Eerwraak valt ook gewoon onder femicide. Ik vind dat je groot gelijk hebt qua gelijkenissen over macht en controle. De laatste, definitieve stap, zeg maar.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat om macht en controle over vrouwen en vrouwen die vrijheid willen.
Als het een Nederlandse vrouw is die gedood wordt door haar ex heet het femicide.
Verschil is dat bij eerwraak meerdere familieleden achter kunnen zitten. Maar het gaat alsnog om macht en controle.
Een tijd geleden is hier een vrouw van Marokkaanse afkomst door haar ex vermoord toen ze van hem weg wilde, iedereen brullen dat het eerwraak was. Ik vind het in die zin niet veel verschillen van de Nederlandse narcistische man die de controle kwijt raakt over zijn bezit en haar na stalken en dreigen vermoord.
Het is allemaal achterlijk.
Marokkaan zijn is een etniciteit, onveranderlijk en vaststaand. Daar zaken als gedrag aan koppelen is waarom ik Geert Wilders nooit serieus kan nemenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het lijkt me bepaald geen pretje Marokkaan te zijn in Nederland.
Dagelijks worden ze veroordeeld voor het (vermeende) gedrag van anderen.
Voornamelijk, ja? Lijkt me stug.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja Buitendam, dat is tijdsgebonden.
Reden ook dat men hier bijvoorbeeld zelfs tijdens christelijke hoogtijdagen geen polygamie goedkeurde, ook al werd dat in het OT beschreven.
Reden dat de laatste terechtstelling en executie van homo's in Nederland in de 18e eeuw geschiedde.
De realiteit is dat dit issue, 'de rol van de vrouw', 'de bedekking van de vrouw', 'de kuisheid van de vrouw', in dit land NU voornamelijk een issue is dat speelt binnen de islamitische gemeenschap.
Nog een keer dan:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Not surce if sarcasm. Maar dat is wel jammer ja. Ik krijg de klappen voor het gedrag van een klein groepje waar ik niks mee te maken heb.²
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |