abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 19 juni 2024 @ 21:46:04 #76
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_213978045
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
https://wnl.tv/2024/06/18(...)ek-naar-andere-baan/

We gaan tegenwoordig ook maar bepalen welke mening acceptabel is.
Bijzonder eng.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_213978055
quote:

[..]

Als je mening is dat er voor 'zionisten' geen plek is op jouw uni, aan wie je de volgende dag weer les gaat geven, dan tyf je inderdaad maar op. Dat heeft niets met je mening (mogen) geven te maken, die vrijheid is hier niet zo absoluut als in de VS.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_213978057
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 21:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je mening is dat er voor 'zionisten' geen plek is op jouw uni, aan wie je de volgende dag weer les gaat geven, dan tyf je inderdaad maar op. Dat heeft niets met je mening (mogen) geven te maken, die vrijheid is hier niet zo absoluut als in de VS.
Kan de betreffende motie nergens vinden, iemabd

Het lijkt mij inderdaad niet de bedoeling dat docenten discrimineren. Net zoals het mij niet de bedoeling lijkt dat mevrouw Martens zich bemoeid met de vrijheid van demonstreren.

[ Bericht 98% gewijzigd door KaheemSaid op 19-06-2024 21:57:52 ]
  woensdag 19 juni 2024 @ 22:01:27 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213978237
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 21:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Als politicus moet ze juist ervoor zorgen dat de beide kampen in dialoog durven en willen gaan. Het heeft geen zin om ze nog verder uit elkaar te gaan spelen. Vrijheid van demonstreren is een groot goed, en ook docenten mogen daaraan meedoen. En dan is het de taak van de docenten om volgende dag in lokaal iedereen gelijk te behandelen en neutraal les te geven. Daar moeten de universiteiten op toezien.

Ik vraag mij ook af hoeveel docenten precies vinden dat er geen zionisten welkom zijn? Het zal vast een keer geroepen zijn bij een van de demonstraties maar nu lijkt het alsof alle docenten die daaraan meedoen dat vinden. Dan begeef je je wel op gevaarlijk terrein.

Ik mag hopen dat we niet de kant opgaan dat we voor iedereen gaan bepalen dat je met zulk mening niet daar of daar mag gaan werken.
pi_213978284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als politicus moet ze juist ervoor zorgen dat de beide kampen in dialoog durven en willen gaan. Het heeft geen zin om ze nog verder uit elkaar te gaan spelen. Vrijheid van demonstreren is een groot goed, en ook docenten mogen daaraan meedoen.
Dat ontkent ze dan ook niet:

Martens benadrukt dat de docenten het recht hebben om te demonstreren. “Maar ik vind dat we heel duidelijke richtlijnen moeten opstellen en dat universiteiten zelf goed naar hun personeelsbeleid moeten kijken. Je hebt het recht om te demonstreren, maar zij hebben ook de taak en betaalde baan om ervoor te zorgen dat iedereen vrij en veilig is. Die zorgplicht nemen ze wat mij betreft niet serieus.”

Ze roept docenten die willen demonstreren “voor de goede zaak, voor de rechten van Palestijnen” op om naar het Malieveld te gaan. “Maar op het moment dat je oproept dat er voor een X-aantal leerlingen op je universiteit geen plek is, heb je daar wat mij betreft als docent niet zoveel te zoeken. Dan hoor je geen docent te zijn.”
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 19 juni 2024 @ 22:06:57 #81
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213978300
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat ontkent ze dan ook niet:

Martens benadrukt dat de docenten het recht hebben om te demonstreren. “Maar ik vind dat we heel duidelijke richtlijnen moeten opstellen en dat universiteiten zelf goed naar hun personeelsbeleid moeten kijken. Je hebt het recht om te demonstreren, maar zij hebben ook de taak en betaalde baan om ervoor te zorgen dat iedereen vrij en veilig is. Die zorgplicht nemen ze wat mij betreft niet serieus.”

Ze roept docenten die willen demonstreren “voor de goede zaak, voor de rechten van Palestijnen” op om naar het Malieveld te gaan. “Maar op het moment dat je oproept dat er voor een X-aantal leerlingen op je universiteit geen plek is, heb je daar wat mij betreft als docent niet zoveel te zoeken. Dan hoor je geen docent te zijn.”
Ik begrijp dat ze dat zegt; maar om hoeveel docenten gaat dat. Zijn er bewijzen dat er docenten zijn die dat roepen/vinden?

Nu lijkt het alsof elke docent die meedoet met een pro-palestina demonstratie óók vindt dat zionisten geweerd moeten worden?
pi_213978304
quote:

[..]

Dit klinkt wel eng ja:
quote:
die onderwijsminister Robbert Dijkgraaf oproept nog voor de zomervakantie de touwtjes in handen te nemen.
Wat bedoelt ze daar precies mee? Met uitzondering van de “touwtjes in handen nemen” ben ik het wel eens met haar punt:
quote:

Als je als docent pleit voor discriminatie van bepaalde studenten heb je weinig op een universiteit te zoeken.
pi_213978344
Is het wel een reeel iets? Hoeveel docenten hebben zoiets geroepen? 0? 1?
  woensdag 19 juni 2024 @ 22:14:07 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213978406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Is het wel een reeel iets? Hoeveel docenten hebben zoiets geroepen? 0? 1?
Dat is toch meer dan genoeg om een potje ophef open te trekken? Misschien kunnen ze dezelfde statisticus er even op loslaten die ook de nareisreizigers heeft uitgerekend.

Als een docent, universitair of niet, iets uitdraagt dat niet te verenigen is met waar het instituut voor staat, dan heeft dat instituut voldoende middelen in handen om daar actie op te ondernemen als ze dat willen of noodzakelijk achten. Maar laat het alsjeblieft daar waar het hoort. Een overheidregering die zich gaat bemoeien met redenen waarvoor docenten per definitie ontslagen zouden moeten worden zaagt aan alle fundamenten van de rechtsstaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213978644
Het is allemaal wat dommig en op effectbejag gericht natuurlijk. Een docent die weigert te doceren aan studenten omwille van hun opvattingen, nationaliteit of etniciteit mag uiteraard op staande voet ontslagen worden, maar dat staat los van meelopen in een demonstratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 19-06-2024 22:41:13 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_213978847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik begrijp dat ze dat zegt; maar om hoeveel docenten gaat dat. Zijn er bewijzen dat er docenten zijn die dat roepen/vinden?

Nu lijkt het alsof elke docent die meedoet met een pro-palestina demonstratie óók vindt dat zionisten geweerd moeten worden?
Wie is die docent die roept dat er geen plaats voor zionisten is op de universiteit
Een of 10 docenten en wat zeiden die letterlijk ? I
Ik vindhet ongewenst dat studenten die israelische terreur ondersteunen.
Zeer ongewenst. Dat moet gezegd worden... ook door docenten.
Wat anders is studenten en docenten om die terreursympathie niet aannemen of wegsturen,
pi_213979061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
studenten die israelische terreur ondersteunen
welke terreur? :? en hoe spelen die studenten daarin een rol? :?
pi_213979124
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als een docent, universitair of niet, iets uitdraagt dat niet te verenigen is met waar het instituut voor staat, dan heeft dat instituut voldoende middelen in handen om daar actie op te ondernemen als ze dat willen of noodzakelijk achten. Maar laat het alsjeblieft daar waar het hoort. Een overheidregering die zich gaat bemoeien met redenen waarvoor docenten per definitie ontslagen zouden moeten worden zaagt aan alle fundamenten van de rechtsstaat.
De minister proberen in te schakelen slaat nergens op, maar universiteiten zijn openbare instellingen. Wat ze verder zegt snijdt gewoon hout. Dat de meeste universiteiten bolwerken zijn van (extreem)-links is nog tot daar aan toe, maar hier wordt wel een grens overschreden.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 19-06-2024 23:09:27 ]
pi_213979128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:56 schreef KvanG het volgende:

[..]
welke terreur? :? en hoe spelen die studenten daarin een rol? :?
Ben je in denial wat er gaande in de gazastrook ?
Ik bedoelde studenten die deze terreur moreel steunen. Dus in mening.
Dat mag en moet gezegd worden dat deze meningen ongewenst zijn. Van een ieder.
Er zijn mensen die zich zionisten noemen, maar niet deze moordpartijen goedpraten.
pi_213979135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien toch maar bijstellen van een jaar naar een paar weken voordat het klapt? Dat gaan interessante overleggen worden in de ministerraad.

Edit: ah @:mcmlxiv had ook al een linkje naar dit nieuws (maar dan elders) gepost.
Blijft toch apart dat journalisten, die zouden moeten kunnen lezen, dat constant nalaten. Hongersnood is een ander woord dan honger met een andere betekenis.
pi_213979159
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ben je in denial wat er gaande in de gazastrook
Ik bedoelde studenten die deze terreur moreel steunen. Dus in mening.
Dat mag en moet gezegd worden dat deze meningen ongewenst zijn.
Andersdenkenden moet de mond worden gesnoerd? Vrijheids van meningsuiting moet worden beperkt?
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:43:04 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213979463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:07 schreef KvanG het volgende:

[..]
Andersdenkenden moet de mond worden gesnoerd? Vrijheids van meningsuiting moet worden beperkt?
Kennelijk. Want er moeten ontslagen vallen toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213979473
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kennelijk. Want er moeten ontslagen vallen toch?
Hoe ga je studenten ontslaan? :?
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:44:20 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213979474
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:07 schreef KvanG het volgende:

[..]
Doe ff niet zo hypocriet zeg..
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:45:04 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213979485
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:44 schreef KvanG het volgende:

[..]
Hoe ga je studenten ontslaan? :?
Gewoon vd uni trappen *om reden*
Maar was jij niet pro docenten vd uni trappen, of heb ik iets verkeerd begrepen?
pi_213979491
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Gewoon vd uni trappen *om reden*
En waarom moet dat dan gebeuren? :?
pi_213979498
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar was jij noet pro docenten vd uni trapoen, of heb ik iets verkeerd begrepen?
waar heb je dat gelezen? :?
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:46:55 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213979501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:45 schreef KvanG het volgende:

[..]
En waarom moet dat dan gebeuren? :?
Goede vraag
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:48:48 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213979515
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:46 schreef KvanG het volgende:

[..]
waar heb je dat gelezen? :?
Het was een vraag..
pi_213979531
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het was een vraag..
Die je voor het gemak zelf vooraf even invult om mij vervolgens van hypocrisie te betichten? ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')