Whaha ja een mooie combinatie. Soms beetje plat Haags, Soms Rotterdams.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dellufs is zo'n mooie combinatie tussen Rotterdams en Haags![]()
Klopt. En ook de westlandersquote:En als je uit die regio komt pik je mensen uit Schipluiden er ook zo uit.
quote:
Ik heb er 5 voor je.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:07 schreef hilliebillie het volgende:
De Joodse woorden uit het eerdere lijstje ken ik wel bijna allemaal en zou de meeste ook kunnen gebruiken, al doe ik dat in de praktijk zelden.
Daarentegen ben ik opgegroeid met vlaamse tv en volg dat ook net zo makkelijk als het Nederlands. Heb me lang afgevraagd waarom sommige Vlaamse programma’s op de Nederlandse televisie ondertiteld werden en begreep pas later dat het niet voor iedereen moeiteloos te verstaan was![]()
Iets anders, mocht iemand toevallig handdoeken zegels over hebben van de appie, dan ben ik er blij mee. Al m’n handdoeken zijn aan het verslijten en met een zwembad thuis willen er ooit nog wel eens wat handdoeken per dag doorheen gaan![]()
Wil je me helpen met sparen?
https://www.ah.nl/digitaa(...)cc-a052-8036205646f9
Heb je 32 zegels gegevenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:07 schreef hilliebillie het volgende:
De Joodse woorden uit het eerdere lijstje ken ik wel bijna allemaal en zou de meeste ook kunnen gebruiken, al doe ik dat in de praktijk zelden.
Daarentegen ben ik opgegroeid met vlaamse tv en volg dat ook net zo makkelijk als het Nederlands. Heb me lang afgevraagd waarom sommige Vlaamse programma’s op de Nederlandse televisie ondertiteld werden en begreep pas later dat het niet voor iedereen moeiteloos te verstaan was![]()
Iets anders, mocht iemand toevallig handdoeken zegels over hebben van de appie, dan ben ik er blij mee. Al m’n handdoeken zijn aan het verslijten en met een zwembad thuis willen er ooit nog wel eens wat handdoeken per dag doorheen gaan![]()
Done! 64 jouw kant op.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:07 schreef hilliebillie het volgende:
Heb je een linkje?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 06:28 schreef Tink89 het volgende:
Als hilliebillie voorzien is, heb ik ook interesse in handdoekenzegels!
Troel: ik heb je mijn zegels gegeven!
Plaats ook even in fhf. En hier een linkje. Met premium gaan die zegels altijd relatief hard hierquote:Op zaterdag 22 juni 2024 06:28 schreef Tink89 het volgende:
Als hilliebillie voorzien is, heb ik ook interesse in handdoekenzegels!
Troel: ik heb je mijn zegels gegeven!
Ohquote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In Maastricht klinken ze echt wel anders hoor
Ik ben compleet ondertussen dus ze mogen naar tink. Icm een oproep op Facebook en hier heb ik er in een nacht nu 50 kaarten bij.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
OhMaar Maastrichts klinkt wél heel mooi, vind ik
![]()
Ik heb 11 volle spaarkaarten. Dus Hillie en Tink, roep maar hoeveel en plak een linkje, want linkje plakken snap ik niet, zegels via linkje geven wel
Wow, 50 kaarten erbijquote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:40 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik ben compleet ondertussen dus ze mogen naar tink. Icm een oproep op Facebook en hier heb ik er in een nacht nu 50 kaarten bij.
Mocht ik straks alsnog over hebben kom ik ze hier weer doorgeven
Ik had er maar 23, maar wellicht net genoeg om nog een kaart vol te maken voor je.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 05:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Done! 64 jouw kant op.
Als er nog iemand Jumbozegeltjes over heeft![]()
https://www.jumbo.com/zeg(...)fb-b7b8-d5814cebe93b
Ja wat Vanyel zegt idd, Oostelijke.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:22 schreef Phaidra het volgende:
Brunssum is wel mijnstreek toch? Mijn opa werkte iig in de mijnen. Hij kwam zelf uit Breda, mijn oma uit Twente, dus mijn moeder is niet met dialect opgevoed. Maar had natuurlijk wel een accent. Ik kan het aardig verstaan, het is voor mij ook wel nostalgie. Ik neem sowieso makkelijk accenten over als ik ergens ben. Limburgs, Amsterdams, maar ook Amerikaans of juist Brits Engels. Kan allemaal
.
Ik had er nog 5 die heb ik je gegevenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik had er maar 23, maar wellicht net genoeg om nog een kaart vol te maken voor je.
Heb het her en der gedeeld, dus dat komt ongetwijfeld goed. Dacht er genoeg te hebben, want kreeg de heer des huizes niet om om de wijnglazen te vervangen, maar nu dus welquote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik had er maar 23, maar wellicht net genoeg om nog een kaart vol te maken voor je.
Ik heb 88 zegels jouw kant opgegooidquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:00 schreef Tink89 het volgende:
https://www.ah.nl/digitaa(...)ee-b7e8-ffc46ab94278
Txs allemaal!
Kan ik me niks van herinneren. Maar hier kun je gewoon zelf een toernooitje starten met het aantal mensen dat je zelf wil (en je kunt ook nog afbakenen qua rating-range). Of je ziet dus een toernooi dat klaar staat en meldt je daarvoor aan.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:37 schreef oh-oh het volgende:
Toernooien waren er vroeger ook bij wf toch? Nooit gedaan, dus al geen reden om over te stappen.
Jamaar mijn stats!!!quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:33 schreef trui het volgende:
[..]
Kan ik me niks van herinneren. Maar hier kun je gewoon zelf een toernooitje starten met het aantal mensen dat je zelf wil (en je kunt ook nog afbakenen qua rating-range). Of je ziet dus een toernooi dat klaar staat en meldt je daarvoor aan.
Dat vond ik even leuk naast die standaard maar daar kwam ik na een aantal verloren potjes gauw op terug.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:47 schreef Troel het volgende:
Ik deed wordfeud altijd met een vriendin, maar die wilde altijd een willekeurig bord. Daar vind ik dan weer niets aan
Ik houd ook meer van de potjes met een standaardbord. Kun je in Wurdian ook zelf kiezen. Door die toernooitjes speel je daar sneller een aantal potjes tegen veel meer verschillende mensen (zonder dat je dan meteen vast zit aan doorspelen tegen diezelfde personen). Gewoon bijv een toernooi met 10 spelers, iedereen speelt 1x tegen elkaar en degene die de meeste potjes wint is toernooiwinnaar. Oja en ook een geinige optie voor enkelvoudige spelletjes: een heel snel potje, met 90 seconden bedenktijd tussen de beurten.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:47 schreef Troel het volgende:
Ik deed wordfeud altijd met een vriendin, maar die wilde altijd een willekeurig bord. Daar vind ik dan weer niets aan
Zelf weten! Hier kun je zelf kiezen wat je aan tussentijd instelt, dus kan het soms ook wat sneller gaan. (90 seconden, 24uur, 48uur, 72uur, of onbeperkt). En bij de toernooien zitten ook snelle varianten, met max 12 uur tussentijd.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:29 schreef vencodark het volgende:
Joh, heb echt geen tijd voor andere of meerdere spelletjes. Feud gaat al niet zo vlug en vind ik qua dynamiek ruim voldoende.
Heel verstandig, daar leer je tenminste ook wat van. Maar ik heb echt een sterke behoefte aan iets puzzelachtigs af en toe.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:12 schreef Hupje het volgende:
Al dat soort spelletjes apps gebruik ik even en dan niet meer. De enige die ik nog steeds doe is Duolingo. Ik ben daar laatst (ook) gestart met Frans, even wat ophalen voor de vakantie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Tot zover deze tip van flip. Ik zit in ieder geval moe maar voldaan op de bank na een hele gezellige boijmans/parade dag![]()
![]()
Ik doe al een hele tijd Deens, maar luisteren blijft een dingetjequote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:57 schreef Nijna het volgende:
Duolingo doe ik ook, ik heb Zweeds "uitgespeeld" en ben nu Deens aan het doen.
Ik vind het niet te verstaan, ze slikken halve woorden in, het is ook niet uit te spreken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:08 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik doe al een hele tijd Deens, maar luisteren blijft een dingetje
Bij wurdian dus ook. Al is het standaardbord net iets anders dan dat van WF. En je kunt de kleuren van je eigen speelbord volledig aanpassen. ❤ een keertje proberen? *puppyogen opzet*quote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:46 schreef oh-oh het volgende:
Maar bij WF kun je gewoon kiezen of je random of standaard bord wil, ik haat random ook.
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:39 schreef Aure het volgende:
Voor degenen die van plan waren om naar kunst4kids van Boijmans te gaan (vanaf vandaag!).. Kennelijk is De Parade nu ook in Rotterdam (in museumpark, achter het depot, naast boijmans!), dus je kan er echt een super leuk uitje van maken! In het weekend is De Parade ook kinderparade dus allemaal kindervoorstellingen enzo. Kunst4kids loopt nog t/m 7 juli en de Parade t/m 30 juniLeuke tip!!! ❤SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Tot zover deze tip van flip. Ik zit in ieder geval moe maar voldaan op de bank na een hele gezellige boijmans/parade dag
in de haak.
Hahaha, maar ik moet toegeven, ik ben nu al fan van wurdian.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:38 schreef trui het volgende:
[..]
Bij wurdian dus ook. Al is het standaardbord net iets anders dan dat van WF. En je kunt de kleuren van je eigen speelbord volledig aanpassen. ❤ een keertje proberen? *puppyogen opzet*
Grappig, hoe kwam je daar zo bij?quote:Op zondag 23 juni 2024 09:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb net Schots Gaelic uitgespeeld op Duolingo, dat is zowel qua spelling als uitspraak een uitdaging te noemenAl went het wel vrij snel.
Ik vind talen erg interessant, en ik had zin om een taal te leren die heel anders dan wat ik al ken (Engels, Frans, Italiaans enz.). Gaelic heeft echt een heel andere grammatica. En ik hou erg van Schotland, plus ik had nu tijd om me er eindelijk eens in te gaan verdiepen.quote:
Coolquote:Op zondag 23 juni 2024 09:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb net Schots Gaelic uitgespeeld op Duolingo, dat is zowel qua spelling als uitspraak een uitdaging te noemenAl went het wel vrij snel.
Bij 12 uur tussentijd is ze meteen afquote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:35 schreef trui het volgende:
[..]
Zelf weten! Hier kun je zelf kiezen wat je aan tussentijd instelt, dus kan het soms ook wat sneller gaan. (90 seconden, 24uur, 48uur, 72uur, of onbeperkt). En bij de toernooien zitten ook snelle varianten, met max 12 uur tussentijd.
(Haha, is al duidelijk dat ik echt een fan ben? Ik weet het, best idioot…😬)
Nee nee, mn stats bij WF zijn zo prachtig, ik blijf fijn daarquote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:38 schreef trui het volgende:
[..]
Bij wurdian dus ook. Al is het standaardbord net iets anders dan dat van WF. En je kunt de kleuren van je eigen speelbord volledig aanpassen. ❤ een keertje proberen? *puppyogen opzet*
Je kunt ook allebei naast elkaar spelen.quote:Op zondag 23 juni 2024 12:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee nee, mn stats bij WF zijn zo prachtig, ik blijf fijn daar
Klopt, die tactische factor miste ik daar ook echt. Maar het was voor mij wel een goede training in wat scherper zijn op maximale scores.quote:Op zondag 23 juni 2024 13:33 schreef oh-oh het volgende:
Oh dat klinkt niet als iets voor mij want ik speel heel erg tactisch.
Maar je kan beter minder punten pakken en de boel blokkeren dan alles maar weggeven!quote:Op zondag 23 juni 2024 13:55 schreef trui het volgende:
[..]
Klopt, die tactische factor miste ik daar ook echt. Maar het was voor mij wel een goede training in wat scherper zijn op maximale scores.
Daar zijn we een paar jaar geleden geweestquote:Op zondag 23 juni 2024 14:20 schreef oh-oh het volgende:
Natuurhistorisch museum al gezien? Oh en het maakt niet uit hoe oud is is, die nieuwe dino die tijdelijk in de bieb staat is echt awesome.
True en misschien doe ik dat ook wel. De vorige keer heeft ie er niet veel van meegekregen, nu is hij wat ouder en het is gewoon een interessant museum. En leerzaam. Ik vond het iig heel leuk toen en nu helemaal met de dinoquote:Op zondag 23 juni 2024 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Als jij hem wil zien kun je toch gewoon gaan?
Dat illusiemuseum in Maastricht vonden we erg tegenvallen. Was vrij klein en weinig bijzonders. Misschien ook omdat we het jaar er voor naar een ander illusie museum geweest waren wat een stuk groter was. Maar de kinderen waren er vrij snel door heen.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Best handig, dat voordeelboekje van de pcl. Niet echt vanwege de kortingen maar voor de ideeën![]()
We gaan in de vakantie naar het illusie museum Maastricht en naar kasteel Hoensbroek. Vraagt zoon: iets met geschiedenis zeker?![]()
Een dag Roermond en Valkenburg en ik heb al voor 4 van de 7 dagen plannen. Zoon wilde een dag extra, dussuh
Ah, das wel jammer. Ik keek voor Horst met het ov maar dat duurt 2 uurquote:Op zondag 23 juni 2024 14:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat illusiemuseum in Maastricht vonden we erg tegenvallen. Was vrij klein en weinig bijzonders. Misschien ook omdat we het jaar er voor naar een ander illusie museum geweest waren wat een stuk groter was. Maar de kinderen waren er vrij snel door heen.
(Mind mystery in Horst was dat. Aanrader, maar is aan de andere kant van Limburg dan Maastricht)
Verder niet echt tips voor Maastricht helaas. Al is er volgens mij wel nog een park met allemaal dieren beelden, dat vonden ze hier ook wel mooi
Hij niet echt, ik welquote:Op zondag 23 juni 2024 15:06 schreef livelink het volgende:
Als je zoon van architectuur houdt, raad ik je aan om Kasteel Hoensbroek te combineren met een bezoekje aan het Maankwartier in Heerlen. Je moet dan waarschijnlijk toch bij station Heerlen zijn.
soms is dat zeker zo inderdaad. Ik bedoelde dat ik soms wat impulsief speel, en door wordcrex toen wel even leerde om wat langer/beter te kijken naar alternatieve mogelijkheden. Maar zoals ik al schreef, ging de lol er daar op den duur voor mij een beetje vanaf. Bij wurdian heb je dus wel 'gewoon' de oude scrabble opzet, dus inclusief de ruimte voor strategisch spelen. En dan met een heleboel leuke extra's, waaronder ook het spelen met 3 of 4 personen. En je kunt allerlei mijlpalen bereiken, als je op een woord klikt zie je meteen de betekenis en hoe vaak het al gelegd is, en dat check-knopje is wat mij betreft het allerfijnst. Ik speel een enkele keer nog wel wf en mis dat dan echt enorm.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar je kan beter minder punten pakken en de boel blokkeren dan alles maar weggeven!
Voor tussen het shoppen door is het helemaal prima inderdaad!quote:Op zondag 23 juni 2024 15:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ah, das wel jammer. Ik keek voor Horst met het ov maar dat duurt 2 uurHet hoeft ook niet heel lang te duren, heeft meneer nog meer tijd om te shoppen
[..]
Hij niet echt, ik weldus dit is een goeie. Even goed plannen, kunnen we op de terugweg daar wat eten. Heen via Valkenburg en terug via Heerlen. Thanx
![]()
Das het kutte dat ik niet durf te autorijden naar plaatsen waar ik niet bekend ben. Aangewezen op het ov![]()
Sowieso is dat station echt onherkenbaar veranderdquote:Op zondag 23 juni 2024 15:06 schreef livelink het volgende:
Als je zoon van architectuur houdt, raad ik je aan om Kasteel Hoensbroek te combineren met een bezoekje aan het Maankwartier in Heerlen. Je moet dan waarschijnlijk toch bij station Heerlen zijn.
quote:Op zondag 23 juni 2024 19:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sowieso is dat station echt onherkenbaar veranderdBest indrukwekkend.
Ik ben er een paar jaar geleden eens gaan sightseeen en miste toch wel een beetje de junks op de trappen en in de telefooncel op het busstation.
Ik loop niet snel en kan niet veel hebben op een dag dus voor mij is het wel genoegquote:Op zondag 23 juni 2024 19:07 schreef oh-oh het volgende:
Al die dingen die je noemt zijn geen dagbesteding toch? Valkenburg heb je ook zo gezien, behalve met die kerstmarkten... Die dino staat in de bieb he, niet in het natuurhistorisch museum. Maar goed, dat doe je samen lopend in twee uurtjes max. I
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Dat is helemaal klaar, was vorig jaar al klaar maar er was nog een plekje niet helemaal goed gegaan, dus die is 6 weken geleden nog even bijgewerkt.quote:Op zondag 23 juni 2024 21:23 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra
Hoe gaat het verder met je, qua operaties enzo?
quote:Op zondag 23 juni 2024 21:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Wandelse @:Leandra, de omgeving is prachtig
Ja, we hebben er wel lol van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee jaar terug was het redelijk aggenebbisj (sorryquote:Op zondag 23 juni 2024 21:59 schreef oh-oh het volgende:
@:Mushanga
Letterlijk om de hoek ja.
Is dat hotel inmiddels een beetje opgelapt of nog steeds erg retro en vergane glorie?
quote:Op zondag 23 juni 2024 22:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Twee jaar terug was het redelijk aggenebbisj (sorry) vandaar dat we nu in het bastion zitten. Is ook veel dichterbij alles, straat uit en we staan op de Markt
En daar komt een bus. Het crowne plaza niet en dat gezeul met koffers was ik wel zat. Vandaar nu bastion
Bastion kan ook wel een opknapbeurt gebruiken, maar het ligt zo centraal. Pathé aan de overkant, goed voor als het regent zoals vorig jaarquote:Op zondag 23 juni 2024 22:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ja de ligging van Plaza is wel lekker aan de Maas daar maar het is echt zo een ding wat hip was in de jaren 80.
Bastion is iets nieuwer ook wel. Kruisheren is nice, maar ja, geen bus. Enige leuke aan de stad hier vind ik Moge Tee, Eclair Affair, Lush, Dominicanen en Amazing Oriental, maar op Eclair Affair na bezorgen die ook allemaal gewoon thuis
Whahahaquote:Op zondag 23 juni 2024 22:49 schreef oh-oh het volgende:
Haventje bij Bastion is wel leuk ook, en het filmhuis en de Muziekgieterij, in die Pathe ben ik nog nooit geweest.
Bij Pet Thai ben ik een keer bijna overleden met mn doe maar vier pepertjes![]()
We gingen daarna naar een concert in de Muziekgieterij en iedereen vroeg aan me wie er overleden was.
Kijk of je Hoensbroek kunt plannen op een dag dat de kampementen er staan, da's extra leuk.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Best handig, dat voordeelboekje van de pcl. Niet echt vanwege de kortingen maar voor de ideeën![]()
We gaan in de vakantie naar het illusie museum Maastricht en naar kasteel Hoensbroek. Vraagt zoon: iets met geschiedenis zeker?![]()
Een dag Roermond en Valkenburg en ik heb al voor 4 van de 7 dagen plannen. Zoon wilde een dag extra, dussuh
Ga ik voor kijken, dank voor je tip!quote:Op maandag 24 juni 2024 09:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kijk of je Hoensbroek kunt plannen op een dag dat de kampementen er staan, da's extra leuk.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar als je er toevallig de eerste of derde zondag van de maand bent: https://www.kasteelhoensb(...)ers-en-boogschieten/ en https://www.kasteelhoensb(...)lijkheid-hoensbroek/quote:Op maandag 24 juni 2024 09:15 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ga ik voor kijken, dank voor je tip!
Jaaa, we kunnen hierbij zijnquote:Op maandag 24 juni 2024 09:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je gaat, maar als je er toevallig de eerste of derde zondag van de maand bent: https://www.kasteelhoensb(...)ers-en-boogschieten/ en https://www.kasteelhoensb(...)lijkheid-hoensbroek/
Je mag niet zelf zwaardvechten, maar wel boogschieten en vaak broodjes bakken boven het vuur enzo. Hangt ook van het weer af natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 09:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jaaa, we kunnen hierbij zijn
https://www.kasteelhoensb(...)schieten/#p214030683
![]()
Alleen even kijken hoe het met ov op zondag gaat. Dit lijkt me écht heel leuk, boogschieten
Zwaardvechten trouwens ook, lijkt me best zwaar om te doen![]()
Duimen voor mooi weer op 4 augustusquote:Op maandag 24 juni 2024 09:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je mag niet zelf zwaardvechten, maar wel boogschieten en vaak broodjes bakken boven het vuur enzo. Hangt ook van het weer af natuurlijk.
quote:Op maandag 24 juni 2024 09:52 schreef vencodark het volgende:
Ik heb al een heel weekend het woord ‘aggenebbisj’ in mijn hoofd.
Fascinerend.
Dat sowieso. Lijkt me gaaf om te leren al zal dat niet zo 1, 2, 3 geleerd zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Boogschieten is ook echt gewoon héél leuk hoor
Zwaardvechten heb ik een tijdje gedaan, is inderdaad best zwaarquote:Op maandag 24 juni 2024 09:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jaaa, we kunnen hierbij zijn
https://www.kasteelhoensb(...)schieten/#p214030683
![]()
Alleen even kijken hoe het met ov op zondag gaat. Dit lijkt me écht heel leuk, boogschieten
Zwaardvechten trouwens ook, lijkt me best zwaar om te doen![]()
Wrs zit er een vereniging bij je in de buurt, er zijn er namelijk veel meer dan je denkt. Misschien leuk om te doen?quote:Op maandag 24 juni 2024 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Sorry
[..]
Dat sowieso. Lijkt me gaaf om te leren al zal dat niet zo 1, 2, 3 geleerd zijn.
Ik ben nu op een site aan het kijken en die is redelijk in de buurt. De tijden zijn alleen lastig omdat dat samenvalt met de trainingstijden van zoon.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wrs zit er een vereniging bij je in de buurt, er zijn er namelijk veel meer dan je denkt. Misschien leuk om te doen?
Oeh, gaaf!quote:Op maandag 24 juni 2024 10:00 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Zwaardvechten heb ik een tijdje gedaan, is inderdaad best zwaarVooral met een maliënkolder aan.
De groep waar ik bij zat heet Bataille; zij doen ook vaak kampementen en dan vaak ook met een 'kiddy battle', dat is superleuk voor de kinderen. Ze zitten vaak bij kasteel Heeswijk, maar soms ook bij andere kastelen en bij evenementen.
Boogschieten heb ik ook een tijdje gedaan, dat valt best mee. In het begin schiet je wel vaak mis, maar dat geeft niet, en het gaat al snel veel beterquote:Op maandag 24 juni 2024 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Sorry
[..]
Dat valt reuze mee!quote:Op maandag 24 juni 2024 09:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Sorry
[..]
Ik eet al pittig sinds mn geboorte dus ik kan echt veel hebben maar dit was echt too much!quote:Op zondag 23 juni 2024 22:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
WhahahaNooit meer 4 pepertjes dus
![]()
Zoon had het bij een Indiaas restaurant, in de buurt van het vrijthof. Hij kan écht heet eten maar dat geloofde de eigenaar niet. Kwam steeds met hetere sambal aanzetten, tot en met de heetste die hij in huis had. Zoon gaf geen krimp![]()
Maar ik zou van 4 pepertjes ook niet vrolijk worden dus ik snap het helemaal
Sommige pepers zijn niet eens echt heet maar zo scherp. Had de Indiase meneer dié aan zoon gegeven, had ie wel anders gepieptquote:Op maandag 24 juni 2024 12:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik eet al pittig sinds mn geboorte dus ik kan echt veel hebben maar dit was echt too much!
Boogschieten klinkt bijna als een sport voor mij![]()
Oh ja, dat oude hondje heeft leren uitslapen, wat een genot is dat zeg, gaat toch sneller dan bij een baby gelukkig! Hij kruipt gewoon in bed er tussen, kleine oude held
Ze hebben laatst een hele berg postcodeloterij bonnen van me gehad die ik voor ze kreeg van een vriend, doen ze niks mee, 24 stuks... Bisocoop vindt ie niet boeiend, spelletjes hebben ze, hij speelt alleen stratego, schaken en Monopoly, uitje samen, lastig, ik zie ze nooit haha en hij kan ook nooit want altijd voetbal in het weekend, plantjes hoeft ie niet ( die hebben zijn zussen wel ) en iets lekkers vind ik geen kadoquote:Op maandag 24 juni 2024 15:01 schreef Lemijn het volgende:
Bioscoopbon
Klein spelletje
Uitje samen
Plantje
Iets lekkers
Nee dat maakt hij dus niet eens open en dan legt ie het zuchtend op de hoop...quote:Op maandag 24 juni 2024 15:21 schreef trui het volgende:
dan niet hoor, zou ik zeggen.en als hij wel blij is met geld (en dat wil oppotten) zou ik dat toch gewoon geven. misschien een beetje ludiek verpakt.
Ja stuur ik die met de post!quote:Op maandag 24 juni 2024 15:22 schreef exode het volgende:
Dan zou ik gewoon geld geven en om het leuker te maken in een ijsblok, dus het geld bevriezen.
Ik snap niet zo goed (maar dat ligt misschien aan mijn familie en onze gewoontes) dat je voor een puber die zijn verjaardag niet viert en die nergens blij mee is, nog moeite doet. Ik zou echt geen cadeau gaan opsturen als hij nog te lam is om je een stuk taart voor je neus te zetten of ergens blij mee te zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja stuur ik die met de post!
Hij viert niks dus ik ben ook niet uitgenodigd.
Maar ik vind het wel suf hoor.
Wellicht is ie nog boos over vorig jaar, toen kregen zijn zussen beiden van mij en mijn vader een mooie bijdrage voor hun Beyonce kaartje voor hun verjaardag, dat kwam toevallig zo uit ook qua timing, maar zij wilden gaan en hun eigen kaartjes betalen, en hij vond het te duur dus hij hoefde niet mee ( dat was dus niet omdat hij het geld niet had maar omdat hij het niet aan dat ticket wilde uitgeven, prima, dan niet ). Pas op de dag hun verjaardagen, toen we die kaarten al lang hadden, kregen ze dat geld en kostte het hun uiteindelijk veel minder, maar ze hadden het er wel blind voor over. Hij jammerde achteraf dat hij ook wel mee gegaan was als hij had geweten dat het hem maar zo weinig zou kosten.
Uiteindelijk heb ik hem toen een prachtige typemachine die hij wilde en nog wat dingen gegeven, daar was hij wel blij mee, maar hij piept nog over dat concert. Goed leermomentje voor hem.
Hij is rijker dan ik qua cash weet ik zeker
quote:Op maandag 24 juni 2024 15:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed (maar dat ligt misschien aan mijn familie en onze gewoontes) dat je voor een puber die zijn verjaardag niet viert en die nergens blij mee is, nog moeite doet. Ik zou echt geen cadeau gaan opsturen als hij nog te lam is om je een stuk taart voor je neus te zetten of ergens blij mee te zijn.
T-Shirt van het Nederlandse elftal een optie?quote:Op maandag 24 juni 2024 15:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]Hij krijgt nu dus een kaart, maar idd, daarom ga ik niet gewoon maar geld geven hoor, en ik blijf ook niet eindeloos vragen wat hij wil hebben.
Hij is met zijn moeder naar een oefenwedstrijd van het NL Elftal geweest. Dat viel in de smaak, dus dat heeft ie dan maar mooi gehad. Maar dat hoeft ie van mij niet te verwachten
Oh leuk, ook lekker overzichtelijk, je zit er niet meteen een jaar aan vast of zo.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
T-Shirt van het Nederlandse elftal een optie?
Nou, ik heb twee boogschietcursussen geboekt en meteen betaald![]()
Zoon helemaal enthousiast en dat zonder mijn Hawkeye verhaaltjeHet is een beginners cursus van 4 zaterdagochtenden in september. Zin in! Dus, dank jullie wel voor jullie enthousiasme
Supercool!quote:Op maandag 24 juni 2024 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
T-Shirt van het Nederlandse elftal een optie?
Nou, ik heb twee boogschietcursussen geboekt en meteen betaald![]()
Zoon helemaal enthousiast en dat zonder mijn Hawkeye verhaaltjeHet is een beginners cursus van 4 zaterdagochtenden in september. Zin in! Dus, dank jullie wel voor jullie enthousiasme
Irritant als je mensen hebt die je niet makkelijk een plezier met iets kan doen.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:46 schreef oh-oh het volgende:
Maar ik vroeg ook geen tips of zo, ik vind het alleen wel jammer, dat ie niks wil en dat het zo moet, maar zijn feestje...
Jup, dit is zonder verplichtingen en kunnen we daarna kijken of we willen doorgaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh leuk, ook lekker overzichtelijk, je zit er niet meteen een jaar aan vast of zo.
Hem kennende wil hij alleen een t-shirt als ze kampioen worden.
Maar dan koopt ie het maar zelf
Er zijn eventueel ook verenigingen met binnenbanen ;-) Als dat nou het struikelpunt blijkt te zijn...quote:Op maandag 24 juni 2024 15:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, dit is zonder verplichtingen en kunnen we daarna kijken of we willen doorgaan.
Het is wel buiten en bij regen gaat het niet door maar prima zo. Heb er écht zin in![]()
Haha, als Nederland wint, zijn die shirts niet meer te krijgenMaar je hebt gelijk hoor, hij koopt het zelf maar. Doe je moeite, is het niet goed. Zou er klaar mee zijn.
Deze is vrij nieuw en heeft nog geen clubgebouw of binnenbanen. Maar ik vind het prima buitenquote:Op maandag 24 juni 2024 16:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er zijn eventueel ook verenigingen met binnenbanen ;-) Als dat nou het struikelpunt blijkt te zijn...
Jaa, ben echt blij dat ik nu iets ga doen wat mij leuk lijkt én wat mijn lichaam aan kan.quote:
Oh lekker! Waarom ben jij niet naar Londen?quote:Op maandag 24 juni 2024 16:27 schreef exode het volgende:
Dinsdag is mijn vaste kantoordag, maar mijn hele team is de komende 3 dagen in Londen. Dus ik heb maar eens vrij genomen en ga lekker in mijn blote reet lopen in de sauna.![]()
Ik neem vrijwel nooit zomaar een dag vrij en zeker niet op dinsdag, maar dit vond ik een mooi moment.
Ik heb er geen afspraken of verplichtingen dit keer. Ik had die wel kunnen creeeren en voor de gezelligheid maar een paar nachten weg durf ik nog niet aan. En ik had er gewoon ook niet heel veel zin inquote:Op maandag 24 juni 2024 16:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh lekker! Waarom ben jij niet naar Londen?
Ik was vorige week een hele week vrij terwijl de kinderen gewoon op school waren!
Heeeerlijk.
Dan is een dagje vrij toch prima? Londen komt wel weer een keerquote:Op maandag 24 juni 2024 17:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb er geen afspraken of verplichtingen dit keer. Ik had die wel kunnen creeeren en voor de gezelligheid maar een paar nachten weg durf ik nog niet aan. En ik had er gewoon ook niet heel veel zin in
Ik was zomaar nieuwsgierig. Maar als je toch niet moet en niet speciaal zin hebt, waarom zou je dan.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb er geen afspraken of verplichtingen dit keer. Ik had die wel kunnen creeeren en voor de gezelligheid maar een paar nachten weg durf ik nog niet aan. En ik had er gewoon ook niet heel veel zin in
MOcht je het echt leuk vinden en verder willen, dan is het wel echt interessant om verder te gaan kijken voor een binnenbaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Deze is vrij nieuw en heeft nog geen clubgebouw of binnenbanen. Maar ik vind het prima buiten
[..]
Jaa, ben echt blij dat ik nu iets ga doen wat mij leuk lijkt én wat mijn lichaam aan kan.
Boksen lijkt me ook cool, ga daar ook es voor kijken
Ik las idd iets over huren van een boog dus zelf aanschaffen hoeft nog lang niet.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:49 schreef Troel het volgende:
[..]
MOcht je het echt leuk vinden en verder willen, dan is het wel echt interessant om verder te gaan kijken voor een binnenbaan.
A) een pijl reageert op de wind
B) het is in de winter iets prettiger
C) vaak is een combinatie mogelijk (als het mooi weer is in de zomer schieten we buiten)
Vaak is het zo dat je bij verenigingen echt wel een tijdje mag proberen en met bogen en pijlen van de vereniging mag schieten. Het is al met al een iets duurdere aanschaf dan een tennisracket zeg maar
Psst, compound en recurve zijn verschillende bogen.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:12 schreef Candaasje het volgende:
Ga je traditioneel (meestal houten longbow) of compound (recurve) schieten trouwens?
We konden kiezen uit hout/traditioneel en recurve of niets en dan bepalen zij. Eerst maar gekeken wat wat was en hoewel de recurve op die van Hawkeye lijktquote:Op maandag 24 juni 2024 19:12 schreef Candaasje het volgende:
Boogschieten![]()
Buiten schieten vind ik altijd wel leuk juist. Meer invloed van de wind, maar binnen voelt het toch wat euh… minder avontuurlijk. Buiten je pijlen moeten zoeken in het gras maakt het ietsje meer ‘sport’ (conditie krijg je er niet van verder. Wel goede rugspieren)
Je hebt (leuk als je na de cursus een beetje veilig met pijl en boog overweg kan) ook parcours met 3D figuren die je moet schieten. (Wij deden dat wel eens binnen op de baan, maar door afketsende pijlen is dat soms een tikkie minder verantwoord
![]()
Ga je traditioneel (meestal houten longbow) of compound (recurve) schieten trouwens?
Een eigen boog maken is ook erg tof om te gaan doen als je het boogschieten wil blijven doen. Wel veel werk, en fysiek zwaar. Maar het is wel heel gaaf om er mee te schieten. (Mijne is helaas geklapt, we hadden iets teveel geëxperimenteerd met nieuwe technieken. Maar ik heb de stukken nog)
Zover ben ik nog laaang nietquote:Op maandag 24 juni 2024 19:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Psst, compound en recurve zijn verschillende bogen.![]()
Je hebt heel sec gezegd longbow, barebow, recurve en compound (en ook nog kruisboog, maar dat is echt een andere tak van sport). Longbow is wat traditioneler (en wordt ook wel gecombineerd met houten pijlen). Zelf schiet ik barebow, maar mijn boog kan ook verder opgebouwd worden tot een recurve. Compound is met katrollen.
Hoe dan ook: meer informatie over van alles en nog wat: https://www.handboogsport.nl/
Euh ja true, bij compound staan de armen op het eind natuurlijk niet naar voren. Dus inderdaad geen recurve. My bad!quote:Op maandag 24 juni 2024 19:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Psst, compound en recurve zijn verschillende bogen.![]()
Je hebt heel sec gezegd longbow, barebow, recurve en compound (en ook nog kruisboog, maar dat is echt een andere tak van sport). Longbow is wat traditioneler (en wordt ook wel gecombineerd met houten pijlen). Zelf schiet ik barebow, maar mijn boog kan ook verder opgebouwd worden tot een recurve. Compound is met katrollen.
Hoe dan ook: meer informatie over van alles en nog wat: https://www.handboogsport.nl/
Traditioneel/hout is tof!quote:Op maandag 24 juni 2024 20:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
We konden kiezen uit hout/traditioneel en recurve of niets en dan bepalen zij. Eerst maar gekeken wat wat was en hoewel de recurve op die van Hawkeye lijkt, kozen we voor de traditionele. Weet niet, lijkt me echter ofzo
![]()
Zonde van je eigengemaakte boog. Lijkt me heel gaaf om dat te maken.
Waar we nu gaan, is een vrij nieuwe vereniging en geen idee of zij daar iets mee gaan doen.
Ik vind het sowieso heel spannend allemaal. Hoop ook dat mijn armen/schouders het trekken want ik heb zonder iets te doen alweer een spier verrekt
[..]
Zover ben ik nog laaang nietMaar vind het wel leuk om allemaal te lezen
![]()
Ik hoop écht dat het wat gaat worden. Die comfortzone van me zit best in de weg
Op dit moment nog redelijk wat, maar met al die stress kan het zomaar wegfikkenquote:Op maandag 24 juni 2024 20:13 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet welke cupmaat jij hebt maar mocht je een flinke bos hout voor de deur hebben doe dan echt een goede stevige BH aan het laatste wat je wilt is de pees tegen je tiet
Whaha, een radiator aan gort geschoten? Best knapquote:Op maandag 24 juni 2024 20:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Euh ja true, bij compound staan de armen op het eind natuurlijk niet naar voren. Dus inderdaad geen recurve. My bad!
[..]
Traditioneel/hout is tof!
Als het goed is, leer je vooral vanuit je rugspieren te trekken. En je start altijd met een lichte boog. Niet teveel zorgen maken.
Het ergste wat er kan gebeuren (tenzij je tijdens schieten opeens achterstevoren gaat staan ofzo) is dat je de radiator aan gort schiet doordat je teveel opzij mikt. (
) Maar jij schiet buiten, dat zou dus echt heel knap zijn.
Gaaf dat jouw 9 jarige al boogschiet! Bij deze vereniging mogen kinderen pas mee doen als ze 12 zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:44 schreef Hupje het volgende:
J (9 jaar) heeft afgelopen weekend voor het eerst buiten (3d) geschoten, doet het nu ruim een jaar indoor. En ik was na elk schot weer blij dat het raak was en we de pijl dus niet hoefden te gaan zoeken![]()
Hij vindt het erg leuk. Ik weet er geen moer vanaf, behalve dat ik nu een recurve boog in elkaar kan zetten (want daar is-ie zelf nog niet groot/sterk genoeg voor).
We hebben deze vereniging deels uitgezocht vanwege de startleeftijd; J wilde al járen boogschieten.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Gaaf dat jouw 9 jarige al boogschiet! Bij deze vereniging mogen kinderen pas mee doen als ze 12 zijn.
Ohja, pijlen zoeken. Dat is een leuk klusje voor zoonMaar jij hebt geen zin om het samen met J te doen?
Fijn dat jullie een club gevonden hebben waar J wel kan trainen, zeker omdat hij zo graag wilde. Het verbaasde me eigenlijk dat het hier zo streng is qua leeftijd. Er stond iets van het jaar waarin het kind geboren is en nog meer, wat ik verder niet gelezen heb omdat zoon 13 is.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:02 schreef Hupje het volgende:
[..]
We hebben deze vereniging deels uitgezocht vanwege de startleeftijd; J wilde al járen boogschieten.
Bij deze club schiet de jeugd op een andere avond dan de volwassenen. En mikken is niet zo mijn ding. Ik vind het wel leuk om te zien hoe leuk J het vindt en hoe zijn vaardigheid verbetert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar door mijn vroegere hernia durf ik niet meer te lopen. Ik ga nu mee als verkeersregelaar en dat is zo leuk om te doen. Grote wegen af mogen zetten, en dan lopen er 1100 pelgrims achter je door en nog 16 huifkarren met paarden![]()
Al 300 jaar een traditie, blijft prachtig en gelukkig ook nog zeer actief in ons dorp.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Dank voor de tip!quote:Op maandag 24 juni 2024 22:50 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, voor de Picnic-boodschappers hier: er is deze week heel veel stapelkorting. Ik bestelde net onder andere veel sun-vaatwastabletten en moest 180 euro afrekenen, met 111 euro korting![]()
En weer voor bijna een jaar voorzien in vaatwastabletten
Tx! Supertip!quote:Op maandag 24 juni 2024 22:50 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, voor de Picnic-boodschappers hier: er is deze week heel veel stapelkorting. Ik bestelde net onder andere veel sun-vaatwastabletten en moest 180 euro afrekenen, met 111 euro korting![]()
Dat had zoon met basketbal. De communicatie was zó kut en toen hadden ze hem voor de proefles op een tijd laten komen waar ze géén basketbal gaven, ja, een kwartiertje ofzoquote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:00 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon wilde een paar jaar terug ook op boogschieten. De communicatie liep zo stroef en de informatie was zo vaag (leeftijd om de starten schoof weer op) dat ik er bijvoorbaat al moedeloos van werd. Tegen de tijd dat hij wel de juiste leeftijd had, zat hij al een jaar op tennis.![]()
Nu heeft hij helemaal geen interesse meer.
quote:Op maandag 24 juni 2024 22:48 schreef LeSage het volgende:
Ik deed even een bijlees en ik vind het heel tof dat je zomaar iets nieuws gaat proberen, Mushanga!
Wij gingen dit weekend weer op bedevaartIk ben ooit een keer door mijn oma gekidnapped, we zouden een leuk uitje doen, gingen we op bedevaart, de helllllll, de hele weg bidden in die bus, daar uren lopen bidden, dan uren bidden in de kerk, ergens eten met een hoop preken en biddend weer naar huis, ik was 14 of zo, het heeft me niks opgeleverdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar door mijn vroegere hernia durf ik niet meer te lopen. Ik ga nu mee als verkeersregelaar en dat is zo leuk om te doen. Grote wegen af mogen zetten, en dan lopen er 1100 pelgrims achter je door en nog 16 huifkarren met paarden![]()
Al 300 jaar een traditie, blijft prachtig en gelukkig ook nog zeer actief in ons dorp.![]()
Later zei oma, ja opa had geen zin. I get that!Oh meteen ff wat ingeslagen ook, thnx!quote:Op maandag 24 juni 2024 22:50 schreef LeSage het volgende:
En weer voor bijna een jaar voorzien in vaatwastablettenVan harte!quote:
Zo, ik heb gewerkt, het kinderbadje voor de honden is net bezorgd, nu nog even een uurtje lopen en dan komt mn dinsdagmiddagkind weer gezellig!Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Oh, jammer is dat ja. Schiet je zo weinig mee op.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat had zoon met basketbal. De communicatie was zó kut en toen hadden ze hem voor de proefles op een tijd laten komen waar ze géén basketbal gaven, ja, een kwartiertje ofzoDaar waren we dus snel klaar mee.
En tennis is ook coolAls ze maar iets doen wat ze leuk vinden
Dan vraag je je echt af of we wel welkom zijn en of ze blij zijn met nieuwe leden? Je zou bijna denken dat we bij dezelfde club een proefles hebben aangevraagdquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, jammer is dat ja. Schiet je zo weinig mee op.
Op de site stond dat je op trainingsavonden kon komen kijken.
Dus we waren gekomen, maar dat bleek dus pas vanaf een bepaalde datum in het voorjaar te zijn.
Niemand kon ons verder iets uitleggen want daar was geen mankracht voor.
Daarbij wisselden ze net van secretariaat, voorzitter en alles.
Hier op tennis is het allemaal veel duidelijker (inmiddels).
Doen zij ook poeder? Dat is er bij AH uit helaasquote:Op maandag 24 juni 2024 22:50 schreef LeSage het volgende:
Yup, same.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan vraag je je echt af of we wel welkom zijn en of ze blij zijn met nieuwe leden? Je zou bijna denken dat we bij dezelfde club een proefles hebben aangevraagd![]()
Hier kon je een proefles aanvragen, gedaan en weken later pas antwoord. Ik geantwoord en dat duurde ook weer weken voordat daar een reactie op kwam. Afgesproken wanneer en hoe laat hij kon komen, ook wat eerder om kennis te maken. Wij er vol goede moed heen, niemand om kennis te maken en hij werd gewoon de zaal in gedirigeerd en kon mee voetballen en nog meer dingen. Maar basketbal? Op het eind, een kwartiertje![]()
Heb het daarna maar gelaten, had niet eens meer de fut om hier nog tijd aan te spenderen. Hij was wel meteen genezen van basketbal en ik had geen gezeur meer
Nou ja, het is iig goedgekomen dat hij nu op tennis zit, scheelt weer heen en weer gerijquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup, same.![]()
Misschien hadden we gewoon slechte timing hoor.
En uiteindelijk was mijn zoon ineens nog een jaar te jong en was de interesse weg.
Hier in het dorp kan hij zelf naar tennis heen -en weer fietsen. Bij boogschieten had ik hem steeds op maandagavond moeten brengen.
Basketbal kon trouwens ook niet. In het dorp is geen club meer en die andere in de buurt had geen jeugdafdeling en alleen volwassenen.![]()
Het zat allemaal niet mee.
Haha, mijn opa heeft me als peuter stiekem gedoopt in een emmer water. M'n ouders vonden dat niet nodig maar hij wel. In de bijbel staat dat in noodgevallen ook een niet-pastoor dat mag doen en hij vond dat daar wel sprake van was.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben ooit een keer door mijn oma gekidnapped, we zouden een leuk uitje doen, gingen we op bedevaart, de helllllll, de hele weg bidden in die bus, daar uren lopen bidden, dan uren bidden in de kerk, ergens eten met een hoop preken en biddend weer naar huis, ik was 14 of zo, het heeft me niks opgeleverd![]()
Later zei oma, ja opa had geen zin. I get that!
[..]
Oh meteen ff wat ingeslagen ook, thnx!
[..]
Van harte!
Zo, ik heb gewerkt, het kinderbadje voor de honden is net bezorgd, nu nog even een uurtje lopen en dan komt mn dinsdagmiddagkind weer gezellig!
Hahaha, dat lijkt me ook niet bepaald een leuke bedevaartquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben ooit een keer door mijn oma gekidnapped, we zouden een leuk uitje doen, gingen we op bedevaart, de helllllll, de hele weg bidden in die bus, daar uren lopen bidden, dan uren bidden in de kerk, ergens eten met een hoop preken en biddend weer naar huis, ik was 14 of zo, het heeft me niks opgeleverd![]()
Later zei oma, ja opa had geen zin. I get that!
[..]
Oh meteen ff wat ingeslagen ook, thnx!
[..]
Van harte!
Zo, ik heb gewerkt, het kinderbadje voor de honden is net bezorgd, nu nog even een uurtje lopen en dan komt mn dinsdagmiddagkind weer gezellig!
Dit zijn alleen tabletten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doen zij ook poeder? Dat is er bij AH uit helaas
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Haha, mijn opa heeft me als peuter stiekem gedoopt in een emmer water. M'n ouders vonden dat niet nodig maar hij wel. In de bijbel staat dat in noodgevallen ook een niet-pastoor dat mag doen en hij vond dat daar wel sprake van was.
Plein.nlquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doen zij ook poeder? Dat is er bij AH uit helaas
Er is altijd een reden.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:07 schreef MaJo het volgende:
Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat je, zonder aanwijsbare reden, echt super chagrijnig bent? Ik heb dat vandaag. Alles en iedereen is stomEn ik vind mezelf weer stom dat ik alles stom vind
Aapie wordt de laatste tijd steevast om half 6 wakker, ik denk dat daar een deel van mijn chagrijn inzit. Ik heb gewoon slaapgebrek met een bijna 4-jarigeMeteen een offerte aangevraagd voor rolluiken, als hij bij mijn moeder logeert dan slaapt hij gewoon tot 8 uur. En hij doet dus geen middagtukkies meer en is zelf ook niet te genieten na 3 uur 's middags. /einderant
Tevens![]()
Ja en dan gebeurt het sporadisch dat hij tóch om 7 uur wakker wordt (uiteraard als mijn man eruit moet) dus blijft die hoop bestaan. Tevergeefsquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er is altijd een reden.![]()
Maar nee: kleuters om half 6 zonder middagdutjes zijn wel behoorlijk irritant. Mijn zoon was ook zo. En elke dag hopen dat ie er minstens 7 uur van maakt.
Hahaha, what a fool I’ve been.
Goeie.quote:
Via euroclix krijg ik bij plein ook cashback, moeite waard om te kijken!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goeie.
Even gecheckt, scheelt 4,40 met 12 cans bij bol (99,95), waar ik dan nog 4 euro cashbackxl geld terug krijg. Diezelfde 12 cans kocht ik januari 22 voor 54 piek
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Haha, mijn opa heeft me als peuter stiekem gedoopt in een emmer water. M'n ouders vonden dat niet nodig maar hij wel. In de bijbel staat dat in noodgevallen ook een niet-pastoor dat mag doen en hij vond dat daar wel sprake van was.
Die hele bus was 70+ en bidden dat die deden!!!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hahaha, dat lijkt me ook niet bepaald een leuke bedevaart![]()
Wij wandelen 40 km heen en 40 km terug. Het bidden kun je gewoon helemaal overslaan. Er worden wel veel liedjes gezongen voor Maria, maar dat is vooral ook heel lekker tijdens het lopen en onderdeel van de traditie.
Ik wilde laatst echt al niet meer leven toen die hond me elke nacht om 5 uur wakker maakte, echt, ik ben geen ochtendmens, dus ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:07 schreef MaJo het volgende:
Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat je, zonder aanwijsbare reden, echt super chagrijnig bent? Ik heb dat vandaag. Alles en iedereen is stomEn ik vind mezelf weer stom dat ik alles stom vind
Aapie wordt de laatste tijd steevast om half 6 wakker, ik denk dat daar een deel van mijn chagrijn inzit. Ik heb gewoon slaapgebrek met een bijna 4-jarigeMeteen een offerte aangevraagd voor rolluiken, als hij bij mijn moeder logeert dan slaapt hij gewoon tot 8 uur. En hij doet dus geen middagtukkies meer en is zelf ook niet te genieten na 3 uur 's middags. /einderant
Tevens![]()
De Robert Hunter serie van Chris Carter (detective/thriller)quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik val even binnen met een vraag, voor onze zomervakantie ben ik op zoek naar boeken. Type wel makkelijk weglezen, niet makkelijk wegleggen.
Karin Slaughter alles al van gelezen
Lucinda Riley ook
Groot liefhebber van detectives a la Agatha Christie
Scandinavische thrillers vind ik vaak net iets te duister.
Wie heeft nog goede tips/schrijvers? (geen ebook, geen koboplus oid, alleen echte boeken)
Nicci French, maandag t/m zondag en de dag van de doden. Plus alles van Nicci Frenchquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik val even binnen met een vraag, voor onze zomervakantie ben ik op zoek naar boeken. Type wel makkelijk weglezen, niet makkelijk wegleggen.
Lucinda Riley ook
Wie heeft nog goede tips/schrijvers? (geen ebook, geen koboplus oid, alleen echte boeken)
De serie van Helen Fields die begint met Perfecte restenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:44 schreef Kyara het volgende:
Lucinda Riley ook
Oeh, deze noteer ik even. Heb namelijk nog niet genoeg boekenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:43 schreef Aure het volgende:
[..]
De serie van Helen Fields die begint met Perfecte resten
Is de Bridgerton-serie iets voor jou? Ik vond het heerlijk vakantieleesvoer. Geen thriller, wel vermakelijkquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:44 schreef Kyara het volgende:
Lucinda Riley ook
Nee! Er vliegen hier heel regelmatig politiehelicopters, maar dit nog nooit gehoord. Kan me voorstellen dat je dan tegen het dak zitquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Wisten jullie dat een politiehelikopter ook tatutatu geluid kan maken? Ik niet. Nu wel en ik schrok me de pleuris
Ik ben hier ook wel wat gewend maar dit was echt bizar. En ik was buiten, samen met zoon wat troep op de ophaalplaats dumpen, toen dat ding ineens laag kwam overvliegen en even verderop met zn voorkant naar benee bleef hangen en begon te tatutatuen. Ik kreeg echt vluchtneigingenquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee! Er vliegen hier heel regelmatig politiehelicopters, maar dit nog nooit gehoord. Kan me voorstellen dat je dan tegen het dak zit.
Jaaa dat is echt MEGA luid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Wisten jullie dat een politiehelikopter ook tatutatu geluid kan maken? Ik niet. Nu wel en ik schrok me de pleuris
Ha, dank! Dit is de schrijver die ik gisteren wilde aanraden maar ik kwam niet op haar naam en wilde niet naar mijn boekenkast lopen. Ik heb er oa een in de kast over een dode baby in een Amish gemeenschap.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:44 schreef trui het volgende:
Totaal andere categorie, maar ook echt goed en spannend: "Ik ben ik ben ik ben" van Maggie O'Farrell. Over hoe ze 17 keer aan de dood ontsnapt is. (waar gebeurd). Prachtig geschreven ook nog eens. (Ook haar andere boeken zijn de moeite waard, ik heb er twee gelezen die op historische feiten gebaseerd zijn, maar waar ze dan wel zelf nog wat fictie bij heeft gebruikt. Knap gedaan en ook spannend opgeschreven.
Arthur Japin is fantastisch. Een Schitterend Gebrek is mijn all-time favoriete boekquote:Op woensdag 26 juni 2024 11:24 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ha, dank! Dit is de schrijver die ik gisteren wilde aanraden maar ik kwam niet op haar naam en wilde niet naar mijn boekenkast lopen. Ik heb er oa een in de kast over een dode baby in een Amish gemeenschap.
edit: en Arthur Japin. Ik heb niet alles van hem gelezen maar wel Een schitterend gebrek / De zwarte met het witte hart / De overgave / Wat stilte wil. Allemaal prachtige romans gebaseerd op historische feiten.
de link naar die schrijver levert bij mij niks op. Kun je de naam misschien geven?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben helemaal into boeken over langeafstandswandelingen op het moment.
Camino heb ik dus ook met veel plezier gelezen.
Ook Onderweg vond ik erg mooi en heel fijn lezen.
Het Zoutpad idem. Daar heb ik alleen de eerste nog van gelezen, er zijn er nog twee. Ik heb het in het Engels gelezen, is ook heel goed te doen.
En deze schrijver vind ik leuk.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.19.ProductImagequote:Op woensdag 26 juni 2024 13:03 schreef trui het volgende:
[..]
de link naar die schrijver levert bij mij niks op. Kun je de naam misschien geven?
Hopelijk straks afgekoeld in huis.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:11 schreef exode het volgende:
Het is zover, voor de eerste keer in 2024 loeit de mobiele airco. Het was 28 graden onze slaapkamer en in die van de kinderen 26 graden. Hij staat in onze kamer met de deuren open, normaal gesproken koelt ie het naar de 22 graden en bij de kinderen een graad of 23.
En ja dat slurpt energie maar de zonnepanelen draaien ook overuren, doei terugleverkosten
B had vanochtend sport'dag', die was ingekort en met rustigere spellen. Hij was ZEIKnat toen ie thuiskwam en niet willen douchen he
Zolang de slaapkamers maar schappelijk zijn. Kinderen sliepen gisteren pas na 9 uur vanwege de warmte.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hopelijk straks afgekoeld in huis.
De airco bij A staat de hele dag al aan.. op onze slaapkamer de plafond ventilator en beneden tot een half uurtje geleden ook de airco aan.
Zwembadpomp draait al vanaf vanmorgen. Heb 3 wassen gedaan.
Tot nu toe nog steeds 11kw in de plus 🤣🤣
Mijn kinderen douchen inmiddels vrijwillig. Zonder timer. Met zeep. Meerdere keren per week.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:11 schreef exode het volgende:)
B had vanochtend sport'dag', die was ingekort en met rustigere spellen. Hij was ZEIKnat toen ie thuiskwam en niet willen douchen he
B doucht het liefste elke dag, of 2x per dag. Maar hij had een bui dat alles nee was.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn kinderen douchen inmiddels vrijwillig. Zonder timer. Met zeep. Meerdere keren per week.
O wat naarquote:Op donderdag 27 juni 2024 08:56 schreef SaskiaR het volgende:
Pff, kind heeft mond-hand-voetzeer, echt geen pretje! Lopen doet pijn, schrijven doet pijn, eten doet pijn... iemand tips? Vooral voor eten, want zelf zuigen aan een rietje of een ijsje likken doet al pijn.
Boh, wat pijnlijkquote:Op donderdag 27 juni 2024 08:56 schreef SaskiaR het volgende:
Pff, kind heeft mond-hand-voetzeer, echt geen pretje! Lopen doet pijn, schrijven doet pijn, eten doet pijn... iemand tips? Vooral voor eten, want zelf zuigen aan een rietje of een ijsje likken doet al pijn.
Ach wat sneu!quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:56 schreef SaskiaR het volgende:
Thanks! Dat lukt inderdaad nog net, maar ook zuigen aan een rietje is al een beetje pijnlijk. Hopelijk is het snel overquote:Op donderdag 27 juni 2024 10:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ach wat sneu!
Misschien goed gevulde smoothies zoals dit?
Ingrediënten(Voor een persoon)
1 (bevroren) banaan
200 ml (plantaardige) melk
1 eetlepel pindakaas
Paar eetlepels havermout
Paar snufjes kaneel
Benodigdheden
Blender
Bereiding
1. Haal de banaan uit de vriezer en laat deze vijf minuten ontdooien. Zo wordt de banaan wat makkelijker te blenden.
2. Snijd de banaan in plakjes en voeg daarna de pindakaas, plantaardige melk en kaneel toe. Mix tot een romige smoothie.
Tip: Voeg een paar eetlepels havermout toe als je deze smoothie wilt eten als ontbijt. Door havermout toe te voegen vult de smoothie iets beter.
Ijsjes, en waterpokken soft brush crème hielp hierquote:Op donderdag 27 juni 2024 08:56 schreef SaskiaR het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:40 schreef exode het volgende:
Pfoeh nou, nog 3 weken tot ik volledig vakantie heb, maar ik ga in spaarstand, zet mijn werk op een waakvlam, hoe je het ook wil noemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En yay hilliePrima toch op deze manier, geen gedoe verder
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Beterschap!quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:56 schreef SaskiaR het volgende:
quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:40 schreef exode het volgende:
Pfoeh nou, nog 3 weken tot ik volledig vakantie heb, maar ik ga in spaarstand, zet mijn werk op een waakvlam, hoe je het ook wil noemen.Goedzo exode! Fijn dat het zo kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
Ach jemig, dat zou wel een heel vervelende samenloop van omstandigheden zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:51 schreef TolstoiFan het volgende:
@:SaskiaR, beterschap! Hopelijk is er wat verlichting te vinden voor kind!
@:exode, klinkt als een hele goede beslissing om het even wat rustiger aan te doen. Het zijn pittige jaren, dus let ook op jezelf!
Pfff, in de klas van Simon heeft er iemand waterpokken. Simon heeft ze nog niet gehad. Mocht ie het krijgen, dan hoop ik dat de incubatietijd wat langer duurt, want volgende week mag hij waarschijnlijk afzwemmen voor B. Ik zou het zo sneu vinden als dat niet door kan gaan, na zijn vele oefenen. Hij heeft eindelijk zelf er ook vertrouwen in.
Wellicht voor een volgende keer emla zalf vragen? James was ook panisch voor prikken door alle ervaringen, maar met emla gaat hij bijna fluitend prikken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:42 schreef exode het volgende:
Ik ga duimen Tolstoi!
Wij hebben vanmiddag kinderfeestje van Juul en ze heeft vanochtend uitgedeeld in de klasZe had er zoveeeeel zin in, in prinsessenjurk naar school.
Maar ik was ondertussen in het ziekenhuis met B, bloedprikken en een rontgenfoto van zijn hand. Check vanwege zijn vroege puberteit. Hij was zo zenuwachtig en gespannen voor het bloedprikken. Paar jaar geleden moest ie ook en was ik zo dom om naar een lokaal Saltro ding te gaan. Dat was echt niet handig. Dus dat had ie ook in zijn hoofd.
Hij stond stijf van de zenuwen en dat kwam er na het prikken allemaal uit. Hij zat tegen flauwvallen aan. Maar ze waren ontzettend lief en behulpzaam in het ziekenhuis. Spierwit was ie, tijdje daar op zo'n behandelbank gelegen, sterke limo gedronken en daarna ging het weer. Toen nog die foto, alles ging in slow motion bij hem. Zware benen en heel stilletjes.
Net nog een uur thuis op de bank gelegen, appel op en mijnheer kreeg weer praatjes. Kleur op zijn wangen dus hij is naar school.
Na school komt ie nog naar Juul haar feestje, hij is pas om 2 uur uit en feestje is tot 3 uur maar hij wilde absoluut komen.Onze reus van 1.60m tussen die kleuters
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wellicht voor een volgende keer emla zalf vragen? James was ook panisch voor prikken door alle ervaringen, maar met emla gaat hij bijna fluitend prikken.
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:53 schreef exode het volgende:
[..]
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.
Wie weet als hij ooit weer moetquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.
Dan kun je dus thuis alvast plakken.
#ongevraagdetip
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.
Dan kun je dus thuis alvast plakken.
#ongevraagdetip
Dure optie wellicht, maar volgens mij kun je birckenstocks zelfs met je eigen voetbed laten maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Veel plezier vanmiddag @:exode. En wat sneu voor B.
En hebben jullie tips voor sandalen? Sinds een paar maanden heb ik orthopedische inlegzooltjes. Ik merk dat dat me erg helpt. Maar ik heb momenteel eigenlijk maar 1 paar gympen waar ze goed inpassen en die draag ik dus bijna elke dag. De sandalen die ik heb (ok, met uitzondering van mijn teva's) zijn heel platte dingen en ik kan daar helaas niet meer op lopen. Elke keer als ik klachten heb, komt dat door die sandalen. Dus die zijn exit. Maar in sandalen kan ik ook de inlegzooltjes niet gebruiken. Welke sandalen zijn qua ondersteuning enigzins ok en zien er ook nog een beetje leuk uit?
Ik heb van de week nog 2 paar sandalen van Gabor gekocht, vind ik heerlijk lopen, maar of dat voldoende voetbed is weet ik niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
En hebben jullie tips voor sandalen? Sinds een paar maanden heb ik orthopedische inlegzooltjes. Ik merk dat dat me erg helpt. Maar ik heb momenteel eigenlijk maar 1 paar gympen waar ze goed inpassen en die draag ik dus bijna elke dag. De sandalen die ik heb (ok, met uitzondering van mijn teva's) zijn heel platte dingen en ik kan daar helaas niet meer op lopen. Elke keer als ik klachten heb, komt dat door die sandalen. Dus die zijn exit. Maar in sandalen kan ik ook de inlegzooltjes niet gebruiken. Welke sandalen zijn qua ondersteuning enigzins ok en zien er ook nog een beetje leuk uit?
Gabor heeft sandalen met een verwijderbaar voetbed. Volgens mij die met "rolling soft".quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Panama Jack.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Ik zie op de website wel dat je (betere) inlegzooltjes hebt voor birkenstocks. Maar die blijven er los in liggen, dat lijkt me niet werken voor open schoenen. Er zijn ook vervangende voetbedden, maar dat zijn alsnog de 'standaard' birkenstocks. Helemaal op maat zie ik niet terug.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dure optie wellicht, maar volgens mij kun je birckenstocks zelfs met je eigen voetbed laten maken.
Maar dat ziet er toch niet uit? Ik heb zwarte inlegzolen, gemaakt op een 3D-printer. Lijkt me in sandalen echt geen gezicht.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gabor heeft sandalen met een verwijderbaar voetbed. Volgens mij die met "rolling soft".
Ik heb zwarte rolling soft sandalen van Gabor. Met een zwart voetbed.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar dat ziet er toch niet uit? Ik heb zwarte inlegzolen, gemaakt op een 3D-printer. Lijkt me in sandalen echt geen gezicht.
Ik wil het wel eens uitproberen iigquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb zwarte rolling soft sandalen van Gabor. Met een zwart voetbed.
Ook blauwe met een wit voetbed trouwens.
Vind de rolling softs sowieso erg comfortabel. Dus zelfs al je geen voetbed-swap wil doen kan ik ze aanraden.
De schoenen die ik had werden gewoon keihard afgekeurd door de podotherapeutquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:44 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Tip voor de volgende keer: neem de paren schoenen mee waar je de zooltjes veel in wilt dragen en laat ze zo bijsnijden dat ze in die schoenen passen.
Sandalen draag ik niet door mijn zooltjes, nooit iets geschikts gevonden.
Wolkyquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:44 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Tip voor de volgende keer: neem de paren schoenen mee waar je de zooltjes veel in wilt dragen en laat ze zo bijsnijden dat ze in die schoenen passen.
Sandalen draag ik niet door mijn zooltjes, nooit iets geschikts gevonden.
Kun je ook bij de huisarts aanvragen en dan thuis al aanbrengenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:53 schreef exode het volgende:
[..]
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.
Emla verdoofd de huid waardoor ze het prikken niet voelen, maar als hij geen pijn heeft klinkt dat niet heel zinvol...quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.
Maar hij heeft er geen schrik voor en pijn doet het hem ook niet zegt ie.
Ik heb ooit eens gehoord dat dat ook een lichamelijke reactie kan zijn waarbij de bloedvaten zich samentrekken en daardoor een onwel gevoel veroorzaken. Maar hoe het precies zit weet ik niet. #klok #klepel #misschielweltotaleonzinquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.
Maar hij heeft er geen schrik voor en pijn doet het hem ook niet zegt ie.
Moest je wel een half uur wachten ipv 15 minutenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:10 schreef Troel het volgende:
Liggend prikken! En ja, dat werd bij corona ook veelvuldig gedaan. Wellicht spuit elf, maar daar waren speciale hokjes voor waar wij dan mensen naar konden doorverwijzen in plaats van zittend spuiten meteen in dezelfde lijn
(heb een aantal maanden voor de ggd gewerkt.
Dat ja. En alles in je onderlijf goed aanspannen als je langer staat en het voelt aankomen. Heeft me vaker gered bij de kassa in de supermarktquote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:53 schreef Candaasje het volgende:
Vasovagale syncope, ontzettend veelvoorkomende vorm van flauwvallen. (1 op de 3 mensen maakt het zelf mee, soms enkel keren, soms vaker).
Ik heb het tig keer gezien toen ik nog prikte op de poli (niet op de afdeling, daar ligt vrijwel iedereen al), tijdens het vaccineren voor de GGD en op mijn huidige werk wanneer emoties hoog zitten bij cliënten, of collega’s te weinig eten of (zoals ikzelf ook) niet lang steriel kunnen staan. (Ik ga gewoon na 5 minuten tegen de vlakte. Standaardcombinatie van warmte, stil staan en lage bloeddruk)
Deze pagina van het LUMC legt het wel goed uit :
https://www.lumc.nl/afdel(...)-vasovagale-syncope/
Kan dus helpen om vlak tevoren nog even goed te drinken, of iets met zout te eten. (Of suiker, dat staat niet in het artikel maar wij hebben dextrose in de buurt liggen.) En bovendien liggend prikken als, zoals ze dat zo mooi zeggen op die pagina, je bloeddrukreflex wat los zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloed kan ik prima tegen. Alleen naalden die net het lichaam ingaan (bij mij/kind/op tv) en dingen met oogballen. Bleh.
Maar ik heb geen enkel probleem dat er volgende week een moedervlek verwijderd moet worden en daarvoor verdovingen moet krijgen. Daar zie ik toch niks van.
Da's ook spannend als je nog eens een keer onder narcose moet dan.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:48 schreef exode het volgende:
Ik kan dan niet tegen bloed enzo, maar zelf geprikt worden vind ik geen issue. Zelfs de slagaders prikken die niet goed gingen, doen niets met mijn gesteldheid.
Ik heb wel een aantekening in mijn medische dossier dat ik als kind helemaal niet goed werd van algehele verdoving. Via zo'n mondkapje, ik weet er zelf niets van, maar mijn moeder werd blijkbaar zelfs de operatiekamer in geroepen. Ik ging hoesten en stopte niet meer. Sindsdien nooit meer verdoofd geweest, maar er staat een rood vlaggetje in mijn dossier.
Verloofde loopt met een pasje op zak dat ze antistoffen in haar bloed heeft, ook een leuke, want het is een medisch mirakel hoe ze daaraan is gekomen. Het bleek bij 1 van de vele testen toen we voor KID werden ingeschreven en beperkte de zwanger worden mogelijkheden behoorlijk.
Ik heb die een poosje geslikt, dat was geen grapje bij te snel opstaan en warmte enzoquote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:42 schreef Troel het volgende:
Voor mijn tremor kunnen ze betablockers voorschrijven. Side effect: bloeddruk omlaag. Laten we dat maar niet doenHier ook altijd al een vies lage bloeddruk.
Roesje is handig. Ik schijn gewoon de hele tijd bij geweest te zijn en zinvol gepraat te hebben. Man heeft 1,5 uur na de ingreep afscheid van me genomen. En ik was 2 uur na de ingreep boos dat hij weg was. Ik kon helemaal niks herinneren van begin roesje tot 2 uur erna. En hij dacht echt dat ik vol bij wasquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:51 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's ook spannend als je nog eens een keer onder narcose moet dan.
Ik krijg binnenkort waarschijnlijk een coloscopie ivm verdenken van crohn of colitis. Dat gaat onder een roesje. Nog nooit eerder gehad, dus ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb die een poosje geslikt, dat was geen grapje bij te snel opstaan en warmte enzo![]()
Ik ben dus heel dol op ziekenhuizen, dat is vast ook een afwijkingIk heb ook wel (hersen)operatie bijgewoond, zo fascinerend
Een roesje is een lichte sedatie volgens mij.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 14:34 schreef Pinnenmutske het volgende:
Een roesje/sedatie (of is dat iets helemaal anders?) had ik bij mijn slaapendoscopie.
Kan me niks herinneren.
Tis nu nog steeds een rode vlek, geen bult. Misschien mazzel gehad dat ie nog geen gif heeft kunnen inspuiten ofzo. Ik wacht het wel af.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Oeh, Daas kan echt een rotplek geven. Succes
Gruwel iddquote:Op zaterdag 29 juni 2024 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier nooit last van gehad gelukkig, maar de tandarts lacht me nog altijd uit als ik lig te piepen bij een verdovingKomt er 1.80m aan stoere vrouw binnen met tattoo's en piercings en dan janken om een verdovingsprikje.
Maar terecht natuurlijk, die prikken zijn hels!
Dat heeft de tandarts gebruikt toen mn kies getrokken moest worden en hij weigerde het zonder verdoving te doenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:43 schreef oh-oh het volgende:
De tandarts heeft altijd van die verdovende gel, dat scheelt echt 80%
Als je gevoelige tandhalzen hebt, kan de tandarts er een spulletje op doen. Geen idee hoe het heet, het wordt iig niet vergoed. Maar het werkt wél. Doet de mondhygiënist er bij mij op na de behandeling en daar ben ik heel blij meequote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Tandarts verdoving kan me niks schelen. En hoe jonger de tandarts is, hoe beter de technieken. De laatste zat echt heel mal te wiebelen op het tandvlees, maar dan voel je dus nauwelijks iets van de prik.
Sowieso, alles beter dan het gevoel van het boren. Ik zit met hun koude water al vaak op de grens van 'te doen'.
Al was dat water de laatste keer ook al lauw
Ik heb het af en toe gebruikt, maar dat was tijdelijk en noodzakelijk om overeind te blijven. Maar voor langere tijd zoiets gebruiken ben ik nog niet ver genoeg voor ben ik van mening.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb die een poosje geslikt, dat was geen grapje bij te snel opstaan en warmte enzo![]()
Ik ben dus heel dol op ziekenhuizen, dat is vast ook een afwijkingIk heb ook wel (hersen)operatie bijgewoond, zo fascinerend
Oefquote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Naalden, geen problemen mee. Ben echter net geprikt door een daas. Das wat minder
Voelde wat prikken maar had ruzie met de parasol op de buggy van kleinzoon. Voelde wel een prik maar schonk er geen aandacht aan. Tot we in de schaduw waren en ik keek. Zat ie vast aan mn vinger en hield vast. Er maar vanaf afgemeptNu een rode plek. Kijken of dat ook zo'n enorme blauwe plek gaat worden als van een muggensteek. Ohnee, kan niet. Vinger
Ah, vandaar de 2 gaatjes. Dit beest bleef met zn kop vastzitten, met zn kaken dus😖 op mn ringvinger. Voor nu jeukt het niet eens en is het nog steeds een vlek.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 22:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef. Dazen zijn echt nare beesten, ze bijten ipv prikken. Op het moment dat ze op je zitten, ben je eigenlijk te laat al. In Zweden had ik een beet op mijn been. Ik krijg al grote bulten van muggen, maar dit was next level. Enorme harde schijf, het werd ook warm en dik. Deed goed zeer ook. Hopelijk valt het bij jou mee, op je vinger is dat helemaal niet tof.
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:32 schreef livelink het volgende:
Ik ben een keer door een daas in mijn gezicht gebeten. Hij kwam onder mijn helm tijdens het motorrijden![]()
Het leek mee te vallen, maar de volgende dag op mijn werk werd mijn gezicht dikker en dikker. Uiteindelijk hebben ze me op mijn werk weggestuurd en ben ik naar de ha gegaan. Maar die kon verder ook niks doen. De volgende dag had mijn gezicht weer normale afmetingen.
Auw😳 in je gezicht😳quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:32 schreef livelink het volgende:
Ik ben een keer door een daas in mijn gezicht gebeten. Hij kwam onder mijn helm tijdens het motorrijden![]()
Het leek mee te vallen, maar de volgende dag op mijn werk werd mijn gezicht dikker en dikker. Uiteindelijk hebben ze me op mijn werk weggestuurd en ben ik naar de ha gegaan. Maar die kon verder ook niks doen. De volgende dag had mijn gezicht weer normale afmetingen.
Wat een kutbeesten zijn dit dan. Had er nog nooit van gehoord, tot vandaag. Laat morgen wel weten of mn vinger er nog aan zit. Ben er niet gerust opquote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:48 schreef LeNeHe het volgende:
[..]daar ben je ook klaar mee
![]()
Ben ooit eens op vakantie in Canada door een daas (of meerdere) te pakken genomen. Mennn had echt ook 3 enorme bulten op mijn been, voelde aan alsof het helemaal ontstoken was en de volgende dag vlogen we naar huis. Was echt niet fijn.
En? Zit je vinger er nog aan?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat een kutbeesten zijn dit dan. Had er nog nooit van gehoord, tot vandaag. Laat morgen wel weten of mn vinger er nog aan zit. Ben er niet gerust op
Er zijn verschillende namen voor de daas. Mogelijk ken je het wel onder een andere naamquote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat een kutbeesten zijn dit dan. Had er nog nooit van gehoord, tot vandaag. Laat morgen wel weten of mn vinger er nog aan zit. Ben er niet gerust op
Oh, boh, das kutquote:Op zondag 30 juni 2024 13:29 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
En? Zit je vinger er nog aan?
Ik heb vannacht belabberd geslapen… werd om half 4 wakker vanwege luidruchtige figuren onder het slaapkamerraam (wij wonen in een flat dus dat weerkaatst nogal) maar ik durfde er niets van te zeggen want ze waren lijntjes coke aan het snuiven![]()
Toen ik eindelijk weer wat in slaap viel zat er weer een mugen nu ben ik gaar
Jup, paardenvlieg maar dacht dat dát een horzel werd genoemd. Dus nietquote:Op zondag 30 juni 2024 13:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zijn verschillende namen voor de daas. Mogelijk ken je het wel onder een andere naam
Gek genoeg heb ik de beet niet opgemerkt op het moment zelf. Ik dacht eerst dat het een muggenbult was, maar na 2 dagen werd dat ding dus zo enorm (15-20 cm doorsnedequote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ah, vandaar de 2 gaatjes. Dit beest bleef met zn kop vastzitten, met zn kaken dus😖 op mn ringvinger. Voor nu jeukt het niet eens en is het nog steeds een vlek.
Omdat ie bleef vastzitten kon zoon um goed zien dat we weten dat het een daas was. Ik dacht een horzel![]()
Het bloedde wel wat maar heb het meteen uitgezogen met mn mond. Handig wel![]()
![]()
Hoelang duurde het bij jou voor het zo'n megabult werd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |