Ik kan daar zo niks mee, hoezo beloon je nieuwe klanten (die volgend jaar waarschijnlijk weer weg zijn) beter dan mensen die trouw zijn?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:12 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Zei dat ik gewoon bij Greenchoice moest blijven omdat "Ik zou weten hoe het allemaal werkt bij Greenchoice" en dat de bedragen op de vergelijkingssite alleen voor nieuwe klanten zijn. Toen ik aangaf dat ik verder zou zoeken wilde hij dat ik het alsnog zou vastzetten (met de hogere tarieven) en indien nodig ik altijd 14 dagen bedenktijd had.
Lokkertjes en dan er op gokken dat je een paar slapers mee pakt die eenmalig veranderen en dan lekker in je variabele tarieven blijven hangen. Doen alle leveranciersquote:Op zondag 15 september 2024 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan daar zo niks mee, hoezo beloon je nieuwe klanten (die volgend jaar waarschijnlijk weer weg zijn) beter dan mensen die trouw zijn?
Dat kan zijn maar dan zijn ze mij als klant kwijt.quote:Op zondag 15 september 2024 10:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
Lokkertjes en dan er op gokken dat je een paar slapers mee pakt die eenmalig veranderen en dan lekker in je variabele tarieven blijven hangen. Doen alle leveranciers
dat is inderdaad het risico dat ze nemen.quote:Op zondag 15 september 2024 10:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar dan zijn ze mij als klant kwijt.
En wat zijn de tarieven met panelen?quote:Op donderdag 12 september 2024 20:26 schreef Bronson het volgende:
Als ik het zo zie is de nieuwe collectieve inkoop van Eigen Huis wel weer heel interessant?
Vandebron 3 jaar
0,189
0,159
1,17
Zie hier: https://vandebron.nl/publ(...)xedRedeliveryFee.pdfquote:Op zondag 15 september 2024 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En wat zijn de tarieven met panelen?
Maar ziet er goed uit.
Overigens geef ik altijd op geen panelen te hebben. Dat scheelt je in de welkomstbonus.
Alleen kan een energieleverancier gewoon zien of er zonnepanelen op je adres staan geregistreerd.quote:Op zondag 15 september 2024 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens geef ik altijd op geen panelen te hebben. Dat scheelt je in de welkomstbonus.
Die heb ik toch niet.quote:Op zondag 15 september 2024 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En wat zijn de tarieven met panelen?
Maar ziet er goed uit.
Klopt maar daar kijken ze niet naar wanneer je afsluit.quote:Op zondag 15 september 2024 13:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen kan een energieleverancier gewoon zien of er zonnepanelen op je adres staan geregistreerd.
Als de energieleverancier wil kan hij dan onder je contract uit omdat jij hebt gelogen.quote:Op maandag 16 september 2024 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt maar daar kijken ze niet naar wanneer je afsluit.
hetzelfde met dat je vaak een hogere bonus krijgt wanneer je 1400+ m3 gas invult ipv bv 1100 m3.
Helaas zijn ze allemaal om dus wel terugleverkosten in het nieuwe contract.
Nee ik heb een schatting op een vergelijkingswebsite opgegeven.quote:Op maandag 16 september 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de energieleverancier wil kan hij dan onder je contract uit omdat jij hebt gelogen.
Je sluit het contract af via die vergelijkingssite, waar jij aan geeft geen zonnepanelen te hebben. Volgens mij zouden ze er daardoor onderuit kunnen als ze willen. Nu zal je er niet zo snel last van hebben schat ik in, maar als iedereen dat doet gaat het natuurlijk wel een keer gebeuren.quote:Op maandag 16 september 2024 09:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik heb een schatting op een vergelijkingswebsite opgegeven.
Er wordt mij nooit gevraagd voordat ik het contract teken of die schatting klopt.
Je tekent daar nergens voor maar over dat laatste heb je gelijk. Je ziet trouwens ook al leveranciers die het aan het gelijktrekken zijn. Ergens ging het ook nergens over.quote:Op maandag 16 september 2024 10:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je sluit het contract af via die vergelijkingssite, waar jij aan geeft geen zonnepanelen te hebben. Volgens mij zouden ze er daardoor onderuit kunnen als ze willen. Nu zal je er niet zo snel last van hebben schat ik in, maar als iedereen dat doet gaat het natuurlijk wel een keer gebeuren.
Dat was te verwachten, Geert beloofde voor de verkiezingen dat de energierekening zou dalen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:37 schreef jcdragon het volgende:
Energierekening volgend jaar weer omhoog door extra kosten stroomnet https://www.nu.nl/economi(...)osten-stroomnet.html
Natuurlijk wordt het weer duurder
Vooral je Ferrarismeter houdenquote:Op zaterdag 28 september 2024 01:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vattenfal jaarrekening gehad.
Stroom ¤ 0,312 (jaarverbruik 310 kwh)
Gas ¤ 1,309 (1119 m3)
Heb zonnepanelen dus eigenlijk is mijn verbruik 3879 kwh maar Vattenfal weet niet wat ik teruglever ivm Ferraris-meter.
Waar doe ik nou verstandig aan? Overstappen? Blijven? De 30e loopt mijn jaarcontract af.
Maar de loonbelasting daalt ietsquote:Op dinsdag 17 september 2024 22:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat was te verwachten, Geert beloofde voor de verkiezingen dat de energierekening zou dalen.
Dat sowiesoquote:
Op een slimme meter overgaan: met de flexibele contracten kan je dan geld binnenhalen bij negatieve stroomprijzen. Met je oude meter, ga je betalen voor netto terugleveringquote:Op zaterdag 28 september 2024 01:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vattenfal jaarrekening gehad.
Stroom ¤ 0,312 (jaarverbruik 310 kwh)
Gas ¤ 1,309 (1119 m3)
Heb zonnepanelen dus eigenlijk is mijn verbruik 3879 kwh maar Vattenfal weet niet wat ik teruglever ivm Ferraris-meter.
Waar doe ik nou verstandig aan? Overstappen? Blijven? De 30e loopt mijn jaarcontract af.
Hij levert niet netto terug want hij verbruikt meer dan zijn zonnepanelen opleveren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Op een slimme meter overgaan: met de flexibele contracten kan je dan geld binnenhalen bij negatieve stroomprijzen. Met je oude meter, ga je betalen voor netto teruglevering
De energiebelasting op aardgas gaat omlaag. Het kabinet verlaagt het tarief per 1 januari 2025 met ¤0,028 (2,8 eurocent) per m3.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat was te verwachten, Geert beloofde voor de verkiezingen dat de energierekening zou dalen.
Aanbod heeft nu 6.50 als maandelijkse leveringskosten. Rest is hetzelfde. Heb het direct afgesloten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Aanbod Engie
1 jaar
29/26 cent
¤ 0,12 terugleveringkosten
¤ 0,13 terugleververgoeding
¤ 16,- leveringskosten per maand (!)
3 jaar
28/25 cent
¤ 17,50 leveringskosten
Leveringskosten verdubbelen. Idioterie.
Ik ga echt verder zoeken, en ook even bellen. Ze voorspellen een maandbedrag van 40 euro en dan zit 40% daarvan in de vaste kosten. Ben gekke Henkie niet.
Toevoeging: Telefonisch kunnen ze er niets aan doenIk ga op zoek naar een ander.
Je gaat pas geld verdienen als de stroomprijs sterk onder 0 cent ligt. Want je betaalt sowieso per binnengetrokken kwh nog belasting etc.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Op een slimme meter overgaan: met de flexibele contracten kan je dan geld binnenhalen bij negatieve stroomprijzen. Met je oude meter, ga je betalen voor netto teruglevering
Lol, waarom van 16 euro terug naar 6,5 euro?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Aanbod heeft nu 6.50 als maandelijkse leveringskosten. Rest is hetzelfde. Heb het direct afgesloten.
Scheelt gewoon 11 euro per maand met het eerste aanbod.
Goeie vraag. Toen ik belde n.a.v. het aanbod op 16 konden ze er écht niets aan doenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lol, waarom van 16 euro terug naar 6,5 euro?
Maar...dat aanbod heb je afgeketst, maar wat is er daarna gebeurt? Hebben ze je zelf weer benadert met het bod van 6,5 euro, of hoe is dat gegaan?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Goeie vraag. Toen ik belde n.a.v. het aanbod op 16 konden ze er écht niets aan doen
Ik heb gewoon iets later opnieuw in de app gekeken en toen stond er een nieuw aanbod. Dit 'kan per dag variëren'.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar...dat aanbod heb je afgeketst, maar wat is er daarna gebeurt? Hebben ze je zelf weer benadert met het bod van 6,5 euro, of hoe is dat gegaan?
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb gewoon iets later opnieuw in de app gekeken en toen stond er een nieuw aanbod. Dit 'kan per dag variëren'.
Ah leuk! Hoeveel kwh en hoeveel euro's als ik vragen mag?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:18 schreef Troel het volgende:
Bij mijn vriend is gisteren een thuisbatterij van Zonneplan geinstalleerd. We moeten ons inhouden om niet de hele tijd op de app te kijken hoe dat werkt
20 kwh en 7290 na btw-teruggave (neem ik aan, dat is wat zonneplan zelf aangeeft)quote:Op woensdag 9 oktober 2024 14:19 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ah leuk! Hoeveel kwh en hoeveel euro's als ik vragen mag?
Nee, gewoon randomquote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Edit: en die 16 euro waren vanwege terugleveringskosten? of wat?
Neemt niet weg dat zg NMDA berekening wmb nog steeds flink te hoog is. Stadswarmte gebruikers stelselmatig te duur uit zijn. Ook omdat men behoorlijk rommelt met relatief korte afschrijvingen en hoge restwaarden van de verplicht gestelde afleverset(s).quote:bron: acm-26jun24
Door een onjuiste invoer in het rekenbestand heeft de ACM de gemiddelde kosten voor het onderhoud van een gasgestookte combi-ketel dit jaar te hoog ingeschat ....
.... spreadsheet: Berekening leverings- en huurtarieven warmte 2024 (XLSX - 94.32 kB)
.
Je zou het wel zeggen idd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:57 schreef Bayswater het volgende:
Iemand ervaring hiermee? Tot en met 30 november loopt mijn 1- jarig contract.. Als ik nu overstap (met 14 dagen bedenktijd) wordt 31 oktober door de nieuwe leverancier mijn contract opgezegd per 1 december (1 maand opzegtermijn). Voldoe ik dan aan de voorwaarden omdat het contract eigenlijk al in het eerste jaar wordt opgezegd ivm de opzegtermijn?
3. Uitleg loyaliteitskorting
3.1. Als u 1 jaar klant bent gebleven, ontvangt u bij deze Actie een loyaliteitskorting
in de vorm van een éénmalige korting op de eerste jaarafrekening. De hoogte van
deze korting vindt u terug in de bevestigingsbrief. Zegt u het contract gedurende
het eerste jaar op? Dan bent u niet de afgesproken periode klant gebleven en
vervalt uw recht op de korting.
Niet iedereen belt om uitleg, er zullen ook mensen blijven. Ik snap het wel, ook al is het niet netjes.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:01 schreef Bayswater het volgende:
Even contact gezocht met Vattenfall. Gaat om het jaarcontract zelf alleen, Het opzeggen maakt niet uit dat dat binnen een jaar gebeurt. Jammer dat ze het dan onduidelijk in de voorwaarden zetten.
waarom ben je benieuwd naar zonneplan als dat 6 cent duurder is?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:10 schreef Intint het volgende:
Een nieuwe ronde: zouden jullie het doen of niet?
Ik zit momenteel bij budget energie. Ik heb hier ook mijn tv en internet en dat geeft me een paar euro combivoordeel per maand. Appartement, alleen wonend, full-time werkend, geen zonnepanelen, slimme meter. Vorig jaar voor een vast contract gegaan op een geen heel gunstig moment (betaalde bijvoorbeeld voor gas 1,33 euro).
Nu heb ik een nieuwe aanbieding van budget na het verplichte telefonische 'onderhandelen':
Tarieven 1 jaar vast
Jouw tarieven:
Stroom (normaal)
¤ 0,26227 kWhStroom (dal)
¤ 0,26227 / kWh
Gas
¤ 1,19598 / m³Vaste leveringskostenStroom¤ 5,99 p/mGas¤ 5,99 p/m
Wat zeggen jullie; volgende maand hiervoor verlengen of niet?. Moet namelijk zeggen dat ik ook wel erg benieuwd ben naar Zonneplan (gas momenteel op 1,25 euro).
Omdat zonneplan enkel op dit moment 6 cent duurder is maar dat kan bij een dynamisch contract natuurlijk per dag verschillen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 06:53 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom ben je benieuwd naar zonneplan als dat 6 cent duurder is?
Ah ok. Ja dat kan idd. Dat is dan de keuze wil je dat 'gokken' of kies je voor iets meer vastigheid. Lastig advies geven, verschilt echt pp. Ik kies voor het laatstequote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:09 schreef Intint het volgende:
[..]
Omdat zonneplan enkel op dit moment 6 cent duurder is maar dat kan bij een dynamisch contract natuurlijk per dag verschillen.
Bij mij staat er duidelijk t/m in (15 nov), inclusief uitleesdatum voor de eindafrekening (16 nov). In jouw geval start je nieuwe contract dus op de 23e van december.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil overstappen aan het eind van mijn huidig energiecontract, maar welke data geef ik op?
In mijn contract staat einddata 22-12, moet ik dan 22-12 opgeven of 23-12?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |