Laat die jongen toch lekker joh. Doet me met de reactie op zijn 'boobytrap' nog het meeste denken aan dat filmpje van die knul die helemaal wild wordt van zijn vuurwerkje.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het was geen boobytrap, jij legt victim blaming verkeerd uit
Je weet niet eens welke gevaren ik bedoel maar bent wel heel content met je zelfbenoemde boobytrap.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Yep! Precies dat.
Ik ben er even vandoor. Maar ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik nog aan het nagenieten ben. Mooi boobytrapje.
Tot zo.²
Fietsen dan, maar ik loop of fiets rustig alleen uit de kroeg naar huis, nu en toen ik 20 was, en ongeacht of ik in de stad of in schubbkutteveen woonde.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laat ik het dan breder trekken, in de meeste situaties vind ik je ook niet helemaal goed als je om 3 uur 's nachts waar dan ook even lekker gaat wandelen
Da's wat anders dan om 3 uur denken 'ik ga even een ommetje in het bos maken'quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fietsen dan, maar ik loop of fiets rustig alleen uit de kroeg naar huis, nu en toen ik 20 was, en ongeacht of ik in de stad of in schubbkutteveen woonde.
Maar als ik daar om 3 uur 's nachts loop weet jij niet of ik een ommetje aan het maken ben of net bij de oma van Roodkapje heb zitten borrelen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's wat anders dan om 3 uur denken 'ik ga even een ommetje in het bos maken'
Nachtwandelingetjequote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's wat anders dan om 3 uur denken 'ik ga even een ommetje in het bos maken'
Klopt, wat is je punt?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als ik daar om 3 uur 's nachts loop weet jij niet of ik een ommetje aan het maken ben of net bij de oma van Roodkapje heb zitten borrelen.
Ik begrijp echt niet waar je naartoe wilquote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben ik onderweg naar huis en is het geen ommetje, net zoals ik in de stad onderweg naar huis zou zijn.
Mensen zijn toch wel eens om 3 uur 's nachts onderweg naar huis?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet waar je naartoe wil
Alleen je geslachtsrijpe dochter? Nooit gehoord van kinderverkrachters?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, probeer het nog een keer. En beantwoord nu de vragen is. Ik zal hem nog korter maken voor je:
Is het verstandig?
Wat zeg je tegen je geslachtsrijpe dochter als ze van plan is dit te doen?²
Da's inderdaad wat ik al een paar keer heb gezegd, als je 's nachts om 3 uur denkt 'laat ik 'ns lekker een ommetje maken' vind ik dat zeer opmerkelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen zijn toch wel eens om 3 uur 's nachts onderweg naar huis?
Als jij mij 's nachts om 3 uur in het bos ziet lopen dan weet je toch niet of ik een ommetje aan het maken ben of dat ik onderweg naar huis ben na een avondje borrelen bij de oma van Roodkapje?
Als je volgens jou niet goed bent als je om 3 uur 's nachts waar dan ook gaat wandelen, mag je dan om 3 uur 's nachts nog wel naar huis lopen?
Ik mag toch hopen dat wanneer je tegen je geslachtsrijpe dochter zegt dat ze dit beter niet kan doen als ze dat van plan is, je toch zeker ook tegen je kind van 8 zegt dat het geen goed idee is om 's nachts om 3 uur naakt een ommetje te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Alleen je geslachtsrijpe dochter? Nooit gehoord van kinderverkrachters?
Ja en zelfs al zou je een ommetje willen maken of wat dan ook dan moet dat gewoon kunnen. Of je nou man vrouw of er tussen in bent.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen zijn toch wel eens om 3 uur 's nachts onderweg naar huis?
Als jij mij 's nachts om 3 uur in het bos ziet lopen dan weet je toch niet of ik een ommetje aan het maken ben of dat ik onderweg naar huis ben na een avondje borrelen bij de oma van Roodkapje?
Als je volgens jou niet goed bent als je om 3 uur 's nachts waar dan ook gaat wandelen, mag je dan om 3 uur 's nachts nog wel naar huis lopen?
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:31 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Of je nou man of vrouw of er tussen in bent.
Klopt maar een waarschuwing vooraf is geen victim blaming te noemen. Denk dat iedere ouder zijn kinderen waarschuwt om niet met vreemde mensen mee te gaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:56 schreef Cupfighter het volgende:
Als ik een dochter had en ze wou in de avond laat met een kort rokje over straat zou ik inderdaad zeggen zou je dat wel doen, het is en blijft de keuze aan haar en het is geen vrijbrief om een seksueel delict te plegen met haar, de man is en blijft verantwoordelijk al loopt ze er half bloot bij
Volgens mij is dit al duizend keer gezegd maar er blijven mensen victim blaming plaatsen
Het is niet mijn uitleg, het is de uitleg en respons van de Fok!kers hier als je zegt dat sommige zaken onverstandig zijn. Ik vind het juist geen victim blaming als ik mijn dochter adviseer om niet alleen op stap te gaan of een wandeling te maken in het Vondelpark om 02:35.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het was geen boobytrap, jij legt victim blaming verkeerd uit
He he. duurde even. Maar dit is het dus. Lezen jullie mensen. Iemand anders zegt het ook.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt maar een waarschuwing vooraf is geen victim blaming te noemen. Denk dat iedere ouder zijn kinderen waarschuwt om niet met vreemde mensen mee te gaan.
Dat klopt, het wordt victim blaming wanneer ze die wandeling heeft gemaakt, bruut verkracht wordt en jouw reactie dan is 'tja het is ook onverstandig om een wandeling te maken in het Vondelpark'quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het juist geen victim blaming als ik mijn dochter adviseer om niet alleen op stap te gaan of een wandeling te maken in het Vondelpark om 02:35.
Kijken of je het echt begrijpt. Als we het nu betrekken op het topic, is het dan vooraf of achteraf?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
He he. duurde even. Maar dit is het dus. Lezen jullie mensen. Iemand anders zegt het ook.²
Ah, toch wel dus. Jammer dat daar die geniale boobytrap voor nodig was. Ik begrijp het ook wel, hij was waterdicht.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:39 schreef timmmmm het volgende:
Wordt het duidelijker? Vooraf: wijze raad, achteraf: victimblaming
Adviseren doe je in de regel vooraf. Anders kan je er (nagenoeg) niks mee.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kijken of je het echt begrijpt. Als we het nu betrekken op het topic, is het dan vooraf of achteraf?
Da's geen antwoord op de vraag lieve vriend.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Adviseren doe je in de regel vooraf. Anders kan je er (nagenoeg) niks mee.![]()
²
Sommige boobytraps zijn zo geniaal dat niemand ze begrijpt, accepteer nou maar dat wij niet op dat niveau zittenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:45 schreef capricia het volgende:
Ik snap even de link niet tussen je kind wat door een bos naar huis moet fietsen en Jill Helena.
Zij stapte bij een station bij haar ex-vriend en collega Ali B in de auto en werd door hem meegenomen en aangerand.
Exen moet je uit je leven bannen. Dat weet iedereen. Eigen schuld!!!!!!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:45 schreef capricia het volgende:
Ik snap even de link niet tussen je kind wat door een bos naar huis moet fietsen en Jill Helena.
Zij stapte bij een station bij haar ex-vriend en collega Ali B in de auto en werd door hem meegenomen en aangerand.
nee victim blaming is als iemand verkracht is achteraf roepen dat ze niet door dat bos had moeten lopenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik maak op uit je bericht dat je het dus wel onverstandig vindt. "Victim blaming!!!"
Excuses iedereen voor deze geniale boobytrap. Maar het was nodig.²
Exact! Ben ik ff blij dat het nu ook voor de rest helder is. Dank je.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee victim blaming is als iemand verkracht is achteraf roepen dat ze niet door dat bos had moeten lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |