Ja, ik ben het met je eens.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:02 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Punt is dat je je land niet wilt laten vertegenwoordigen door veroordeelde verkrachters.
Dus simpelweg uitsluiten van dit soort evenementen.
Niet zozeer uit straf voor hem, maar uit bescherming van de maatschappij en slachtoffers.
Verder is meneer gewoon vrij om te doen en laten wat hij wil, dus laten we niet overdramatiseren dat hij niet zou kunnen meedoen aan de OS. Daar had hij over moeten nadenken voor hij de fout in ging.
Stel hij wint he, dan krijgt hij ook nog eens een lintje.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:02 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Punt is dat je je land niet wilt laten vertegenwoordigen door veroordeelde verkrachters.
Dus simpelweg uitsluiten van dit soort evenementen.
Niet zozeer uit straf voor hem, maar uit bescherming van de maatschappij en slachtoffers.
Verder is meneer gewoon vrij om te doen en laten wat hij wil, dus laten we niet overdramatiseren dat hij niet zou kunnen meedoen aan de OS. Daar had hij over moeten nadenken voor hij de fout in ging.
Ook niet, hij was tot vier jaar veroordeelt en heeft een fractie daarvan uitgezeten, als gevolg van de uitlevering aan Nederland.quote:Op maandag 5 augustus 2024 09:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Op deze manier wordt hij op zijn tachtigste nog nageroepen. Ik hoop dat hij met rust wordt gelaten; hij heeft zijn straf uitgezeten.
Dit is toch Nederlands recht? Wij importeren toch geen vonnissen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:21 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ook niet, hij was tot vier jaar veroordeelt en heeft een fractie daarvan uitgezeten, als gevolg van de uitlevering aan Nederland.
Volgens mij lag het een stukje genuanceerder dan dat.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:16 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik zie niemand hem willen lynchen, maar een veroordeeld kinderverkrachter die jarenlang zijn slachtoffer heeft gegroomed, en daarna onder invloed verkrachtte moet je niet als uithangbord willen.
Maar dat maakt dus dat hij zijn straf waartot hij was veroordeelden in het land waar het heeft plaatsgevonden, niet heeft uitgezeten. Die straf was namelijk vier jaar, niet één jaar.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is toch Nederlands recht? Wij importeren toch geen vonnissen?
Is ze verkracht ja?quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:16 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik zie niemand hem willen lynchen, maar een veroordeeld kinderverkrachter die jarenlang zijn slachtoffer heeft gegroomed, en daarna onder invloed verkrachtte moet je niet als uithangbord willen.
Een 12 jarige kan niet instemmen in seks met een volwassene.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat een gezeik om niks. Meisje deed het met instemming. Lekker laten gaan
Hij heeft maar één van de vier jaar uitgezeten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:48 schreef TLC het volgende:
Altijd dat onnozel gezeik: hij heeft zijn straf gehad en uitgezeten, we leven nog gelukkig steeds in een rechtsstaat.
Issie gevlucht en in Dubai gaan zitten?quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Hij heeft maar één van de vier jaar uitgezeten.
Dat bepaal jij nietquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een 12 jarige kan niet instemmen in seks met een volwassene.
Dat klopt. Daarom heeft de wet dat bepaald.quote:
Vertel.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij lag het een stukje genuanceerder dan dat.
Dat klopt, maar dit geldt voor alle buiten Nederland veroordeelden: komen ze hier terug dan geldt het Nederlands recht en gelden dus vaak veel lagere straffen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:35 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Maar dat maakt dus dat hij zijn straf waartot hij was veroordeelden in het land waar het heeft plaatsgevonden, niet heeft uitgezeten. Die straf was namelijk vier jaar, niet één jaar.
Weet ik, maar in de praktijk heeft hij zijn straf gewoon niet volledig uitgezeten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit geldt voor alle buiten Nederland veroordeelden: komen ze hier terug dan geldt het Nederlands recht en gelden dus vaak veel lagere straffen.
Jij denkt aan het Engelse recht (4 jaar).quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:14 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Weet ik, maar in de praktijk heeft hij zijn straf gewoon niet volledig uitgezeten.
Wat lul je dan met je “volgens mij”. Heb je nu een bron of niet?quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is al meerdere keren in deze reeks gepost.
Ik refereerde aan, bijvoorbeeld, post 249 in dit topic.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:23 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat lul je dan met je “volgens mij”. Heb je nu een bron of niet?
Dan had je Kluivert ook nooit meer mogen opstellen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat mij betreft doen mensen die een zwaar delict hebben gepleegd en veroordeeld zijn met een gevangenisstraf niet meer mee aan grote sportevenementen. Dus geen verkrachters, moordenaars, pedofielen etc. op de Olympische spelen (of bijvoorbeeld een groot voetbaltoernooi).
Sporters vertegenwoordigen hun land, worden gezien als helden en kunnen een erg goede boterham verdienen. Dat vind ik behoorlijk misplaatst tegenover de slachtoffers van de gepleegde misdaden.
Kluivert kreeg 240 uur schoffelen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan had je Kluivert ook nooit meer mogen opstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |