Nogmaals dan want je leest eroverheen:quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Met dit soort opmerkingen kan ik niet zoveel.
Ik lees alleen maar legitieme vragen. Kom op, leg jezelf uit, ik ben oprecht benieuwd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:
Maar goed, Etto is binnen en die is er altijd goed toe in staat om conservatieve meuk goed te praten, dus ga elkaar even lekker gelijk geven en dan ga ik even eten.
Hoe is mijn vraag 'conservatieve meuk', laat staan goedpraten?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:
Maar goed, Etto is binnen en die is er altijd goed toe in staat om conservatieve meuk goed te praten, dus ga elkaar even lekker gelijk geven en dan ga ik even eten.
Israël is een legitiem land. Een land dat wordt bevolkt door voornamelijk Joden, wat de inheemse bewoners van dit gebied zijn. Als je zo bekijkt was de oprichting van Israël eigenlijk het ultieme voorbeeld van letterlijke dekolonisatie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:07 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Door het niet meer als land te erkennen. Het is een doorgegeven kolonie. Dus hoe hef je Israël op? Zoals andere koloniën opgeheven werden.
Of je gaat gewoon op de inhoud in en verdoet niet je tijd door iemand die links is weg te zetten als conservatief.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:
Ik weet niet of dat de meest realistische oplossing is, maar het lijkt me wel de meest praktische inderdaad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:16 schreef oblo het volgende:
Dus de meest realistisch oplossing is de hele wereld zo ver te krijgen om Israel niet meer als land te erkennen? En als dat gebeurd is dan is Israel magisch opgeheven? Dan gaan alle Joden vrijwillig naar Amerika?
Ik vraag me af waarom je zulke bezwaren hebt tegen de PVV; kennelijk zie je geen enkel moreel probleem in het 'uitzetten' van mensen die geboren zijn als burgers in een legitieme staat, en dat op basis van etniciteit ook nog.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:25 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de meest realistische oplossing is, maar het lijkt me wel de meest praktische inderdaad.
Ik ga niet meer in op je neoconservatieve gezuig.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je zulke bezwaren hebt tegen de PVV; kennelijk zie je geen enkel moreel probleem in het 'uitzetten' van mensen die geboren zijn als burgers in een legitieme staat, en dat op basis van etniciteit ook nog.
Het is dus alleen niet conservatief; mijn vraag gaat juist over hoe jij denkt, afgaande op hetgeen we weten, hoe het met de rechten van minderheden zal vergaan in een land waar een organisatie als Hamas de scepter zwaait.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik ga niet meer in op je neoconservatieve gezuig.
Geweldig man dat geweld. Deze man is nog extremer dan Haniyehquote:Yahya Sinwar volgt gedode Haniyeh op als hoogste Hamas-leider
Het zou echt 100 keer logischer zijn om Israel te verplaatsen maar laten we beide niet doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, niemand zal er voor op de banken staan. Maar een terroristisch bolwerkPalestijnse Staat aan de grenzen van Israël zal altijd het zelfde veiligheidsprobleem blijven. Vooral voor Israël, maar in principe ook voor de niet-terroristische bevolking van Palestina zelf. Zeg nou zelf, noch de Gazastrook, noch de Westoever zal ooit een levensvatbaar zelfstandig land opleveren. Het is te klein, te versnipperd en te onvruchtbaar. Als je voorstander bent van een Palestijnse staat, dan moet je accepteren dat het niet kan op de plek waar hij vaak wordt getekend.
Als het de meest praktische oplossing is voor het conflict waarom beantwoord je dan niet de meest simpele vragen over je oplossing?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:25 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de meest realistische oplossing is, maar het lijkt me wel de meest praktische inderdaad.
Hij heeft wel de positie eerlijk weten te verdienen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geweldig man dat geweld. Deze man is nog extremer dan Haniyeh![]()
Hier moet ingegrepen worden door China...
Het zijn sowieso oorlogsmisdrijven. Echter, als Hamas deze school militair gebruikt als commandocentrum zoals de Israelis claimen zijn zij het toch die in dit geval oorlogsmisdrijven plegen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:55 schreef Blastbeat het volgende:
En terwijl de westerse wereld maar vast blijft houden aan dat 'ja, moeilijk, enerzijds, anderzijds' blijft Israël in hoog tempo scholen vol vluchtelingen bombarderen met honderden doden als gevolg.
https://nos.nl/artikel/25(...)-school-in-gaza-stad
Als dit geen oorlogsmisdrijven zijn, dan kunnen we dat woord net zo goed afschaffen.
Ja, met die vraag worstel ik ook. Áls Hamas zich bewust schuilhoudt tussen burgers, wat is dan moreel houdbaar? Het lijkt me dat je dan een probleem hebt, want dan wordt het lastig om het gevecht aan te gaan. Maar om dan maar een volledig gebied inclusief scholen en ziekenhuizen plat te bombarderen is dan wel het andere uiterste.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zijn sowieso oorlogsmisdrijven. Echter, als Hamas scholen militair gebruikt zoals de Israelis claimen zijn zij het toch die in dit geval oorlogsmisdrijven plegen?
Hamas is een terreurgroep, die hebben geen conventies getekend en zullen zich per definitie ook niet aan het krijgsrecht houden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zijn sowieso oorlogsmisdrijven. Echter, als Hamas deze school militair gebruikt als commandocentrum zoals de Israelis claimen zijn zij het toch die in dit geval oorlogsmisdrijven plegen?
Ik voel toch wat meer voor zware internationale druk op beide partijen dan om één van de twee autochtone bevolkingsgroepen te verdrijven met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Als het de meest praktische oplossing is voor het conflict waarom beantwoord je dan niet de meest simpele vragen over je oplossing?
Hoe krijg je de wereld zo ver om Israel collectief niet meer te erkennen?
Hoe zal dit leiden tot de opheffing van de staat Israel?
Hoe krijg jij alle Joden naar Amerika?
Hoe krijg je Amerika zo ver om alle Joden toe te laten in hun grondgebied?
Maar die druk komt toch voor geen meter op gang. We zijn nog niet eens begonnen met boycotten. Ik snap ook niet waarom Israel nog mee mag doen aan dingen als Olympische spelen, Songfestival, daar zouden we ze allemaal al lang van moeten uitsluiten. Het is een apartheidssstaat en een terreurstaat net als Rusland.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik voel toch wat meer voor zware internationale druk op beide partijen dan om één van de twee autochtone bevolkingsgroepen te verdrijven met alle gevolgen van dien.
Dat denk ik ook. Ik heb nog geen zinnig argument gehoord om een van de twee partijen te verdrijven. Alle users die hier pleiten voor zoiets doen dit vanuit emotie.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik voel toch wat meer voor zware internationale druk op beide partijen dan om één van de twee autochtone bevolkingsgroepen te verdrijven met alle gevolgen van dien.
En wat denk je er dan van om alle Palestijnen te verdrijven en ergens in een ander Islamitisch land te droppen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:25 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In tegendeel juist. Het zou juist veel logischer zijn om de Palestijnen ergens anders onder te brengen. Die groep is kleiner, militair een stuk zwakker en daarnaast zijn tientallen andere Arabische en Islamtische landen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het zou echt 100 keer logischer zijn om Israel te verplaatsen maar laten we beide niet doen.
Uitstekend idee als je iedere Israelier het OV uit wilt jagen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
En wat denk je er dan van om alle Palestijnen te verdrijven en ergens in een ander Islamitisch land te droppen?
De Olympische Spelen is nou niet bepaald wat ik in gedachte had. De boycot voor Rusland is daarnaast vrij uitzonderlijk. Ik kan zo tien landen opnoemen die daar nog welkom waren terwijl ze heel wat meer ellende hebben aangericht.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar die druk komt toch voor geen meter op gang. We zijn nog niet eens begonnen met boycotten. Ik snap ook niet waarom Israel nog mee mag doen aan dingen als Olympische spelen, Songfestival, daar zouden we ze allemaal al lang van moeten uitsluiten. Het is een apartheidssstaat en een terreurstaat net als Rusland.
Of vanuit cultuur.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik heb nog geen zinnig argument gehoord om een van de twee partijen te verdrijven. Alle users die hier pleiten voor zoiets doen dit vanuit emotie.
https://zeteo.com/p/everyone-hamas-israel-listquote:“But Hamas!”
It’s the favorite refrain of every ardent supporter of Israel’s brutal war on Gaza. And these supporters are, without a doubt, relentless.
“Hamas, Hamas, Hamas.”
It’s constant, incessant, never-ending.
Everyone the Israeli military kills in Gaza is Hamas. Everyone who speaks in defense of the people of Gaza is Hamas.
It is the biggest and – they believe – best smear they have.
But to illustrate how absurd this smear has become I’ve put together a list, in alphabetical order, of every prominent person or organization that I could think of, both political and apolitical, both Jewish and non-Jewish, that has been accused since Oct. 7, 2023, of “supporting” Hamas, of “sympathizing” with Hamas, of being an “apologist” for Hamas.
Here it is:
Amnesty International is Hamas
AOC is Hamas
Bella Hadid is Hamas
Ben & Jerry’s is Hamas
Bernie Sanders is Hamas
Billy Eilish is Hamas
Cate Blanchett is Hamas
Charlotte Church is Hamas
Children in Gaza are Hamas
Chuck Schumer is Hamas
College students are Hamas
Cori Bush is Hamas
Elizabeth Warren is Hamas
EU Foreign Affairs chief is Hamas
Gary Lineker is Hamas
Harvard is Hamas
Hostages’ families are Hamas
Human Rights Watch is Hamas
Ice-skating young people are Hamas
IfNotNow is Hamas
Jake Tapper is Hamas
Jewish professors are Hamas
Jewish Voice For Peace (JVP) is Hamas
Joe Biden is Hamas
John Cusack is Hamas
John Oliver is Hamas
Jonathan Glazer is Hamas
José Andrés is Hamas
Kamala Harris is Hamas
Keir Starmer is Hamas
Kenneth Roth is Hamas
Mayor of London is Hamas
Ms. Rachel is Hamas
Norman Finkelstein is Hamas
Oxford University Press is Hamas
Pramila Jayapal is Hamas
South Africa is Hamas
Spain is Hamas
State Department is Hamas
Susan Sarandon is Hamas
United Nations is Hamas
UN humanitarian chief is Hamas
UNRWA is Hamas
UN Special Rapporteur for Palestine is Hamas
World Health Organization is Hamas
Zara Larsson is Hamas
No matter how famous, respected, or credible a person or organization you may be, what we’ve learned since Oct. 7 is that if you dare speak out in favor of Palestinian rights, or criticize or even question Israel’s actions in Gaza, you automatically get the Hamas label. It’s that simple. It’s also that ridiculous.
Je weet dat Israël bestaat bij de gratie van immigranten. Honderdduizenden Marokkanen bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over de andere regionen waar ze oorspronkelijk vandaan komen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De meeste in Israël woonachtige mensen zijn daar gewoon geboren. Dus nee, je hebt geen gelijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat Israël bestaat bij de gratie van immigranten. Honderdduizenden Marokkanen bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over de andere regionen waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Dat waag ik te betwijfelen, alleen al de Joodse migratie na 1948 bestaat uit miljoenen mensen. En dan heb ik het dus nog niet eens over de niet-Joden. Vanaf 1990 alleen al kwamen er 1 miljoen Joden uit het Oostblok/Rusland.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
De meeste in Israël woonachtige mensen zijn daar gewoon geboren. Dus nee, je hebt geen gelijk.
Israelisch staatsbureau voor statistiek: https://www.cbs.gov.il/he(...)4/141/11_24_141b.pdfquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen, alleen al de Joodse migratie na 1948 bestaat uit miljoenen mensen. En dan heb ik het dus nog niet eens over de niet-Joden. Vanaf 1990 alleen al kwamen er 1 miljoen Joden uit het Oostblok/Rusland.
De Palestijnen voor een aanzienlijk deel ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet dat Israël bestaat bij de gratie van immigranten. Honderdduizenden Marokkanen bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over de andere regionen waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Als de meerderheid is geboren in Israël is dat dus wel gelogen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doet er verder niet toe: heb niets specifiek gezegd over het percentage, hooguit dat het land bestaat bij de gratie van immigranten. En daar is geen woord van gelogen.
Lijkt me niet, het gaat om de initiele afhankelijkheid van die immigranten. Ik vind de wijze waarop je me bejegend overigens extreem onaangenaam.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de meerderheid is geboren in Israël is dat dus wel gelogen.
Ik zit op de telefoon, maar wat bedoel je precies? Dat de aanwas op gebied van immigratie 20 procent is in 2022. Of dat op de totale populatie 20 procent immigrant is.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Israelisch staatsbureau voor statistiek: https://www.cbs.gov.il/he(...)4/141/11_24_141b.pdf
Zie het een-na-laatste punt. In eind 2022 is 80% in Israel geboren.
Dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen voor een aanzienlijk deel ook.
Dat laatste. Op de total Joodse populatie van Israel is 20% niet geboren in Israel.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zit op de telefoon, maar wat bedoel je precies? Dat de aanwas op gebied van immigratie 20 procent is in 2022. Of dat op de totale populatie 20 procent immigrant is.
Ik kon het even niet zo snel zien, maar stelde je die vraag ook aan de users die het voorstel hebben om dan maar Palestina te verplaatsen? Dat is namelijk exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:55 schreef oblo het volgende:
[..]
Is dat een droom van je of een realistische oplossing voor dit conflict?
Alleen Joodse of op de totale Israëlische populatie? Als het laatste aan de orde is, dan vraag ik me hardop af wat er met de miljoenen lui is gebeurd die in de periode 1990 tot 2000 Israel binnen kwamen. De totale populatie van Israel is 10 miljoen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat laatste. Op de total Joodse populatie van Israel is 20% niet geboren in Israel.
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kon het even niet zo snel zien, maar stelde je die vraag ook aan de users die het voorstel hebben om dan maar Palestina te verplaatsen? Dat is namelijk exact hetzelfde.
Ik probeer niet met twee maten te meten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik heb nog geen zinnig argument gehoord om een van de twee partijen te verdrijven. Alle users die hier pleiten voor zoiets doen dit vanuit emotie.
Hartstikke fijn, blij en goed om te zien.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:53 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Ik probeer niet met twee maten te meten.
Alleen Joodse.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen Joodse of op de totale Israëlische populatie? Als het laatste aan de orde is, dan vraag ik me hardop af wat er met de miljoenen lui is gebeurd die in de periode 1990 tot 2000 Israel binnen kwamen. De totale populatie van Israel is 10 miljoen?
quote:תקופת השפל בעלייה לישראל נקטעה במחצית השנייה של שנת 1989, עם נפילת מסך הברזל. בשנים 1990–2001 נרשמה שוב עלייה המונית לישראל. בגל עלייה זה הגיעו כ-900 אלף עולים. רובם המכריע (86%) הגיעו מן הארצות שהרכיבו את בריה"מ לשעבר. הגיעו גם כ-40 אלף עולים מאתיופיה. בשנת 1990 הגיעו כמעט 200 אלף עולים, ובשנת 1991 – יותר מ-175 אלף. מאז ועד 2001 (למעט שנת 1999) נרשמה ירידה מתונה במספר העולים בשנה. בשנים 1992–1995 מספר העולים עדיין היה גדול מ-75 אלף בשנה, ואילו בשנת 1998 נרשם מספר קטן יותר (פחות מ-60 אלף). בשנת 1999 היה מספר העולים גדול מ-75 אלף. מספר העולים שנרשמו בשנים 2000 ו-2001 היה כ-60 אלף וכ-43 אלף, בהתאמה.
Ik zie in dit staatje wat andere getallen, maar waarschijnlijk betreft dit dan incl. niet-Joodse immigranten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:09 schreef oblo het volgende:
[..]
Alleen Joodse.
Tussen 90 en 01 kwamen er 900k immigranten ongv, geen miljoenen. Zie:
https://www.cbs.gov.il/he(...)%A1%D7%95%D7%9D.docx
[..]
Verschil van 150k ongeveer. Kan. De cbs bronnen van dat plaatje doen het niet meer.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie in dit staatje wat andere getallen, maar waarschijnlijk betreft dit dan incl. niet-Joodse immigranten.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aliyah
Dat kan, maar ik vind het doen alsof mensen die geboren zijn in een land daar toch niet horen extreem onaangenaam.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, het gaat om de initiele afhankelijkheid van die immigranten. Ik vind de wijze waarop je me bejegend overigens extreem onaangenaam.
Beetje semantische discussie. Er hebben altijd joden in het gebied gewoond, en de meerderheid woont er al meerdere generaties.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is wat jij ervan maakt. Je eigen projectie. Het verraad ook hoe je zelf kijkt tegen migrantenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik vind het doen alsof mensen die geboren zijn in een land daar toch niet horen extreem onaangenaam.
Allicht, maar ergens ook niet. De joodse kolonisten die nu stukjes West Bank jatten van Palestijnen zullen zich over 50 jaar ook op dat argument beroepen. Hell, dat doen ze nu al.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Beetje semantische discussie. Er hebben altijd joden in het gebied gewoond, en de meerderheid woont er al meerdere generaties.
Ik zie iedereen met een paspoort (of zelfs verblijfsstatus) van een land als rechtmatige inwoner, iemand met voorouders tot 7 generaties terug in een land heeft geen enkel meer recht dan iemand die net 1 dag een verblijfsstatus heeft. Daarom vind ik dat gezeur over immigranten ook zo idioot, iedereen daar heeft gewoon recht om er te wonen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is wat jij ervan maakt. Je eigen projectie. Het verraad ook hoe je zelf kijkt tegen migranten
Niemand is begonnen over het recht om waar dan ook te wonen. Jij begint vanuit je emotie mensen uit te maken voor leugenaar en verdraait ook nog eens wat er wordt gezegd. Een land als Amerika, maar ook een land als Israel bestaat bij de gratie van immigranten. Dat zegt niets over hun rechten of plichten. Dat zegt wel dat de invloed van immigranten extreem belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van het land. Niet alleen financieel, maar ook politiek. Letterlijk; voor hun bestaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie iedereen met een paspoort (of zelfs verblijfsstatus) van een land als rechtmatige inwoner, iemand met voorouders tot 7 generaties terug in een land heeft geen enkel meer recht dan iemand die net 1 dag een verblijfsstatus heeft. Daarom vind ik dat gezeur over immigranten ook zo idioot, iedereen daar heeft gewoon recht om er te wonen.
De stichting van de staat Israël was gewelddadig, maar wel een wat andere situatie dan de kolonisten op de West Bank.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allicht, maar ergens ook niet. De joodse kolonisten die nu stukjes West Bank jatten van Palestijnen zullen zich over 50 jaar ook op dat argument beroepen. Hell, dat doen ze nu al.
Het is dus eigenlijk niet een semantische discussie, maar de kern van het probleem. Anders was Israel wel elders gesticht.
'Zeker tien doden en tientallen gewonden bij aanval op school Noord-Gaza'quote:Bij een Israëlische aanval in de stad Beit Lahiya in het noorden van de Gazastrook zijn zeker 73 mensen om het leven gekomen. Dat melden persbureaus op basis van informatie van Hamas. Volgens hulpverleners werden een wooncomplex en meerdere huizen getroffen door de luchtaanval.
Ruim 270 doden bij Israëlische aanvallen in Libanonquote:Bij een Israëlische aanval op een school in Jabalia, zijn zeker tien mensen gedood en dertig anderen gewond geraakt. Dat meldt het Palestijnse persbureau Wafa. In de school in het vluchtelingenkamp in het noorden van Gaza hadden ontheemde Palestijnen hun toevlucht gezocht.
Tientallen doden en vermisten na Israëlische aanval in 'humanitaire zone'quote:Het dodental in Libanon loopt verder op na de Israëlische aanvallen van vanochtend. Het Libanese ministerie van Volksgezondheid meldt dat zeker 274 mensen zijn gedood, onder wie 21 kinderen.
VN-opvangcentrum voor vrouwen en meisjes in Beiroet vernietigdquote:Door een Israëlische luchtaanval op een tentenkamp vlak bij Khan Younis zijn zeker 19 Palestijnen gedood, meldt het gezondheidsministerie in Gaza. Ook zijn er tientallen gewonden gevallen volgens lokale hulpdiensten. De luchtaanval vond plaats op het gebied al Mawasi, door het Israëlische leger aangewezen als humanitaire zone.
Vier doden na aanval op Beiroetquote:Bij de aanvallen op Beiroet gisteravond is een VN-opvangcentrum voor vrouwen en meisjes vernietigd. Dat heeft de UNFPA, een organisatie van de VN die zich inzet voor het verbeteren van de seksuele gezondheid en zorg rond voortplanting bekendgemaakt op Instagram. Het gebouw was een zogenoemde "safe place" voor vrouwen en meisjes in het zuiden van Libanon. De organisatie roept op tot een wapenstilstand.
Israël martelt en vernedert Palestijnen in detentiekamp Sde Teiman: 'Geen echte mensen'quote:In de Libanese hoofdstad Beiroet zijn vier mensen gedood bij een Israëlische aanval vlakbij het Hariri-ziekenhuis, meldt het Libanese ministerie van Gezondheid. Zeker 24 anderen zijn gewond geraakt. Het ziekenhuis heeft bij de aanval aanzienlijke schade opgelopen, zegt het ministerie.
Eerder vandaag zei de Israëlische legeraanvoerder Hagari dat Israël geen luchtaanvallen zal uitvoeren op ziekenhuizen in Beiroet.
Enzovoorts enzovoorts enzovoortsquote:Opgesloten in kooien met de handen en voeten gebonden, midden in de hete woestijn. Palestijnse gevangenen kregen in het detentiekamp Sde Teiman te maken met marteling, vernedering en seksueel geweld door Israëlische soldaten, soms maandenlang. Tientallen gevangenen zijn omgekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |