abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:00:58 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214268225

Bewijs in zedenzaken
In zedenzaken is het vaak zo dat deze zich afspelen buiten het zicht van anderen. Het is dan het woord van de aangever tegen het woord van de verdachte. Dat is in deze zaak ook zo. De verklaringen van de vrouwen staan tegenover de ontkennende verklaring van Ali B.

Er gelden strenge regels voor het bewijs. Volgens de wet mag de rechter de verdachte niet veroordelen op basis van alleen de verklaring van de aangever. De verklaring van een aangever moet daarom worden ondersteund door ander bewijs. Pas dan kan de rechtbank tot een bewezenverklaring komen. Ontbreekt dat steunbewijs, dan moet de rechtbank de verdachte vrijspreken.

Verkrachting tijdens schrijverskamp
Op 14 augustus 2018 was aangeefster Naomi in een villa in Heiloo, waar een zogenaamd schrijverskamp plaatsvond. Ali B. was daar ook aanwezig. Toen Naomi in een slaapkamer seksuele handelingen bij een andere man verrichtte, kwam Ali B. de slaapkamer binnen. Naomi heeft verklaard dat hij volkomen onverwacht een of meer vingers in haar vagina stak. De rechtbank oordeelt dat de verklaring van Naomi betrouwbaar is en wordt ondersteund door ander bewijs, met name de verklaringen van twee getuigen. De rechtbank vindt daarom bewezen dat Ali B. Naomi heeft verkracht.

Naomi verklaarde ook dat Ali B. haar eerder die dag heeft aangerand, toen zij in de woonkamer van de villa samen op een bank zaten. Hoewel de rechtbank de verklaring van Naomi hierover ook betrouwbaar vindt, is er onvoldoende steunbewijs om hem hiervoor te kunnen veroordelen. De rechtbank heeft Ali B. daarom vrijgesproken van de aanranding van Naomi.

Vrijspraak voor aanranding in auto
Aangeefster Jill verklaarde dat Ali B. haar op 19 mei 2018 heeft aangerand toen zij samen in een auto zaten. Volgens Jill heeft Ali B. haar betast, tussen haar benen gewreven en moest zij hem aftrekken, terwijl zij dit niet wilde. De rechtbank vindt de verklaringen die Jill daarover heeft afgelegd betrouwbaar. Toch heeft de rechtbank Ali B. vrijgesproken van aanranding, omdat de verklaringen van Jill onvoldoende worden ondersteund door ander bewijs.

Poging tot verkrachting in Marokko
In april 2014 was Ellen ten Damme in Marokko om met Ali B. een liedje op nemen voor het televisieprogramma Ali B. en de Muziekkaravaan. Zij verbleven allebei in een villa. Op een avond hadden zij afgesproken nog iets te bespreken op de kamer van Ellen. Toen Ali B. de kamer binnenkwam probeerde hij haar te verkrachten. Ellen verzette zich en het is haar gelukt hem weg te krijgen.

De rechtbank oordeelt dat de verklaringen van Ellen betrouwbaar zijn en dat deze worden ondersteund door de verklaringen van twee getuigen. Omdat niet duidelijk is geworden of Ali B. daadwerkelijk met zijn penis bij Ellen is binnengedrongen, heeft de rechtbank bewezen verklaard dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een poging tot verkrachting.

Straf
Ali B. heeft met zijn handelen een grote inbreuk gemaakt op de lichamelijke integriteit van de slachtoffers. Hij liet zich leiden door zijn eigen seksuele behoeften, zonder rekening te houden met de wil van de vrouwen en de gevolgen die zijn gedragingen voor hen zouden hebben. Uit de verklaringen die tijdens de zitting zijn voorgelezen blijkt dat Naomi en Ellen nog steeds last hebben van die gevolgen.

De rechtbank heeft ook meegewogen dat het voor de slachtoffers moeilijk is geweest aangifte of een melding te doen bij de politie. Door de status die Ali B. als bekende Nederlander had ten tijde van de feiten en zijn positie en imago in de muziek- en televisiewereld, vergt het moed van de slachtoffers om die stap te zetten, wetende dat dit ook vervelende consequenties voor henzelf kan hebben.

Op zitting zag de rechtbank een persoon die zich in het nauw gedreven voelde en geen enkele verantwoordelijkheid nam voor zijn gedragingen. De rechtbank kreeg de indruk dat Ali B. een dwingend persoon is die geen 'nee' accepteert, weinig inlevingsvermogen toont en uitgaat van zijn eigen visie op zaken.

Ook heeft de rechtbank rekening gehouden met de media-aandacht in deze zaak en de negatieve gevolgen die dit privé en zakelijk voor Ali B. heeft gehad. Dit heeft de rechtbank maar in beperkte mate in het voordeel van Ali B. meegewogen, omdat hij die aandacht aan zijn eigen strafbare gedrag heeft te wijten.

Tot slot, hoe begrijpelijk het ook is dat de slachtoffers pas jaren later de kracht of noodzaak voelden om aangifte of melding hiervan te doen, heeft de rechtbank in strafmatigende zin meegewogen dat de feiten zich inmiddels 10 en 6 jaar geleden hebben afgespeeld.

De rechtbank heeft gekeken naar de straffen die in soortgelijke zaken zijn opgelegd en vindt, gelet op alle omstandigheden van de zaak, een gevangenisstraf van twee jaar passend.

https://www.rechtspraak.n(...)-B-in-zedenzaak.aspx

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2024:7052

Hier verder.

:{²

[ Bericht 47% gewijzigd door Jippie op 13-07-2024 02:36:52 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:01:34 #2
236264 crew  capricia
pi_214268229
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:52 schreef Za het volgende:

[..]
Ene zangeres had midden in de nacht met hem afgesproken waarna hij volgens haar een bospad insloeg. Ik ken niet alle details. Ze had ook een verhouding met hem, terwijl hij getrouwd was en vader van jonge kinderen.
Volgens goede Nederlandse traditie.
Die relatie tussen Jill Helena en Ali B was al jaren voorbij.
Zij zegt dat ze haar auto parkeerde bij het Amstelstation. En dat hij haar meegenomen heeft naar een donker bospad in zijn auto. Waardoor ze niet wist waar ze was.

Niet dat ze met Ali B in een donker bos had afgesproken. Wat jij schreef.

Deze aanranding is overigens niet bewezen verklaard. Hoewel de rechtbank haar verklaring vandaag als betrouwbaar beoordeelde. Ze heeft onvoldoende steun- of schakelbewijs aangeleverd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214268233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Maar dat is het toch ook? Het is totaal irrelevant waar je met wie afspreekt, als jij verkracht wordt is dat niet jouw schuld, maar van die mongool die jou verkracht.
Stel dat pakweg driekwart van de getrouwde vrouwen weleens seks heeft met haar partner, op zijn aandringen. Gaan we dan een paar miljoen huismannen in de bak gooien?
pi_214268237
Zouden ze in de gevangenis van knuffelen houden?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:04:29 #5
13462 BansheeBoy
pi_214268238
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:02 schreef Za het volgende:

[..]
Stel dat pakweg driekwart van de getrouwde vrouwen weleens seks heeft met haar partner, op zijn aandringen. Gaan we dan een paar miljoen huismannen in de bak gooien?
Ik heb begrepen dat dit forum alleen maar vol zit met gentlemenners. Ze doen nooit aan aandringen of overhalen. Ja, dat duwt de menners wel richting andere dames buiten.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:05:01 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214268239
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:02 schreef Za het volgende:

[..]
Wat probeer je precies te bereiken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:05:39 #7
13462 BansheeBoy
pi_214268244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Regular sex met moeder de vrouw?

pi_214268249
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:01 schreef capricia het volgende:

Die relatie tussen Jill Helena en Ali B was al jaren voorbij.
De naam zegt niemand iets denk ik, maar volgens mij was hij getrouwd en had kinderen.

quote:
Zij zegt dat ze haar auto parkeerde bij het Amstelstation. En dat hij haar meegenomen heeft naar een donker bospad in zijn auto. Waardoor ze niet wist waar ze was.
Maar daar ging toch een afspraak midden in de nacht aan vooraf, en iemand die instapte bij een man in zijn auto?

quote:
Deze aanranding is overigens niet bewezen verklaard. Hoewel de rechtbank haar verklaring vandaag als betrouwbaar beoordeelde. Ze heeft onvoldoende steun- of schakelbewijs aangeleverd.
Wat wilde ze eigenlijk van hem?
pi_214268251
Sorry hoor maar probeer je te beweren dat veel vrouwen ondanks dat ze niet willen sex hebben met hun partner om ze een plezier te doen?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:09:02 #10
13462 BansheeBoy
pi_214268253
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:07 schreef Za het volgende:

[..]
Maar daar ging toch een afspraak midden in de nacht aan vooraf, en iemand die instapte bij een man in zijn auto?
Volgens de mensen hier moet dat allemaal maar kunnen en is het niet onverstandig. Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen denken. Ik hoop maar niet dat ze zulke adviezen aan hun dochters geven.

zaterdag 13 juli 2024 @ 02:09:06 #11
Why is all the rum gone?
pi_214268254
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:05 schreef BansheeBoy het volgende:

Regular sex met moeder de vrouw?

En als ze nee zegt is het toch gewoon nee?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:10:25 #12
13462 BansheeBoy
pi_214268262
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En als ze nee zegt is het toch gewoon nee?
De ene nee is de andere niet. Soms is een nee zelfs een ja (hard to get).

Leuke comment onder Youtube filmpje en zo ontzettend waar:

The difference between sexual harassment and flirting is how attracted the woman is to the guy

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:11:27 #13
236264 crew  capricia
pi_214268267
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:07 schreef Za het volgende:

[..]
De naam zegt niemand iets denk ik, maar volgens mij was hij getrouwd en had kinderen.
[..]
[..]
Wat wilde ze eigenlijk van hem?
Ik wil je aanraden om de zaak zelf wat beter te bestuderen. Dit is allemaal al vaak aan bod gekomen.
Ze hadden beiden een optreden op een feestje in Monnickendam savonds, bij Ronald of Frank de Boer. Jill wilde later haar zelf geschreven nummer aan Ali laten horen.

De naam Jill Helena zegt juist veel mensen hier wel iets. Zij was vandaag aanwezig op de zitting. En heeft ook de vorige keer die verklaring voorgelezen.

Echt. Verdiep je er eens in. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:11:31 #14
Why is all the rum gone?
pi_214268268
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:09 schreef BansheeBoy het volgende:

Volgens de mensen hier moet dat allemaal maar kunnen en is het niet onverstandig. Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen denken. Ik hoop maar niet dat ze zulke adviezen aan hun dochters geven.
Ja, dat moet gewoon kunnen. Waarom zou een vrouw ook 's nachts niet gewoon veilig over straat moeten kunnen? Dat kun jij toch ook? Zolang er mannen bestaan die er dit soort ideeen op nahouden, is de kans dat de wereld veiliger wordt voor vrouwen heel klein.
pi_214268269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Ik zou graag bereiken dat dat nooit voor zou komen want vervelend voor vrouwen dat gezeur gevolgd door een vernedering cq verkrachting binnen het huwelijk/relatie, maar dat zal nooit gebeuren denk ik.

Het is imo aan de orde van de dag, straffeloos.

En iedereen hier is heilig.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:11:49 #16
Why is all the rum gone?
pi_214268270
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:10 schreef BansheeBoy het volgende:

De ene nee is de andere niet.
Ja hoor. Nee is gewoon altijd nee.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:12:34 #17
13462 BansheeBoy
pi_214268273
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ja, dat moet gewoon kunnen. Waarom zou een vrouw ook 's nachts niet gewoon veilig over straat moeten kunnen? Dat kun jij toch ook? Zolang er mannen bestaan die er dit soort ideeen op nahouden, is de kans dat de wereld veiliger wordt voor vrouwen heel klein.
Het moet kunnen. Maar het kan niet. Dus ik doe het niet. :')

pi_214268276
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:08 schreef quirina het volgende:

Sorry hoor maar probeer je te beweren dat veel vrouwen ondanks dat ze niet willen sex hebben met hun partner om ze een plezier te doen?
Dat is een feit.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:13:23 #19
13462 BansheeBoy
pi_214268280
quote:
Zo naïef is niemand. :D

zaterdag 13 juli 2024 @ 02:13:28 #20
Why is all the rum gone?
pi_214268281
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:11 schreef Za het volgende:

...maar dat zal nooit gebeuren denk ik.

Het gaat pas gebeuren als mannen andere mannen aanspreken. En niet als mannen blijven volhouden dat nee niet altijd nee is en dat vrouwen niet 's nachts over straat mogen.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:14:21 #21
Why is all the rum gone?
pi_214268284
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:12 schreef Za het volgende:

Dat is een feit.
Niet in mijn relatie. In die van jou wel?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:14:44 #22
485843 crew  Jippie
pi_214268286
Al loopt een vrouw naakt over straat, nee is nee.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:15:10 #23
13462 BansheeBoy
pi_214268287
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het gaat pas gebeuren als mannen andere mannen aanspreken. En niet als mannen blijven volhouden dat nee niet altijd nee is en dat vrouwen niet 's nachts over straat mogen.
En die mannen zullen er helaas altijd zijn. Het is een onwelgevallige waarheid waar je gewoon mee moet dealen. Uit zelfbescherming.

zaterdag 13 juli 2024 @ 02:15:17 #24
Why is all the rum gone?
pi_214268288
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:14 schreef Jippie het volgende:
Dit.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:15:51 #25
13462 BansheeBoy
pi_214268289
quote:
Even iets anders. Ben jij een vrouw of een man? Weet ik serieus niet.

zaterdag 13 juli 2024 @ 02:15:51 #26
Why is all the rum gone?
pi_214268290
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:15 schreef BansheeBoy het volgende:

En die mannen zullen er helaas altijd zijn.
Als jij je daar bij neerlegt, vind ik dat je onderdeel bent van het probleem.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:17:21 #27
485843 crew  Jippie
pi_214268295
quote:
Of op straffe van een pak slaag?
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:17:50 #28
236264 crew  capricia
pi_214268297
quote:
Dit dus.

Er zal een reden zijn dat het wetboek van strafrecht onlangs aangepast is.
Kennelijk was het nodig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214268298
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:11 schreef capricia het volgende:

Ze hadden beiden een optreden op een feestje in Monnickendam savonds, bij Ronald of Frank de Boer. Jill wilde later haar zelf geschreven nummer aan Ali laten horen.
Dat kon dan op dat feestje denk ik, of overdag in een lunchroom of gewoon even naar hem mailen.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:18:31 #30
13462 BansheeBoy
pi_214268301
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als jij je daar bij neerlegt, vind ik dat je onderdeel bent van het probleem.
Jouw aanpak lijkt ook niet te werken. Ali B. en consorten kunnen en konden gewoon hun gang gaan. Dus als je het niet erg vindt ben ik graag realistisch in deze. Maar als jij wilt dromen, be my guest. Maar ik wil je die koude kermis besparen.

Lambada.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:18:38 #31
485843 crew  Jippie
pi_214268302
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Even iets anders. Ben jij een vrouw of een man? Weet ik serieus niet.

Maakt dat iets uit?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:19:46 #32
13462 BansheeBoy
pi_214268306
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:18 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maakt dat iets uit?
Wat vreemd dat je daar vanuit gaat. :? Is een gewoon een open vraag uit interesse.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:20:24 #33
485843 crew  Jippie
pi_214268307
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat vreemd dat je daar vanuit gaat. :? Is een gewoon een open vraag uit interesse.

En vanwaar de interesse?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:20:44 #34
Why is all the rum gone?
pi_214268308
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:18 schreef BansheeBoy het volgende:

Jouw aanpak lijkt ook niet te werken.
Daar weet jij niks van. En Ali B. is toch veroordeeld? Was 30 jaar geleden waarschijnlijk niet gebeurd. Dus dat is vooruitgang.
pi_214268311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Niet in mijn relatie. In die van jou wel?
Nee.

Naast het tegen hun zin seks hebben faken ze ook hun orgasme om hun partner pleasen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:21:27 #36
236264 crew  capricia
pi_214268313
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:17 schreef Za het volgende:

[..]
Dat kon dan op dat feestje denk ik, of overdag in een lunchroom of gewoon even naar hem mailen.
Ik begrijp niet helemaal goed wat je wil zeggen. Vind je het uitlokking of zoiets van haar?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:21:31 #37
13462 BansheeBoy
pi_214268314
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:20 schreef Jippie het volgende:

[..]
En vanwaar de interesse?
Laat maar Jippie. :)

zaterdag 13 juli 2024 @ 02:22:05 #38
Why is all the rum gone?
pi_214268315
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef Za het volgende:

Nee.
Dus je weet helemaal niet of het feiten zijn?

quote:
Naast het tegen hun zin seks hebben faken ze ook hun orgasme om hun partner pleasen.
Again, niet in mijn relatie. In die van jou wel?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:22:25 #39
13462 BansheeBoy
pi_214268319
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Daar weet jij niks van. En Ali B. is toch veroordeeld? Was 30 jaar geleden waarschijnlijk niet gebeurd. Dus dat is vooruitgang.
Wel veel collateral damage. Een goede aanpak had het voorkomen. Ergo: jouw aanpak daar pas ik voor.

zaterdag 13 juli 2024 @ 02:23:13 #40
Why is all the rum gone?
pi_214268322
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:22 schreef BansheeBoy het volgende:

Wel veel collateral damage.
Wat heb jij er aan gedaan, dan? Naast je victim blaming?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:23:31 #41
13462 BansheeBoy
pi_214268323
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp niet helemaal goed wat je wil zeggen. Vind je het uitlokking of zoiets van haar?
Nee, hij vindt het dom en onverstandig. Vind ik ook eigenlijk. Ik zou mijn dochter dat nooit laten doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 13-07-2024 06:34:20 ]
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:23:35 #42
236264 crew  capricia
pi_214268324
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef Za het volgende:

[..]
Nee.

Doe jij dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:24:25 #43
236264 crew  capricia
pi_214268329
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, hij vind het dom en onverstandig. Vind ik ook eigenlijk. Ik zou mijn dochter dat nooit laten doen.

Onverstandig om bij je ex-vriend en collega in de auto te stappen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214268330
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef capricia het volgende:

Ik was er niet bij, maar ze kon haar nummer gewoon naar hem mailen lijkt me, ipv met iemand die volgens zeggen geen nee accepteert midden in de nacht in een auto te stappen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:25:35 #45
485843 crew  Jippie
pi_214268334
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Laat maar Jippie. :)

We gaan off-topic, maar het komt wel een keer terug.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:25:48 #46
13462 BansheeBoy
pi_214268336
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat heb jij er aan gedaan, dan? Naast je victim blaming?
Ik draag bij aan een betere bewustwording bij vrouwen door ze kennis te laten maken met hoe mannen daadwerkelijk (kunnen) zijn. Alleen het netto effect is door alle tegenwerking nog niet wat het moet zijn. Maar we komen er wel. We hebben een lange adem.

Lambada.

pi_214268337
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:23 schreef capricia het volgende:

Doe jij dat?
Ik heb het over "ze".

De vraag is waarom dat nodig zou zijn met al die gelijkwaardige relaties.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:26:26 #48
236264 crew  capricia
pi_214268341
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:24 schreef Za het volgende:

[..]
Ik was er niet bij, maar ze kon haar nummer gewoon naar hem mailen lijkt me, ipv met iemand die volgens zeggen geen nee accepteert midden in de nacht in een auto te stappen.
Als ze had geweten wat hij zou gaan doen, zou ze dat idd wel gelaten hebben, denk ik zo.

Het is haar collega en ex-vriend.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:27:09 #49
236264 crew  capricia
pi_214268346
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:26 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb het over "ze".

Vertel het maar. Je weet er kennelijk veel van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:27:32 #50
13462 BansheeBoy
pi_214268349
Boys and girls, and Jippie, ik ga slapen. Ik heb vandaag gevochten voor wat ik waard ben. Voel me een echte vrijgevochten vent.

Slaap lekker iedereen.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:28:21 #51
485843 crew  Jippie
pi_214268352
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:26 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb het over "ze".

Zou Ali zijn vrouw ook orgasmes hebben gefaked?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:28:58 #52
485843 crew  Jippie
pi_214268355
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Boys and girls, and Jippie, ik ga slapen. Ik heb vandaag gevochten voor wat ik waard ben. Voel me een echte vrijgevochten vent.

Slaap lekker iedereen.

Slaap lekker!
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:29:09 #53
Why is all the rum gone?
pi_214268357
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:23 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik zou mijn dochter dat nooit laten doen.

Want jij denkt dat je dat je dochter op haar 26ste nog kan verbieden?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:31:10 #54
Why is all the rum gone?
pi_214268360
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:25 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik draag bij aan een betere bewustwording bij vrouwen door ze kennis te laten maken met hoe mannen daadwerkelijk (kunnen) zijn.
Ah, je wil dat vrouwen hun gedrag aanpassen ipv dat mannen dat doen. Dan blijf ik toch bij mijn eerdere standpunt: dit soort denken (van mannen) draagt bij aan het probleem.
pi_214268361
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Dus je weet helemaal niet of het feiten zijn?

Again, niet in mijn relatie. In die van jou wel?
Het is een feit dat er meer verkrachtingen plaats hebben binnen relaties dan met vreemden, dat vrouwen binnen hun huwelijk vaak seks hebben om hun partner tevreden te stellen en een orgasme faken.
Dat weet iedereen.

Het gaat me niet om jouw persoonlijk relaas, maar in het algemeen.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 02:32:09 #56
Why is all the rum gone?
pi_214268364
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:31 schreef Za het volgende:

Het is een feit dat er meer verkrachtingen plaats hebben binnen relaties dan met vreemden
Heb je daar nog eventjes een bron bij?

quote:
dat vrouwen binnen hun huwelijk vaak seks hebben om hun partner tevreden te stellen en een orgasme faken.
Dat weet iedereen.
Really? Want dat heb op feesboek gestaan?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 02:33:27 #57
485843 crew  Jippie
pi_214268367
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:31 schreef Za het volgende:

[..]
Het is een feit dat er meer verkrachtingen plaats hebben binnen relaties dan met vreemden, dat vrouwen binnen hun huwelijk vaak seks hebben om hun partner tevreden te stellen en een orgasme faken.
Dat weet iedereen.

Het gaat me niet om jouw persoonlijk relaas, maar in het algemeen.
Ali was dus slimmer geweest als hij zijn eigen vrouw had veerkracht?
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 02:36:24 #58
236264 crew  capricia
pi_214268377
Maar die was toen hoogzwanger...of was dat weer ten tijden van een andere verkrachting?

Misschien verkrachtte hij zijn vrouw ook wel. Als hij het al buiten zijn huwelijk deed, is de kans dus vrij groot dat ie ook binnen zijn huwelijk aan verkrachting deed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214268392
Gute Nacht 🌧️

[ Bericht 35% gewijzigd door Za op 13-07-2024 03:00:13 ]
pi_214268509
Ik heb alle 'bewijs' tegen Ali gelezen en het is heel erg mager. Hij is eigenlijk alleen veroordeeld omdat het vermeende slachtoffer het vertelde aan iemand anders. Dat is echt heel mager. Ik ga er vanuit dat Ali B in hoger beroep van alles wordt vrijgesproken.

Zo niet, dan is het dus vrij simpel om iemand helemaal kapot te maken. Klaag iemand aan voor verkrachting en regel 1 persoon die wil verklaren dat jij die verkrachting meteen aan die persoon hebt gemeld. Dat is blijkbaar nu genoeg om iemand gevangenisstraf te geven. Dit is een uiterst gevaarlijk iets voor mannen volgens mij. Afgewezen vrouwen of gedumpte exen kunnen dus vrij simpel iemand helemaal kapot maken. Dit kan en mag niet genoeg zijn om iemand te veroordelen. Ellen ten Damme liep rond als een 'zombie' verklaarde haar vriend. Dat kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Misschien voelde ze zich wel heel schuldig tegenover haar vriend. Dat kan niet uitgesloten worden.

Ook las ik dat Ellen ten Damme Ali later nog gezellig heeft uitgenodigd in haar kleedkamer na een voorstelling. Dat zegt mij ook wel iets. Hoe dan ook, het bewijs is flinterdun en ik ga er vanuit dat Ali B in hoger beroep wordt vrijgesproken. Dat de zaak van Jill Helena is uitgelopen op vrijspraak is al een goede zaak wat mij betreft. Ook daar was geen enkel bewijs. Wel was er bewijs dat Jill na het gebeuren nog kussmileys naar Ali heeft gestuurd. Dus tja, trek uw conclusies.
pi_214268510
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:36 schreef capricia het volgende:
Maar die was toen hoogzwanger...of was dat weer ten tijden van een andere verkrachting?

Misschien verkrachtte hij zijn vrouw ook wel. Als hij het al buiten zijn huwelijk deed, is de kans dus vrij groot dat ie ook binnen zijn huwelijk aan verkrachting deed.
En dat wordt geschreven door een moderator? Ach ach ach, Fok glijdt ver af.
pi_214268517
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ja maar dit vind ik dan toch heel naïef. Kijk te hard rijden mag ook niet maar toch worden er dagelijks mensen bekeurd.
Op een zebrapad heb je als voetganger ook voorrang toch krijg je op de basisschool uitgelegd dat je alsnog rechts-links-rechts moet kijken alvorens over te steken op een plaats waar je voorrang hebt. Je hebt er weinig aan als je kapot gereden wordt dat je dan kunt zeggen dat je toch wel mooi voorrang had. Natuurlijk mag Ali B geen verkrachtingen doen, maar je kunt tegelijkertijd ook vrouwen leren dat ze 2 keer na moeten denken alvorens ze bij een man ‘s nachts in de auto stappen. Hell, dat zou ik als man nog niet eens zomaar doen.
pi_214268522
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 03:47 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ja maar dit vind ik dan toch heel naïef. Kijk te hard rijden mag ook niet maar toch worden er dagelijks mensen bekeurd.
Op een zebrapad heb je als voetganger ook voorrang toch krijg je op de basisschool uitgelegd dat je alsnog rechts-links-rechts moet kijken alvorens over te steken op een plaats waar je voorrang hebt. Je hebt er weinig aan als je kapot gereden wordt dat je dan kunt zeggen dat je toch wel mooi voorrang had. Natuurlijk mag Ali B geen verkrachtingen doen, maar je kunt tegelijkertijd ook vrouwen leren dat ze 2 keer na moeten denken alvorens ze bij een man ‘s nachts in de auto stappen. Hell, dat zou ik als man nog niet eens zomaar doen.
Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!
pi_214268535
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 03:51 schreef Alicia76 het volgende:

[..]
Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!
Ik heb geen fuck met Jill te maken en nog veel minder met Ali.

Gesteld wordt dat een vrouw zich ‘s nachts veilig moet voelen en eigenlijk maar moet doen waar ze zin in heeft. In een ideale wereld is dat inderdaad zo maar we leven niet in een ideale wereld dus victim blaming of niet, dat boeit mij niet zoveel. Er mag soms ook best gezegd worden dat sommige keuzes niet heel handig zijn.
pi_214268572
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:00 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom je steeds' Nederlandse traditie' benadrukt? Vreemdgaan komt overigens onder alle nationaliteiten voor, Ali ging misschien vreemder dan zij, hij had vrouw en kinderen thuiszitten die hij 20 jaar had bedrogen volgens een snikkende Ali in de rechtbank.
Gelukkig is vreemdgaan niet strafbaar in Nederland. In de zaak die Jill Helena tegen Ali heeft aangespannen is hij vrijgesproken. Het is natuurlijk ook heel raar dat zij na de vermeende aanranding nog kussmileys naar Ali heeft gestuurd
  zaterdag 13 juli 2024 @ 04:19:57 #66
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_214268577
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 13 juli 2024 @ 06:15:38 #67
13462 BansheeBoy
pi_214268689
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 03:59 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik heb geen fuck met Jill te maken en nog veel minder met Ali.

Gesteld wordt dat een vrouw zich ‘s nachts veilig moet voelen en eigenlijk maar moet doen waar ze zin in heeft. In een ideale wereld is dat inderdaad zo maar we leven niet in een ideale wereld dus victim blaming of niet, dat boeit mij niet zoveel. Er mag soms ook best gezegd worden dat sommige keuzes niet heel handig zijn.
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.

Casus
In de Bronx worden 's nachts vaak mensen overvallen.

Advies
Je kunt beter niet 's nachts door de Bronx lopen.

Overvallen mogen niet, de realiteit is dat ze gebeuren. Toch is dit advies volgens sommigen hier victim blaming. Ik moet alle overvallers opleiden tot keurige burgers. EN NIET IEMAND ADVISEREN om door de Bronx te lopen.

Gekkigheid. :')

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 07:43:09 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214268832
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.

Casus

Advies

Overvallen mogen niet, de realiteit is dat ze gebeuren. Toch is dit advies volgens sommigen hier victim blaming. Ik moet alle overvallers opleiden tot keurige burgers. EN NIET IEMAND ADVISEREN om door de Bronx te lopen.

nee wat jij al weken doet is roepen dat als je s'nachts door de bronx loopt mensen in de war raken en niet meer goed weten of ze je nu wel of niet mogen overvallen

en dat is tamelijk bizar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214268965
quote:

[..]

Casus

Advies

Of het handig is of niet om bij een hitsige kerel in de auto te stappen (en ik denk niet of dat nou snachts is of overdag) laat ik even achterwege, maar feit is dat die kerel zijn tengels bij zich moet houden wanneer hij/zij opeens niet meer wil. Want dat kan hè, dat mensen van gedachte veranderen. Ze zijn hun passagier 0,0 verantwoord of verantwoording schuldig.

Ik kwam dit filmpje tegen. Heel simpel en heel treffend.

pi_214268982
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:36 schreef capricia het volgende:

Rare aannames. Hoezo is die kans vrij groot? Zijn daar onderzoeken naar gedaan die uitwijzen dat verkrachters dit ook meestal doen binnen hun huwelijk?
pi_214268991
2 jaar vind ik wel kort. Maar de rechter zal vast meewegen dat zijn carrière en imago ook kapot zijn.
pi_214269042
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 03:51 schreef Alicia76 het volgende:

[..]
Tegen Jill is Ali ook vrijgesproken.

https://www.nd.nl/varia/v(...)nranding-jill-helena
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 juli 2024 @ 08:27:21 #73
367000 roos94
pi_214269062
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:17 schreef viceversa het volgende:
2 jaar vind ik wel kort. Maar de rechter zal vast meewegen dat zijn carrière en imago ook kapot zijn.
Lil Kleine zijn carriere was ook kapot zei men maarja die treedt toch elke avond weer op (8>
  zaterdag 13 juli 2024 @ 08:29:42 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214269079
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Tegen Jill is Ali ook vrijgesproken.

https://www.nd.nl/varia/v(...)nranding-jill-helena
Wegens het ontbreken van steunbewijs, niet omdat haar verhaal niet geloofd wordt.

De rechtbank zegt dus niet dat zij liegt of dat hij het niet gedaan heeft, de rechtbank zegt alleen dat haar woord nu niet genoeg is.
Als ze het destijds aan mensen verteld had dan was hij daar waarschijnlijk ook voor veroordeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214269087
quote:

[..]

Casus

Advies

Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.

Als ik jou naakt door het bos zie lopen, rand ik jou ook niet aan.
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 juli 2024 @ 08:32:19 #76
367000 roos94
pi_214269105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels. Volgens jouw post is dat de wereld waarin we leven, ik moet x gewoon doen zonder dat x gebeurd, dus doek het allemaal maar op.
pi_214269126
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:32 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels.
Je geeft een eigenaar van een winkel toch ook niet de schuld dat hij overvallen wordt omdat hij een winkel heeft?

Waarom zou je een vrouw dan de schuld geven dat ze verkracht wordt omdat ze laat alleen over straat fietst?
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 juli 2024 @ 08:36:17 #78
367000 roos94
pi_214269141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je geeft een eigenaar van een winkel toch ook niet de schuld dat hij overvallen wordt omdat hij een winkel heeft?

Waarom zou je een vrouw dan de schuld geven dat ze verkracht wordt omdat ze laat alleen over straat fietst?
Ik reageer op jouw bericht "als vrouw snachts naakt door het bos fietsen".
pi_214269176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:36 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik reageer op jouw bericht "als vrouw snachts naakt door het bos fietsen".
Ja, dat moet ik net zo goed kunnen als dat een winkelier zijn zaak veilig moet kunnen runnen.

..en niet de dingen gaan omdraaien.
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 juli 2024 @ 08:41:39 #80
367000 roos94
pi_214269189
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, dat moet ik net zo goed kunnen als dat een winkelier zijn zaak veilig moet kunnen runnen.

..en niet de dingen gaan omdraaien.
Dat moet kunnen ja. Net als dat ik een zak met geld voor mn deur neerzet en als ik over 3 weken terugkom dan staat ie daar nog.

Maar zo werkt de wereld niet en dat weet jij.
pi_214269217
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:41 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dat moet kunnen ja. Net als dat ik een zak met geld voor mn deur neerzet en als ik over 3 weken terugkom dan staat ie daar nog.

Maar zo werkt de wereld niet en dat weet jij.
Dat is het punt niet.

Als ik s avonds om 0.100 uur s nachts naar de auto loop om er iets uit te pakken, en iemand wil mijn op dat moment proberen te verkrachten, dan is dat zijn schuld, ook al heb ik net 24 mannen gepijpt.

Want voor dat pijpen had ik mijn consent gegeven en voor het verkrachten niet.

Dat is het verschil.

Lees anders dit topic maar eens terug, je gaat keihard schrikken van wat sommige mensen beweren.
pi_214269243
quote:

[..]

Als ik jou naakt door het bos zie lopen, rand ik jou ook niet aan.
Maar je begrijpt zelf ook dondersgoed dat het niet handig is als je niet aangerand wil worden.
pi_214269298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:48 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Maar je begrijpt zelf ook dondersgoed dat het niet handig is als je niet aangerand wil worden.
Dat is het punt niet. Als je een vrouw daar de schuld van gaat geven, dan kan je tegen de bakker ook wel zeggen "ja had je maar geen zaak moeten openen, je weet dat er heel veel criminaliteit is."

Dan draai je alles om.

Of tegen een bejaarde van 96 die wordt opgelicht " ja mevrouw dan had u maar beter op moeten letten, dan ziet U het verschil wel he?"

Of tegen iemand waarvan het huis in brand is gegaan "Ja dat is ook je eigen schuld met dat merk oven."

[ Bericht 7% gewijzigd door tesssssssss op 13-07-2024 09:03:37 ]
pi_214269388
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Als je een vrouw daar de schuld van gaat geven, dan kan je tegen de bakker ook wel zeggen "ja had je maar geen zaak moeten openen, je weet dat er heel veel criminaliteit is."

Dan draai je alles om.
Er wordt niks omgedraaid. Als je niet aangerand wil worden ga je niet ‘s nachts om 01:00 naakt door het bos lopen. De kans dat je iemand tegenkomt is wellicht klein maar de mannen zijn daar op dat moment niet perse om hun hond uit te laten.

Je kunt je dochters wijs maken dat ze alles mogen doen waar ze zin in hebben want mannen moeten met hun poten van je af blijven. Ja, dan heb je 100% gelijk. En nee, dat is niet hoe de realistische wereld in elkaar steekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Electric_Eye op 13-07-2024 09:10:56 ]
pi_214269399
Ik heb in mijn post boven die van jou nog een aantal dingen toegevoegd.

Als je het dan niet ziet dan zie je het gewoon niet. :)
pi_214269410
Als je het dan nog niet ziet, dan ga je het ook niet meer zien, maar even goede vrienden. :)

Deze post was eigenlijk dubbel.
pi_214269457
quote:

Of tegen een bejaarde van 96 die wordt opgelicht " ja mevrouw dan had u maar beter op moeten letten, dan ziet U het verschil wel he?"

Dit is inderdaad een heel mooi voorbeeld!

Ouderen, maar mensen in het algemeen worden genoeg en vaak zat gewaarschuwd voor allerlei vormen van oplichting. En tevens vind iedereen gelijk dat oplichting niet kan en mag. En tóch gebeurt het. En iedereen is het er over eens dat oplichters, net als verkrachters, gestraft moeten worden.
pi_214269493
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:03 schreef tesssssssss het volgende:
Als je het dan nog niet ziet, dan ga je het ook niet meer zien, maar even goede vrienden. :)

Deze post was eigenlijk dubbel.
Ik zie het dondersgoed. Maar ondanks alle ideaalbeelden gebeurt verkrachting en aanranding nog steeds. Dan moet je als vrouw ook beseffen dat sommige acties niet handig zijn. Op het moment dat je dat niet meer mag benoemen verklaar je alle vrouwen vogelvrij.

Als dat je doel is, be my guest.
  Miss 200.000.000! zaterdag 13 juli 2024 @ 09:23:00 #89
367000 roos94
pi_214269620
quote:

[..]

Sommige mensen zijn ook simpelweg te achterlijk om te functioneren.

Hoelang roepen banken al dat ze niet aan je deur komen en om je pasje vragen? Of je pincode?

10 jaar? 20 jaar toch minstens? Of langer. Via TV , via radio, in de krant, op internet. Werkelijk o-ve-ral kun je tegenkomen , zelfs op folders in buurthuizen en seniorencentra dat banken dit-niet-doen.

Als 81 jarige Truus dan de deur opendoet en haar pas en pincode geeft aan de vriendelijke jongeman, dan is die vriendelijke jongeman puur tuig en Truus is een idioot. Het maakt de man niet minder schuldig. Maar als je hier nog steeds intrapt, sorry, dan moet je ook echt even jezelf laten nakijken. Idem met whatsappfraude.. Hoi mam dit is je zoon, mag ik ff 800 euro naar deze bankrekening. *stuurt geld* *huilen*. Nahhh. Je kunt zo niet zijn. Kan niet.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 09:49:25 #90
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214269918
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 08:32 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels. Volgens jouw post is dat de wereld waarin we leven, ik moet x gewoon doen zonder dat x gebeurd, dus doek het allemaal maar op.
Tussen roos, za en BSB hebben we wel een gezellige boel hier bij elkaar.

Mooi in elk geval dat er in de vakantieperiode meer vrijheid is :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214269958
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

Hoelang roepen banken al dat ze niet aan je deur komen en om je pasje vragen? Of je pincode?

10 jaar? 20 jaar toch minstens? Of langer. Via TV , via radio, in de krant, op internet. Werkelijk o-ve-ral kun je tegenkomen , zelfs op folders in buurthuizen en seniorencentra dat banken dit-niet-doen.

Als 81 jarige Truus dan de deur opendoet en haar pas en pincode geeft aan de vriendelijke jongeman, dan is die vriendelijke jongeman puur tuig en Truus is een idioot. Het maakt de man niet minder schuldig. Maar als je hier nog steeds intrapt, sorry, dan moet je ook echt even jezelf laten nakijken. Idem met whatsappfraude.. Hoi mam dit is je zoon, mag ik ff 800 euro naar deze bankrekening. *stuurt geld* *huilen*. Nahhh. Je kunt zo niet zijn. Kan niet.
Genoeg mensen die zo wel zijn, naïef. Vertrouwen in de wereld.
Niks mis mee
Wat n onaardige post -O-
Trust nobody
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 09:52:43 #92
5428 crew  miss_sly
pi_214269964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:06 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een heel mooi voorbeeld!

Ouderen, maar mensen in het algemeen worden genoeg en vaak zat gewaarschuwd voor allerlei vormen van oplichting. En tevens vind iedereen gelijk dat oplichting niet kan en mag. En tóch gebeurt het. En iedereen is het er over eens dat oplichters, net als verkrachters, gestraft moeten worden.
En tegen die oude mevrouw die toch opgelicht is, zegt men niet: "ja maar mevrouw, u bent heel goed gewaarschuwd. Het is ook gewoon dom om dergelijke lui te geloven. U vraagt er wel een beetje om".

En tegen de winkelier die is overvallen, zegt men niet: "Ja, maar winkelier, u bent goed gewaarschuwd. Iedereen weet immers dat er winkelovervallen plaatsvinden en toch heeft u een winkel. Dan vraagt u er wel een beetje om."

En tegen een vrouw die aangerand of verkracht wordt, zegt men wel: "Ja, maar meisje, je weet dat er mannen zijn die een kort rokje als uitnodiging zien, en toch droeg je een kort rokje. Dan vraag je er wel een beetje om."

En nogmaals: er wordt meisjes al heel jong verteld wat de risico's zijn en waar die liggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214270035

[ Bericht 60% gewijzigd door Mylene op 13-07-2024 10:11:55 (nvm) ]
pi_214270071
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mensen die op zo'n manier oudere mensen oplicht zijn vaak doorgewinterde oplichters. Ze weten precies wat ze tegen een oudere moeten zeggen en doen. En als je als oudere zijnde ook maar een beetje goed van vertrouwen bent ben je verloren. Als ze ook maar een klein gaatje kunnen vinden is het gewoon klaar.

En ze staan ook tegenwoordig met nagemaakte pasjes aan je deur. Je moet zo goed uitkijken tegenwoordig :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 13-07-2024 10:11:27 ]
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:30:29 #95
13462 BansheeBoy
pi_214270376
quote:

[..]
Is het verstandig om dat te doen? :)
Als jouw dochter voorstelt dat ze dit gaat doen. Wat is dan je reactie? :)

Dank je.

zaterdag 13 juli 2024 @ 10:47:28 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270515
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En tegen die oude mevrouw die toch opgelicht is, zegt men niet: "ja maar mevrouw, u bent heel goed gewaarschuwd. Het is ook gewoon dom om dergelijke lui te geloven. U vraagt er wel een beetje om".

En tegen de winkelier die is overvallen, zegt men niet: "Ja, maar winkelier, u bent goed gewaarschuwd. Iedereen weet immers dat er winkelovervallen plaatsvinden en toch heeft u een winkel. Dan vraagt u er wel een beetje om."

En tegen een vrouw die aangerand of verkracht wordt, zegt men wel: "Ja, maar meisje, je weet dat er mannen zijn die een kort rokje als uitnodiging zien, en toch droeg je een kort rokje. Dan vraag je er wel een beetje om."

En nogmaals: er wordt meisjes al heel jong verteld wat de risico's zijn en waar die liggen.
En toch liggen de grootste risico's niet daar.
Het korte rokje of 's nachts alleen door het bos fietsen zijn niet het grootste gevaar.
Die collega wel, die mentor bij een talentenjacht, de buurman, de oom, de voetbalcoach.

Dat zijn de grootste gevaren, en daar kan de lengte van je rok of de route die je fietst niet aan veranderen.

Maar laten we het idd vooral weer hebben over het gegeven dat we onze dochters korte rokjes en alleen door het bos fietsen moeten verbieden.

Het draait niet om de man die spontaan zijn impulsen "niet kan beheersen" bij het aanschouwen van een vrouw, het gaat vooral om mannen die misbruik maken van het vertrouwen en de macht die ze hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 10:49:28 #97
5428 crew  miss_sly
pi_214270530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
En toch liggen de grootste risico's niet daar.
Het korte rokje of 's nachts alleen door het bos fietsen zijn niet het grootste gevaar.
Die collega wel, die mentor bij een talentenjacht, de buurman, de oom, de voetbalcoach.

Dat zijn de grootste gevaren, en daar kan de lengte van je rok of de route die je fietst niet aan veranderen.

Maar laten we het idd vooral weer hebben over het gegeven dat we onze dochters korte rokjes en alleen door het bos fietsen moeten verbieden.

Het draait niet om de man die spontaan zijn impulsen "niet kan beheersen" bij het aanschouwen van een vrouw, het gaat vooral om mannen die misbruik maken van het vertrouwen en de macht die ze hebben.
Dat weet ik, dat heb ik al meerdere malen in dergelijke topics aangedragen. Maar die post was voor degenen die toch met de drogreden van korte rokjes en verkeerde locaties komen.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:49:28 #98
13462 BansheeBoy
pi_214270531
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dank je.

@Leandra en @Thaddeus Kun je deze vragen beantwoorden? Dank je wel.

pi_214270542
Mooi staaltje victim blaming hier
  Moderator / Redactie FP zaterdag 13 juli 2024 @ 10:52:16 #100
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214270546
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:51 schreef Thaddeus het volgende:
Mooi staaltje victim blaming hier
Is al de hele reeks aan de gang hier.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:52:37 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270547
quote:

[..]

Dank je.

Als je zo iemand tegenkomt in het bos, bel je meteen het blauwe busje. Maar dat maakt niet zoveel uit lijkt me.

Of het verstandig is om te doen staat los van of je een verkrachter bent als je dan tegen haar wil seks hebt met zo iemand. Sterker nog, als je eerste instinct is 'zo die kan ik lekker doorneuken' als je iemand om 3 uur naakt in het bos ziet lopen in plaats van 'die heeft ernstig hulp nodig' ben je al niet helemaal lekker
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:53:38 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270552
Hoewel dat eigenlijk wel geldt voor iedereen die om 3 uur 's nachts door het bos loopt.
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:53:47 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270554
quote:

[..]

Dank je.

Ik heb er minder moeite mee dat ze 's nachts alleen fietst, door het bos of een woonwijk, dan dat ze bij haar pianoleraar gaat logeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:54:33 #104
13462 BansheeBoy
pi_214270562
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je zo iemand tegenkomt in het bos, bel je meteen het blauwe busje. Maar dat maakt niet zoveel uit lijkt me.

Of het verstandig is om te doen staat los van of je een verkrachter bent als je dan tegen haar wil seks hebt met zo iemand. Sterker nog, als je eerste instinct is 'zo die kan ik lekker doorneuken' als je iemand om 3 uur naakt in het bos ziet lopen in plaats van 'die heeft ernstig hulp nodig' ben je al niet helemaal lekker
Ok, probeer het nog een keer. En beantwoord nu de vragen is. Ik zal hem nog korter maken voor je:

Is het verstandig?
Wat zeg je tegen je geslachtsrijpe dochter als ze van plan is dit te doen?

pi_214270564
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
@:Leandra en @:Thaddeus Kun je deze vragen beantwoorden? Dank je wel.

Ik hoef jou vragen niet te beantwoorden.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:55:28 #106
13462 BansheeBoy
pi_214270574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb er minder moeite mee dat ze 's nachts alleen fietst, door het bos of een woonwijk, dan dat ze bij haar pianoleraar gaat logeren.
Dus je hebt er wel moeite mee. Dank je wel. Dat is dus mijn punt.

Dank.

zaterdag 13 juli 2024 @ 10:55:56 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270576
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ok, probeer het nog een keer. En beantwoord nu de vragen is. Ik zal hem nog korter maken voor je:

Is het verstandig?

Nee, het is niet verstandig om om 3 uur 's nachts door het bos te lopen. Gekleed of ongekleed.

Zou je nu mijn vraag willen beantwoorden: waarom doet dit ter zake als je het over verkrachters hebt?
Laffe huichelaar
pi_214270578
Als ik een dochter had en ze wou in de avond laat met een kort rokje over straat zou ik inderdaad zeggen zou je dat wel doen, het is en blijft de keuze aan haar en het is geen vrijbrief om een seksueel delict te plegen met haar, de man is en blijft verantwoordelijk al loopt ze er half bloot bij
Volgens mij is dit al duizend keer gezegd maar er blijven mensen victim blaming plaatsen
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:56:20 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:53 schreef timmmmm het volgende:
Hoewel dat eigenlijk wel geldt voor iedereen die om 3 uur 's nachts door het bos loopt.
De kans dat je iemand tegenkomt is bizar klein, de grootste kans is nog dat je stropers tegenkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:56:35 #110
13462 BansheeBoy
pi_214270581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:54 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik hoef jou vragen niet te beantwoorden.
Het is niet meer nodig. Ik heb de gewenste antwoorden al. Mijn case is bewezen. En je zult verbaast zijn, zelfs de reactie van je is een antwoord waar ik ontzettend veel mee kan. Ik ben erg fier. :)

zaterdag 13 juli 2024 @ 10:56:48 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270583
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
De kans dat je iemand tegenkomt is bizar klein, de grootste kans is nog dat je stropers tegenkomt.
Maar toch ben je niet helemaal goed bij je paasei als je om 3 uur 's nachts graag door het bos loopt
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:57:06 #112
13462 BansheeBoy
pi_214270587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, het is niet verstandig om om 3 uur 's nachts door het bos te lopen. Gekleed of ongekleed.

Ah, dus toch? "Victim blaming!!!"

zaterdag 13 juli 2024 @ 10:57:57 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270593
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ah, dus toch? "Victim blaming!!!"

Jammer dat je mijn vraag niet beantwoord. En dan ook nog eens zo'n verwrongen conclusie uit mijn antwoord trekt.

Valt weer tegen
Laffe huichelaar
pi_214270594
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Maar toch ben je niet helemaal goed bij je paasei als je om 3 uur 's nachts graag door het bos loopt
Genoeg mensen die gewoon een nachtwandelingetje maken. Al dan niet met hond.

Als dat al niet kan..

Snachts naakt door t bos is wat anders.
Trust nobody
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:58:30 #115
13462 BansheeBoy
pi_214270595
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:56 schreef Cupfighter het volgende:
Als ik een dochter had en ze wou in de avond laat met een kort rokje over straat zou ik inderdaad zeggen zou je dat wel doen, het is en blijft de keuze aan haar en het is geen vrijbrief om een seksueel delict te plegen met haar, de man is en blijft verantwoordelijk al loopt ze er half bloot bij
Volgens mij is dit al duizend keer gezegd maar er blijven mensen victim blaming plaatsen
Ik maak op uit je bericht dat je het dus wel onverstandig vindt. "Victim blaming!!!"

Excuses iedereen voor deze geniale boobytrap. Maar het was nodig. :)

zaterdag 13 juli 2024 @ 10:59:08 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270600
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dus je hebt er wel moeite mee. Dank je wel. Dat is dus mijn punt.

Dank.

Nee, je hebt helemaal geen punt, als het om mijn zoon zou gaan zou mijn antwoord namelijk hetzelfde zijn.

Alleen in het bos brengt vooral andere gevaren met zich mee, dat is de reden waarom ik daar nog enige moeite mee zou hebben, ook voor mijn zoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie FP zaterdag 13 juli 2024 @ 10:59:17 #117
Brabo Bastard
pi_214270601
quote:

[..]
Dat is een tweede. En mocht ik zo iemand zien lopen dan zou ik eerst vragen wat er aan de hand is en de hulpdiensten bellen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:00:12 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270608
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat is een tweede. En mocht ik zo iemand zien lopen dan zou ik eerst vragen wat er aan de hand is en de hulpdiensten bellen.
Zouden mensen als @BansheeBoy dan meteen aan verkrachting denken?

Zegt meer over hen dan over ons denk ik
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:00:17 #119
13462 BansheeBoy
pi_214270609
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, je hebt helemaal geen punt, als het om mijn zoon zou gaan zou mijn antwoord namelijk hetzelfde zijn.

Alleen in het bos brengt vooral andere gevaren met zich mee, dat is de reden waarom ik daar nog enige moeite mee zou hebben, ook voor mijn zoon.
Yep! Precies dat. :)

Ik ben er even vandoor. Maar ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik nog aan het nagenieten ben. Mooi boobytrapje. :Y

Tot zo.

pi_214270621
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik maak op uit je bericht dat je het dus wel onverstandig vindt. "Victim blaming!!!"

Nee, ik waarschuw haar alleen zoals elke vader waarschijnlijk , stel dat ze aangerand zou worden en ik zou zeggen zie je nou wel dat komt door dat korte rokje wat je droeg dan is dat victim blaming, ook dit is geloof ik al vaker uitgelegd in diverse topics over dit onderwerp
pi_214270625
Ik kwam wel eens van een feestje vroeger. Dan moest ik om 3 uur in de nacht door een bos fietsen of 5 km om fietsen. Als ik een vrouw was geweest zou dit ook gewoon mogelijk moeten zijn.

Hoezo kunnen sommigen zoals banshee zich dan niet inhouden?

Als je een vrouw ziet die je aantrekkelijk vind of die schaars gekleed is, is het dan zo moeilijk om je opmerkingen of handelingen voor je te houden? We zijn toch geen apen?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:03:05 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270636
quote:

[..]
Mwah, lekker rustig, in de zomer ook lekker koel.

Het ligt waarschijnlijk ook een beetje aan je referentiekader: als je vanuit je huis zo naar het bos loopt dan is dat waarschijnlijk anders dan wanneer je eerst naar een bos moet fietsen of met de auto.

Als je gewend bent dat het bos vrijwel letterlijk om de hoek is dan is dat waarschijnlijk niet vreemder dan om 03.00 uur ergens anders wandelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214270637
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben er even vandoor. Maar ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik nog aan het nagenieten ben. Mooi boobytrapje. :Y

Tot zo.

Het was geen boobytrap, jij legt victim blaming verkeerd uit
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:03:58 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270646
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, lekker rustig, in de zomer ook lekker koel.

Het ligt waarschijnlijk ook een beetje aan je referentiekader: als je vanuit je huis zo naar het bos loopt dan is dat waarschijnlijk anders dan wanneer je eerst naar een bos moet fietsen of met de auto.

Als je gewend bent dat het bos vrijwel letterlijk om de hoek is dan is dat waarschijnlijk niet vreemder dan om 03.00 uur ergens anders wandelen.
Laat ik het dan breder trekken, in de meeste situaties vind ik je ook niet helemaal goed als je om 3 uur 's nachts waar dan ook even lekker gaat wandelen
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:05:14 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270659
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Laat die jongen toch lekker joh. Doet me met de reactie op zijn 'boobytrap' nog het meeste denken aan dat filmpje van die knul die helemaal wild wordt van zijn vuurwerkje.

Is toch leuk, is hij ook weer helemaal blij
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:07:09 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270673
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tot zo.

Je weet niet eens welke gevaren ik bedoel maar bent wel heel content met je zelfbenoemde boobytrap.
De gevaren voor de eerbaarheid hebben er iig niets mee te maken.

Mijn kind (zoon/dochter) alleen in het bos, waar vaak slecht mobiel bereik is, terwijl de wilde zwijnen met jongen rondlopen vind ik vooral een minder goed idee.
En ja, die lopen hier rond.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:10:19 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270695
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Laat ik het dan breder trekken, in de meeste situaties vind ik je ook niet helemaal goed als je om 3 uur 's nachts waar dan ook even lekker gaat wandelen
Fietsen dan, maar ik loop of fiets rustig alleen uit de kroeg naar huis, nu en toen ik 20 was, en ongeacht of ik in de stad of in schubbkutteveen woonde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:11:05 #128
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270705
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Fietsen dan, maar ik loop of fiets rustig alleen uit de kroeg naar huis, nu en toen ik 20 was, en ongeacht of ik in de stad of in schubbkutteveen woonde.
Da's wat anders dan om 3 uur denken 'ik ga even een ommetje in het bos maken'
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:16:18 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270766
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Maar als ik daar om 3 uur 's nachts loop weet jij niet of ik een ommetje aan het maken ben of net bij de oma van Roodkapje heb zitten borrelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214270768
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nachtwandelingetje
Sterren kijken O+
Trust nobody
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:16:44 #131
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270773
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar als ik daar om 3 uur 's nachts loop weet jij niet of ik een ommetje aan het maken ben of net bij de oma van Roodkapje heb zitten borrelen.
Klopt, wat is je punt?
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:20:38 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270806
Ik ken kennelijk teveel mensen die aan de bosrand wonen om daar een probleem in te zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:21:26 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270814
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Klopt, wat is je punt?
Dan ben ik onderweg naar huis en is het geen ommetje, net zoals ik in de stad onderweg naar huis zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:21:50 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan ben ik onderweg naar huis en is het geen ommetje, net zoals ik in de stad onderweg naar huis zou zijn.
Ik begrijp echt niet waar je naartoe wil
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:25:38 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214270873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik begrijp echt niet waar je naartoe wil
Mensen zijn toch wel eens om 3 uur 's nachts onderweg naar huis?
Als jij mij 's nachts om 3 uur in het bos ziet lopen dan weet je toch niet of ik een ommetje aan het maken ben of dat ik onderweg naar huis ben na een avondje borrelen bij de oma van Roodkapje?

Als je volgens jou niet goed bent als je om 3 uur 's nachts waar dan ook gaat wandelen, mag je dan om 3 uur 's nachts nog wel naar huis lopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 11:26:54 #136
485843 crew  Jippie
pi_214270894
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is het verstandig?

Alleen je geslachtsrijpe dochter? Nooit gehoord van kinderverkrachters?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:27:27 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als jij mij 's nachts om 3 uur in het bos ziet lopen dan weet je toch niet of ik een ommetje aan het maken ben of dat ik onderweg naar huis ben na een avondje borrelen bij de oma van Roodkapje?

Als je volgens jou niet goed bent als je om 3 uur 's nachts waar dan ook gaat wandelen, mag je dan om 3 uur 's nachts nog wel naar huis lopen?
Da's inderdaad wat ik al een paar keer heb gezegd, als je 's nachts om 3 uur denkt 'laat ik 'ns lekker een ommetje maken' vind ik dat zeer opmerkelijk.

Als je gewoon ergens heen moet is dat wat anders. En inderdaad, je kan niet zien of je een ommetje aan het maken bent of een bestemming hebt.
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:29:22 #138
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214270927
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Alleen je geslachtsrijpe dochter? Nooit gehoord van kinderverkrachters?
Ik mag toch hopen dat wanneer je tegen je geslachtsrijpe dochter zegt dat ze dit beter niet kan doen als ze dat van plan is, je toch zeker ook tegen je kind van 8 zegt dat het geen goed idee is om 's nachts om 3 uur naakt een ommetje te maken.

Al is het maar omdat je na sesamstraat gewoon naar bed moet, ik zou niet direct de link leggen met kinderverkrachters
Laffe huichelaar
pi_214270943
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en zelfs al zou je een ommetje willen maken of wat dan ook dan moet dat gewoon kunnen. Of je nou man vrouw of er tussen in bent.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:32:13 #140
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214270950
Zowiezo ben je niet helemaal lekker als je een ommetje gaat maken om te kijken of er nog wat te neuken valt.
pi_214270961
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_214270979
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:31 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Of je nou man of vrouw of er tussen in bent.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 13 juli 2024 @ 11:36:17 #143
485843 crew  Jippie
pi_214270992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:56 schreef Cupfighter het volgende:
Klopt maar een waarschuwing vooraf is geen victim blaming te noemen. Denk dat iedere ouder zijn kinderen waarschuwt om niet met vreemde mensen mee te gaan.

Achteraf kun je concluderen dat het niet handig was om 's nachts alleen door het bos te gaan.

Zeggen dat een verkrachting tijdens de wandeling door het bos uitlokking/ eigen schuld was is victim blaming.

Vind een donker bos sowieso niet aantrekkelijk om in te wandelen, zie graag waar ik loop.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:37:08 #144
13462 BansheeBoy
pi_214271003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is niet mijn uitleg, het is de uitleg en respons van de Fok!kers hier als je zegt dat sommige zaken onverstandig zijn. Ik vind het juist geen victim blaming als ik mijn dochter adviseer om niet alleen op stap te gaan of een wandeling te maken in het Vondelpark om 02:35. :)

Overigens zit ik nog steeds te lachen en na te genieten van de genialiteit. :D Excuus, maar het was écht even nodig. :D

zaterdag 13 juli 2024 @ 11:38:19 #145
13462 BansheeBoy
pi_214271015
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Klopt maar een waarschuwing vooraf is geen victim blaming te noemen. Denk dat iedere ouder zijn kinderen waarschuwt om niet met vreemde mensen mee te gaan.
He he. duurde even. Maar dit is het dus. Lezen jullie mensen. Iemand anders zegt het ook.

zaterdag 13 juli 2024 @ 11:39:15 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271028
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het juist geen victim blaming als ik mijn dochter adviseer om niet alleen op stap te gaan of een wandeling te maken in het Vondelpark om 02:35. :)

Dat klopt, het wordt victim blaming wanneer ze die wandeling heeft gemaakt, bruut verkracht wordt en jouw reactie dan is 'tja het is ook onverstandig om een wandeling te maken in het Vondelpark'

Wordt het duidelijker? Vooraf: wijze raad, achteraf: victimblaming
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:40:21 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271036
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
He he. duurde even. Maar dit is het dus. Lezen jullie mensen. Iemand anders zegt het ook.

Kijken of je het echt begrijpt. Als we het nu betrekken op het topic, is het dan vooraf of achteraf?
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:41:11 #148
13462 BansheeBoy
pi_214271043
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:39 schreef timmmmm het volgende:

Wordt het duidelijker? Vooraf: wijze raad, achteraf: victimblaming
Ah, toch wel dus. Jammer dat daar die geniale boobytrap voor nodig was. Ik begrijp het ook wel, hij was waterdicht.

zaterdag 13 juli 2024 @ 11:41:54 #149
13462 BansheeBoy
pi_214271052
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Kijken of je het echt begrijpt. Als we het nu betrekken op het topic, is het dan vooraf of achteraf?
Adviseren doe je in de regel vooraf. Anders kan je er (nagenoeg) niks mee. :)

zaterdag 13 juli 2024 @ 11:43:25 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271066
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Adviseren doe je in de regel vooraf. Anders kan je er (nagenoeg) niks mee. :)

Da's geen antwoord op de vraag lieve vriend.

In dit topic hebben we het over de zaken waar Ali B van beschuldigd wordt en in sommige gevallen voor veroordeeld is. Hebben we het hier over vooraf of achteraf?
Laffe huichelaar
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 11:45:39 #151
236264 crew  capricia
pi_214271088
Ik snap even de link niet tussen je kind wat door een bos naar huis moet fietsen en Jill Helena.
Zij stapte bij een station bij haar ex-vriend en collega Ali B in de auto en werd door hem meegenomen en aangerand.

Ik rij ook wel eens met een collega naar een zakelijke afspraak. Zo raar is dat niet dat je samen in een auto zit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:46:26 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271095
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:45 schreef capricia het volgende:
Ik snap even de link niet tussen je kind wat door een bos naar huis moet fietsen en Jill Helena.
Zij stapte bij een station bij haar ex-vriend en collega Ali B in de auto en werd door hem meegenomen en aangerand.
Sommige boobytraps zijn zo geniaal dat niemand ze begrijpt, accepteer nou maar dat wij niet op dat niveau zitten
Laffe huichelaar
pi_214271111
quote:
Exen moet je uit je leven bannen. Dat weet iedereen. Eigen schuld!!!!!!
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 11:47:58 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214271119
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

nee victim blaming is als iemand verkracht is achteraf roepen dat ze niet door dat bos had moeten lopen
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:49:56 #155
13462 BansheeBoy
pi_214271144
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee victim blaming is als iemand verkracht is achteraf roepen dat ze niet door dat bos had moeten lopen
Exact! Ben ik ff blij dat het nu ook voor de rest helder is. Dank je.

pi_214271162
Is er al merchandise eigenlijk?
'Ik ben zo moe'-shirts, -petjes.
groeten uit schrijverskamp Heiloo-kaarten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 11:51:44 #157
236264 crew  capricia
pi_214271171
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is er al merchandise eigenlijk?
'Ik ben zo moe'-shirts, -petjes.
groeten uit schrijverskamp Heiloo-kaarten.
Maga!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 11:52:11 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214271177
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Exact! Ben ik ff blij dat het nu ook voor de rest helder is. Dank je.

het is letterlijk alleen voor jou niet helder
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:54:13 #159
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271199
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Da's geen antwoord op de vraag lieve vriend.

In dit topic hebben we het over de zaken waar Ali B van beschuldigd wordt en in sommige gevallen voor veroordeeld is. Hebben we het hier over vooraf of achteraf?
@BansheeBoy
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:55:20 #160
13462 BansheeBoy
pi_214271208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]
@:bansheeboy
Ik betrek het niet (helemaal) op de zaak van Ali B. Het is meer in algemene zin. Heb het zo vaak geroepen. Voel me goed.

zaterdag 13 juli 2024 @ 11:56:58 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271225
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik betrek het niet op de zaak van Ali B. Het is in algemene zin. Heb het zo vaak geroepen. Voel me goed.

Je geeft weer geen antwoord op de vraag. Extreem jammer.

Wij waren zo vriendelijk om jou antwoord te geven, maar datzelfde fatsoen ontbreekt bij jou. Net als de extreem onfatsoenlijke TT overigens.

Valt me allemaal erg van je tegen, zeer out of character ook met de rest van je typetje
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:59:58 #162
13462 BansheeBoy
pi_214271255
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je geeft weer geen antwoord op de vraag. Extreem jammer.
Wat gek? :? Ik heb tot 2 keer de vraag beantwoord. Ik krijg een beetje de indruk dat die boobytrap je niet helemaal lekker zit en je er toch nog iets van genoegdoening uit probeert te halen hoe dan ook. Begrijp ik ook best. Overigens leen ik me daar normaal gesproken niet voor, maar nu ben ik best bereid je de gelegenheid te geven je vraag nog eens te stellen. Als je niet wilt, ook prima! Ik zit allang goed.

zaterdag 13 juli 2024 @ 12:01:37 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271278
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat gek? :? Ik heb tot 2 keer de vraag beantwoord. Ik krijg een beetje de indruk dat die boobytrap je niet helemaal lekker zit en je er toch nog iets van genoegdoening uit probeert te halen hoe dan ook. Begrijp ik ook best. Overigens leen ik me daar normaal gesproken niet voor, maar nu ben ik best bereid je de gelegenheid te geven je vraag nog eens te stellen. Als je niet wilt, ook prima! Ik zit allang goed.

Erg onfatsoenlijk
Laffe huichelaar
pi_214271299
quote:

Ik rij ook wel eens met een collega naar een zakelijke afspraak. Zo raar is dat niet dat je samen in een auto zit.
Ex-vriend? De twee hadden tijdens het huwelijk van Ali B gewoon een affaire.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:06:22 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214271325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:03 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ex-vriend? De twee hadden tijdens het huwelijk van Ali B gewoon een affaire.
Maar niet toen hij haar aanrandde, dat was jaren later.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:06:56 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214271331
twitter
pi_214271347
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Bijzondere tweet. Ali B is daadwerkelijk gewoon gezien als knuffelmarokkaan. Dat is toch gewoon een feit. Dat hij daarna of tijdens die periode de meest walgelijke dingen heeft gedaan maakt het nog geen leugen of zelfs iets wat niet benoemd mag worden?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:08:48 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214271354
twitter

Probeert nog wat te redden :|W
pi_214271367
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar niet toen hij haar aanrandde, dat was jaren later.
Ik vind ex-vriend vreemd klinken als de man gewoon getrouwd was.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:12:58 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214271405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:08 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Bijzondere tweet. Ali B is daadwerkelijk gewoon gezien als knuffelmarokkaan. Dat is toch gewoon een feit. Dat hij daarna of tijdens die periode de meest walgelijke dingen heeft gedaan maakt het nog geen leugen of zelfs iets wat niet benoemd mag worden?
Klopt, maar er is een groep die zo'n hekel aan de NOS heeft dat ze zelfs al boos worden als de tijdlijn aangeeft dat iemand die nu verguisd is ooit populair was, en waarom.

Sterker nog: als hij niet populair was geworden dan had hij met het gros van zijn misdrijven niet weg kunnen komen, maar had hij ook de macht niet gehad om ze bijna straffeloos te kunnen plegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:14:13 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214271417
twitter
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:14:14 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214271419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:10 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik vind ex-vriend vreemd klinken als de man gewoon getrouwd was.
Dat kan, en dat is het misschien ook wel, maar je weet niet hoe hij dat aan haar gepresenteerd heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:15:12 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214271431
twitter
pi_214271543
Ik kan er niks aan doen maar geslachtsrijpe dochter? Dat is een ontzettende incel opmerking of een opmerking van een ontzettende viespeuk. Het een sluit het ander niet uit trouwens.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:27:51 #176
236264 crew  capricia
pi_214271572
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:24 schreef Document1 het volgende:
Ik kan er niks aan doen maar geslachtsrijpe dochter? Dat is een ontzettende incel opmerking of een opmerking van een ontzettende viespeuk. Het een sluit het ander niet uit trouwens.
Ik heb begrepen dat mijnheer fundamentalistisch Moslim is, dat het voor dames beter is als ze een hoofddoek dragen, en dat de sharia de oplossing is.

Dat is zo'n beetje het kader waarin je de opmerkingen kunt plaatsen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:32:37 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271629
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 02:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik draag bij aan een betere bewustwording bij vrouwen door ze kennis te laten maken met hoe mannen daadwerkelijk (kunnen) zijn. Alleen het netto effect is door alle tegenwerking nog niet wat het moet zijn. Maar we komen er wel. We hebben een lange adem.

Lambada.

Projecteer je eigen idee van man-zijn niet op normale mannen. Dank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214271639
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat mijnheer fundamentalistisch Moslim is, dat het voor dames beter is als ze een hoofddoek dragen, en dat de sharia de oplossing is.

Dat is zo'n beetje het kader waarin je de opmerkingen kunt plaatsen.
In feite is het dus een ongeciviliseerde holbewoner zonder zelfbeheersing.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:36:29 #179
236264 crew  capricia
pi_214271668
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In feite is het dus een ongeciviliseerde holbewoner zonder zelfbeheersing.
Ali B heeft de kenmerken die jij hier opnoemt ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:36:50 #180
13462 BansheeBoy
pi_214271671
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Projecteer je eigen idee van man-zijn niet op normale mannen. Dank.
Ben jij een normale man Etto?

zaterdag 13 juli 2024 @ 12:37:54 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271684
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ben jij een normale man Etto?

Absoluut.

Vandaar mijn aversie tegen zaken als polygamie, slavernij en concubines.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:43:27 #182
5428 crew  miss_sly
pi_214271728
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat wanneer je tegen je geslachtsrijpe dochter zegt dat ze dit beter niet kan doen als ze dat van plan is, je toch zeker ook tegen je kind van 8 zegt dat het geen goed idee is om 's nachts om 3 uur naakt een ommetje te maken.

Al is het maar omdat je na sesamstraat gewoon naar bed moet, ik zou niet direct de link leggen met kinderverkrachters
Maar in alle gedoe over 's nachts in het bos wordt er weer aan voorbijgegaan dat je je geslachtsrijpe kind en je kind van 8 beide waarschuwt voor het andere gevaar dat veel groter is, namelijk de bekende die misbruik maakt van de situatie en machtsverhouding.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:44:49 #183
13462 BansheeBoy
pi_214271745
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Ali B heeft de kenmerken die jij hier opnoemt ook.
Tot overmaat van ramp zit hij gelukzalig de centen te spenden van de mensen die zo gek waren hem met zijn blije bakkes een podium te geven. In Marokko en Dubai, landen waar je echt wat kunt met geld.

zaterdag 13 juli 2024 @ 12:45:27 #184
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214271752
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Ziekelijk, dit soort gedachtegoed toont aan dat we nog een lange weg te gaan hebben in de strijd tegen seksueel geweld.

In een zaak die nota bene om verkrachting gaat vinden @ikweethetookniet en de plaatster van deze tweet het maar wat leuk om te schermen met verkrachting in de cel. Bijna even extreem onfatsoenlijk als @BansheeBoy
Laffe huichelaar
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:46:58 #185
236264 crew  capricia
pi_214271771
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ziekelijk, dit soort gedachtegoed toont aan dat we nog een lange weg te gaan hebben in de strijd tegen seksueel geweld.

In een zaak die nota bene om verkrachting gaat vinden @:ikweethetookniet en de plaatster van deze tweet het maar wat leuk om te schermen met verkrachting in de cel. Bijna even extreem onfatsoenlijk als @:Bansheeboy
Zie de TT. Nog een voorbeeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214271985
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In een zaak die nota bene om verkrachting gaat vinden @:ikweethetookniet en de plaatster van deze tweet het maar wat leuk om te schermen met verkrachting in de cel. Bijna even extreem onfatsoenlijk als @:Bansheeboy
Correct. Sowieso maakt deze zaak duidelijk hoe breed de minachting voor een eerlijk proces en een eerlijke straf is. Het gaat alleen maar om partij kiezen, voor of tegen die kutmarokkaan, voor alle zielige vrouwtjes die op een mediahype springen en ineens wel aangifte doen en dan heeft de verdachte die het machtige staatsapparaat tegenover zich heeft ook nog het gore lef om zich te willen verdedigen en in hoger beroep te gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214272005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Correct. Sowieso maakt deze zaak duidelijk hoe breed de minachting voor een eerlijk proces en een eerlijke straf is. Het gaat alleen maar om partij kiezen, voor of tegen die kutmarokkaan, voor alle zielige vrouwtjes die op een mediahype springen en ineens wel aangifte doen en dan heeft de verdachte die het machtige staatsapparaat tegenover zich heeft ook nog het gore lef om zich te willen verdedigen en in hoger beroep te gaan.
Onzin. Bij Thijs R werd er ook zo gereageerd. Alleen pvv/bbb stemmers zullen het Marokkaan zijn van Ali B erbij pakken.
pi_214272024
Voor Ali B die er niks van snapt, zal een stukje zeep laten vallen wel een goede les zijn.
pi_214272055
Over zeep gesproken, Ali B. zal in de gevangenis zeep nodig hebben om te kunnen masturberen, want neuken zal hij hoogstens eens per maand kunnen doen tijdens Bezoek Zonder Toezicht.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:27:09 #191
13462 BansheeBoy
pi_214272248
quote:
Ik heb de uitzending gezien. Ik vond sommige grappen wel smakeloos.

zaterdag 13 juli 2024 @ 13:30:18 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214272296
Dat ik online allemaal commentaren zie als met een vinger kun je niet iemand verkrachten, of die dame is later sekswerker geworden die kun je niet verkrachten of die dames moeten gewoon ophouden met janken over dit soort dingen. Dat maakt mij wel meer sceptisch over mannen in samenleving. Ja, ik weet dat er veel ook niet zo denken.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:33:23 #193
236264 crew  capricia
pi_214272362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:30 schreef Momo het volgende:
Dat ik online allemaal commentaren zie als met een vinger kun je niet iemand verkrachten, of die dame is later sekswerker geworden die kun je niet verkrachten of die dames moeten gewoon ophouden met janken over dit soort dingen. Dat maakt mij wel meer sceptisch over mannen in samenleving. Ja, ik weet dat er veel ook niet zo denken.
Het is niet voor niets dat de wet onlangs aangepast is. Dat dwang niet meer bewezen hoeft te worden in geval van verkrachting en dat straatintimidatie toegevoegd is.

Kennelijk is het nodig bij sommigen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:34:40 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214272386
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is niet voor niets dat de wet onlangs aangepast is. Dat dwang niet meer bewezen hoeft te worden in geval van verkrachting en dat straatintimidatie toegevoegd is.

Kennelijk is het nodig bij sommigen.
Je ziet wel een nieuwe wave van dit soort denken bij online figuren als Andrew Tate, Thierry Baudet etc. Spreekt ook best veel jongeren aan.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:35:45 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214272399
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:11 schreef potjecreme het volgende:
Voor Ali B die er niks van snapt, zal een stukje zeep laten vallen wel een goede les zijn.
Dat bedoel ik dus, volgens mij moet je zeer getroebleerd zijn als je verkrachting als een goede les ziet
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:36:29 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214272408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Je ziet wel een nieuwe wave van dit soort denken bij online figuren als Andrew Tate, Thierry Baudet etc. Spreekt ook best veel jongeren aan.
Bepaalde jongeren ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:36:37 #197
13462 BansheeBoy
pi_214272411
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:30 schreef Momo het volgende:
Welkom in de realiteit. We kunnen er niets anders van maken helaas.

Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 13:37:28 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_214272419
Ik heb met steeds meer verbazing dit topic doorgelezen. Dwing mezelf niet te posten. Je kunt posten wat je wil, het zal nooit doordringen of helpen. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214272430
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:37 schreef tong80 het volgende:
Ik heb met steeds meer verbazing dit topic doorgelezen. Dwing mezelf niet te posten. Je kunt posten wat je wil, het zal nooit doordringen of helpen. :{

Ik ga dit topic ook maar weer ontvolgen 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:38:27 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214272433
quote:

Heeft ook geen zin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:38:29 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214272434
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bepaalde jongeren ja.
Gelukkig niet breed gedragen, maar die bepaalde jongeren vallen wel heel makkelijk voor dat beeld met mooie auto's, dure spulletjes, alpha male uithangen etc.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:38:36 #202
13462 BansheeBoy
pi_214272438
quote:

Ik heb respect voor je Fok! coryfee. Wat is jouw mening in deze?

Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 13:41:09 #203
7889 tong80
Spleenheup
pi_214272472
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb respect voor je Fok! coryfee. Wat is jouw mening in deze?

Ik houd me buiten deze discussie. Kijk maar naar m'n likes.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:43:52 #204
236264 crew  capricia
pi_214272501
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is ook een soort spagaat waar deze mensen in zitten:
'Ali B is wel op heel mager bewijs veroordeeld' implicerend dat ie misschien wel onschuldig is.
En 'het is ook je eigen schuld als vrouw als je bij hem in de auto stapt'.

De man is inmiddels een veroordeeld verkrachter. Het bagatelliseren daarvan komt steeds uit een bepaalde conservatieve hoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 13-07-2024 13:57:55 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214272585
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat bedoel ik dus, volgens mij moet je zeer getroebleerd zijn als je verkrachting als een goede les ziet
Voor een verkrachter die niet snapt dat hij fout heeft gehandeld. Een verkrachter die niets snapt van toestemming vragen vooraf. Een verkrachter die niet mee wilde werken met een psychologisch onderzoek. Als samenleving worden we veiliger als de dader snapt wat hij deed fout is. Hoe kunnen we dat deze verkrachter dan wel bijbrengen?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:54:53 #206
13462 BansheeBoy
pi_214272607
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
De man is inmiddels een veroordeeld verkrachter. Het bagatelliseren daarvan komt steeds uit een bepaalde hoek.
Uit welke hoek en wie bagatelliseert hier verkrachtingen?

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:55:18 #207
236264 crew  capricia
pi_214272612
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Voor een verkrachter die niet snapt dat hij fout heeft gehandeld. Een verkrachter die niets snapt van toestemming vragen vooraf. Een verkrachter die niet mee wilde werken met een psychologisch onderzoek. Als samenleving worden we veiliger als de dader snapt wat hij deed fout is. Hoe kunnen we dat deze verkrachter dan wel bijbrengen?
Goede post.
Daar wil ik alle toekomstige potentiële verkrachters aan toevoegen. Die ook niet snappen dat Nee=Nee. En denken dat een beetje aandringen en doorduwen wel prima is.

Ik hoop dat Ali hulp zoekt, en dat er een lampje gaat branden hij hem.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:58:04 #208
236264 crew  capricia
pi_214272641
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Post aangepast.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP zaterdag 13 juli 2024 @ 14:01:03 #209
Brabo Bastard
pi_214272671
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Goede post.
Daar wil ik alle toekomstige potentiële verkrachters aan toevoegen. Die ook niet snappen dat Nee=Nee. En denken dat een beetje aandringen en doorduwen wel prima is.

Reken er maar niet op dat hij hulp gaat zoeken. Hij vindt dat er met hem niks aan de hand is.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 14:02:47 #210
236264 crew  capricia
pi_214272684
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Reken er maar niet op dat hij hulp gaat zoeken. Hij vindt dat er met hem niks aan de hand is.
Diezelde reflex zie ik hier bij de mensen die hem verdedigen, die zijn daden bagatelliseren en de schuld of verantwoording bij de slachtoffers neer willen leggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:03:10 #211
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214272688
Ik hoop dat hij niet voor de uitspraak in hoger beroep, de benen neemt naar Marokko. Dat land levert normaal gesproken toch niet uit?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214272693
Blijf toch met je poten van de OP af en met die kut smilie er steeds bij. En hier verder.

Het stond goed. Wat een onzin allemaal.
pi_214272736
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Goede post.

In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.

In dit geval komt de aanranding ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er gaan wat dingen, handelingen, gesprekken aan vooraf. Ik denk dat het verhaal van Jill best sluitend is maar als je je dan in Ali verplaatst; die heeft al geregeld seksuele handelingen met deze dame verricht en kan mogelijk hebben gedacht dat ze het wel ok zou vinden want dat vond ze eerder ook ok. Ik kan me daarom ook wel iets voorstellen dan Ali oprecht dacht niks fout te hebben gedaan.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 14:12:53 #214
236264 crew  capricia
pi_214272767
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:09 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.

In dit geval komt de aanranding ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er gaan wat dingen, handelingen, gesprekken aan vooraf. Ik denk dat het verhaal van Jill best sluitend is maar als je je dan in Ali verplaatst; die heeft al geregeld seksuele handelingen met deze dame verricht en kan mogelijk hebben gedacht dat ze het wel ok zou vinden want dat vond ze eerder ook ok. Ik kan me daarom ook wel iets voorstellen dan Ali oprecht dacht niks fout te hebben gedaan.
Daar is hij dan ook op vrijgesproken.
Hij is veroordeeld voor verkrachting en poging tot verkrachting van twee andere mensen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:14:17 #215
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214272784
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 14:18:28 #216
5428 crew  miss_sly
pi_214272815
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:09 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]

Heb je deze nu al eens bekeken?

Daar wordt "vorige week wilde ze het wel" ook in behandeld. Het is helemaal niet moeilijk, hoor.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 14:27:11 #217
236264 crew  capricia
pi_214272888
Wat was nou eigenlijk dat bommetje wat de verdediging van Ali B over Ellen ten Damme wilde droppen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 14:29:48 #218
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214272912
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar wordt "vorige week wilde ze het wel" ook in behandeld. Het is helemaal niet moeilijk, hoor.
En dan spugen ze de thee halverwege uit. Wat dan?
Of achteraf valt de thee niet lekker en steken ze hun vinger in hun keel. Wat dan?
Of ze zeggen ja omdat ze niet durven te weigeren. Wat dan?
Of ze vinden de vraag of ze thee willen al smerig. Wat dan?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 14:32:38 #219
5428 crew  miss_sly
pi_214272935
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:29 schreef Danny het volgende:

[..]
Of achteraf valt de thee niet lekker en steken ze hun vinger in hun keel. Wat dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:29 schreef Danny het volgende:

[..]
Wil je daar echt antwoorden op?

Ik denk niet dat het verstandig is als wij die discussie weer opstarten, eigenlijk.
pi_214273039
Dan stop je met thee geven. Deze is makkelijk

Dit is achteraf. Wellicht was de thee slecht. 5 seconden getrokken thee daar krijg je inderdaad achteraf een kater van. Van slechte thee. Niets zo erg als een slappe

Iets aan je communicatie skills doen. Je wil toch niet mensen overrompelen met je thee. Je wil dat mensen genieten van je thee. Waarschijnlijk communiceer je dan dwingend.

Weer een makkelijke. Dan loop je weg. Dit is geen match. Je wil een thee partijtje met iemand die dol is op thee.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:52:28 #221
13462 BansheeBoy
pi_214273089
Dat thee filmpje is gemaakt door iemand die wel erg graag wilt. Daar lust @sp3c vast wel gehakt van. :')

Wat een tenenkrommend niet de (volledig) lading dekkend filmpje. En waar is @Un_Chien_Andalou :?

[ Bericht 20% gewijzigd door BansheeBoy op 13-07-2024 14:58:36 ]
pi_214273150
Mannen doen hier net alsof vrouwen op oorlogspad zijn en bij het minste of geringste aangifte doen.

Stel dat het zo zou zijn. Heel veel zaken lopen al vast bij de aangifte. De zaak komt niet zomaar voor de rechter. Dus mannen wees gerust. Jullie kunnen je nog gerust als varkens gedragen.

Helaas ;(
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:10:04 #223
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214273264
Zit hier met verbazing en zelfs wat plaatsvervangende schaamte dit topic door te lezen.
Is het nou echt zo moeilijk te bevatten dat NEE ook gewoon écht NEE is?

De tering..
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:26:35 #224
13462 BansheeBoy
pi_214273431
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:10 schreef Sodeknetters het volgende:
Zit hier met verbazing en zelfs wat plaatsvervangende schaamte dit topic door te lezen.
Er valt zoveel te winnen door ontzettend duidelijk de nee te communiceren. Niet glimlachen, niet met je handen door je haar en een nee giechelen. Wees duidelijk.

Nog meer valt er te winnen door te voorkomen dat je in situaties komt die risicovol zijn.

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:27:02 #225
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273438
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:47 schreef potjecreme het volgende:
Dan stop je met thee geven. Deze is makkelijk
Dan is het geen verkrachting maar aanranding.

quote:
Dit is achteraf. Wellicht was de thee slecht. 5 seconden getrokken thee daar krijg je inderdaad achteraf een kater van. Van slechte thee. Niets zo erg als een slappe
Nou ja, dan heb je achteraf dus de kans dat er een aanklacht tegen je wordt ingediend.

quote:
Iets aan je communicatie skills doen. Je wil toch niet mensen overrompelen met je thee. Je wil dat mensen genieten van je thee. Waarschijnlijk communiceer je dan dwingend.
Je weet vooraf, als iemand ja zegt, natuurlijk niet dat ze vanwege je communicatieskills geen 'nee' durven zeggen. En 'dwingend' communiceren? Denk dat dat wel meevalt. Hoor verhalen over mensen die - om maar even in de thee-metaforen te blijven - achteraf zeggen dat ze de 'thee' niet durfden te weigeren omdat ze bang waren dat het bijvoorbeeld hun baan zou kosten. Of omdat ze dachten dat het aannemen van de 'thee' hun carrière zou helpen en dat ze de thee niet zouden hebben aangenomen als ze wisten dat dat niet zo was.

quote:
Weer een makkelijke. Dan loop je weg. Dit is geen match. Je wil een thee partijtje met iemand die dol is op thee.
Dus in principe kun je als man gewoon elke vrouw vragen of ze 'thee' willen? Want volgens mij (en de nieuwe wet) is dat beslist niet het geval.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:27:40 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214273449
Voor Harlequin crime-expert werd, belde ze met de redactie van Jeroen Pauw om te zeggen dat ze beschikbaar was als deskundige in zijn talkshow :')

Ze vroegen haar niet. Wel werd ze vaste gast in Ladies Night op Net5. Dat ging ter ziele. Net als haar programma Dit vindt Nederland _O-

En het dééd er toe, want het gesprek met Johan Derksen ging over racisme en de redactie wilde per se iemand van kleur die het gesprek met hem voerde. Liefst een sporter, maar niemand wilde en toen kwamen ze als ongeveer laatste optie uit bij mij. :') _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze had het dossier ingezien, zei Harlequin tegen haar Shownieuws-collega’s en ze vond dat Ali B „een sterke zaak” had. Ze had hem inmiddels ook gesproken en ze vond dat hij een „open” en „nette” indruk maakte.
quote:
Er zou, voorspelde ze, een bom barsten ter zitting. Er barstte zeker een bom, maar in haar gezicht.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zijn-keuzes-a4859263

Een goede recensie van haar optreden dus in het NRC :+ _O-
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:29:22 #227
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273467
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:57 schreef potjecreme het volgende:
Mannen doen hier net alsof vrouwen op oorlogspad zijn en bij het minste of geringste aangifte doen.
Je hoeft er maar toevallig een tegen te komen die dat wil of doet.

quote:
Stel dat het zo zou zijn. Heel veel zaken lopen al vast bij de aangifte. De zaak komt niet zomaar voor de rechter.
Gebleken is dat dat helemaal niet hoeft. De beschuldiging is voldoende.

quote:
Dus mannen wees gerust. Jullie kunnen je nog gerust als varkens gedragen.
Gelukkig is dat helemaal niet seksistisch :') Weet in ieder geval welke ik kan quoten in de toekomst als je het hebt over respectloze taal richting dames ^O^
pi_214273512
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als nu een heleboel mensen dat filmpje bekijken en bespreken, dan wordt thee drinken op een gegeven moment een soort codewoord voor neuken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:34:14 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273526
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:29 schreef Danny het volgende:

[..]

Een wolf valt nooit mensen aan. Als er bij toeval wel één een mens aanvalt, omdat-ie zich of de welpen bedreigt voelt, dan alle wolven afschieten ?

zaterdag 13 juli 2024 @ 15:35:03 #230
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214273533
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Er valt zoveel te winnen door ontzettend duidelijk de nee te communiceren. Niet glimlachen, niet met je handen door je haar en een nee giechelen. Wees duidelijk.

Nog meer valt er te winnen door te voorkomen dat je in situaties komt die risicovol zijn.

Niet mee eens. Een nee, is een nee. Daar doet de situatie op dat moment niets aan af.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:35:52 #231
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273542
quote:

Gelukkig is dat helemaal niet seksistisch :') Weet in ieder geval welke ik kan quoten in de toekomst als je het hebt over respectloze taal richting dames ^O^
Daarom lees ik mijn reacties altijd 3 keer. Voor je het weet wordt er één specifiek iets, al is het figuurlijk bedoeld, uitgelicht.

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:36:40 #232
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:10 schreef Sodeknetters het volgende:

De tering..
Het gaat niet zozeer om 'nee is nee' maar in de gevallen waar GEEN nee wordt gezegd en van de man wordt verwacht dat hij helderziend is. En natuurlijk bij het probleem van het aantonen dat er geen nee is gezegd of gecommuniceerd. Het is nu echt TE makkelijk om iemand's leven te ruineren door simpelweg iemand te beschuldigen.
Jeroen Rietbergen -> vrijgesproken maar gecanceld
Marco Borsato -> nog niet eens veroordeeld, maar gecanceld
Danny de Munck -> complete onzinaangifte is nu aangetoond, maar hij is bijna twee jaar gecanceld geweest en nog steeds roepen veel mensen 'ik geloof 'm niet'

En dat was VOOR de nieuwe wet die kijken, gezichtsuitdrukkingen en nog veel meer triviale zooi onder 'seksueel grensoverschrijdend' schaart.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:37:08 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273550
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:35 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Niet mee eens. Een nee, is een nee. Daar doet de situatie op dat moment niets aan af.
Nee man, want ze was zenuwachtig en wiebelde met haar handen door het haar, dan is het gewoon een ja, ik wil genomen worden.

zaterdag 13 juli 2024 @ 15:37:17 #234
13462 BansheeBoy
pi_214273552
quote:

[..]
Helaas is dat niet zo. Een nee is toch aan gradaties onderhevig.

pi_214273557
quote:

[..]
Komt bij dat vrouwen soms voor hun veiligheid meebewegen in een situatie om escalatie te voorkomen. Omdat je weet dat je als vrouw t onderspit delft, fysiek gezien.
Trust nobody
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:38:58 #236
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273563
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:34 schreef tong80 het volgende:

[..]
Een wolf valt nooit mensen aan. Als er bij toeval wel één een mens aanvalt, omdat-ie zich of de welpen bedreigt voelt, dan alle wolven afschieten ?

Je kunt honderd keer 's nachts door de braziliaanse favela's wandelen zonder dat er iets gebeurt, maar of je dat risico wil lopen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:35 schreef tong80 het volgende:

[..]
Daarom lees ik mijn reacties altijd 3 keer. Voor je het weet wordt er één specifiek iets, al is het figuurlijk bedoeld, uitgelicht.

ja, daarom reageer ik ook altijd op vrijwel de complete post. Maar goed om te weten dat alles wat je post altijd weloverwogen en 3 keer herlezen is. Dat helpt bij eventuele besluitvorming: weten dat het niet vanuit emotie of een impuls is gepost ^O^
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:39:53 #237
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273570
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:

Een nee is toch aan gradaties onderhevig.

'Nee meneer, liever niet.' 'Dit is niet het moment ome Jan.'

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:40:08 #238
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273572
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:38 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Komt bij dat vrouwen soms voor hun veiligheid meebewegen in een situatie om escalatie te voorkomen. Omdat je weet dat je als vrouw t onderspit delft, fysiek gezien.
dat is helemaal begrijpelijk, maar als man die niets kwaad van zin is kun je niets met die zeer persoonlijke perceptie van de vrouw die op basis van die persoonlijke perceptie besluit geen nee te zeggen, maar mee te gaan met wat er gebeurt.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:41:20 #239
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:37 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nee man, want ze was zenuwachtig en wiebelde met haar handen door het haar, dan is het gewoon een ja, ik wil genomen worden.

Nee is lang niet in alle gevallen 'nee'. Ik denk dat je best wat rollenspelsituaties of levensstijlen kunt bedenken waar dat het geval is.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:41:47 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273589
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:38 schreef Danny het volgende:

[..]
Je kunt honderd keer 's nachts door de braziliaanse favela's wandelen zonder dat er iets gebeurt, maar of je dat risico wil lopen?

Overdrijven is ook een vak. Laat maar. Vechten bierkaai. M'n bloeddruk, wat doe je ? :{ Prettige dag.

zaterdag 13 juli 2024 @ 15:41:59 #241
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214273592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:36 schreef Danny het volgende:

[..]
Het gaat niet zozeer om 'nee is nee' maar in de gevallen waar GEEN nee wordt gezegd en van de man wordt verwacht dat hij helderziend is. En natuurlijk bij het probleem van het aantonen dat er geen nee is gezegd of gecommuniceerd. Het is nu echt TE makkelijk om iemand's leven te ruineren door simpelweg iemand te beschuldigen.
Jeroen Rietbergen -> vrijgesproken maar gecanceld
Marco Borsato -> nog niet eens veroordeeld, maar gecanceld
Danny de Munck -> complete onzinaangifte is nu aangetoond, maar hij is bijna twee jaar gecanceld geweest en nog steeds roepen veel mensen 'ik geloof 'm niet'

En dat was VOOR de nieuwe wet die kijken, gezichtsuitdrukkingen en nog veel meer triviale zooi onder 'seksueel grensoverschrijdend' schaart.
Ben met je eens dat er helaas ook mensen vals beschuldigd zijn door dames die kennelijk achteraf spijt hadden of dit om een andere reden deden. Dat vind ik ook een lage actie.
Ik ageerde in mijn post vooral tegen mensen die het prima te verdedigen vinden dat een nee wel even omgebogen kan worden naar een ja.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:42:43 #242
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273598
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:41 schreef tong80 het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak. Laat maar. Vechten bierkaai. M'n bloeddruk, wat doe je ? :{ Prettige dag.

gelukkig was een voorbeeld over alle wolven doodschieten totaal niet overdreven _O-
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:43:07 #243
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214273603
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Helaas is dat niet zo. Een nee is toch aan gradaties onderhevig.

Wij gaan het niet eens worden. Nooit.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:43:16 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273604
quote:

Maar goed om te weten dat alles wat je post altijd weloverwogen en 3 keer herlezen is. Dat helpt bij eventuele besluitvorming ^O^
Het viel me al eerder op dat jij helemaal niet post als gewone user maar als mod/admin. Ik zal je dan ook zoveel mogelijk proberen te negeren.

zaterdag 13 juli 2024 @ 15:44:35 #245
13462 BansheeBoy
pi_214273613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:43 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Wij gaan het niet eens worden. Nooit.
Prima hoor. Blijf jij maar zeggen dat de bal vierkant is en ik zal replyen met dat de bal rond is.

De ene nee is de andere niet. Dat zijn gewoon feiten makker. Ik zit lekker in mijn vel.

pi_214273615
quote:

[..]
[..]
Gebleken is dat dat helemaal niet hoeft. De beschuldiging is voldoende.
[..]
Veel zaken worden geseponeerd wegens gebrek aan bewijs.

Opdringerig gedrag en grenzen van andere niet accepteren noem ik varkens gedrag. Vrouwen kunnen zich dus ook als een varken gedragen.

Enkele mannen in dit topic, hebben moeite te begrijpen dat een lacherige nee gewoon een nee is.

Nee is nee.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:44:51 #247
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214273618
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:38 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
En ik heb het idee dat juist dat is wat een verkrachting zo verschrikkelijk maakt. De machteloosheid. Verkrachters kun je in mijn optiek niet zwaar genoeg straffen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 15:45:32 #248
236264 crew  capricia
pi_214273624
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:42 schreef Danny het volgende:

[..]
gelukkig was een voorbeeld over alle wolven doodschieten totaal niet overdreven _O-
Maar wat vind jij nou van deze veroordeling?
Ik lees tussen je regels door dat je vindt dat het bewijsmateriaal te dun is en dat Ali dus onschuldig is.
En ook dat vrouwen beter op moeten letten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214273628
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:40 schreef Danny het volgende:

[..]
dat is helemaal begrijpelijk, maar als man die niets kwaad van zin is kun je niets met die zeer persoonlijke perceptie van de vrouw die op basis van die persoonlijke perceptie besluit geen nee te zeggen, maar mee te gaan met wat er gebeurt.
Dit is natuurlijk niet zomaar. Ik gaf n voorbeeld in n situatie waarin mannen zo dwingend zijn dat je als vrouw besluit mee te werken (ook al heb je misschien nee gezegd, zijn handen steeds verplaatst, weggedraaid etc). En dan heeft ie echt wel door dat hij zijn zin doordrijft. Veiligheid.

Ook gil je niet als vrouw, kun je nog steeds verkracht zijn.
Trust nobody
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:46:16 #250
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214273631
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Prima hoor. Blijf jij maar zeggen dat de bal vierkant is en ik zal replyen met dat de bal rond is.

De ene nee is de andere niet. Dat zijn gewoon feiten makker. Ik zit lekker in mijn vel.

Ik ben je makker niet.
pi_214273659
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
En ik heb het idee dat juist dat is wat een verkrachting zo verschrikkelijk maakt. De machteloosheid. Verkrachters kun je in mijn optiek niet zwaar genoeg straffen.
Precies. Maar *meewerken* uit vrees/ om erger te voorkomen maakt t nog steeds verkrachting of aanranding. Deescalerend gedrag. Of de fawn response.

En voor de volledigheid. Elke man die ook haar welbevinden en plezier v ogen heeft, heeft haar nee door hoor. Dit type man boeit t gewoon niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door HappyCharly op 13-07-2024 15:53:18 ]
Trust nobody
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:51:41 #252
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273687
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:42 schreef Danny het volgende:

[..]
P.S. Dit was idd niet overdreven, dat werd zelfs gesuggereerd op FOK! omdat een wolf een lief hondje had doodgebeten. :)

pi_214273690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:27 schreef Danny het volgende:

[..]
Dan is het geen verkrachting maar aanranding.
Wat een rare gedachte sprong. Als je doorgaat wel ja. Als je stopt is er niks aan de hand.

[..]
Nou ja, dan heb je achteraf dus de kans dat er een aanklacht tegen je wordt ingediend.

Hoe groot is die kans?

[..]
Je weet vooraf, als iemand ja zegt, natuurlijk niet dat ze vanwege je communicatieskills geen 'nee' durven zeggen. En 'dwingend' communiceren? Denk dat dat wel meevalt. Hoor verhalen over mensen die - om maar even in de thee-metaforen te blijven - achteraf zeggen dat ze de 'thee' niet durfden te weigeren omdat ze bang waren dat het bijvoorbeeld hun baan zou kosten. Of omdat ze dachten dat het aannemen van de 'thee' hun carrière zou helpen en dat ze de thee niet zouden hebben aangenomen als ze wisten dat dat niet zo was.

Wees je dus ook bewust van je positie. Zie Overmars of laatst over die f16 piloot. Dus Danny als admin pas op!

[..]
Dus in principe kun je als man gewoon elke vrouw vragen of ze 'thee' willen? Want volgens mij (en de nieuwe wet) is dat beslist niet het geval.

Tuurlijk eerst vragen niet de Ali b methode. Dat is eerst doen dan zie je wel of het gewenst is. De meeste mannen snappen toch wel in welke situaties je kan vragen ja of nee. Je bent gewoon hele rare ongebruikelijke situaties aan het fantaseren. Nogmaals mannen zijn geen lopende schietschijven.

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:54:22 #254
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273700
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Veel zaken worden geseponeerd wegens gebrek aan bewijs.
Maar die beschuldiging kom je nooit meer vanaf.

quote:
Opdringerig gedrag en grenzen van andere niet accepteren noem ik varkens gedrag. Vrouwen kunnen zich dus ook als een varken gedragen.
Dat is niet wat je zei. Je zei heel bewust 'mannen'.

quote:
Enkele mannen in dit topic, hebben moeite te begrijpen dat een lacherige nee gewoon een nee is.
Nee is nee.
Als je een vanilla relatie hebt zal dat vast kloppen. En in de context van verkrachting ook. Maar je kunt het niet in alle situaties en op alle mensen toepassen. Daarmee invalideer je de levensstijlen van HELE grote groepen mensen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wat vind jij nou van deze veroordeling?
Ik lees tussen je regels door dat je vindt dat het bewijsmateriaal te dun is en dat Ali dus onschuldig is.
heb al gepost:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 14:13 schreef Danny het volgende:
2 jaar
netjes
Ik ga uit van de rechter. Die zegt schuldig aan verkrachting en poging tot en dat zal weloverwogen zijn. Blijkt dat bij hoger beroep toch niet het geval te zijn en wordt hij vrijgesproken dan zal ik er vanuit gaan dat hij onschuldig is. Dat is hoe het rechtssysteem feitelijk gezien werkt.

quote:
En ook dat vrouwen beter op moeten letten.
Klopt. Niet alleen vrouwen. En niet alleen in deze gevallen.
Een klein beetje gezond verstand gebruiken kan een aantal gevallen van aanranding/verkrachting wel voorkomen en ik zal nooit begrijpen waarom mensen dat niet zouden willen en waarom ze er zo fel tegen zijn mensen voor gevaren te waarschuwen. Het gebeurt letterlijk in ALLE andere gevallen behalve bij verkrachting. Daar snap ik werkelijk niets van.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:55:45 #255
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273714
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:51 schreef tong80 het volgende:

[..]
P.S. Dit was idd niet overdreven, dat werd zelfs gesuggereerd op FOK! omdat een wolf een lief hondje had doodgebeten. :)

dus omdat iemand op FOK! dat suggereert is het niet overdreven? En dan kun je dat gewoon in mijn schoenen schuiven want het is mijn schuld dat iemand dat schreef ofzo? Oké dan. ^O^
Wel fijn overigens dat ik sinds een paar posts geleden duidelijk heb hoe en wat je over me denkt. Verhelderend wel :Y
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:55:52 #256
13462 BansheeBoy
pi_214273716
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:46 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Ik ben je makker niet.
Toch zit ik lekker in mijn vel. Heel eerlijk? Dat kan je niet los zien van die slimme boobytrap die ik heb gezet eerder deze ochtend.

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 15:59:29 #257
236264 crew  capricia
pi_214273752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:54 schreef Danny het volgende:

heb al gepost:
[..]
Ik ga uit van de rechter. Die zegt schuldig aan verkrachting en poging tot en dat zal weloverwogen zijn. Blijkt dat bij hoger beroep toch niet het geval te zijn en wordt hij vrijgesproken dan zal ik er vanuit gaan dat hij onschuldig is. Dat is hoe het rechtssysteem feitelijk gezien werkt.
[..]

Je hebt verders geen mening over de dikte van het bewijs?
Want zo dik is dat steunbewijs namelijk niet.

En ook over de strafmaat valt wel iets op te merken.

Ik vind zelf voor een bewezen verkrachting en poging tot verkrachting twee jaar niet 'netjes', maar belachelijk weinig. Gezien ook de impact op het leven van de slachtoffers.
Verkrachters mogen van mij zo 10 jaar de bak in.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:00:37 #258
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273765
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:46 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet zomaar. Ik gaf n voorbeeld in n situatie waarin mannen zo dwingend zijn dat je als vrouw besluit mee te werken (ook al heb je misschien nee gezegd, zijn handen steeds verplaatst, weggedraaid etc). En dan heeft ie echt wel door dat hij zijn zin doordrijft. Veiligheid.

Ook gil je niet als vrouw, kun je nog steeds verkracht zijn.
weer dat 'als vrouw', alsof mannen nooit slachtoffer kunnen zijn.
verder, in zo'n geval zeg je alsnog eerst een keer 'nee' neem ik aan. Zo niet kan een man nog steeds niet weten wat je wel of niet wil. Veel vrouwen houden juist van een wat dominantere man. Nu gaan hier vast heel wat dames op los hoor, maar het is toch echt zo. En sommige mannen komen wat dominanter over dan andere. Dat een vrouw geen nee durft te zeggen ligt echt niet altijd aan de man in kwestie en valt 'm ook in veel gevallen helemaal niet aan te rekenen.

Een man die 2 meter lang en bodybuilder is kan heel intimiderend zijn als hij vraagt of je seks wil, maar het zou echt kolder zijn als je dan uit angst ja zegt en hij wordt aangeklaagd wegens verkrachting. Sorry dat ik het zeg.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:02:44 #259
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273782
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:55 schreef Danny het volgende:

[..]
dus omdat iemand op FOK! dat suggereert is het niet overdreven? En dan kun je dat gewoon in mijn schoenen schuiven want het is mijn schuld dat iemand dat schreef ofzo? Oké dan. ^O^
Wel fijn overigens dat ik sinds een paar posts geleden duidelijk heb hoe en wat je over me denkt. Verhelderend wel :Y
Hoe denk ik dan over je :? Ik heb helemaal niks tegen je. Verder zit ik al 24 jaar op FOK!. Dan krijg je een bepaald beeld van iemand. Ook van jou, en daar is niks mis mee. Wel viel het me op dat je een paar keer gepost hebt met je functie in je achterhoofd. Terwijl ik een user-user-discussie verwacht. Dit is namelijk geen feedback topic, en heb ik je niet als FA benaderd.

pi_214273783
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:00 schreef Danny het volgende:

[..]
weer dat 'als vrouw', alsof mannen nooit slachtoffer kunnen zijn.
verder, in zo'n geval zeg je alsnog eerst een keer 'nee' neem ik aan. Zo niet kan een man nog steeds niet weten wat je wel of niet wil. Veel vrouwen houden juist van een wat dominantere man. Nu gaan hier vast heel wat dames op los hoor, maar het is toch echt zo. En sommige mannen komen wat dominanter over dan andere. Dat een vrouw geen nee durft te zeggen ligt echt niet altijd aan de man in kwestie en valt 'm ook in veel gevallen helemaal niet aan te rekenen.

Een man die 2 meter lang en bodybuilder is kan heel intimiderend zijn als hij vraagt of je seks wil, maar het zou echt kolder zijn als je dan uit angst ja zegt en hij wordt aangeklaagd wegens verkrachting. Sorry dat ik het zeg.
Huh.. t gaat nu toch vooral over Ali b en vrouwen .. dus daar haak ik op aan.

Uiteraard kunnen mannen ook slachtoffer zijn maar dat is de discussie niet.

Ik vind t moeilijk om hier verder op in te gaan want het raakt me persoonlijk. Ik heb hierboven de situatie uitgelegd die kan ontstaan. Jij noemt hele andere voorbeelden die ik begrijp. Dat is ook kolder. Maar dat maakt mijn punt niet minder valide.

[ Bericht 3% gewijzigd door HappyCharly op 13-07-2024 16:08:03 ]
Trust nobody
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:04:29 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273799
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt verders geen mening over de dikte van het bewijs?
vast wel, als er bewijs was. Maar het is het woord van de een tegen het woord van de ander. Het is aan een rechter om dat af te wegen en te bepalen wat daarvan wel en niet geloofwaardig is. Daar kan ik zelf vanalles van vinden, maar feit blijft dat als hij niet schuldig wordt verklaard zijn schuld niet is bewezen en hij dus onschuldig is. Dat werkt op die manier om onschuldigen te beschermen zodat die bij vrijspraak hun leven weer op kunnen pikken. Dat is tegenwoordig niet meer hip hoor, maar vroeger had je liever 100 schuldigen vrij dan één onschuldige opgesloten. Tegenwoordig willen mensen liever 100 onschuldigen opgesloten zien als daarmee één schuldige óók wordt opgesloten.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:06:25 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273814
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hoe denk ik dan over je :? Ik heb helemaal niks tegen je. Verder zit ik al 24 jaar op FOK!. Dan krijg je een bepaald beeld van iemand. Ook van jou, en daar is niks mis mee. Wel viel het me op dat je een paar keer gepost hebt met je functie in je achterhoofd. Terwijl ik een user-user-discussie verwacht. Dit is namelijk geen feedback topic, en heb ik je niet als FA benaderd.

nee, maar de keren dat ik voor je ben opgekomen bleken dus onterecht. Dat is iets om voor mezelf mee te nemen. Had ik misschien niet moeten posten en aan je moeten meedelen, maar het leek me juist wel zo eerlijk dat wel te doen. Zal niet meer gebeuren ^O^
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:06:53 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214273821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Maar stel jij bent daar en die man wil seks met je heeft ook nog een mes bij zich. Verzet je dan ook of kan je je ook voorstellen dat je dan maar meegaat met wat die man wil?
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:07:56 #264
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273829
quote:
84s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:02 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Huh.. t gaat nu toch vooral over Ali b en vrouwen .. dus daar haak ik op aan.

Uiteraard kunnen mannen ook slachtoffer zijn maar dat is de discussie niet.

Ik vind t moeilijk om hier verder op in te gaan want het raakt me persoonlijk. Ik heb hierboven de situatie uitgelegd die kan ontstaan. Jij noemt hele andere voorbeelden.
Je bent echt niet de enige die het persoonlijk raakt en het moeilijk vindt, geloof me.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:07:58 #265
13462 BansheeBoy
pi_214273830
Ik hoop dat deze hele Ali Bounty discussie ook een soort bewustzijn heeft getriggerd bij dames om zoveel mogelijk risicovolle situaties te voorkomen c.q. uit de weg te gaan. In die zien geef je eigenlijk het advies mee wat je ook aan je dochter zou geven, mits je een fijne liefhebbende ouder bent.

Daarnaast hoop ik dat er ook bij venten een bewustzijn is gecreëerd van signalen herkennen. Ga op onderzoek uit, zegt ze nee omdat ze echt niet wil of omdat ze hard-to-get wil spelen. Probeer die signalen te herkennen. Maak aantekeningen en ruwe schetsen. Zet ze op een lichtbak en probeer de rode draad te vinden.

Daarbij blijf ik zeggen, VOORAF: voorkomen is beter dan genezen.

Dit soort waterdichte teksten verraden toch wel dat ik een fier en redelijk heerschap ben.

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:08:50 #266
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273836
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar stel jij bent daar en die man wil seks met je heeft ook nog een mes bij zich. Verzet je dan ook of kan je je ook voorstellen dat je dan maar meegaat met wat die man wil?
Dat zijn niet de gevallen waarin er enige twijfel ontstaat over wel of niet verkrachten, en dat weet je zelf ook heus wel ;)
pi_214273841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Je bent echt niet de enige die het persoonlijk raakt en het moeilijk vindt, geloof me.
Ik geloof je. Ik hoop dat je mijn aangepaste post ook begrijpt.
Trust nobody
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:10:48 #268
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273855
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat deze hele Ali Bounty discussie ook een soort bewustzijn heeft getriggerd bij dames om zoveel mogelijk risicovolle situaties te voorkomen c.q. uit de weg te gaan. In die zien geef je eigenlijk het advies mee wat je ook aan je dochter zou geven, mits je een fijne liefhebbende ouder bent.

Daarnaast hoop ik dat er ook bij venten een bewustzijn is gecreëerd van signalen herkennen. Ga op onderzoek uit, zegt ze nee omdat ze echt niet wil of omdat ze hard-to-get wil spelen. Probeer die signalen te herkennen. Maak aantekeningen en ruwe schetsen. Zet ze op een lichtbak en probeer de rode draad te vinden.

Daarbij blijf ik zeggen, VOORAF: voorkomen is beter dan genezen.

Dit soort waterdichte teksten verraden toch wel dat ik een fier en redelijk heerschap ben.

Als een vrouw hard to get wil spelen zou ze gewoonweg met rust gelaten moeten worden. Dan speelt ze maar niet hard to get. Als man moet je niet het risico willen lopen om voor verkrachter te worden uitgemaakt alleen maar omdat de vrouw in kwestie graag wil doen alsof ze niet wil. Dat is dan maar iets waar vrouwen in moeten veranderen. Simpel.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:11:53 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273860
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:06 schreef Danny het volgende:

[..]
nee, maar de keren dat ik voor je ben opgekomen bleken dus onterecht. Dat is iets om voor mezelf mee te nemen. Had ik misschien niet moeten posten en aan je moeten meedelen, maar het leek me juist wel zo eerlijk dat wel te doen. Zal niet meer gebeuren ^O^
Ik begrijp deze post niet. Ben je cynisch ? Ben je kwaad omdat ik vragen stel ? Ik voel me hier klote over en heb alsnog spijt me in deze discussie te hebben gemengd. Ik voel me hier echt beroerd door. Voel me aangevallen om niks.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:12:17 #270
13462 BansheeBoy
pi_214273863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:10 schreef Danny het volgende:

[..]
Als een vrouw hard to get wil spelen zou ze gewoonweg met rust gelaten moeten worden. Dan speelt ze maar niet hard to get. Als man moet je niet het risico willen lopen om voor verkrachter te worden uitgemaakt alleen maar omdat de vrouw in kwestie graag wil doen alsof ze niet wil. Dat is dan maar iets waar vrouwen in moeten veranderen. Simpel.
Ja, dit is inderdaad wat je gaat krijgen. Er gaan hele nieuwe dynamieken ontstaan hierdoor. Het zij zo.

Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:12:22 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273865
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Weer zo'n harde opmerking. Kick je hier op ?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:12:50 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214273870
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:08 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat zijn niet de gevallen waarin er enige twijfel ontstaat over wel of niet verkrachten, en dat weet je zelf ook heus wel ;)
Maar is het dan niet hetzelfde bij een dame met een grote sterke vent. Dat ze ook niet duidelijk nee durft te zeggen. Want zelfs als die man geen mes heeft kan die natuurlijk ook keihard uithalen met een vuist. Sommige mensen laten zich geen nee zeggen en zijn dan in hun ego gekrenkt. Dat kan het slachtoffer wel aanvoelen eventueel.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:13:12 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:10 schreef Danny het volgende:

[..]
Vrouwen moeten veranderen :?

zaterdag 13 juli 2024 @ 16:14:45 #274
13462 BansheeBoy
pi_214273886
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Iedereen moet veranderen.

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 16:15:13 #275
236264 crew  capricia
pi_214273889
Ik zit even te lezen over de verandering in de wet vwb aanranding en verkrachting. Dat er geen dwang meer hoeft te zijn.
Dat is voor deze zaak niet van belang. Maar wel interessant om tot je te nemen.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen schuld en opzet:

quote:
Schuldaanranding of -verkrachting

Bij schuldaanranding of - verkrachting gaat de dader er - ten onrechte - van uit dat de ander seksueel contact wil. Dat
bij de ander de wil ontbrak, had de dader echter kunnen opmaken uit signalen (zoals heel stil liggen) of opmerkingen (zoals ‘ik vraag me af of ik hier wel aan toe ben’). Daarmee had de dader ‘ernstige reden om te vermoeden’ dat de ander niet wilde, maar heeft hij signalen verkeerd ingeschat.

Opzetaanranding of -verkrachting
Bij opzetaanranding of -verkrachting weet de dader dat de ander geen seksueel contact wil, maar gaat toch door. Of de
dader is zich bewust van de mogelijkheid dat de ander niet
wil, maar neemt die mogelijkheid voor lief. De dader heeft in dat geval een onverschillige houding. Van opzet is in ieder
geval sprake wanneer de ander ‘nee’ of ‘ik wil dit niet’ zegt en de dader gaat toch door.
https://www.rijksoverheid(...)-seksuele-misdrijven

Ik ben heel benieuwd wat dit voor jurisprudentie op gaat leveren. 'ik weet niet of ik hier aan toe ben' of stil blijven liggen is dus een duidelijk signaal. Ga je als dader toch door, ben je strafbaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:15:30 #276
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273893
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:09 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Ik geloof je. Ik hoop dat je mijn aangepaste post ook begrijpt.
We spreken beide (en vast en zeker meer in dit topic) vanuit eenzelfde emotie, maar een ander referentiekader. Ik bedoel ook helemaal niemand aan te vallen hoor, absoluut niet. Ik geef mijn bescheiden mening hier net als iedereen en dan kan het zijn dat mensen die mening niet delen. En dat is helemaal prima verder, alleen betekent dat niet dat mijn mening verkeerd is, of raar, of niet uitgesproken mag worden, of dat ik verkrachting wel oké vind. Ik probeer altijd dingen vanuit alle perspectieven te bekijken en ik probeer het hier en daar dan ook nog eens op te nemen voor mannen, want de overgrote meerderheid van de mannen deugt gewoon. Rotte appels heb je in alle groepen, maar ik kan er slecht tegen als daarbij over één kam wordt geschoren. Een beetje zoals dat ook gebeurt als dat bij vrouwen gedaan wordt.

Ja, ik begrijp je :)
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:15:39 #277
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273896
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar is het dan niet hetzelfde bij een dame met een grote sterke vent. Dat ze ook niet duidelijk nee durft te zeggen. Want zelfs als die man geen mes heeft kan die natuurlijk ook keihard uithalen met een vuist. Sommige mensen laten zich geen nee zeggen en zijn dan in hun ego gekrenkt. Dat kan het slachtoffer wel aanvoelen eventueel.
Het gaat helemaal niet over mes of weet ik wat. Het gaat om de machteloze situatie waar een vrouw zich in bevindt. De gezellige goed uitziende buurman Henk is het eerder dan de ongeschoren vieze man in regenjas.

Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:16:31 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273906
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Iedereen moet veranderen.

De agressor idd. Al is het een vrouw die de dader is.

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:16:54 #279
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273911
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:15 schreef capricia het volgende:
Ik zit even te lezen over de verandering in de wet vwb aanranding en verkrachting. Dat er geen dwang meer hoeft te zijn.
Dat is voor deze zaak niet van belang. Maar wel interessant om tot je te nemen.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen schuld en opzet:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-seksuele-misdrijven

Ik ben heel benieuwd wat dit voor jurisprudentie op gaat leveren. 'ik weet niet of ik hier aan toe ben' of stil blijven liggen is dus een duidelijk signaal. Ga je als dader toch door, ben je strafbaar.
Ja, dat betekent dus dat vrouwen die van nature liever wat stiller liggen of niet zo verbaal zijn ingesteld zich toch echt wat meer seksueel moeten uiten als ze nog seks willen. Ik snap deze wet echt niet...
pi_214273931
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

nog meer valt er te winnen door al die macho gastjes preventief te castreren
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:19:35 #281
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

ik dacht dat je me ging negeren
maar nee, vrouwen MOETEN niet veranderen. Als ze echter graag hard-to-get spelen en mannen veranderen en gaan uit van nee=nee of het nieuwe 'als er niet enthousiast wordt meegedaan is er schuld' dan is het resultaat van dat hard-to-get spelen dat ze dus geen kerel meer kunnen en zullen krijgen. Dat is dan verder de keuze van de vrouw in kwestie. Die HOEFT echter niet te veranderen, dat klopt.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:20:29 #282
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273949
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:19 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
nog meer valt er te winnen door al die macho gastjes preventief te castreren
ja man, testosteron moet verboden worden. Iedereen zittend plassen, dagelijks huilen, rondhupsen in een jurkje en over ja schatje op zeggen. Fuck al die vrouwen die WEL op wat meer macho-mannen vallen.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:21:41 #283
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273954
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Daarmee criminaliseer je dus per definitie grote mannen? Apart wel, maar goed, die mening mag je hebben natuurlijk.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:22:21 #284
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273960
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:19 schreef Danny het volgende:

[..]
ik dacht dat je me ging negeren

"proberen" En verder zijn er al genoeg mensen die consequent zijn. Niemand is fout-of feilloos. Alhoewel ik kom akelig dicht in de buurt. :)

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 16:23:57 #285
236264 crew  capricia
pi_214273979
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:16 schreef Danny het volgende:

[..]
Ja, dat betekent dus dat vrouwen die van nature liever wat stiller liggen of niet zo verbaal zijn ingesteld zich toch echt wat meer seksueel moeten uiten als ze nog seks willen. Ik snap deze wet echt niet...
Ik snap deze wet prima.
Helemaal goed toch? Wil ze seks, dan geeft ze dat maar wat duidelijker aan. Doet ze dat niet, dan heeft ze geen zin in thee met jou. Probleem opgelost. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:26:21 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214274003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:21 schreef Danny het volgende:

[..]
Daarmee criminaliseer je dus per definitie grote mannen? Apart wel, maar goed, die mening mag je hebben natuurlijk.
Je begon zelf over mannen van 2 meter. Maar natuurlijk kan een man van 1,70 of een vrouw ook heel intimiderend zijn voor een slachtoffer. Is niet perse fysieke kracht voor nodig.
pi_214274004
Je hebt dwingende mannen die precies weten welke onzekere meiden ze tegen hun wil het nest in kunnen krijgen of simpelweg met geweld verkrachten.
Je hebt vrouwen die mannen aanklagen voor aanranding als ze alleen maar kijken of naar hun fluiten, of verkrachting verzinnen als wraak.

Deze extremen hebben levens kapot gemaakt, ik snap niet dat hierdoor alles gelijk getrokken is en er kampen mannen zijn fout en vrouwen zijn fout door zijn ontstaan.

Elke zedenzaak is anders en moet apart behandeld worden is mijn mening.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:38:00 #288
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_214274103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:04 schreef Danny het volgende:

[..]
vast wel, als er bewijs was. Maar het is het woord van de een tegen het woord van de ander. Het is aan een rechter om dat af te wegen en te bepalen wat daarvan wel en niet geloofwaardig is. Daar kan ik zelf vanalles van vinden, maar feit blijft dat als hij niet schuldig wordt verklaard zijn schuld niet is bewezen en hij dus onschuldig is. Dat werkt op die manier om onschuldigen te beschermen zodat die bij vrijspraak hun leven weer op kunnen pikken. Dat is tegenwoordig niet meer hip hoor, maar vroeger had je liever 100 schuldigen vrij dan één onschuldige opgesloten. Tegenwoordig willen mensen liever 100 onschuldigen opgesloten zien als daarmee één schuldige óók wordt opgesloten.
Wat een onzin :D. Als je 1 enkele weirdo op rond de 100.000 mensen zou vinden die zo denkt als jij stelt, is het al veel.

Je bent zo anti-woke, dat het eigenlijk gewoon flat out woke is (8>
love & heet
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:40:33 #289
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214274131
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:38 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Wat een onzin :D. Als je 1 enkele weirdo op rond de 100.000 mensen zou vinden die zo denkt als jij stelt, is het al veel.

Je bent zo anti-woke, dat het eigenlijk gewoon flat out woke is
(8>
Nice
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_214274279
Man man, wat extreem allemaal. Toch knap van die knuffelverkrachter.
Go hard or go home
pi_214274367
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:20 schreef Danny het volgende:

[..]
ja man, testosteron moet verboden worden. Iedereen zittend plassen, dagelijks huilen, rondhupsen in een jurkje en over ja schatje op zeggen. Fuck al die vrouwen die WEL op wat meer macho-mannen vallen.
Ik chargeer uiteraard in reactie op users die net zulke belachelijke dingen posten om de schuld bij vrouwen te leggen
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 17:07:30 #292
5428 crew  miss_sly
pi_214274513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als nu een heleboel mensen dat filmpje bekijken en bespreken, dan wordt thee drinken op een gegeven moment een soort codewoord voor neuken.
Als het dan codewoord voor neuken met consent is, heeft het filmpje zijn doel bereikt ^O^
pi_214274594
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:07 schreef miss_sly het volgende:
Als het dan codewoord voor neuken met consent is, heeft het filmpje zijn doel bereikt ^O^
Ik dacht meer aan de mogelijkheid dat een uitnodiging om een kopje thee te drinken eigenlijk een uitnodiging is om te neuken, een beetje zoals nu een uitnodiging voor Netflix en chill eigenlijk een uitnodiging is om te neuken.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 17:35:00 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214274973
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik snap deze wet prima.
Helemaal goed toch? Wil ze seks, dan geeft ze dat maar wat duidelijker aan. Doet ze dat niet, dan heeft ze geen zin in thee met jou. Probleem opgelost. :D
En zeesterren houden kennelijk niet van thee, is dat ook weer duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 17:37:00 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_214274999
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik dacht meer aan de mogelijkheid dat een uitnodiging om een kopje thee te drinken eigenlijk een uitnodiging is om te neuken, een beetje zoals nu een uitnodiging voor Netflix en chill eigenlijk een uitnodiging is om te neuken.
Ik heb wel eens tegen een meid gevraagd bij mij na het stappen of ik haar mocht kussen. 'Waarom denk je dat ik hier ben?' Dan weet je ook niet wat je moet zeggen of denken. :D

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 17:40:21 #296
236264 crew  capricia
pi_214275024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
En zeesterren houden kennelijk niet van thee, is dat ook weer duidelijk.
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 17:52:03 #298
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214275162
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik snap deze wet prima.
mee eens. het is alleen sneu voor de wat minder enthousiaste dames (en heren) die wat passiever wensen te zijn of introverter zijn. Maar goed, dat is hun probleem, toch? Daar hebben ze psychologie voor uitgevonden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Je begon zelf over mannen van 2 meter. Maar natuurlijk kan een man van 1,70 of een vrouw ook heel intimiderend zijn voor een slachtoffer. Is niet perse fysieke kracht voor nodig.
Maar iemand's uiterlijk kan dus al voldoende reden zijn om hem te veroordelen. Duidelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Je hebt dwingende mannen die precies weten welke onzekere meiden ze tegen hun wil het nest in kunnen krijgen of simpelweg met geweld verkrachten.
Je hebt vrouwen die mannen aanklagen voor aanranding als ze alleen maar kijken of naar hun fluiten, of verkrachting verzinnen als wraak.

Deze extremen hebben levens kapot gemaakt, ik snap niet dat hierdoor alles gelijk getrokken is en er kampen mannen zijn fout en vrouwen zijn fout door zijn ontstaan.

Elke zedenzaak is anders en moet apart behandeld worden is mijn mening.
_O_
100% mee eens. Maar in de praktijk blijkt dus vrijspraak geen reden te zijn om ze niet alsnog schuldig te houden en zwart te blijven maken.

quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:38 schreef sly-nl het volgende:

[..]

Je bent zo anti-woke, dat het eigenlijk gewoon flat out woke is (8>
Ok :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:57 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Ik chargeer uiteraard in reactie op users die net zulke belachelijke dingen posten om de schuld bij vrouwen te leggen
Ik zie eigenlijk niemand hier de vrouwen de schuld geven. Misschien lees ik verkeerd, maar zou graag quotes zien waar de vrouwen hier de schuld krijgen. Ik heb het nog niet gezien, maar er zijn kennelijk legio voorbeelden?

quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lijkt me niet handig. 'kopje thee?' 'ja lekker' en hop je springt er bovenop terwijl ze alleen maar thee wil.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:37 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik heb wel eens tegen een meid gevraagd bij mij na het stappen of ik haar mocht kussen. 'Waarom denk je dat ik hier ben?' Dan weet je ook niet wat je moet zeggen of denken. :D

dat mag je helemaal niet zelf bedenken. dat moet in drievoud in contractvorm.
pi_214275180
Mensen hebben zelf kunnen zien hoe dwingend Ali B kan zijn tijdens de rechtbank. Hoe hij bleef dwingen om mediation door bevriende advocaten in te zetten. Voor de rechter tegen Jill dat ze hem in de ogen moet kijken. Hij blijft beuken, beuken, beuken.

Hoe gaat dat prive denken jullie?
Op een gegeven moment stemmen sommige toch toe. Om van het gezeur af te zijn. Dat is wellicht geen verkrachting maar we zijn het toch wel eens dat het geen goede basis is. Dat iemand zich achteraf vies en gebruikt kan voelen.
pi_214275230
quote:

[..]
Beter de meeste favela’s dan Copacabana…. Die druglords accepteren dat soort criminaliteit niet, wat dat kost ze klanten.
pi_214275280
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:52 schreef Danny het volgende:
100% mee eens. Maar in de praktijk blijkt dus vrijspraak geen reden te zijn om ze niet alsnog schuldig te houden en zwart te blijven maken.
Jah onder het mom van waar rook is is vuur etc. :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')