Van je buren, door de muur?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:38 schreef Nattekat het volgende:
23,5 woonkamer
23,8 slaapkamer
Even warm als gisteren na werk, alleen heeft de airco nu vannacht niet aan gestaan. Allemaal warmte dat van mijn buren komt. Arme buren.
Ja. Er komt echt gigantisch veel warmte uit de muren, ik moet nu nog steeds een airco draaien.quote:
Wat vreemd. Wonen er soms ouderen, die hebben het altijd koud.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Er komt echt gigantisch veel warmte uit de muren, ik moet nu nog steeds een airco draaien.
Nee, voor ik een zonnescherm had, werd het bij mij ook bloedverziekend heet op zonnige dagen. En daar komt bij m'n buren nog bij dat ze geen airco hebben.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat vreemd. Wonen er soms ouderen, die hebben het altijd koud.
Windstil? Zet een ventilator in de raamopening.quote:Op zondag 30 juni 2024 12:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
24, niks er af na een hele avond en nacht alles tegen elkaar open te hebben gehad
Deze man weetquote:Op zondag 30 juni 2024 14:07 schreef Managarm het volgende:
[..]
Windstil? Zet een ventilator in de raamopening.
Doe eens delen dan. Gemiddeld is het dan 26 graden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:50 schreef Managarm het volgende:
26.1, buiten 33 graden (om 9:50), het is warm in Portugal.
Je mag de temperatuur nu hebben, 38 graden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe eens delen dan. Gemiddeld is het dan 26 graden.
Nee nee, eerlijk delen, allebei 28.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:15 schreef Managarm het volgende:
[..]
Je mag de temperatuur nu hebben, 38 graden.
Geen bolletje. Zo erg is het hier.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:40 schreef Wantie het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-te-heet-kan-worden/
Hoe is de hittescore van jouw woning?
Die van mij is 0.96.
Huidige temperatuur is 23,0C
Vreemd, want die is hier 52% beneden en 54% boven, maar daar voelt het alsnog niet zó warm. Maar een airco maakt daar natuurlijk wel het verschil, want die trekt dat vocht uit de lucht.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:22 schreef Nattekat het volgende:
23,7
Maar het is die 57% luchtvochtigheid die er gratis bij komt
Die stond net een minuut aanquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vreemd, want die is hier 52% beneden en 54% boven, maar daar voelt het alsnog niet zó warm. Maar een airco maakt daar natuurlijk wel het verschil, want die trekt dat vocht uit de lucht.
Maar die heb je niet gok ik hier dan uit?
Oh wel! Ja das dan alsnog lekker. Het zakt niet nee? Ik zal hier eens kijken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die stond net een minuut aan
Maar meestal zakt het niet echt. Komt doordat de lucht net zo hard mee afkoelt.
Van 24 graden 55% naar 22 graden 55% is nog steeds een afname van vocht natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh wel! Ja das dan alsnog lekker. Het zakt niet nee? Ik zal hier eens kijken.
Jawel, maar een beetje meer zou op zich wel prettig zijn. Want is de afname van temperatuur + afname van vocht wat het prettiger maakt. Daarom zet ik de airco altijd 3 a 4 graden minder dan wat de temperatuur op dat moment is. Je hoeft geen verschil van 10 graden te creëren om het prettig te laten aanvoelen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van 24 graden 55% naar 22 graden 55% is nog steeds een afname van vocht natuurlijk.
Je hebt toch een mobiele airco? Die doen amper wat.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die stond net een minuut aan
Maar meestal zakt het niet echt. Komt doordat de lucht net zo hard mee afkoelt.
Mijn airco heb ik gewoon een aan en een uit gegeven. Als ie aan staat, moet ie het gewoon zo koud mogelijk krijgen in een zo'n kort mogelijke tijd. Het is een mobiele airco, die krijgt het toch niet ijskoud.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar een beetje meer zou op zich wel prettig zijn. Want is de afname van temperatuur + afname van vocht wat het prettiger maakt. Daarom zet ik de airco altijd 3 a 4 graden minder dan wat de temperatuur op dat moment is. Je hoeft geen verschil van 10 graden te creëren om het prettig te laten aanvoelen.
Deze verricht geweldig werk, jouw vooroordelen ten spijt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt toch een mobiele airco? Die doen amper wat.
Hier 23 graden met de airco aan, RLV 52%.
Oh een mobiele airco? Hoe voer je de warmte van dat ding dan af naar buiten?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn airco heb ik gewoon een aan en een uit gegeven. Als ie aan staat, moet ie het gewoon zo koud mogelijk krijgen in een zo'n kort mogelijke tijd. Het is een mobiele airco, die krijgt het toch niet ijskoud.
Slang door de deuropening. Onderkant van de airco zuigt lucht van buiten aan, bovenkant van binnen. Niet perfect, maar beter gaat het niet worden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh een mobiele airco? Hoe voer je de warmte van dat ding dan af naar buiten?
Totaal niet efficiënt inderdaad.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ooit een mobiele airco gehad, maar dat ding werkte echt voor geen meter. En ontzettend lawaai.
Wij hebben vandaag in Portugal de 45 graden gehaald (meting door eigen weerstation), matig geïsoleerd huis, met de mobiele airco aan is het maximaal 27 graden geweest.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ooit een mobiele airco gehad, maar dat ding werkte echt voor geen meter. En ontzettend lawaai.
Kwestie van tijd voordat je hem eruitzet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn airco heb ik gewoon een aan en een uit gegeven. Als ie aan staat, moet ie het gewoon zo koud mogelijk krijgen in een zo'n kort mogelijke tijd. Het is een mobiele airco, die krijgt het toch niet ijskoud.
Maar je trekt 'm nooit helemaal onder de 21 met dat ding of wel? En maakt ie ook veel lawaai? Ik zou het nog steeds vrij onaangenaam vinden die 27, ook al is het buiten zo verschrikkelijk warm.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hebben vandaag in Portugal de 45 graden gehaald (meting door eigen weerstation), matig geïsoleerd huis, met de mobiele airco aan is het maximaal 27 graden geweest.
Overigens is het in mijn nieuwbouwhuis niet boven de 25 graden geweest, zonder airco.
Die 27 graden is goed te doen, je went eraan. Het maakt lawaai, op de achtergrond want ik heb altijd muziek aanstaan. Luchtvochtigheid binnen is 35 procent op dit moment (buiten 24 procent). Die echte hitte begin ik ook iets minder te vinden, maar ik pas mijn dagindeling aan. Rond 5:00 op en om 6:00 dingen gaan doen, en dan om 14:00 weer stoppen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je trekt 'm nooit helemaal onder de 21 met dat ding of wel? En maakt ie ook veel lawaai? Ik zou het nog steeds vrij onaangenaam vinden die 27, ook al is het buiten zo verschrikkelijk warm.
Vreselijk, Portugal en 45 graden. Ik zou echt doodgaan. Doe mij maar Scandinavië met koel en koud weer, heb echt helemaal niks met Zuid Europa.
Je moet wel een heel goed geïsoleerd huis hebben om überhaupt die 21 te halen. 27 om 45 is al best indrukwekkend.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je trekt 'm nooit helemaal onder de 21 met dat ding of wel? En maakt ie ook veel lawaai? Ik zou het nog steeds vrij onaangenaam vinden die 27, ook al is het buiten zo verschrikkelijk warm.
Vreselijk, Portugal en 45 graden. Ik zou echt doodgaan. Doe mij maar Scandinavië met koel en koud weer, heb echt helemaal niks met Zuid Europa.
Met een mobiele airco? Ik kon het in hotels echt flink koud krijgen ondanks 35 graden buiten met zo'n unit.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet wel een heel goed geïsoleerd huis hebben om überhaupt die 21 te halen. 27 om 45 is al best indrukwekkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |