als je niet tegen blote benen kan dan ben je zelf zieligquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Baraka Llahoe fiek broeder Triggershot. Precies wat ik zeg en bedoel.²
Dan heb je in de westerse wereld ook niks te zoeken trouwens.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je niet tegen blote benen kan dan ben je zelf zielig
Er zijn nog zat gemeentes in NL waar de winkels op zondag niet open mogen omdat het gemeentebestuur zo gelovig is dat ze vinden dat anderen op zondag geen boodschappen mogen doen, dus dat is niet beperkt tot bepaalde religies, als mensen met een religie macht krijgen komt er vrijwel altijd het moment dat men anderen zal opleggen waar men zelf in gelooft.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Door dat soort mannen leven we nog steeds in de oertijd, de tijd dus waarin niet het verstand regeert maar de individuen met kracht die sneren naar vrouwen en zwakkere mannen.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dan heb je in de westerse wereld ook niks te zoeken trouwens.
Dat bepalen we lekker zelf wel.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:56 schreef Twiitch het volgende:
Nederland heeft geen Joods-Christelijke cultuur.
Jawel joh. Net zoals Libanon. Gezellig.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat bepalen we lekker zelf wel.![]()
Als het maar geen Islam-Christelijke cultuur wordt. Veel te achterlijk.
bedrijfseconomische gronden zijn juist fout dat weet jij ook wel , zonder geld lenen kan geen mens een bedrijf beginnen , geen huis kopen , geen bedrijfsauto , niet investerenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bepaalde elementen bevallen me niet. Maar de bedrijfseconmische gronden zijn redelijk tot goed.²
Maar jij gunt het vrouwen wel zich te verlekkeren aan een knappe man?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daarmee hebben we het niet over schuld maar je gunt een vieze vent het gewoon niet om zich te verlekkeren aan je.²
Geen probleem, islam vult het vacuüm.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederland heeft geen zin meer in religie. Juist omdat het tot zaken leidt die voortkomen uit de wansmakelijke denkbeelden die je hier steeds verspreidt.
Welk vacuüm? Die van religieuze, irrationele dwingelandij? Van vrouwen- en homohaat?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Geen probleem, islam vult het vacuüm.
Als het haar knappe man is be me guest. Mag je ook nog wel meer.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar jij gunt het vrouwen wel zich te verlekkeren aan een knappe man?
Hoe weet je dat? Dat God dat van ze eist?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:20 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon jouw hersenspinsels, ik heb dat nooit gezegd.
Een vrouw dient zich te bedekken omdat God dat eist van haar, heeft niets met mij te maken.
Zoals ik al zei, achterlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jawel joh. Net zoals Libanon. Gezellig.
met 500.000 man tegelijk stenen gooien naar de duivelquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die kunnen ook nog wel stappen maken. De recente ontwikkelingen daar stemmen me niet zo tevreden.²
Eens. Het is een boek dat zo geschreven is dat mensen niet zelf na hoeven te denken, alleen maar braaf moeten doen wat het boekje voorschrijft. Zoals je kont afvegen met je linkerhand. Ja sorry hoor, maar dat lukt me niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
koran is een dom boek , voor domme mensen
Er zijn genoeg landen waar ze daar niet zo moeilijk over doen. Syrie, bijvoorbeeld. Alhoewel Syrie misschien te seculier is voor je.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar moet ik dan heen. Ben hier geboren.
Ik waardeer het dat je meedenkt. Maar ik ben op mijn plek hier. Ik verdien een leuk centje en de moskeeën zijn voor mij in elke windrichting te vinden. Ik ben fier.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landen waar ze daar niet zo moeilijk over doen. Syrie, bijvoorbeeld. Alhoewel Syrie misschien te seculier is voor je.
Nee, natuurlijk niet mijn eigen man. Die zie ik dagelijks al. Maar ik vind het niet erg om naar een andere lekkere vent te kijken. Niks mis mee. Gelukkig is mijn man het daarmee eens. Happy me.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als het haar knappe man is be me guest. Mag je ook nog wel meer.²
De Nederlander is niet langer religieus in de zin van het gaan naar de kerk en het geloven in een hoger wezen, echter, op het gebied van moraliteit en ethiek is het christianisme nog springlevend.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ben je inmiddels een atheïst dan?
Je komt een beetje te enthousiast over wanneer je zegt dat het christendom uitgestorven is in NL, om je serieus te nemen als 'christen'.
Walgelijk. Dit soort eerwraak en bijbehorende cultuur wat dit mogelijk maakt.quote:
in de reclamewereld?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik waardeer het dat je meedenkt. Maar ik ben op mijn plek hier. Ik verdien een leuk centje en de moskeeën zijn voor mij in elke windrichting te vinden. Ik ben fier.²
Ik kan het onderscheid maken tussen religie en geloof, dogmatisme en praxis. Ook tussen blind opvolgen en zelfstandig nadenken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ben je inmiddels een atheïst dan?
Je komt een beetje te enthousiast over wanneer je zegt dat het christendom uitgestorven is in NL, om je serieus te nemen als 'christen'.
Nee, dat staat echter wel in de bijbel. Corinthianen 11 om precies te zijn, voor de 18e eeuw was het bedekken van het haar in publieke ruimtes ook erg normaal. Dit dient zeker niet gezien te worden als iets wat specifiek met de Islam gerelationeerd is.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar daar staat niet in dat vrouwen verplicht hun haar/hoofd moeten bedekken.
En dan een het fragment posten van de GroenLinks politica gisteren en daaronder Het ongelijk van Faberquote:
... in de kerk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat staat echter wel in de bijbel. Corinthianen 11 om precies te zijn, voor de 18e eeuw was het bedekken van het haar in publieke ruimtes ook erg normaal. Dit dient zeker niet gezien te worden als iets wat specifiek met de Islam gerelationeerd is.
Eigenlijk heb je met deze post genoeg gezegd Etto.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
En of Paulus dat geschreven heeft is zeer de vraag.
Nee want ik geloof haar niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan een het fragment posten van de GroenLinks politica gisteren en daaronder Het ongelijk van Faber
er zijn in nederland ook mensen die altijd hun haar bedekt houden , wat het voor nut heeft dat weet ik nietquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar daar staat niet in dat vrouwen verplicht hun haar/hoofd moeten bedekken.
Ik zeg daarmee inderdaad dat in dit verlichte land en dit verlichte tijdperk zoiets als schriftkritiek al een paar eeuwen heel normaal is.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je met deze post genoeg gezegd Etto.²
Ja, tuurlijk, maar misinterpretatie van bijbelse en of koranische teksten is de religieuze lezer niet vreemd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... in de kerk.
En of Paulus dat geschreven heeft is zeer de vraag.
Ik weet genoeg Etto. Je vorige post was dekkend genoeg. Ik beschouw deze tekst als nooit gelezen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zeg daarmee inderdaad dat in dit verlichte land en dit verlichte tijdperk zoiets als schriftkritiek al een paar eeuwen heel normaal is.
alle religies zijn puur domquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Buitendam het volgende:
Ah, de gelijkenissen tussen de abrahamistische religies komt naar vorenoh jee, nu schieten er een paar in de kramp.
Dat was drie topics geleden ook al niet het geval.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Buitendam het volgende:
Ah, de gelijkenissen tussen de abrahamistische religies komt naar vorenoh jee, nu schieten er een paar in de kramp.
Mwa. Eigenlijk niet hè?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was drie topics geleden ook al niet het geval.
Ook daar werd je reeds ruimschoots voorzien van inhoudelijke reacties, waarop uiteraard de haast legendarische platitudes en nietszeggende onzin als je 'reacties' volgden.
Daar staat alleen maar dat een vrouw haar haar moet bedekken tijdens het bidden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:36 schreef BlaZ het volgende:
Nee, dat staat echter wel in de bijbel. Corinthianen 11 om precies te zijn,
Mohammed heeft flink wat knip en plakwerk verricht inderdaad.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa. Eigenlijk niet hè?ook toen bleek dat het haren bedekken, kledingvoorschriften en dergelijke vies veel overeenkomsten had.
Dat waren ook zaken die werkelijk niemand heeft ontkend.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa. Eigenlijk niet hè?ook toen bleek dat het haren bedekken, kledingvoorschriften en dergelijke vies veel overeenkomsten had.
Vergelijk dat eens met de traditie van het haren bedekken van voor de 1e wereldoorlog en de passages in de Koran en bijbehorende traditie (in feite is het gewoon dezelfde traditie).quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar staat alleen maar dat een vrouw haar haar moet bedekken tijdens het bidden.
Iedereen die de bijbel en/of de koran serieus neemt, kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vergelijk dat eens met de traditie van het haren bedekken van voor de 1e wereldoorlog en de passages in de Koran en bijbehorende traditie (in feite is het gewoon dezelfde traditie).
Nou.... nog genoeg joodse vrouwen die een pruik dragen en hun haren dus bedekken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat waren ook zaken die werkelijk niemand heeft ontkend.
Wat gesteld werd, toen al, is dat het een onzinnige vergelijking is aangezien zowel jodendom als christendom al pak 'm beet anderhalve eeuw niet meer in die vorm worden beleefd in Nederland (of het Westen). Plus dat zeker wat het christendom betreft er al helemaal geen sprake is van een soort 'tegenhanger' in dit land; het christendom is namelijk op sterven na dood hier. En dat een van de reden dat religie hier zo is afgenomen, waarschijnlijk ook ligt in het feit dat men hier niet meer zo'n zin heeft in irrationele gender-discriminerende en irrelevante 'regels'.
Is je allemaal glashelder uitgelegd, maar aangezien je automatisch móet opkomen voor de in jouw ogen 'zwakkeren' in de samenleving kunnen mensen tot in den treure inhoudelijk op je reageren, het zal aan dovemansoren gericht blijven. Het narratief van de 'extreem-rechtse haat en fobie' moet overeind blijven natuurlijk. Deugt beter.
Dat zeg ik, absolute minderheden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou.... nog genoeg joodse vrouwen die een pruik dragen en hun haren dus bedekken.
Wel steeds minder.
Welke cultuur maakt dat mogelijk? Eerwraak is in de Islam verboden, zelfs orthodoxe moslims zoals de salafisten verbieden het en zien het als een misdaad, waarvan de dader zelf de doodstraf verdient.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Walgelijk. Dit soort eerwraak en bijbehorende cultuur wat dit mogelijk maakt.
Gewoon ziek.
En wat moet er met homo's gebeuren?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:51 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Welke cultuur maakt dat mogelijk? Eerwraak is in de Islam verboden, zelfs orthodoxe moslims zoals de salafisten verbieden het en zien het als een misdaad, waarvan de dader zelf de doodstraf verdient.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar staat alleen maar dat een vrouw haar haar moet bedekken tijdens het bidden.
Maar daar staat ook dat de vrouw uit de man komt en we weten dat dat niet waar kan zijn.![]()
Vrij weinig bijbelkennis hier, maar dit lijkt me vrijwel identiek aan de uitleg van de islamitische hijab?quote:1 Korintiërs 11:3: "Ik moet u echter nog het volgende zeggen. Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus”. De rest van de tekst betreft de uitwerking van deze waarheid. De volgorde van gezag is God de Vader, God de Zoon, de man of echtgenoot, en de vrouw of echtgenote. De sluier of bedekking op het hoofd van een gelovige Korintische vrouw liet zien dat zij onder het gezag van haar man stond, en zich derhalve onderworpen had aan God.
leen jij nu geld ??quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet genoeg Etto. Je vorige post was dekkend genoeg. Ik beschouw deze tekst als nooit gelezen.²
Je kunt beide boeken gewoon seculier lezen en daarnaast commentaren van historici over de boeken lezen. Ook als niet gelovige kunnen het historisch gezien interessante boeken zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iedereen die de bijbel en/of de koran serieus neemt, kan ik niet serieus nemen.
En vertel eens, Buitendam. Hoeveel mensen in Nederland leven volgens deze regel?quote:
Dat is slechts jouw interpretatie. Zat moslims die daar anders over denken. Eerwraak is een louter islamitisch fenomeen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:51 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Welke cultuur maakt dat mogelijk? Eerwraak is in de Islam verboden, zelfs orthodoxe moslims zoals de salafisten verbieden het en zien het als een misdaad, waarvan de dader zelf de doodstraf verdient.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daarmee hebben we het niet over schuld maar je gunt een vieze vent het gewoon niet om zich te verlekkeren aan je.²
Er zijn genoeg andere historisch, interessante boeken die niet op sprookjes gebaseerd zijn. Als ik sprookjes wil lezen, neem ik deze wel.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kunt beide boeken gewoon seculier lezen en daarnaast commentaren van historici over de boeken lezen. Ook als niet gelovige kunnen het historisch gezien interessante boeken zijn.
Ja, want de vreemdganger is al ter dood veroordeeld dus het is niet meer nodig, hihahoquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:51 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het is gebeurt vaker. Eerwraak. Het is geen op zichzelf staand feit dat verders nooit voorkomt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:51 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt niet. Eerwraak bestond ook al voor de islam.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:55 schreef takura het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw interpretatie. Zat moslims die daar anders over denken. Eerwraak is een louter islamitisch fenomeen.
Keyword is 'had'. De Islam is een achterlijke godsdienst.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:56 schreef capricia het volgende:
Het is zeker geen 100% moslim aangelegenheid. In het zuiden van Sicilië had men ook ooit zo'n cultuur.
quote:
Steeds minder. Maar dat geldt gelukkig niet voor Moslims. We worden steeds strikter. Het maakt me fier om te zien dat sommige kerken zelfs zijn omgeturnd in moskeeën. Een mooi voorbeeld is de moskee aan de Citterstraat in Rotterdam. Het glas in lood zit er nog.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En vertel eens, Buitendam. Hoeveel mensen in Nederland leven volgens deze regel?
Irrelevant. Het christendom heeft honderden jaren, 1000 jaar (?) deel uitgemaakt van de westerse beschaving. PVV claimt op te komen voor die beschaving. Als ze moslims wegzetten als vrouwenonderdrukkers dan zeggen ze dat hun christelijke voorouders 1000 jaar vrouwenonderdrukkers waren. Ze zeggen ook dat de huidige moslims meer gemeen hebben met 'jullie christelijke voorouders' die zich in hun graven omdraaien als ze horen wat de PVV-pagans aan het roeptoeteren zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoeveel mensen in Nederland leven volgens deze regel?
En in NL is de commotie eerwraak bijna altijd islam. Dat is het eerste waar je aan denkt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Keyword is 'had'. De Islam is een achterlijke godsdienst.
Dat is niet mijn interpretatie, dat kan je op verschillende islamitische websites lezen (inclusief salafistische) die zich baseren op de Koran, hadiths en de daaruit voortvloeiende sharia-wetgeving.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:55 schreef takura het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw interpretatie. Zat moslims die daar anders over denken. Eerwraak is een louter islamitisch fenomeen.
Waarom denk je ook dat er zo weinig moslim mannen met NL vrouwen samen zijn (los van 'vrijwillige' bekeringen)? Het dominante ga je nooit uit die culturen halen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik had een collega die moslim was. Gescheiden en nog niet zo lang uit Turkije. Hij sprak vrij goed Nederlands.
Zijn grootste frustratie was, dat vrouwen niet luisterden. Ze waren niet onderdanig genoeg en deden niet wat hij zei. Hij moest aardig zijn, complimentjes geven en zo. Dat vond hij moeilijk. Hij was dus altijd in een heel slecht humeur als hij een afspraakje had gehad. Luidruchtig klagen dat vrouwen hun plaats niet kenden. Zo had hij dat niet geleerd. In Turkije, waar hij vandaan kwam, was dat wel anders.
Ik probeerde hem een beetje te coachen, maar het was een hopeloze zaak.
Christendom heeft ook duizenden jaren vrouwen onderdrukt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Irrelevant. Het christendom heeft honderden jaren, 1000 jaar (?) deel uitgemaakt van de westerse beschaving. PVV claimt op te komen voor die beschaving. Als ze moslims wegzetten als vrouwenonderdrukkers dan zeggen ze dat hun christelijke voorouders 1000 jaar vrouwenonderdrukkers waren. Ze zeggen ook dat de huidige moslims meer gemeen hebben met 'jullie christelijke voorouders' die zich in hun graven omdraaien als ze horen wat de PVV-pagans aan het roeptoeteren zijn.
Wat zeggen die over homo's?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:00 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat is niet mijn interpretatie, dat kan je op verschillende islamitische websites lezen (inclusief salafistische) die zich baseren op de Koran, hadiths en de daaruit voortvloeiende sharia-wetgeving.
En dat is best achterlijk, niet?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En in NL is de commotie eerwraak bijna altijd islam. Dat is het eerste waar je aan denkt.
Nee, het is een cultureel fenomeen en heeft op geen enkele manier met religie te maken. Je wilt te graag en dat maakt je ideeën troebel.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:55 schreef takura het volgende:
[..]
Ik heb het niet over absolute aantallen toch? Ik heb het over de Abrahamistische religies en hoe hypocriet sommigen omgaan met de regelgeving en voorschriften van zowel het jodendom, christendom en Islam. Dat jij dan heel snel de aandacht wil afleiden van de inhoud d.m.v absolute aantallen is veelzeggend.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En vertel eens, Buitendam. Hoeveel mensen in Nederland leven volgens deze regel?
En hoe zou het komen dat het er zo weinig zijn?
er zijn nergens zoveel homos als bij moslim landen , vooral egypte en marokkoquote:
het blijft wel een samenleving binnen een samenlevingquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Steeds minder. Maar dat geldt gelukkig niet voor Moslims. We worden steeds strikter. Het maakt me fier om te zien dat sommige kerken zelfs zijn omgeturnd in moskeeën. Een mooi voorbeeld is de moskee aan de Citterstraat in Rotterdam. Het glas in lood zit er nog.
En dan de jeugd: moskeeën lopen er van over tegenwoordig. Waar moskeeën vroeg voor oude versleten mannen waren worden ze nu gevuld én gerund door opgeleide zelfbewuste en financieel sterke jongeren.
Ik ben zo ontzettend fier en soeverein.²
Ja. Compleet achterlijk. Van de pot gerukt achterlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:02 schreef Killumination het volgende:
[..]
En dat is best achterlijk, niet?
Niet helemaal. Sommige zaken gaan heus in elkaar over.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:03 schreef Loverboii het volgende:
[..]
het blijft wel een samenleving binnen een samenleving
Eens, maar denk niet dat je mijn reactie hebt begrepen. Ik doelde op je reactie dat de associatie met de islam wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Compleet achterlijk. Van de pot gerukt achterlijk.
Een vrouw is je bezit niet.
"De aandacht afleiden".quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het niet over absolute aantallen toch? Ik heb het over de Abrahamistische religies en hoe hypocriet sommigen omgaan met de regelgeving en voorschriften van zowel het jodendom, christendom en Islam. Dat jij dan heel snel de aandacht wil afleiden van de inhoud d.m.v absolute aantallen is veelzeggend.
ik vind dit geen goede ontwikkelingquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet helemaal. Sommige zaken gaan heus in elkaar over.²
Het is wat het is. Weet je, het mes snijdt aan 2 kanten. Veel Nederlanders willen niet wonen naast Ahmed en Fatima.quote:
Hoeveel vrouwen mag je eigenlijk hebben? Van triggershott vernam ik vier. Plus concubines. Klopt dat?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is wat het is. Weet je, het mes snijdt aan 2 kanten. Veel Nederlanders willen niet wonen naast Ahmed en Fatima.²
Waarom zou in NL de associatie eerwraak met de islam achterlijk zijn?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:05 schreef Killumination het volgende:
[..]
Eens, maar denk niet dat je mijn reactie hebt begrepen. Ik doelde op je reactie dat de associatie met de islam wordt gemaakt.
Dat vind ik niet relevant. In Nederland is eerwraak inherent aan de islamitische cultuur.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt niet. Eerwraak bestond ook al voor de islam.
Vanwege al die calvinistische eerwraken natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou in NL de associatie eerwraak met de islam achterlijk zijn?
ik ken een IMAM in Africa die heeft drie vrouwen hij is zo arm als de netenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen mag je eigenlijk hebben? Van triggershott vernam ik vier. Plus concubines. Klopt dat?
het moet ook de spuigaten niet uitlopen, je moet je toch wel nog thuis voelen in je eigen stadquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is wat het is. Weet je, het mes snijdt aan 2 kanten. Veel Nederlanders willen niet wonen naast Ahmed en Fatima.²
Kijk aan, dan zijn we het dus eens! goed dat je dat toegeeftquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als hier christenen of joden met dezelfde vrouwonvriendelijke bagger komen, spreek ik die ook aan. Die zijn er echter nauwelijks.
?? Volgens de sharia-wetgeving is er ten eerste geen sprake van een "vreemdganger" tenzij het bewezen wordt door verschillende getuigen. Een getuige is niet voldoende. Alleen al dat voor elkaar krijgen is bijna onmogelijk. Ten tweede dient het oordeel en de straf altijd door de rechterlijke macht uitgevoerd te worden, niet door individuen/familie. Het eigenhandig doden van een "vreemdganger" wat niet bewezen is wordt gezien als het doden van een onschuldige, en dus ben je volgens de wetgeving zelf verkeerd bezig en verdien je de doodstraf. En zelfs als er voldoende getuigen zijn is het aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, want de vreemdganger is al ter dood veroordeeld dus het is niet meer nodig, hihaho
.....en komt hoofdzakelijk voor in de cultuur van moslimlanden. Same difference.quote:
Omdat het niet wordt voorgeschreven door de islam?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou in NL de associatie eerwraak met de islam achterlijk zijn?
Het is een geïmporteerde cultuur die niet bij het westen hoort.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vanwege al die calvinistische eerwraken natuurlijk.
Dus?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:12 schreef Killumination het volgende:
[..]
Omdat het niet wordt voorgeschreven door de islam?
Klopt. Het moet zijn 'islam, achterlijk, vrouwonvriendelijk en onderdrukking'.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:11 schreef Buitendam het volgende:
Niks progressief dit, frame dat, deugen zus, maar gewoon het perspectief wat breder trekken en zien dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan “islam, vrouwonvriendelijk onderwerping”.
Ik vrees dat je dan een paar honderd jaar te laat bent.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een geïmporteerde cultuur die niet bij het westen hoort.
Dat meisje werd vermoord omdat ze dat mensonterende doek niet droeg. Veel islamitischer dan dat wordt het niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, het is een cultureel fenomeen en heeft op geen enkele manier met religie te maken. Je wilt te graag en dat maakt je ideeën troebel.²
Ja, maar daar sta je dan als succesvolle opgeleide vriendelijke Marokkaan al wandelend door je wijk en elke Hollander kijkt weg en weigert gedag te zeggen. Op deze manier moet het wel heel erg van een kant komen. Wij komen nog koekjes brengen met het suikerfeest. Van de Hollandse buren kan nog geen droog kaakje af.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
het moet ook de spuigaten niet uitlopen, je moet je toch wel nog thuis voelen in je eigen stad
Toegeeft? Al een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kijk aan, dan zijn we het dus eens! goed dat je dat toegeeft
Binnen de Abrahamistishe religies zit dat bedekken van haar en onderwerping aan God en/of man vrijwel identiek in elkaar.
Niks progressief dit, frame dat, deugen zus, maar gewoon het perspectief wat breder trekken en zien dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan “islam, vrouwonvriendelijk onderwerping”.
En die homo's, wat zeggen ze daarover, Tobias?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:11 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
?? Volgens de sharia-wetgeving is er ten eerste geen sprake van een "vreemdganger" tenzij het bewezen wordt door verschillende getuigen. Een getuige is niet voldoende. Alleen al dat voor elkaar krijgen is bijna onmogelijk. Ten tweede dient het oordeel en de straf altijd door de rechterlijke macht uitgevoerd te worden, niet door individuen/familie. Het eigenhandig doden van een "vreemdganger" wat niet bewezen is wordt gezien als het doden van een onschuldige, en dus ben je volgens de wetgeving zelf verkeerd bezig en verdien je de doodstraf. En zelfs als er voldoende getuigen zijn is het aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen.
Als je niet wilt assimileren dan krijg je dat. Niet zo janken dan.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar daar sta je dan als succesvolle opgeleide vriendelijke Marokkaan al wandelend door je wijk en elke Hollander kijkt weg en weigert gedag te zeggen. Op deze manier moet het wel heel erg van een kant komen. Wij komen nog koekjes brengen met het suikerfeest. Van de Hollandse buren kan nog geen droog kaakje af.²
Wat moet ik met Banshee en Trigger? Ik heb het over de religies binnen een stroming, niet van de fok-politie. Ik lees net bij Jack Sparrow iets over achterlijke religie. Prima, zijn woorden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toegeeft? Al een paar jaar geleden.
En het is wel degelijk een frame en voor jou, overduidelijk, een soort 'morele kruistocht', want ik vertel je hier niets nieuws. Werkelijk elke kritiek op facetten van de islam, en Buitendam komt even melden dat vroeger er ook christenen waren die wel eens dingen deden. Ge-wel-dig argument.
ZEER frappant is trouwens dat je werkelijk nooit reageert op de intens vrouwonvriendelijke posts van Banshee en Trigger. Toch net een brug te ver, kennelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |