Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar investeer een paar k in een fatsoenlijke airco, zeker met de veranderende klimaatomstandigheden elke euro waard.quote:Op woensdag 26 juni 2024 06:26 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteravond gestegen tot 24,5
Nu 24.
Expres vroeger, om 5.45u, opgestaan om lekker alles open te zetten.
Boven op zolder (daar is de slaapkamer) vies warm, beroerd geslapen.
Helaas volledig afgekeurd vanwege reuma, derhalve een laag inkomen, dus dat zit er helaas niet inquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar investeer een paar k in een fatsoenlijke airco, zeker met de veranderende klimaatomstandigheden elke euro waard.
En je kunt er ook mee verwarmen in de winter.
21,5 op de slaapkamer met airco aan (was gisteren om 23:00 toen ik thuis kwam 27). Geslapen als een baby.
Woonkamer 24.5 atm heb alles de hele nacht open gehad maar is nu alweer te warm.
Is dit in Nederland?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
Blegh. En het was zo'n fijn voorjaar
Ai balen man.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Helaas volledig afgekeurd vanwege reuma, derhalve een laag inkomen, dus dat zit er helaas niet in
Inderdaad, alles wat je aan de buitenkant doet maakt heel veel verschil.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor wie de truuk noch niet kent, morgens heel vroeg alle ramen tegen elkaar open, als het warmer begint te worden, alles dicht, zonwering, rolluiken gordijnen, zonnezeiltjes ophangen doet wonderen, dan hou je het lang koel, tot het huis zelf opwarmt.
Beste oplossing, als het mogelijk is, zonnepanelen en split unit airco
Daar hebben we er weer een jongens! Bedankt voor de tips!quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:12 schreef JaapB het volgende:
Hier binnen nu 22,5°C in een kamer met een klein 20 m2 aan glasoppervlakte.
De grote truuk is geen zonnewarmte binnen laten door zonnewering aan de buitenkant en als het af is gekoeld in de avond de boel goed tegen elkaar open zetten om te luchten. Geen airco of vloerkoeling aanwezig.
Een airco in ons land is niet meer en niet minder dan verkwisting van energie, immers voorkomen is altijd beter dan genezen is mij ooit geleerd.
Niet elk huis is hetzelfde inderdaad en hier op de buurt zijn nieuwbouwwoningen waar men geen buitenzonnewering mocht plaatsen. Super goed geïsoleerd, groot raamoppervlak en na een dag zoals vandaag binnen gewoon boven de 40 graden en een warmtepomp die overuren draaide maar het op geen enkele manier koel kon krijgen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:16 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Daar hebben we er weer een jongens! Bedankt voor de tips!
Fyi, niet elk huis is hetzelfde en niet overal kan/mag zonwering geplaatst worden. Soms is airco de enige oplossing.
Klopt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:16 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Daar hebben we er weer een jongens! Bedankt voor de tips!
Fyi, niet elk huis is hetzelfde en niet overal kan/mag zonwering geplaatst worden. Soms is airco de enige oplossing.
Goed dat je t zegt, ik moet de plafondkoeling nog aanzwengelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:09 schreef Mortaxx het volgende:
Ben vergeten de vloerkoeling aan te zetten
erkotje aandoenquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
Ook zo'n zin om te werken morgen. Wekker om zes met een vieze plaknacht.
36c en het verdommen om de airco aan te zettenquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
36 graden .
Alle dek luiken open en de ramen
Hond in water gepleurd en op dek in de schaduw gezet .
Geweldige weer maar helaas geen zuchtje wind.
En ik verdom het om de airco aan te gaan zetten.
Dus draai er een fan via de omvormer die gratis draait op zonnestroom.
Niet iedereen heeft die luxe en zo veel geld.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
erkotje aandoen
of anders snel erkootje gaan kopen
mijn broer die installeert die dingen, ophangen , klaarquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die luxe en zo veel geld.
Man man man echt. Hoe is dat een reactie op dat niet iedereen die luxe heeft?quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn broer die installeert die dingen, ophangen , klaar
Ik betaal 60cent per 1kwh .quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:34 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
36c en het verdommen om de airco aan te zettendan doe je 'het' jezelf ook wel aan
Oef dat is wel een ongunstig contract ja. Uitgaande van een mobiele airco a ruim 3kw is t pakweg 2 euro per uur x 9u slapen is 18 euro voor een nachtje?quote:
Gebruik een split airco unit met g32 gas .met variabele pomp.quote:Op donderdag 27 juni 2024 01:59 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Oef dat is wel een ongunstig contract ja. Uitgaande van een mobiele airco a ruim 3kw is t pakweg 2 euro per uur x 9u slapen is 18 euro voor een nachtje?
Wel goedkoper dan een hotel of airbnb, maar ik snap dat je 'm dan liever zoveel mogelijk uit laat.
Toch, als het alternatief is om de hele nacht niet te kunnen slapen, zou ik het (zeker bij een efficiëntere split unit) wel overwegen op de heetste nachten zoals deze. Maar je financiële situatie speelt wel mee natuurlijk
niet als ik niet thuis ben. ook als ik wel thuis ben maar niet in de woonkamer is dat geen optie om door te tochten.quote:
Hier van 27 naar 23,wat een genotquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:11 schreef Sapstengel het volgende:
Van de 28 vanochtend is het naar nu 24 gegaan. Stuk beter al.
Van je buren, door de muur?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:38 schreef Nattekat het volgende:
23,5 woonkamer
23,8 slaapkamer
Even warm als gisteren na werk, alleen heeft de airco nu vannacht niet aan gestaan. Allemaal warmte dat van mijn buren komt. Arme buren.
Ja. Er komt echt gigantisch veel warmte uit de muren, ik moet nu nog steeds een airco draaien.quote:
Wat vreemd. Wonen er soms ouderen, die hebben het altijd koud.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Er komt echt gigantisch veel warmte uit de muren, ik moet nu nog steeds een airco draaien.
Nee, voor ik een zonnescherm had, werd het bij mij ook bloedverziekend heet op zonnige dagen. En daar komt bij m'n buren nog bij dat ze geen airco hebben.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat vreemd. Wonen er soms ouderen, die hebben het altijd koud.
Windstil? Zet een ventilator in de raamopening.quote:Op zondag 30 juni 2024 12:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
24, niks er af na een hele avond en nacht alles tegen elkaar open te hebben gehad
Deze man weetquote:Op zondag 30 juni 2024 14:07 schreef Managarm het volgende:
[..]
Windstil? Zet een ventilator in de raamopening.
Doe eens delen dan. Gemiddeld is het dan 26 graden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:50 schreef Managarm het volgende:
26.1, buiten 33 graden (om 9:50), het is warm in Portugal.
Je mag de temperatuur nu hebben, 38 graden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe eens delen dan. Gemiddeld is het dan 26 graden.
Nee nee, eerlijk delen, allebei 28.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:15 schreef Managarm het volgende:
[..]
Je mag de temperatuur nu hebben, 38 graden.
Geen bolletje. Zo erg is het hier.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:40 schreef Wantie het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-te-heet-kan-worden/
Hoe is de hittescore van jouw woning?
Die van mij is 0.96.
Huidige temperatuur is 23,0C
Vreemd, want die is hier 52% beneden en 54% boven, maar daar voelt het alsnog niet zó warm. Maar een airco maakt daar natuurlijk wel het verschil, want die trekt dat vocht uit de lucht.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:22 schreef Nattekat het volgende:
23,7
Maar het is die 57% luchtvochtigheid die er gratis bij komt
Die stond net een minuut aanquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vreemd, want die is hier 52% beneden en 54% boven, maar daar voelt het alsnog niet zó warm. Maar een airco maakt daar natuurlijk wel het verschil, want die trekt dat vocht uit de lucht.
Maar die heb je niet gok ik hier dan uit?
Oh wel! Ja das dan alsnog lekker. Het zakt niet nee? Ik zal hier eens kijken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die stond net een minuut aan
Maar meestal zakt het niet echt. Komt doordat de lucht net zo hard mee afkoelt.
Van 24 graden 55% naar 22 graden 55% is nog steeds een afname van vocht natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh wel! Ja das dan alsnog lekker. Het zakt niet nee? Ik zal hier eens kijken.
Jawel, maar een beetje meer zou op zich wel prettig zijn. Want is de afname van temperatuur + afname van vocht wat het prettiger maakt. Daarom zet ik de airco altijd 3 a 4 graden minder dan wat de temperatuur op dat moment is. Je hoeft geen verschil van 10 graden te creëren om het prettig te laten aanvoelen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van 24 graden 55% naar 22 graden 55% is nog steeds een afname van vocht natuurlijk.
Je hebt toch een mobiele airco? Die doen amper wat.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die stond net een minuut aan
Maar meestal zakt het niet echt. Komt doordat de lucht net zo hard mee afkoelt.
Mijn airco heb ik gewoon een aan en een uit gegeven. Als ie aan staat, moet ie het gewoon zo koud mogelijk krijgen in een zo'n kort mogelijke tijd. Het is een mobiele airco, die krijgt het toch niet ijskoud.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar een beetje meer zou op zich wel prettig zijn. Want is de afname van temperatuur + afname van vocht wat het prettiger maakt. Daarom zet ik de airco altijd 3 a 4 graden minder dan wat de temperatuur op dat moment is. Je hoeft geen verschil van 10 graden te creëren om het prettig te laten aanvoelen.
Deze verricht geweldig werk, jouw vooroordelen ten spijt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt toch een mobiele airco? Die doen amper wat.
Hier 23 graden met de airco aan, RLV 52%.
Oh een mobiele airco? Hoe voer je de warmte van dat ding dan af naar buiten?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn airco heb ik gewoon een aan en een uit gegeven. Als ie aan staat, moet ie het gewoon zo koud mogelijk krijgen in een zo'n kort mogelijke tijd. Het is een mobiele airco, die krijgt het toch niet ijskoud.
Slang door de deuropening. Onderkant van de airco zuigt lucht van buiten aan, bovenkant van binnen. Niet perfect, maar beter gaat het niet worden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh een mobiele airco? Hoe voer je de warmte van dat ding dan af naar buiten?
Totaal niet efficiënt inderdaad.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ooit een mobiele airco gehad, maar dat ding werkte echt voor geen meter. En ontzettend lawaai.
Wij hebben vandaag in Portugal de 45 graden gehaald (meting door eigen weerstation), matig geïsoleerd huis, met de mobiele airco aan is het maximaal 27 graden geweest.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ooit een mobiele airco gehad, maar dat ding werkte echt voor geen meter. En ontzettend lawaai.
Kwestie van tijd voordat je hem eruitzet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn airco heb ik gewoon een aan en een uit gegeven. Als ie aan staat, moet ie het gewoon zo koud mogelijk krijgen in een zo'n kort mogelijke tijd. Het is een mobiele airco, die krijgt het toch niet ijskoud.
Maar je trekt 'm nooit helemaal onder de 21 met dat ding of wel? En maakt ie ook veel lawaai? Ik zou het nog steeds vrij onaangenaam vinden die 27, ook al is het buiten zo verschrikkelijk warm.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hebben vandaag in Portugal de 45 graden gehaald (meting door eigen weerstation), matig geïsoleerd huis, met de mobiele airco aan is het maximaal 27 graden geweest.
Overigens is het in mijn nieuwbouwhuis niet boven de 25 graden geweest, zonder airco.
Die 27 graden is goed te doen, je went eraan. Het maakt lawaai, op de achtergrond want ik heb altijd muziek aanstaan. Luchtvochtigheid binnen is 35 procent op dit moment (buiten 24 procent). Die echte hitte begin ik ook iets minder te vinden, maar ik pas mijn dagindeling aan. Rond 5:00 op en om 6:00 dingen gaan doen, en dan om 14:00 weer stoppen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je trekt 'm nooit helemaal onder de 21 met dat ding of wel? En maakt ie ook veel lawaai? Ik zou het nog steeds vrij onaangenaam vinden die 27, ook al is het buiten zo verschrikkelijk warm.
Vreselijk, Portugal en 45 graden. Ik zou echt doodgaan. Doe mij maar Scandinavië met koel en koud weer, heb echt helemaal niks met Zuid Europa.
Je moet wel een heel goed geïsoleerd huis hebben om überhaupt die 21 te halen. 27 om 45 is al best indrukwekkend.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je trekt 'm nooit helemaal onder de 21 met dat ding of wel? En maakt ie ook veel lawaai? Ik zou het nog steeds vrij onaangenaam vinden die 27, ook al is het buiten zo verschrikkelijk warm.
Vreselijk, Portugal en 45 graden. Ik zou echt doodgaan. Doe mij maar Scandinavië met koel en koud weer, heb echt helemaal niks met Zuid Europa.
Met een mobiele airco? Ik kon het in hotels echt flink koud krijgen ondanks 35 graden buiten met zo'n unit.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet wel een heel goed geïsoleerd huis hebben om überhaupt die 21 te halen. 27 om 45 is al best indrukwekkend.
Dan moet je er nog 10 graden bij op tellenquote:Op donderdag 18 juli 2024 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Met een mobiele airco? Ik kon het in hotels echt flink koud krijgen ondanks 35 graden buiten met zo'n unit.
Wat? Hoe dom kun je zijn? Er zijn blijkbaar mensen die denken raam open = verkoeling? Ondanks dat het buiten gewoon 30 graden is.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:41 schreef livelink het volgende:
Ik had het vandaag prima onder controle, maar toen kwamen man en zoon thuis en gooiden alles open en nu is het 25,6 graden in onze huiskamer en 28,9 op zolder waar wij slapen
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:41 schreef livelink het volgende:
Ik had het vandaag prima onder controle, maar toen kwamen man en zoon thuis en gooiden alles open en nu is het 25,6 graden in onze huiskamer en 28,9 op zolder waar wij slapen
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:41 schreef livelink het volgende:
Dat doen ze in de sportschool ook altijdquote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:41 schreef livelink het volgende:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat? Hoe dom kun je zijn? Er zijn blijkbaar mensen die denken raam open = verkoeling? Ondanks dat het buiten gewoon 30 graden is.
Hier nu 23,5. Op slaapkamer wel wat warmer, maar denk met de waaier aan nog prima te kunnen slapen. Dan alleen morgen nog zo'n kutdag.
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat doen ze in de sportschool ook altijdairco aan, alle ramen open
Die van mij waren zo ook, sinds vorig jaar niet meer.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
M'n ouders zijn net zo. Die snappen het echt niet.
Tot er over 3 weken weer 3 hete dagen zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:22 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, het is buiten nu 25.
Binnen 25,5
Dus eindelijk kan alles open
Morgen gelukkig de laatste hete dag.
Hier ook 22,5 na de nacht. Heel netjes. Vandaag alleen nog zo'n kutdag en dan lekker onweer.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 07:23 schreef deadly_kiss het volgende:
22° met alles aan de noordkant open.
In de keuken een ventilator die naar buiten blaast uit het raam, via de voordeur trekt het naar binnen.
Systeempje hoor![]()
Straks alles weer dicht.
24 was mijn binnentemperatuur toen ik 's avonds laat voor het eerst sinds de ochtend thuis kwamquote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:59 schreef StateOfMind het volgende:
Had het vanochtend eindelijk terug gebracht naar 24.
Is het nu weer 25,5
En het is nog nog vroeg
27 om half 9.quote:
Het is zo'n warm huis. Helaas.quote:
En hoe warm zijn de slaapkamers dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is zo'n warm huis. Helaas.
De woningbouw heeft een paar jaar geleden ook nog een raam dichtgemaakt in de woonkamer voor dus ik kan ook niet de ramen tegen elkaar open zetten. Echt belachelijk.
Als het buiten alweer lang en breed 20 graden is, zit ik nog minstens 2 dagen subtropisch.
29 is het nu.
30 nuquote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En hoe warm zijn de slaapkamers dan?
Hier ook altijd warm, recht op zuiden, grote ramen, geen schaduw, geen airco.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is zo'n warm huis. Helaas.
De woningbouw heeft een paar jaar geleden ook nog een raam dichtgemaakt in de woonkamer voor dus ik kan ook niet de ramen tegen elkaar open zetten. Echt belachelijk.
Als het buiten alweer lang en breed 20 graden is, zit ik nog minstens 2 dagen subtropisch.
29 is het nu.
Voelt het aan de rest van je lichaam als je bijvoorbeeld van plek a naar b loopt dan ook echt koeler? En als je op de bank zit tv te kijken? Vloerkoeling (via warmtepomp toch) heb ik geen ervaring mee maar ben wel benieuwd of het nou echt werkt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:36 schreef Leandra het volgende:
Volgens de thermostaat in de woonkamer 24.0, maar omdat de vloerkoeling draait voelt het aan je voeten echt wel frisser.
Aanvoer van de koeling is 18 graden, retour is 20 graden, dus aan je voeten is het gewoon fris.
Volgens het weerstation dat lager staat dan de thermostaat is het 23.0 graden.
Woonkamer 24.1quote:Op maandag 22 juli 2024 05:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Woonkamer 24.9
Zolder 23.8
Buiten: 17.0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |