Prima hoor, niet gaan jakkerenquote:Op woensdag 10 juli 2024 18:14 schreef livelink het volgende:
Ik ben nog onderweg naar huis @:DJ11. ik weet niet of ik het begin van je uitzending haal.
Absolutely Fabulous - Absolutely Fabulous (7-inch mix)
Wees welkomquote:Op woensdag 10 juli 2024 18:46 schreef anotherRandomdude het volgende:
Goedenavond
Luister een gedeelte mee
Is dit tevens een verwijzing naar de serie absolutely fabulous ?quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:46 schreef DJ11 het volgende:
De uitzending begint in 1994, met een novelty-song voor het goede doel. Uitgebracht onder de artiestennaam Absolutely Fabulous. Britse top 10-hit.Absolutely Fabulous - Absolutely Fabulous (7-inch mix)
Pet Shop Boys - Shameless
Meer dan dat. Beide hoofdrolspeelsters werkten aan dit nummer mee en treden ook op in de bijbehorende videoclip.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:48 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Is dit tevens een verwijzing naar de serie absolutely fabulous ?
Ja meende de stemmen al te herkennen, maar dit nummer was mij tot op heden onbekend.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Meer dan dat. Beide hoofdrolspeelsters werkten aan dit nummer mee en treden ook op in de bijbehorende videoclip.
Je kunt het op Spotify onder Pet Shop Boys - Absolutely Fabulous terugvinden. Er zijn trouwens meerdere nummers over AbFab gemaakt, maar alleen deze is officieel.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:50 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Ja meende de stemmen al te herkennen, maar dit nummer was mij tot op heden onbekend.
Noel Gallagher's High Flying Birds - Think Of A Number (Pet Shop Boys Magic Eye 12-inch remix)
Prima, graag tot straksquote:Op woensdag 10 juli 2024 18:56 schreef Doedezemaar het volgende:
We zijn wat later, over een half uur zijn we er bij
Closer to Heaven (original cast recording) - Call Me Old-Fashioned
Hoi anotherRandomdude. Heb je al vakantie?quote:
De Pet Shop Boys leverden zelf een cover van Sail Away, maar produceerden ook deze voor Robbie, nota bene samen met Brian Eno.quote:Twentieth-Century Blues: The Songs of Noël Coward is a 1998 Noël Coward tribute album curated by Neil Tennant, who invited prominent artists of the day to reinterpret Noël Coward's songs for the late 20th century. Profits from the albums sale were donated to the Red Hot AIDS Charitable Trust.
Robbie Williams - There Are Bad Times Just Around The Corner
Grappig nummer.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
De Pet Shop Boys leverden zelf een cover van Sail Away, maar produceerden ook deze voor Robbie, nota bene samen met Brian Eno.Robbie Williams - There Are Bad Times Just Around The Corner
Nee, voorlopig nog niks ingepland. Neem waarschijnlijk wel wat weken/dagen op in het najaar. (Heb nog genoeg uren in elk geval)quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoi anotherRandomdude. Heb je al vakantie?
Pet Shop Boys - Odd Man Out
Turing is toch bekend van "Turing Test" waarbij er een model is voor het trainen van een automatisch antwoordende Computer | A.I en een "mens". En de proefpersoon moet ontdekken wie welke is?quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Homoseksualiteit was jarenlang een criminele bezigheid. Noel Coward weet daar alles van. Zo ook oorlogsheld en wetenschapper Alan Turing, over wie de Pet Shop Boys een compleet muziekstuk maakten. Deze b-kant uit 2013 behandelt identieke thematiek. Terug in de tijd naar de vroege jaren 60....Pet Shop Boys - Odd Man Out
Herkenbaar, ja. Ik ben een hoop uren kwijtgeraakt omdat ik ze voor 1 juli op had moeten nemen. Ik kan er niet mee zitten verder.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:07 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Nee, voorlopig nog niks ingepland. Neem waarschijnlijk wel wat weken/dagen op in het najaar. (Heb nog genoeg uren in elk geval)
Turing stond mede aan de basis van de computer en kraakte belangrijke Duitse geheimtaal.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:10 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Turing is toch bekend van "Turing Test" waarbij er een model is voor het trainen van een automatisch antwoordende Computer | A.I en een "mens". En de proefpersoon moet ontdekken wie welke is?
Treurige tijden. Hoewel het inmiddels beter is, moeten we er wel voor blijven vechten dat het zo blijft.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:07 schreef DJ11 het volgende:
Homoseksualiteit was jarenlang een criminele bezigheid. Noel Coward weet daar alles van. Zo ook oorlogsheld en wetenschapper Alan Turing, over wie de Pet Shop Boys een compleet muziekstuk maakten. Deze b-kant uit 2013 behandelt identieke thematiek. Terug in de tijd naar de vroege jaren 60....Pet Shop Boys - Odd Man Out
Tina Turner - Confidential
Oh dat is wel sneuquote:Op woensdag 10 juli 2024 19:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Herkenbaar, ja. Ik ben een hoop uren kwijtgeraakt omdat ik ze voor 1 juli op had moeten nemen. Ik kan er niet mee zitten verder.
Met name Neil is daar een mooie manier uitgesproken over. Heeft er een bloedhekel aan om als "gay band" te worden gezien of als artiest die "gay music" maakt. Is wars van dat soort hokjes. Heb zo geen citaten bij de hand, maar ik zoek ze nog wel een keer op.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Treurige tijden. Hoewel het inmiddels beter is, moeten we er wel voor blijven vechten dat het zo blijft.
Ik denk dat ik hun eigen versie mooier zal vinden. Blijf geen fan van de stem van Tina Turner.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:11 schreef DJ11 het volgende:
Er waren tijden dat veel in het geheim moest gebeuren. Dat is een prima bruggetje naar dit nummer uit 1996 dat de Pet Shop Boys schreven voor niemand minder dan Tina Turner. Hun eigen, wat kalere demoversie, is ook officieel uitgebracht.Tina Turner - Confidential
(Opnieuw zingt Neil een nootje achtergrondzang mee)
Boy George - The Crying Game
Pet Shop Boys - Hey, Headmaster
Dusty Springfield - Occupy Your Mind
Mooi nummer inderdaad.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:19 schreef DJ11 het volgende:
De meeste nummers schrijven Neil en Chris samen, maar soms zijn er uitzonderingen (beide kanten op). Deze B-kant uit 1993, behorend bij Can You Forgive Her? schreef Neil grotendeels zelf. Hij blikt terug op z'n middelbare-schooltijd.Pet Shop Boys - Hey, Headmaster
Zowel A- als B-kant staan bij mijn 10 favoriete Pet Shop Boys-allertijden.
Is dit niet uit de film Scandal?quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:22 schreef DJ11 het volgende:
Nadat de Pet Shop Boys in 1989 een compleet album voor Liza Minnelli schreven/produceerden, wilde Dusty Springfield eigenlijk wel hetzelfde. Het bleef bij een half album en de Pet Shop Boys lieten haar nogal wat dingen doen die niet voor de hand lagen, zoals een rap (Daydreaming) en dit: een soort vroege tranceplaat:Dusty Springfield - Nothing Has Been Proved
Oeps, foute nummer gekopieerdquote:
Pete Burns - Jack & Jill Party (Pet Shop Boys single mix)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |