Hoe zie jij de komende maanden en jaren precies voor je?quote:Op maandag 17 februari 2025 16:32 schreef Hexagon het volgende:
Het moet ook weer niet te dramatisch worden gemaakt. We stuurden mensen naar Irak en Afghanistan. We sturen mensen naar Oekraine en de Baltische staten. Nou wat een drama zeg.
quote:Op maandag 17 februari 2025 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke getrainde mogendheid? De getrainde soldaten van Rusland al tussen zes plankjes geschoten.
Ik denk dat bijv een Duitsland (huidige regering dan) geen troepen gaat sturen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij de komende maanden en jaren precies voor je?
Oekraïne en Rusland sluiten een vredesdeal, Nederland stuurt 1500 troepen en we leven nog lang en gelukkig. Dat idee?
Voorlopig wel, ik denk dat Rusland voorlopig wel even moet herstellen van dit, en we investeren verder in nieuwe wapens om ze zonder de VS aan te blijven kunnen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij de komende maanden en jaren precies voor je?
Oekraïne en Rusland sluiten een vredesdeal, Nederland stuurt 1500 troepen en we leven nog lang en gelukkig. Dat idee?
Oh, daarom worden er allerlei ongetrainde lui naar het front gestuurd en moeten ze ook nog wat Koreaans kannonnenvoer kopen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]![]()
Je hebt het nog niet door he?
there shitting pants in Brussel omdat de Russen niet tussen 6 plankjes liggen. Die hebben na het bestand enorme capaciteiten over. Als Trump daar niet in voorziet, en ons niet wil helpen, dan heb je kans (ik weet niet wat Poetin wil) dat hij via Belarus, Kalingrad, en Russische/Estste grenst binnenvalt.
Daarom staat callas te trillen op haar benen, begon die ene knakker te huilen op die conferentie. Er is niks meer te lachen.
Ik stop ermee. Dit heeft geen zin.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh, daarom worden er allerlei ongetrainde lui naar het front gestuurd en moeten ze ook nog wat Koreaans kannonnenvoer kopen.
Want de Russen zijn enorm goed getraind ja.
Een paar jaar, aldus NAVO-baas Rutte en westerse inlichtingendiensten. Ondertussen worden er amper wapens gemaakt in Europa en zijn wachttijden lang omdat de vraag enorm.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voorlopig wel, ik denk dat Rusland voorlopig wel even moet herstellen van dit, en we investeren verder in nieuwe wapens om ze zonder de VS aan te blijven kunnen.
Dan kunnen we altijd nog Groenland weggeven. Als 'dank' (lees betaling) voor de hulp van de VS.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar jaar, aldus NAVO-baas Rutte en westerse inlichtingendiensten. Ondertussen worden er amper wapens gemaakt in Europa en zijn wachttijden lang omdat de vraag enorm.
Europese politiek is roerig, veel burgers zijn totaal niet bereid om offers te brengen voor een conflict. Op Amerikaanse steun hoeven we niet te rekenen.
Ik hoop dat je partijgenoten in Den Haag iets meer urgentie zien.
Waarom moeten ze dan allerlei ongetrainde lui en ander kanonnenvoer naar het front sturen?quote:Op maandag 17 februari 2025 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik stop ermee. Dit heeft geen zin.
Ik ben absoluut geen Boekestijn fan, maar hij somt het goed op.
https://x.com/ajboekestijn/status/1890933228304814569
En nu ben ik er wel klaar mee
Die zien ze ook, maar er is niet een reden om te denken dat Rusland een wonderland is dat dingen kan dat wij niet kunnen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar jaar, aldus NAVO-baas Rutte en westerse inlichtingendiensten. Ondertussen worden er amper wapens gemaakt in Europa en zijn wachttijden lang omdat de vraag enorm.
Europese politiek is roerig, veel burgers zijn totaal niet bereid om offers te brengen voor een conflict. Op Amerikaanse steun hoeven we niet te rekenen.
Ik hoop dat je partijgenoten in Den Haag iets meer urgentie zien.
Dat is het narratief dat tot donderdag domineerde. In een oorlog kun je niet melden dat je continu aan het verliezen bent en dat er dood en verderf heerst. Zelensky heeft genoeg uitdaging om "personeel" te vinden. En politiek is het makkelijker om uit te leggen dat we er bijna zijn, dan dat je meldt dat je geld weg pist.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moeten ze dan allerlei ongetrainde lui en ander kanonnenvoer naar het front sturen?
Hoe vaak ga je dit vandaag nog herhalen? Niemand trapt hier in.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is het narratief dat tot donderdag domineerde. In een oorlog kun je niet melden dat je continu aan het verliezen bent en dat er dood en verderf heerst. Zelensky heeft genoeg uitdaging om "personeel" te vinden. En politiek is het makkelijker om uit te leggen dat we er bijna zijn, dan dat je meldt dat je geld weg pist.
Als je de headlines volgt dan zie je dat men het narratief als de bliksem aan het omdraaien is. Geen flauwe grappen meer over magere Russische soldaten, of artillerie getrokken door paarden meer.
Ja, daarom moeten ze kanonnenvoer uit Jemen en Noord-Korea aanrukken. Omdat ze zo sterk zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is het narratief dat tot donderdag domineerde. In een oorlog kun je niet melden dat je continu aan het verliezen bent en dat er dood en verderf heerst. Zelensky heeft genoeg uitdaging om "personeel" te vinden. En politiek is het makkelijker om uit te leggen dat we er bijna zijn, dan dat je meldt dat je geld weg pist.
Als je de headlines volgt dan zie je dat men het narratief als de bliksem aan het omdraaien is. Geen flauwe grappen meer over magere Russische soldaten, of artillerie getrokken door paarden meer.
Ik ben vooral bang dat in het westen de wil ontbreekt om offers te brengen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zien ze ook, maar er is niet een reden om te denken dat Rusland een wonderland is dat dingen kan dat wij niet kunnen.
quote:Russia’s military power grows threefold since invasion, says Lithuanian minister
Russia's military capabilities are three times greater than they were before the 2022 invasion of Ukraine, Lithuanian Defense Minister Dovilė ¦akalienė has said.
"Russia's military capabilities are already three times greater than they were when the large-scale invasion of Ukraine began three years ago. And all of this has happened in the context of an active war," the minister said in an interview with the 15min.lt news website published on Monday.
Russia is expanding its military industry, cooperating effectively with China, North Korea and Iran, and is capable not only of fighting in Ukraine, but also of rebuilding and expanding its capabilities, she said.
"Russia is reforming its military forces, expanding its personnel, developing its military industry, and doing so very rapidly. Europe should also step up in this area," ¦akalienė said.
"The moment the front in Ukraine stops or slows down to the point where the losses on the Russian side are significantly reduced, the accumulation of capabilities for the next stages of the war, possibly with other countries, accelerates," she said.
quote:Op maandag 17 februari 2025 16:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moeten ze dan allerlei ongetrainde lui en ander kanonnenvoer naar het front sturen?
vroeger was 1.500.000 soldaten en 200.000 paarden om kanonnen te trekken nodig om een oorlog te winnenquote:The maths do not look good for Europe, he insists. Russia has 220 brigades, roughly consisting of 3,500-5,000 men each. Ukraine has 110; Europe just 80. “Do you understand what is happening? Without Ukraine, Europe will be occupied.”
Opinie artikel. Bovendien dacht ik dat er niet overdreven veel Amerikaanse troepen überhaupt nog in de Baltics zitten?quote:Op maandag 17 februari 2025 16:57 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Tsja, lijkt absurd als de Amerikanen hiermee instemmen. Maar met Trump aan het roer zou dat ook weer geen heel grote verrassing zijn.
Misschien wel. Je moet ergens gaan proberen weer de machtsbalans terug te gaan winnen. En de EU kan ook niet met elk continent slechte betrekkingen onderhouden.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:03 schreef capricia het volgende:
We moeten maar eens met China gaan praten. Lange neus naar de VS.
[ x ]
Zulke artikelen zijn ook wel extreem.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat in het westen de wil ontbreekt om offers te brengen.
Hoe sterk Rusland is? Ik heb werkelijk geen flauw benul. Vorige week zag ik bij 1Vandaag een analist zeggen dat materieel opraakt. Als ik Google raadpleeg zie je dat al sinds medio 2023 wordt gezegd dat de Russen bijna door heen voorraad heen zijn.
En dan kom ik ook weer dit artikel tegen:
[..]
Vooralsnog blijkt er niet veel van op het front. Ze winnen enkel terrein door heel veel soldaten de dood in te sturen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat in het westen de wil ontbreekt om offers te brengen.
Hoe sterk Rusland is? Ik heb werkelijk geen flauw benul. Vorige week zag ik bij 1Vandaag een analist zeggen dat materieel opraakt. Als ik Google raadpleeg zie je dat al sinds medio 2023 wordt gezegd dat de Russen bijna door heen voorraad heen zijn.
En dan kom ik ook weer dit artikel tegen:
[..]
basis in Lithouwen zou uiteindelijk 5000 man moeten kunnen huisvesten tegen 2027quote:Op maandag 17 februari 2025 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Opinie artikel. Bovendien dacht ik dat er niet overdreven veel Amerikaanse troepen überhaupt nog in de Baltics zitten?
Letland daar leidt Canada. DL en UK leiden de nato missie in de andere Baltics en Zweden komt er binnenkort bij.
Maar goed. Het ziet er eng uit. Geen idee wat er precies mee bedoeld wordt. Nato blijft nato. En de VS is zich daar toch al een het terugtrekken.
Dus dat zou dan eventueel niet door gaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
basis in Lithouwen zou uiteindelijk 5000 man moeten kunnen huisvesten tegen 2027
https://www.aa.com.tr/en/(...)indefinitely/3208511
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |