Yep, zoals ik al dacht: je begrijpt de essentie van de discussie dus niet. Jij denkt dat het hier gaat om "het verschil in impact van verf vs. de bouw van een tunnel op eeuwenoude stenen".quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Jij kunt wel aan komen zetten met deftige termen zoals infrastructurele aanpassingen via officiële procedures maar uit die naam zijn hele natuurgebieden mee vernietigd. Netjes volgens de procedure, maar hartstikke fout.
Jawel, ik snap dat jij de discussie op een bepaalde manier wil voeren.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Yep, zoals ik al dacht: je begrijpt de essentie van de discussie dus niet. Jij denkt dat het hier gaat om "het verschil in impact van verf vs. de bouw van een tunnel op eeuwenoude stenen".
Zoals ik al zei: je begrijpt de essentie van de discussie niet. Jij beperkt het tot de oppervlakte: "ik denk dat verf minder schade toebrengt dan een infrastructurele aanpassing rondom een monument".quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel, ik snap dat jij de discussie op een bepaalde manier wil voeren.
Ik doe er niet aan mee.
Je officiele procedures voor een tunnel deugen niet.
Het is misschien volgens het boekje gegaan, maar het brengt grote schade toe. Verf bekladden op zo'n monument is niet volgens officiele procedures gegaan, is ook niet netjes, maar de schade is zowat nihil.
Maar hoe dan ook. XR heeft weer aandacht.
Dit dus.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je begrijpt de essentie van de discussie niet. Jij beperkt het tot de oppervlakte: "ik denk dat verf minder schade toebrengt dan een infrastructurele aanpassing rondom een monument".
Prima.
Niet altijd, volgens mij alleen als er sprake is van afgoderij.quote:
Stonehenge is duizenden jaren oud. Lang voordat het christendom/jodendom/islam gevormd werd. En wat het doel van dat bouwwerk was dat is nog steeds niet heel duidelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:41 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niet altijd, volgens mij alleen als er sprake is van afgoderij.
"ISIS Cashing in on Looted Antiquities to Fuel Iraq Insurgency"
Tja, het wordt dan verder ook een zinloze discussie, kom je niet uit.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:39 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dit dus.
Als je lekker wilt doen waar je zin in hebt en schijt aan de regels hebt dan richt je maar een anarchistische staat op. De regels die gelden zijn er niet voor niets anders wordt het een grote teringzooi met de maatschappij.
Het gaat tijd worden dat die extremisten eens keihard aangepakt worden.
Tuurlijk begrijp ik die.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je begrijpt de essentie van de discussie niet. Jij beperkt het tot de oppervlakte: "ik denk dat verf minder schade toebrengt dan een infrastructurele aanpassing rondom een monument".
Prima.
Dat is prima, mag je vinden. Feit blijft dat jij denkt dat de essentie van de discussie de impact van verf vs. infrastructurele aanpassingen is, terwijl het dat simpelweg niet is. Je blijft dan okk steevast uitsluitend op dat aspect reageren, terwijl het daar niet om draait.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk begrijp ik die.
Ik vind je discussie alleen niets toevoegen in dit topic.
Ik vind dat belangrijker ja.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is prima, mag je vinden. Feit blijft dat jij denkt dat de essentie van de discussie de impact van verf vs. infrastructurele aanpassingen is, terwijl het dat simpelweg niet is. Je blijft dan okk steevast uitsluitend op dat aspect reageren, terwijl het daar niet om draait.
Dan niet gaan zeuren over een politiestaat he, want dat creëer je zelf op deze manier.quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:00 schreef Albertooo het volgende:
Hoeveel miljoenen euros schade?
Rechtse snowflakes....
Ik snap dat je dat belangrijker vindt. Daarom gaf ik direct al aan dat het een lastige discussie wordt als je uitsluitend zo naar de oppervlakte kijkt.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind dat belangrijker ja.
Kijk eens naar de TT bijvoorbeeld. "Terroristen".
Het is maar wat verf.
Yep,quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dan niet gaan zeuren over een politiestaat he, want dat creëer je zelf op deze manier.
zo hard mogelijk aanpakken idd.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:43 schreef Montagui het volgende:
[ x ]
Ik mag toch hopen dat er door het Engelse OM nu doorgepakt wordt.
Maar waarom kan men daar niet tegen demonstreren zonder oudheden te bekladdden?quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Je mag wel:
- plastic in oceanen dumpen
- bossen kappen voor palmolieplantages en veevoedersoja akkers
- eindeloos mest produceren en de omgeving bijna onleefbaar maken
- vergif spuiten over je velden en daarmee hele ecoystemen naar de tering helpen
- genoeg CO2 in de lucht uitstoten en daarmee klimaatverandering veroorzaken met alle gevolgen van dien
- olie oppompen en vervoeren met kans op lekken en alle gevolgen van dien
Precies.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom kan men daar niet tegen demonstreren zonder oudheden te bekladdden?
Ik betwijfel of strengere straffen zouden helpen. Tot nu toe waren het meestal acties die weinig schade aanrichtten, en waarbij de actievoerders zich gewillig lieten arresteren. Die willen voor de rechter komen, omdat het hen nogmaals publiciteit oplevert.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies.
Ik vermoed omdat als ze het hoofdkantoor van Shell bekladden ze wel vervolgd worden.
Dus het bekladden van schilderijen en oude stenen moet ook zwaarder bestraft worden.
Ga maar vreedzaam demonstreren. Met een beetje creativiteit is er ook een manier te vinden waarbij je niet meteen andermans eigendommen vernield en toch aandacht trekt.
Ja want de GreenPeace acties dat ze een spandoek ophangen bij de olieraffinaderijen worden ook als positief benadert en krijgen dezelfde aandacht als dit.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom kan men daar niet tegen demonstreren zonder oudheden te bekladdden?
Nou een olieraffinaderij behangen met spandoeken zal in ieder geval minder weerstand oproepen onder de verkeerde mensen. In de jaren 90 wisten activisten Shell met hun Brent Spar, prima aan de pakken zonder oudheden te bekladden.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja want de GreenPeace acties dat ze een spandoek ophangen bij de olieraffinaderijen worden ook als positief benadert en krijgen dezelfde aandacht als dit.
Niet alles gaat over Israel, ga lekker in dat topic blaten over de IDF.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:58 schreef bianconeri het volgende:
Toch grappig sommigen hier op FOK!
Dit wel terroristen noemen, maar IDF/Israel niet.
Te lachwekkend voor woorden.
Maar goed buiten dat is dit natuurlijk afschuwelijk om te doen.
Vandalisme plegen om meer aandacht te krijgen is in jouw ogen gerechtvaardigd als het maar een boodschap betreft die jou aanstaat? Je beseft je dat dit voor iedereen anders is?quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja want de GreenPeace acties dat ze een spandoek ophangen bij de olieraffinaderijen worden ook als positief benadert en krijgen dezelfde aandacht als dit.
Dit is echt in de categorie: "ik mag als burger niet zomaar iemand in elkaar beuken als ik vind dat ze iets verkeerd doen, maar de politie mag wél iemand neerschieten als ze dat vinden. Daarbij is het risico veel hoger dat er zelfs iemand dood kan gaan daardoor!quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Je mag niet stenen met speciale waarde onderspuiten met afwasbare verf, want dat is terrorisme.
Je mag wel:
- plastic in oceanen dumpen
- bossen kappen voor palmolieplantages en veevoedersoja akkers
- eindeloos mest produceren en de omgeving bijna onleefbaar maken
- vergif spuiten over je velden en daarmee hele ecoystemen naar de tering helpen
- genoeg CO2 in de lucht uitstoten en daarmee klimaatverandering veroorzaken met alle gevolgen van dien
- olie oppompen en vervoeren met kans op lekken en alle gevolgen van dien
Uhuh vertel mij nog eens dat afwasbare verf spuiten op een paar stenen het echte terrorisme is.
Maar de stenen zijn niet beschadigdquote:Op donderdag 20 juni 2024 08:43 schreef Montagui het volgende:
[ x ]
Ik mag toch hopen dat er door het Engelse OM nu doorgepakt wordt.
Monument niet beschadigd, maar wel media aandacht voor je idealen. Knap gedaan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de stenen zijn niet beschadigdDus....
Stonehenge niet beschadigd door protestactie klimaatactivisten
Of mazzel gehad dat het geen poreus gesteente was waar je het toch niet meer uit de poriën kreegquote:Op donderdag 20 juni 2024 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Monument niet beschadigd, maar wel media aandacht voor je idealen. Knap gedaan.
Dus wat?quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de stenen zijn niet beschadigdDus....
Stonehenge niet beschadigd door protestactie klimaatactivisten
Erg veel sympathie kweken ze er niet mee, heb ik de indruk.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het merkwaardige is dat de uitstoot niet gaat afnemen, zelfs niet als we extreem snel, met alle gevolgen van dien de uitstoot in Europa naar 0 brengen. Dan daalt de prijs van een vat olie misschien naar $70 per vat, het wereldverbruik gaat niet naar beneden. Er wordt dus gewoon steeds meer energie verbruikt, ook fossiel. Renewables zijn een leuke bijvangst op wereldschaal, maar een reductie van de CO2 uitstoot zit er niet in. Dit heeft een top econoom van wereldfaam Hans Werner Sinn al heel lang geleden voorzien, de aardolie en aardgas die wij niet verstoken gaan gewoon naar andere groeimarkten. De prijs is dan geen $100 per vat maar voor $80 verkoopt het daar blijkbaar nu nog prima.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:10 schreef beantherio het volgende:
Ze zijn in ieder geval erg succesvol in het creëren van het beeld dat activisten tegen klimaatverandering randdebielen zijn. Oliemaatschappijen en zware industrie zullen tevreden zijn.
quote:Fossil fuel use, emissions hit record highs in 2023, industry report says
Global fossil fuel consumption and greenhouse gas emissions hit record highs last year, even as renewables generated more energy than ever before, an industry report has found.
Fossil fuel consumption rose 1.5 percent compared with 2022, while emissions increased 2.1 percent, the Statistical Review of World Energy report showed on Thursday.
At the same time, renewables’ share of energy consumption hit 14.6 percent, up 0.4 percent from the previous year.
Nick Wayth, CEO of the Energy Institute, said that while demand for fossil fuels is peaking in advanced economies, economic development and improvements in quality of life in emerging economies continue to drive fossil growth.
“The progress of the transition is slow, but the big picture masks diverse energy stories playing out across different geographies,” Wayth said in a foreword to the report.
The Global South accounted for 56 percent of total energy consumption, with its use growing at twice the rate of the global average, the report said.
China was by far the largest consumer of coal – accounting for 56 percent of the world’s total consumption – while India’s consumption exceeded that of Europe and North America combined for the first time ever, according to the report.
By contrast, coal consumption in Europe and North America fell to its lowest levels since 1965, the report said.
In the United States, coal consumption fell by 17 percent and has halved over the last decade.
China and India also saw big increases in the use of natural gas, with consumption rising 7 percent, according to the report.
Wat dat betreft hoef je je geen illusies te maken inderdaad. Aramco en co gaan elke druppel olie oppompen. Klimaatverandering zal nog meer migratiestromen op gang brengen. Als reactie daarop zal het westen haar democratie offeren om de buitenlanders buiten te proberen te houden. Wat natuurlijk niet gaat lukken, hoeveel GEertjes er ook aan de macht komen in Europa. Het zal er niet gezelliger op worden.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het merkwaardige is dat de uitstoot niet gaat afnemen, zelfs niet als we extreem snel, met alle gevolgen van dien de uitstoot in Europa naar 0 brengen. Dan daalt de prijs van een vat olie misschien naar $70 per vat, het wereldverbruik gaat niet naar beneden. Er wordt dus gewoon steeds meer energie verbruikt, ook fossiel. Renewables zijn een leuke bijvangst op wereldschaal, maar een reductie van de CO2 uitstoot zit er niet in. Dit heeft een top econoom van wereldfaam Hans Werner Sinn al heel lang geleden voorzien, de aardolie en aardgas die wij niet verstoken gaan gewoon naar andere groeimarkten. De prijs is dan geen $100 per vat maar voor $80 verkoopt het daar blijkbaar nu nog prima.
[..]
Europa is buitengewoon kwetsbaar voor ongebreidelde ontwrichtende migratiestromen naar mijn inschatting.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:44 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Wat dat betreft hoef je je geen illusies te maken inderdaad. Aramco en co gaan elke druppel olie oppompen. Klimaatverandering zal nog meer migratiestromen op gang brengen. Als reactie daarop zal het westen haar democratie offeren om de buitenlanders buiten te proberen te houden. Wat natuurlijk niet gaat lukken, hoeveel GEertjes er ook aan de macht komen in Europa. Het zal er niet gezelliger op worden.
Of ben ik te cynisch?
Niet te cynisch, vooral te hysterisch. Of je moet denken dat Europa op uiterst magische wijze als enige ter wereld geen problemen gaat ondervinden als al die doemscenario's van klimaatverandering uitkomen, en de enige leefbare plek op aarde wordt waar iedereen naartoe wil. Dat kan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:44 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Wat dat betreft hoef je je geen illusies te maken inderdaad. Aramco en co gaan elke druppel olie oppompen. Klimaatverandering zal nog meer migratiestromen op gang brengen. Als reactie daarop zal het westen haar democratie offeren om de buitenlanders buiten te proberen te houden. Wat natuurlijk niet gaat lukken, hoeveel GEertjes er ook aan de macht komen in Europa. Het zal er niet gezelliger op worden.
Of ben ik te cynisch?
Ik denk inderdaad dat andere delen van de wereld eerder geraakt gaan worden en dat die overstromingen in NL nog wel decennia op zich zal laten wachten. Die migratiestromen zie ik eerder op gang komen. En ik denk inderdaad dat men massaal hier naar toe wilt komen. Ik hoop het niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Niet te cynisch, vooral te hysterisch. Of je moet denken dat Europa op uiterst magische wijze als enige ter wereld geen problemen gaat ondervinden als al die doemscenario's van klimaatverandering uitkomen, en de enige leefbare plek op aarde wordt waar iedereen naartoe wil. Dat kan.
Wat zitten we hier toch fijn hè. We liggen onder zeeniveau, er komen massale overstromingen, ook in Europese landen aan de Middellandse Zee, maar dat zal ons allemaal niet deren of raken. Alleen andere landen gaan hier last van krijgen waardoor men massaal hiernaartoe wil komen en het er allemaal niet gezelliger op wordt.
En wanneer starten die migratiestromen vanwege klimaatverandering dan volgens jou? En waarvandaan?quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:10 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat andere delen van de wereld eerder geraakt gaan worden en dat die overstromingen in NL nog wel decennia op zich zal laten wachten. Die migratiestromen zie ik eerder op gang komen. En ik denk inderdaad dat men massaal hier naar toe wilt komen. Ik hoop het niet.
Ik denk eerst in Afrika omdat er simpelweg te weinig te eten en drinken is. De meeste mensen zullen daar creperen. Een deel gaat migreren, eerst binnen Afrika. Hierdoor ontstaan er conflicten en gaan er meer mensen migreren. Uiteindelijk komen ze bij Europa aan. Op welke termijnen dat allemaal gaat plaats vinden, durf ik niet te zeggen. Voorspellingen over bevolkingsgroei in Afrika houd ik in de gaten, net als mislukte oogsten en dergelijke. Je ziet het gewoon langzaam gebeuren. India vind ik ook spannend als je kijkt naar de temperatuurstijgingen de laatste jaren.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
En wanneer starten die migratiestromen vanwege klimaatverandering dan volgens jou? En waarvandaan?
Dat boeit die klimaatdrammers ook niet.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:05 schreef Nielsch het volgende:
Ja, dat denk ik. De schilderijen die "doelwit" waren waren ook bewust uitgekozen omdat ze achter glas zaten.
Maar los daarvan snap ik niet dat drommen mensen dit zo enorm verschrikkelijk vinden maar het niets boeit of het regenwoud, de poolkappen of de oceanen eraan gaan.
Negatieve aandacht ja....heb je echt wat aan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
Tja, daar is het aloude "Afrika" weer. Alsof dat een land is met een homogene bevolking, die allemaal in dezelfde omstandigheden, leefomgeving en hetzelfde klimaat leven. Waar "simpelweg te weinig eten en drinken is" en "de meeste mensen zullen creperen".quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:30 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ik denk eerst in Afrika omdat er simpelweg te weinig te eten en drinken is. De meeste mensen zullen daar creperen. Een deel gaat migreren, eerst binnen Afrika. Hierdoor ontstaan er conflicten en gaan er meer mensen migreren. Uiteindelijk komen ze bij Europa aan. Op welke termijnen dat allemaal gaat plaats vinden, durf ik niet te zeggen. Voorspellingen over bevolkingsgroei in Afrika houd ik in de gaten, net als mislukte oogsten en dergelijke. Je ziet het gewoon langzaam gebeuren. India vind ik ook spannend als je kijkt naar de temperatuurstijgingen de laatste jaren.
Hoe denk jij daar over dan? Dat het allemaal wel mee zal vallen en er geen grote migratie richting Europapa komt? Hope so.
Ik heb niet de illusie dat wij iets kunnen doen aan klimaatprobleem of aan migratiequote:Op vrijdag 21 juni 2024 00:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, daar is het aloude "Afrika" weer. Alsof dat een land is met een homogene bevolking, die allemaal in dezelfde omstandigheden, leefomgeving en hetzelfde klimaat leven. Waar "simpelweg te weinig eten en drinken is" en "de meeste mensen zullen creperen".
Het is een continent, het tweede ter wereld qua grootte. Met landen met enorme oppervlaktes aan vruchtbare grond. De afstand tussen pak-hem-beet een Marrakesh en Kaapstad is meer dan 11.500 km. Dat is meer dan tussen Amsterdam en Buenos Aires, waar de gehele Atlantische Oceaan tussen ligt.
Als al die gigantische doemscenario's van klimaatverandering uitkomen, zal het Afrikanen uit bepaalde landen echt niet gaan helpen om naar Europa te komen omdat er hier dan net zo min te eten of genoeg leefbare omgeving is als in de landen waar ze vandaan komen. Ik vind het het zoveelste gezochte probleem met bijbehorend doemscenario voor Europa als "wij" niks doen. Alsof we zelfs die voorspelde rampzalige gevolgen van klimaatverandering als enige kunnen trotseren en zoals altijd de veilige haven zijn waar iedereen ter wereld dan naartoe wil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |