SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Veel plezier alvast.quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:06 schreef livelink het volgende:
Ik denk inderdaad dat ik zaterdag wel met een schuin oog naar het voetbal zal kijken als je draait. Dus half kijken, half luisteren. Ik denk dat dat voor jou ook niet zo gezellig zou zijn. En kans dat mijn dochter zaterdag bij ons is, want die werd gisteren echt helemaal gek van het getoeter en het vuurwerk.
Het is een beetje behelpen met draaien, met al die sport op tv. Zowel vandaag als morgen twee kwartfinalewedstrijden op het EK. Heel misschien dat ik - voor de verandering - zondag nog wat doe.quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:06 schreef livelink het volgende:
Ik denk inderdaad dat ik zaterdag wel met een schuin oog naar het voetbal zal kijken als je draait. Dus half kijken, half luisteren. Ik denk dat dat voor jou ook niet zo gezellig zou zijn. En kans dat mijn dochter zaterdag bij ons is, want die werd gisteren echt helemaal gek van het getoeter en het vuurwerk.
Ingetuned.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:06 schreef MadMaster het volgende:
Vrijdagmiddag, tijd om weer eens met de knoppen te spelen.
De stream staat aan...
Het is nog aan te horen.quote:
Even het weekend inknallen...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:47 schreef Melting het volgende:
[..]
Het is nog aan te horen.
BONK BONK BONK!
Nee, ik laat het helemaal aan jou vandaag.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:57 schreef MadMaster het volgende:
Maar Bonzai genoeg, als je dat wilt horen...
Het is net waar ik zin in heb nu, maar de Bonzai map is al geopend...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, ik laat het helemaal aan jou vandaag.
Nee, de plaat zegt me zo niets. Maar klinkt goed.quote:
Ik zat wel altijd in een kroeg waar dit de muziekstijl werd gedraaid, en ben naar een paar kleinere feestjes geweest. Maar nooit een echte stamper geweest.quote:
Dit in een kroeg lijkt me wel hel bijzonder...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik zat wel altijd in een kroeg waar dit de muziekstijl werd gedraaid, en ben naar een paar kleinere feestjes geweest. Maar nooit een echte stamper geweest.
Was de enige bezoeker.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit in een kroeg lijkt me wel hel bijzonder...
Was echt maandenlang. Waren met 3-en aanwezig. Dj, barvrouw en ik.quote:
En toen gingen ze failliet?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:36 schreef Melting het volgende:
[..]
Was echt maandenlang. Waren met 3-en aanwezig. Dj, barvrouw en ik.
Nee, hadden 2 zaken. 1 café/discotheel waar ik zat.quote:
Bizar wel!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, hadden 2 zaken. 1 café/discotheel waar ik zat.
En een zaal waar het druk was.![]()
Na een paar maanden heb ik wat kennissen uitgenodigd, en werd het wel iets drukker.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:36 schreef Melting het volgende:
[..]
Was echt maandenlang. Waren met 3-en aanwezig. Dj, barvrouw en ik.
Ik had wel willen luisteren, maar weer een vergadering van onze nieuwe MFA. Die begint om 19.00 uur. dus moet helaas weer overslaan.quote:Op zondag 7 juli 2024 00:31 schreef DJ11 het volgende:
Woensdagavond is er een uitzending die ik al een tijdje wilde doen op deze specifieke dag, niet wetende dat Nederland in de halve finale van het EK zou staan. Pet Shop Boys-zanger Neil Tennant wordt 70 en daar wijd ik een uitzending aan. Wees gerust: niet al te veel nummers van de Pet Shop Boys zelf: veel ruimte voor remixes die ze maakten en nummers die ze voor anderen schreven en/of produceerden.
De uitzending zal om 18:45 uur beginnen en is sowieso ruim vóór 21:00 uur - aanvang voetbal - afgelopen
(NB: ik zou een andere dag hebben gezocht, maar dinsdag is er ook voetbal en zowel maandag als donderdag kan ik niet)
Moet ook gebeurenquote:Op maandag 8 juli 2024 18:18 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik had wel willen luisteren, maar weer een vergadering van onze nieuwe MFA. Die begint om 19.00 uur. dus moet helaas weer overslaan.
Prima hoor, niet gaan jakkerenquote:Op woensdag 10 juli 2024 18:14 schreef livelink het volgende:
Ik ben nog onderweg naar huis @:DJ11. ik weet niet of ik het begin van je uitzending haal.
Wees welkomquote:Op woensdag 10 juli 2024 18:46 schreef anotherRandomdude het volgende:
Goedenavond
Luister een gedeelte mee
Is dit tevens een verwijzing naar de serie absolutely fabulous ?quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:46 schreef DJ11 het volgende:
De uitzending begint in 1994, met een novelty-song voor het goede doel. Uitgebracht onder de artiestennaam Absolutely Fabulous. Britse top 10-hit.Absolutely Fabulous - Absolutely Fabulous (7-inch mix)
Meer dan dat. Beide hoofdrolspeelsters werkten aan dit nummer mee en treden ook op in de bijbehorende videoclip.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:48 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Is dit tevens een verwijzing naar de serie absolutely fabulous ?
Ja meende de stemmen al te herkennen, maar dit nummer was mij tot op heden onbekend.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Meer dan dat. Beide hoofdrolspeelsters werkten aan dit nummer mee en treden ook op in de bijbehorende videoclip.
Je kunt het op Spotify onder Pet Shop Boys - Absolutely Fabulous terugvinden. Er zijn trouwens meerdere nummers over AbFab gemaakt, maar alleen deze is officieel.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:50 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Ja meende de stemmen al te herkennen, maar dit nummer was mij tot op heden onbekend.
Prima, graag tot straksquote:Op woensdag 10 juli 2024 18:56 schreef Doedezemaar het volgende:
We zijn wat later, over een half uur zijn we er bij
Hoi anotherRandomdude. Heb je al vakantie?quote:
De Pet Shop Boys leverden zelf een cover van Sail Away, maar produceerden ook deze voor Robbie, nota bene samen met Brian Eno.quote:Twentieth-Century Blues: The Songs of Noël Coward is a 1998 Noël Coward tribute album curated by Neil Tennant, who invited prominent artists of the day to reinterpret Noël Coward's songs for the late 20th century. Profits from the albums sale were donated to the Red Hot AIDS Charitable Trust.
Grappig nummer.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De Pet Shop Boys leverden zelf een cover van Sail Away, maar produceerden ook deze voor Robbie, nota bene samen met Brian Eno.Robbie Williams - There Are Bad Times Just Around The Corner
Nee, voorlopig nog niks ingepland. Neem waarschijnlijk wel wat weken/dagen op in het najaar. (Heb nog genoeg uren in elk geval)quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoi anotherRandomdude. Heb je al vakantie?
Turing is toch bekend van "Turing Test" waarbij er een model is voor het trainen van een automatisch antwoordende Computer | A.I en een "mens". En de proefpersoon moet ontdekken wie welke is?quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Homoseksualiteit was jarenlang een criminele bezigheid. Noel Coward weet daar alles van. Zo ook oorlogsheld en wetenschapper Alan Turing, over wie de Pet Shop Boys een compleet muziekstuk maakten. Deze b-kant uit 2013 behandelt identieke thematiek. Terug in de tijd naar de vroege jaren 60....Pet Shop Boys - Odd Man Out
Herkenbaar, ja. Ik ben een hoop uren kwijtgeraakt omdat ik ze voor 1 juli op had moeten nemen. Ik kan er niet mee zitten verder.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:07 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Nee, voorlopig nog niks ingepland. Neem waarschijnlijk wel wat weken/dagen op in het najaar. (Heb nog genoeg uren in elk geval)
Turing stond mede aan de basis van de computer en kraakte belangrijke Duitse geheimtaal.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:10 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Turing is toch bekend van "Turing Test" waarbij er een model is voor het trainen van een automatisch antwoordende Computer | A.I en een "mens". En de proefpersoon moet ontdekken wie welke is?
Treurige tijden. Hoewel het inmiddels beter is, moeten we er wel voor blijven vechten dat het zo blijft.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Homoseksualiteit was jarenlang een criminele bezigheid. Noel Coward weet daar alles van. Zo ook oorlogsheld en wetenschapper Alan Turing, over wie de Pet Shop Boys een compleet muziekstuk maakten. Deze b-kant uit 2013 behandelt identieke thematiek. Terug in de tijd naar de vroege jaren 60....Pet Shop Boys - Odd Man Out
Oh dat is wel sneuquote:Op woensdag 10 juli 2024 19:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Herkenbaar, ja. Ik ben een hoop uren kwijtgeraakt omdat ik ze voor 1 juli op had moeten nemen. Ik kan er niet mee zitten verder.
Met name Neil is daar een mooie manier uitgesproken over. Heeft er een bloedhekel aan om als "gay band" te worden gezien of als artiest die "gay music" maakt. Is wars van dat soort hokjes. Heb zo geen citaten bij de hand, maar ik zoek ze nog wel een keer op.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Treurige tijden. Hoewel het inmiddels beter is, moeten we er wel voor blijven vechten dat het zo blijft.
Ik denk dat ik hun eigen versie mooier zal vinden. Blijf geen fan van de stem van Tina Turner.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:11 schreef DJ11 het volgende:
Er waren tijden dat veel in het geheim moest gebeuren. Dat is een prima bruggetje naar dit nummer uit 1996 dat de Pet Shop Boys schreven voor niemand minder dan Tina Turner. Hun eigen, wat kalere demoversie, is ook officieel uitgebracht.Tina Turner - Confidential
(Opnieuw zingt Neil een nootje achtergrondzang mee)
Mooi nummer inderdaad.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:19 schreef DJ11 het volgende:
De meeste nummers schrijven Neil en Chris samen, maar soms zijn er uitzonderingen (beide kanten op). Deze B-kant uit 1993, behorend bij Can You Forgive Her? schreef Neil grotendeels zelf. Hij blikt terug op z'n middelbare-schooltijd.Pet Shop Boys - Hey, Headmaster
Zowel A- als B-kant staan bij mijn 10 favoriete Pet Shop Boys-allertijden.
Is dit niet uit de film Scandal?quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:22 schreef DJ11 het volgende:
Nadat de Pet Shop Boys in 1989 een compleet album voor Liza Minnelli schreven/produceerden, wilde Dusty Springfield eigenlijk wel hetzelfde. Het bleef bij een half album en de Pet Shop Boys lieten haar nogal wat dingen doen die niet voor de hand lagen, zoals een rap (Daydreaming) en dit: een soort vroege tranceplaat:Dusty Springfield - Nothing Has Been Proved
Oeps, foute nummer gekopieerdquote:
Dank voor het luisteren, welterustenquote:Op woensdag 10 juli 2024 19:36 schreef anotherRandomdude het volgende:
Bedankt voor het draaien DJ11, maar ik ga klaarmaken om te gaan slapen.
Fijne avond nog allemaal
Welterusten aRdquote:Op woensdag 10 juli 2024 19:36 schreef anotherRandomdude het volgende:
Bedankt voor het draaien DJ11, maar ik ga klaarmaken om te gaan slapen.
Fijne avond nog allemaal
Goed dat je het nog even vermeldde.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:44 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: een nummer waar Neil Tennant aan meewerkt zonder dat er een Chris Lowe in de buurt is. Het is nog maar een paar weken oud, de gitarist van Pink Floyd doet ook mee en - belangrijk om te melden - er wordt vooraf door mij GEEN jingle ingestart. Wat je zo aan het begin hoort, is écht hoe het nummer begint...
Volgens mij heb je er onlangs op gereageerd in het Pet Shop Boys-topic. Ik heb dit nog niet op Radio 49 gedraaid; dit is de eerste keer.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Goed dat je het nog even vermeldde.
Ik ken dit overigens wel. Waarschijnlijk van jou dan.
Oh ja, ik zie het. Ik vind het nog steeds een mooi nummer.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:48 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je er onlangs op gereageerd in het Pet Shop Boys-topic. Ik heb dit nog niet op Radio 49 gedraaid; dit is de eerste keer.
Ik ben er zelf nog niet echt over uit, eerlijk gezegd. Maar ik wilde het toch draaien in het kader van de veelzijdigheid.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh ja, ik zie het. Ik vind het nog steeds een mooi nummer.
Tofquote:Op woensdag 10 juli 2024 19:55 schreef DJ11 het volgende:
In 2007 was Neil "executive producer" van het album Release The Stars van Rufus Wainwright. Op de nodige nummers bespeelt Neil instrumenten of levert hij achtergrondzang. Eén van die nummers is deze:Rufus Wainwright - Tiergarten
Speciaal voor DDM en Symph even naar achteren geschoven
quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:11 schreef livelink het volgende:
Dit is wel alles wat ik erg vind aan Rammstein. Ik ga de afwasmachine even inruimen.
Dank voor het luisteren, fijne wedstrijd!quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Dank tot zover. Nog wat dingen te doen voordat de voetbal begint
Tja, in Nederland worden ze grotendeels genegeerd. Dat is feitelijk al zo sinds 1994 (na Go West), met zeer schaarse uitzonderingen, zoals een kleine opleving in 2009 (Love etc.) dankzij Ekdom & Veenstra en hun Pet Shop Boys-alarmquote:Op woensdag 10 juli 2024 20:23 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk raar dat er in de Top2000 a go go nooit een uitgebreide docu is geweest over de PSB.
Prima. Ik hoef toch alle voorbeschouwingen niet te zien.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:31 schreef DJ11 het volgende:
Ik lig goed op schema om ongeveer om 20:53 / 20:54 uur klaar te zijn. Geen tijdnood.
Ik ook niet. Ik word moe van voetbla.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Prima. Ik hoef toch alle voorbeschouwingen niet te zien.
Ik heb zelf het voorzichtige idee dat Oranje moet kunnen winnen. Ik heb de Engelsen nu een paar keer zien spelen en het is gewoon niet best, vooral erg laf en afwachtend. Die rechtsbuiten, Saka, is gevaarlijk. En Bellingham moet je ook in de gaten houden.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:34 schreef livelink het volgende:
Ik zie ook wel een beetje tegen de wedstrijd op. Er zijn weer veel te hoge en opgeklopte verwachtingen bij iedereen. Engeland moet wel te verslaan zijn, maar we zijn onszelf weer op aan het fokken tot een teleurstelling vrees ik.
Straks zijn we allemaal Disappointed.
Ja, eens, maar juist dan kan het wel eens tegen gaan vallen door een domme actie ergens of zo. Of een lullige frommelgoal ineens op het laatste moment van de Engelsen. Maar we gaan het zien. Je hebt het wel gejinxt net met het draaien van Disappointed.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:36 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb zelf het voorzichtige idee dat Oranje moet kunnen winnen. Ik heb de Engelsen nu een paar keer zien spelen en het is gewoon niet best, vooral erg laf en afwachtend. Die rechtsbuiten, Saka, is gevaarlijk. En Bellingham moet je ook in de gaten houden.
Ja, klopt. Ik heb de film gezien. Was indertijd best een hype, vraag me niet waarom.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:39 schreef DJ11 het volgende:
Dit is niet Occupy Your MindDusty Springfield - Nothing Has Been Proved
En ja, de titelsong van de film Scandal, waarin overigens de zanger van de Fine Young Cannibals een klein rolletje speelt. Nutteloos feitje, gratis erbij.
Ik moet straks de tekst maar eens even goed luisteren of teruglezen dan.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:48 schreef DJ11 het volgende:
Vooraf draaide ik de instrumentale medley Overture To Performance. En dit nummer maakt de cirkel rond. Geschreven voor en gezongen door Dame Shirley Bassey. Ik vraag me nog altijd af wat de tekst zegt over Neil zelf.Shirley Bassey - The Performance Of My Life
Leuk om te horen. Ik wilde er bewust niet zo'n PSB-uitzending van maken, met alleen maar hun eigen nummers. Vandaar deze vorm.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:53 schreef livelink het volgende:
Dank je wel DJ11. Een leuke thema-uitzending zo. En ik heb wel echt weer wat nieuwe dingen geleerd. Grappig, ik ben door de jaren gegaan van iemand die de PSB vooral een niemendalletje vond (vooral vanwege West End Girls trouwens en Go West bijvoorbeeld) tot iemand die hen ging waarderen tot iemand die enorm onder de indruk is van hun oeuvre.
Vooral dankzij jou wel.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:02 schreef livelink het volgende:
Ik ben er. En ineens snel ingetuned. Waarom het soms zo moeilijk gaat en dan weer makkelijk weet ik ook niet.
Ik wou mijn Nostradamus-kwaliteiten nog even onder de aandacht brengen. Hoewel het (eerlijk is eerlijk) geen lullige frommelgoal was in de laatste minuut.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, eens, maar juist dan kan het wel eens tegen gaan vallen door een domme actie ergens of zo. Of een lullige frommelgoal ineens op het laatste moment van de Engelsen. Maar we gaan het zien. Je hebt het wel gejinxt net met het draaien van Disappointed.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wou mijn Nostradamus-kwaliteiten nog even onder de aandacht brengen. Hoewel het (eerlijk is eerlijk) geen lullige frommelgoal was in de laatste minuut.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:08 schreef livelink het volgende:
Een live Elvis - I just can't help believing
Nee, ik ga wel kijken. Ik hoop op een mooie wedstrijd. Als het niks is, zap ik wel weer weg.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:09 schreef Melting het volgende:
Ga je zondag de finale kijken, livelink?
Of sla je die ook, net als ik, over?
Groot gelijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik ga wel kijken. Ik hoop op een mooie wedstrijd. Als het niks is, zap ik wel weer weg.
Nee, op basis van Frankrijk - Spanje, waarin ik Spanje echt goed en leuk vond spelen, ben ik voor Spanje.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:13 schreef Melting het volgende:
[..]
Groot gelijk.
Heb je ook een voorkeur voor wie moet winnen?
Of supporter je neutraal?
Snap ik. Spanje - Duitsland vond ik ook een goede pot.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, op basis van Frankrijk - Spanje, waarin ik Spanje echt goed en leuk vond spelen, ben ik voor Spanje.
Dat vind ik geen schande hoor.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:14 schreef livelink het volgende:
The streets of London, maar tot mijn schaamte weet ik de artiest niet meer.
Die heb ik niet gezien.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Snap ik. Spanje - Duitsland vond ik ook een goede pot.
Ik wist dat het met een R begon, maar ik dacht aan een Randy.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat vind ik geen schande hoor.
[ afbeelding ]
Klopt, maar de Engelsen verdienden het op basis van het hele toernooi net zomin.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:16 schreef Melting het volgende:
Ik vond overigens dat Nederland het ook niet verdiend had om verder te komen.
Veel spelers spelen onder hun niveau.
Mee eens.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Klopt, maar de Engelsen verdienden het op basis van het hele toernooi net zomin.
Goede avond Mad. En welkom.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:21 schreef MadMaster het volgende:
Zal ik weer eens eventje meeluisteren?
Zeker, gezellig.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:21 schreef MadMaster het volgende:
Zal ik weer eens eventje meeluisteren?
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:24 schreef MadMaster het volgende:
Dit nummer heeft oorspronkelijk een andere titel, maar Sukiyaki was makkelijker voor de niet-Japanners…
Dat klopt wel, maar als je me morgen dit nummer laat horen weet ik het weer niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:24 schreef MadMaster het volgende:
Dit nummer heeft oorspronkelijk een andere titel, maar Sukiyaki was makkelijker voor de niet-Japanners…
De originele titel staat wel op het hoesje…quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar als je me morgen dit nummer laat horen weet ik het weer niet.
Dat is niet uit te spreken voor ons nee.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De originele titel staat wel op het hoesje…
Ik zat er middenin.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:28 schreef MadMaster het volgende:
Heb je de supercel afgelopen dinsdag nog meegemaakt, Melting?
Of ging die langs je heen?
In Amsterdam ging het volgens mij aardig tekeer. Een neef van mij stuurde een filmpje.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:28 schreef MadMaster het volgende:
Heb je de supercel afgelopen dinsdag nog meegemaakt, Melting?
Of ging die langs je heen?
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:30 schreef MadMaster het volgende:
Califormia Dreamin' - Mama's & Papa's
Nee, het viel hier ook reuze mee.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
In Amsterdam ging het volgens mij aardig tekeer. Een neef van mij stuurde een filmpje.
Hier viel het heel erg mee.
Ik zag dat ding op de radar bij jou in de buurt komen en had gezien wat 'ie in België had aangericht.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik zat er middenin.
Een boom op zo'n 50 meter van mijn huis kon ik niet meer zien, door de harde regen.
Onweer viel hier ook erg mee. Was erger voorspeld. Maar vlaggenmast hier is afgebroken door de storm.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, het viel hier ook reuze mee.
Had de auto ingepakt om een poffertjespan te voorkomen door de voorspelde hagel, maar dat was achteraf totaal onnodig. We hebben geen hagel gehad, alleen 5 minuten flitsen, knallen en donkerte. En wat regen…
Gelukkig niet. Al had ik best wat schrik daarvoor.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zag dat ding op de radar bij jou in de buurt komen en had gezien wat 'ie in België had aangericht.
Maar geen schade hopelijk bij jou…
Dit is er eentje voor livelink.quote:
In september gaan we naar Inzell, bekend van het schaatsen en in december weer naar Curaçao…quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:44 schreef Melting het volgende:
Heb je al een volgende vakantie in de planning, Mad? Of duurt dat nog even?
Mooi vooruitzichten dus.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In september gaan we naar Inzell, bekend van het schaatsen en in december weer naar Curaçao…
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:46 schreef livelink het volgende:
Boudewijn de Groot - Het strand van Ameland
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:56 schreef MadMaster het volgende:
Stool Pigeon - Kid Creole & The Coconuts
De volgende 3 zijn ook voor jou…quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:57 schreef livelink het volgende:
Kid Creole and the Coconuts - Stool Pigeon
Deze weet je vast wel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ai, ik presteer slecht onder druk.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Paula kan geweldig dansen maar zingen hoeft van mij niet zo
Goede avond Ddm en Symph.quote:
Hoi zorro, ik had je binnenkomst even gemistquote:
Een instrumentale plaat van Paula Abdul was nog ongeloofwaardiger geweest…quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Paula kan geweldig dansen maar zingen hoeft van mij niet zo
quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:10 schreef livelink het volgende:
Het Goede Doel - Ik kan veel beter zwijgen
Tja, wat moet ik ervan zeggen. Mijn moeder is wat ongelukkig. Ze mist haar huis en haar tuin en ze durft mijn vader nog steeds niet alleen te laten, dus ze heeft ook geen vrijheid gekregen. Wel heeft ze het fysiek veel minder zwaar. Mijn vader is er wel van opgeknapt, vooral omdat hij nu weer goed eet.quote:
Als een echte zorro binnengesneaked.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoi zorro, ik had je binnenkomst even gemist
quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:14 schreef MadMaster het volgende:
George Harrison - Got My Mind Set On You
quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:15 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Als een echte zorro binnengesneaked.
Wat jammer voor je moeder. Hopen maar dat ze toch nog kan wennen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik ervan zeggen. Mijn moeder is wat ongelukkig. Ze mist haar huis en haar tuin en ze durft mijn vader nog steeds niet alleen te laten, dus ze heeft ook geen vrijheid gekregen. Wel heeft ze het fysiek veel minder zwaar. Mijn vader is er wel van opgeknapt, vooral omdat hij nu weer goed eet.
Zelf heb ik wel minder stress nu, nu mijn vader veilig zit. Maar dan nog kost het ons veel tijd. Ik ben er zaterdag de halve dag geweest, dinsdag heb ik daar gewerkt en woensdag is mijn man er bijna de hele dag geweest. Vooral om mijn moeder af te lossen (want als wij er zijn, durft ze wel even weg).
+ Fun Boy Threequote:Op donderdag 11 juli 2024 20:17 schreef livelink het volgende:
Bananarama - It ain't what you do, it's the way that you do it
quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:17 schreef livelink het volgende:
Bananarama - It ain't what you do, it's the way that you do it
quote:
Ja, de mogelijkheden zijn er. Ik heb het zorgcentrum gemaild. Ze kunnen mijn vader mee naar beneden nemen en dan telkens iets langer. Mijn moeder kan zeggen dat hij alleen is en dan komen ze elke 15 minuten even kijken en er is een vrijwilligerscentrale die we in kunnen schakelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Is er daar (in de buurt) geen dagbesteding te regelen voor je vader? Of iemand die hem zo af en toe gezelschap komt houden? Want dit kan zo natuurlijk niet
quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, de mogelijkheden zijn er. Ik heb het zorgcentrum gemaild. Ze kunnen mijn vader mee naar beneden nemen en dan telkens iets langer. Mijn moeder kan zeggen dat hij alleen is en dan komen ze elke 15 minuten even kijken en er is een vrijwilligerscentrale die we in kunnen schakelen.
Maar ze moet die stap wel echt zelf nemen. En ik begrijp haar wel een beetje, want zaterdag zat ik bij mijn vader en was mijn moeder even met mijn man op stap en binnen 5 minuten begint hij haar te roepen in paniek. Dus ik uitleggen dat ze even weg is en toen is hij bij de voordeur gaan zitten om te wachten tot ze terugkwam. Dan moet je sterk in je schoenen staan om gewoon weg te gaan. Maar ja, zij is de enige die dit kan doen.
Dat wil niet zeggen dat je onbeperkt mag drinken, toch?quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:24 schreef Fogel het volgende:
Volgende maand weer naar oa Susanne Sundfør
https://pstereo.no/program/
Vrijdag als festivaldeelnemer, zaterdag als vrijwilliger in de wijnbar
Heeft zij iemand die haar daarin kan ondersteunen? Want het is hartverscheurend natuurlijk, maar dit kan niet, ze heeft echt ademruimte nodigquote:Op donderdag 11 juli 2024 20:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, de mogelijkheden zijn er. Ik heb het zorgcentrum gemaild. Ze kunnen mijn vader mee naar beneden nemen en dan telkens iets langer. Mijn moeder kan zeggen dat hij alleen is en dan komen ze elke 15 minuten even kijken en er is een vrijwilligerscentrale die we in kunnen schakelen.
Maar ze moet die stap wel echt zelf nemen. En ik begrijp haar wel een beetje, want zaterdag zat ik bij mijn vader en was mijn moeder even met mijn man op stap en binnen 5 minuten begint hij haar te roepen in paniek. Dus ik uitleggen dat ze even weg is en toen is hij bij de voordeur gaan zitten om te wachten tot ze terugkwam. Dan moet je sterk in je schoenen staan om gewoon weg te gaan. Maar ja, zij is de enige die dit kan doen.
Da's de betere volgorde…quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:24 schreef Fogel het volgende:
Volgende maand weer naar oa Susanne Sundfør
https://pstereo.no/program/
Vrijdag als festivaldeelnemer, zaterdag als vrijwilliger in de wijnbar
Ja, ik probeer haar richting maatschappelijk werk te krijgen, maar het is lastig allemaal.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heeft zij iemand die haar daarin kan ondersteunen? Want het is hartverscheurend natuurlijk, maar dit kan niet, ze heeft echt ademruimte nodig
Nee, nuchter serveren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je onbeperkt mag drinken, toch?
Vond ik ookquote:
Je hebt nuchter en nuchter natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, nuchter serveren.
[..]
Vond ik ook
0,0 promille is de grens daarvoor. Het is Noorwegen tenslotte.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Je hebt nuchter en nuchter natuurlijk.
Ach ja, dan heb je inderdaad maar 1 soort nuchter.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
0,0 promille is de grens daarvoor. Het is Noorwegen tenslotte.
Het is nog steeds wel een fijn idee dat je vader zelf met dit verhuisidee kwam en dat het uiteindelijk zo snel kon. De rest komt wel. Zoals een arts ooit tegen ons zei: als u niet goed voor uzelf zorgt kunt u ook niet voor de patiënt zorgen, laat dingen aan de professionals over en neem de ruimte die je dat geeft.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik probeer haar richting maatschappelijk werk te krijgen, maar het is lastig allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |