Energiedirect: 290 cashback en 0,23/023 en 1,24quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:48 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Yep dan zie je inderdaad best verschil. Nu maar weer een jaartje naar Vattenfall met 275 cashback. 0,28 normaal en 0,24 dal en 1,24 voor gas. Vind het weer prima zo.
Mooi zo onder elkaar maar je hebt bijvoorbeeld ook nog zo iets als leveringskosten, terug leveringskosten en (indien van toepassing) vergoeding na saldering. Zo kan het voor iedere situatie weer heel anders uitpakken en kan je dus niet, zoals jij doet, stellen dat "er zijn momenteel goedkopere opties". Dit geld misschien in jou situatie maar maar dus zeker niet voor een ieder.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Energiedirect: 290 cashback en 0,23/023 en 1,24
United Consumers: 315 cashback en 0,27/0,24 en 1,21
GreenChoice: 185 cashback en 0,22/0,23 en 1,21
Klopt je hebt gelijk, elke situatie is anders.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mooi zo onder elkaar maar je hebt bijvoorbeeld ook nog zo iets als leveringskosten, terug leveringskosten en (indien van toepassing) vergoeding na saldering. Zo kan het voor iedere situatie weer heel anders uitpakken en kan je dus niet, zoals jij doet, stellen dat "er zijn momenteel goedkopere opties". Dit geld misschien in jou situatie maar maar dus zeker niet voor een ieder.
Als ik de verschillende maandbedragen bekijk die er uitrollen in mijn situatie kom ik op:
1. Mega ¤60,91
2. Vattenvall ¤61,62
3. Energie direct ¤72,24
4. Green Choice ¤73,49
5. United Cuns. ¤93,41
En dan zitten er tussen de nummer 1 en 5 nog een hele rits andere leveranciers.
Zo zie je maar dat iedere situatie weer heel anders kan uitpakken.
Idem hier. Enige goedkopere was Mega Energy maar ik kies liever voor een wat gerenommeerdere leverancier.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik ben toch wel benieuwd waar jij dit dan vergelijkt want de 3 door jou genoemde komen bij mij alle 3 duurder uit dan Vattenfall?
Zelf vergeleken bij United consumers en gaslicht.com
Dat heet nieuwe klanten loken, vele zoals jij vinden het prima waar ze zitten en blijven.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:53 schreef skrn het volgende:
Is nou gaslicht of een vergelijkingssite de enige manier om een kortingen te incasseren?
Ik ben tevredent met mijn leverancier maar als ik via een site als gaslicht wil afsluiten, krijg ik een korting. Waarom moet je als consument dan op deze manier handelen?
Of zijn er andere wegen?
Ik heb meermaals meegemaakt dat ik door te bellen naar mijn leverancier rondom het aflopen van mijn contract ook gewoon korting of een bonus kon krijgen voor een nieuw contract. Geen idee of dat nu nog zo werkt, trouwens.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:14 schreef meethenoob het volgende:
[..]
Dat heet nieuwe klanten loken, vele zoals jij vinden het prima waar ze zitten en blijven.
Alleen door over te stappen krijg je een welkomst bonus.
Misschien zijn de vaste leveringskosten en teruglevertarieven hoger? Of ze hebben inderdaad de plaats in de markt aangepast.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:52 schreef skrn het volgende:
Ja, ben overgestapt, van coolblue naar vattenfall.
Nu toch wel echt significant goedkoper. Wordt Vattenfall opeens een prijsvechter?
385 euro cashback, 0.24/kwh & 1.22 / m3 gas. Wel teruglevertarieven voor zonnepanelen.
En de maandelijkse leverkosten?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:13 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit bij greenchoice en kreeg een verlengingsaanbod. Die vond ik niet heel goedkoop. Zeker als ik het even vergeleek met een site voor wat andere aanbieders. Dus even gemaild of er niet een ander aanbod kon komen. Daarna een telefoonnummer gekregen wat ik moest bellen voor een persoonlijke offerte. Moest wel even in de wacht maar nu een gastarief van 1,14 en stroom voor 0.20 en 0.21. Dus een stuk beter dan wat ik had. Erg tevreden mee.
Bij vaste leveringskosten staat 9,32 euro.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En de maandelijkse leverkosten?
Klopt ja, die zijn de zomer begonnen met laag/hoog tarief om te draaien voor nieuwe contracten.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:57 schreef zalkc het volgende:
Is Greenchoice nu de eerste die dal en normaaltarief heeft omgedraaid? resp. 23.041ct en 21.831ct
Heb deze vandaag afgesloten omdat het grootste deel van mijn stroomgebruik in de EV zit. En ik vindt het prettiger om die 's avonds bij thuiskomst op te laden en niet pas om 11 uur. Dynamisch durf ik nog niet aan, met de auto kan ik wel spelen met opladen, maar met de warmtepomp kan ik dat niet.
Zo. Dat is even wat anders dan ze eerst aanboden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:13 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit bij greenchoice en kreeg een verlengingsaanbod. Die vond ik niet heel goedkoop. Zeker als ik het even vergeleek met een site voor wat andere aanbieders. Dus even gemaild of er niet een ander aanbod kon komen. Daarna een telefoonnummer gekregen wat ik moest bellen voor een persoonlijke offerte. Moest wel even in de wacht maar nu een gastarief van 1,14 en stroom voor 0.20 en 0.21. Dus een stuk beter dan wat ik had. Erg tevreden mee.
Ja ik was ook blij verrast moet ik zeggen. Qua tarief voor gas (dat hou ik maar het meest in de gaten) toch ook een stuk voordeliger dan vergelijkingswebsites. En ook weinig moeite voor hoeven doen. Ze waren juist blij dat ik nog belde om ze nog een kans te geven en ze kwamen gelijk met dit voorstel. Laten mailen en accepteren en klaar is kees.quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:17 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Zo. Dat is even wat anders dan ze eerst aanboden.
Ik heb 31/7 gebeld, maar kreeg een aanbieding voor 22,6ct/23,8ct en 1,24.
Dan ben ik blij dat ik nog niet akkoord ben gegaan. Nu even wat anders...
quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:13 schreef Stansfield het volgende:
Wanneer heb je dit nieuwe contract afgesloten? 1,14 is wel bizar laag gezien de gasprijzen op dit momenteel. Is dit voor 1 of meerdere jaren?quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:13 schreef Stansfield het volgende:
Afgelopen vrijdag. Voor 1 jaar gedaan. Dat doe ik meestal. Geen idee wat meerdere jaren was. Eigenlijk gelijk ja gezegd tegen deze optie. Niet te lang over nagedacht aan de telefoon om nog een 2 jarig optie te vragen wat dan het tarief was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:19 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
[..]
Wanneer heb je dit nieuwe contract afgesloten? 1,14 is wel bizar laag gezien de gasprijzen op dit momenteel. Is dit voor 1 of meerdere jaren?
Valt mee hoor, vorig jaar sloot ik het ook af voor 1,16 bij Coolblue.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:19 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
[..]
Wanneer heb je dit nieuwe contract afgesloten? 1,14 is wel bizar laag gezien de gasprijzen op dit momenteel. Is dit voor 1 of meerdere jaren?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt mee hoor, vorig jaar sloot ik het ook af voor 1,16 bij Coolblue.
Nee valt niet mee als je naar de recente gasprijzen kijkt (vast, voor 1 jaar). Met vorig jaar vergelijken is nutteloos.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ah netjes hoor. Heb je echt goed gedaan. Ik wist niet dat bellen loont. Ik ga ook 1 september over van Greenchoice naar Vattenfall (23 cent dal en normaal en 1,21 gas). Volgend jaar ook maar eens een belletje plegen danquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:33 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag. Voor 1 jaar gedaan. Dat doe ik meestal. Geen idee wat meerdere jaren was. Eigenlijk gelijk ja gezegd tegen deze optie. Niet te lang over nagedacht aan de telefoon om nog een 2 jarig optie te vragen wat dan het tarief was.
Gaat per 1 september in.
Twee weken geleden afgesloten voor 1,24 ofzo.. verschillen zijn klein.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:44 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
[..]
Nee valt niet mee als je naar de recente gasprijzen kijkt (vast, voor 1 jaar). Met vorig jaar vergelijken is nutteloos.
Ik vind 1,24 versus 1,14 geen klein verschilquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Twee weken geleden afgesloten voor 1,24 ofzo.. verschillen zijn klein.
Ik wel, dat is 60 euro op jaarbasis in ons geval.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:47 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Ik vind 1,24 versus 1,14 geen klein verschil
Ja. Zit geen tussenverkoper tussen die je betalen moetquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:45 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Ah netjes hoor. Heb je echt goed gedaan. Ik wist niet dat bellen loont. Ik ga ook 1 september over van Greenchoice naar Vattenfall (23 cent dal en normaal en 1,21 gas). Volgend jaar ook maar eens een belletje plegen dan
'Klopt. Anderzijds ontvang je nu geen welkomstkorting. Dus vraag me af wat uiteindelijk onder de streep goedkoper is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:56 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja. Zit geen tussenverkoper tussen die je betalen moet
Hm dat valt dan wel weer mee inderdaad!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik wel, dat is 60 euro op jaarbasis in ons geval.
Ik blijf aanbod krijgen van 1,24. Bizar. Heb je goed voor elkaar gekregen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:28 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja ik was ook blij verrast moet ik zeggen. Qua tarief voor gas (dat hou ik maar het meest in de gaten) toch ook een stuk voordeliger dan vergelijkingswebsites. En ook weinig moeite voor hoeven doen. Ze waren juist blij dat ik nog belde om ze nog een kans te geven en ze kwamen gelijk met dit voorstel. Laten mailen en accepteren en klaar is kees.
Momenteel is de "tekenbonus" weer erg sterk.. Zeker bij laag verbruik.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb al even zitten rondkijken op Gaslicht omdat ik volgende maand kan gaan verlengen. Qua kwh prijs is Greenchoice by far de laagste, soms maar 20 cent. De maandelijkse leverkosten en terugleverkosten zijn ongeveer gelijk bij mijn top 10 aanbieders (allemaal iets van een tientje per maand).
Mega geeft echter 211 euro korting, gevolgd door Budget met iets van 100. Dan zijn die twee toch wel aantrekkelijk. Ondanks dus dat ze op zo'n 27 cent zitten.
Ook als je belt? Ik had echt het idee dat wel een stuk scheelde. Moest wel even een half uur in de wacht.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:46 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik blijf aanbod krijgen van 1,24. Bizar. Heb je goed voor elkaar gekregen.
Dat was n.a.v. telefonisch contact ja.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:27 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ook als je belt? Ik had echt het idee dat wel een stuk scheelde. Moest wel even een half uur in de wacht.
Kreeg van mijn huidige aanbieder, Gewoon Energie, het woest aantrekkelijke bod om te verlengen tegen 31ct kWhquote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:14 schreef NicolasJoy het volgende:
En bijna 25/26 cent voor stroom. Dus je aanbod is echt buitenaards.
Ja maar gasbelastingen waren toen lager.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kreeg dit online, zou pas per 1 november ingaan, maar dan ga ik ze toch maar eens bellen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 18:12 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Dat was n.a.v. telefonisch contact ja.
Kreeg via de online omgeving een aanbod, maar die was 1,27 ofzo.
Correctie: ¤ 1,29499
Zelfde aanbod gekregen hier. Ben benieuwd of bellen helpt. Laat je het hier weten?quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:01 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Ik kreeg dit online, zou pas per 1 november ingaan, maar dan ga ik ze toch maar eens bellen.
Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
¤ 0,24754
Variabele leveringskosten dal (per kWh)
¤ 0,25964
Variabele terugleverkosten (per kWh)
¤ 0,11616
Netto terugleververgoeding (per kWh)
¤ 0,14500
Vaste leveringskosten (per maand)
¤ 9,32000
Aardgas met Natuur voor Morgen
Variabele leveringskosten (per m3)
¤ 1,29489
Vaste leveringskosten (per maand)
¤ 8,19000
Uiteindelijk teruggebeld door Greenchoice. Hij bleef aangeven dat dit een goede deal was vergeleken met m'n vorige contract:quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:24 schreef Essebes het volgende:
[..]
Zelfde aanbod gekregen hier. Ben benieuwd of bellen helpt. Laat je het hier weten?
Klopt, zonder zonnepanelen zeker.quote:Op donderdag 12 september 2024 20:26 schreef Bronson het volgende:
Als ik het zo zie is de nieuwe collectieve inkoop van Eigen Huis wel weer heel interessant?
Vandebron 3 jaar
0,189
0,159
1,17
Correct.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:49 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Klopt, zonder zonnepanelen zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |