quote:Falcon 9
Falcon 9 is een tweetrapsraket uit de Falcon-reeks, ontworpen en gebouwd door SpaceX. De Falcon 9 maakte in 2010 zijn introductievlucht. Het raketontwerp is sindsdien stapsgewijs gepgraded waardoor de prestatiekracht flink toenam. De "9" in de naam "Falcon 9" verwijst naar de samenstelling van negen Merlin 1-raketmotoren in de "core-booster". Deze eerste trap is ontwikkeld om meerdere keren te gebruiken en werd in "vlucht 32" op 31 maart 2017 voor het eerst daadwerkelijk opnieuw ingezet na gebruik in "vlucht 23" op 8 april 2016. Door deze ontwikkeling kan Spacex naar verwachting tot 30% besparen op de kosten per lancering vanaf begin 2018. De Falcon 9 is sinds 2017 op jaarbasis de meest gelanceerde draagraket van de wereld. In november 2018 werd de Falcon 9 Block-5 door NASA's Launch Services Program gecertificeerd als categorie 3 lanceertuig. Daarmee wordt de Falcon 9 uiterst betrouwbaar geacht en is de raket goedgekeurd voor lanceringen van NASA's duurste satellieten en ruimtesondes. SpaceX groeide door het succes van de Falcon 9, waarmee er in 2018 twintig lanceringen werden uitgevoerd, uit tot de marktleider op het gebied van lanceringen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
quote:Falcon Heavy
De Falcon Heavy is een zeer krachtige deels herbruikbare commercile draagraket uit de Falconraketfamilie van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX die gebaseerd is op de Falcon 9. Hij maakte op 6 februari 2018 zijn ingebruiknamevlucht en werd een half jaar later door de USAF EELV-gecertificeerd. De Falcon Heavy wordt in staat geacht 63.800 kg aan nuttige lading in een lage aardbaan te brengen, 26.700 kg naar een geostationaire baan, 16.800 kg naar Mars en 3.500 kg naar Pluto. Daarmee is de Falcon Heavy de krachtigste nu beschikbare raket van de wereld, en de krachtigste commercile raket ooit. Alleen de Saturnus V maanraket (laatste vlucht in 1973) en de Russische Energia (die na slechts twee proefvluchten werd geannuleerd) konden meer vracht vervoeren. De Falcon Heavy is een gedeeltelijk herbruikbare draagraket waarbij de twee boosters en de eerste trap (centercore) in principe kunnen landen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy
quote:Dragon 1 (cargo)
Dragon, ook bekend als Dragon 1 of Cargo Dragon was het eerste ruimtevaartuig uit de Dragon-reeks van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX. Het was een herbruikbaar, onbemand, commercieel bevoorradingsschip dat met subsidies van NASA werd ontwikkeld onder het Commercial Orbital Transportation Services-programma. Met zijn eerste onbemande vlucht in december 2010 werd Dragon het eerste commercile ruimtevaartuig dat succesvol op aarde terugkeerde. Op 25 mei 2012 voltooide een Dragon als eerste commercile ruimtevaartuig een rendez-vous met het ISS. NASA had SpaceX gecontracteerd om met de Dragon vracht naar het ISS te brengen onder het CRS-1 contract van het Commercial Resupply Services-programma. Regelmatige vluchten werden tussen oktober 2012 april 2020 uitgevoerd. Nadat de Dragon van missie CRS-20 op 7 april 2020 in de Grote Oceaan landde wordt de Dragon 1 opgevolgd door de Dragon 2-Cargo. SpaceX heeft dertien Dragon-1-capsules gebouwd, waarvan er n verloren ging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/SpaceX_Dragon
quote:Dragon 2 (Cargo en Crew)
De Dragon 2, met de versies Crew Dragon en Cargo Dragon is de tweede generatie Dragon-ruimtevaartuigen van het Californische ruimtevaartbedrijf SpaceX die samen met de Boeing Starliner namens NASA-bemanningen naar het ISS moet gaan brengen onder het Commercial Crew-programma. De Crew Dragon wordt ook voor commercile klanten ingezet en kan maximaal vier ruimtevaarders vervoeren. De Dragon 2 is een doorontwikkeling van de Dragon 1 waarmee SpaceX van 2012 tot en met 2020 vracht naar het ISS bracht. Naast een bemande uitvoering werkt SpaceX ook aan een uitgekleed Dragon 2-ontwerp voor onbemande bevoorradingsmissies van NASA's CRS 2-programma, dat in 2019 van start ging.
De eerste onbemande testvlucht van de Crew Dragon werd op 2 maart 2019 gelanceerd. De bemande testvlucht werd op 30 mei 2020 gelanceerd. Reguliere bemande vluchten beginnen volgens planning eind augustus 2020.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dragon_2
quote:Starship
Starship is een tweetraps, al dan niet bemand, zeer zwaar lanceersysteem in ontwikkeling bij SpaceX. De boostertrap van Starship, die nodig is om de aarde te verlaten, heet Super Heavy. De naam Starship slaat op zowel de tweede trap met een compartiment voor bemanning, vracht of satellieten als op de eerste-en-tweede trap als geheel. Het project heeft, tot het eind 2018 zijn huidige naam kreeg, meerdere namen gehad zoals de Mars Colonial Transporter of MCT (voor september 2016), het Interplanetary Transport System of ITS (sept. 2016 - juni 2017) en Big Falcon Rocket (BFR) (juni 2017 - november 2018). Intern bij SpaceX werd de raket rond 2015-2016 (mogelijk al in 2010) enige tijd aangeduid met de onofficile werknaam Big Fucking Rocket.
Starship vormt een volledig herbruikbaar ruimtevaartuig dat is bedoeld om 100 tot 150 ton aan vracht of tot 100 mensen per vlucht in de ruimte te brengen. In expendable mode zou dat zelfs 250 ton kunnen zijn. Vluchten naar Mars (en terug) behoren tot de mogelijkheden. Door de mogelijkheid tot bijtanken in de ruimte kunnen die hoeveelheden ook op Mars of op de Maan landen.
Met een ontwerp voor een aangepast Starship won SpaceX de aanbesteding voor de bemande maanlander van NASA's Artemisprogramma.
Het eerste conceptontwerp werd op 27 september 2016 door SpaceX-oprichter en CEO Elon Musk op het International Astronatical Congress gepresenteerd als Interplanetary Transport System. Een jaar later werd een verkleind, makkelijker haalbaar ontwerp met een bredere inzetbaarheid gepresenteerd met de naam Big Falcon Rocket. In de daaropvolgende jaren werden nog enkele aanpassingen aan het ontwerp gedaan waarvan de keuze om de raket van roestvast staal in plaats van koolstofvezel te bouwen de grootste was. Het project staat onder directe leiding van Musk zelf. Met de ontwikkeling van de Starship is zo'n vijf miljard dollar gemoeid.
Het eerste prototype van het Starship werd op 28 september 2019 voltooid. In de twee jaar daarop werden in hoog tempo prototypes gebouwd, waarvan een aantal tijdens grondtests of testvluchten explodeerde. De informatie over het punt van falen maakte het snel verbeteren van het ontwerp mogelijk. Via een proces van hoppervluchten tot 150 meter en atmosferische vluchten tot 10 kilometer kreeg SpaceX het vliegen en het zeer complexe landingsproces van een Starship tussen augustus 2020 mei 2021 onder de knie. Sindsdien wordt de eerste ruimtevlucht met toevoeging van een Super Heavy-booster voorbereid. Op 14 april 2023 ontving SpaceX een FAA-lanceerlicentie voor de eerste ruimtevlucht die bijna de orbitale snelheid moet halen. SpaceX hoopt die vlucht op 20 april 2023 uit te voeren. Beide trappen zullen tijdens deze testvlucht volgens plan in zee landen.
Elon Musk wil Starship zo snel als mogelijk in bedrijf kunnen nemen. Er werd vanaf 2018 gestreefd naar een eerste bemande vlucht langs de Maan in 2023 hoewel die vlucht waarschijnlijk later zal plaatsvinden. Hij wil in de toekomst met Starship, de Falcon 9, de Falcon Heavy en de (bemande en onbemande) Dragon 2 vervangen. Bemande maanlandingen en marslandingen, satellietlanceringen, bijtankvluchten en eventueel zelfs langeafstandsvluchten op aarde behoren tot de mogelijkheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_(SpaceX)
Starbase
Starhopper:![]()
Starship Mk1:![]()
Starship:
Starship Moon:
quote:
Ja volgens mij wel, door die fout bij de laatste raket.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:38 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Klopt het dat voorlopig (bijna) alle lanceringen van SpaceX "on hold" staan? Ik zie op spacexnow.org voorlopig alles zonder exacte datum/tijd
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:38 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Klopt het dat voorlopig (bijna) alle lanceringen van SpaceX "on hold" staan? Ik zie op spacexnow.org voorlopig alles zonder exacte datum/tijd
Klopt:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel, door die fout bij de laatste raket.
quote:SpaceX requests public safety determination for early return to flight for its Falcon 9 rocket
“The FAA will review the request, and if in agreement, authorize a return to flight operations while the mishap investigation remains open and provided the operator meets all relevant licensing requirements,” the FAA wrote on its website.
If the FAA agrees with SpaceX’s determination, the Falcon 9 could resuming launching. The company has tentative plans to launch both the Starlink 10-4 and Starlink 10-9 missions from its two launchpads in Florida later this week. This would be pending the approval of the FAA, of course.
That said, SpaceX may have to wait until the investigation is complete before it resumes launching customer and government missions, like the Northrop Grumman Cygnus spacecraft or the Crew-9 astronaut flight.
quote:Launch-schedule
NET July 19 Falcon 9 • Starlink 10-4
Launch time: Window opens at 1:43 a.m. EDT (0543 UTC)
Launch site: SLC-40, Cape Canaveral Space Force Station, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch another batch of Starklink V2 Mini satellites to low Earth orbit. Following stage separation, the booster will land on a droneship in the Atlantic Ocean. Launch delayed from July 14 in wake of Starlink 9-3 failure and faces possibility of further delay.
July 20 Falcon 9 • Starlink 10-9
Launch time: Window opens 1:29 a.m. EDT (0529 UTC)
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch another batch of Starklink V2 Mini satellites to low Earth orbit. Following stage separation, the booster will land on a droneship in the Atlantic Ocean. Launch faces delay in wake of Starlink 9-3 failure.
Wen flight?quote:
Ergens in augustus begreep ikquote:
...in the membrane!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Eindelijkquote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
H! Het is een centrale ruimtevaart reeks geworden
lol !! Ik zie het nu pasquote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jaa! Daar zat ik net ook al naar te kijken jaquote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heel spannend weer dezequote:
Dat wordt ook nog wat , duurt nog wel ff gok ikquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:04 schreef heywoodu het volgende:
Is er al een indicatie wanneer we de eerste (poging tot) booster catch mogen verwachten?
Was aankomende lancering toch dat Elon een poging wilde wagen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:06 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat wordt ook nog wat , duurt nog wel ff gok ik
Ik ben benieuwd! Zou wel tof zijnquote:Op dinsdag 3 september 2024 08:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Was aankomende lancering toch dat Elon een poging wilde wagen?
Tenminste zoiets begreep ik? Als de telemetrie er 100% zeker goed uitziet -> opvangen. En anders een gecontroleerde landing in zee.quote:
Die test heb ik toen gezien volgens mijquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tenminste zoiets begreep ik? Als de telemetrie er 100% zeker goed uitziet -> opvangen. En anders een gecontroleerde landing in zee.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:59 schreef Starhopper het volgende:
STARHOPPER VENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Edit: Het bleef bij dit pufje![]()
[ afbeelding ]
Ja dat had toch wel wat,, wachten wachten wachten.. maar het wachten werd altijd beloondquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:43 schreef Starhopper het volgende:
Maar ergens zou het mij ook niet verbazen als het de eerste keer goed gaatDe landing is voor de kust. Dus we hebben sowieso mooi beeld
![]()
En ja, Starhopper en de test van SN5 t/m SN15Wat mis ik die tijd! In spanning wachten tot er ook maar iets gebeurde
[..]![]()
En de stream 'water towers can fly!' van Everyday Astronaut was echt legendarisch. Zat ie daar heel primitief met een tuinstoel en parasol op het dak van een huis te streamen met temperaturen tegen de 40 graden
Ja. Lijkt veel langer terug! In 5 jaar van Starhopper naar een Starship in orbitquote:Op woensdag 4 september 2024 12:38 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja dat had toch wel wat,, wachten wachten wachten.. maar het wachten werd altijd beloond![]()
Dit was toch wel een hele mooie tijd, lijkt zo lang geleden
Echt welquote:Op woensdag 4 september 2024 13:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Lijkt veel langer terug! In 5 jaar van Starhopper naar een Starship in orbitBizar hoe snel het allemaal is gegaan....
Wel cool! Ik heb wel een heel ander beeld nu van Jeff Bezos en zijn ruimtevaartbedrijf dankzij de factorytours met EA. Hij lijkt echt kennis te hebben van de ruimtevaartquote:
Ik heb het allemaal gemist , nu terug aan het kijkenquote:Op zaterdag 7 september 2024 08:58 schreef Starhopper het volgende:
Starliner is trouwens veilig geland![]()
[ x ]
WIe kan een HD gif maken vanaf 3:20quote:
Ziet er wel maf uit jaquote:Op maandag 9 september 2024 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
WIe kan een HD gif maken vanaf 3:25
Wat ziet dat er geweldig uit. Wat een apparaat
quote:
Ik zet net de laptop aan.quote:
Hopelijk hoef je niets te missenquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:14 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik zet net de laptop aan.
En ik hoop dat ze voor 11:45 de lucht in gaan.
Anders moet ik de live lancering alsnog missen
quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:18 schreef Puzzie het volgende:
Wel eindelijk na al die jaren gelukt om lid te worden van NSF
Dat zal wel lukken. Want vanaf nu gaat als eerstequote:
Ja dat hoop ik ook! Er zitten POV camera's op de helm. Als ze deze beelden live laten zien zou dat echt heel vet zijnquote:Op dinsdag 10 september 2024 11:37 schreef -CRASH- het volgende:
Wat een uitzicht.
Hoop dat er ook mooie livestreams komen
van de EVA's.
Dat zou wel heel erg tof zijnquote:Op dinsdag 10 september 2024 12:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik ook! Er zitten POV camera's op de helm. Als ze deze beelden live laten zien zou dat echt heel vet zijn
Rond 8 uur morgenochtend lees ik netquote:Op woensdag 11 september 2024 20:14 schreef Wertha het volgende:
[..]
En jij weet vast wel hoe laat NL-tijd dat gepland staat?
Weer precies op tijdquote:Op donderdag 12 september 2024 10:05 schreef Starhopper het volgende:
Ondertussen maar de tijd doden met een Falcon 9
Yes!!!quote:Op donderdag 12 september 2024 10:12 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Weer precies op tijd![]()
Over een half uur live zie ik
quote:Op donderdag 12 september 2024 10:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Yes!!!![]()
Wel mooi programma zo. Even een lancering en direct daarna de EVA
Ah, deze zo eens aanzetten, NSF is altijd wat matig met dat gelul er door heen.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Meer geluid van Dragon.
Ik kan dit dus ook.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"The hardest thing about spacewalks is the waiting"
Zo'n hoge EVA is voor het eerst.quote:
Ja dan ben je er druk mee.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:45 schreef heywoodu het volgende:
Wat gebeurt er als die druk toch niet helemaal op orde is?
Op de maan was ook EVA in principequote:Op donderdag 12 september 2024 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo'n hoge EVA is voor het eerst.
Dat is waarquote:Op donderdag 12 september 2024 12:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op de maan was ook EVA in principe
De aarde is ook plat. Dit is allemaal CGIquote:Op donderdag 12 september 2024 13:01 schreef Rnie het volgende:
En dan nog zeggen dat de aarde plat is
ben al 5 minuten langer op pauze dan normaalquote:Op donderdag 12 september 2024 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mooi getimed, ik moet zo naar mn werk
Ik moest lachenquote:Op donderdag 12 september 2024 13:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar goed dat het geen Boeing luik is.
Voor een eerste keer was dit best prima tochquote:Op donderdag 12 september 2024 13:58 schreef LXIV het volgende:
Ben ik de enige die het matig vond? Dit is geen space-walk, dit is even je hoofd naar buiten steken. Net als bij een duikboot.
Het is net als wanneer ik tijdens het autorijden het raampje open doe en mijn hoofd naar buiten steek. Dat noem ik ook geen wandelingquote:Op donderdag 12 september 2024 14:07 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Voor een eerste keer was dit best prima toch![]()
Volgens mij als je daar bent maakt dat verschil niet zo veel meer uit, dan heb je al zoveel adrenaline
Even je hoofd naar buiten steken en vanuit de ruimte naar de aarde kijken vind ik toch aardig spectaculair hoor!quote:Op donderdag 12 september 2024 13:58 schreef LXIV het volgende:
Ben ik de enige die het matig vond? Dit is geen space-walk, dit is even je hoofd naar buiten steken. Net als bij een duikboot.
Dit was een noodzakelijke functionaliteits- en procedure-test. Dat is veel saaier dan een salto en veel serieuzer dan een wandeling.quote:Op donderdag 12 september 2024 13:58 schreef LXIV het volgende:
quote:Musk: SpaceX wil binnen twee jaar vijf Starships naar Mars sturen
43 min geledenin Buitenland
HAWTHORNE - SpaceX is van plan om binnen twee jaar ongeveer vijf onbemande Starship-missies naar Mars te lanceren, meldt CEO Elon Musk op X.
De tijdlijn voor de eerste bemande missie hangt af van het succes van deze onbemande vluchten, aldus Musk.
quote:Als de onbemande missies veilig landen, worden bemande missies over vier jaar gelanceerd.
In geval van uitdagingen worden bemande missies echter met nog eens twee jaar uitgesteld.
Musk, die bekendstaat om het verstrekken van veranderende tijdlijnen voor de gereedheid van Starship, zei eerder dit jaar dat het eerste onbemande Starship binnen vijf jaar landt en dat de eerste mensen binnen zeven jaar op Mars landen.
Het zal mij benieuwen. Hij is nog vrij jong dus die 5 jaar was niet nodig geweest. Het is eerder een levensdoel.quote:Op maandag 23 september 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ips-naar-mars-sturen
als je mee wilt dan moet je naast een stabiele persoonlijkheid zijn, wel wat in huis hebben en accepteren dat je niet meer terug komt
iemand die gelijk vraagt hoe het zit met de pensioenopbouw en verlofdagen, die gaat niet mee
[..]
[..]
wie is hij ?? Je Buurman ?quote:Op maandag 23 september 2024 22:44 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen. Hij is nog vrij jong dus die 5 jaar was niet nodig geweest. Het is eerder een levensdoel.
Bij andere lanceringen zie je dit ook. Maar lijkt deze keer wel meer te zijn idd?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Is zo'n lek? normaal aan de bovenkant van de nozzle? En al dat isolatiemateriaal? wat bovenop de nozzle ligt? Of is dat ijs?
[ afbeelding ]
Deze is alleen bedoelt voor satellieten e.d.?quote:
Staat er niet bij waar het voor is?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Deze is alleen bedoelt voor satellieten e.d.?
Ah, ja inderdaad. Kleine payloads. Zijn die solid fuel booster raketten niet een beetje achterhaald?quote:
Dat moet je niet aan mij vragenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, ja inderdaad. Kleine payloads. Zijn die solid fuel booster raketten niet een beetje achterhaald?
07:00 am local time. Is het dan al licht?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:50 schreef Puzzie het volgende:
Launch license received , dus het gaat morgen gebeuren
dat weet ik zo ff niet, beginnend gok ik.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
07:00 am local time. Is het dan al licht?
[ afbeelding ]
Zonsopkomst in Boca Chica is morgen om 7:27.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
07:00 am local time. Is het dan al licht?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:32 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is de beste stream waar ook commentaar is?
Je hebt zoveel livestreamsquote:Op zondag 13 oktober 2024 12:32 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is de beste stream waar ook commentaar is?
Ja, dat aanbod is verwarrend. Wat ik zoek is vrij simpel: YouTube en 'officieel', met de beelden en commentaar van SpaceX zelf (dus zonder het gillen van Everyday Astronaut of NSF erdoor), is dat een optie?quote:
Volgens mij is die laatste van SpaceX maar dan doorgeleid (als ik het goed heb onthouden van de vorige keren)quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat aanbod is verwarrend. Wat ik zoek is vrij simpel: YouTube en 'officieel', met de beelden en commentaar van SpaceX zelf (dus zonder het gillen van Everyday Astronaut of NSF erdoor), is dat een optie?
Nee inderdaad, om X op TV te hebben moet ik het eerst casten enzo. Kan allemaal wel, maar gewoon YT is z veel fijner.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Volgens mij is die laatste van SpaceX maar dan doorgeleid (als ik het goed heb onthouden van de vorige keren)
SpaceX doet alles via X en dat vind ik helemaal niets.
Eens!! Het blijft wat lastig dat SpaceX via X , en daar heb ik ook geen zin inquote:Op zondag 13 oktober 2024 12:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee inderdaad, om X op TV te hebben moet ik het eerst casten enzo. Kan allemaal wel, maar gewoon YT is z veel fijner.
Als ik het goed heb is dat laatste de stream die SpaceX ook live op X heeft, maar mocht het anders zijn dan post iemand dat hier vast nog wel hoop ikquote:Op zondag 13 oktober 2024 12:53 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben bij zo'n kanaal dat de stream doorstuurt naar YouTube altijd bang dat het ineens stopt, vanwege copyright ofzo
Deze gaat over 15min. livequote:Op zondag 13 oktober 2024 12:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat aanbod is verwarrend. Wat ik zoek is vrij simpel: YouTube en 'officieel', met de beelden en commentaar van SpaceX zelf (dus zonder het gillen van Everyday Astronaut of NSF erdoor), is dat een optie?
Nog voor SpaceX zelf live gaat, ook knapquote:
Dat is mooiquote:
Huh? Dat is toch de SpaceX YT-stream?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog voor SpaceX zelf live gaat, ook knap
Maar bij zoiets ben ik dus altijd bang dat het ineens stopt, want ja, 'illegale stream' enzo en niet van SpaceX zelf
Nee, dat is gewoon iemand die zijn kanaal SpaceX heeft genoemd met een muziekicoontje erachter zodat het niet hetzelfde isquote:Op zondag 13 oktober 2024 13:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Huh? Dat is toch de SpaceX YT-stream?
Mja idd ..quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog voor SpaceX zelf live gaat, ook knap
Maar bij zoiets ben ik dus altijd bang dat het ineens stopt, want ja, 'illegale stream' enzo en niet van SpaceX zelf
Ow damn, ik zie het. Dat is waardeloosquote:Op zondag 13 oktober 2024 13:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon iemand die zijn kanaal SpaceX heeft genoemd met een muziekicoontje erachter zodat het niet hetzelfde is
Er zijn heel veel fake streams en kloon kanalen , dat maakt het wel lastig soms , ik ga toch voor die3e in mijn eerdere postquote:Op zondag 13 oktober 2024 13:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ow damn, ik zie het. Dat is waardeloosHet officile kanaal is exact hetzelfde maar dan zonder muzieknootje in de naam
Ik heb nog geen livestreamquote:Op zondag 13 oktober 2024 13:34 schreef R-woud93 het volgende:
Ik kijk naar de livestream van SpaceX, van deze stem ga ik spontaan hoesten.
Ik heb nu even terug gelezen, ik kijk niet naar de officilestream blijkbaarquote:
quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ow damn, ik zie het. Dat is waardeloosHet officile kanaal is exact hetzelfde maar dan zonder muzieknootje in de naam
Spacebabe, door jouw spammen kom ik ook kijken!quote:
Tof idd!!quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Spacebabe, door jouw spammen kom ik ook kijken!
Vet introfilmpje ook van spaceX
Ik hoef nergens meer naar toe, schoenen uit.. kaarsen hoog .. en ik rol ff een booster.. Zo!quote:
quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik hoef nergens meer naar toe, schoenen uit.. kaarsen hoog .. en ik rol ff een booster.. Zo!
Ja die heb ik ook, maar dan via Twitter. Zelfde stream volgens mij.quote:
Dan heb ik de goedequote:Op zondag 13 oktober 2024 13:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook, maar dan via Twitter. Zelfde stream volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |