Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar investeer een paar k in een fatsoenlijke airco, zeker met de veranderende klimaatomstandigheden elke euro waard.quote:Op woensdag 26 juni 2024 06:26 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteravond gestegen tot 24,5
Nu 24.
Expres vroeger, om 5.45u, opgestaan om lekker alles open te zetten.
Boven op zolder (daar is de slaapkamer) vies warm, beroerd geslapen.
Helaas volledig afgekeurd vanwege reuma, derhalve een laag inkomen, dus dat zit er helaas niet inquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar investeer een paar k in een fatsoenlijke airco, zeker met de veranderende klimaatomstandigheden elke euro waard.
En je kunt er ook mee verwarmen in de winter.
21,5 op de slaapkamer met airco aan (was gisteren om 23:00 toen ik thuis kwam 27). Geslapen als een baby.
Woonkamer 24.5 atm heb alles de hele nacht open gehad maar is nu alweer te warm.
Is dit in Nederland?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
Blegh. En het was zo'n fijn voorjaar
Ai balen man.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Helaas volledig afgekeurd vanwege reuma, derhalve een laag inkomen, dus dat zit er helaas niet in
Inderdaad, alles wat je aan de buitenkant doet maakt heel veel verschil.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor wie de truuk noch niet kent, morgens heel vroeg alle ramen tegen elkaar open, als het warmer begint te worden, alles dicht, zonwering, rolluiken gordijnen, zonnezeiltjes ophangen doet wonderen, dan hou je het lang koel, tot het huis zelf opwarmt.
Beste oplossing, als het mogelijk is, zonnepanelen en split unit airco
Daar hebben we er weer een jongens! Bedankt voor de tips!quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:12 schreef JaapB het volgende:
Hier binnen nu 22,5°C in een kamer met een klein 20 m2 aan glasoppervlakte.
De grote truuk is geen zonnewarmte binnen laten door zonnewering aan de buitenkant en als het af is gekoeld in de avond de boel goed tegen elkaar open zetten om te luchten. Geen airco of vloerkoeling aanwezig.
Een airco in ons land is niet meer en niet minder dan verkwisting van energie, immers voorkomen is altijd beter dan genezen is mij ooit geleerd.
Niet elk huis is hetzelfde inderdaad en hier op de buurt zijn nieuwbouwwoningen waar men geen buitenzonnewering mocht plaatsen. Super goed geïsoleerd, groot raamoppervlak en na een dag zoals vandaag binnen gewoon boven de 40 graden en een warmtepomp die overuren draaide maar het op geen enkele manier koel kon krijgen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:16 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Daar hebben we er weer een jongens! Bedankt voor de tips!
Fyi, niet elk huis is hetzelfde en niet overal kan/mag zonwering geplaatst worden. Soms is airco de enige oplossing.
Klopt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:16 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Daar hebben we er weer een jongens! Bedankt voor de tips!
Fyi, niet elk huis is hetzelfde en niet overal kan/mag zonwering geplaatst worden. Soms is airco de enige oplossing.
Goed dat je t zegt, ik moet de plafondkoeling nog aanzwengelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:09 schreef Mortaxx het volgende:
Ben vergeten de vloerkoeling aan te zetten
erkotje aandoenquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
Ook zo'n zin om te werken morgen. Wekker om zes met een vieze plaknacht.
36c en het verdommen om de airco aan te zettenquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
36 graden .
Alle dek luiken open en de ramen
Hond in water gepleurd en op dek in de schaduw gezet .
Geweldige weer maar helaas geen zuchtje wind.
En ik verdom het om de airco aan te gaan zetten.
Dus draai er een fan via de omvormer die gratis draait op zonnestroom.
Niet iedereen heeft die luxe en zo veel geld.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
erkotje aandoen
of anders snel erkootje gaan kopen
mijn broer die installeert die dingen, ophangen , klaarquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die luxe en zo veel geld.
Man man man echt. Hoe is dat een reactie op dat niet iedereen die luxe heeft?quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn broer die installeert die dingen, ophangen , klaar
Ik betaal 60cent per 1kwh .quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:34 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
36c en het verdommen om de airco aan te zettendan doe je 'het' jezelf ook wel aan
Oef dat is wel een ongunstig contract ja. Uitgaande van een mobiele airco a ruim 3kw is t pakweg 2 euro per uur x 9u slapen is 18 euro voor een nachtje?quote:
Gebruik een split airco unit met g32 gas .met variabele pomp.quote:Op donderdag 27 juni 2024 01:59 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Oef dat is wel een ongunstig contract ja. Uitgaande van een mobiele airco a ruim 3kw is t pakweg 2 euro per uur x 9u slapen is 18 euro voor een nachtje?
Wel goedkoper dan een hotel of airbnb, maar ik snap dat je 'm dan liever zoveel mogelijk uit laat.
Toch, als het alternatief is om de hele nacht niet te kunnen slapen, zou ik het (zeker bij een efficiëntere split unit) wel overwegen op de heetste nachten zoals deze. Maar je financiële situatie speelt wel mee natuurlijk
niet als ik niet thuis ben. ook als ik wel thuis ben maar niet in de woonkamer is dat geen optie om door te tochten.quote:
Hier van 27 naar 23,wat een genotquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:11 schreef Sapstengel het volgende:
Van de 28 vanochtend is het naar nu 24 gegaan. Stuk beter al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |