Die relatie tussen Jill Helena en Ali B was al jaren voorbij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 01:52 schreef Za het volgende:
[..]
Ene zangeres had midden in de nacht met hem afgesproken waarna hij volgens haar een bospad insloeg. Ik ken niet alle details. Ze had ook een verhouding met hem, terwijl hij getrouwd was en vader van jonge kinderen.
Volgens goede Nederlandse traditie.
Stel dat pakweg driekwart van de getrouwde vrouwen weleens seks heeft met haar partner, op zijn aandringen. Gaan we dan een paar miljoen huismannen in de bak gooien?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 01:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar dat is het toch ook? Het is totaal irrelevant waar je met wie afspreekt, als jij verkracht wordt is dat niet jouw schuld, maar van die mongool die jou verkracht.
Ik heb begrepen dat dit forum alleen maar vol zit met gentlemenners. Ze doen nooit aan aandringen of overhalen. Ja, dat duwt de menners wel richting andere dames buiten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:02 schreef Za het volgende:
[..]
Stel dat pakweg driekwart van de getrouwde vrouwen weleens seks heeft met haar partner, op zijn aandringen. Gaan we dan een paar miljoen huismannen in de bak gooien?
Wat probeer je precies te bereiken?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:02 schreef Za het volgende:
[..]
Stel dat pakweg driekwart van de getrouwde vrouwen weleens seks heeft met haar partner, op zijn aandringen. Gaan we dan een paar miljoen huismannen in de bak gooien?
Regular sex met moeder de vrouw?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat probeer je precies te bereiken?
De naam zegt niemand iets denk ik, maar volgens mij was hij getrouwd en had kinderen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:01 schreef capricia het volgende:
Die relatie tussen Jill Helena en Ali B was al jaren voorbij.
Maar daar ging toch een afspraak midden in de nacht aan vooraf, en iemand die instapte bij een man in zijn auto?quote:Zij zegt dat ze haar auto parkeerde bij het Amstelstation. En dat hij haar meegenomen heeft naar een donker bospad in zijn auto. Waardoor ze niet wist waar ze was.
Wat wilde ze eigenlijk van hem?quote:Deze aanranding is overigens niet bewezen verklaard. Hoewel de rechtbank haar verklaring vandaag als betrouwbaar beoordeelde. Ze heeft onvoldoende steun- of schakelbewijs aangeleverd.
Volgens de mensen hier moet dat allemaal maar kunnen en is het niet onverstandig. Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen denken. Ik hoop maar niet dat ze zulke adviezen aan hun dochters geven.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:07 schreef Za het volgende:
[..]
Maar daar ging toch een afspraak midden in de nacht aan vooraf, en iemand die instapte bij een man in zijn auto?
En als ze nee zegt is het toch gewoon nee?quote:
De ene nee is de andere niet. Soms is een nee zelfs een ja (hard to get).quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als ze nee zegt is het toch gewoon nee?
Ik wil je aanraden om de zaak zelf wat beter te bestuderen. Dit is allemaal al vaak aan bod gekomen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:07 schreef Za het volgende:
[..]
De naam zegt niemand iets denk ik, maar volgens mij was hij getrouwd en had kinderen.
[..]
Maar daar ging toch een afspraak midden in de nacht aan vooraf, en iemand die instapte bij een man in zijn auto?
[..]
Wat wilde ze eigenlijk van hem?
Ja, dat moet gewoon kunnen. Waarom zou een vrouw ook 's nachts niet gewoon veilig over straat moeten kunnen? Dat kun jij toch ook? Zolang er mannen bestaan die er dit soort ideeen op nahouden, is de kans dat de wereld veiliger wordt voor vrouwen heel klein.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens de mensen hier moet dat allemaal maar kunnen en is het niet onverstandig. Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen denken. Ik hoop maar niet dat ze zulke adviezen aan hun dochters geven.
Ik zou graag bereiken dat dat nooit voor zou komen want vervelend voor vrouwen dat gezeur gevolgd door een vernedering cq verkrachting binnen het huwelijk/relatie, maar dat zal nooit gebeuren denk ik.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wat probeer je precies te bereiken?
Ja hoor. Nee is gewoon altijd nee.quote:
Het moet kunnen. Maar het kan niet. Dus ik doe het niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat moet gewoon kunnen. Waarom zou een vrouw ook 's nachts niet gewoon veilig over straat moeten kunnen? Dat kun jij toch ook? Zolang er mannen bestaan die er dit soort ideeen op nahouden, is de kans dat de wereld veiliger wordt voor vrouwen heel klein.
Dat is een feit.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:08 schreef quirina het volgende:
Sorry hoor maar probeer je te beweren dat veel vrouwen ondanks dat ze niet willen sex hebben met hun partner om ze een plezier te doen?
Zo naïef is niemand.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:08 schreef quirina het volgende:
Sorry hoor maar probeer je te beweren dat veel vrouwen ondanks dat ze niet willen sex hebben met hun partner om ze een plezier te doen?
Het gaat pas gebeuren als mannen andere mannen aanspreken. En niet als mannen blijven volhouden dat nee niet altijd nee is en dat vrouwen niet 's nachts over straat mogen.quote:
Niet in mijn relatie. In die van jou wel?quote:
En die mannen zullen er helaas altijd zijn. Het is een onwelgevallige waarheid waar je gewoon mee moet dealen. Uit zelfbescherming.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat pas gebeuren als mannen andere mannen aanspreken. En niet als mannen blijven volhouden dat nee niet altijd nee is en dat vrouwen niet 's nachts over straat mogen.
Dit.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:14 schreef Jippie het volgende:
Al loopt een vrouw naakt over straat, nee is nee.
Even iets anders. Ben jij een vrouw of een man? Weet ik serieus niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:14 schreef Jippie het volgende:
Als jij je daar bij neerlegt, vind ik dat je onderdeel bent van het probleem.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:15 schreef BansheeBoy het volgende:
En die mannen zullen er helaas altijd zijn.
Of op straffe van een pak slaag?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:08 schreef quirina het volgende:
Dit dus.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:14 schreef Jippie het volgende:
Dat kon dan op dat feestje denk ik, of overdag in een lunchroom of gewoon even naar hem mailen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:11 schreef capricia het volgende:
Ze hadden beiden een optreden op een feestje in Monnickendam savonds, bij Ronald of Frank de Boer. Jill wilde later haar zelf geschreven nummer aan Ali laten horen.
Jouw aanpak lijkt ook niet te werken. Ali B. en consorten kunnen en konden gewoon hun gang gaan. Dus als je het niet erg vindt ben ik graag realistisch in deze. Maar als jij wilt dromen, be my guest. Maar ik wil je die koude kermis besparen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij je daar bij neerlegt, vind ik dat je onderdeel bent van het probleem.
Maakt dat iets uit?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Even iets anders. Ben jij een vrouw of een man? Weet ik serieus niet.²
Wat vreemd dat je daar vanuit gaat.quote:
En vanwaar de interesse?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat vreemd dat je daar vanuit gaat.Is een gewoon een open vraag uit interesse.
²
Daar weet jij niks van. En Ali B. is toch veroordeeld? Was 30 jaar geleden waarschijnlijk niet gebeurd. Dus dat is vooruitgang.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Jouw aanpak lijkt ook niet te werken.
Nee.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet in mijn relatie. In die van jou wel?
Ik begrijp niet helemaal goed wat je wil zeggen. Vind je het uitlokking of zoiets van haar?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:17 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kon dan op dat feestje denk ik, of overdag in een lunchroom of gewoon even naar hem mailen.
Laat maar Jippie.quote:
Dus je weet helemaal niet of het feiten zijn?quote:
Again, niet in mijn relatie. In die van jou wel?quote:Naast het tegen hun zin seks hebben faken ze ook hun orgasme om hun partner pleasen.
Wel veel collateral damage. Een goede aanpak had het voorkomen. Ergo: jouw aanpak daar pas ik voor.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar weet jij niks van. En Ali B. is toch veroordeeld? Was 30 jaar geleden waarschijnlijk niet gebeurd. Dus dat is vooruitgang.
Wat heb jij er aan gedaan, dan? Naast je victim blaming?quote:
Nee, hij vindt het dom en onverstandig. Vind ik ook eigenlijk. Ik zou mijn dochter dat nooit laten doen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal goed wat je wil zeggen. Vind je het uitlokking of zoiets van haar?
Doe jij dat?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Naast het tegen hun zin seks hebben faken ze ook hun orgasme om hun partner pleasen.
Onverstandig om bij je ex-vriend en collega in de auto te stappen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, hij vind het dom en onverstandig. Vind ik ook eigenlijk. Ik zou mijn dochter dat nooit laten doen.²
Ik was er niet bij, maar ze kon haar nummer gewoon naar hem mailen lijkt me, ipv met iemand die volgens zeggen geen nee accepteert midden in de nacht in een auto te stappen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:21 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet helemaal goed wat je wil zeggen. Vind je het uitlokking of zoiets van haar?
Ik draag bij aan een betere bewustwording bij vrouwen door ze kennis te laten maken met hoe mannen daadwerkelijk (kunnen) zijn. Alleen het netto effect is door alle tegenwerking nog niet wat het moet zijn. Maar we komen er wel. We hebben een lange adem.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat heb jij er aan gedaan, dan? Naast je victim blaming?
Ik heb het over "ze".quote:
Als ze had geweten wat hij zou gaan doen, zou ze dat idd wel gelaten hebben, denk ik zo.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:24 schreef Za het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar ze kon haar nummer gewoon naar hem mailen lijkt me, ipv met iemand die volgens zeggen geen nee accepteert midden in de nacht in een auto te stappen.
Vertel het maar. Je weet er kennelijk veel van.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het over "ze".
De vraag is waarom dat nodig zou zijn met al die gelijkwaardige relaties.
Zou Ali zijn vrouw ook orgasmes hebben gefaked?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het over "ze".
De vraag is waarom dat nodig zou zijn met al die gelijkwaardige relaties.
Slaap lekker!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Boys and girls, and Jippie, ik ga slapen. Ik heb vandaag gevochten voor wat ik waard ben. Voel me een echte vrijgevochten vent.
Slaap lekker iedereen.²
Want jij denkt dat je dat je dochter op haar 26ste nog kan verbieden?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou mijn dochter dat nooit laten doen.
Ah, je wil dat vrouwen hun gedrag aanpassen ipv dat mannen dat doen. Dan blijf ik toch bij mijn eerdere standpunt: dit soort denken (van mannen) draagt bij aan het probleem.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik draag bij aan een betere bewustwording bij vrouwen door ze kennis te laten maken met hoe mannen daadwerkelijk (kunnen) zijn.
Het is een feit dat er meer verkrachtingen plaats hebben binnen relaties dan met vreemden, dat vrouwen binnen hun huwelijk vaak seks hebben om hun partner tevreden te stellen en een orgasme faken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dus je weet helemaal niet of het feiten zijn?
Again, niet in mijn relatie. In die van jou wel?
Heb je daar nog eventjes een bron bij?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:31 schreef Za het volgende:
Het is een feit dat er meer verkrachtingen plaats hebben binnen relaties dan met vreemden
Really? Want dat heb op feesboek gestaan?quote:dat vrouwen binnen hun huwelijk vaak seks hebben om hun partner tevreden te stellen en een orgasme faken.
Dat weet iedereen.
Ali was dus slimmer geweest als hij zijn eigen vrouw had veerkracht?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:31 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een feit dat er meer verkrachtingen plaats hebben binnen relaties dan met vreemden, dat vrouwen binnen hun huwelijk vaak seks hebben om hun partner tevreden te stellen en een orgasme faken.
Dat weet iedereen.
Het gaat me niet om jouw persoonlijk relaas, maar in het algemeen.
En dat wordt geschreven door een moderator? Ach ach ach, Fok glijdt ver af.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:36 schreef capricia het volgende:
Maar die was toen hoogzwanger...of was dat weer ten tijden van een andere verkrachting?
Misschien verkrachtte hij zijn vrouw ook wel. Als hij het al buiten zijn huwelijk deed, is de kans dus vrij groot dat ie ook binnen zijn huwelijk aan verkrachting deed.
Ja maar dit vind ik dan toch heel naïef. Kijk te hard rijden mag ook niet maar toch worden er dagelijks mensen bekeurd.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat moet gewoon kunnen. Waarom zou een vrouw ook 's nachts niet gewoon veilig over straat moeten kunnen? Dat kun jij toch ook? Zolang er mannen bestaan die er dit soort ideeen op nahouden, is de kans dat de wereld veiliger wordt voor vrouwen heel klein.
Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:47 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ja maar dit vind ik dan toch heel naïef. Kijk te hard rijden mag ook niet maar toch worden er dagelijks mensen bekeurd.
Op een zebrapad heb je als voetganger ook voorrang toch krijg je op de basisschool uitgelegd dat je alsnog rechts-links-rechts moet kijken alvorens over te steken op een plaats waar je voorrang hebt. Je hebt er weinig aan als je kapot gereden wordt dat je dan kunt zeggen dat je toch wel mooi voorrang had. Natuurlijk mag Ali B geen verkrachtingen doen, maar je kunt tegelijkertijd ook vrouwen leren dat ze 2 keer na moeten denken alvorens ze bij een man ‘s nachts in de auto stappen. Hell, dat zou ik als man nog niet eens zomaar doen.
Ik heb geen fuck met Jill te maken en nog veel minder met Ali.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:51 schreef Alicia76 het volgende:
[..]
Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!
Gelukkig is vreemdgaan niet strafbaar in Nederland. In de zaak die Jill Helena tegen Ali heeft aangespannen is hij vrijgesproken. Het is natuurlijk ook heel raar dat zij na de vermeende aanranding nog kussmileys naar Ali heeft gestuurdquote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je steeds' Nederlandse traditie' benadrukt? Vreemdgaan komt overigens onder alle nationaliteiten voor, Ali ging misschien vreemder dan zij, hij had vrouw en kinderen thuiszitten die hij 20 jaar had bedrogen volgens een snikkende Ali in de rechtbank.
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:59 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik heb geen fuck met Jill te maken en nog veel minder met Ali.
Gesteld wordt dat een vrouw zich ‘s nachts veilig moet voelen en eigenlijk maar moet doen waar ze zin in heeft. In een ideale wereld is dat inderdaad zo maar we leven niet in een ideale wereld dus victim blaming of niet, dat boeit mij niet zoveel. Er mag soms ook best gezegd worden dat sommige keuzes niet heel handig zijn.
nee wat jij al weken doet is roepen dat als je s'nachts door de bronx loopt mensen in de war raken en niet meer goed weten of ze je nu wel of niet mogen overvallenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.
Casus
In de Bronx worden 's nachts vaak mensen overvallen.
Advies
Je kunt beter niet 's nachts door de Bronx lopen.
Overvallen mogen niet, de realiteit is dat ze gebeuren. Toch is dit advies volgens sommigen hier victim blaming. Ik moet alle overvallers opleiden tot keurige burgers. EN NIET IEMAND ADVISEREN om door de Bronx te lopen.
Gekkigheid.²
Of het handig is of niet om bij een hitsige kerel in de auto te stappen (en ik denk niet of dat nou snachts is of overdag) laat ik even achterwege, maar feit is dat die kerel zijn tengels bij zich moet houden wanneer hij/zij opeens niet meer wil. Want dat kan hè, dat mensen van gedachte veranderen. Ze zijn hun passagier 0,0 verantwoord of verantwoording schuldig.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.
Casus
Advies
Overvallen mogen niet, de realiteit is dat ze gebeuren. Toch is dit advies volgens sommigen hier victim blaming. Ik moet alle overvallers opleiden tot keurige burgers. EN NIET IEMAND ADVISEREN om door de Bronx te lopen.
Gekkigheid.²
Rare aannames. Hoezo is die kans vrij groot? Zijn daar onderzoeken naar gedaan die uitwijzen dat verkrachters dit ook meestal doen binnen hun huwelijk?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:36 schreef capricia het volgende:
Maar die was toen hoogzwanger...of was dat weer ten tijden van een andere verkrachting?
Misschien verkrachtte hij zijn vrouw ook wel. Als hij het al buiten zijn huwelijk deed, is de kans dus vrij groot dat ie ook binnen zijn huwelijk aan verkrachting deed.
Tegen Jill is Ali ook vrijgesproken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:51 schreef Alicia76 het volgende:
[..]
Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!
Lil Kleine zijn carriere was ook kapot zei men maarja die treedt toch elke avond weer opquote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:17 schreef viceversa het volgende:
2 jaar vind ik wel kort. Maar de rechter zal vast meewegen dat zijn carrière en imago ook kapot zijn.
Wegens het ontbreken van steunbewijs, niet omdat haar verhaal niet geloofd wordt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Tegen Jill is Ali ook vrijgesproken.
https://www.nd.nl/varia/v(...)nranding-jill-helena
Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Casus
Advies
Gekkigheid.²
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels. Volgens jouw post is dat de wereld waarin we leven, ik moet x gewoon doen zonder dat x gebeurd, dus doek het allemaal maar op.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.
Je geeft een eigenaar van een winkel toch ook niet de schuld dat hij overvallen wordt omdat hij een winkel heeft?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels.
Ik reageer op jouw bericht "als vrouw snachts naakt door het bos fietsen".quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je geeft een eigenaar van een winkel toch ook niet de schuld dat hij overvallen wordt omdat hij een winkel heeft?
Waarom zou je een vrouw dan de schuld geven dat ze verkracht wordt omdat ze laat alleen over straat fietst?
Ja, dat moet ik net zo goed kunnen als dat een winkelier zijn zaak veilig moet kunnen runnen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw bericht "als vrouw snachts naakt door het bos fietsen".
Dat moet kunnen ja. Net als dat ik een zak met geld voor mn deur neerzet en als ik over 3 weken terugkom dan staat ie daar nog.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik net zo goed kunnen als dat een winkelier zijn zaak veilig moet kunnen runnen.
..en niet de dingen gaan omdraaien.
Dat is het punt niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat moet kunnen ja. Net als dat ik een zak met geld voor mn deur neerzet en als ik over 3 weken terugkom dan staat ie daar nog.
Maar zo werkt de wereld niet en dat weet jij.
Maar je begrijpt zelf ook dondersgoed dat het niet handig is als je niet aangerand wil worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.
Als ik jou naakt door het bos zie lopen, rand ik jou ook niet aan.
Dat is het punt niet. Als je een vrouw daar de schuld van gaat geven, dan kan je tegen de bakker ook wel zeggen "ja had je maar geen zaak moeten openen, je weet dat er heel veel criminaliteit is."quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:48 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zelf ook dondersgoed dat het niet handig is als je niet aangerand wil worden.
Er wordt niks omgedraaid. Als je niet aangerand wil worden ga je niet ‘s nachts om 01:00 naakt door het bos lopen. De kans dat je iemand tegenkomt is wellicht klein maar de mannen zijn daar op dat moment niet perse om hun hond uit te laten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Als je een vrouw daar de schuld van gaat geven, dan kan je tegen de bakker ook wel zeggen "ja had je maar geen zaak moeten openen, je weet dat er heel veel criminaliteit is."
Dan draai je alles om.
Dit is inderdaad een heel mooi voorbeeld!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:53 schreef tesssssssss het volgende:
Of tegen een bejaarde van 96 die wordt opgelicht " ja mevrouw dan had u maar beter op moeten letten, dan ziet U het verschil wel he?"
Ik zie het dondersgoed. Maar ondanks alle ideaalbeelden gebeurt verkrachting en aanranding nog steeds. Dan moet je als vrouw ook beseffen dat sommige acties niet handig zijn. Op het moment dat je dat niet meer mag benoemen verklaar je alle vrouwen vogelvrij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:03 schreef tesssssssss het volgende:
Als je het dan nog niet ziet, dan ga je het ook niet meer zien, maar even goede vrienden.![]()
Deze post was eigenlijk dubbel.
Sommige mensen zijn ook simpelweg te achterlijk om te functioneren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Of tegen een bejaarde van 96 die wordt opgelicht " ja mevrouw dan had u maar beter op moeten letten, dan ziet U het verschil wel he?"
Tussen roos, za en BSB hebben we wel een gezellige boel hier bij elkaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels. Volgens jouw post is dat de wereld waarin we leven, ik moet x gewoon doen zonder dat x gebeurd, dus doek het allemaal maar op.
Genoeg mensen die zo wel zijn, naïef. Vertrouwen in de wereld.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn ook simpelweg te achterlijk om te functioneren.
Hoelang roepen banken al dat ze niet aan je deur komen en om je pasje vragen? Of je pincode?
10 jaar? 20 jaar toch minstens? Of langer. Via TV , via radio, in de krant, op internet. Werkelijk o-ve-ral kun je tegenkomen , zelfs op folders in buurthuizen en seniorencentra dat banken dit-niet-doen.
Als 81 jarige Truus dan de deur opendoet en haar pas en pincode geeft aan de vriendelijke jongeman, dan is die vriendelijke jongeman puur tuig en Truus is een idioot. Het maakt de man niet minder schuldig. Maar als je hier nog steeds intrapt, sorry, dan moet je ook echt even jezelf laten nakijken. Idem met whatsappfraude.. Hoi mam dit is je zoon, mag ik ff 800 euro naar deze bankrekening. *stuurt geld* *huilen*. Nahhh. Je kunt zo niet zijn. Kan niet.
En tegen die oude mevrouw die toch opgelicht is, zegt men niet: "ja maar mevrouw, u bent heel goed gewaarschuwd. Het is ook gewoon dom om dergelijke lui te geloven. U vraagt er wel een beetje om".quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:06 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een heel mooi voorbeeld!
Ouderen, maar mensen in het algemeen worden genoeg en vaak zat gewaarschuwd voor allerlei vormen van oplichting. En tevens vind iedereen gelijk dat oplichting niet kan en mag. En tóch gebeurt het. En iedereen is het er over eens dat oplichters, net als verkrachters, gestraft moeten worden.
Mensen die op zo'n manier oudere mensen oplicht zijn vaak doorgewinterde oplichters. Ze weten precies wat ze tegen een oudere moeten zeggen en doen. En als je als oudere zijnde ook maar een beetje goed van vertrouwen bent ben je verloren. Als ze ook maar een klein gaatje kunnen vinden is het gewoon klaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn ook simpelweg te achterlijk om te functioneren.
Hoelang roepen banken al dat ze niet aan je deur komen en om je pasje vragen? Of je pincode?
10 jaar? 20 jaar toch minstens? Of langer. Via TV , via radio, in de krant, op internet. Werkelijk o-ve-ral kun je tegenkomen , zelfs op folders in buurthuizen en seniorencentra dat banken dit-niet-doen.
Als 81 jarige Truus dan de deur opendoet en haar pas en pincode geeft aan de vriendelijke jongeman, dan is die vriendelijke jongeman puur tuig en Truus is een idioot. Het maakt de man niet minder schuldig. Maar als je hier nog steeds intrapt, sorry, dan moet je ook echt even jezelf laten nakijken. Idem met whatsappfraude.. Hoi mam dit is je zoon, mag ik ff 800 euro naar deze bankrekening. *stuurt geld* *huilen*. Nahhh. Je kunt zo niet zijn. Kan niet.
Is het verstandig om dat te doen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
En toch liggen de grootste risico's niet daar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En tegen die oude mevrouw die toch opgelicht is, zegt men niet: "ja maar mevrouw, u bent heel goed gewaarschuwd. Het is ook gewoon dom om dergelijke lui te geloven. U vraagt er wel een beetje om".
En tegen de winkelier die is overvallen, zegt men niet: "Ja, maar winkelier, u bent goed gewaarschuwd. Iedereen weet immers dat er winkelovervallen plaatsvinden en toch heeft u een winkel. Dan vraagt u er wel een beetje om."
En tegen een vrouw die aangerand of verkracht wordt, zegt men wel: "Ja, maar meisje, je weet dat er mannen zijn die een kort rokje als uitnodiging zien, en toch droeg je een kort rokje. Dan vraag je er wel een beetje om."
En nogmaals: er wordt meisjes al heel jong verteld wat de risico's zijn en waar die liggen.
Dat weet ik, dat heb ik al meerdere malen in dergelijke topics aangedragen. Maar die post was voor degenen die toch met de drogreden van korte rokjes en verkeerde locaties komen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch liggen de grootste risico's niet daar.
Het korte rokje of 's nachts alleen door het bos fietsen zijn niet het grootste gevaar.
Die collega wel, die mentor bij een talentenjacht, de buurman, de oom, de voetbalcoach.
Dat zijn de grootste gevaren, en daar kan de lengte van je rok of de route die je fietst niet aan veranderen.
Maar laten we het idd vooral weer hebben over het gegeven dat we onze dochters korte rokjes en alleen door het bos fietsen moeten verbieden.
Het draait niet om de man die spontaan zijn impulsen "niet kan beheersen" bij het aanschouwen van een vrouw, het gaat vooral om mannen die misbruik maken van het vertrouwen en de macht die ze hebben.
@Leandra en @Thaddeus Kun je deze vragen beantwoorden? Dank je wel.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is het verstandig om dat te doen?![]()
Als jouw dochter voorstelt dat ze dit gaat doen. Wat is dan je reactie?
Dank je.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |