Je bent toch geen oelewapper!?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:12 schreef de_boswachter het volgende:
Dit was zeker wel groot nieuws. Was sowieso een topic over op dit forum…. kan het alleen niet vinden
Omdat iemand die een meisje verkracht van 12 jaar oud, nooit meer voor Nederland zou mogen uitkomen bij de Olympische spelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef RamboDirk het volgende:
Het was voor de wet verkrachting, dat meisje heeft voor de rechter verklaard dat het consensueel was. Zij was 12, hij 19.
Hij heeft zijn straf uitgezeten waarom oude koeien uit 2016 uit de sloot halen?
Heeft ie zijn straf uitgezeten?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat iemand die een meisje verkracht van 12 jaar oud, nooit meer voor Nederland zou mogen uitkomen bij de Olympische spelen.
Dat speelt nu, dus is geen oude koe.
Benno L. mag ook geen zwemles meer geven.quote:
Lijkt me logisch. Maar ik denk niet dat deze kerel op de OS gaat beachvollyen met 12-jarige meisjes.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Benno L. mag ook geen zwemles meer geven.
Voor mij ook de belangrijkste vraag. In mijn ogen: straf uitzitten -> nieuwe kans. Tot een bepaalde grens uiteraard, ik kan me voorstellen dat je een veroordeelde pedo leraar niet weer in een klaslokaal neerzet.quote:
Waarom zou je een veroordeelde pedofiel je land willen laten vertegenwoordigen op de O.S. Dat deze man de rest van zijn leven wat gevolgen heeft van zijn daden, zou niet verkeerd zijn. Dat heeft dat meisje tenslotte ook.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Maar ik denk niet dat deze kerel op de OS gaat beachvollyen met 12-jarige meisjes.
Niet gereekst. Man, man, man.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bent toch geen oelewapper!?
Topicreeks: Beachvolleyballer verkrachtte meisje (12)
Volgens het rechtsysteem wel blijkbaar. Als je je straf hebt uitgezeten dan mag je (tenzij er speciale beperkingen zijn opgelegd) weer meedoen in de maatschappij. Dus ook meedoen met de OS als je je daarvoor kwalificeert.quote:
Precies. Ik zie niet wat voor risico's er zitten aan een deelname aan de OS die er niet zijn als ie thuis blijft.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij ook de belangrijkste vraag. In mijn ogen: straf uitzitten -> nieuwe kans. Tot een bepaalde grens uiteraard, ik kan me voorstellen dat je een veroordeelde pedo leraar niet weer in een klaslokaal neerzet.
Dus dat je iemand een klootzak vindt is reden om 'm uit te sluiten?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom zou je een veroordeelde pedofiel je land willen laten vertegenwoordigen op de O.S. Dat deze man de rest van zijn leven wat gevolgen heeft van zijn daden, zou niet verkeerd zijn. Dat heeft dat meisje tenslotte ook.
Die vent zal waarschijnlijk zijn hele leven (terecht) op een pedo lijst staan. Daarbij weet iedereen met een internetverbinding wat hij heeft uitgespookt. Naast dat hij zijn straf heeft uitgezeten. Ook voor hem zijn er consequenties zat dus.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom zou je een veroordeelde pedofiel je land willen laten vertegenwoordigen op de O.S. Dat deze man de rest van zijn leven wat gevolgen heeft van zijn daden, zou niet verkeerd zijn. Dat heeft dat meisje tenslotte ook.
Welke categorieën wil je nog meer uitsluiten?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:53 schreef Sjemmert het volgende:
De vraag is meer of je een veroordeeld pedofiel wil laten uit komen voor je land.
Wettelijk gezien zijn er wss geen beperkingen maar moreel gezien?
Ik was destijds al prominent aanwezig in dat topic! Mooi om te lezen!quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bent toch geen oelewapper!?
Topicreeks: Beachvolleyballer verkrachtte meisje (12)
Hij representeert Nederland naar de buitenwereld toe. Dan stuur je het liefst iemand die geen veroordeling heeft voor ontucht.quote:
Dat bepaal jij niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat iemand die een meisje verkracht van 12 jaar oud, nooit meer voor Nederland zou mogen uitkomen bij de Olympische spelen.
Is jaren geleden uitgebreid in het nieuws geweest. Binnen en buiten Nederland.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:06 schreef Kreator het volgende:
Bijzonder dat dit nooit echt groots in het nieuws is geweest.
Laten we beginnen met veroordeelde kinderverkrachters.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Welke categorieën wil je nog meer uitsluiten?
Hij representeert Nederland op sportief gebied, niet op moreel gebied. Veel mensen denken tegenwoordig maar dat je zo goed mogelijk moet deugen overal, en dat is prima. Maar de olymipsche spelen draaien primair om sport en niet om welke sporters de leukste jongetjes en meisjes van de klas zijn. Deugpunten pakken geen medailles.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:00 schreef oblo het volgende:
[..]
Hij representeert Nederland naar de buitenwereld toe. Dan stuur je het liefst iemand die geen veroordeling heeft voor ontucht.
Hij heeft zijn straf uitgezeten toch? Nooit meer zijn sport kunnen uitoefenen is geen onderdeel van zijn straf, gok ik zo.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:18 schreef Kreator het volgende:
Wel bijzonder dat de meerderheid hier vindt dat straf uitgezeten = 100% alles mag weer.
Het zal jouw kind maar zijn geweest. Kijken of we dan nog steeds zo zwartwit oordelen.
Moreel gezien is deelname gewoon verwerpelijk.
Prima dat jij dat vindt en dat jij denkt dat je op die manier sporters moet selecteren. Ik denk dat je sporters moet weren als ze dingen gedaan hebben zoals ontucht plegen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:17 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hij representeert Nederland op sportief gebied, niet op moreel gebied. Veel mensen denken tegenwoordig maar dat je zo goed mogelijk moet deugen overal, en dat is prima. Maar de olymipsche spelen draaien primair om sport en niet om welke sporters de leukste jongetjes en meisjes van de klas zijn. Deugpunten pakken geen medailles.
Toch gek, je zou het eerder bij een Belg of Oostenrijker verwachtenquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
representing the Netherlands ........
Overigens ben ik ook verbaasd dat hij opgesteld is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:16 schreef MichaelScott het volgende:
"Iedere pedo verdient een tweede kans" - Willem-Alexander van Oranje-Nassau
Misschien kun je beter appels met appels vergelijken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:31 schreef oblo het volgende:
[..]
Prima dat jij dat vindt en dat jij denkt dat je op die manier sporters moet selecteren. Ik denk dat je sporters moet weren als ze dingen gedaan hebben zoals ontucht plegen.
Hypothetische situatie: als Benno L de allerbeste zwemcoach van het land zou zijn, zou jij er dan geen bezwaar mee hebben om hem als coach van het Nederlandse team naar het EK te sturen?
Noc nsf zou prima als voorwaarde kunnen hanteren dat je van onbesproken gedrag bent als je Nederland wilt vertegenwoordigen op een toernooi.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Volgens het rechtsysteem wel blijkbaar. Als je je straf hebt uitgezeten dan mag je (tenzij er speciale beperkingen zijn opgelegd) weer meedoen in de maatschappij. Dus ook meedoen met de OS als je je daarvoor kwalificeert.
Oke en een belangrijke nuance nog steeds apart maar geen hooivorken apart.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef RamboDirk het volgende:
Het was voor de wet verkrachting, dat meisje heeft voor de rechter verklaard dat het consensueel was. Zij was 12, hij 19.
Je hypothetische situatie pakt er gelijk een flink uiterste bij. Om daarop te antwoorden: nee.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:31 schreef oblo het volgende:
[..]
Prima dat jij dat vindt en dat jij denkt dat je op die manier sporters moet selecteren. Ik denk dat je sporters moet weren als ze dingen gedaan hebben zoals ontucht plegen.
Hypothetische situatie: als Benno L de allerbeste zwemcoach van het land zou zijn, zou jij er dan geen bezwaar mee hebben om hem als coach van het Nederlandse team naar het EK te sturen?
Zo ingewikkeld is dat toch niet. Je mag meedoen, tenzij je veroordeeld bent voor een misdrijf.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Noc nsf zou prima als voorwaarde kunnen hanteren dat je van onbesproken gedrag bent als je Nederland wilt vertegenwoordigen op een toernooi.
Ik snap je bezwaar niet met deze vergelijking? Jouw argument is dat als iemand zijn straf heeft uitgezeten dat dat genoeg is toch?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Misschien kun je beter appels met appels vergelijken.
Hoe is het groomen van een tien jarig meisje en dan na 2 jaar verkrachten ooit consensueel. Onmogelijk. Een kind is beïnvloedbaar, die moet je beschermen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:35 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je hypothetische situatie pakt er gelijk een flink uiterste bij. Om daarop te antwoorden: nee.
Dit is iemand die consensueel seks heeft gehad met een meisje van 12. Verschrikkelijk fout, heeft gelukkig een straf gekregen. Maar uit zijn interviews komt wel uit naar voren dat hij geleerd heeft van zijn fout (hij was ook nog maar 19) en heb ik niet het idee dat dit echt een pedoseksueel betreft. Hij krijgt nu weer de kans op een normaal bestaan en dat moet ook gewoon kunnen. Daarnaast is hij nog steeds gewoon goed in beach volleybal, nou ja, dan moet hij dat toch gewoon kunnen uitoefenen?
Waar zeg ik dat? Als je mijn eerdere posts in dit topic goed heb gelezen dan had je geweten dat ik vind dat er ook nog wel andere omstandigheden zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:36 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik snap je bezwaar niet met deze vergelijking? Jouw argument is dat als iemand zijn straf heeft uitgezeten dat dat genoeg is toch?
Maar eerder was dit nog je argument:quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:35 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je hypothetische situatie pakt er gelijk een flink uiterste bij. Om daarop te antwoorden: nee.
Dit is iemand die consensueel seks heeft gehad met een meisje van 12. Verschrikkelijk fout, heeft gelukkig een straf gekregen. Maar uit zijn interviews komt wel uit naar voren dat hij geleerd heeft van zijn fout (hij was ook nog maar 19) en heb ik niet het idee dat dit echt een pedoseksueel betreft. Hij krijgt nu weer de kans op een normaal bestaan en dat moet ook gewoon kunnen. Daarnaast is hij nog steeds gewoon goed in beach volleybal, nou ja, dan moet hij dat toch gewoon kunnen uitoefenen?
Als Benno L in deze hypothetische situatie de meeste punten kan opleveren dan is dat toch genoeg?quote:Hij representeert Nederland op sportief gebied, niet op moreel gebied. Veel mensen denken tegenwoordig maar dat je zo goed mogelijk moet deugen overal, en dat is prima. Maar de olymipsche spelen draaien primair om sport en niet om welke sporters de leukste jongetjes en meisjes van de klas zijn. Deugpunten pakken geen medailles.
Ik heb het nog eens gelezen en ik snap niet goed wat jij hierover nou echt denkt. Misschien kan je uitleggen waarom je het met deze sporter OK vindt en met ene Benno L niet? Dan kan ik het vanuit een ander oogpunt bekijken en misschien ben ik het dan wel met je eens.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Als je mijn eerdere posts in dit topic goed heb gelezen dan had je geweten dat ik vind dat er ook nog wel andere omstandigheden zijn.
Ik geef nergens het slachtoffer de schuld. Ik vind dat zijn straf terecht is geweest. Maar de straf zit er nu op. Hij heeft een straf gekregen van 4 jaar, niet van zijn hele leven lang.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe is het groomen van een tien jarig meisje en dan na 2 jaar verkrachten ooit consensueel. Onmogelijk. Een kind is beïnvloedbaar, die moet je beschermen.
Klinkt als goedpraten dit. Victim blaming.
Dar ze zelfmoordneigingen had en zichzelf verwondde na die tijd is ook irrelevant. Want hey, het kind stribbelde niet te hard tegen toen ze onder dwang na alcohol ja zei.
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Wat dan nog overblijft is of er een risico is dat ie weer in de fout gaat, een risico dat er niet zou zijn als je hem thuis laat. Ik schat zo in dat je Benno L., die zijn misdrijven gepleegd heeft in de rol van zwemleraar, beter niet in een vergelijkbare (machts)positie kan plaatsen. Dan loop je immers een risico dat ie weer in de fout gaat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:41 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens gelezen en ik snap niet goed wat jij hierover nou echt denkt. Misschien kan je uitleggen waarom je het met deze sporter OK vindt en met ene Benno L niet? Dan kan ik het vanuit een ander oogpunt bekijken en misschien ben ik het dan wel met je eens.
Ik vind het geval van Benno L in dermate extremer dat ik dat niet wenselijk vind. Heeft ook bewezen dat hij meerdere malen in de fout kan gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:38 schreef oblo het volgende:
[..]
Maar eerder was dit nog je argument:
[..]
Als Benno L in deze hypothetische situatie de meeste punten kan opleveren dan is dat toch genoeg?
Hij heeft maar een jaar gezeten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:45 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik geef nergens het slachtoffer de schuld. Ik vind dat zijn straf terecht is geweest. Maar de straf zit er nu op. Hij heeft een straf gekregen van 4 jaar, niet van zijn hele leven lang.
Want mensen met een veroordeling hebben geen kans op verbetering van hun leven maar moeten zich in de ellende storten? Ik denk dat er dan een grotere kans is op recidive, maar dat maakt niet uit dan? Het gaat alleen om vergelding ? Dat er een grotere kans is op meer slachtoffers neem je dan maar voor lief? Oké maat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:43 schreef sp3c het volgende:
Imo zou geen enkele sporter met een veroordeling voor wat dan naar de spelen moeten gaan
Dan maar een medaille minder hoor
En wat maakt deze volleybalkneus dan wel geschikt? Omdat hij zei "ik ben geen pedo"? Heb je in zijn hoofd gekeken?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik schat zo in dat je Benno L., die zijn misdrijven gepleegd heeft in de rol van zwemleraar, beter niet in een vergelijkbare (machts)positie kan plaatsen.
Want hij kan zijn leven niet gebeterd hebben? Hij heeft zijn straf uitgezeten, rehabilitatie is dan van groot belang. Hij heeft het nu weer op de rails, en zijn volleybal maat wil ook weer met hem samenwerken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hij heeft maar een jaar gezeten.
En het punt is dus niet dat hij zijn straf heeft uitgezeten, maar dat we geen veroordeelde pedofielen, hoe zielig ze zichzelf ook vinden, naar de Olympische spelen moeten sturen, met een Nederlandse vlag in de hand.
Hij was 19 hè? Maakt het niet goed, maar ook geen reden om hem voor de rest van zijn leven af te schrijven. Hij heeft verder geen enkele link met pedofilie.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
En wat maakt deze volleybalkneus dan wel geschikt? Omdat hij zei "ik ben geen pedo"? Heb je in zijn hoofd gekeken?
want dat is ook echt ongeveer wat er staat of niet maat?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:50 schreef Durmada het volgende:
[..]
Want mensen met een veroordeling hebben geen kans op verbetering van hun leven maar moeten zich in de ellende storten? Ik denk dat er dan een grotere kans is op recidive, maar dat maakt niet uit dan? Het gaat alleen om vergelding ? Dat er een grotere kans is op meer slachtoffers neem je dan maar voor lief? Oké maat.
Ja?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
want dat is ook echt ongeveer wat er staat of niet maat?
Gezien het hele voorval vrijwillig plaatsvond tussen een 12 jarige en een 19 jarige is dat echt zo'n ramp niet. En het leeftijdsverschil is wellicht randje, maar niet extreem. Niet alsof dat kind voor haar leven getraumatiseerd is nu. Het hele circus eromheen heeft waarschijnlijk meer trauma veroorzaakt dan vrijwillige seks met iemand die 7 jaar ouder is.quote:
Is dat echt zo of verzin je dit? En zijn er nog meer dingen waarvan jij vindt dat je er geen recht meer op hebt als je een straf hebt uitgezeten? Stemrecht afpakken, geen uitkering meer, lagere sociale credit score?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Noc nsf zou prima als voorwaarde kunnen hanteren dat je van onbesproken gedrag bent als je Nederland wilt vertegenwoordigen op een toernooi.
Viel wel mee inderdaad. Toen jij 19 was, vond je het ook heel normaal om meisjes van 10 te versieren en die een paar jaar later te verkrachten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hij was 19 hè? Maakt het niet goed, maar ook geen reden om hem voor de rest van zijn leven af te schrijven. Hij heeft verder geen enkele link met pedofilie.
neequote:
Als hij verfboer was geweest en een order had binnengeharkt voor het opnieuw verven van een clubgebouw van liefhebbers van klaverjassen, dan was er weinig aan de hand geweest.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Als hij verfboer was geweest en een order had binnengeharkt voor het opnieuw verven van een clubgebouw van liefhebbers van klaverjassen, dan was er weinig aan de hand geweest.
Maar..
Hij zit echter in een sportteam dat op dat sportveld als geheel Nederland wordt aangezien om te mogen presteren in een tak van sport binnen een internationaal zeer prestigieus evenement.
Het is alsof Nederland, als aan het evenement deelnemend land, ineens collectief pedofilie goed gaat praten.
Het is alsof de gekwalificeerde discuswerper, hordeloper, sprintrenner, marathonrenner, atletiekdeelnemer en al die andere voor Nederland uitkomende, voor de Olympische Zomerspelen 2024 gekwalificeerde topsporters ineens allemaal roepen 'ja, pedofiele keuren wij goed'.
Internationaal wordt dit gezien alsof de hoogste rechter in Nederland ineens alle pedofielen dossiers afstempelt als 'legitiem' en de papieren door de shredder haalt.
Want ja, een pedofiel mag meedoen aan dat hoogste prestigieuze sportevenement.
Nee, dit moet je niet willen.
Pedofilie en verkrachting goedpraten. Je moet er maar zin in hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:54 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gezien het hele voorval vrijwillig plaatsvond tussen een 12 jarige en een 19 jarige is dat echt zo'n ramp niet.
Nee. Is dat waar ik mijn leven op ingericht heb? Nee.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee
ga jij naar de spelen en zo nee is je leven daardoor heel ellendig?
Heeft dat meisje zelf zo verklaard in de rechtbank, als ik het goed begrijp. Ik mag daar net zo min aan twijfelen als jij dat mag.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Pedofilie en verkrachting goedpraten. Je moet er maar zin in hebben.
Dit was niet vrijwillig. Je bent echt niet fris als je denkt dat dat wel zo was.
dat kan toch ook gewoon?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nee. Is dat waar ik mijn leven op ingericht heb? Nee.
Hij is gestopt met school voor sport, kortom, sport is zijn leven. Ik heb gestudeerd en werk in een heel ander gebied dan hij. Mocht ik ooit veroordeeld worden, zou ik het erg waarderen als ik dan in datzelfde gebied weer iets kom vinden om mijn leven weer op orde te krijgen.
Nee, dat vond ik niet. Toen ik 19 was, deed ik wel dingen die ik nu niet snel meer zou doen. Je bent jong van geest, nog niet helemaal volgroeid. Hij is nu ouder en wijzer, maar kans op herstel verdient hij niet vind jij?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Viel wel mee inderdaad. Toen jij 19 was, vond je het ook heel normaal om meisjes van 10 te versieren en die een paar jaar later te verkrachten.
Ik vind dit overigens wel genoeg link met pedofilie.
Alsof jij er ook maar enigszins onderdeel van bent. Kom op zeg, jij hebt toch nul aandeel in elke medaille die Nederland eventueel pakt. Dan ben je wel een heel erge narcist hoor....quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat kan toch ook gewoon?
van mij mag hij iedere dag de hele dag beachvolleyballen ... heb alleen liever niet dat hij namens 'ons' naar de spelen gaat
das doelpalen schuivenquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:02 schreef Durmada het volgende:
[..]
Alsof jij er ook maar enigszins onderdeel van bent. Kom op zeg, jij hebt toch nul aandeel in elke medaille die Nederland eventueel pakt. Dan ben je wel een heel erge narcist hoor....
Ik vind het niet erg dat hij namens 'ons' naar de spelen gaat. En nu?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat kan toch ook gewoon?
van mij mag hij iedere dag de hele dag beachvolleyballen ... heb alleen liever niet dat hij namens 'ons' naar de spelen gaat
ik snap deze vraag niet zoquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat hij namens 'ons' naar de spelen gaat. En nu?
Ja, en?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit leeft alleen bij de dailymail. Een rioolkrant uit Engeland. Voor de rest hoor je er niemand over....
Nou daarom.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik snap deze vraag niet zo
hij gaat gewoon want jij en ik hebben er niets over te zeggen dus nu niets
Sorry hoor maar wat een diarree postquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:06 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja, en?
Als Kees en Klara na 60 jaar huwelijk uiteen worden getrokken door een verzorgingstehuis omdat zij door hun individueel afwijkende zorgvraag niet met zijn tweeën in één kamer kunnen, dan betreuren familie, vrienden, kennissen en bewoners van de oude buurt dit onheuglijke feit.
Het groepje jongeren dat elke zomerse week op het strand van Scheveningen onder het genot van een biertje en gitaarmuziek de zonsondergang prijzen hoor je er niet over omdat zij het niet weten.
Iets wel of niet weten maakt het nieuws niet onzichtbaar.
Het is alleen niet emotioneel tastbaar omdat zij onwetend zijn in het bestaan ervan.
ik zou het niet dicht gooienquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nou daarom.
Ik zou het topic dicht gooien. Er is geen relevantie in dit nieuws. Deze volleyballer gaat al jaren alle internationale toernooien langs.
Jij lijkt er nogal mee te zitten dat iemand namens 'ons' naar de spelen gaatquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik snap deze vraag niet zo
hij gaat gewoon want jij en ik hebben er niets over te zeggen dus nu niets
hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:09 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jij lijkt er nogal mee te zitten dat iemand namens 'ons' naar de spelen gaat
topshowquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan blijft hij open, want hey daar heb jij wel wat over te vertellen!
Het meisje was 10! toen hij begon met groomen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hij was 19 hè? Maakt het niet goed, maar ook geen reden om hem voor de rest van zijn leven af te schrijven. Hij heeft verder geen enkele link met pedofilie.
Ja het was ook hartstikke fout wat hij deed. En hij is gelukkig ook gestraft. Maar de Spelen staan daar verder los van?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Het meisje was 10! toen hij begon met groomen.
We hebben het hier niet over twee jonge tieners, maar over een kind en een jong volwassen mens.
Hij is bezig gegaan om een 10 jarig meisje te groomen, heeft daar 2 jaar lang veel moeite en tijd ingestoken.
Dit is geen grijs gebied, dit is echt fout.
Dat het kind dacht dat het ok was komt door grooming. Echt op geen enkel moment zoekt een jong volwassen mens een 10 jarige op om daar zoveel tijd en moeite in te steken zonder dat hij (of zij) verdomd goed weet dat het foute boel is.
Dit gaat niet om een meid die net geen 16 is en eruit zag als 16+. Dit was geen vergissing in het moment.
Dit was een kind waar hij heel erg bewust mee bezig is geweest om haar zover te krijgen.
nee dat lijkt me sterk, die zijn voor de verandering relatief neutraal tenzij je er vanalles bij zit te verzinnenquote:
Je straf uitgezeten hebben betekent dat je een normaal leven op moet kunnen bouwen. Dat betekent niet dat er helemaal geen consequenties meer mogen vloeien uit eerder gedrag.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Is dat echt zo of verzin je dit? En zijn er nog meer dingen waarvan jij vindt dat je er geen recht meer op hebt als je een straf hebt uitgezeten? Stemrecht afpakken, geen uitkering meer, lagere sociale credit score?
Is dat een feit of is dat een aanname op basis van jouw onderbuik? Het is namelijk prima mogelijk om een vriendschap op te bouwen met iemand die vele malen jonger is dan jij. Dat zoiets dan uiteindelijk uitmond in seksuele gevoelens van beide kanten (want allebei tieners, en bij allebei vliegen de hormonen in het rond op die leeftijden) kan net zo goed een natuurlijk gevolg zijn geweest. Hij hoeft dat helemaal niet gepland te hebben of moeite in te hebben gestoken. Het kan ook 'gewoon' gebeurt zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Hij is bezig gegaan om een 10 jarig meisje te groomen, heeft daar 2 jaar lang veel moeite en tijd ingestoken.
Hij representeert een heel land.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:14 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja het was ook hartstikke fout wat hij deed. En hij is gelukkig ook gestraft. Maar de Spelen staan daar verder los van?
Dat laatste verzin je er dus echt bij.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Je straf uitgezeten hebben betekent dat je een normaal leven op moet kunnen bouwen. Dat betekent niet dat er helemaal geen consequenties meer mogen vloeien uit eerder gedrag.
Bijvoorbeeld dat je je oorspronkelijke beroep van zwemleraar of kinderopvangmedewerker niet meer kan uitoefenen, of je land vertegenwoordigen op een toernooi.
Okay, dan pas ik mijn hypothetische situatie aan: stel nou Benno L is de beste darter van Nederland en hij komt uit voor Nederland als darter in het heren team. Zou jij daar op tegen zijn?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Wat dan nog overblijft is of er een risico is dat ie weer in de fout gaat, een risico dat er niet zou zijn als je hem thuis laat. Ik schat zo in dat je Benno L., die zijn misdrijven gepleegd heeft in de rol van zwemleraar, beter niet in een vergelijkbare (machts)positie kan plaatsen. Dan loop je immers een risico dat ie weer in de fout gaat.
Daar gaat het mij niet om. Als hij mijn zusje een klap in het gezicht had gegeven dan zou ik hem ook een vreselijke lul vinden, maar dan zou ik niet tegen zijn deelname zijn.quote:Ik snap echt wel dat je die kerel een vreselijke lul vindt, maar dat is op zich geen reden.
Nee jij zit vastgeroest in je eigen gedachtegang en daardoor niet in staat je open te stellen voor andermans' gade.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wat een diarree post
Als deel van een volleybalteam van volwassenen vormt hij geen aannemelijk risico tot herhaling. Wat bij Benno L wel het geval zou zijn als die weer zwemlessen gaat geven.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
En wat maakt deze volleybalkneus dan wel geschikt? Omdat hij zei "ik ben geen pedo"? Heb je in zijn hoofd gekeken?
Wat een zand bak.quote:
Okay, dan pas ik mijn hypothetische situatie aan: stel nou Benno L is de beste darter van Nederland en hij komt uit voor Nederland als darter in het heren team. Zou jij daar op tegen zijn?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als deel van een volleybalteam van volwassenen vormt hij geen aannemelijk risico tot herhaling. Wat bij Benno L wel het geval zou zijn als die weer zwemlessen gaat geven.
Korf-of basketballen ?quote:
primaquote:
Hij is ervoor veroordeeld. Lijkt me feitelijk genoeg. Waarom sta je zo de kant van de pedo te verdedigen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:15 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Is dat een feit of is dat een aanname op
Omdat hij Nederland vertegenwoordigt en niet zoals de Russen deelneemt onder de neutrale IOC-vlag.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:45 schreef Starhopper het volgende:
Als zelfs Russen mee mogen doen aan de OS.... Waarom iemand die zijn straf heeft uitgezeten niet?
Hij was 17 toen ze contact kregen met elkaar.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Het meisje was 10! toen hij begon met groomen.
We hebben het hier niet over twee jonge tieners, maar over een kind en een jong volwassen mens.
Dit is geen grijs gebied, dit is echt fout.
Dat het kind dacht dat het ok was komt door grooming. Echt op geen enkel moment zoekt een jong volwassen mens een 10 jarige op om daar zoveel tijd en moeite in te steken zonder dat hij (of zij) verdomd goed weet dat het foute boel is.
Dit gaat niet om een meid die net geen 16 is en eruit zag als 16+. Dit was geen vergissing in het moment.
Dit was een kind waar hij heel erg bewust mee bezig is geweest om haar zover te krijgen.
Als ik het goed begrijp was hij een tiener die met een andere tiener 3 keer het bed heeft gedeeld en was er sprake van een kalverliefde oid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hij is ervoor veroordeeld. Lijkt me feitelijk genoeg. Waarom sta je zo de kant van de pedo te verdedigen?
En zij tien.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij was 17 toen ze contact kregen met elkaar.
Nigga whut. Lees je in.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp was hij een tiener die met een andere tiener 3 keer het bed heeft gedeeld en was er sprake van een kalverliefde oid.
Het lijkt mij dan toch wat vergaand om te zeggen dat hij een pedofiel is.
Dat hij daarmee de wet heeft overtreden zal allemaal wel. Maar dit is toch totaal niet te vergelijken met mannen die ruim volwassen zijn en dan vervolgens kinderen seksueel misbruiken?
Vanaf wanneer is het dan wel pedofiel om een 10-12 jarige te groomen, alcohol toe te dienen en te neuken? Vanaf 19 zoals deze man, vanaf 21? Vanaf 25? Vanaf 30?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp was hij een tiener die met een andere tiener 3 keer het bed heeft gedeeld en was er sprake van een kalverliefde oid.
Dat hij daarmee de wet heeft overtreden zal allemaal wel. Maar dit is toch totaal niet te vergelijken met mannen die ruim volwassen zijn en dan vervolgens kinderen seksueel misbruiken?
Waarom zouden Russen niet mee mogen doen aan de OS volgens jou?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:45 schreef Starhopper het volgende:
Als zelfs Russen mee mogen doen aan de OS....
Ik vind 19 met 12 jarige ook niet oke. Alleen vind ik hem geen pedofiel. Was het woord groomen ook gebruikt tijdens de rechtszaak?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vanaf wanneer is het dan wel pedofiel om een 10-12 jarige te groomen, alcohol toe te dienen en te neuken? Vanaf 19 zoals deze man, vanaf 21? Vanaf 25? Vanaf 30?
Pedofilie is een stoornis waarbij een volwassen man zich aangetrokken voelt tot kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vanaf wanneer is het dan wel pedofiel om een 10-12 jarige te groomen, alcohol toe te dienen en te neuken? Vanaf 19 zoals deze man, vanaf 21? Vanaf 25? Vanaf 30?
Ditquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:53 schreef Saboo het volgende:
Ja. Beetje moeilijk.
Een goede kennis van mij kreeg op haar 12e een relatie kreeg met een 18-jarige en die zijn al meer dan 30 jaar gelukkig met elkaar en hebben een prachtig gezin.
Geen fan van, 12-jarige kunnen niet zo heel goed de emotionele consequenties van seks inschatten. Maar aan de andere kant, 19-jarige ook niet altijd. Op je 19e ben je zelf echt nog wel een kind, vooral jongens.
Als het allemaal consensueel was vind ik pedofilie en verkrachting allemaal wel behoorlijke krachttermen, ookal verdient het verre van een schoonheidsprijs.
Vind het eigenlijk moeilijk hier iets van te vinden.
Heb je hier een bron van? Want blijkbaar kan het allemaal niet zo traumatisch zijn geweest voor haar.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dar ze zelfmoordneigingen had en zichzelf verwondde na die tijd is ook irrelevant. Want hey, het kind stribbelde niet te hard tegen toen ze onder dwang na alcohol ja zei.
Walgelijke post. Echt enorm fucking ranzig.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:54 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gezien het hele voorval vrijwillig plaatsvond tussen een 12 jarige en een 19 jarige is dat echt zo'n ramp niet. En het leeftijdsverschil is wellicht randje, maar niet extreem. Niet alsof dat kind voor haar leven getraumatiseerd is nu. Het hele circus eromheen heeft waarschijnlijk meer trauma veroorzaakt dan vrijwillige seks met iemand die 7 jaar ouder is.
Normaal zou je zeggen dat die gozer beter had moeten weten, maar dat joch was ook 19. Wat weten 19 jarigen nou eigenlijk? Ja je bent voor de wet volwassen, maar hij was zelf ook nog een naïve tiener die iets stoms deed. Tis allemaal niet het einde van de wereld en zeker niet iets wat hem de rest van z'n leven zou moeten achtervolgen. Iedereen doet wel eens iets stoms.
Omdat ze de oorlog in Oekraïne steunen. En dan lekker met een neutrale vlag zwaaien op de OSquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zouden Russen niet mee mogen doen aan de OS volgens jou?
En toen je dit typte bedacht je je niet dat dit een enorme drogredenering is?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Is dat echt zo of verzin je dit? En zijn er nog meer dingen waarvan jij vindt dat je er geen recht meer op hebt als je een straf hebt uitgezeten? Stemrecht afpakken, geen uitkering meer, lagere sociale credit score?
Ik ken zelf een pedofiel dus ik vind het moeilijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:53 schreef Saboo het volgende:
Ja. Beetje moeilijk.
Een goede kennis van mij kreeg op haar 12e een relatie kreeg met een 18-jarige en die zijn al meer dan 30 jaar gelukkig met elkaar en hebben een prachtig gezin.
Geen fan van, 12-jarige kunnen niet zo heel goed de emotionele consequenties van seks inschatten. Maar aan de andere kant, 19-jarige ook niet altijd. Op je 19e ben je zelf echt nog wel een kind, vooral jongens.
Als het allemaal consensueel was vind ik pedofilie en verkrachting allemaal wel behoorlijke krachttermen, ookal verdient het verre van een schoonheidsprijs.
Vind het eigenlijk moeilijk hier iets van te vinden.
Dus als je 18 ben en met een 11 jarige bezig ben ?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pedofilie is een stoornis waarbij een volwassen man zich aangetrokken voelt tot kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken hebben.
Het was niet vrijwillig.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:55 schreef Gia het volgende:
Iemand van 19 die consensual seks heeft gehad met een meisje van 12 is in mijn ogen niet per se een pedofiel. Het zijn beide tieners. Meiden van 12 zijn seksueel gezien, vaak veel verder dan jongens van 16, bijvoorbeeld.
Ik keur het niet goed en hij had dit niet moeten doen, maar hij is er behoorlijk voor gestraft.
Ik zie hem echter niet als een pedofiel, tenzij hij nog steeds geilt op meisjes van een jaar of 11/12.
Zou ik inderdaad geen moeite mee hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:39 schreef oblo het volgende:
[..]
Okay, dan pas ik mijn hypothetische situatie aan: stel nou Benno L is de beste darter van Nederland en hij komt uit voor Nederland als darter in het heren team. Zou jij daar op tegen zijn?
Oke helder, bedankt voor je antwoordquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou ik inderdaad geen moeite mee hebben.
Vanmorgen ergens gelezen. Moet ik opzoeken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Want blijkbaar kan het allemaal niet zo traumatisch zijn geweest voor haar.
[..]
Walgelijke post. Echt enorm fucking ranzig.
Dat maakt het niet vrijwillig. Iemand vanaf tien jaar oud groomen en dan twee jaar later verkrachten. Zij kan daar niet objectief over oordelen, gelukkig kan een rechter dat wel.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik las net dat zij in de rechtbank verklaarde dat het met instemming was.
Maakt in de Engelse rechtbank trouwens niets uit. Seks met een minderjarige wordt altijd gezien als verkrachting en hij is dan ook veroordeeld voor het verkrachten van een minderjarige.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel als je wedstrijd in de Verenigde staten plaats vindt. Of Australie. Meer landen heb ik even niet op mijn vizier.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:53 schreef Sjemmert het volgende:
De vraag is meer of je een veroordeeld pedofiel wil laten uit komen voor je land.
Wettelijk gezien zijn er wss geen beperkingen
Koud kunstje om kinderen te laten instemmen met dingen die slecht voor ze zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Das nou net het probleem, he? Je vindt het walgelijk, je vindt het echt enorm fucking ranzig, maar dat blijft allemaal een onderbuik reactie op basis van de genoemde leeftijden. Wat er feitelijk is gebeurt, en hoe de betrokkenen zich daarbij voelden interesseert jou niet, je reageert enkel op jouw idee van jouw voorstelling van wat hier gebeurt moet zijn. Het meisje moet per definitie een weerloos slachtoffer zijn, en de jongen moet per definitie een gore berekenende vieze pedo zijn. Lekker makkelijk zolang je niet over enige nuance hoeft na te denken, maar zo werkt de realiteit niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:56 schreef probeer het volgende:
Walgelijke post. Echt enorm fucking ranzig.
Het meisje heeft later wel haar zelf verminkt en een overdosis gehad.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Das nou net het probleem, he? Je vindt het walgelijk, je vindt het echt enorm fucking ranzig, maar dat blijft allemaal een onderbuik reactie op basis van de genoemde leeftijden. Wat er feitelijk is gebeurt, en hoe de betrokkenen zich daarbij voelden interesseert jou niet, je reageert enkel op jouw idee van jouw voorstelling van wat hier gebeurt moet zijn. Het meisje moet per definitie een weerloos slachtoffer zijn, en de jongen moet per definitie een gore berekenende vieze pedo zijn. Lekker makkelijk zolang je niet over enige nuance hoeft na te denken, maar zo werkt de realiteit niet.
Mag ik je gedachtegang hierin een beetje verkennen? Ik ben nieuwsgierig. Waar kan ze precies niet objectief over oordelen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat maakt het niet vrijwillig. Iemand vanaf tien jaar oud groomen en dan twee jaar later verkrachten. Zij kan daar niet objectief over oordelen, gelukkig kan een rechter dat wel.
Leg je me nou al die woorden in de mond ja?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Das nou net het probleem, he? Je vindt het walgelijk, je vindt het echt enorm fucking ranzig, maar dat blijft allemaal een onderbuik reactie op basis van de genoemde leeftijden. Wat er feitelijk is gebeurt, en hoe de betrokkenen zich daarbij voelden interesseert jou niet, je reageert enkel op jouw idee van jouw voorstelling van wat hier gebeurt moet zijn. Het meisje moet per definitie een weerloos slachtoffer zijn, en de jongen moet per definitie een gore berekenende vieze pedo zijn. Lekker makkelijk zolang je niet over enige nuance hoeft na te denken, maar zo werkt de realiteit niet.
Blijkbaar is het volgens jou 'allemaal zo'n ramp niet'. Dus jij weet er wél het fijne van? Hoe dat meisje het allemaal ervaren heeft? Ze kan ook niet voor haar leven getraumatiseerd zijn volgens jou. Rare stelling, en dan druk ik me lichtjes uit. En als ze dan getraumatiseerd is, dan zal dat volgens jou wel door het hele circus (aka, het strafrechtelijk proces) komen.quote:Gezien het hele voorval vrijwillig plaatsvond tussen een 12 jarige en een 19 jarige is dat echt zo'n ramp niet. En het leeftijdsverschil is wellicht randje, maar niet extreem. Niet alsof dat kind voor haar leven getraumatiseerd is nu. Het hele circus eromheen heeft waarschijnlijk meer trauma veroorzaakt dan vrijwillige seks met iemand die 7 jaar ouder is.
Of vrouw.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pedofilie is een stoornis waarbij een volwassen man zich aangetrokken voelt tot kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken hebben.
Ik vind het nogal een verschil of dit een vent van 30, 40 of 50 is, of een tiener tussen de 17 en 19 jaar oud.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Koud kunstje om kinderen te laten instemmen met dingen die slecht voor ze zijn.
ik heb topsport gedaan maar ik weet niet helemaal waarom het per se op de man moetquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:10 schreef Durmada het volgende:
Ik heb nog 0 valide argumenten gelezen waarom hij niet naar de Spelen zou kunnen.
Het grootste euvel lijkt nog dat sp3c zich dan niet goed verantwoord voelt. Dan had hij zelf maar topsport moeten beoefenen.
Graag. Aangezien er hier een paar mensen rondlopen die vinden dat het voor haar allemaal wel meegevallen moet zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vanmorgen ergens gelezen. Moet ik opzoeken.
JAAAAAA ... We weten nu wel dat modereren heus heel zwaar is hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb topsport gedaan maar ik weet niet helemaal waarom het per se op de man moet
gedaan is verleden tijd he, modereren doe ik nog steedsquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:18 schreef probeer het volgende:
[..]
JAAAAAA ... We weten nu wel dat modereren heus heel zwaar is hoor.![]()
![]()
(Gaat ie weer met zijn calimero-gedram ....)
Hmm, als ik je recente mod geschiedenis zo bekijk ... weet je zeker dat je inmiddels niet op amateurniveau speelt ...?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
gedaan is verleden tijd he, modereren doe ik nog steeds
waar is Lord_V als je hem nodig hebt
Is die reactie heel gek als op je 12e je hele seksleven op straat komt te liggen, niet alleen voor ouders, maar ook voor familie, vrienden, rechercheurs die je niet kent, een rechtbank vol mensen die je allemaal niet kent, die daar allemaal wat van vinden, terwijl je van iedereen te horen krijgt dat je misbruikt, verkracht en gemanipuleerd bent? Stel je even voor hoe fucked up het voor een 12 jarige moet zijn als het meest intieme onderdeel van je leven, of dat nou vrijwillig was of niet, op die manier onder een vergrootglas komt te liggen. Dat hele proces is mentaal vele malen zwaarder dan vrijwillige seks met een jongen van 19, dus ik vind het nogal een statement om dan te zeggen dat vrijwillige seks wel een oorzaak voor depressie en suïcidaal zijn is, maar zo'n ingrijpende rechtzaak niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het meisje heeft later wel haar zelf verminkt en een overdosis gehad.
Jij vindt het toch vervelend dat iemand zijn sport uitoefent onder dezelfde vlag als de jouwe? Dat is toch niet op de man? Eerder een benoeming van de feiten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb topsport gedaan maar ik weet niet helemaal waarom het per se op de man moet
IJshockey is geen sport Hans.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind dat iemand met een veroordeling niet voor Nederland uit zou moeten komenquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:23 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jij vindt het toch vervelend dat iemand zijn sport uitoefent onder dezelfde vlag als de jouwe? Dat is toch niet op de man? Eerder een benoeming van de feiten.
ik speel nietquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Hmm, als ik je recente mod geschiedenis zo bekijk ... weet je zeker dat je inmiddels niet op amateurniveau speelt ...?
![]()
![]()
dat doet er nu ff niet toequote:
Wie maakt die statement? De enige die iets beweert over de mogelijke traumas van 'vrijwillige ontucht' (weer louter jouw woorden, de rest noemt het wat het is; verkrachting) versus de mogelijke trauma's van bijkomende ingrijpende rechtszaak (met een s), ben jij.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:22 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Is die reactie heel gek als op je 12e je hele seksleven op straat komt te liggen, niet alleen voor ouders, maar ook voor familie, vrienden, rechercheurs die je niet kent, een rechtbank vol mensen die je allemaal niet kent, die daar allemaal wat van vinden, terwijl je van iedereen te horen krijgt dat je misbruikt, verkracht en gemanipuleerd bent? Stel je even voor hoe fucked up het voor een 12 jarige moet zijn als het meest intieme onderdeel van je leven, of dat nou vrijwillig was of niet, op die manier onder een vergrootglas komt te liggen. Dat hele proces is mentaal vele malen zwaarder dan vrijwillige seks met een jongen van 19, dus ik vind het nogal een statement om dan te zeggen dat vrijwillige seks wel een oorzaak voor depressie en suïcidaal zijn is, maar zo'n ingrijpende rechtzaak niet.
Ik ben oprecht van mening dat de juridische nasleep bij dit soort gevallen van 'vrijwillige ontucht' meer schade toebrengt aan het zogenaamde slachtoffer dan de ontucht zelf. Iets wat waarschijnlijk ervaren werd als een positieve ervaring wordt door dat hele process compleet verdraaid naar iets verschrikkelijks en traumatiserend. Wat voor nut heeft dat in vredesnaam?
quote:Ik ben oprecht van mening dat de juridische nasleep bij dit soort gevallen van 'vrijwillige ontucht' meer schade toebrengt aan het zogenaamde slachtoffer dan de ontucht zelf.
Omdat 12 een kind betreft dus er helemaal geen sprake van consensuele seks kan zijn (ook al maakt zij die claim)?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef RamboDirk het volgende:
Het is soms inderdaad meer een soort 'aanklooien' ja, dat modereren van je.quote:
Je verafschuwd het feit dat ik met nuance naar een kwestie kijk waarvan jij vindt dat er geen nuance kan zijn. Ik ken de details net zo min als jij, maar ik negeer het belangrijkste detail in het verhaal ten minste niet om mijn eigen mening maar te valideren. Meisje heeft, in de rechtbank, verklaart dat alles vrijwillig was. Meer dan dat weten wij allebei niet, en toch is er maar 1 van ons die doet alsof dat niet relevant is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Leg je me nou al die woorden in de mond ja?
Nee, mijn afschuw ging louter over jouw opstelling.
[..]
Blijkbaar is het volgens jou 'allemaal zo'n ramp niet'. Dus jij weet er wél het fijne van? Hoe dat meisje het allemaal ervaren heeft? Ze kan ook niet voor haar leven getraumatiseerd zijn volgens jou. Rare stelling, en dan druk ik me lichtjes uit. En als ze dan getraumatiseerd is, dan zal dat volgens jou wel door het hele circus (aka, het strafrechtelijk proces) komen.
En dan ga je míj beschuldigen van vooringenomenheid? Op basis van woorden die ik niet eens getypt heb?
champions league aanklooienquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is soms inderdaad meer een soort 'aanklooien' ja, dat modereren van je.
We leven hier niet in Amerika. Volgens de Nederlandse wet kan iemand die expliciet zegt vrijwillig seks te hebben gehad niet verkracht zijn. Zelfs niet onder de nieuwe wet. Als je hier zo nodig een mening over wil hebben, gebruik dan op z'n minst de juiste termen. We hebben het hier over ontucht, niet over verkrachting.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:26 schreef probeer het volgende:
(weer louter jouw woorden, de rest noemt het wat het is; verkrachting)
En hoe zit dat in Engeland? Je weet wel ... waar het plaatsvond.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
We leven hier niet in Amerika. Volgens de Nederlandse wet kan iemand die expliciet zegt vrijwillig seks te hebben gehad niet verkracht zijn. Zelfs niet onder de nieuwe wet. Als je hier zo nodig een mening over wil hebben, gebruik dan op z'n minst de juiste termen. We hebben het hier over ontucht, niet over verkrachting.
https://www.omroepwest.nl(...)achting-minderjarigequote:Op woensdag 26 juni 2024 15:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vanmorgen ergens gelezen. Moet ik opzoeken.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)achting-minderjarige
Zal wel door de rechtszaak komen en niet door de gebeurtenissen zelf, aldus TigerXtrm.quote:Het meisje verklaarde tegenover de politie dat ze boos is op Van de V., maar dat ze ook nog gek op hem is. Ze is suïcidaal en emotioneel in de war.
We hebben het over een Engelse zaak in de Nederlandse taal. De juridische term 'statutory rape' vertaalt in het Nederlandse wetboek naar 'ontucht'. Leg de artikelen naast elkaar en je zal dezelfde beschrijving lezen. Dat het woordje 'rape' in hun wetboek gebruikt wordt wil niet zeggen dat je het vrij kan vertalen naar 'verkrachting', des te meer omdat er een praktisch en juridisch verschil zit tussen 'verkrachting' en 'ontucht', danwel 'rape' en 'statutory rape'.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:36 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe zit dat in Engeland? Je weet wel ... waar het plaatsvond.
Statutory rape.
We hebben het dus wel degelijk over verkrachting. Alleen jij niet blijkbaar.
En zij was 10! jaar. Dus zonder enige twijfel een kind.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij was 17 toen ze contact kregen met elkaar.
Nee joh, we dienen dit gewoon te bagatelliseren door het over twee hormonale tieners te hebben!quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:47 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
En zij was 10! jaar. Dus zonder enige twijfel een kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Ze is boos, maar ook nog gek op hem. Ze is emotioneel in de war. Dat klinkt bij mij als iemand die twee conflicterende gevoelens op een rij probeert te zetten, toch? Positieve herinnering over het contact en de seksuele ervaring aan de ene kant, negatieve herinnering door de nasleep en constant het slachtofferschap aangepraat krijgen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:43 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Zal wel door de rechtszaak komen en niet door de gebeurtenissen zelf, aldus TigerXtrm.
En niet iets waar ze blijvend trauma aan over kan houden, alweer aldus TigerXtrm.
Voor welk land moet jij dan uitkomen? Hij is nota bene Nederlands?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind dat iemand met een veroordeling niet voor Nederland uit zou moeten komen
vervelend heb ik niet in de mond genomen en of het wel of niet verantwoord is heb ik ook nergens gezegd dus ik vind wel dat je een beetje raar zit te doen hoor
moet hij per se voor een land uit komen dan?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:07 schreef Durmada het volgende:
[..]
Voor welk land moet jij dan uitkomen? Hij is nota bene Nederlands?
En hij een tiener. Als een 17 jarige met een 40+ volwassene gaat, ben jij de eerst die hier roept dat het brein van een 17 jarige nog niet volledig ontwikkeld is. Wat is het nou?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:47 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, maar zo werkt het het met de OS.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet hij per se voor een land uit komen dan?
Doet verkrachting van een tienjarige minder pijn als de dader nog jong is?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil of dit een vent van 30, 40 of 50 is, of een tiener tussen de 17 en 19 jaar oud.
wmb gaat hij dan ook niet hequote:Op woensdag 26 juni 2024 16:16 schreef Durmada het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, maar zo werkt het het met de OS.
Tijdje terug kwam uit dat hij weer zwemles aan kinderen gaf.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Benno L. mag ook geen zwemles meer geven.
Wat klopt er dan niet?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga het inleeswerk niet voor je doen. Je opmerking klopte niet.
Dus omdat jij wilt dat hij niet voor Nederland mag uitkomen, moet dat maar gebeuren. In hoeverre heb je er last van dat hij voor Nederland uit gaat komen? In hoeverre is dat schadelijker voor jou dan voor zijn teamgenoot die graag met hem op de Olympische Spelen wilt uitkomen omdat ze daar goed genoeg voor zijn? Ga je hier overheen komen denk je? Of denk je dat je je ongelofelijk aanstelt? Het laatste denk ik hè...quote:
Allemaal? En waar blijkt dat uit?quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ze de oorlog in Oekraïne steunen. En dan lekker met een neutrale vlag zwaaien op de OS
De omschrijving die ik je gaf is loepzuiver en wetenschappelijk correct.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus als je 18 ben en met een 11 jarige bezig ben ?
wat zijn dit nu voor domme vragen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:21 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dus omdat jij wilt dat hij niet voor Nederland mag uitkomen, moet dat maar gebeuren. In hoeverre heb je er last van dat hij voor Nederland uit gaat komen? In hoeverre is dat schadelijker voor jou dan voor zijn teamgenoot die graag met hem op de Olympische Spelen wilt uitkomen omdat ze daar goed genoeg voor zijn? Ga je hier overheen komen denk je? Of denk je dat je je ongelofelijk aanstelt? Het laatste denk ik hè...
En toch vind je het erg ? Zit jouw slipje niet wat te strak?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat zijn dit nu voor domme vragen?
ik heb er geen last van
het is niet schadelijk of schadelijker voor mij
ik ben er al overheen
ik stel me niet aan
zit je slipje niet wat te strak hier?
nee?quote:
In Nederland heet dat geen verkrachting, maar ontucht met een minderjarige.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:36 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe zit dat in Engeland? Je weet wel ... waar het plaatsvond.
Statutory rape.
We hebben het dus wel degelijk over verkrachting. Alleen jij niet blijkbaar.
doe niet zo raar aubquote:
Maar er is toch niemand die het wel ok vindt?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:47 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Die zullen dit toch al geweten hebben?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:44 schreef potjecreme het volgende:
Ben benieuwd of de bond hem toch nog gaat terugtrekken.
quote:Veroordeelde beachvolleyballer: ik heb gedaan wat ik heb gedaan, je mag oordelen
https://nos.nl/l/2240281quote:Over iets meer dan een week beginnen in Nederland de EK beachvolleybal. Dat toernooi wordt geopend door het Nederlandse koppel Steven van de Velde en Dirk Boehlé. Die loting heeft de organisatie flink in verlegenheid gebracht. Want de naam Steven van de Velde ligt nog steeds erg gevoelig. Dat heeft met zijn verleden te maken. Hij heeft namelijk een strafblad, vanwege een zedendelict.
The Telegraph is alleen geen tabloid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:54 schreef sp3c het volgende:
lijkt me wel
zolang het bij een Britse tabloid blijft zullen ze ook niet heel veel veranderen lijkt me
quote:Ophef in het buitenland over Nederlander op Olympische Spelen vanwege geruchtmakende veroordeling
https://sportnieuws.nl/ol(...)2024062613101783534/quote:Volgens De Telegraaf komt er later op woensdag nog een reactie vanuit de sportbonden.
Het is een pedo.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja dat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:15 schreef inslagenreuring het volgende:
"Hopes of representing your country now lie as a shattered dream"
Daar gaat u niet over, meneer de rechter.
Niet dat het veel uitmaakt in deze context, beide zijn ernstige zedenfeiten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In Nederland heet dat geen verkrachting, maar ontucht met een minderjarige.
Dat jij statutory rape onjuist vertaalt… tsja…
Als hij met een groep zestienjarigen had gerotzooid, was het qua leeftijdsverschil geen probleem geweest. De Nederlandse wet stelt trouwens pedofilie niet strafbaar. Zou ook onmogelijk te handhaven zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
Doet verkrachting van een tienjarige minder pijn als de dader nog jong is?
En als het een groep van 8 16 jarige jochies was, was dat dan helemaal ok, want bijna geen leeftijdsverschil?
Vanaf welke leeftijd ben je volgens jou dan een pedofiel? De wet is er vrij duidelijk over
Ja raar, kinderachtig zelfs, de vraag was waar leggen we de grensquote:
Je mond vol hebben van jij-bakken vind ik erg leuk in deze situatie.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja raar, kinderachtig zelfs, de vraag was waar leggen we de grens
Wmb bij elke veroordeling en oranje
Boeit me verder echt niet genoeg om daarover te gaan lopen jijbakken hoor dat mag je lekker tegen iemand anders doen als je het zo vreselijk vind allemaal
Ja dat is duidelijk maar ik heb er niet zo'n zin anquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:20 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je mond vol hebben van jij-bakken vind ik erg leuk in deze situatie.
Omdat je jezelf er niet meer op quasi nonchalante wijze weet uit te lullen ?quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk maar ik heb er niet zo'n zin an
Nee ik ben denk een beetje te oud geworden om te gaan zitten jijbakkenquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:23 schreef Durmada het volgende:
[..]
Omdat je jezelf er niet meer op quasi nonchalante wijze weet uit te lullen ?
Ja ach, dat gebeurt je erg dikwijls. Snap dat je daar niet op zit te wachten.
Rare manier om je er uit te praten, maar doe je ding. Het zal vast met een reden zijn dat je grootste prestatie een "middelmatige forummoderator" zijn is geworden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ik ben denk een beetje te oud geworden om te gaan zitten jijbakken
Vroeger vond ik dat wel aardig maar nu ... meh
Ow jeetjequote:Op woensdag 26 juni 2024 18:29 schreef Durmada het volgende:
[..]
Rare manier om je er uit te praten, maar doe je ding. Het zal vast met een reden zijn dat je grootste prestatie een "middelmatige forummoderator" zijn is geworden.
De wet spreekt niet van pedofielen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Het is een pedo.
Volgens de wet elk kind dat nog niet geslacht rijp vertoning ziet .
Kind was dus 10 jaar en hij 17 jaar.
Sorry maar toen ik 17 jaar was zat ik naar vrouwen te kijken met tieten zo groot als meloenen.
Niet naar een strijkplank met misschien plat geslaagde doperwtjes.
Sorry hoor .
Dat hij 2 jaar een praat en slap gelul heeft gedaan om dat kind op 12 jaar op zijn 19 jarige pik te zetten .
In Amerika zullen ze dit als proef setup noemen om later meer slachtoffers te maken.
Dat zijn simpel waardeloos straf van Nederland heeft uit gezegt.
Zie ik liever de Amerikaanse versie.
Namelijk melding plicht te voorkomen van toekomstige schade .
Ook als hij coach is vind ik niet dat dit verleden er nu meteen op wijst dat hij nu ongeschikt is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet dat het veel uitmaakt in deze context, beide zijn ernstige zedenfeiten.
Als deze man coach van een team zou zijn of in een andere machtsverhouding zou staan zou dat bijzonder problematisch zijn. Maar dat is niet het geval.
De realiteit is dat je op je twaalfde totaal de gevolgen van je acties niet kunt overzien en je hersenen nog verre van volgroeid zijn. Om over het lichaam maar te zwijgen. Op je 19e ligt dat al een heel stuk anders.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Twaalfjarigen kunnen geen vrijwillige seks hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:22 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Is die reactie heel gek als op je 12e je hele seksleven op straat komt te liggen, niet alleen voor ouders, maar ook voor familie, vrienden, rechercheurs die je niet kent, een rechtbank vol mensen die je allemaal niet kent, die daar allemaal wat van vinden, terwijl je van iedereen te horen krijgt dat je misbruikt, verkracht en gemanipuleerd bent? Stel je even voor hoe fucked up het voor een 12 jarige moet zijn als het meest intieme onderdeel van je leven, of dat nou vrijwillig was of niet, op die manier onder een vergrootglas komt te liggen. Dat hele proces is mentaal vele malen zwaarder dan vrijwillige seks met een jongen van 19, dus ik vind het nogal een statement om dan te zeggen dat vrijwillige seks wel een oorzaak voor depressie en suïcidaal zijn is, maar zo'n ingrijpende rechtzaak niet.
Ik ben oprecht van mening dat de juridische nasleep bij dit soort gevallen van 'vrijwillige ontucht' meer schade toebrengt aan het zogenaamde slachtoffer dan de ontucht zelf. Iets wat waarschijnlijk ervaren werd als een positieve ervaring wordt door dat hele process compleet verdraaid naar iets verschrikkelijks en traumatiserend. Wat voor nut heeft dat in vredesnaam?
Er is hier geen nuance.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je verafschuwd het feit dat ik met nuance naar een kwestie kijk waarvan jij vindt dat er geen nuance kan zijn. Ik ken de details net zo min als jij, maar ik negeer het belangrijkste detail in het verhaal ten minste niet om mijn eigen mening maar te valideren. Meisje heeft, in de rechtbank, verklaart dat alles vrijwillig was. Meer dan dat weten wij allebei niet, en toch is er maar 1 van ons die doet alsof dat niet relevant is.
Je seksueel aangetrokken voelen tot kinderen van 12 is inderdaad een prima kwalificatie voor zwemcoach.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook als hij coach is vind ik niet dat dit verleden er nu meteen op wijst dat hij nu ongeschikt is.
Had hij haar daadwerkelijk verkracht, dan had ik daar anders over gedacht.
Dan is het alsnog een misdaad.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:15 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Is dat een feit of is dat een aanname op basis van jouw onderbuik? Het is namelijk prima mogelijk om een vriendschap op te bouwen met iemand die vele malen jonger is dan jij. Dat zoiets dan uiteindelijk uitmond in seksuele gevoelens van beide kanten (want allebei tieners, en bij allebei vliegen de hormonen in het rond op die leeftijden) kan net zo goed een natuurlijk gevolg zijn geweest. Hij hoeft dat helemaal niet gepland te hebben of moeite in te hebben gestoken. Het kan ook 'gewoon' gebeurt zijn.
Ik wel. Kan kennelijk niet omgaan met machtsverhoudingenquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook als hij coach is vind ik niet dat dit verleden er nu meteen op wijst dat hij nu ongeschikt is.
Had hij haar daadwerkelijk verkracht, dan had ik daar anders over gedacht.
Ik blijf dit een interessant argument vinden. Zie hem hier ook vaker voorbij komen maar nog steeds geen antwoord op de vraag; welke gevolgen moeten er precies overzien worden?quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De realiteit is dat je op je twaalfde totaal de gevolgen van je acties niet kunt overzien
Kunnen ze prima hoor. Er is nergens een wet die een 12 jarige verbied om seks te hebben. Ook niet met een volwassen vent van 30. Die vrijheid hebben ze, zonder enige consequentie. Het is enkel voor volwassenen van 18+ verboden om seks te hebben met iemand jonger dan 16.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Twaalfjarigen kunnen geen vrijwillige seks hebben.
Toch gebeurt het vaker dan je denkt, en loopt dat in heel veel gevallen die het nieuws en de rechtbank niet halen gewoon prima af. Of het verstandig is, is natuurlijk een andere discussie. Maar wees er gerust op dat er genoeg 12 jarigen zijn die seksueel actief zijn. Kun je van vinden wat je wil, maar ze doen het toch wel. En daar komt echt niet altijd grooming van een volwassene bij kijken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is hier geen nuance.
Twaalfjarigen hebben niet 'vrijwillig' seks met een volwassene. Iedereen met een beetje basiskennis van het menselijk brein weet dat, en weet daarom ook waarom dit soort misdaden (want dat zijn het) tot de meest weerzinwekkende van allemaal horen.
Dat wanneer je hersenen wel volgroeid zijn en je verbanden kunt leggen het besef komt dat je seksualiteit en je identiteit misbruikt is door een ouder persoon die beter zou moeten weten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:53 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik blijf dit een interessant argument vinden. Zie hem hier ook vaker voorbij komen maar nog steeds geen antwoord op de vraag; welke gevolgen moeten er precies overzien worden?
[..]
Kunnen ze prima hoor. Er is nergens een wet die een 12 jarige verbied om seks te hebben. Ook niet met een volwassen vent van 30. Die vrijheid hebben ze, zonder enige consequentie. Het is enkel voor volwassenen van 18+ verboden om seks te hebben met iemand jonger dan 16.
[..]
Toch gebeurt het vaker dan je denkt, en loopt dat in heel veel gevallen die het nieuws en de rechtbank niet halen gewoon prima af. Of het verstandig is, is natuurlijk een andere discussie. Maar wees er gerust op dat er genoeg 12 jarigen zijn die seksueel actief zijn. Kun je van vinden wat je wil, maar ze doen het toch wel. En daar komt echt niet altijd grooming van een volwassene bij kijken.
Niet zo verheven doen. Je uitleg is namelijk hetzelfde antwoord wat iedereen altijd geeft en gaat er per definitie vanuit dat er altijd misbruik of manipulatie in het spel is, wat gewoon lang niet altijd zo is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat wanneer je hersenen wel volgroeid zijn en je verbanden kunt leggen het besef komt dat je seksualiteit en je identiteit misbruikt is door een ouder persoon die beter zou moeten weten.
Dat dit uberhaupt uitgelegd moet worden is al bijzonder treurig.
Een 'mogelijk fijne herinnering'.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Niet zo verheven doen. Je uitleg is namelijk hetzelfde antwoord wat iedereen altijd geeft en gaat er per definitie vanuit dat er altijd misbruik of manipulatie in het spel is, wat gewoon lang niet altijd zo is.
Dit soort situaties zijn bijna nooit zo zwart-wit als velen willen denken, en de reden dat ik er enigszins tegen ageer is omdat je de zogenaamde slachtoffers er totaal niet mee helpt door ze op voorhand in het slachtofferhokje te plaatsen. Ja het is illegaal, en je kan het moreel verwerpelijk vinden, en overtreders zouden beter moeten weten, en zouden een gepaste straf moeten krijgen want het is en blijft een overtreding van de wet. Maar je helpt het kind in kwestie er niet mee door een mogelijk hele fijne herinnering met iemand die ze op dat moment vertrouwde compleet de grond in te trappen door haar aan te praten dat ze misbruikt, gemanipuleerd en verkracht is.
kinderen ontwikkelen zich niet op leeftijd, maar biologisch, en dat gaat bij de een veel sneller dan bij de ander.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:18 schreef Kreator het volgende:
Wel bijzonder dat de meerderheid hier vindt dat straf uitgezeten = 100% alles mag weer.
Het zal jouw kind maar zijn geweest. Kijken of we dan nog steeds zo zwartwit oordelen.
Moreel gezien is deelname gewoon verwerpelijk.
En als zij daar anders over denkt?quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een 'mogelijk fijne herinnering'.
Kind is twaalf. Ze is misbruikt en ze is slachtoffer. Punt.
Irrelevant; menselijke hersenen hebben namelijk een zeer evenredig groeipatroon; pas rond de 25 is er sprake van een volgroeid brein.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:39 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
kinderen ontwikkelen zich niet op leeftijd, maar biologisch, en dat gaat bij de een veel sneller dan bij de ander.
Toen ik 17 was (laatbloeier) ging ik vooral zoenen met meisjes van 13 a 14 want die zaten meestal in ongeveer dezelfde fase als ik, zowel lichamelijk als geestelijk . Dus dat zou zich ook vertalen naar een 19 jarige met een 15 jarige. ik vind dat echt belachelijk om dat bij voorbaat af te keuren. (NB 12 is wel een ander verhaal) maar 19 met 15 mag dus ook niet? idioot.
Nu ging ik op kamers wonen op mijn 18de en dan ga je naar een heel andere omgeving met meer leeftijdsgenoten , dus mijn eerste seksuele ervaring was uiteindelijk met iemand van 20 denk ik, maar dat had dus ook anders kunnen uitpakken. En dat was voor mijn gevoel ook heel natuurlijk geweest
Op haar twaalfde? Of tiende?quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En als zij daar anders over denkt?
Het brein is erg complex, en nu weet ik er niet het fijne van, ik kan me indenken dat zoiets dat zodanig verweven is met de evolutie van een soort (seks) nou niet bepaald elke finesse van een volgroeid brein nodig heeft om te functioneren.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irrelevant; menselijke hersenen hebben namelijk een zeer evenredig groeipatroon; pas rond de 25 is er sprake van een volgroeid brein.
En dan nog staat een 19-jarige mijlen van een 12-jarige vandaan qua cognitieve vermogens.
Op haar 12e.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ze is boos, maar ook nog gek op hem. Ze is emotioneel in de war. Dat klinkt bij mij als iemand die twee conflicterende gevoelens op een rij probeert te zetten, toch? Positieve herinnering over het contact en de seksuele ervaring aan de ene kant, negatieve herinnering door de nasleep en constant het slachtofferschap aangepraat krijgen.
Maar prima, wat jij wil. Even los van de seksuele ervaring zelf, kunnen we het er in ieder geval over eens zijn dat zo'n heel onderzoek/rechtzaak/aanpraten van slachtofferschap een zeer negatieve impact heeft op een jong meisje van 12? Of gaan we nou ook doen alsof dit op de één of andere manier een bevrijdende en positieve bijdrage aan haar gemoedstoestand levert?
En als 19-jarige ben je dan al wel zover om te beseffen dat een kind van 12 nooit, maar dan ook nooit de capaciteiten heeft om de gevolgen van haar acties te overzien.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Het brein is erg complex, en nu weet ik er niet het fijne van, ik kan me indenken dat zoiets dat zodanig verweven is met de evolutie van een soort (seks) nou niet bepaald elke finesse van een volgroeid brein nodig heeft om te functioneren.
Het is meer iets dat onder invloed van hormonen 'aan slaat' als het lichaam signalen afgeeft dat het daar klaar voor is (wederom die hormonen)
ja, jonge tieners worden ook geil,
Niemand beweert dat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En als 19-jarige ben je dan al wel zover om te beseffen dat een kind van 12 nooit, maar dan ook nooit de capaciteiten heeft om de gevolgen van haar acties te overzien.
19 en 12...
Dat daar uberhaupt over gediscussieerd wordt...
nogmaals, leeftijd is minder relevant dan lichamelijke ontwikkeling en hormoonspiegels.quote:
Vreemd, want anderen beweren dan weer wel dat een meisje van 12 de rijpheid heeft om 'fijne ervaringen' op te doen met een 19-jarige.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand beweert dat.
Wat sommige wel vinden is dat je op 19 jarige leeftijd ook niet de rijpheid hebt van een 40 jarige. De rechter heeft bij haar oordeel ook zijn leeftijd meegenomen.
Ik lees meer dat 12 jarigen seks kunnen hebben. Dat hoeft niet met 19 jarigen te zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, want anderen beweren dan weer wel dat een meisje van 12 de rijpheid heeft om 'fijne ervaringen' op te doen met een 19-jarige.
https://www.ad.nl/andere-(...)weede-kans~a7868cf5/quote:Bond: Steven van de Velde verdient tweede kans
Als Steven van de Velde wil terugkeren in het beachvolleybal, staat de Nederlandse Volleybal Bond (Nevobo) open voor een gesprek met de ex-gedetineerde.
Waarom denk je precies dat ik hier zo'n sterke mening over heb?quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien wat gesprekken voeren met mensen die op jonge leeftijd dergelijke 'mogelijke prettige herinneringen' aan den lijve hebben mogen ondervinden.
Ja, het aantal professionals (en ervaringsdeskundigen) dat met jouw denkbeelden rondloopt is inderdaad schier eindeloos. Massa's vakliteratuur van ook.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Waarom denk je precies dat ik hier zo'n sterke mening over heb?
Ik kan je vertellen dat ik, in ieder geval vanuit een psychologisch standpunt, nog nooit een professional gesproken heb hierover die het een goed idee vond om een slachtoffer van ontucht een trauma aan te praten. En ik kan je garanderen dat professionals die te maken hebben met dit soort 'grijs gebied' gevallen er zeker niet met gestrekt been in gaan zoals jij hier doet, maar liever kiezen voor een voorzichtige aanpak. Maar goed, dat is natuurlijk extreem situatie afhankelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, het aantal professionals (en ervaringsdeskundigen) dat met jouw denkbeelden rondloopt is inderdaad schier eindeloos. Massa's vakliteratuur van ook.
je negeert alle argumenten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gewoon maar een vraag aan degenen die dit allemaal een beetje bagatelliseren:
Als jouw dochter (of zoon) van 12 thuiskomt met het verhaal dat ze het 'erg fijn' heeft gehad, seksueel, met een 19-jarige vent (of dame)...
... Nog steeds alle begrip?
Wees blij dat je kind zich veilig genoeg voelt om het je te vertellen. In dit geval ging het balletje rollen omdat ze bij een kliniek een morning after pil ging halen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
je negeert alle argumenten.
Het hangt dus af VAN DE FUCKING PERSOON!!!!!!
Als mijn 12 jarige dochter duidelijk nog nauwelijk in de puberteit zit en zich vooral bezig houdt met het lezen van 14 delen 'Dagboek van een muts' , dan zou ik net zo boos worden als jij hier.
Maar als mijn 12 jarige dochter al op haar 9de secundaire geslachtskenmerken vertoonde en zich al 3 jaar met posters van Johnny Depp en Tom Cruise omringd (sorry ik weet de moderne versies niet) en elke zomervakantie vriendjes heeft, zou ik het minder erg vinden. Ik denk dat ik dan nog steeds liever zou hebben dat ze nog een paar jaar gewacht had, maar ik zou haar niet meteen opsluiten en de sleutel weggooien. Ik zou er ook vanuit gaan dat ze het veilig gedaan had, want dat zouden we haar geleerd hebben.
Het hangt niet af van de 'fucking persoon', het hangt af van de ontwikkelingsfase van het brein.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Als mijn 12 jarige dochter duidelijk nog nauwelijk in de puberteit zit en zich vooral bezig houdt met het lezen van 14 delen 'Dagboek van een muts' , dan zou ik net zo boos worden als jij hier.
Maar als mijn 12 jarige dochter al op haar 9de secundaire geslachtskenmerken vertoonde en zich al 3 jaar met posters van Johnny Depp en Tom Cruise omringd (sorry ik weet de moderne versies niet) en elke zomervakantie vriendjes heeft, zou ik het minder erg vinden. Ik denk dat ik dan nog steeds liever zou hebben dat ze nog een paar jaar gewacht had, maar ik zou haar niet meteen opsluiten en de sleutel weggooien. Ik zou er ook vanuit gaan dat ze het veilig gedaan had, want dat zouden we haar geleerd hebben.
De voorzichtige aanpak...quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:25 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik, in ieder geval vanuit een psychologisch standpunt, nog nooit een professional gesproken heb hierover die het een goed idee vond om een slachtoffer van ontucht een trauma aan te praten. En ik kan je garanderen dat professionals die te maken hebben met dit soort 'grijs gebied' gevallen er zeker niet met gestrekt been in gaan zoals jij hier doet, maar liever kiezen voor een voorzichtige aanpak. Maar goed, dat is natuurlijk extreem situatie afhankelijk.
Wat zeg je dan. Je liegt!!! Het was geen prettige ervaring!!!quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De voorzichtige aanpak...
"Het was mogelijk een prettige ervaring".
Geen enkele pedagoog, psycholoog of hersenwetenschapper zou zo'n stelling poneren.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat zeg je dan. Je liegt!!! Het was geen prettige ervaring!!!
Dan hoop ik dat die persoon wel vrijwillig fuckt, want weinig mensen hebben daar een prettige herinnering aan, zeker als je zelf nog niet klaar bent met ontdekken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:30 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk heb jij nog nooit iets te maken gehad met een psycholoog dan, want het is niet hun werk om iemand te overtuigen van hun ongelijk of om iemand 'de waarheid' te laten zien. Zeker niet bij een 12 jarige die al dan niet slachtoffer is van seksueel misbruik. Als een 12 jarige bij een psycholoog komt met het verhaal dat zij fijne herinneringen heeft aan een seksuele relatie met een oudere partner dan is het laatste wat die psycholoog doet daar vol tegenin gaan. Dat wil niet zeggen dat het wordt goedgekeurd of aangemoedigd, maar er wordt hooguit de kans gegeven om, met alle relevante informatie, het slachtoffer zelf tot een conclusie te laten komen. En als die conclusie is dat ze er fijne herinneringen aan heeft dan is dat zo. En zo niet, dan kan er gewerkt worden aan verwerking en dergelijke. Maar dat wordt nooit afgedwongen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De voorzichtige aanpak...
"Het was mogelijk een prettige ervaring".
Geen enkele pedagoog, psycholoog of hersenwetenschapper zou zo'n stelling poneren.
Een psycholoog die een 12-jarige tot haar 'eigen conclusies' laat komen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk heb jij nog nooit iets te maken gehad met een psycholoog dan, want het is niet hun werk om iemand te overtuigen van hun ongelijk of om iemand 'de waarheid' te laten zien. Zeker niet bij een 12 jarige die al dan niet slachtoffer is van seksueel misbruik. Als een 12 jarige bij een psycholoog komt met het verhaal dat zij fijne herinneringen heeft aan een seksuele relatie met een oudere partner dan is het laatste wat die psycholoog doet daar vol tegenin gaan. Dat wil niet zeggen dat het wordt goedgekeurd of aangemoedigd, maar er wordt hooguit de kans gegeven om, met alle relevante informatie, het slachtoffer zelf tot een conclusie te laten komen. En als die conclusie is dat ze er fijne herinneringen aan heeft dan is dat zo. En zo niet, dan kan er gewerkt worden aan verwerking en dergelijke. Maar dat wordt nooit afgedwongen.
Eerste gedeelte mee eens.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De realiteit is dat je op je twaalfde totaal de gevolgen van je acties niet kunt overzien en je hersenen nog verre van volgroeid zijn. Om over het lichaam maar te zwijgen. Op je 19e ligt dat al een heel stuk anders.
En dat maakt dit inderdaad ranzig, en het meisje een slachtoffer, per definitie.
Dat waren dan ook niet mijn woorden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:50 schreef Saboo het volgende:
[..]
Eerste gedeelte mee eens.
Je laatste zin niet. Toen ik 12 was broeide er in mijn vriendinnengroepjes van alles, en dat was niet met 12-jarige jongetjes. Dat heeft echt niet geleid tot alleen maar zware trauma's, sterker nog... Ik ken iemand die getrouwd is met haar toen meerderjarige vriendje. En ja, dat is (voor het oog iig) een evenwichtige relatie en nu een perfect-picture gezinnetje.
Mogen we er ontzettend kritisch op zijn? Absoluut. Kalverliefde is een emotioneel slagveld, en als 12-jarige ben je onwijs kwetsbaar. Dus prima dat daar straffen tegenover staan. Op je 19e zou je dat risico (enigszins) in moeten kunnen schatten. Maar bij brute verkrachting en pedofilie heb ik zelf een ander beeld.
Bovendien denk ik ook dat we moeten oppassen met mensen post-hoc trauma's en slachtofferschap aan te praten. De GGZ heeft het al zo druk. En echt. Niet iedereen die ooit seks heeft gehad op zijn 12e heeft iets vreselijks moeten doorstaan (ps. als iemand het zelf wel zo ervaren heeft is dat altijd legitiem, dus persoonlijke gevoelens wil ik niet baggataliseren).
Ik vind het in dit licht ook altijd zo wonderlijk dat Hazed Sr. nooit gecanceld is, en dat we nu 1 of andere random volleyballer waar we nog nooit van hebben gehoord met fakkels en sikkels achterna zitten.
Psychologen kunnen niet echt wat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een psycholoog die een 12-jarige tot haar 'eigen conclusies' laat komen.
Maar natuurlijk.
12-jarigen nog minder.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Psychologen kunnen niet echt wat.
Waar kan ik lezen dat het meisje hier nog altijd de gevolgen van draagt. 12 is voor veel dingen te jong. Je kan de gevolgen niet overzien. Daarom zijn er restricties ten aanzien van alcohol, roken, seks en gokken. Maar als een twaalf jarige handelt in strijd met die restricties wil dat niet zeggen dat zij daar haar leven lang last van houdt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als jij niet snapt dat het anders is als dat eenmalig is wanneer je zelf tiener bent of dat je dat vaker hebt ook als je ruim volwassen bent, dan ligt dat echt aan jou.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Je seksueel aangetrokken voelen tot kinderen van 12 is inderdaad een prima kwalificatie voor zwemcoach.
Stelletje clowns in dit topic.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wel. Kan kennelijk niet omgaan met machtsverhoudingen
Ik zie weinig mensen hier die er begrip voor hebben. Iedereen noemt de straf gepast, maar dat is het ook. Hij is gestraft en heeft zijn leven weer opgebouwd. Alles op de rails. Hij is topsporter, had ook succesvol ondernemer kunnen zijn die in alle bladen stond, mag dat wel?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gewoon maar een vraag aan degenen die dit allemaal een beetje bagatelliseren:
Als jouw dochter (of zoon) van 12 thuiskomt met het verhaal dat ze het 'erg fijn' heeft gehad, seksueel, met een 19-jarige vent (of dame)...
... Nog steeds alle begrip?
De vraag omdraaien maakt het geen goed argument, het gaat er hier juist om wat niet mag, als het aan mij ligt en dat is Nederland vertegenwoordigen op de olympische spelen als veroordeelde verkrachter.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:28 schreef alopio het volgende:
Maar goed, wat mag hij dan wel? Een succesvol bedrijf hebben is dan ook fout? Het lijkt hier alleen maar om vergelding te gaan. Ik zie vergelijkingen met Benno L wat nergens op slaat. Het is geen Dutroux. Wij kennen uberhaupt het rapport niet van de rechtbank, hoe was hij als 19 jarige.
Ja het is fout. Jij straf was terecht. Maar uitgezeten, duidelijk leven op de rails nu met een gezin en sport. Het is geen figuur wat 8 jarige opsluit en verkracht.
Een kind van 12 kan geen consent geven.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef RamboDirk het volgende:
Hoe graag sommige users in dit topic dat ook lijken te willen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:31 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Een kind van 12 kan geen consent geven.
zou gewoon moeten kunnenquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij ook de belangrijkste vraag. In mijn ogen: straf uitzitten -> nieuwe kans. Tot een bepaalde grens uiteraard, ik kan me voorstellen dat je een veroordeelde pedo leraar niet weer in een klaslokaal neerzet.
Nuanceert een hoop. Intensieve begeleiding, nul kans op herhaling en geen clinics geven aan minderjarige meisjes.quote:Op donderdag 27 juni 2024 05:25 schreef superniger het volgende:
AD heeft ook een stukje getikt
https://www.ad.nl/olympis(...)mijn-leven~a3e87e2f/
Nee hoor. Het staat helemaal niet ter discussie. Alleen zijn er aardig wat fokkers die gelet op alle omstandigheden van het geval hij nu een tweede kans verdient.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe graag sommige users in dit topic dat ook lijken te willen.
Jij leest alleen maar wat je wil lezen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het staat helemaal niet ter discussie. Alleen zijn er aardig wat fokkers die gelet op alle omstandigheden van het geval hij nu een tweede kans verdient.
Dan kunnen we flink wat deelnemers eruit gooien voor alle landen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:43 schreef sp3c het volgende:
Imo zou geen enkele sporter met een veroordeling voor wat dan naar de spelen moeten gaan
Dan maar een medaille minder hoor
Dar leek mij ook, maar ik vind er maar één en dat is Van der Velde.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan kunnen we flink wat deelnemers eruit gooien voor alle landen.
Niet echt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jij leest alleen maar wat je wil lezen.
Waarom mag dat niet? Van wie niet? En wat “mag” dan wel? Zodra iemand bekend wordt met iets (topsport, zakelijk) moet ie daar mee stoppen? Iemand mag alleen in een fabriek werken ver weggestopt? Dit is zijn werk. Hij is terecht veroordeeld, straf gehad. Klaar.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
De vraag omdraaien maakt het geen goed argument, het gaat er hier juist om wat niet mag, als het aan mij ligt en dat is Nederland vertegenwoordigen op de olympische spelen als veroordeelde verkrachter.
kan, weet ik eigenlijk niet dit is het enige voorbeeld dat ik ken maar als dat zo is dan heb je dat er in 1 of 2 seizoenen uitgefilterd natuurlijk, blijft topsportquote:Op donderdag 27 juni 2024 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan kunnen we flink wat deelnemers eruit gooien voor alle landen.
Doe maar niet. Er is al een suggestie van TS dat een mede-user wel zelf een pedofiel lijkt te zijn weggehaald.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
dan kun je vast zo 3 fokkers opnoemen die dit vinden.
Ik denk dat wel duidelijk is voor de goede lezer wat hier aan de hand is. En dat is dat sommigen de genuanceerde meningen over dit misdrijf proberen weg te zetten als goedpraterij, want dan ben je een 'pedofiel' aan het verdedigen en per definitie fout. Waardoor er geen argumenten meer nodig zijn. En dat is handig, want die hebben ze niet echt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:20 schreef recursief het volgende:
[..]
Doe maar niet. Er is al een suggestie van TS dat een mede-user wel zelf een pedofiel lijkt te zijn weggehaald.
Was dit door de rechter opgelegd?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je mag voor Nederland uitkomen als je aan de vereisten voldoet om voor Nederland uit te komen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga bij jou nergens op in, omdat je weigert te lezen. Lees dit topic. Er zijn er genoeg.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet echt.
Jij gaat nergens normaal op in. Je gedraagt je als iemand die meent 100% gelijk te hebben en die iedereen met een andere mening snel wil wegjagen.
Maar goed, als jij meent dat er echt velen zijn die menen dat deze 12 jarige consent kon geven en er dus niets mis was met het handelen van Steven indertijd, dan kun je vast zo 3 fokkers opnoemen die dit vinden.
Je begrijpt dat er mensen zijn die het hier gewoon niet mee eens zijn? Dat we misschien wat regels moeten gaan aanpassen? Hoe ingewikkeld is het.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:36 schreef timmmmm het volgende:
Je mag voor Nederland uitkomen als je aan de vereisten voldoet om voor Nederland uit te komen.
Hij is gekwalificeerd dus hij mag voor Nederland uitkomen. Hoe ingewikkeld is het?
Ik heb alles netjes gelezen. Ik zie ze niet. Aan jou om jouw beweringen aan te tonen. Want het is wel erg slappe hap om te zeggen dat een ander niet goed leest en je daarom niet jouw stellingen hoeft toe te lichten.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ga bij jou nergens op in, omdat je weigert te lezen. Lees dit topic. Er zijn er genoeg.
En waarom niet?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
'Intensieve begeleiding', 'specialistische inschatting', 'herhaling nihil'....quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:37 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nuanceert een hoop. Intensieve begeleiding, nul kans op herhaling en geen clinics geven aan minderjarige meisjes.
Prima zo, laat hem lekker zijn ding doen.
Dan kan je dat alsnog niet met terugwerkende kracht voor deze uitgegeven kwalificatie doen, dat zou zeer onrechtvaardig zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je begrijpt dat er mensen zijn die het hier gewoon niet mee eens zijn? Dat we misschien wat regels moeten gaan aanpassen? Hoe ingewikkeld is het.
Hier heb je er 3, uit de eerste posts.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb alles netjes gelezen. Ik zie ze niet. Aan jou om jouw beweringen aan te tonen. Want het is wel erg slappe hap om te zeggen dat een ander niet goed leest en je daarom niet jouw stellingen hoeft toe te lichten.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:35 schreef Durmada het volgende:
Dit is iemand die consensueel seks heeft gehad met een meisje van 12.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:55 schreef Gia het volgende:
Iemand van 19 die consensual seks heeft gehad met een meisje van 12 is in mijn ogen niet per se een pedofiel. Het zijn beide tieners.
Dat is toch gewoon een feitelijke vaststelling? Ze is niet gedwongen. In die zin is het dus consensueel. Juridisch kon ze echter geen consent geven.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hier heb je er 3, uit de eerste posts.
[..]
[..]
[..]
Ik wist dat je dit ging zeggen. Daarom zeg ik dat je niet kunt lezen. Je bent eigenlijk gewoon een klein kind dat hier loopt te roeptoeteren.quote:
Eh, ik zeg daar absoluut niet dat het okay is om als 19-jarige seks te hebben met een 12-jarige. Dat is het namelijk niet. Ik zeg alleen dat dat nog niet per se wil zeggen dat die gast een pedofiel is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hier heb je er 3, uit de eerste posts.
[..]
[..]
[..]
Als je niet zo selectief quote (over klein kind gesproken…), dan had je misschien gelezen dat ik dat schreef met de precieze vaststelling dat dit een juridische werkelijkheid is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wist dat je dit ging zeggen. Daarom zeg ik dat je niet kunt lezen. Je bent eigenlijk gewoon een klein kind dat hier loopt te roeptoeteren.
Een kind van 12 kan geen toestemming geven.
Jij kan niet lezen. Een kind van 12 kan wel toestemming geven. De toestemming is alleen niet rechtsgeldig. De wet gaat boven de toestemming van dat meisje. En de wet zegt dat het niet okay is en dat die jongen van 19 fout bezig is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wist dat je dit ging zeggen. Daarom zeg ik dat je niet kunt lezen. Je bent eigenlijk gewoon een klein kind dat hier loopt te roeptoeteren.
Een kind van 12 kan geen toestemming geven.
Hij heeft selectief gequote, want in de originele post geef je dat al aan.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, ik zeg daar absoluut niet dat het okay is om als 19-jarige seks te hebben met een 12-jarige. Dat is het namelijk niet. Ik zeg alleen dat dat nog niet per se wil zeggen dat die gast een pedofiel is.
Als hij nu nog steeds op meisjes van 10 - 12 jaar valt, dan is hij een pedofiel.
Dat is helemaal niet zo eenduidig en gelukkig maar. Overigens is dat ook wel vele malen ingrijpender dan seks hebben. Dus laten we maar geen appels met peren vergelijken, zeker nu deze peer verdomd giftig kan zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:20 schreef potjecreme het volgende:
Maar 12 jarigen mogen wel aangeven als ze in het verkeerde lichaam zijn geboren en starten met hormonale behandelingen.
Is ook zo.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo eenduidig en gelukkig maar. Overigens is dat ook wel vele malen ingrijpender dan seks hebben. Dus laten we maar geen appels met peren vergelijken, zeker nu deze peer verdomd giftig kan zijn.
Jullie zijn zo ongelooflijk dom. Zo dom. Ik kan er niet over uit. En met jullie bedoel ik die andere debiel2012 en jij.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:10 schreef Gia het volgende:
Maar, dat maakt hem nog niet meteen een pedofiel.
Pak ff een woordenboek anders. Zoek even de definitie van 'pedofiel' op. En zoek daarna de definitie van verkrachting in het Nederlands wetboek op als je toch bezig bent. Kom daarna maar terug.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jullie zijn zo ongelooflijk dom. Zo dom. Ik kan er niet over uit. En met jullie bedoel ik die andere debiel2012 en jij.
Een 19 jarige die een kind van 12 verkracht, is een pedofiel:
"De persoon moet tenminste 16 jaar oud zijn en het leeftijdsverschil met het kind is tenminste 5 jaar. Deze voorkeur uit zich in seksuele verlangens en fantasieën." <-- dit is een definitie. Geen mening, geen oh wat is deze arme jongen in het lichaam van een man toch zielig opmerking zoals je doet voorkomen. Dit is een pedofiel. Hij heeft een kind van 12 verkracht. 3 keer. En 2 jaar lang toegeleefd naar dit moment door te groomen, dus ook geen 'spur of the moment"
Niet per se.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:54 schreef Kreator het volgende:
In Nederland noemen wij dit:quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jullie zijn zo ongelooflijk dom. Zo dom. Ik kan er niet over uit. En met jullie bedoel ik die andere debiel2012 en jij.
"De persoon moet tenminste 16 jaar oud zijn en het leeftijdsverschil met het kind is tenminste 5 jaar. Deze voorkeur uit zich in seksuele verlangens en fantasieën." <-- dit is een definitie. Geen mening, geen oh wat is deze arme jongen in het lichaam van een man toch zielig opmerking zoals je doet voorkomen. Dit is een pedofiel. Hij heeft een kind van 12 verkracht. 3 keer. En 2 jaar lang toegeleefd naar dit moment door te groomen, dus ook geen 'spur of the moment"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |