SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Bizar zulk natuurgeweld altijd. Ooit een keer van dichtbij meegemaakt, werden we in allerijl geėvacueerd. Vrij heftig is dat om te aanschouwen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:21 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen naar de Franse Alpen. Daar hebben ze ook terreur buien gehad.
Kijk @:geschiedkundige een kabbelend beekje
[ x ]
Nope, beter bouw je een ark.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Stopt het ooit nog met regenen? Of is dit het 'nieuwe normaal' ?
Is dat het broertje van Noach?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nope, beter bouw je een ark.
Gr gr Noah
21e eeuw hequote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is dat het broertje van Noach?
Prachtigquote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:07 schreef INViCTuS het volgende:
Onderschat nooit de kracht van water. Boh
[ x ]
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:28 schreef hooibaal het volgende:
Het was de afgelopen dagen lekker weer, het is de komende dagen lekker weer, en tussendoor vallen er even een paar buien. Nou nou, poe poe. Wat een leed.
Zou maar zo kunnen natuurlijk want er zit wel gigantisch veel hitte in het Zuiden.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:54 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.severe-weathe(...)es-canada-europe-fa/
Als dit de juni-juli-augustus verwachting is en ik zie wat we tot nu toe gehad hebben deze maand... dan moet er wel een omslag van jewelste komen naar langdurige schroeihitte. Anderzijds zouden hoge nachttemperaturen ook voor zo'n temperatuurafwijking kunnen zorgen.
Daar geloof ik dus echt geen fukk van.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:54 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit de juni-juli-augustus verwachting is en ik zie wat we tot nu toe gehad hebben deze maand... dan moet er wel een omslag van jewelste komen naar langdurige schroeihitte. Anderzijds zouden hoge nachttemperaturen ook voor zo'n temperatuurafwijking kunnen zorgen.
Ja doeiquote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:54 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou graag een andere regio ermee opzadelen, maar het is overal gruwlijk nat.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:39 schreef Wereldgozer het volgende:
Bok es op met dat water in de driehoek @:nattekat
@dick_laurent kan wel een bak water gebruikenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou graag een andere regio ermee opzadelen, maar het is overal gruwlijk nat.
Heeft @dud0r weer aan de schakelaar gezeten?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:31 schreef StateOfMind het volgende:
Wordt hier opeens erg donker buiten 😱
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:51 schreef Nattekat het volgende:
Luchtvochtigheid begint vervelende vormen aan te nemen
Met name in Nederland?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:31 schreef Beathoven het volgende:
De ‘2022-bron’ van alle huidige ellende van regen is duidelijk.
De waterdamp, die door de eruptie van de Hunga Tonga-Hunga Ha'apai vulkaan in het ten oosten Australiė gelegen eilandstaatje in de stratosfeer is terechtgekomen, kan de komende 5 tot 8 jaar flinke invloed op het weer hebben in uitgestrekte gebieden op aarde, variėrend van temperatuur en neerslag tot bewolkingsaandeel.
Breder uiteraard, maar er is dit jaar al uitzonderlijk veel gevallen en het einde is nog niet in zicht.quote:
Eens! Tis al 2 dagen klef benauwd.. en wel wat frisser sinds de regen was prettiger dan gister met fietsen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:51 schreef Nattekat het volgende:
Luchtvochtigheid begint vervelende vormen aan te nemen
Dat verandert nog in meer regenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:51 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nog even geduld m'n beste
[ afbeelding ]
Omdat het ook niet vaak lang droog is geweestquote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
Regen
Niks zo lekker als petrichor.
Helaas nog amper gehad dit jaar
Gaan figuren als Geschiedkundige en Jor_Dii weer lopen verkondigen dat het toch mooi is geweestquote:
Ja klote is dat. We hadden dat vorige week wel, na anderhalve week geen neerslag. Lekker manquote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Omdat het ook niet vaak lang droog is geweest.
Als het 25+ is ga ik echt niet verkondigen dat het mooi weer is.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaan figuren als Geschiedkundige en Jor_Dii weer lopen verkondigen dat het toch mooi is geweest
Het waren 2 fantastische dagenquote:
*Geert Wilders enters the chatquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:22 schreef lily het volgende:
Het regent hier al sinds 13:45.
Het gazon staat blank (en de kelder ook maar dat is iedere dag).
Dat, en de zeeėn en oceanen die al ruim anderhalf jaar record temperaturen hebben (te warm), waardoor er ook veel water verdampt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:31 schreef Beathoven het volgende:
De ‘2022-bron’ van alle huidige ellende van regen is duidelijk. Dat is ontstaan met het uit het water schieten van dit nieuw stuk land.
[ afbeelding ]
CNN) The eruption of an underwater volcano near Tonga on Saturday was likely the biggest recorded anywhere on the planet in more than 30 years, according to experts.
Dramatic images from space captured the eruption in real time, as a huge plume of ash, gas and steam was spewed up to 20 kilometers (12.4 miles) into the atmosphere -- and tsunami waves were sent crashing across the Pacific.
En
De waterdamp, die door de eruptie van de Hunga Tonga-Hunga Ha'apai vulkaan in het ten oosten Australiė gelegen eilandstaatje in de stratosfeer is terechtgekomen, kan de komende 5 tot 8 jaar flinke invloed op het weer hebben in uitgestrekte gebieden op aarde, variėrend van temperatuur en neerslag tot bewolkingsaandeel ...10 Aug 2023
Dus een klein decennia regen, met wat hoop op een paar droge periodes ipv andersom.
Over een jaartje of 5 tot 8 is alles weer zoals het was![]()
Wel leuk om te weten dat jaren van extremere regenval in het verleden mogelijk ook eenzelfde bron in een onderwater vulkaan kan hebben gehad.
Juffrouw Jetten had ons warme droge zomers beloofd.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat, en de zeeėn en oceanen die al ruim anderhalf jaar record temperaturen hebben (te warm), waardoor er ook veel water verdampt.
Maar nee, volgens hardnekkige complotidioten en klimaatwappies is er niks aan de hand en is het de schuld van de LOEMINADI 😱 en Klaus S en de Rabobank.
Yup. Dat zei ik in het vorige deel ook al:quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:31 schreef Beathoven het volgende:
De ‘2022-bron’ van alle huidige ellende van regen is duidelijk. Dat is ontstaan met het uit het water schieten van dit nieuw stuk land.
[ afbeelding ]
CNN) The eruption of an underwater volcano near Tonga on Saturday was likely the biggest recorded anywhere on the planet in more than 30 years, according to experts.
Dramatic images from space captured the eruption in real time, as a huge plume of ash, gas and steam was spewed up to 20 kilometers (12.4 miles) into the atmosphere -- and tsunami waves were sent crashing across the Pacific.
En
De waterdamp, die door de eruptie van de Hunga Tonga-Hunga Ha'apai vulkaan in het ten oosten Australiė gelegen eilandstaatje in de stratosfeer is terechtgekomen, kan de komende 5 tot 8 jaar flinke invloed op het weer hebben in uitgestrekte gebieden op aarde, variėrend van temperatuur en neerslag tot bewolkingsaandeel ...10 Aug 2023
Dus een klein decennia regen, met wat hoop op een paar droge periodes ipv andersom.
Over een jaartje of 5 tot 8 is alles weer zoals het was![]()
Wel leuk om te weten dat jaren van extremere regenval in het verleden mogelijk ook eenzelfde bron in een onderwater vulkaan kan hebben gehad.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen komen door de uitbarsting van de Hunga Tonga–Hunga Haʻapai vulkaan in 2022, die zeer veel waterdamp de atmosfeer in blies en dat gaat er zomaar niet uit. Dat i.c.m. een El Nińo in 2023 heeft er misschien ook voor gezorgd dat de Atlantische Oceaan recordwarm is en dat alles samen zorgt bij ons voor een natte bende... 't is maar een theorie.
Zelfs Wilders heeft ons veel recentelijker nog beloofd dat de zon weer zou gaan schijnen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Juffrouw Jetten had ons warme droge zomers beloofd.
Hier strakblauw en zon.quote:
#karmaquote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nieuwe pluim ziet er verschrikkelijk uit. 33 graden. Rot op man
Verhuis lekker naar de noordpool @Haagsquote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nieuwe pluim ziet er verschrikkelijk uit. 33 graden. Rot op man
Godsallemachtigquote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dauwpuntkaartje. ULTRA KLAM!
Nee hoor, gewoon 40%.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godsallemachtig
80-90% luchtvochtigheid binnen dus. Hmmm, heerlijk.
Het zal ook eens nietquote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Ik rijd nu al 2 uur in de regen. Schwarzwald. Bijna Basel
Dit hoeft van mij nietquote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dauwpuntkaartje. ULTRA KLAM!
Dan krijg je dit:
[ afbeelding ]
Ben ik weer de enige met mooi weer? Hier echt prachtig.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:15 schreef StateOfMind het volgende:
Zo rond het middaguur deed de zon verwoede pogingen om door te breken, en waren er zelfs wat blauwe gaten in het wolkendek te zien
Maar helaas is dat offensief afgeslagen
Hier ook,warm en zonnig in Twentequote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben ik weer de enige met mooi weer? Hier echt prachtig.
Vergeet geen doosje goede Grauburgunder mee te nemen van de Kaiserstuhl!!!quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Ik rijd nu al 2 uur in de regen. Schwarzwald. Bijna Basel
Inmiddels al bijna in Lausanne. De zon schijnt ook eindelijkquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vergeet geen doosje goede Grauburgunder mee te nemen van de Kaiserstuhl!!!
helpt mee pakkenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
*pakt koffers
Hier blijft het bij kortstondige pogingen om door te breken.
Meer niet.
En de dag begon nog zo mooi met volle bak zon en strakblauwe lucht
wordt niet gemaaidquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:48 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb geen hooikoorts maar ben al 2 maanden aan het niezen. Zijn de pollen extra sterk dit jaar of zo?
Of je hebt wel hooikoorts nu. Recent nog getest?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:48 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb geen hooikoorts maar ben al 2 maanden aan het niezen. Zijn de pollen extra sterk dit jaar of zo?
Strakblauwe hemel en een heerlijk zonnetje hierquote:Op zaterdag 22 juni 2024 17:35 schreef Resistor het volgende:
Het ziet er uit alsof het ieder moment kan gaan regenen
Heerlijk weekend zoquote:De temperatuur loopt zondag al snel op naar 20 tot 24 graden. En komende week wordt het echt zomer met waarden ruim boven de 25 graden.
Ik was rond 4 ook al wakker.quote:Op zondag 23 juni 2024 08:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou heb al ruim 14 km gewandeld met de kleine. Waren rond 5 uur vertrokken vanmorgen. Meneer had om kwart voor 4 de slaap uit
Er komt een warm weekje aan.quote:Op zondag 23 juni 2024 08:26 schreef Za het volgende:
Mijd de zon mensen! Sterkte allen in dit extreme weer.
[ afbeelding ]
Ik zie nooit eens een lekkere sexy post van jou kant. Tis allemaal van dat seksloze kort pittig kapsel werk.quote:Op zondag 23 juni 2024 09:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eerste aardappeltjes uit een bak gerooid. Oogst valt bijzonder mee.
Gisteravond met de vrouw ff weggeweest en daarna nog ff flink gestoeid.quote:Op zondag 23 juni 2024 09:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zie nooit eens een lekkere sexy post van jou kant. Tis allemaal van dat seksloze kort pittig kapsel werk.
[ afbeelding ]
En wanneer krijgen we dan eens een foto van jou in je speedo mankini dinges?quote:Op zondag 23 juni 2024 09:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zie nooit eens een lekkere sexy post van jou kant. Tis allemaal van dat seksloze kort pittig kapsel werk.
[ afbeelding ]
Fokkers:quote:Op zondag 23 juni 2024 08:26 schreef Za het volgende:
Mijd de zon mensen! Sterkte allen in dit extreme weer.
[ afbeelding ]
Je kan ook in de schaduw gaan zitten he Fred.quote:Op zondag 23 juni 2024 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Godverdomme bloedheet in de zon man
Opbokken met die hitte!
Dank voor de tip, ga er direct mee aan de slagquote:Op zondag 23 juni 2024 11:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je kan ook in de schaduw gaan zitten he Fred.
Hohoho, niet perfect, daarvoor is de luchtvochtigheid te hoog.quote:Op zondag 23 juni 2024 11:58 schreef Xenorium het volgende:
Is het nou niet eens klaar met dat geklaag. Dit is perfect weer, 23/24c, blauwe lucht.
Ik kan eindelijk is troep laten luchten buiten in de zon.
Zon jongens ZON. DROOG.
Die zon is weg hier helaas, was even zo lekker maar hey misschien komt ie straks weerquote:Op zondag 23 juni 2024 11:58 schreef Xenorium het volgende:
Is het nou niet eens klaar met dat geklaag. Dit is perfect weer, 23/24c, blauwe lucht.
Ik kan eindelijk is troep laten luchten buiten in de zon.
Zon jongens ZON. DROOG.
Valt mee gelukkig, do en vrijdag was dat wel enorm hoog, nu prima te doenquote:Op zondag 23 juni 2024 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hohoho, niet perfect, daarvoor is de luchtvochtigheid te hoog.
Het ging over perfect, dan kan het nog wel wat lager.quote:Op zondag 23 juni 2024 13:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Valt mee gelukkig, do en vrijdag was dat wel enorm hoog, nu prima te doen
Eh, too much info.quote:Op zondag 23 juni 2024 10:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteravond met de vrouw ff weggeweest en daarna nog ff flink gestoeid.
Doe niet zo ordinair!quote:Op zondag 23 juni 2024 10:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteravond met de vrouw ff weggeweest en daarna nog ff flink gestoeid.
Ja haha..mijn vroeg gezaaide bonen zijn voor 2/3 opgevreten door slakken. Maar dat is sowieso altijd een gok. Beste oogst haal ik altijd uit bonen die ik begin juni zaai.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:20 schreef Perrin het volgende:
Lekker in de moestuin gewerkt, eindelijk krijgen de bonen wat zon.
Als je ze lang genoeg in de zon laat liggen heb je bruine bonenquote:Op zondag 23 juni 2024 16:20 schreef Perrin het volgende:
Lekker in de moestuin gewerkt, eindelijk krijgen de bonen wat zon.
quote:Op zondag 23 juni 2024 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mag ik dan wel een motie indienen? Luchtvochtigheid moet omlaag.
Maar moties mogen altijd.quote:Op maandag 8 april 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is te koud, te warm, teveel wind, te vochtig, te snel warm, te kort warm, te snel bewolkt, te zAnDeRiG, wat al niet meer.
Het had al 60 dagen warm kunnen zijn, zeurkous.quote:
Warm met een briesje, het was vandaag hier gewoon perfect.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg niet te vochtig, ik zie gewoon ruimte voor verbetering
Ik lag de hele dag op de bank met knallende hoofdpijn, dus geen ideequote:Op zondag 23 juni 2024 19:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Warm met een briesje, het was vandaag hier gewoon perfect.
Een grote mond tegen mij, de Almachtige 😱quote:Op zondag 23 juni 2024 19:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het had al 60 dagen warm kunnen zijn, zeurkous.
Het geluid van het buitenland. Kom maar door.quote:
Eind oktober dan, hčquote:
Ik ga verhuizen.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Warm met een briesje, het was vandaag hier gewoon perfect.
quote:Op zondag 23 juni 2024 19:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het geluid van het buitenland. Kom maar door.
quote:Op zondag 23 juni 2024 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik lag de hele dag op de bank met knallende hoofdpijn, dus geen idee
Ja hoor, dit was mijn straf voor weer te snel te veel doen na een kleine week met veel erger dealen.quote:
Was goed heet in de zon ja. Zie echt op tegen komende dagen. Aircogenot dan maarquote:
Altijd rustig aan doen. Ook een slak heeft aan het eind van de dag gewoon te eten.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja hoor, dit was mijn straf voor weer te snel te veel doen na een kleine week met veel erger dealen.
We hebben wel airco maar geen zonnepanelenquote:Op zondag 23 juni 2024 19:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was goed heet in de zon ja. Zie echt op tegen komende dagen. Aircogenot dan maar
Zag dat het bij ons vakantiehuisje niet beter is, dus vluchten heeft geen zin
quote:Op zondag 23 juni 2024 19:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was goed heet in de zon ja. Zie echt op tegen komende dagen. Aircogenot dan maar
Klagen over hitte terwijl je een airco hebt.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat zij zegtquote:Op zondag 23 juni 2024 20:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klagen over hitte terwijl je een airco hebt.
@:stateofmind mag niet eens een zonnescherm plaatsen. Toon een beetje empathie.
Gewoon koelen, zoveel verbruikt een airco nu ook weer niet. Paar euro om de dag fatsoenlijk door te komen is het toch wel waard dan?quote:Op zondag 23 juni 2024 20:03 schreef lily het volgende:
[..]
We hebben wel airco maar geen zonnepanelen![]()
Dus 29 graden kost wat.
Dat is wel kut, hopelijk werkt het schaduwdoek wat.quote:Op zondag 23 juni 2024 20:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klagen over hitte terwijl je een airco hebt.
@:stateofmind mag niet eens een zonnescherm plaatsen. Toon een beetje empathie.
Ja, altijd. Zeker.quote:Op zondag 23 juni 2024 21:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gewoon koelen, zoveel verbruikt een airco nu ook weer niet. Paar euro om de dag fatsoenlijk door te komen is het toch wel waard dan?
Jep, graadje of 18 met zonnetje is heerlijk.quote:Op zondag 23 juni 2024 21:59 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, altijd. Zeker.
Maar liever toch tussen 18 en 22 buiten want dan hebben we gewoon geen kosten.
Geen verwarming en geen koeling is altijd het beste.
Maar we mogen niet klagen de laatste tijd. Was helemaal perfect op dat gebied.
Alleen voor zuid-Limburg wel veel te nat. Dat is ook niet helemaal fijn.
Lekker in de avond buiten zitten is anders ook wel lekker, en dat doe je niet als de max temp 18 graden is geweest.quote:Op zondag 23 juni 2024 22:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, graadje of 18 met zonnetje is heerlijk.
Zelfs in Zuid Limburg lijkt vrijdag al een overgangsdag te worden. Zaterdag een graad of 22.quote:Op maandag 24 juni 2024 05:59 schreef lily het volgende:
Zondag pas.
27 voor de zaterdag nog (bij ons dan).
L1 zegt iets anders en dat is mijn informatiebron.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zelfs in Zuid Limburg lijkt vrijdag al een overgangsdag te worden. Zaterdag een graad of 22.
Lopen vaak iets achter met bijwerken tov de laatste 'gemiddelde' verwachting.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:37 schreef lily het volgende:
[..]
L1 zegt iets anders en dat is mijn informatiebron.
Maar goed. 22 zou perfect zijn dus daar hoop ik op.
Niks meer aan doen verderquote:Op maandag 24 juni 2024 07:37 schreef aloa het volgende:
Strakblauwe lucht hier en een graad of 15![]()
[ afbeelding ]
Vandaar verwachting.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lopen vaak iets achter met bijwerken tov de laatste 'gemiddelde' verwachting.
Godenweertje deze week.quote:
Aansteller.quote:
Omdat ik vannacht niks kon zien op de moestuinquote:Op maandag 24 juni 2024 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
Waarom ga je dan ook als hitte hater steeds vol in de zon je lopen inspannen?!
Dan ben je ook gewoon vrij stom bezig kerel, sorry.
500W bouwlamp installerenquote:Op maandag 24 juni 2024 10:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omdat ik vannacht niks kon zien op de moestuinEn het werk was nog niet klaar. Nu ben ik klaar, douchen en mezelf opsluiten binnen
Worden een lange 3 maanden voor jou dan.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omdat ik vannacht niks kon zien op de moestuinEn het werk was nog niet klaar. Nu ben ik klaar, douchen en mezelf opsluiten binnen
Ftfyquote:Op maandag 24 juni 2024 10:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Worden een lange 3 maanden dagen voor jou dan.
Dan nog snap ik je argument niet… Ik kan beter tegen warmte dan jij uiteraard, anders woonde ik niet waar ik woon, maar ook ik ga in de zomermaanden niet in de volle zon actieve dingen in mijn tuin doen ofzo.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kreeg ik het maar gedaan allemaal in de eerste en laatste twee uur van het daglichtquote:Op maandag 24 juni 2024 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan nog snap ik je argument niet… Ik kan beter tegen warmte dan jij uiteraard, anders woonde ik niet waar ik woon, maar ook ik ga in de zomermaanden niet in de volle zon actieve dingen in mijn tuin doen ofzo.
Die dingen doe je deze tijd van het jaar rond een uur of half 9 savonds. Dan heb je nog ruim een uur lang plenty daglicht om te zien wat je doet, de zon is dan zo laag dat ie geen ‘brandende’ factor meer speelt en de temperatuur Is ook dan vaak prima te behappen.
Zo moeilijk is het niet
Okay, je wilt dus gewoon melodramatisch doen. Ik begrijp het. Carry on.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kreeg ik het maar gedaan allemaal in de eerste en laatste twee uur van het daglicht
Teveel werk en twee van m'n beste helpers zijn op vakantie. Ze laten me gewoon stikken zweten.
Ps. Zo actief doe ik niet eens. Al ga ik stil in de zon staan dan gutst het zweet nog van m'n harses
Heb ik voor gewaarschuwd hequote:Op maandag 24 juni 2024 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Okay, je wilt dus gewoon melodramatisch doen. Ik begrijp het. Carry on.
Of dagenquote:Op maandag 24 juni 2024 10:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Worden een lange 3 maanden voor jou dan.
Ik heb hem gisteren al aan gehadquote:Op maandag 24 juni 2024 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
Hier de airco’s nog steeds niet aan.
Is een graad of 27 buiten (en dus ook binnen inmiddels) maar de twee grote plafond ventilatoren in onze woonkamer doen nog steeds genoeg dat het prima te doen is.
Maar ja, het went ook gewoon. Als ik de airco nu op 21c zou zetten dan zit ik ws te rillen
Snap ik ja. Al krijg je ook hier hetzelfde uiteindelijk, dat je huis de buitentemperatuur gewoon binnen overneemt. Als het maar lang genoeg elke dag 33 graden is (en in juli/augustus is dat zo).quote:Op maandag 24 juni 2024 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren al aan gehad
Was totaal niet nodig, maar ik weet dat ik beter nu alvast kan beginnen met dweilen in plaats van wanneer de kraan open staat. Is ook wel een beetje Nederlandse bouwstandaarden vs Spaanse, want hier slurpt dat huis alle hitte op.
Eerste uur is 5:15 tot 6:15. Waarom zou je überhaupt in de nacht dat doen :pquote:Op maandag 24 juni 2024 10:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kreeg ik het maar gedaan allemaal in de eerste en laatste twee uur van het daglicht
Teveel werk en twee van m'n beste helpers zijn op vakantie. Ze laten me gewoon stikken zweten.
Ps. Zo actief doe ik niet eens. Al ga ik stil in de zon staan dan gutst het zweet nog van m'n harses
Omdat het 's nachts koeler is en ik zsm binnen wil zitten met dit weer, maar ook het werk gedaan moet krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerste uur is 5:15 tot 6:15. Waarom zou je überhaupt in de nacht dat doen :p
quote:Op maandag 24 juni 2024 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren al aan gehad
Was totaal niet nodig, maar ik weet dat ik beter nu alvast kan beginnen met dweilen in plaats van wanneer de kraan open staat. Is ook wel een beetje Nederlandse bouwstandaarden vs Spaanse, want hier slurpt dat huis alle hitte op.
Hier was het 23. Dat is de temperatuur die ik aan wil houden, dus dan moest het ook wel alvastquote:Op maandag 24 juni 2024 11:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zelfs ik heb de airco nog niet aan gehad
Is ook nog 20.5 binnen, dus acceptabel
Jep, beter niet eerst alle warmte ook.binnen overal in laten trekken.. koelen die handelquote:Op maandag 24 juni 2024 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier was het 23. Dat is de temperatuur die ik aan wil houden, dus dan moest het ook wel alvast
Nachtdienstje, ja?! G'dumme.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omdat het 's nachts koeler is en ik zsm binnen wil zitten met dit weer, maar ook het werk gedaan moet krijgen.
Om 4.45 kun je ook trouwens al prima zien hoor. Toen was ik al bezig
Hen niet veel slaap nodig. Kan prima 1 of 2 nachtjes overslaan als ik wilquote:Op maandag 24 juni 2024 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nachtdienstje, ja?! G'dumme.
Slaap dan liever
Ga zo wel 42 km rondje Lac fietsen
Alleen jij hebt hier paarden, dus dat staat nog openquote:Op maandag 24 juni 2024 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een heerlijk weertje! Sinds een paar dagen terug van drie weken Italiė. Alleen maar mooi weer gehad. In de Marche en Abruzzo geweest, in de bergen en aan zee. Prachtig. Het mooiste was een gebied in de Abruzzo waar nog beren leven, een stuk of 60. Niet gezien natuurlijk. Wel bordjes op de weg dat ze over kunnen steken een 'snachts hoorde je wel van alles (zaten ook wolven, lynxen, stekelvarkens, etc.). Heel mooi. Alleen daar koelde het snachts nogal af tot 14 graden of zo, lag in de bergen. Dus daarna naar de zee gereden waar het lekker zwoel was.
En het mooie weer meegenomen zoals jullie zien! Hopelijk blijft het even.
Hoe is het nog afgelopen met dat vierendelen?
Ah oké. Dan ga ik ze gauw in conditie brengen, hebben ook drie weken vakantie gehad. Maar vroeg me af of er nog steeds reden toe was. Denk het wel he, gezien mei en juni hier.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen jij hebt hier paarden, dus dat staat nog open
Dat is afgeketst. @RamboDirk belooft ons dit weer tot oktober. Die deal was zoals je vast begrijpt snel rond.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe is het nog afgelopen met dat vierendelen?
Ik duw deze verantwoording door naar Juffrouw @JettenD69quote:Op maandag 24 juni 2024 12:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is afgeketst. @:rambodirk belooft ons dit weer tot oktober. Die deal was zoals je vast begrijpt snel rond.
*koopt alvast kamelenquote:Op maandag 24 juni 2024 14:05 schreef DemonRage het volgende:
Dus t/m donderdag een zomerprik daarna weer verder kwakkelen met temperaturen rond of net boven 20°C, als een poging om uit het langdradige weerregime te komen waar we al een tijd mee opgescheept zitten.
Ergens deze zomer zal die omegablokkade komen die verschroeiende Saharalucht onze kant op laat komen.
Oye. Waar zat je? Zo heet is ut nie hoorquote:Op maandag 24 juni 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
Net geland vanuit de Spaanse bloedhitte.
Dit is perfect weer, 23 graden met een briesje er bij.
Ahja, er was onlangs ook een topic over het stilvallen vd AMOC waardoor noord europa incl Nederland een soort Siberisch klimaat zal krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer briljant dat onze beoogd minister van klimaat deze warme week bestempeld als "klimaatverandering"
https://www.telegraaf.nl/(...)n-klimaatverandering![]()
Mijn godquote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer briljant dat onze beoogd minister van klimaat deze warme week bestempeld als "klimaatverandering"
Sevilla, stuk koeler dan verwacht (38 graden ipv de voorspelde 40)quote:Op maandag 24 juni 2024 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oye. Waar zat je? Zo heet is ut nie hoor
Owja, oke dat is ook wel zo'n beetje de meest hete plek van het land jaquote:Op maandag 24 juni 2024 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Sevilla, stuk koeler dan verwacht (38 graden ipv de voorspelde 40)
Manmanmanquote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
De volgende vierendeling kan gepland worden.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:05 schreef DemonRage het volgende:
Ergens deze zomer zal die omegablokkade komen die verschroeiende Saharalucht onze kant op laat komen.
Wanner komt die dan? Van mij mag het. Gewoon even weken geen regen hier, lijkt me best tof.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:05 schreef DemonRage het volgende:
Dus t/m donderdag een zomerprik daarna weer verder kwakkelen met temperaturen rond of net boven 20°C, als een poging om uit het langdradige weerregime te komen waar we al een tijd mee opgescheept zitten.
"Hele warme, hete week tegemoet". Het wordt nog geen 30 graden.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
Zweeftheeteefquote:Op maandag 24 juni 2024 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso Sophie Hermans
Verkeerd aankijken en ze barst al bijna in tranen uit
Deze week is juist wat je bij de laatste week van juni kunt verwachten.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
"Hele warme, hete week tegemoet". Het wordt nog geen 30 graden.
"Gezien de droogte van afgelopen jaar".![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zulke mensen nog geld verdienen met het uitkramen van dit soort onzin. Echt...
Ik hoop ergens half juli of in augustus. We zitten al sinds mei met een overwegend (noord-)westelijke stroming waarbij zon en buien afwisselen bij matige zomertemperaturen. Schijnbaar vastgeroeste stromingspatronen gaan na een maand of 2 vaak wel wankelen.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wanner komt die dan? Van mij mag het. Gewoon even weken geen regen hier, lijkt me best tof.
quote:Op maandag 24 juni 2024 15:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, 27 al
Stop ermee. Opbokken met die hitte. NU
Chill! Mooi zomers temperatuurtjequote:Op maandag 24 juni 2024 17:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
27.7 als max gemeten hier vandaag.
Gewoon normaal Nederlands zomerweer dus.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Afwisseling zon, wolken en buien en normale temperaturen tussen 20 en 25 graden.
Ja, knudde!quote:Op maandag 24 juni 2024 18:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon normaal Nederlands zomerweer dus.
Tussen de 20 en 25 is wat mij betreft ideaalquote:Op maandag 24 juni 2024 17:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Net de 30 daagse voorbij zien komen. Alle tekenen voor wisselvallig zomerweer. Afwisseling zon, wolken en buien en normale temperaturen tussen 20 en 25 graden.
Dit kon toch wel eens een jaartje zonder tropische dagen worden
Laten we het hopenquote:Op maandag 24 juni 2024 17:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Net de 30 daagse voorbij zien komen. Alle tekenen voor wisselvallig zomerweer. Afwisseling zon, wolken en buien en normale temperaturen tussen 20 en 25 graden.
Dit kon toch wel eens een jaartje zonder tropische dagen worden
quote:Op maandag 24 juni 2024 19:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ondanks dat ik overal hoeren horren heb, voorkom je niet dat er af en en toe eentje mee naar binnen glipt.
Dus ik zag er vanmiddag opeens eentje vliegen voor het eerst sinds lang (want zo vaak glipt er geen naar binnen) en sla hem dood.
Niks aan de hand.
Tot ik er later opeens nog een zie vliegen, gedood.
En toen nog 2, en nog 2.
Toen had ik zoiets van 'hee hier klopt iets niet'.
Later bij de voordeur (want zonlicht) zaten er een stuk of 10
Allemaal gedood.
En bij thuiskomst zaten er weer een stuk of 7 bij de voordeur, meteen gedood.
En nu zie ik er weer een paar.
Blijken het zogenaamde klustervliegen te zijn, die zich in spouwmuren nestelen, en als het warm is de spouwmuren verlaten.
En dus ook ipv naar buiten naar binnen te vliegen.
Kiertjes en naden van 0,5mm zijn voldoende.
Bah
Morgen maar eens spray halen en zo'n blauwe electrocutie lamp.
Dat is echt heel vervelend, zoveel vliegen in huisquote:
Ik heb dat met fruitvliegjes wel eens gehad, ik ken het. Maar vergeleken met wat ik hier lees, is dat niets bijzonders.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is echt heel vervelend, zoveel vliegen in huis
En tegelijkertijd ironisch omdat ik overal horren heb
Maar deze soort nestelt zich blijkbaar in spouwen, en daar doe je echt helemaal niks aan helaas.
Mijn ouders hadden het vorig jaar met bijen 😱 in de spouwmuren, die zo massaal naar binnen kwamen.
Bekend verhaal dat met die bijen. Dat hebben mijn ouders een jaar of twee geleden ook gehad. Zat ook in de spuwmuren. Hebben ze toen een speciaal bedrijf voor laten komen. Dat was wel een behoorlijke genocide der bijen.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is echt heel vervelend, zoveel vliegen in huis
En tegelijkertijd ironisch omdat ik overal horren heb
Maar deze soort nestelt zich blijkbaar in spouwen, en daar doe je echt helemaal niks aan helaas.
Mijn ouders hadden het vorig jaar met bijen 😱 in de spouwmuren, die zo massaal naar binnen kwamen.
quote:Op maandag 24 juni 2024 19:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ondanks dat ik overal hoeren horren heb, voorkom je niet dat er af en en toe eentje mee naar binnen glipt.
Dus ik zag er vanmiddag opeens eentje vliegen voor het eerst sinds lang (want zo vaak glipt er geen naar binnen) en sla hem dood.
Niks aan de hand.
Tot ik er later opeens nog een zie vliegen, gedood.
En toen nog 2, en nog 2.
Toen had ik zoiets van 'hee hier klopt iets niet'.
Later bij de voordeur (want zonlicht) zaten er een stuk of 10
Allemaal gedood.
En bij thuiskomst zaten er weer een stuk of 7 bij de voordeur, meteen gedood.
En nu zie ik er weer een paar.
Blijken het zogenaamde klustervliegen te zijn, die zich in spouwmuren nestelen, en als het warm is de spouwmuren verlaten.
En dus ook ipv naar buiten naar binnen te vliegen.
Kiertjes en naden van 0,5mm zijn voldoende.
Bah
Morgen maar eens spray halen en zo'n blauwe electrocutie lamp.
is die gast gek geworden?, paar jaar geleden haalde we nog 40+quote:
@John_Rdam = Frans Timmermans?!quote:
Hij hebt zo'n echt blauw twitter vinkie jonguh dus het moet welquote:Op dinsdag 25 juni 2024 03:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@:John_Rdam = Frans Timmermans?!
REALLY?!
Het ergste is dat zodra na wekenlang te koel weer de temperatuur weer eens boven de 25°C komt, wat een hele normale temperatuur is in de zomer, ze meteen beginnen te smijten met "klimaatverandering". Dan ligt het er wel erg dik bovenop dat er andere belangen in het spel zijn dan het klimaat. En als de klimaattop (waar ze nb. met hun privé jets naartoe vliegen) weer eens op een hete zomerdag valt dan wordt dat wordt dat ook lekker breed uitgemeten in de media.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
"Hele warme, hete week tegemoet". Het wordt nog geen 30 graden.
"Gezien de droogte van afgelopen jaar".![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zulke mensen nog geld verdienen met het uitkramen van dit soort onzin. Echt...
Er staat een knipoog boven mijn post.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 03:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@:John_Rdam = Frans Timmermans?!
REALLY?!
Een parodie.quote:
Team (mobiele) aircoquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:31 schreef DutchBlend het volgende:
Team (mobiele) airco heeft de slaapkamer naar 20 graden gebracht vannacht. Wat moet ik toch zonder mijn lieveling?!
Tot aan nu is/was dat hier ook de tactiek. Echter de minimum temperaturen gaan inmiddels niet meer onder de 22c dus dan kan je weinig meer op die manier "afkoelen"quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker het raam open 'snachts, slaapt zo lekker. En Rossi (poes) vindt het ook wel handig.
Ik wil gewoon dat het langere tijd droog en zonnig is, meer vraag ik niet. Ben dat schijtweer zatquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:58 schreef Xenorium het volgende:
Ben benieuwd of de week hierna mooi wordt of toch wisselvallig, buienradar is er iig nog niet over uit. Ene dag staan er paar dagen ingetekend met regen en de ander dag is het zo goed als droog met temps tussen de 21 en 23 graden.. En dat is best nice..
Hoop helemaal droog met die temps, is echt zalig man.
Vergeet het maar de komende tijd. Na deze prachtige uitschieter gaat het weer (Westen NL) terug naar:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat het langere tijd droog en zonnig is, meer vraag ik niet. Ben dat schijtweer zat
Shhhhhh, ik ben helemaal positief van het huidige weer, dit houdt gewoon aanquote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vergeet het maar de komende tijd. Na deze prachtige uitschieter gaat het weer (Westen NL) terug naar:
1.) Temperaturen tussen 15 en 20 graden
2.) Veel bewolking, af en toe een zonnetje
3.) Dagelijks buien
4.) Stevige (Noord-) Westenwind
Arme mensen die vakantie in eigen land vieren. Veel strandtenten en andere toeristische horeca gaan het moeilijk krijgen...
Prima weer voor begin Maart overigens...
Dat het binnen uiteindelijk ondraaglijk warm wordt, is voor mij ook dé reden dat ik een hekel heb aan temperaturen van rond de 30 en hoger.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:55 schreef kilon het volgende:
En het is alweer lekker 28 graden in mijn woonkamer... Je snapt dat ik altijd veel zin heb in de nog warmere dagen van 30+ graden buiten.
Maar buiten is het nu heerlijk dus ik klaag (nog) niet.
In Spanje ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vergeet het maar de komende tijd. Na deze prachtige uitschieter gaat het weer (Westen NL) terug naar:
1.) Temperaturen tussen 15 en 20 graden
2.) Veel bewolking, af en toe een zonnetje
3.) Dagelijks buien
4.) Stevige (Noord-) Westenwind
Arme mensen die vakantie in eigen land vieren. Veel strandtenten en andere toeristische horeca gaan het moeilijk krijgen...
Prima weer voor begin Maart overigens...
Wegaan het zien. Een tijdje een overwegend droge periode kan het land wel gebruiken ja. Zowel de bodem als de inwoners.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Shhhhhh, ik ben helemaal positief van het huidige weer, dit houdt gewoon aan
Ah, dat zijn vast de NWS-users en de BNW-users die weer aan het baggeren zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Hier aan de loswal is een schip met Fokkers gearriveerd 😱
Ze zijn aan het baggeren
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net zwembad voor de kleine opgezet. Kan het bijna vullen met mijn zweet
Een zeezwembad 😱quote:
Zolang het maar relatief droog en zonnig blijftquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Geniet er nog maar even van, volgende week weer terug naar temperaturen rond 20 graden:
[ afbeelding ]
Redelijk ja, geen extreme aantallen regen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zolang het maar relatief droog en zonnig blijft
Helemaal prima. En wat ook uit maakt, zijn het buien of slepende fronten. Dat eeuwige gedruppel is echt een marteling.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Redelijk ja, geen extreme aantallen regen.
Ziet er uitstekend uit zoquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Geniet er nog maar even van, volgende week weer terug naar temperaturen rond 20 graden:
[ afbeelding ]
Zag net weer zo'n luie idioot die zijn hond op de fiets aan het uitlaten was. Dat arme beest rennend over dat gloeiend hete asfalt. Kan ik zo boos om wordenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn hond ligt ook al de hele dag op de koelmat voor pampus.
Ondanks dat Amsterdam ver weg is
Uit het raam 😱quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nu wachten dat de kleine wakker is, dan smijt ik hem in dat zoutwaterbad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |