Nee, dat staat echter wel in de bijbel. Corinthianen 11 om precies te zijn, voor de 18e eeuw was het bedekken van het haar in publieke ruimtes ook erg normaal. Dit dient zeker niet gezien te worden als iets wat specifiek met de Islam gerelationeerd is.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar daar staat niet in dat vrouwen verplicht hun haar/hoofd moeten bedekken.
En dan een het fragment posten van de GroenLinks politica gisteren en daaronder Het ongelijk van Faberquote:
... in de kerk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat staat echter wel in de bijbel. Corinthianen 11 om precies te zijn, voor de 18e eeuw was het bedekken van het haar in publieke ruimtes ook erg normaal. Dit dient zeker niet gezien te worden als iets wat specifiek met de Islam gerelationeerd is.
Eigenlijk heb je met deze post genoeg gezegd Etto.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
En of Paulus dat geschreven heeft is zeer de vraag.
Nee want ik geloof haar niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan een het fragment posten van de GroenLinks politica gisteren en daaronder Het ongelijk van Faber
er zijn in nederland ook mensen die altijd hun haar bedekt houden , wat het voor nut heeft dat weet ik nietquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar daar staat niet in dat vrouwen verplicht hun haar/hoofd moeten bedekken.
Ik zeg daarmee inderdaad dat in dit verlichte land en dit verlichte tijdperk zoiets als schriftkritiek al een paar eeuwen heel normaal is.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je met deze post genoeg gezegd Etto.²
Ja, tuurlijk, maar misinterpretatie van bijbelse en of koranische teksten is de religieuze lezer niet vreemd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... in de kerk.
En of Paulus dat geschreven heeft is zeer de vraag.
Ik weet genoeg Etto. Je vorige post was dekkend genoeg. Ik beschouw deze tekst als nooit gelezen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zeg daarmee inderdaad dat in dit verlichte land en dit verlichte tijdperk zoiets als schriftkritiek al een paar eeuwen heel normaal is.
alle religies zijn puur domquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Buitendam het volgende:
Ah, de gelijkenissen tussen de abrahamistische religies komt naar vorenoh jee, nu schieten er een paar in de kramp.
Dat was drie topics geleden ook al niet het geval.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Buitendam het volgende:
Ah, de gelijkenissen tussen de abrahamistische religies komt naar vorenoh jee, nu schieten er een paar in de kramp.
Mwa. Eigenlijk niet hè?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was drie topics geleden ook al niet het geval.
Ook daar werd je reeds ruimschoots voorzien van inhoudelijke reacties, waarop uiteraard de haast legendarische platitudes en nietszeggende onzin als je 'reacties' volgden.
Daar staat alleen maar dat een vrouw haar haar moet bedekken tijdens het bidden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:36 schreef BlaZ het volgende:
Nee, dat staat echter wel in de bijbel. Corinthianen 11 om precies te zijn,
Mohammed heeft flink wat knip en plakwerk verricht inderdaad.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa. Eigenlijk niet hè?ook toen bleek dat het haren bedekken, kledingvoorschriften en dergelijke vies veel overeenkomsten had.
Dat waren ook zaken die werkelijk niemand heeft ontkend.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa. Eigenlijk niet hè?ook toen bleek dat het haren bedekken, kledingvoorschriften en dergelijke vies veel overeenkomsten had.
Vergelijk dat eens met de traditie van het haren bedekken van voor de 1e wereldoorlog en de passages in de Koran en bijbehorende traditie (in feite is het gewoon dezelfde traditie).quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar staat alleen maar dat een vrouw haar haar moet bedekken tijdens het bidden.
Iedereen die de bijbel en/of de koran serieus neemt, kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vergelijk dat eens met de traditie van het haren bedekken van voor de 1e wereldoorlog en de passages in de Koran en bijbehorende traditie (in feite is het gewoon dezelfde traditie).
Nou.... nog genoeg joodse vrouwen die een pruik dragen en hun haren dus bedekken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat waren ook zaken die werkelijk niemand heeft ontkend.
Wat gesteld werd, toen al, is dat het een onzinnige vergelijking is aangezien zowel jodendom als christendom al pak 'm beet anderhalve eeuw niet meer in die vorm worden beleefd in Nederland (of het Westen). Plus dat zeker wat het christendom betreft er al helemaal geen sprake is van een soort 'tegenhanger' in dit land; het christendom is namelijk op sterven na dood hier. En dat een van de reden dat religie hier zo is afgenomen, waarschijnlijk ook ligt in het feit dat men hier niet meer zo'n zin heeft in irrationele gender-discriminerende en irrelevante 'regels'.
Is je allemaal glashelder uitgelegd, maar aangezien je automatisch móet opkomen voor de in jouw ogen 'zwakkeren' in de samenleving kunnen mensen tot in den treure inhoudelijk op je reageren, het zal aan dovemansoren gericht blijven. Het narratief van de 'extreem-rechtse haat en fobie' moet overeind blijven natuurlijk. Deugt beter.
Dat zeg ik, absolute minderheden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou.... nog genoeg joodse vrouwen die een pruik dragen en hun haren dus bedekken.
Wel steeds minder.
Welke cultuur maakt dat mogelijk? Eerwraak is in de Islam verboden, zelfs orthodoxe moslims zoals de salafisten verbieden het en zien het als een misdaad, waarvan de dader zelf de doodstraf verdient.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Walgelijk. Dit soort eerwraak en bijbehorende cultuur wat dit mogelijk maakt.
Gewoon ziek.
En wat moet er met homo's gebeuren?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:51 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Welke cultuur maakt dat mogelijk? Eerwraak is in de Islam verboden, zelfs orthodoxe moslims zoals de salafisten verbieden het en zien het als een misdaad, waarvan de dader zelf de doodstraf verdient.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar staat alleen maar dat een vrouw haar haar moet bedekken tijdens het bidden.
Maar daar staat ook dat de vrouw uit de man komt en we weten dat dat niet waar kan zijn.![]()
Vrij weinig bijbelkennis hier, maar dit lijkt me vrijwel identiek aan de uitleg van de islamitische hijab?quote:1 Korintiërs 11:3: "Ik moet u echter nog het volgende zeggen. Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus”. De rest van de tekst betreft de uitwerking van deze waarheid. De volgorde van gezag is God de Vader, God de Zoon, de man of echtgenoot, en de vrouw of echtgenote. De sluier of bedekking op het hoofd van een gelovige Korintische vrouw liet zien dat zij onder het gezag van haar man stond, en zich derhalve onderworpen had aan God.
leen jij nu geld ??quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet genoeg Etto. Je vorige post was dekkend genoeg. Ik beschouw deze tekst als nooit gelezen.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |