Bijzonder eng.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2024/06/18(...)ek-naar-andere-baan/
We gaan tegenwoordig ook maar bepalen welke mening acceptabel is.
Als je mening is dat er voor 'zionisten' geen plek is op jouw uni, aan wie je de volgende dag weer les gaat geven, dan tyf je inderdaad maar op. Dat heeft niets met je mening (mogen) geven te maken, die vrijheid is hier niet zo absoluut als in de VS.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kan de betreffende motie nergens vinden, iemabdquote:Op woensdag 19 juni 2024 21:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je mening is dat er voor 'zionisten' geen plek is op jouw uni, aan wie je de volgende dag weer les gaat geven, dan tyf je inderdaad maar op. Dat heeft niets met je mening (mogen) geven te maken, die vrijheid is hier niet zo absoluut als in de VS.
Als politicus moet ze juist ervoor zorgen dat de beide kampen in dialoog durven en willen gaan. Het heeft geen zin om ze nog verder uit elkaar te gaan spelen. Vrijheid van demonstreren is een groot goed, en ook docenten mogen daaraan meedoen. En dan is het de taak van de docenten om volgende dag in lokaal iedereen gelijk te behandelen en neutraal les te geven. Daar moeten de universiteiten op toezien.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je mening is dat er voor 'zionisten' geen plek is op jouw uni, aan wie je de volgende dag weer les gaat geven, dan tyf je inderdaad maar op. Dat heeft niets met je mening (mogen) geven te maken, die vrijheid is hier niet zo absoluut als in de VS.
Dat ontkent ze dan ook niet:quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als politicus moet ze juist ervoor zorgen dat de beide kampen in dialoog durven en willen gaan. Het heeft geen zin om ze nog verder uit elkaar te gaan spelen. Vrijheid van demonstreren is een groot goed, en ook docenten mogen daaraan meedoen.
Ik begrijp dat ze dat zegt; maar om hoeveel docenten gaat dat. Zijn er bewijzen dat er docenten zijn die dat roepen/vinden?quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat ontkent ze dan ook niet:
Martens benadrukt dat de docenten het recht hebben om te demonstreren. “Maar ik vind dat we heel duidelijke richtlijnen moeten opstellen en dat universiteiten zelf goed naar hun personeelsbeleid moeten kijken. Je hebt het recht om te demonstreren, maar zij hebben ook de taak en betaalde baan om ervoor te zorgen dat iedereen vrij en veilig is. Die zorgplicht nemen ze wat mij betreft niet serieus.”
Ze roept docenten die willen demonstreren “voor de goede zaak, voor de rechten van Palestijnen” op om naar het Malieveld te gaan. “Maar op het moment dat je oproept dat er voor een X-aantal leerlingen op je universiteit geen plek is, heb je daar wat mij betreft als docent niet zoveel te zoeken. Dan hoor je geen docent te zijn.”
Dit klinkt wel eng ja:quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat bedoelt ze daar precies mee? Met uitzondering van de “touwtjes in handen nemen” ben ik het wel eens met haar punt:quote:die onderwijsminister Robbert Dijkgraaf oproept nog voor de zomervakantie de touwtjes in handen te nemen.
Als je als docent pleit voor discriminatie van bepaalde studenten heb je weinig op een universiteit te zoeken.quote:Martens benadrukt dat de docenten het recht hebben om te demonstreren. “Maar ik vind dat we heel duidelijke richtlijnen moeten opstellen en dat universiteiten zelf goed naar hun personeelsbeleid moeten kijken. Je hebt het recht om te demonstreren, maar zij hebben ook de taak en betaalde baan om ervoor te zorgen dat iedereen vrij en veilig is. Die zorgplicht nemen ze wat mij betreft niet serieus.”
Ze roept docenten die willen demonstreren “voor de goede zaak, voor de rechten van Palestijnen” op om naar het Malieveld te gaan. “Maar op het moment dat je oproept dat er voor een X-aantal leerlingen op je universiteit geen plek is, heb je daar wat mij betreft als docent niet zoveel te zoeken. Dan hoor je geen docent te zijn.”
Dat is toch meer dan genoeg om een potje ophef open te trekken? Misschien kunnen ze dezelfde statisticus er even op loslaten die ook de nareisreizigers heeft uitgerekend.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Is het wel een reeel iets? Hoeveel docenten hebben zoiets geroepen? 0? 1?
Wie is die docent die roept dat er geen plaats voor zionisten is op de universiteitquote:Op woensdag 19 juni 2024 22:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze dat zegt; maar om hoeveel docenten gaat dat. Zijn er bewijzen dat er docenten zijn die dat roepen/vinden?
Nu lijkt het alsof elke docent die meedoet met een pro-palestina demonstratie óók vindt dat zionisten geweerd moeten worden?
welke terreur?quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
studenten die israelische terreur ondersteunen
De minister proberen in te schakelen slaat nergens op, maar universiteiten zijn openbare instellingen. Wat ze verder zegt snijdt gewoon hout. Dat de meeste universiteiten bolwerken zijn van (extreem)-links is nog tot daar aan toe, maar hier wordt wel een grens overschreden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als een docent, universitair of niet, iets uitdraagt dat niet te verenigen is met waar het instituut voor staat, dan heeft dat instituut voldoende middelen in handen om daar actie op te ondernemen als ze dat willen of noodzakelijk achten. Maar laat het alsjeblieft daar waar het hoort. Een overheidregering die zich gaat bemoeien met redenen waarvoor docenten per definitie ontslagen zouden moeten worden zaagt aan alle fundamenten van de rechtsstaat.
Ben je in denial wat er gaande in de gazastrook ?quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:56 schreef KvanG het volgende:
[..]
welke terreur?en hoe spelen die studenten daarin een rol?
Blijft toch apart dat journalisten, die zouden moeten kunnen lezen, dat constant nalaten. Hongersnood is een ander woord dan honger met een andere betekenis.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien toch maar bijstellen van een jaar naar een paar weken voordat het klapt? Dat gaan interessante overleggen worden in de ministerraad.
Edit: ah @:mcmlxiv had ook al een linkje naar dit nieuws (maar dan elders) gepost.
Andersdenkenden moet de mond worden gesnoerd? Vrijheids van meningsuiting moet worden beperkt?quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ben je in denial wat er gaande in de gazastrook
Ik bedoelde studenten die deze terreur moreel steunen. Dus in mening.
Dat mag en moet gezegd worden dat deze meningen ongewenst zijn.
Kennelijk. Want er moeten ontslagen vallen toch?quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:07 schreef KvanG het volgende:
[..]
Andersdenkenden moet de mond worden gesnoerd? Vrijheids van meningsuiting moet worden beperkt?
Hoe ga je studenten ontslaan?quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kennelijk. Want er moeten ontslagen vallen toch?
Doe ff niet zo hypocriet zeg..quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:07 schreef KvanG het volgende:
[..]
Andersdenkenden moet de mond worden gesnoerd? Vrijheids van meningsuiting moet worden beperkt?
Gewoon vd uni trappen *om reden*quote:
En waarom moet dat dan gebeuren?quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon vd uni trappen *om reden*
waar heb je dat gelezen?quote:Op woensdag 19 juni 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar was jij noet pro docenten vd uni trapoen, of heb ik iets verkeerd begrepen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |