abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 juli 2024 @ 18:39:16 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214310586

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214310597
Meest opmerkelijk is nog wel dat de BNW-wapperts - die hier ook weer eens opduiken - voor de verandering eens géén complot ontwaren in de moordaanslag op Trump. Het kan verkeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214310617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welk zero tolerance beleid? Dat een andere user dat claimt maakt het niet waar. De user die dat postte gaf ook aan niet te geloven in die claim. Dat is toch wel wat anders.
Dus zolang ik aangeef het zelf niet te geloven kan ik gewoon alle complottheorien hier postten ?
pi_214310618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Meest opmerkelijk is nog wel dat de BNW-wapperts - die hier ook weer eens opduiken - voor de verandering eens géén complot ontwaren in de moordaanslag op Trump. Het kan verkeren.
Dan heb je nog niet in BNW gekeken :D
pi_214310643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan heb je nog niet in BNW gekeken :D
En dat houd ik graag zo.

De Dems zullen het ongetwijfeld hebben gedaan. Maar voor de verandering eens geen vergezochte inside job, met krankzinnige zijsprongen. Geen hologrammen, nee, Trump is gewoon echt beschoten.
pi_214310662
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dus zolang ik aangeef het zelf niet te geloven kan ik gewoon alle complottheorien hier postten ?
Nee. Sowieso bekijk ik het altijd per geval.

Verder is de post weg waar al deze discussie over gaat, ik heb er nog eens goed naar gekeken en het gaat te ver.
pi_214310731
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:59:39 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214310798
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:51 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Hoeveel vrouwelijke kiesgerechtigden denken als ze dit horen "ja, laten we daarop stemmen"?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214310809
Menendez schuldig verklaard:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214310833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoeveel vrouwelijke kiesgerechtigden denken als ze dit horen "ja, laten we daarop stemmen"?
Best een hoop denk ik.

Hij zegt ook niet: als je een gewelddadige man hebt moet je bij hem blijven. Hij heeft het over het instituut huwelijk en hoe dat werd afgeschilderd als gewelddadig en vol met diep ongelukkige mensen.
pi_214310847
quote:

[..]
Iedereen die in de tradwife blogsphere zit.
pi_214310853
quote:

[..]
In de VS? Genoeg die het er mee eens zijn denk ik.

Sowieso is mijn ervaring met 'vrouwenrechten' (in mijn geval vooral functies voor vrouwen de kerk) dat meer vrouwen dan mannen tegen blijken te zijn. Volgens mij is dat met vrouwenrechten in de wereld niet heel veel anders, tradwifes zijn niet voor niets een begrip.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214310858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hoorde dit weekend een kennis (die ik normaal gesproken best hoog heb zitten) zeggen dat het hem niet zou verbazen als Trump dit in scène heeft gezet om de macht te grijpen.
pi_214310864
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:06 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik hoorde dit weekend een kennis (die ik normaal gesproken best hoog heb zitten) zeggen dat het hem niet zou verbazen als Trump dit in scène heeft gezet om de macht te grijpen.
Ik geloof daar niet in. Grote onzin.
pi_214310884
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:03 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Best een hoop denk ik.

Hij zegt ook niet: als je een gewelddadige man hebt moet je bij hem blijven. Hij heeft het over het instituut huwelijk en hoe dat werd afgeschilderd als gewelddadig en vol met diep ongelukkige mensen.
Nee hij zegt dat de seksuele revolutie tot gevolg heeft gehad dat stellen sneller scheiden en dat hij dat een slechte zaak vindt ook als het om geweld gaat.
pi_214310889
quote:

[..]
Ik sluit mij bij Koos aan.
pi_214310891
quote:

[..]
In scene zetten dat je vanaf 150m op 2cm na in je slaap wordt geraakt, dat is wel echt Russisch roulette spelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juli 2024 @ 19:18:31 #18
862 Arcee
Look closer
pi_214310963
quote:

[..]
Ik denk dat een VP eigenlijk geen verschil maakt. Men stemt op de toekomstig president, niet op de Veep.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214310976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
In scene zetten dat je vanaf 150m op 2cm na in je slaap wordt geraakt, dat is wel echt Russisch roulette spelen.
Ja ik heb er even op de frontpage en hier even lol mee gehad dat te suggereren maar het lijkt me ook extreem onwaarschijnlijk. Veel te onctroleerbaar op deze manier. Misschien als het een top sniper uit het leger was geweest die op deze manier mist. Dan zou de achtergrond van de dader ook meer relevant zijn.
Nu het een lone wolf is lijkt de simpelste uitleg dat hij jammer genoeg slecht kon schieten.

Het is in elk geval karma, als je de rechtsstaat sloopt zoals Trump's plan en acties hebben gedaan krijg je natuurlijk meer dat mensen het recht in eigen handen denken te moeten nemen. Trump die op corrupte manier zijn straffen voor zijn daden ontloopt heeft ook weinig recht van spreken om zon dader te veroordelen. Hij veegt zelf ook zijn reet af met de principes van de rechtsstaat.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:23:51 #20
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_214311022
Orbán: Trump wil na herverkiezing staakt-het-vuren eisen in Oekraïne

Zal ongetwijfeld een Staak-met-Oekraïne-voorstel zijn.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:26:55 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214311058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:23 schreef Zelva het volgende:

Trump heeft absoluut geen uitgewerkte plannen over wat dan ook. Laat staan iets ingewikkelds als Oekraïne. Orban probeert namens Trump stoer te doen maar je moet dat soort teksten als medium eigenlijk helemaal niet overnemen
pi_214311066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:18 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ik denk dat een VP eigenlijk geen verschil maakt. Men stemt op de toekomstig president, niet op de Veep.
Pence haalde toch wel de christelijke achterban definitief binnen. Een niet kerkgaande katholiek die een hindoehuwelijk heeft gehad zal het christelijke deel dat moeite heeft met de (seksuele) escapades van Trump in elk geval niet overhalen. Maar hoe groot dat verschil is, is natuurlijk wel de vraag.
pi_214311085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:18 schreef Arcee het volgende:

[..]
Nou als het Nicky Haley was geweest wel natuurlijk. Gelukkig is dat niet het geval.
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 juli 2024 @ 19:29:02 #24
3928 Ulx
pi_214311091
Het polytheïstische huwelijk van Vance is misschien wel een dingetje bij de evangelicals.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214311095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:23 schreef Zelva het volgende:

quote:
Mocht Donald Trump de Amerikaanse verkiezingen winnen, dan zal hij namelijk meteen een staakt-het-vuren eisen. Hij zou daar al uitgewerkte plannen voor hebben.
Aangezien deze vredesduif kennelijk al plannen heeft, waarom wacht hij er dan mee tot na de verkiezingen? Is zijn herverkiezing meer waard dan de levens van de mensen die nu en tot na zijn eventuele herverkiezing zullen sterven in Oekraine?

Overigens vermoed ik dat Oekraïne graag deze plannen van te voren al zou willen zien zodat ze zich voor kunnen bereiden op het ergste.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214311097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de VS? Genoeg die het er mee eens zijn denk ik.

Sowieso is mijn ervaring met 'vrouwenrechten' (in mijn geval vooral functies voor vrouwen de kerk) dat meer vrouwen dan mannen tegen blijken te zijn. Volgens mij is dat met vrouwenrechten in de wereld niet heel veel anders, tradwifes zijn niet voor niets een begrip.
Vooral een internethype. Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat vrouwen minder op vrouwenrechten zouden zitten te wachten dan mannen. Kijk, als je in een hele specifieke niche zit waarin de "traditionele rol van de vrouw" belangrijk wordt geacht dan kan dat best zo zijn, maar dat lijkt me niet direct generaliseerbaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214311116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pence haalde toch wel de christelijke achterban definitief binnen. Een niet kerkgaande katholiek die een hindoehuwelijk heeft gehad zal het christelijke deel dat moeite heeft met de (seksuele) escapades van Trump in elk geval niet overhalen. Maar hoe groot dat verschil is, is natuurlijk wel de vraag.
Is dat zo? Ik geloof niet dat er in de VS nog heel veel principiële conservatieve christenen zijn te vinden. Degenen die dat nog zijn stemmen überhaupt niet op Trump.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juli 2024 @ 19:31:46 #28
862 Arcee
Look closer
pi_214311119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:26 schreef VoMy het volgende:
Trump heeft absoluut geen uitgewerkte plannen over wat dan ook.
Helemaal dit inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214311133
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Vooral een internethype. Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat vrouwen minder op vrouwenrechten zouden zitten te wachten dan mannen. Kijk, als je in een hele specifieke niche zit waarin de "traditionele rol van de vrouw" belangrijk wordt geacht dan kan dat best zo zijn, maar dat lijkt me niet direct generaliseerbaar.
Ik zeg niet dat vrouwen minder op vrouwenrechten zitten te wachten dan de mannen. Ik zeg dat bij de felle tegenstanders vaak genoeg vrouwen zitten, vaak meer dan mannen (zoals de vrouwen ook vaker de felle voorstanders zijn). Verreweg de meeste vrouwen zullen absoluut voor zijn.
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 juli 2024 @ 19:34:09 #30
3928 Ulx
pi_214311151
quote:

[..]
Sinds het herroepen van Roe vs Wade heeft bij elke tussentijdse verkiezing
de Democratische kandidaat gewonnen. Tot in Alabama aan toe.
pi_214311156
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik geloof daar niet in. Grote onzin.
Nee dat snap ik, is het uiteraard ook.

Het was een reactie op jouw verbazing dat rechtse gekkies in alles een complot zien, maar nu toevallig niet. Ik vond het opmerkelijk dat die kennis nooit ontvankelijk is voor dat soort complotten, maar nu opeens wél.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:35:26 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214311170
quote:

[..]
Die tradwives, dat zijn een handjevol tiktokkers en kranten die sowieso alleen nog maar door 50+'ers worden gelezen presenteren dat dan als: moet je zien wat de jeugd nou weer heeft bedacht en daarmee is het 'een hype'.

Andrew Tate en dergelijke, mannelijke anti-vrouwenvrijheidevangelisten, zijn veel groter qua serieuze volgers en talrijker in aantal, voor zover ik dat een beetje kan inschatten.
pi_214311172
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee hij zegt dat de seksuele revolutie tot gevolg heeft gehad dat stellen sneller scheiden en dat hij dat een slechte zaak vindt ook als het om geweld gaat.
Ik hoor dat laatste niet terug in dat filmpje
pi_214311173
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:31 schreef Monolith het volgende:

[..]
Is dat zo? Ik geloof niet dat er in de VS nog heel veel principiële conservatieve christenen zijn te vinden. Degenen die dat nog zijn stemmen überhaupt niet op Trump.
Het is wat je principieel noemt. Principieel in 'heb je naaste lief als jezelf', 'zorg voor de schepping', 'zorg voor armen en weduwen' en 'hou je aan de 10 geboden', dan niet. Want daar past Trump niet bij. Maar principieel zoals de SGP principieel is? Die zijn er volgens mij juist enorm veel in de VS.
pi_214311222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is wat je principieel noemt. Principieel in 'heb je naaste lief als jezelf', 'zorg voor de schepping', 'zorg voor armen en weduwen' en 'hou je aan de 10 geboden', dan niet. Want daar past Trump niet bij. Maar principieel zoals de SGP principieel is? Die zijn er volgens mij juist enorm veel in de VS.
Laat ik het anders formuleren, ik denk niet dat onder het soort conservatieve christenen dat een stem op de Republikeinen overweegt nog enige integriteit te vinden is. Precies het soort punten dat je hier aanhaalt wat in Nederland wellicht leidt tot een stem op de ChristenUnie zie ik in de VS niet terug.
pi_214311235
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Trump heeft absoluut geen uitgewerkte plannen over wat dan ook. Laat staan iets ingewikkelds als Oekraïne. Orban probeert namens Trump stoer te doen maar je moet dat soort teksten als medium eigenlijk helemaal niet overnemen
Tuurlijk wel. Het plan is: Ik zal ze daar met mijn opgeklopte ego eens even vertellen wat ze wel niet moeten doen. Nog wat van die 'perfect phone calls' erachter aan en alles is geregeld. ^O^

Een Zelenski zal nadat Trump hem eerder heeft proberen te chanteren wel echt zitten te springen om bevelen van Trump aan te nemen.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:47:48 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214311281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
De SGP is volgens haar eigen kijk op de bijbel enorm principieel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214311297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Laat ik het anders formuleren, ik denk niet dat onder het soort conservatieve christenen dat een stem op de Republikeinen overweegt nog enige integriteit te vinden is. Precies het soort punten dat je hier aanhaalt wat in Nederland wellicht leidt tot een stem op de ChristenUnie zie ik in de VS niet terug.
Die zijn er ook hoor, zeker de zwarte christelijke gemeenschappen stemmen in grote meerderheid op Biden. Maar sowieso zie je ook in Nederland veel Amerikaanse christelijke literatuur en over het algemeen is dat deel pro-klimaatmaatregelen en vol van naastenliefde. Natuurlijk is dat geen dwarsdoorsnede, boekhandels en uitgeverijen weten ook wel wat er hier in Nederland beter verkoopt. Maar blijkbaar zijn er wel Amerikaanse christenen die zulke boeken uitbrengen, in eerste instantie met Amerika als markt.

De meeste Amerikaanse christenen zijn trouwens van allebei de kandidaten niet echt fan, beide halen geen meerderheid: https://www.deseret.com/f(...)ristians-than-biden/

Pew found that 46% of Christians hold a favorable view of Trump, while just 33% view Biden favorably.
Trump also performed better when survey respondents were asked whether the men stand up for people with religious beliefs similar to theirs. Forty-seven percent of Christians said Trump does, while 40% said the same about Biden, Pew reported.

Probleem is dat je in de VS niet zoiets als de CU hebt, kiezen tussen D66 en FvD is kiezen tussen 2 kwaden.
pi_214311305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De SGP is volgens haar eigen kijk op de bijbel enorm principieel.
Dat zeg ik ook, het is alleen niet mijn idee van principieel christen zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juli 2024 @ 19:53:37 #40
862 Arcee
Look closer
pi_214311348
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook, het is alleen niet mijn idee van principieel christen zijn.
Religie is dan ook een volstrekt lege huls.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:56:20 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214311368
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zijn er ook hoor, zeker de zwarte christelijke gemeenschappen stemmen in grote meerderheid op Biden. Maar sowieso zie je ook in Nederland veel Amerikaanse christelijke literatuur en over het algemeen is dat deel pro-klimaatmaatregelen en vol van naastenliefde. Natuurlijk is dat geen dwarsdoorsnede, boekhandels en uitgeverijen weten ook wel wat er hier in Nederland beter verkoopt. Maar blijkbaar zijn er wel Amerikaanse christenen die zulke boeken uitbrengen, in eerste instantie met Amerika als markt.

De meeste Amerikaanse christenen zijn trouwens van allebei de kandidaten niet echt fan, beide halen geen meerderheid: https://www.deseret.com/f(...)ristians-than-biden/

Pew found that 46% of Christians hold a favorable view of Trump, while just 33% view Biden favorably.
Trump also performed better when survey respondents were asked whether the men stand up for people with religious beliefs similar to theirs. Forty-seven percent of Christians said Trump does, while 40% said the same about Biden, Pew reported.

Probleem is dat je in de VS niet zoiets als de CU hebt, kiezen tussen D66 en FvD is kiezen tussen 2 kwaden.
Maar ook veel zwarte christelijke gemeenschappen zijn qua homoseksualiteit, abortus en vrouwenrechten net zo conservatief als hun blanke tegenhangers, zeker in het Zuiden en al helemaal bij de Southern Baptists en Churches of God in Christ.

Het zijn vooral de mainline protestanste denominaties, zoals de Presbyterians, de Methodists, de Congregationalists en Episcopelians die veel liberaler zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214311374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik gooi Amerikaanse christenen ook zeker niet op één hoop. Ik doel ook met op het groepen als de blanke evangelicals die in zeer grote mate al op Trump stemmen en daar echt niet van gaan afwijken. Etniciteit speelt inderdaad ook een belangrijke rol, want onder zwarte protestanten is, net als onder zwarte Amerikanen in het algemeen, de afkeer van Trump om begrijpelijke redenen enorm.

Het gaat mij om de subset van christenen die zich sinds pakweg de jaren 80 volledig heeft vereenzelvigd met de Republikeinse partij.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juli 2024 @ 19:57:37 #43
862 Arcee
Look closer
pi_214311387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:56 schreef Monolith het volgende:
Het gaat mij om de subset van christenen die zich sinds pakweg de jaren 80 volledig heeft vereenzelvigd met de Republikeinse partij.
Ja, die vinden Trump een vreemde verpakking, maar wel door God gezonden.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:03:28 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214311476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik gooi Amerikaanse christenen ook zeker niet op één hoop. Ik doel ook met op het groepen als de blanke evangelicals die in zeer grote mate al op Trump stemmen en daar echt niet van gaan afwijken. Etniciteit speelt inderdaad ook een belangrijke rol, want onder zwarte protestanten is, net als onder zwarte Amerikanen in het algemeen, de afkeer van Trump om begrijpelijke redenen enorm.

Die neemt ook af, al enkele jaren. Of in ieder geval: de afkeer tegen Republikeinen. De subset 'independent' wordt in die hoek groter; automatische alliantie met de Democraten kleiner.

https://www.prri.org/spot(...)esidential-election/

https://www.brookings.edu/articles/the-black-church-and-the-2024-presidential-election/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214311540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die neemt ook af, al enkele jaren. Of in ieder geval: de afkeer tegen Republikeinen. De subset 'independent' wordt in die hoek groter; automatische alliantie met de Democraten kleiner.

https://www.prri.org/spot(...)esidential-election/

https://www.brookings.edu/articles/the-black-church-and-the-2024-presidential-election/
Als je je eigen stuk leest, dan zie je dat zwarte Amerikanen zeker niet richting Republikeinen bewegen zoals er letterlijk staat.
Ook in stemgedrag is het niet bepaald terug te zien met vrij consequent 90+% voor de Democraten:
https://www.pewresearch.o(...)-the-2022-elections/
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:09:12 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214311550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je je eigen stuk leest, dan zie je dat zwarte Amerikanen zeker niet richting Republikeinen bewegen zoals er letterlijk staat.
Ook in stemgedrag is het niet bepaald terug te zien met vrij consequent 90+% voor de Democraten:
https://www.pewresearch.o(...)-the-2022-elections/
Ik zeg ook niet dat ze zich massaal naar de GOP bewegen, ik zeg dat de subset independent groter is geworden, terwijl automatische alliantie met de Democratische partij is afgenomen.

Zie ook: https://news.gallup.com/poll/609776/democrats-lose-ground-black-hispanic-adults.aspx
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214311568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat ze zich massaal naar de GOP bewegen, ik zeg dat de subset independent groter is geworden, terwijl automatische alliantie met de Democratische partij is afgenomen.
Dan moet je niet het stuk over de afkeer van de GOP in mijn post vetgedrukt maken en doen alsof dit daar een argument tegen zou zijn natuurlijk.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:16:41 #48
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214311637
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Aangezien deze vredesduif kennelijk al plannen heeft, waarom wacht hij er dan mee tot na de verkiezingen? Is zijn herverkiezing meer waard dan de levens van de mensen die nu en tot na zijn eventuele herverkiezing zullen sterven in Oekraine?

Overigens vermoed ik dat Oekraïne graag deze plannen van te voren al zou willen zien zodat ze zich voor kunnen bereiden op het ergste.
Het trump Oekraïne plan zal ongetwijfeld van hetzelfde hoge niveau zijn als het Palestijns-Israëlische vredesplan van pakweg 4 jaar geleden. Vast al doorgesproken met Putin c.s. zonder de Oekraïners te betrekken.

Trump die Oekraïne voor de bus gooit, dat is sowieso een zekerheid. Of Taiwan en andere landen gaan volgen zal vooral van het huis en de senaat afhangen gok ik.
pi_214311786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het trump Oekraïne plan zal ongetwijfeld van hetzelfde hoge niveau zijn als het Palestijns-Israëlische vredesplan van pakweg 4 jaar geleden. Vast al doorgesproken met Putin c.s. zonder de Oekraïners te betrekken.

Trump die Oekraïne voor de bus gooit, dat is sowieso een zekerheid. Of Taiwan en andere landen gaan volgen zal vooral van het huis en de senaat afhangen gok ik.
Dat ging in Afghanistan ook al op dezelfde manier. Welk onderhandelen met de Taliban over de terugtrekking van de VS, maar niet met de regering in Kabul. :')

En natuurlijk de volgende regering de schuld geven als zulke dingen dan niet helemaal naar wens verlopen. :')
pi_214312636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als Oekraine meer geld doorsluist naar de Trumpjes dan de Russen dan hebben ze nog wel een kansje. Ik zou Trump jr. een miljard kado doen om een investment fund mee op te richten of Ivanka een heleboel patenten geven. Meer dan de Russen kunnen geven. En een Trump hotel in Kiev dat groter wordt dan die in Moskou. Misschien draait Trump dan net zo makkelijk als na dat gesprekje met de tiktokbaas.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')