Eens, maar denk niet dat je mijn reactie hebt begrepen. Ik doelde op je reactie dat de associatie met de islam wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Compleet achterlijk. Van de pot gerukt achterlijk.
Een vrouw is je bezit niet.
"De aandacht afleiden".quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het niet over absolute aantallen toch? Ik heb het over de Abrahamistische religies en hoe hypocriet sommigen omgaan met de regelgeving en voorschriften van zowel het jodendom, christendom en Islam. Dat jij dan heel snel de aandacht wil afleiden van de inhoud d.m.v absolute aantallen is veelzeggend.
ik vind dit geen goede ontwikkelingquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet helemaal. Sommige zaken gaan heus in elkaar over.²
Het is wat het is. Weet je, het mes snijdt aan 2 kanten. Veel Nederlanders willen niet wonen naast Ahmed en Fatima.quote:
Hoeveel vrouwen mag je eigenlijk hebben? Van triggershott vernam ik vier. Plus concubines. Klopt dat?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is wat het is. Weet je, het mes snijdt aan 2 kanten. Veel Nederlanders willen niet wonen naast Ahmed en Fatima.²
Waarom zou in NL de associatie eerwraak met de islam achterlijk zijn?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:05 schreef Killumination het volgende:
[..]
Eens, maar denk niet dat je mijn reactie hebt begrepen. Ik doelde op je reactie dat de associatie met de islam wordt gemaakt.
Dat vind ik niet relevant. In Nederland is eerwraak inherent aan de islamitische cultuur.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt niet. Eerwraak bestond ook al voor de islam.
Vanwege al die calvinistische eerwraken natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou in NL de associatie eerwraak met de islam achterlijk zijn?
ik ken een IMAM in Africa die heeft drie vrouwen hij is zo arm als de netenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen mag je eigenlijk hebben? Van triggershott vernam ik vier. Plus concubines. Klopt dat?
het moet ook de spuigaten niet uitlopen, je moet je toch wel nog thuis voelen in je eigen stadquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is wat het is. Weet je, het mes snijdt aan 2 kanten. Veel Nederlanders willen niet wonen naast Ahmed en Fatima.²
Kijk aan, dan zijn we het dus eens! goed dat je dat toegeeftquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als hier christenen of joden met dezelfde vrouwonvriendelijke bagger komen, spreek ik die ook aan. Die zijn er echter nauwelijks.
?? Volgens de sharia-wetgeving is er ten eerste geen sprake van een "vreemdganger" tenzij het bewezen wordt door verschillende getuigen. Een getuige is niet voldoende. Alleen al dat voor elkaar krijgen is bijna onmogelijk. Ten tweede dient het oordeel en de straf altijd door de rechterlijke macht uitgevoerd te worden, niet door individuen/familie. Het eigenhandig doden van een "vreemdganger" wat niet bewezen is wordt gezien als het doden van een onschuldige, en dus ben je volgens de wetgeving zelf verkeerd bezig en verdien je de doodstraf. En zelfs als er voldoende getuigen zijn is het aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, want de vreemdganger is al ter dood veroordeeld dus het is niet meer nodig, hihaho
.....en komt hoofdzakelijk voor in de cultuur van moslimlanden. Same difference.quote:
Omdat het niet wordt voorgeschreven door de islam?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou in NL de associatie eerwraak met de islam achterlijk zijn?
Het is een geïmporteerde cultuur die niet bij het westen hoort.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vanwege al die calvinistische eerwraken natuurlijk.
Dus?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:12 schreef Killumination het volgende:
[..]
Omdat het niet wordt voorgeschreven door de islam?
Klopt. Het moet zijn 'islam, achterlijk, vrouwonvriendelijk en onderdrukking'.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:11 schreef Buitendam het volgende:
Niks progressief dit, frame dat, deugen zus, maar gewoon het perspectief wat breder trekken en zien dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan “islam, vrouwonvriendelijk onderwerping”.
Ik vrees dat je dan een paar honderd jaar te laat bent.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een geïmporteerde cultuur die niet bij het westen hoort.
Dat meisje werd vermoord omdat ze dat mensonterende doek niet droeg. Veel islamitischer dan dat wordt het niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, het is een cultureel fenomeen en heeft op geen enkele manier met religie te maken. Je wilt te graag en dat maakt je ideeën troebel.²
Ja, maar daar sta je dan als succesvolle opgeleide vriendelijke Marokkaan al wandelend door je wijk en elke Hollander kijkt weg en weigert gedag te zeggen. Op deze manier moet het wel heel erg van een kant komen. Wij komen nog koekjes brengen met het suikerfeest. Van de Hollandse buren kan nog geen droog kaakje af.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
het moet ook de spuigaten niet uitlopen, je moet je toch wel nog thuis voelen in je eigen stad
Toegeeft? Al een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kijk aan, dan zijn we het dus eens! goed dat je dat toegeeft
Binnen de Abrahamistishe religies zit dat bedekken van haar en onderwerping aan God en/of man vrijwel identiek in elkaar.
Niks progressief dit, frame dat, deugen zus, maar gewoon het perspectief wat breder trekken en zien dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan “islam, vrouwonvriendelijk onderwerping”.
En die homo's, wat zeggen ze daarover, Tobias?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:11 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
?? Volgens de sharia-wetgeving is er ten eerste geen sprake van een "vreemdganger" tenzij het bewezen wordt door verschillende getuigen. Een getuige is niet voldoende. Alleen al dat voor elkaar krijgen is bijna onmogelijk. Ten tweede dient het oordeel en de straf altijd door de rechterlijke macht uitgevoerd te worden, niet door individuen/familie. Het eigenhandig doden van een "vreemdganger" wat niet bewezen is wordt gezien als het doden van een onschuldige, en dus ben je volgens de wetgeving zelf verkeerd bezig en verdien je de doodstraf. En zelfs als er voldoende getuigen zijn is het aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen.
Als je niet wilt assimileren dan krijg je dat. Niet zo janken dan.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar daar sta je dan als succesvolle opgeleide vriendelijke Marokkaan al wandelend door je wijk en elke Hollander kijkt weg en weigert gedag te zeggen. Op deze manier moet het wel heel erg van een kant komen. Wij komen nog koekjes brengen met het suikerfeest. Van de Hollandse buren kan nog geen droog kaakje af.²
Wat moet ik met Banshee en Trigger? Ik heb het over de religies binnen een stroming, niet van de fok-politie. Ik lees net bij Jack Sparrow iets over achterlijke religie. Prima, zijn woorden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toegeeft? Al een paar jaar geleden.
En het is wel degelijk een frame en voor jou, overduidelijk, een soort 'morele kruistocht', want ik vertel je hier niets nieuws. Werkelijk elke kritiek op facetten van de islam, en Buitendam komt even melden dat vroeger er ook christenen waren die wel eens dingen deden. Ge-wel-dig argument.
ZEER frappant is trouwens dat je werkelijk nooit reageert op de intens vrouwonvriendelijke posts van Banshee en Trigger. Toch net een brug te ver, kennelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |