abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213991497
Welkom in het topic over de energietarieven die door het dak zijn gegaan. Bespreek hier je tarieven, tips, mooie aanbiedingen en de gevolgen van het prijsplafond voor je eigen situatie.

Energieprijzen

Bron

Bron

Vanaf 1 januari lagere energierekening door verruimd prijsplafond
Vanaf 1 januari 2023 geldt een prijsplafond op energie voor alle huishoudens en andere kleinverbruikers. Voor gas wordt het maximale tarief ¤ 1,45 per kuub tot een verbruik van 1.200 kuub. Voor elektriciteit wordt het maximale tarief verlaagd tot ¤ 0,40 per KWh en het maximale verbruik verhoogd tot 2.900 kWh. Voor het energieverbruik boven het plafond betalen huishoudens en andere kleinverbruikers het tarief zoals opgenomen in het energiecontract. Voor november en december ontvangen huishoudens een vaste korting op de energierekening van ¤ 190 per maand. Lees meer

Aanvulling Vallon:
Voor stadsverwarming wordt het maximale tarief ¤ 47,38 per gigajoule (GJ) tot en met een verbruik van 37 GJ.

Verdeling energieplafond per maand

SPOILER: Kun je stoppen met 1 product bij een leverancier en de andere er wel houden?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier verder, niet mijn OP
pi_213992177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:06 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Intussen iets meer duidelijk

In mijn Vattenfall account staat nu een brief met datum 21 juni (morgen) met nieuwe variabele tarieven voor stroom per 1 augustus.
[..]
Mijn nieuwe variabele tarief met 25% blijven loont korting wordt dan vanaf 1 augustus ¤ 0,241093, het huidige tarief is ¤ 0,273127. En de vaste leveringskosten gaan omlaag van ¤8,99 naar ¤7,99

Aanbod voor vast contract 1 jaar stond sinds vorige week op ¤ 0,253253 en ook ¤7,99 vast leveringskosten, even kijken of dat ook nog wat lager wordt.
Thanx! Die brief staat niet in mijn account, alleen voor 1 of 3 jaar vast.
Ik betaalde 6,99 per maand en ga naar 7,99 per maand vaste kosten, voor elektra en gas :?
Waar ik wel achter ben: ik had 1 jaar vast gezet voor 0,30 per kwh en 1,26 per m3, Per 1 januari is dat geworden: 0,280750 per kwh en 1,379533 per m3. Dat komt door de verhoging van de overheidsheffingen.

Als ik nu vastzet voor een jaar, ga ik 0,253253 de kwh en 1,356906 de m3 betalen. Onder de streep dus minder dan wat ik nu sinds 1 januari betaal. Wordt mijn maandbedrag 326,03 en ik betaal nu 327,00 :') :') :D En voor 3 jaar vast zou ik 326,90 betalen.
Alles met 25% korting.

Ik moet voor 25 juni laten weten of ik voor vast ga of niet. Ik heb tot vorig jaar altijd variabel gezeten maar met die idiote prijzen in gedachte, denk ik nu toch maar weer 1 jaar vast te zetten. Ik heb nog 5 dagen bedenktijd :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_213992510
Jij hebt nu toch geen variabel contract maar nog een jaar contract tot 1 juli? Dan zul je geen brief krijgen voor nieuwe
variabele tarieven voor stroom.
Ik heb wel variabel en krijg die brief dan dus wel.

Als je nu aangeeft niet weer voor een vast contract te gaan zul je vanaf 1 juli als je contract afloopt het huidige variabele stroom tarief van ¤ 0,273127 betalen en per 1 augustus het lagere tarief van ¤ 0,241093. En kun je altijd nog vanuit je variabele contract kijken wat er voor aanbod voor vast contract is vanaf 1 augustus.
Maar dat is iets wat je zelf moet bepalen. In ieder geval wilde ik je even laten weten dat de variabele stroomtarieven per 1/8 omlaag gaan, zodat je dat mee kan nemen in je besluit. Of ook het tarief voor gas verandert kan ik je niet zeggen, ik heb geen gas maar stadsverwarming.
pi_213992594
Ik ben blij dat je dit gepost hebt :Y De verlaging valt best tegen t.o.v een jaar vast.
Zakelijk heb ik 3 dynamische en 1 variabel contract, waar ik nog geen brief van heb gehad over de nieuwe tarieven. Heb geen account daarvoor, gaat nog met de ouderwetse brievenbuspost. Dynamisch vind ik best wel mwah, elke maand afwachten wat de factuur gaat zijn. Daar kan ik wel inloggen maar doe het meestal niet. Iets met struisvogels :@

Dan neig ik nu dus toch voor een jaar vast. Heb ik rust in huis wat die energie betreft.
If they say
  vrijdag 21 juni 2024 @ 08:51:44 #5
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_213993938
Mijn contract loopt af op 1-10-2024.

zelf neig ik om pas een nieuw contract voor 1 of 2 jaar aan te gaan op 30 of 31 december.

Dit door het salderen, wat we nog 2 jaar mogen doen. ( verwarmen met airco )

De laatste 2 maanden zijn vaak toch wel hoog verbruik.

gok zelfs eerder 30 december, omdat 1 januari de prijzen vastrecht ect kunnen veranderen?

Hoe denken jullie hier over?
winter is comming!
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:01:54 #6
236264 crew  capricia
pi_214014479
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:01 schreef CoolGuy het volgende:
Engie (maar vast wel meer energieboeren) heeft een aardigheidje, dat als je je auto laadt op momenten waarop het goedkoop is, dan krijg je 3ct per kWh.

Dus daar heb ik me voor aangemeld, want ik heb de auto toch al staan, en ik heb een fiks overschot aan zonnestroom op jaarbasis. Dat overschot zal nu met de EV een stuk lager worden gok ik (al heb ik nog geen boete voorlopig) én ik pak 3ct per kWh, én ik krijg de stroom naar de auto vergoed van mijn werkgever, dus als ik laad op zonnestroom pak ik 30+3ct terwijl het me niks kost op dat moment. ^O^
Hier Eneco als energie leverancier thuis. En laadpaal (Alfen Pro) via Eneco-emobility door werkgever laten installeren.
Als ik 'slim laden' inschakel, dan krijgen we 2 cent per kWh extra uitbetaald (bovenop de vergoeding van de werkgever).
Ik vind het een mooi systeem. :D

Sws al die instellingen, auto icm laadpaal, dat de laadsnelheid afhankelijk kan zijn van je zonneopbrengst, etc. Al heb ik nu nog niets te maken met terugleverkosten, dit is wel mooi hoor. En geweldig om ook met hoog/laag tarief te spelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:07:51 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214014540
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier Eneco als energie leverancier thuis. En laadpaal (Alfen Pro) via Eneco-emobility door werkgever laten installeren.
Als ik 'slim laden' inschakel, dan krijgen we 2 cent per kWh extra uitbetaald (bovenop de vergoeding van de werkgever).
Ik vind het een mooi systeem. :D

Sws al die instellingen, auto icm laadpaal, dat de laadsnelheid afhankelijk kan zijn van je zonneopbrengst, etc. Al heb ik nu nog niets te maken met terugleverkosten, dit is wel mooi hoor. En geweldig om ook met hoog/laag tarief te spelen.
Tja, dat hoog en laag tarief daar doe ik vooralsnog niet zo veel mee. Ik heb een normaal én daltarief, dat is 30ct/23ct, dus in de nacht laden kost mij dan 23ct, maar krijg van de werkgever 30ct vergoed. Ik kan geen 2 tarieven opgeven.

Dus als ik in de nacht zou laden zou me dat per kWh 7ct meer opleveren dan het me kost. Als dat dan ook nog zou vallen binnen slim laden (wat ik wel denk) levert me dat nog 3ct extra op, oftewel, elke kWh levert me 10ct op.

Doe ik dat overdag op werkdagen dan levert het me 'maar' 3ct op. Maar doe ik het op zonnige dagen, waarbij het nagenoeg volledig zonne-energie is, dan levert me dat dus 33ct per kWh op. Ik moet nog zien wat dat op een jaar gaat doen natuurlijk, en het is nu nog niet echt relevant omdat ik mag salderen zonder boete, maar, voor 'straks' is dat natuurlijk wel een interessant iets.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:16:49 #8
236264 crew  capricia
pi_214014619
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Tja, dat hoog en laag tarief daar doe ik vooralsnog niet zo veel mee. Ik heb een normaal én daltarief, dat is 30ct/23ct, dus in de nacht laden kost mij dan 23ct, maar krijg van de werkgever 30ct vergoed. Ik kan geen 2 tarieven opgeven.

Dus als ik in de nacht zou laden zou me dat per kWh 7ct meer opleveren dan het me kost. Als dat dan ook nog zou vallen binnen slim laden (wat ik wel denk) levert me dat nog 3ct extra op, oftewel, elke kWh levert me 10ct op.

Doe ik dat overdag op werkdagen dan levert het me 'maar' 3ct op. Maar doe ik het op zonnige dagen, waarbij het nagenoeg volledig zonne-energie is, dan levert me dat dus 33ct per kWh op. Ik moet nog zien wat dat op een jaar gaat doen natuurlijk, en het is nu nog niet echt relevant omdat ik mag salderen zonder boete, maar, voor 'straks' is dat natuurlijk wel een interessant iets.
Ik vind het echt super. Fijn dit hè. :D

Ik ga mijn voorschot ook niet verhogen. Want iedere maand krijg je via je werkgever je geladen kwh uitbetaald. En dat zet ik op een aparte rekening met 3,75% rente. Eneco betaal ik dan wel achteraf. _O-

Gaat toch zomaar over 4 a 5.000 kWh.

Kan me zo voorstellen dat mensen met dynamisch tarieven nog harder lachen. Want je kunt maar 1 tarief doorgeven. Wouw.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:21:09 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_214014662
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het echt super. Fijn dit hè. :D

Ik ga mijn voorschot ook niet verhogen. Want iedere maand krijg je via je werkgever je geladen kwh uitbetaald. En dat zet ik op een aparte rekening met 3,75% rente. Eneco betaal ik dan wel achteraf. _O-

Gaat toch zomaar over 4 a 5.000 kWh.

Kan me zo voorstellen dat mensen met dynamisch tarieven nog harder lachen. Want je kunt maar 1 tarief doorgeven. Wouw.
Ja ik heb dus geen idee over hoeveel kWh het in totaal gaat op een jaar, maar ik gok minder dan 4 a 5k kWh, aangezien ik zo veel niet hoef te rijden voor mijn werk. Dat is eigenlijk vooral vanuit huis, maar dat betekent dus ook dat ik niet elke paar dagen die auto leeg rij, dus ik gok dat dat dan wel mee valt.
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:24:53 #10
236264 crew  capricia
pi_214014709
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja ik heb dus geen idee over hoeveel kWh het in totaal gaat op een jaar, maar ik gok minder dan 4 a 5k kWh, aangezien ik zo veel niet hoef te rijden voor mijn werk. Dat is eigenlijk vooral vanuit huis, maar dat betekent dus ook dat ik niet elke paar dagen die auto leeg rij, dus ik gok dat dat dan wel mee valt.
Je weet (denk ik) je kms per jaar van je vorige lease. En je KWH per 100 km nu. Dus dat is zo berekend.

(Of is dit je eerste leasewagen, kan natuurlijk ook).
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:32:52 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_214014806
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Je weet (denk ik) je kms per jaar van je vorige lease. En je KWH per 100 km nu. Dus dat is zo berekend.

(Of is dit je eerste leasewagen, kan natuurlijk ook).
:D Nee dit is zeer zeker niet mijn eerste leaseauto. Ik heb er sinds ik begon met werken al tig versleten, maar dat vergelijk is oneerlijk, want dat was pré corona en toen deed ik tussen de 60 en 70k per jaar, dus een leaseauto ging misschien 2,5 jaar mee en dan kwam er een nieuwe, want 160k km per jaar óf 4 jaar, welke eerder kwam.

Maar mijn vorige auto heb ik dacht ik ergens in 2020 opgehaald, en daar heb ik in die 4 jaar maar 48k mee gereden, want 99,9% vanuit huis werken, dus dat vergelijk gaat scheef.
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:38:39 #12
236264 crew  capricia
pi_214014875
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
:D Nee dit is zeer zeker niet mijn eerste leaseauto. Ik heb er sinds ik begon met werken al tig versleten, maar dat vergelijk is oneerlijk, want dat was pré corona en toen deed ik tussen de 60 en 70k per jaar, dus een leaseauto ging misschien 2,5 jaar mee en dan kwam er een nieuwe, want 160k km per jaar óf 4 jaar, welke eerder kwam.

Maar mijn vorige auto heb ik dacht ik ergens in 2020 opgehaald, en daar heb ik in die 4 jaar maar 48k mee gereden, want 99,9% vanuit huis werken, dus dat vergelijk gaat scheef.
Weet je nog dat wij ooit een discussie hadden over welke kosten je mag opvoeren binnen je kWh vergoeding? En dat als je teveel zou doorbereken aan kWh-tarief aan je WG, de belastingdienst dat als verkapt loon kon zien.
En nu krijg je opeens 2 of 3 cent zomaar extra gestort als je slim gaat laden.

Ik vind het allemaal maar apart. Want jij en ik spelen niet break even, we gaan er op verdienen.
Heel bijzonder dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:43:26 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_214014921
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je nog dat wij ooit een discussie hadden over welke kosten je mag opvoeren binnen je kWh vergoeding? En dat als je teveel zou doorbereken aan kWh-tarief aan je WG, de belastingdienst dat als verkapt loon kon zien.
En nu krijg je opeens 2 of 3 cent zomaar extra gestort als je slim gaat laden.

Ik vind het allemaal maar apart. Want jij en ik spelen niet break even, we gaan er op verdienen.
Heel bijzonder dit.
Nou de discussie ging vooral over of het wel of niet oneerlijk was om je werkgever meer kosten in rekening te brengen dan je energiekosten, en dus als ik in mijn contract 30ct heb staan, dan ga ik geen 31 of meer opvoeren, want dat vind ik oneerlijk.

Ik heb dit overigens ook bij mijn werkgever neergelegd, omdat in het formulier dat ik moest invullen stond 'wat je met je werkgever hebt afgesproken' maar ik heb niks afgesproken, het is gewoon het tarief wat in mijn energiecontract staat, en dan het piektarief.

Ja, maar die 3ct is niet van de werkgever afkomstig en die heeft daar verder ook niks mee van doen, want hij vind het ook prima als ik bij een publieke laadpaal ga laden waar het duurder is dan wat mijn tarief thuis is. Maar die 3ct is niet afkomstig van de werkgever of de leasemaatschappij, maar is een ding wat mijn energieleverancier doet en dat doen ze natuurlijk omdat het op de een of andere manier voor hún gunstiger is, want ze geven geen cadeautjes zonder dat ze er zelf op de een of andere manier beter van worden.

Ja ik moet nog zien of ik er op ga verdienen, want zo veel rij ik dus niet (tenzij dat in de toekomst verandert). Als ik geen zonnepanelen had gehad was het natuurlijk anders geweest. Dan was het 'verdienen' beperkt gebleven tot die 7ct per kWh in de nacht + 3ct wanneer ik 'slim laad'.

Maar in dit geval, omdat ik wél panelen heb wordt het verhaal wel iets anders. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat het zou kunnen zijn dat ik meer ga laden dan ik had verwacht, met als resultaat dat ik aan de andere kant moet gaan betalen voor stroom omdat ik minder teruglever, en daarmee minder dan mijn totale verbruik kan salderen, met als gevolg dat ik aan het eind van het contractjaar meer heb afgenomen dan terug geleverd en langs die kant dus moet bij betalen.

Maar het óverschot waar ik nu iets van 5ct ofzo voor krijg, of wat het ook is, bij mijn energieleverancier, die is dus, als ik het in de auto stop ineens 30 + 3ct waard, dus daar 'verdien' ik ja.
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:47:55 #14
236264 crew  capricia
pi_214014983
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou de discussie ging vooral over of het wel of niet oneerlijk was om je werkgever meer kosten in rekening te brengen dan je energiekosten, en dus als ik in mijn contract 30ct heb staan, dan ga ik geen 31 of meer opvoeren, want dat vind ik oneerlijk.

Ik heb dit overigens ook bij mijn werkgever neergelegd, omdat in het formulier dat ik moest invullen stond 'wat je met je werkgever hebt afgesproken' maar ik heb niks afgesproken, het is gewoon het tarief wat in mijn energiecontract staat, en dan het piektarief.

Ja, maar die 3ct is niet van de werkgever afkomstig en die heeft daar verder ook niks mee van doen, want hij vind het ook prima als ik bij een publieke laadpaal ga laden waar het duurder is dan wat mijn tarief thuis is. Maar die 3ct is niet afkomstig van de werkgever of de leasemaatschappij, maar is een ding wat mijn energieleverancier doet en dat doen ze natuurlijk omdat het op de een of andere manier voor hún gunstiger is, want ze geven geen cadeautjes zonder dat ze er zelf op de een of andere manier beter van worden.
Mooi he.
Ik heb 4 weken moeten snelladen a 70+ cent per kWh. Voordat die paal hier was op mijn oprit.
Jij kunt maar 1 tarief opgeven. Dus je neemt je max.
En we krijgen nog geld toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 20:49:44 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_214014998
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi he.
Ik heb 4 weken moeten snelladen a 70+ cent per kWh. Voordat die paal hier was op mijn oprit.
Jij kunt maar 1 tarief opgeven. Dus je neemt je max.
En we krijgen nog geld toe.
Ja, ik kan daadwerkelijk maar 1 tarief opgeven. Ik kan niet en en, het is of of, maar ik ga niet op elke kWh zelf geld toeleggen, want toen ik nog een brandstof auto reed kostte het me ook niks, ongeacht of ik ergens in een dorpje tankte of langs de snelweg.

Overigens heb ik recent wel bij een Tesla Supercharger geladen, en daar kostte het 22ct per kWh, wat ik verdacht laag vond. Maar aangezien ik 20k km's graden superchargen erbij kreeg kost dát dus ook mijn werkgever niks.
pi_214015966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 08:51 schreef meethenoob het volgende:
Mijn contract loopt af op 1-10-2024.

zelf neig ik om pas een nieuw contract voor 1 of 2 jaar aan te gaan op 30 of 31 december.

Dit door het salderen, wat we nog 2 jaar mogen doen. ( verwarmen met airco )

De laatste 2 maanden zijn vaak toch wel hoog verbruik.

gok zelfs eerder 30 december, omdat 1 januari de prijzen vastrecht ect kunnen veranderen?

Hoe denken jullie hier over?
Volgens mij maakt het weinig uit.
Je kan natuurlijk wel de pech of het geluk hebben dat de energieprijzen stijgen of dalen in die 2 maanden, maar dat zegt de topititel al "gokken op lage prijzen".

Als het vastrecht omhoog gaat dan moet je het toch betalen, energiebelasting en vastrecht zit namelijk niet in het contract.
pi_214033745
Ik heb net op de 1 jaar vastknop bij Vattenfall geklikt.
Het is en blijft een gok maar nu heb ik qua deze energie thuis iig rust :)
If they say
pi_214033881
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb net op de 1 jaar vastknop bij Vattenfall geklikt.
Het is en blijft een gok maar nu heb ik qua deze energie thuis iig rust :)
Tegen welke tarieven?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214034362
Vattenfall gaat een beetje omhoog met het gas vanaf 1 augustus

¤ 1,213884 naar 1,286242

En stroom een beetje omlaag
0,282559 Naar 0,248389
pi_214034460
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tegen welke tarieven?
Stroom 0,253253 per kwh incl. 25% korting
Gas 1,356906 per m3

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 17:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:

¤ 1,213884 naar 1,286242

0,282559 Naar 0,248389
Ben ik toch net te snel geweest met vastzetten :D Nouja, ik heb iig geen stress de komende winter mochten de gasprijzen toch weer stijgen.

Voor het gedonder met de prijzen, werden de variabele tarieven 2x per jaar aangepast. Nu doen ze dat 4x per jaar. Dan vind ik het risico op hogere prijzen toch wel een dingetje.
If they say
pi_214034927
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 17:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Stroom 0,253253 per kwh incl. 25% korting
Gas 1,356906 per m3
[..]
Ben ik toch net te snel geweest met vastzetten :D Nouja, ik heb iig geen stress de komende winter mochten de gasprijzen toch weer stijgen.

Voor het gedonder met de prijzen, werden de variabele tarieven 2x per jaar aangepast. Nu doen ze dat 4x per jaar. Dan vind ik het risico op hogere prijzen toch wel een dingetje.
Waarschijnlijk heb je 14 dagen herroepingsrecht ?
Dat had ik igg wel toen ik een energiecontract afsloot.
pi_214034965
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 18:45 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk heb je 14 dagen herroepingsrecht ?
Dat had ik igg wel toen ik een energiecontract afsloot.
Klopt, maar ik laat het lekker zo. Scheelt stress ;) En daarbij denk ik dat het onder de streep niet zo heel veel uitmaakt. Ook kunnen de vaste kosten weer stijgen, of dalen en daar heeft niemand invloed op.
If they say
pi_214035682
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 18:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt, maar ik laat het lekker zo. Scheelt stress ;) En daarbij denk ik dat het onder de streep niet zo heel veel uitmaakt. Ook kunnen de vaste kosten weer stijgen, of dalen en daar heeft niemand invloed op.
Energiedirect is gas 1,23 momenteel
pi_214036545
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 17:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:

¤ 1,213884 naar 1,286242

0,282559 Naar 0,248389
Hoeveel Blijven Loont korting heb je dan? Mijn variabele stroomtarief met 25% korting wordt per 1/8 ¤0,241093 en is nu nog ¤0,273127.
pi_214037119
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Energiedirect is gas 1,23 momenteel
Dat scheelt dus best wel. Maar ik heb 25% blijven loont korting op elektra en die ben ik kwijt als ik overstap.
Ik zie wel dat de dynamische gasprijzen nu licht aan het stijgen zijn. Niet heel veel, maar toch... En dat is al zo sinds februari. Steeds met een paar cent op maandbasis.
If they say
pi_214037651
Iemand nog een aanrader voor een partij voor een vast contract

Zat hiervoor bij Pure Energie, wel fijn maar die komen nog wat duurder uit. Veel andere clubs met 1 ster reviews op trustpilot ( :') ) of Google.
pi_214038470
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:15 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Hoeveel Blijven Loont korting heb je dan? Mijn variabele stroomtarief met 25% korting wordt per 1/8 ¤0,241093 en is nu nog ¤0,273127.
20% op stroom dus het ik
pi_214039507
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
20% op stroom dus het ik
Nog een jaartje klant blijven dus en dan heb je ook 25%, elk jaar loopt het op met 5% tot 25%.
pi_214040133
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:15 schreef Wereldgozer het volgende:
Iemand nog een aanrader voor een partij voor een vast contract

Zat hiervoor bij Pure Energie, wel fijn maar die komen nog wat duurder uit. Veel andere clubs met 1 ster reviews op trustpilot ( :') ) of Google.
Waarom is het 1 ster.
pi_214040200
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 00:24 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Nog een jaartje klant blijven dus en dan heb je ook 25%, elk jaar loopt het op met 5% tot 25%.
Maar daar blijf ik niet voor

Als ik nu 0,25/kwh betaal en ik gebruik bv 2000 per jaar, dan is dat 500 euro totaal. 5% extra korting komt neer op 25 euro korting in dat geval, dat is niet interessant om voor te blijven
  dinsdag 25 juni 2024 @ 08:13:22 #31
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214040222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:09 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Maar daar blijf ik niet voor

Als ik nu 0,25/kwh betaal en ik gebruik bv 2000 per jaar, dan is dat 500 euro totaal. 5% extra korting komt neer op 25 euro korting in dat geval, dat is niet interessant om voor te blijven
Die % korting is bovendien op het kale tarief. De belastingen, levertarief, etc. zijn zonder korting. Ik zat jaren bij Essent tot ik een keer keek naar de jaarrekening met % korting. Beetje deceptie :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214040858
quote:
19s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 08:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Die % korting is bovendien op het kale tarief. De belastingen, levertarief, etc. zijn zonder korting. Ik zat jaren bij Essent tot ik een keer keek naar de jaarrekening met % korting. Beetje deceptie :D
Mwah, het is maar hoe je het bekijkt. Ik had afgelopen jaar 227,27 euro korting en dat voor niks doen. Hoef niet elk jaar te vergelijken waar ik geen zin in heb én deze energiereus valt niet om ;)

Vorige afrekening zelfs 405 euro korting maar dat was met de hoge prijzen. Hoe hoger de elektraprijs, hoe hoger de korting.
If they say
pi_214041198
Nieuwe voorstel Essent 13.- de zonnepanelen doen hun werk :)
pi_214046746
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Mwah, het is maar hoe je het bekijkt. Ik had afgelopen jaar 227,27 euro korting en dat voor niks doen. Hoef niet elk jaar te vergelijken waar ik geen zin in heb én deze energiereus valt niet om ;)

Vorige afrekening zelfs 405 euro korting maar dat was met de hoge prijzen. Hoe hoger de elektraprijs, hoe hoger de korting.
Ja, hier ook geen zin om ieder jaar te vergelijken en over te stappen. Daarnaast heb ik ik geen gas maar Stadsverwarming, dus qua gas kan ik niets vergelijken en kiezen. Zou ik die blijven loont korting niet hebben en wel gas en elders zou zowel stroom als gas zoveel goedkoper zijn dat het een behoorlijk verschil maakt, zou het misschien anders zijn. Nu vind ik die ¤0,241093 variabel per 1/8/24 prima. En dan kijken wat het aanbod voor vast contract verder gaat doen. Vandaag staat het aanbod voor 1 jaar vast op ¤0,248262, dat is alweer een halve cent lager dan de ¤0,253253 van het vorige aanbod.
pi_214055333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 18:34 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ja, hier ook geen zin om ieder jaar te vergelijken en over te stappen. Daarnaast heb ik ik geen gas maar Stadsverwarming, dus qua gas kan ik niets vergelijken en kiezen. Zou ik die blijven loont korting niet hebben en wel gas en elders zou zowel stroom als gas zoveel goedkoper zijn dat het een behoorlijk verschil maakt, zou het misschien anders zijn. Nu vind ik die ¤0,241093 variabel per 1/8/24 prima. En dan kijken wat het aanbod voor vast contract verder gaat doen. Vandaag staat het aanbod voor 1 jaar vast op ¤0,248262, dat is alweer een halve cent lager dan de ¤0,253253 van het vorige aanbod.
Ik moet hier het komende jaar gewoon niet meer lezen :D
Ik zette vast voor 0,253253, scheelt 20 euro met de nieuwe prijs op jaarbasis. Maar ik laat het zo.

Ik zou precies hetzelfde doen als ik geen blijven loont korting had, elk jaar shoppen :Y Mooi verdienmodel wel van Vattenfall. Maar het scheelt tijd en moeite.

En stadsverwarming... :X Hebben wij in twee bedrijven waarvan we er eentje hebben kunnen laten afsluiten voor 2 jaar maar wél tegen bijna 500 euro. Daar hebben we nu infraroodpanelen.
Vastrecht is gewoon behoorlijk prijzig.
Voor onze wijk is het, gelukkig, afgeschoten door Vattenfall. Stook nog lekker op gas.
If they say
pi_214105777
Vandaag een aanbod gekregen voor na afloop van huidige vaste contract (okt-2024)

quote:
Groene stroom

Variabele leveringskosten normaal (per kWh) ¤ 0,24730
Variabele leveringskosten dal (per kWh)¤ 0,25940
Variabele terugleverkosten (per kWh)

¤ 0,12705
Netto terugleververgoeding (per kWh)¤ 0,14500
Vaste leveringskosten (per maand)¤ 9,32000

Aardgas met Natuur voor Morgen

Variabele leveringskosten (per m3)¤ 1,28746
Vaste leveringskosten (per maand)¤ 8,19000
pi_214106200
Ten opzichte van nu (60-70 euro per maand, heel voordelig tarief nog), zou ik naar 96 per maand gaan.
Absoluut gezien nog goed voor elkaar, maar procentuele stijging natuurlijk jammer. Dus tarieven komende maanden even goed in de gaten houden..

Aanbod was verlenging van GC trouwens.
pi_214107550
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:36 schreef NicolasJoy het volgende:
Ten opzichte van nu (60-70 euro per maand, heel voordelig tarief nog), zou ik naar 96 per maand gaan.
Absoluut gezien nog goed voor elkaar, maar procentuele stijging natuurlijk jammer. Dus tarieven komende maanden even goed in de gaten houden..

Aanbod was verlenging van GC trouwens.
Betwijfel of je het veel interessanter gaat krijgen
pi_214110461
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Betwijfel of je het veel interessanter gaat krijgen
Met overstappen kan je ongeveer dezelfde tarieven krijgen en daarbovenop nog tot 350¤ aanmeldkorting. :)
  zondag 30 juni 2024 @ 21:47:59 #40
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214110755
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 21:39 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Met overstappen kan je ongeveer dezelfde tarieven krijgen en daarbovenop nog tot 350¤ aanmeldkorting. :)
Zeg dan ook ff waar
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214110875
quote:
19s.gif Op zondag 30 juni 2024 21:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Zeg dan ook ff waar
www.gaslicht.com
  dinsdag 2 juli 2024 @ 21:51:21 #42
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_214136526
quote:
Wellicht domme vraag. Maar wat moet je invoeren bij teruglevering. Als je Gaslicht het laat bepalen lijkt het of hij je jaaropbrengst in kwh wilt weten. Maar de term teruglevering lijkt erop te duiden dat je daar ook je gebruik van moet aftrekken. Maar dat gebeurd dus niet bij automatisch invullen. Ik vind het onduidelijk...
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_214136806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 21:51 schreef Gerard-Joling het volgende:

[..]
Wellicht domme vraag. Maar wat moet je invoeren bij teruglevering. Als je Gaslicht het laat bepalen lijkt het of hij je jaaropbrengst in kwh wilt weten. Maar de term teruglevering lijkt erop te duiden dat je daar ook je gebruik van moet aftrekken. Maar dat gebeurd dus niet bij automatisch invullen. Ik vind het onduidelijk...
Gewoon de netto teruglevering invullen.
Dit kan je terugvinden op je vorige jaarafrekening.
Wat jij direct verbruikt doet niet terzake.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 22:13:20 #44
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_214136937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 22:07 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 22:07 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Ah oke het overschot aan Energie dus. Dank!

Wel vreemd dat bij automatisch invullen je dan bij 9 zonnepanelen een teruglevering van 2700 kwh krijgt. Dat is juist de verwachte opbrengst per jaar, niet de netto teruglevering.

Ik heb de panelen pas sinds oktober vorig jaar en mijn energiecontract loopt 1 september af. Helaas dus nog geen jaarrekening met daarop de gewenste gegevens.

Moet ook alles gokken omdat ik recent ben gaan samenwonen en dus pas kort de panelen heb. Ook zie ik dat de terugleverkosten nogal uiteenlopen (per kwh en de ander werkt weer met schalen). Heel ingewikkeld allemaal.
  woensdag 3 juli 2024 @ 09:03:51 #45
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_214139708
Je verwachte terug levering voor aftrek salderen in vullen.
Dit heeft invloed op je terug lever kosten. ( speel eens met getallen bv. op gaslicht..)
winter is comming!
  vrijdag 5 juli 2024 @ 08:48:46 #46
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_214161888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 09:03 schreef meethenoob het volgende:
Je verwachte terug levering voor aftrek salderen in vullen.
Dit heeft invloed op je terug lever kosten. ( speel eens met getallen bv. op gaslicht..)
Yep dan zie je inderdaad best verschil. Nu maar weer een jaartje naar Vattenfall met 275 cashback. 0,28 normaal en 0,24 dal en 1,24 voor gas. Vind het weer prima zo.
pi_214162241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:48 schreef Gerard-Joling het volgende:

[..]
Yep dan zie je inderdaad best verschil. Nu maar weer een jaartje naar Vattenfall met 275 cashback. 0,28 normaal en 0,24 dal en 1,24 voor gas. Vind het weer prima zo.
Er zijn goedkopere opties momenteel: Energiedirect, United Consumers en Greenchoice bijvoorbeeld.
pi_214163477
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er zijn goedkopere opties momenteel: Energiedirect, United Consumers en Greenchoice bijvoorbeeld.
Ik ben toch wel benieuwd waar jij dit dan vergelijkt want de 3 door jou genoemde komen bij mij alle 3 duurder uit dan Vattenfall?
Zelf vergeleken bij United consumers en gaslicht.com
pi_214163675
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik ben toch wel benieuwd waar jij dit dan vergelijkt want de 3 door jou genoemde komen bij mij alle 3 duurder uit dan Vattenfall?
Zelf vergeleken bij United consumers en gaslicht.com
Ik kijk altijd bij gaslicht.com
pi_214163716
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik kijk altijd bij gaslicht.com
Dan klopt het niet dat deze drie goedkoper zouden zijn.
Misschien veroorzaakt door wel of niet terug leveren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')