![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Gerard Joling een kwal is, Soundos de beste cabaretière is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je bier op hebt (of wijn), wat je midden in de nacht kwijt moet, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Wat is eigenlijk de zomerhit van 2024?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Drie dagen is nog geen zomer.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Laat ik nou over 5 nachtjes weer wat kaarsjes uit mogen blazen
Dan is de zomer alweer voorbij
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Weer terug naar de herfst.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Kerstmis is geen seizoen.
Fuck the EBU.
Troel
scherp en bot
quote:
Op donderdag 18 juli 2024 10:53 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Ja, ach, het heeft geen haast, want het is niet de restafvalcontainer (die ik niet eens heb

). Ik bied mijn oud-papierbak vrij weinig aan en omdat ik in een hoekje woon, verwacht ik dat ze hier niet eens gekeken hebben. Ik zit te twijfelen om een mailtje te sturen, maar aan de andere kant voelt dat ook weer zo lullig. Over twee weken kan ik em weer aan de straat zetten en dan wordt ie vast niet weer over het hoofd gezien.
Dan zou ik juist een mailtje eraan wagen, zodat ze jouw hoekje over twee weken zeker doen en niet weer overslaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Waar was onze wekdienst vandaag?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Egeltje deed dat om 8 uur met koffie en een liedje.
Fuck the EBU.
Mijn pakketje wordt wel heel vroeg bezorgd 😮
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
GeorgeM
1963-2016
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Crowdstrike heeft het.
Fuck the EBU.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
@H_T doe jij vandaag toevallig iets met computers ipv met treinen?
Overigens doet mijn werklaptop het nog uitstekend, helaas

Was wel toe aan een halve dag eerder weekend
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 19 juli 2024 @ 10:57:08
H_T
2733
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 10:53 schreef Arizona het volgende:[..]
@:h_t doe jij vandaag toevallig iets met computers ipv met treinen?
Overigens doet mijn werklaptop het nog uitstekend, helaas

Was wel toe aan een halve dag eerder weekend

Niks meer dan normaal

Ik heb een Mac als werklaptop, dus die doet het ook gewoon. Ergens wel benieuwd wat mijn Windows-pc doet als ik hem nu aanzet

Ik ga het proberen!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Gelukkig is er beveiligingssoftware van Crowdstrike zodat je beveiligd bent tegen virussen.
De Windows pc op kantoor werkt ook. Helaas.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 11:00 schreef H_T het volgende:Windows-pc thuis start gewoon op, dus die zal de update des doods nog niet gehad hebben waarschijnlijk
quote:
Wat nou wereldwijde storing, we worden weer keihard voorgelogen!
Gelukkig doen wij ons eigen onderzoek!
Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 19 juli 2024 @ 11:55:15
H_T
2733
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 11:38 schreef Arizona het volgende:[..]
[..]
Wat nou wereldwijde storing, we worden weer keihard voorgelogen!
Gelukkig doen wij ons eigen onderzoek!
Het belang daarvan is weer eens aangetoond!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 12:59 schreef egeltje1985 het volgende:[..]
Ha ik kan t be-amen. Misschien ook omdat updates niet meteen worden doorgevoerd maar eerst getest door onze ICT, maar toch.

De updates worden vaak een week later doorgevoerd bij overheidsinstanties
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Gelukkig doet FOK! het nog
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Ik hoor Stromae met Papaoutai..
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 16:45 schreef Arizona het volgende:De Tour is nu wel echt definitief gereden hè. Voor zover er nog lichte hoop op meer spanning was.
Pogi is echt oppermachtig dit jaar.
Het roept zelfs wat irritatie bij me op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
quote:
Dat gaat me wat te ver.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 16:49 schreef Hamlapjes het volgende:[..]
Het is sowieso een vrij bizar wielerseizoen. Geen enkele grote koers is spannend doordat er telkens iemand indrukwekkend bovenuit steekt. Het is te hopen dat het bij een jaartje blijft, anders gaan er wel veel mensen afhaken de komende tijd

Ben wel van mening dat Pogi nu ook voor de Vuelta moet gaan, unieke kans om alle grote rondes in een jaar te winnen!
Ik volg het wielrennen verder niet heel actief, toevallig dit jaar de tour wel meer omdat New Mexico met een pool meedoet
Wel jammer Vingegaard gewoon niet super genoeg is om het echt spannend te maken. Natuurlijk helemaal niet gek na die gruwelijke valpartij van hem. Een willekeurige voetballer had nog steeds kermend op de grond gelegen

maar hij fietst toch nog steeds tweede.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 16:49 schreef Hamlapjes het volgende:[..]
Het is sowieso een vrij bizar wielerseizoen. Geen enkele grote koers is spannend doordat er telkens iemand indrukwekkend bovenuit steekt. Het is te hopen dat het bij een jaartje blijft, anders gaan er wel veel mensen afhaken de komende tijd

Ben wel van mening dat Pogi nu ook voor de Vuelta moet gaan, unieke kans om alle grote rondes in een jaar te winnen!
En dan nog goud op de spelen erbij voor de "golden grand slam" (om maar even een tennis term te gebruiken)
Ook wel vrij bizar dat ze het er nu al over hebben dat Pogi het record aantal zeges in de tour van Cavendish gaat overnemen. Het zijn nog wel 20 overwinningen.
En je ziet aan Vingegaard hoe raar een wielerleven kan lopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 19-07-2024 17:40:52 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Troel
scherp en bot
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 17:17 schreef Momo het volgende:[..]
Over Bernal werd ook gezegd dat hij 5 keer de tour zou winnen en toen kwam hij ook wat tegen en een top 10 zit er nu niet meer in.
Tja, je weet wat ze zeggen dan he?
Que sí que no
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Is de Spelen een 1 dagskoers of ook meerdere dagen?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Blij dat ik vandaag niet meer gekeken heb.
Fuck the EBU.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Wat heb je wél vandaag gedaan?
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Dit zijn de betere vragen.
Kunnen we al met gladiolen gaan strooien ?
@molloot200
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
We zijn naar Echternach gegaan en hebben daar geluncht en vervolgens daar door het stadje en langs de rivier de Sauer gewandeld. Daarna nog boodschappen gedaan en daarna terug naar de camping.
Fuck the EBU.
quote:
Op vrijdag 19 juli 2024 18:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:[..]
We zijn naar Echternach gegaan en hebben daar geluncht en vervolgens daar door het stadje en langs de rivier de Sauer gewandeld. Daarna nog boodschappen gedaan en daarna terug naar de camping.
Echternach is bijzonder leuk
Sowieso die hele omgeving natuurlijk, met Klein Zwitserland/Müllertal/Irreler Watervallen enz.
De Sahara is zonder meer erg droog.