijn, ja. Zeker als men achter Harris gaat staan als de kandidaat, wat waarschijnlijk lijkt, zal er veel interesse zijn om running mate te zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij zegt iig niet dat hij daar niet beschikbaar voor is
En dat telltale artikel negeren.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zou eens naar zijn agenda kijken van de afgelopen maanden.
Zelfs het omgekeerde: "will do everything I can to help elect!"quote:Op maandag 22 juli 2024 00:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij zegt iig niet dat hij daar niet beschikbaar voor is
Ik ben overigens wel benieuwd wie men naar voren gaat schuiven als running mate van Harris, zal vermoedelijk een witte man moeten zijn en dat verkleint het aantal kandidaten alvastquote:Op maandag 22 juli 2024 00:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zelfs het omgekeerde: "will do everything I can to help elect!"
Vraag is niet of hij niks deed, zal vast wel wat gedaan hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, dan negeer je het niet en negeren wij jouw posts erover
Nee er is geen reden waarom Biden nu zou aftreden. Hij blijft een prima president.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag is niet of hij niks deed, zal vast wel wat gedaan hebben.
(Ok, dat zei ik wel, ik chargeerde)
Schiet/schoot hij tekort: ja.
En dat kan kamala dan ook prima; tijdelijk, om her en der campagne te gaan voeren.
Sowieso; zittende presidenten voeren wel eens campagne. Die zien daar dan ook niet van af, vanwege: druk druk druk.
Derhalve: Biden kan niet aftreden om plaats te maken voor kamala, want dan is ze ineens zo druk -> slecht excuus.
Leuke snuffelstage.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zal best wel animo voor zijn, ja. Zeker als men achter Harris gaat staan als de kandidaat, wat waarschijnlijk lijkt, zal er veel interesse zijn om running mate te zijn.
Je vergeet een ding. Een nieuwe VP moet dan door beide huizen goedgekeurd worden en daar gaan de Republikeinen nooit aan mee werken. Biden blijft gewoon in functie tot januari 2025.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag is niet of hij niks deed, zal vast wel wat gedaan hebben.
(Ok, dat zei ik wel, ik chargeerde)
Schiet/schoot hij tekort: ja.
En dat kan kamala dan ook prima; tijdelijk, om her en der campagne te gaan voeren.
Sowieso; zittende presidenten voeren wel eens campagne. Die zien daar dan ook niet van af, vanwege: druk druk druk.
Derhalve: Biden kan niet aftreden om plaats te maken voor kamala, want dan is ze ineens zo druk -> slecht excuus.
Zijn buitenland beleid is schokkend slecht.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee er is geen reden waarom Biden nu zou aftreden. Hij blijft een prima president.
Daar ben ik het ook niet mee eens maar dat gaat echt niet veranderen als hij nu aftreedt.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn buitenland beleid is schokkend slecht.
Dat hij domestisch een prima president is, neem ik zomaar van je aan.
Maar ik woon daar niet.
Shapiro is ook nog eens gouverneur, hem VP maken kost de Democraten dus ook geen zetel in het Huis of de Senaat. Dat zijn serieuze voordelen.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Shapiro lijkt me tactisch gezien de beste running mate. Je hebt Pennsylvania nodig om te winnen.
Als zijn huidige NSC zijn huidige NSC blijft, weet je 100% zeker dat er niks veranderd.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook niet mee eens maar dat gaat echt niet veranderen als hij nu aftreedt.
Biden was niet perfect maar we mogen toch wel blij zijn met een president die zo Atlantisch is ingesteld.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook niet mee eens maar dat gaat echt niet veranderen als hij nu aftreedt.
Er is nu haast geboden. Dat soort dingen kosten allemaal tijd als het al gaat gebeuren dat het dan een NSC met hele andere plannen. Wat me sterk lijkt.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als zijn huidige NSC zijn huidige NSC blijft, weet je 100% zeker dat er niks veranderd.
Als hij weg gaat, kan er een nieuwe NSC aantreden.
quote:Op maandag 22 juli 2024 01:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Biden was niet perfect maar we mogen toch wel blij zijn met een president die zo Atlantisch is ingesteld.
Ja, nou, wat aan atlanticus.quote:"I think he has been wrong on nearly every major foreign policy and national security issue over the past four decades,” former Defense Secretary Robert Gates says of Vice President Joe Biden in his new book coming out later this month.
Ja, ook daarom. Het wordt Shapiro, mark my words.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Shapiro is ook nog eens gouverneur, hem VP maken kost de Democraten dus ook geen zetel in het Huis of de Senaat. Dat zijn serieuze voordelen.
Wat heeft OBL te maken met atlanticist zijn? Die connectie ontgaat mij totaal.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Ja, nou, wat aan atlanticus.
Voorproefje: hij was TEGEN het afschieten van OBL.
Andere voorbeelden van hoe deze 'atlanticus' vrij consequent aan the wrong side of history zat vinden,
Laat ik aan jou over
quote:"As had been true in every major decision I'd made as president," Obama writes, "I appreciated Joe's willingness to buck the prevailing mood and ask tough questions, often in the interest of giving me the space I needed for my own internal deliberations."
https://www.theguardian.c(...)biden-bin-laden-raid
Hmm...niet alleen voor de VP, nee. De juiste keuze kan je wel voordelen bij bepaalde groepen kiezers geven.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ook daarom. Het wordt Shapiro, mark my words.
Overigens vraag ik me af wie nou stemt vanwege de VP. Zijn die mensen er echt?
But what about Andy Beshear?quote:Op maandag 22 juli 2024 01:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is de hypothese ja, als ene soort van handreiking naar bepaalde kiezersgroepen dat ze zich gekend voelen. Maar maakt het precieze poppetje echt uit, afgezien van het profiel? Ben benieuwd naar de data daarover.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm...niet alleen voor de VP, nee. De juiste keuze kan je wel voordelen bij bepaalde groepen kiezers geven.
Het wereld politie agentje zal nu eenmaal zo af en toe wereld politie agentje acties moeten ondernemen.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft OBL te maken met atlanticist zijn? Die connectie ontgaat mij totaal.
Niks over gehoord. Misschien? Aan de andere kant hebben ze misschien liever dat hij zich ooit eens richt op een onwaarschijnlijke Senaatszetel in Kentucky oid?quote:Op maandag 22 juli 2024 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
But what about Andy Beshear?
Die werd ook heel vaak genoemd maar ik zie geen enkele statement van hem (vooralsnog).
Nogmaals, je praat onzin hier. Biden's positie was niet pacifistisch of tegen het omleggen van Bin Laden.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het wereld politie agentje zal nu eenmaal zo af en toe wereld politie agentje acties moeten ondernemen.
Dan is een halve pacifist op die positie allicht niet verstandig.
LOL,quote:Op maandag 22 juli 2024 01:09 schreef Tijger_m het volgende:
En zo simpel als jij het stelt was het uiteraard niet:
Maar het gaat wat verder dan dit he?quote:Op maandag 22 juli 2024 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, je praat onzin hier. Biden's positie was niet pacifistisch of tegen het omleggen van Bin Laden.
Vertel? Heeft hij tegen Oekraine gezegd "Barst maar, ik vind Poetin een fijne vent en ik wil nog graag een hotel bouwen in Moskou"?quote:
Als Democraat kan hij dat vergeten en als Independent maakt hij geen schijn van kans. En Trump heeft de VP post al ingevuld.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:19 schreef Kijkertje het volgende:
Joe Manchin is considering running for president.
Neuh. Ga zelf maar zoeken.quote:
Ah, de belachelijkmaking. Leuk.quote:Heeft hij tegen Oekraine gezegd "Barst maar, ik vind Poetin een fijne vent en ik wil nog graag een hotel bouwen in Moskou"?
Wat jij wil en ja, hou dat maar lekker in NWS.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neuh. Ga zelf maar zoeken.
[..]
Ah, de belachelijkmaking. Leuk.
Maar ik kan een boekje open doen, over hoe biden & clan wezenlijke hulp voor oekraine keer op keer traineert. Maar daar is een ander topic voor.
Shapiro zou een hele goede keus zijn, met bijvoorbeeld Whitmer als VP.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Twee VP's? Ik geloof niet dat het zo werkt.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Shapiro zou een hele goede keus zijn, met bijvoorbeeld Whitmer als VP.
Huh?quote:Op maandag 22 juli 2024 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Twee VP's? Ik geloof niet dat het zo werkt.
Mischien moet je de post waar je op reageerde goed lezen. Shapiro werd als VP genoemd, niet als kandidaat.quote:
Oh, zo. Nou ja omgekeerd kan natuurlijk ook, als Whitmer wil.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je de post waar je op reageerde goed lezen. Shapiro werd als VP genoemd, niet als kandidaat.
Neem je tijd om te wennen aan Harris als de Democratische presidentskandidaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, zo. Nou ja omgekeerd kan natuurlijk ook, als Whitmer wil.
Whitmer wil niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, zo. Nou ja omgekeerd kan natuurlijk ook, als Whitmer wil.
Dat is nog helemaal niet besloten, waar heb je het over?quote:Op maandag 22 juli 2024 01:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neem je tijd om te wennen aan Harris als de Democratische presidentskandidaat.
quote:At least 15 Democratic senators are voicing support for Vice President Harris as the new Democratic presidential nominee after President Biden ended his reelection campaign Sunday.
They include Sens. Tammy Baldwin (Wis.), Mark R. Warner (Va.), Elizabeth Warren (Mass.), Tim Kaine (Va.), Patty Murray (Wash.), Mark Kelly (Ariz.), Tina Smith (Minn.), Jon Ossoff (Ga.), Edward J. Markey (Mass.), Chris Murphy (Conn.), Debbie Stabenow (Mich.), Martin Heinrich (N.M.), Ben Cardin (D-Md.), Alex Padilla (Calif.) and Chris Coons (Del.).
https://www.washingtonpos(...)mp-campaign-updates/
Na een nachtje of misschien twee slapen geraak je vanzelf in de acceptatie-fase.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet besloten, waar heb je het over?
Echt, he?quote:An adviser to Sen. Joe Manchin III (I-W.Va.) confirmed that the senator is considering re-registering as a Democrat to compete for the Democratic nomination for president. The adviser, Jonathan Kott, declined to share more details about Manchin’s plans at this stage.
Wat lul je nou manquote:Op maandag 22 juli 2024 01:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Na een nachtje of misschien twee slapen geraak je vanzelf in de acceptatie-fase.
Prima, maar als iemand die al wat ouder is, heb ik qua buitenland beleid geen slechtere president dan meneer biden gezien.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat jij wil en ja, hou dat maar lekker in NWS.
Zeker ook bang dat het Harris wordt.quote:
Ik ben deze week 60, ik kan mij een flink aantal President herinneren en ik durf gerust te zeggen dat een fiks aantal het er slechter af bracht dan Biden. Waaronder zijn voorganger. En Bush jr.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Prima, maar als iemand die al wat ouder is, heb ik qua buitenland beleid geen slechtere president dan meneer biden gezien.
Dus kreten als dat we blij mogen zijn met hem als "atlanticus" zijn nogal misplaatst.
Die ene stem tot nu toe van meneer Lloyd Doggett is wel interessant. Hij heeft opgeroepen tot terugtrekking van Biden én hij doet Harris niet endorsen.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
Hier is overigens te volgen wie of wat Harris inmiddels als endorsed heeft:
https://www.washingtonpos(...)s/?itid=lk_fullstory
De teller staat momenteel op 116 met 1 stem voor een open primary.
Maar kijk je dan naar binnenlandse beleid?quote:Op maandag 22 juli 2024 01:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben deze week 60, ik kan mij een flink aantal President herinneren en ik durf gerust te zeggen dat een fiks aantal het er slechter af bracht dan Biden. Waaronder zijn voorganger. En Bush jr.
Zo te zien niemand, hij wil een open conventie waar iedereen zich kandidaat kan stellen. Nu weet ik niet, procedureel, wat nu de situatie is en of de conventie niet sowieso, technisch, een open conventie is want uiteindelijk is de winnaar van de primary Biden geweest. Weliswaar met Harris maar die was niet de kandidaat, natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Die ene stem tot nu toe van meneer Lloyd Doggett is wel interessant. Hij heeft opgeroepen tot terugtrekking van Biden én hij doet Harris niet endorsen.
Wel benieuwd wie hij dan in gedachten heeft als geschikte kandidaat.
Dat is toch logisch? Niemand zit te wachten op nog meer onenigheid. 'Unity' is nu vereist en Kamala Harris is de meest aangewezen persoon om Biden te vervangen als kandidaatquote:Op maandag 22 juli 2024 01:35 schreef MoreDakka het volgende:
Oh natuurlijk, iedereen die Biden tot de laatste snik verdedigde gaat nu maar onvoorwaardelijk achter Harris staanAlsof het een monarchie is. Walgelijk gedrag.
Nee, naar het buitenlandse, daar hadden we het tenslotte over.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar kijk je dan naar binnenlandse beleid?
Ben je amerikaan?
Noem mij 1 ding wat hij goed doet op dat vlak.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, naar het buitenlandse, daar hadden we het tenslotte over.
Nee, de reden dat Biden er uit stapt is omdat hij de verkiezingen niet kan winnen. Dan moet de vervanger iemand zijn die dat wél kan. Dat is vereist. Er is geen enkele reden om zomaar aan te nemen dat dat Harris is, alleen maar omdat ze in 2020 als VP gekozen werd vanwege haar huidskleur.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Niemand zit te wachten op nog meer onenigheid. 'Unity' is nu vereist en Kamala Harris is de meest aangewezen persoon om Biden te vervangen als kandidaat
Gelijk heeft hij.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Newsom geeft zijn endorsement aan Harris, dus hij gaat het dit jaar iig niet proberen.
Dat had ik ook niet verwacht om eerlijk te zijn en een ticket bestaande uit 2 Californieers zie ik ook niet gebeuren.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Newsom geeft zijn endorsement aan Harris, dus hij gaat het dit jaar iig niet proberen.
En als ze wint, ook over 4 jaar niet, want dan gaat ze hoogstwaarschijnlijk nog een keer.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
NAVO, Taiwan, Oekraine, Israel, herstel relaties in Europa en Azie na Trump. Dat lijkt mij voor nu, gezien het late uur, wel even voldoende.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Noem mij 1 ding wat hij goed doet op dat vlak.
De kans om de verkiezingen te winnen wordt er niet groter op als er eerst nog gebakkelei over de kandidaat komt. Nogmaals: als Biden het niet doet is Harris de meest angewezen persoon. Dat is altijd zo geweest. Zij is de VP.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, de reden dat Biden er uit stapt is omdat hij de verkiezingen niet kan winnen. Dan moet de vervanger iemand zijn die dat wél kan. Dat is vereist. Er is geen enkele reden om zomaar aan te nemen dat dat Harris is, alleen maar omdat ze in 2020 als VP gekozen werd vanwege haar huidskleur.
Nogmaals: het is geen monarchie. Niemand heeft op Harris gestemd.
Dat zit er wel in, ja. Harris heeft geen leeftijdsprobleem...hoewel ze wel 59 is dus in 2028 is ze ook al aardig op pensioengerechtigde leeftijd.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En als ze wint, ook over 4 jaar niet, want dan gaat ze nog een keer natuurlijk.
Dat gebakkelei is er nu sowieso. En niet waar, want als daar een kandidaat uit komt die kan winnen is het nog steeds de moeite waard. Dat is het enige dat telt, verder niets. De enige vraag over Harris die geldig is, is: kan ze de verkiezingen winnen. Zo nee, dan boeit haar huidige positie als VP niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De kans om de verkiezingen te winnen worden er niet groter op als er eerst nog gebakkelei over de kandidaat komt.
quote:Op maandag 22 juli 2024 01:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Prima, maar als iemand die al wat ouder is, heb ik qua buitenland beleid geen slechtere president dan meneer biden gezien.
Dus kreten als dat we blij mogen zijn met hem als "atlanticus" zijn nogal misplaatst.
Of wat deed Bush Jr. beter dan Biden nu doet?quote:Op maandag 22 juli 2024 01:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Noem mij 1 ding wat hij goed doet op dat vlak.
Wat heeft hij op dat gebied gedaan dan?quote:
Ah, ja heel veel lippendienst. Voor de rest niks.quote:Taiwan,
Gewoon: nee.quote:Oekraine,
Uh huh,quote:Israel,
quote:herstel relaties in Europa en Azie na Trump.
China ook. Over Israel kan je twisten maar dat verandert toch niet met een andere kandidaat. Er ligt een verdrag met Israel waar iedere president zich aan moet houden tenzij het Congres anders beslist.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NAVO, Taiwan, Oekraine, Israel, herstel relaties in Europa en Azie na Trump. Dat lijkt mij voor nu, gezien het late uur, wel even voldoende.
Hopelijk leeft Trump dan nog, zodat hij het nog eens kan proberen na zijn celstraf uitgezeten te hebben voor die geheime documenten.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zit er wel in, ja. Harris heeft geen leeftijdsprobleem...hoewel ze wel 59 is dus in 2028 is ze ook al aardig op pensioengerechtigde leeftijd.
En aangezien de democraten afhankelijk zijn van groepen als de Black Caucus en afro-amerikanen, en dan met name vrouwen, zou het natuurlijk een enorm achterlijke zet om 1 of andere blanke kandidaat naar voor te schuiven waar het halve land niks van weet wanneer je al een persoon als Kamala hebt.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De kans om de verkiezingen te winnen wordt er niet groter op als er eerst nog gebakkelei over de kandidaat komt. Nogmaals: als Biden het niet doet is Harris de meest angewezen persoon. Dat is altijd zo geweest. Zij is de VP.
Het is idd geen monarchie en de delegates gaan daarover stemmen. Neemt niet weg dat met zoveel endorsements het ongetwijfeld Harris gaat worden.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gebakkelei is er nu sowieso. En niet waar, want als daar een kandidaat uit komt die kan winnen is het nog steeds de moeite waard. Dat is het enige dat telt, verder niets. De enige vraag over Harris die geldig is, is: kan ze de verkiezingen winnen. Zo nee, dan boeit haar huidige positie als VP niet.
De Democratische partij is geen monarchie.
Dat kun je helemaal niet weten. En voor de zoveelste keer: de belangrijkste mensen hebben nog helemaal niemand naar voren geschoven.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is idd geen monarchie en de delegates gaan daarover stemmen. Neemt niet weg dat met zoveel endorsements het ongetwijfels Harris gaat worden.
Denk dat we er voor moeten waken om een dieptepunt in VS' buitenland beleid als de norm te stellen.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:50 schreef FYazz het volgende:
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het buitenland beleid van Bush Jr. zeer nadelig heeft uitgepakt voor Amerika (en de wereld).
Identiteitspolitiek werkt niet op grote schaal.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:53 schreef OMG het volgende:
[..]
En aangezien de democraten afhankelijk zijn van groepen als de Black Caucus en afro-amerikanen, en dan met name vrouwen, zou het natuurlijk een enorm achterlijke zet om 1 of andere blanke kandidaat naar voor te schuiven waar het halve land niks van weet wanneer je al een persoon als Kamala hebt.
Als de conventie doorgaat ga ik er vanuit dat de delegates grotendeels op op haar stemmen.
Ieder andere zet lijkt me alleen maar meer onduidelijkheid en grotere kans op verliezen te veroorzaken.
Ja, het zou alleen Harris niet worden als ze zelf net als Biden er voor kiest het niet te willen.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:53 schreef OMG het volgende:
[..]
En aangezien de democraten afhankelijk zijn van groepen als de Black Caucus en afro-amerikanen, en dan met name vrouwen, zou het natuurlijk een enorm achterlijke zet om 1 of andere blanke kandidaat naar voor te schuiven waar het halve land niks van weet wanneer je al een persoon als Kamala hebt.
Als de conventie doorgaat ga ik er vanuit dat de delegates grotendeels op op haar stemmen.
Ieder andere zet lijkt me alleen maar meer onduidelijkheid en grotere kans op verliezen te veroorzaken.
De conventie gaat door, dat is 1000% zeker omdat pas bij de conventie een kandidaat officieel kandidaat is, dat is het, officieel, enige doel van de conventie.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:53 schreef OMG het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Harris heeft zelf geen macht hier.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, het zou alleen Harris niet worden als ze zelf net als Biden er voor kiest het niet te willen.
Jij stelde dat Biden de slechtse van allemaal was, nu stel je dat Bush het dieptepunt was. Kom aan, zeg, wel een beetje eerlijk blijven.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat we er voor moeten waken om een dieptepunt in VS' buitenland beleid als de norm te stellen.
Omgedraaid: denk je dat rus was begonnen aan haar campagne van oekrainse steden platbombarderen als Jr. prez was?
De laatste die China echt aanpakte, met bepaalde import tarieven, was orange man.quote:
Ik zou geld op de andere kandidaten zetten als ik jou wasquote:Op maandag 22 juli 2024 01:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Identiteitspolitiek werkt niet op grote schaal.
Biden heeft exact hetzelfde gedaan met die tarieven. Idioot gedrag, maar dit had je kunnen weten.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
De laatste die China echt aanpakte, met bepaalde import tarieven, was orange man.
Maar sluipenderwijs glijden we af naar jostiband verwachtingsniveau, zoals we maar 'iets' doen, is het goed?
Nevermind effectiviteit enzo.
Dan weet je er weinig van, Trump heeft zijn handelsoorlog met China gewoon verloren, Biden daarentegen heeft het veel beter aangepakt, tarieven gehandhaaft en versterkt maar gericht en niet als een malloot gaan schoppen en dan gewoon kapituleren.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
De laatste die China echt aanpakte, met bepaalde import tarieven, was orange man.
Maar sluipenderwijs glijden we af naar jostiband verwachtingsniveau, zoals we maar 'iets' doen, is het goed?
quote:Op maandag 22 juli 2024 01:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ligt aan je perspectief.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij stelde dat Biden de slechtse van allemaal was, nu stel je dat Bush het dieptepunt was. Kom aan, zeg, wel een beetje eerlijk blijven.
Omdat dit is hoe het politiek werkt. De partij wil na weken onzekerheid en gedoe eenheid; iets wat normaal via de primaries gebeurt. Biden had natuurlijk niet een ander dan zijn eigen VP geendorsed, want dat zou een brevet van onvermogen zijn geweest en anderen gaan daar uiteraard niet opzichtig tegenin, behalve misschien Manchin ofzo.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Harris heeft zelf geen macht hier.
Ik snap hier weinig van. Poetin zit er al geruime tijd, had tenminste 1 president geheel in zijn zak zitten en het probleem is Biden?quote:Op maandag 22 juli 2024 02:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ligt aan je perspectief.
Mijn perspectief is die van west-europeaan, en nu hebben we 1000 km verderop een revanchistische dictatuur die probeert zichzelf te laten gelden.
Ik vereenzelvig me niet met amerikanen, zoals hier de norm lijkt.
Zoals dat de leeftijd van een president ineens geen probleem meer is, terwijl er nu nog een kandidaat is die ouder is dan toen Biden president werd. Of dat de Democraten tenminste snel actie ondernemen als hun kandidaat 'not fit' is voor het presidentschap. Daar kunnen ze bij de GOP nog een puntje aan zuigen.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen iets inhoudelijks te melden.
Dat Biden zijn VP zou endorsen is logisch, maar daar houdt het dan ook wel bij op. De echte nominatie moet nog beginnen, en dat hangt puur en alleen af van de vraag wie Trump kan verslaan. Daar heeft Biden niets meer over te zeggen en Harris al helemaal niet. Al dat gelul over eenheid ten spijt.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Omdat dit is hoe het politiek werkt. De partij wil na weken onzekerheid en gedoe eenheid; iets wat normaal via de primaries gebeurt. Biden gaat natuurlijk niet een ander dan zijn eigen VP endorsen, want dat zou een brevet van onvermogen zijn en anderen gaan daar uiteraard niet opzichtig tegenin, behalve misschien Manchin ofzo.
Nou ja, je stelde zelf dat Biden de slechtste was ooit. Daarop reageerde ik. Terwijl je het met mij eens bent dat het buitenlands beleid van Bush Jr. een blijvend dieptepunt is.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat we er voor moeten waken om een dieptepunt in VS' buitenland beleid als de norm te stellen.
Omgedraaid: denk je dat rus was begonnen aan haar campagne van oekrainse steden platbombarderen als Jr. prez was?
Goed zo jochiequote:Op maandag 22 juli 2024 02:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zoals dat de leeftijd van een president ineens geen probleem meer is, terwijl er nu nog een kandidaat is die ouder is dan toen Biden president werd. Of dat de Democraten tenminste snel actie ondernemen als hun kandidaat 'not fit' is voor het presidentschap. Daar kunnen ze bij de GOP nog een puntje aan zuigen.
Ja, je hebt een formeel proces wat nog moet volgen tijdens de conventie, maar met de endorsement van Biden voor Harris betekent dat de facto dat de delegates die Biden won zullen switchen naar Harris, hoewel ze dat formeel niet hoeven doen. En de rest van de partij ziet dat dat gaat gebeuren en endorsed haar dus ook, want ze willen eenheid. Het liefst had men waarschijnlijjk een normale primary gehad, maar ja.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat Biden zijn VP zou endorsen is logisch, maar daar houdt het dan ook wel bij op. De echte nominatie moet nog beginnen, en dat hangt puur en alleen af van de vraag wie Trump kan verslaan. Daar heeft Biden niets meer over te zeggen en Harris al helemaal niet. Al dat gelul over eenheid ten spijt.
Sowieso is dat onzin want dan zou Harris nu al genomineerd zijn.
Ja, zelf 0 F-16s leveren, wel protserig op pers conferenties claimen dat HUN F-16s leveren, terwijl europeanen het doen, terwijl ze woestijnen vol hebben, en daar weigeren er ook maar een van te leveren,quote:Op maandag 22 juli 2024 02:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap hier weinig van. Poetin zit er al geruime tijd, had tenminste 1 president geheel in zijn zak zitten en het probleem is Biden?
Ossetie in 2008, Bush was President en sprak wat stoere taal over Rusland maar deed niets behalve humanitaire hulp aan Georgie.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:05 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nou ja, je stelde zelf dat Biden de slechtste was ooit. Daarop reageerde ik. Terwijl je het met mij eens bent dat het buitenlands beleid van Bush Jr. een blijvend dieptepunt is.
Een "als dan-vraag" vind ik altijd lastig te beantwoorden.
Maar jij doelt in deze erop dat Rusland het niet durfde onder Bush en wel onder Biden? Omdat Bush harde taal bezigde en Biden soft?
Ja, en dat idee, mbt orange man, leeft nu ook vrij breed.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:05 schreef FYazz het volgende:
Maar jij doelt in deze erop dat Rusland het niet durfde onder Bush en wel onder Biden? Omdat Bush harde taal bezigde en Biden soft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Nee, daar is geen enkele reden toe. De delegates hebben zoals het er nu voor staat een volledig vrije stem. Het idee dat ze allemaal de facto naar Harris zouden overstappen alleen maar omdat Biden het zegt heeft geen onderbouwing.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, je hebt een formeel proces wat nog moet volgen tijdens de conventie, maar met de endorsement van Biden voor Harris betekent dat de facto dat de delegates die Biden won zullen switchen naar Harris, hoewel ze dat formeel niet hoeven doen.
In de verklaring van het Witte Huis word met geen woord gerept dat het Amerikaanse F-16's zijn anders. Mischien lees je de verkeerde publicatiesquote:Op maandag 22 juli 2024 02:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, zelf 0 F-16s leveren, wel protserig op pers conferenties claimen dat HUN F-16s leveren, terwijl europeanen het doen, terwijl ze woestijnen vol hebben, en daar weigeren er ook maar een van te leveren,
Sorry, meneer biden is The Executive - zijn schuld.
quote:Op maandag 22 juli 2024 02:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dat idee, mbt orange man, leeft nu ook vrij breed.
Want orange man, is onvoorspelbaar.Alsof Trump oorlogen kan beeindigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absurd idee
![]()
Hij heeft de memo waar bepaalde posters hier zo van overtuigd zijn dus schijnbaar niet gekregen.quote:Former President Barack Obama endorsed an open Democratic primary process at the convention next month — less than an hour after former President Bill Clinton endorsed Vice President Kamala Harris for president.
“I have extraordinary confidence that the leaders of our party will be able to create a process from which an outstanding nominee emerges,” Obama said in a statement, which did not mention Harris. “I believe that Joe Biden’s vision of a generous, prosperous, and united America that provides opportunity for everyone will be on full display at the Democratic Convention in August.”
Nope. Verloren militair materiel, zoals de anno wat bekendere M270 MRLS, netjes aangevuld.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ossetie in 2008, Bush was President en sprak wat stoere taal over Rusland maar deed niets behalve humanitaire hulp aan Georgie.
De facto is het een open conventie, he? Maar zonder een tegen kandidaat is dat snel bekeken qua stemmen.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:13 schreef MoreDakka het volgende:
Obama snapt het:
[..]
Hij heeft de memo waar bepaalde posters hier zo van overtuigd zijn dus schijnbaar niet gekregen.
Vanuit een West-Europeaans perspectief begrijp ik je uitspraak nog minder.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ligt aan je perspectief.
Mijn perspectief is die van west-europeaan, en nu hebben we 1000 km verderop een revanchistische dictatuur die probeert zichzelf te laten gelden.
Ik vereenzelvig me niet met amerikanen, zoals hier de norm lijkt.
Want Fox News is helemaal niet biased.quote:
Obama zegt dus dat er kandidaten moeten zijn hé?quote:Op maandag 22 juli 2024 02:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De facto is het een open conventie, he? Maar zonder een tegen kandidaat is dat snel bekeken qua stemmen.
quote:Op maandag 22 juli 2024 02:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In de verklaring van het Witte Huis word met geen woord gerept dat het Amerikaanse F-16's zijn anders. Mischien lees je de verkeerde publicaties
quote:Op maandag 22 juli 2024 02:13 schreef MoreDakka het volgende:
Obama snapt het:
[..]
Hij heeft de memo waar bepaalde posters hier zo van overtuigd zijn dus schijnbaar niet gekregen.
Sws kan niemand een kandidaat tegenhouden voor het presidentschap te gaan!quote:Op maandag 22 juli 2024 02:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Obama zegt dus dat er kandidaten moeten zijn hé?Want hij noemt expliciet niet Harris. Waarom zou hij dat niet doen? Het was toch allemaal al in kannen en kruiken en gecoordineerd?
Hij zegt overigens niets over een open conventie in dat bericht. Noch zegt hij iets over andere kandidaten.quote:
Wie zegt datquote:Op maandag 22 juli 2024 02:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niemand kan sws een kandidaat tegenhouden voor het presidentschap te gaan!
Jawel, maar dit is nogal binair.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
Vanuit een West-Europeaans perspectief begrijp ik je uitspraak nog minder.
Het beleid van Bush heeft Europa heel veel geld gekost en zorgen gekost en had als gevolg dat moslimterreur zoals we dat nu kennen heeft kunnen uitgroeien in Europa. Als er 1 regering was die uitzichtloos revanchistisch was dan was het de regering onder Bush Jr. wel.
Tuurlijk, hij moest ook dealen met heftige problematiek. Echter de gevolgen van de blinde haat en obsessie waarmee na 9/11 de oorlog op terrorisme (ipv de daadwerkelijke terroristen) is gestart voelen we nu nog steeds.
Overigens deden zijn opvolgers het qua Afghanistan niet beter.
Nee, maar wel over een proces, wat wellicht wat meer behelst dan dat Biden een endorsement doet en de rest dat dan volgt. Ik lees het meer als dat hij zich wat op de vlakte houdt.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij zegt overigens niets over een open conventie in dat bericht.
Jawel, hij noemt het proces en de conventie. Het proces is nog niet begonnen en moet nog gemaakt worden. Dat is expliciet wat hij zegt, dat betekent dat er dus nog geen duidelijke keuze is gemaakt.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij zegt overigens niets over een open conventie in dat bericht.
Dat kan niet. Want wat Oekraine nodig heeft is mankracht en dat is nu net geen optie.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, maar dit is nogal binair.
Er is OF een Bush Jr. die ronduit met militair avonturisme bezig is,
OF er is een Biden die WEIGERT oekraine het materiel te geven om te winnen.
En daar zit niks tussen.
Maar ja; daar zit wat tussen.
Je KAN oekraine gewoon alles geven wat ze nodig hebben om te winnen, ZONDER dat je moet vervallen in militair avonturisme.
Hoe dan?quote:
Ja, zo zie ik het ook, het laatste dus.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, maar wel over een proces, wat wellicht wat meer behelst dan dat Biden een endorsement doet en de rest dat dan volgt. Ik lees het meer als dat hij zich wat op de vlakte houdt.
De mensen die er toe doen komen juist niet met een endorsement voor Harris. Dat moet je toch een keer onder ogen gaan zien.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, zo zie ik het ook, het laatste dus.
Gezien de stortvloed aan endorsements van de mensen die er toe doen denk ik niet dat er veel interesse zal zijn om tegen Harris te kandideren.
Hoe kunnen de Democraten iemand tegenhouden zich kandidaat te stellen? Dat kan gewoon.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Als je een vraag hebt, stel hem gerust.
Nope.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan niet. Want wat Oekraine nodig heeft is mankracht en dat is nu net geen optie.
Er is niemand die dat oppert.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hoe kunnen de Democraten iemand tegenhouden zich kandidaat te stellen? Dat kan gewoon.
quote:
quote:Op maandag 22 juli 2024 01:35 schreef MoreDakka het volgende:
Oh natuurlijk, iedereen die Biden tot de laatste snik verdedigde gaat nu maar onvoorwaardelijk achter Harris staanAlsof het een monarchie is. Walgelijk gedrag.
Daar kun je op geen enkele manier in lezen dat ik voorstel om iemand te blokkeren om voor het presidentsschap te gaan. Bizarre reactie.quote:
Dus slaat je bizarre opmerking nergens op.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar kun je op geen enkele manier in lezen dat ik voorstel om iemand te blokkeren om voor het presidentsschap te gaan. Bizarre reactie.
quote:Op maandag 22 juli 2024 02:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dat idee, mbt orange man, leeft nu ook vrij breed.
Want orange man, is onvoorspelbaar.Welke oorlog gaat Trump hopelijk eindigen volgens jou? Rusland/Oekraïne? Israël/Palestina?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft in Afghanistan een desastreuze deal gesloten met de Talibanen dat heeft in de verste verte niet gezorgd voor vrede in die regio, minder vluchtelingen of minder terroristisch gevaar voor Europa. In tegendeel zelfs.
Ja, de Amerikaanse troepen zitten veilig overzee thuis. Maar de Afghaanse bevolking vlucht of wordt uitgemoord of onderdrukt en de terroristen van de Taliban kunnen ongestoord hun plannen verder uitwerken en nieuwe jihadisten recruiten.
Overigens zie ik ook een andere president niet zomaar de shitzooi in Afghanistan oplossen (of Rusland en Gaza), maar Trump zeker niet.
Die denkt helemaal niet na over gevolgen joh, en zeker niet over de consequenties voor ons in Europa.
Jeffries schaarde zich dit weekend nog achter Biden, niet? Vraag me af hoe hij het ervaart. Kennelijk niet een van de mensen in de loop?!quote:Op maandag 22 juli 2024 02:30 schreef Tijger_m het volgende:
ActBlue, de donor verwerkingsorganisatie van de Democraten zegt al 30 miljoen dollar verwerkt te hebben in nieuwe donaties sinds Bidens verklaring:
https://www.nytimes.com/l(...)n-drops-out-election
https://www.nytimes.com/2(...)ers-react-biden.html
Er zijn 4 belangrijke stemmen die zich nog uit moeten spreken of een endorsement moeten geven: Obama, Schumer, Pelosi en Jeffries. Als die 4 zich ook uitspreken voor Harris dan is het wel aardig uitgemaakt wat de uitkomst van de stemming gaat zijn.
Mijn opmerking staat gewoon. Bizar gedrag om zomaar ineens achter Harris te gaan staan alleen maar omdat ze VP is, terwijl je daar voor weken lang Biden hebt lopen verdedigen.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus slaat je bizarre opmerking nergens op.
Hé pssst, misschien bestaat die loop wel helemaal niet en was dat gewoon een verzinseltje van wat forumusers hier?quote:Op maandag 22 juli 2024 02:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jeffries schaarde zich dit weekend nog achter Biden, niet? Vraag me af hoe hij het ervaart. Kennelijk niet een van de mensen in de loop?!
Mischien, ik weet niet wanneer Biden dit besloten heeft, timing is wel een ding, natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jeffries schaarde zich dit weekend nog achter Biden, niet? Vraag me af hoe hij het ervaart. Kennelijk niet een van de mensen in de loop?!
Ze hebben al gereageerd. En dus niet een endorsement gegeven voor Harris. Dat betekent dat er dus nog geen beslissing is gemaakt en daar ook niet over gecoordineerd is.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:30 schreef Tijger_m het volgende:
ActBlue, de donor verwerkingsorganisatie van de Democraten zegt al 30 miljoen dollar verwerkt te hebben in nieuwe donaties sinds Bidens verklaring:
https://www.nytimes.com/l(...)n-drops-out-election
https://www.nytimes.com/2(...)ers-react-biden.html
Er zijn 4 belangrijke stemmen die zich nog uit moeten spreken of een endorsement moeten geven: Obama, Schumer, Pelosi en Jeffries. Als die 4 zich ook uitspreken voor Harris dan is het wel aardig uitgemaakt wat de uitkomst van de stemming gaat zijn.
Bij een moarchie kan niemand zich kandidaat stellen. Dat de Democraten in deze (nieuwe) situatie nu achter Harris gaan staan is volkomen logisch.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mijn opmerking staat gewoon. Bizar gedrag om zomaar ineens achter Harris te gaan staan alleen maar omdat ze VP is, terwijl je daar voor weken lang Biden hebt lopen verdedigen.
Precies, maar hier dus wel. Dus is het niet automatisch Harris. Dat blijkt nu ook, anders was de partij al achter haar gaan staan.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bij een moarchie kan niemand zich kandidaat stellen.
Maar dat geldt voor iedere kandidaat natuurlijk. Dat was dus ook al jaren het probleem bij de Democraten en de reden dat Biden voor nog een termijn ging.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:37 schreef Sportex het volgende:
Ook met Harris moet er een wonder gebeuren wil ze winnen. Ze moet dan eigenlijk alle enigszins concurrende staten in haar voordeel laten beslissen.
Zie je het al voor je dat ze blanke fabriekswerkers in Michigan voor zich moet gaan winnen?quote:Op maandag 22 juli 2024 02:37 schreef Sportex het volgende:
Ook met Harris moet er een wonder gebeuren wil ze winnen. Ze moet dan eigenlijk alle enigszins concurrende staten in haar voordeel laten beslissen.
Eerste uitgelekte plan is dat hij rus gaat vertellen oprotten naar de grens van voor deze oorlog, en zo niet, dan douwen we oekraine gewoon vol met alles wat ze willen.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Welke oorlog gaat Trump hopelijk eindigen volgens jou? Rusland/Oekraïne?
Sure, zal best. Time will tell.quote:Hij heeft in Afghanistan een desastreuze deal gesloten met de Talibanen dat heeft in de verste verte niet gezorgd voor vrede in die regio, minder vluchtelingen of minder terroristisch gevaar voor Europa. In tegendeel zelfs.
Ja, de Amerikaanse troepen zitten veilig overzee thuis. Maar de Afghaanse bevolking vlucht of wordt uitgemoord of onderdrukt en de terroristen van de Taliban kunnen ongestoord hun plannen verder uitwerken en nieuwe jihadisten recruiten.
Overigens zie ik ook een andere president niet zomaar de shitzooi in Afghanistan oplossen (of Rusland en Gaza), maar Trump zeker niet.
Die denkt helemaal niet na over gevolgen joh, en zeker niet over de consequenties voor ons in Europa.
Ik begrijp niet zo goed wat je daar bizar aan vindt.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mijn opmerking staat gewoon. Bizar gedrag om zomaar ineens achter Harris te gaan staan alleen maar omdat ze VP is, terwijl je daar voor weken lang Biden hebt lopen verdedigen.
Er zijn feitelijk gewoon geen andere serieuze kandidaten, volgens mij.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:41 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je daar bizar aan vindt.
Maar misschien zie ik het niet zoals jij het bedoelt.
Je stem gaat logischerwijs toch eerst naar de eerste kandidaat. Valt die weg, dan kies je degene die tweede staat? Waarom een VP of 2e man (vrouw) hebben als deze niet de voorkeur geniet boven andere kandidaten, je hebt deze immers niet voor niets tot mogelijke opvolger benoemd.
Tenzij een outsider daadwerkelijk in de afgelopen 4 jaar al duidelijk de rol van 2e man heeft overgenomen, maar daarvan is nu geen sprake.
Zo werkt het dus niet. Een VP wordt gekozen door de presidentskandidaat na de nominatie. Als die VP vervolgens zelf president wil worden, moet die ook gewoon meedoen aan de primaries in de volgende cyclus. Het is geen monarchie, elke verkiezing staat gewoon weer op zichzelf. Een VP wordt niet gekozen omdat die persoon de landelijke verkiezingen zou kunnen winnen, dat is gewoon een compleet ander proces. Biden stapt op omdat hij Trump niet kan verslaan. De campagne Biden-Harris is dus voorbij. Harris start nu zelf een campagne, maar staat daarmee op gelijke voet als elke andere mogelijke kandidaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:41 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je daar bizar aan vindt.
Maar misschien zie ik het niet zoals jij het bedoelt.
Je stem gaat logischerwijs toch eerst naar de eerste kandidaat. Valt die weg, dan kies je degene die tweede staat?
Er zijn heel veel scenario's denkbaar. Voor de zoveelste keer, net doen alsof het een gelopen race is slaat echt nergens op. De partijtop gaat een proces bedenken, dan kijken we verder of er serieuze kandidaten opstaan. Biden's endorsement is voorlopig betekenisloos.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Er is 1 ietwat “denkbaar” scenario waarbij het niet Harris wordt (los van dat ze dood neervalt) en dat is als plots Michelle Obama zich kandideert. Maar dat gaat niet gebeuren. Ik denk verder ook niet dat bv. een Whitmer een groot genoege groep kan verzamelen om te breken met Bidens endorsement.
Ik vind dit echt een uiterst verdrietige en ongeïnteresseerde uitspraak. Ik raad je aan om eens wat docu's te kijken over Afghanistan, de war on terror en het leven van Afghanen ervoor en erna en welke gevolgen deze oorlog (en alle misstappen van presidenten van Bush tot Trump) tot gevolg hebben gehad voor ons in Europa.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eerste uitgelekte plan is dat hij rus gaat vertellen oprotten naar de grens van voor deze oorlog, en zo niet, dan douwen we oekraine gewoon vol met alles wat ze willen.
Vandaag/gisteren een gesprek tussen orange man en zelenski, en zelenski heeft laten weten dat hij het een zeer positief gesprek vond.
[..]
Sure, zal best. Time will tell.
Ja, heel veel navelstaren.quote:
Endorsement Wisconsin is binnen.quote:Op maandag 22 juli 2024 03:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, heel veel navelstaren.
Mensen/groepen, die toch al dem waren, vinden het allemaal toppie dat harris de nieuwe kandidaat is. Ofzo.
Maar hoe staat het met de swing states?
Zeker.quote:Op maandag 22 juli 2024 03:08 schreef FYazz het volgende:
Ik vind dit echt een uiterst verdrietige en ongeïnteresseerde uitspraak.
Ow de democraten in wisconsin zijn voor?quote:
Oh of ze in november daar op Harris gaan stemmen? Ja natuurlijk is dat de grote vraag. Zoals ik al zo vaak heb gezegd: dat was nu juist de reden dat Biden voor een tweede termijn ging. Hij was niet ideaal maar alle andere kandidaten scoorden slechter maar dat was wel met Biden in de race.quote:Op maandag 22 juli 2024 03:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow de democraten in wisconsin zijn voor?
Maar ik zelf dacht niet dat democraten in swing states ineens zich om zouden draaien, en zouden zeggen: nee, dit is niks, vanaf nu zijn we republikeinen?
Oké, ik snap je punt nu beter.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Een VP wordt gekozen door de presidentskandidaat na de nominatie. Als die VP vervolgens zelf president wil worden, moet die ook gewoon meedoen aan de primaries in de volgende cyclus. Het is geen monarchie, elke verkiezing staat gewoon weer op zichzelf. Een VP wordt niet gekozen omdat die persoon de landelijke verkiezingen zou kunnen winnen, dat is gewoon een compleet ander proces. Biden stapt op omdat hij Trump niet kan verslaan. De campagne Biden-Harris is dus voorbij. Harris start nu zelf een campagne, maar staat daarmee op gelijke voet als elke andere mogelijke kandidaat.
Het idee dat je als Biden stemmer loyaal zou moeten zijn aan Harris is nergens op gebaseerd, en werkt juist alleen maar averechts want Harris is door niemand verkozen. Zeker niet door de Democraten zelf, die haar zo weinig stemmen gaven dat ze er meteen de brui aan gaf in 2020.
Ha ja mss moeten de Democraten eerst aan de kiezer gaan vragen of ze de lange of de korte weg naar een kandidaat willen. Heel democratischquote:Op maandag 22 juli 2024 03:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Oké, ik snap je punt nu beter.
Misschien kijk ik er met een te Nederlandse bril naar en voelt voor mij het naar voren schuiven van de nummer 2 te logisch.
De andere kant is dat het misschien niet eens (misplaatste) loyaliteit is, maar gebrek aan tijd en opties zoals hier eerder werd gesteld. Wellicht niet het meest democratisch voor de Amerikaanse kiezer, doch wil die kiezer ook snel duidelijkheid over een nieuwe vertegenwoordiger die nog voldoende tijd heeft om goed campagne te voeren.
Lastig
Jammerquote:Op maandag 22 juli 2024 03:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker.
Ik woon namelijk niet 1000 KM bij de grens met afghanistan.
En ik vraag me af of je nog in je overweging meeneemt dat de absolute afgang van de terugtrekking uit dat land op het conto van "de atlanticus" biden valt.
Militairen adviseerden hem last minute om dat NIET te doen.
En zal best dat trump e.e.a. in beweging had gezet.
Maar laat biden nou het prerogatief gehad hebben om daar iets aan te kunnen doen.
En je weerlegt ook gewoon niet eens dat biden gewoon anders had kunnen besluiten.quote:Op maandag 22 juli 2024 03:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jammer![]()
Dat je met geringe kennis en bevestiging vanuit jezelf over desinteresse in het onderwerp wel hele stellige en uit de context geplaatste uitspraken doet.
Helemaal als je hoofdargument is dat het jou vooral gaat om de belangen en veiligheid in Europa en welke president het meest rekening houdt met onze Europese belangen.
Inmiddels heeft Beshear dus wel een statement maar geen endorsement voor Harris daarin:quote:Op maandag 22 juli 2024 01:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niks over gehoord. Misschien? Aan de andere kant hebben ze misschien liever dat hij zich ooit eens richt op een onwaarschijnlijke Senaatszetel in Kentucky oid?
Nou jaquote:Op maandag 22 juli 2024 04:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je weerlegt ook gewoon niet eens dat biden gewoon anders had kunnen besluiten.
Uit de geveinsde hoogte pontificeren dat diegene tegen wie je praat er allemaal niks van snapt is vast interessanter.
Zag ook ergens een item over haar aanhang die zich buitengewoon verraden voelen door haar endorsement van Trump.quote:
Ik ga mijn eigen posts niet allemaal nakijken, maar ik ben al sinds vorig jaar erg somber over de uitkomst in november. Zoals hier al eerder geconcludeerd: haters als Trump, die zijn politieke campage in 2015/2016 al begon met "lock her up!", worden wereldwijd steeds populairder. De haat is in de loop van deze eeuw weer begonnen te borrelen, en gaat de komende jaren - zo vrees ik - naar een kookpunt toe.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor. Er was te weinig eenheid in de democratische partij, en Vietnam was een forse faal.
[..]
Sterker nog, Harris is vlotgebekt. Dat zag je ook in het debat met Pence.
Maar goed, ik vind het erg wankel, en ik denk dat de kansen voor Trump momenteel niet afgenomen zijn.
Ik ben ook erg benieuwd. Harris pollde na het debat iig nauwelijks hoger maar mss wordt dat beter nu Biden uit de race is. Hoop het van harte maar hou mijn hart vastquote:Op maandag 22 juli 2024 05:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ga mijn eigen posts niet allemaal nakijken, maar ik ben al sinds vorig jaar erg somber over de uitkomst in november. Zoals hier al eerder geconcludeerd: haters als Trump, die zijn politieke campage in 2015/2016 al begon met "lock her up!", worden wereldwijd steeds populairder. De haat is in de loop van deze eeuw weer begonnen te borrelen, en gaat de komende jaren - zo vrees ik - naar een kookpunt toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 22-07-2024 05:27:00 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Zeker wel. Abortus was the gift that keeps on giving voor alle democratische kandidaten tot in Alabama toe. De overgrote meerderheid van de Amerikanen is namelijk voor abortus.quote:Op maandag 22 juli 2024 07:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel interessant dat een deel van de Democratische kiezers wil dat ze Trump hard aanpakt op de abortus kwestie. Begrijp namelijk dat ze geen kinderen (van zichzelf) heeft.
Weet niet of die aanvalslijn logisch zou zijn.
Wtf heeft het al of niet hebben van kinderen te maken met je standpunt over abortus? Mag je soms ook pas een standpunt over euthanasie hebben als je zelf dood of doodziek bent?quote:Op maandag 22 juli 2024 07:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel interessant dat een deel van de Democratische kiezers wil dat ze Trump hard aanpakt op de abortus kwestie. Begrijp namelijk dat ze geen kinderen (van zichzelf) heeft.
Het is wel een issue die kiezers enthousiasmeert en eentje waar de Republikeinen na de afschaffing van Roe v Wade serieus last van gehad hebben. Ik zie niet zozeer in wat haar persoonlijke gezinssituatie daar verder mee van doen heeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 07:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dan nog kun je abortus als talking point nog jarenlang uitmelken.quote:Op maandag 22 juli 2024 07:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is wel een issue die kiezers enthousiasmeert en eentje waar de Republikeinen na de afschaffing van Roe v Wade serieus last van gehad hebben. Ik zie niet zozeer in wat haar persoonlijke gezinssituatie daar verder mee van doen heeft.
De Republikeinen hebben nu wel voor het eerst sinds lange tijd niet meer in hun programma staan dat abortus verboden moet worden, maar dat het een 'kwestie voor de staten' is. Dat is in mijn ogen doorgaans gewoon codetaal voor 'hier hebben we duidelijk geen meerderheid voor dus dit is het maximaal haalbare', maar goed het is in ieder geval geen totaalverbod meer.
Wel sterke vergelijking.quote:Op maandag 22 juli 2024 07:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wtf heeft het al of niet hebben van kinderen te maken met je standpunt over abortus? Mag je soms ook pas een standpunt over euthanasie hebben als je zelf dood of doodziek bent?
Ik denk dat er op zich wel serieuze kandidaten zijn, Shapiro, Newsom, Whitmer, zelfs Buttigieg die het indertijd beter deed dan Harris. Aan jongere talenten geen gebrek bij de Democraten. Maar de enorme steunbetuiging aan ActBlue en de MAGA meltdowns heeft Harris nu een fait accompli gemaakt. De base lijkt enorm enthousiast en de GOP staat op de achterste voet.quote:Op maandag 22 juli 2024 02:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn feitelijk gewoon geen andere serieuze kandidaten, volgens mij.
Trump wordt ook alleen maar onuitstaanbaarder en verongelijkter als hij in het nauw wordt gedreven en niet meer de overhand en het initiatief heeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 08:17 schreef Bugno3 het volgende:
Ik zie een beetje een Frankrijk-scenario: met Harris of welke andere Dem-kandidaat is er voor iedereen die niet op Trump wil stemmen nu een plausibele mogelijkheid. Dus niet iedereen stemt perse op Harris/andere kandidaat, maar tegen Trump, zoals in Frankrijk tegen Le Pen. Ook in de States gaat dit denk ik net genoeg zijn.
Lekker hoorquote:Op maandag 22 juli 2024 07:15 schreef AnneX het volgende:
De teller voor haar campaign is over de $ 50 miljoen. In 24 uur.
David Hoggs had als doel $ 100.000 in 1 uur. Gaat door naar meer dan $ 250.000
En dat zal vnl. jongeren zijn.
De Swifties force. Nu wachten op Taylor Swift herself…
[ x ]
Denk dat ze bij de republikeinen ook wel spijt hebben van de keuze voor JD Vance. Dat was toch een beetje de ik-win-toch-wel kandidaat. En tegen Biden was dat ook zo, maar tegen Harris met een goede VP ernaast…?quote:Op maandag 22 juli 2024 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump wordt ook alleen maar onuitstaanbaarder en verongelijkter als hij in het nauw wordt gedreven en niet meer de overhand en het initiatief heeft.
Ik heb er wel vertrouwen in nu.
Zou hij niet altijd Vance gekozen hebben? Ik had de indruk dat hielenlikken, nadat Pence niet mee wilde doen met de coup, de belangrijkste kwaliteit was waar hij naar op zoek was.quote:Op maandag 22 juli 2024 08:40 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Denk dat ze bij de republikeinen ook wel spijt hebben van de keuze voor JD Vance. Dat was toch een beetje de ik-win-toch-wel kandidaat. En tegen Biden was dat ook zo, maar tegen Harris met een goede VP ernaast…?
Yup. Zelf ook erg benieuwd hoe snel de rabiate flank van de Republikeinen zichzelf voor schut gaat zetten (en de Amerikaanse vinexvrouwen in de armen van Harris jagen) met de vunzigste taal over Harris.quote:Op maandag 22 juli 2024 08:40 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Denk dat ze bij de republikeinen ook wel spijt hebben van de keuze voor JD Vance. Dat was toch een beetje de ik-win-toch-wel kandidaat. En tegen Biden was dat ook zo, maar tegen Harris met een goede VP ernaast…?
Buttigieg is als minister zijnde sowieso niet handig. Je kan beter iemand hebben met lokale worteling ergens.quote:Op maandag 22 juli 2024 08:19 schreef AnneX het volgende:
Alleen even zorgen, dat Harris onderweg en in mensenmenigte geen Covid oploopt.![]()
Denken jullie dat Buttigieg een kans maakt? Sterke vp kandidaat. Wordt volop geroemd. En gepushed door msm. Alleen maken die overal een wedstrijdje van.
Het is - denk ik - een té grote stap voor veel Amerikanen als gay vader met 2 kinderen. En brengt onrust in de tent. En dat kunnen Dems niet gebruiken.
Én Harris als vrouwelijke potus én Buttigieg als vp.
Winnen blijft moeilijk. Maar wat mij betreft zijn ze gister van 'kansloos' naar 'er is een kans' gegaan. Een flinke verbetering, dus. Trump lijkt me momenteel nog steeds favoriet, maar het belangrijkste wat Harris moet doen is de achterban enthousiasmeren om te komen. En daar lijkt ze me zeker wel geschikt voor.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Harris moet voor alles presidentieel en gedegen beetje conservatieve bekwaamheid uitstralen. Met een zeker dedain neerkijken op de idioterie van de Trump-clan.
Met iemand als Shapiro als VP lijkt mij de kans op een ommezwaai zeker aanwezig, maar wel lastig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |