Misschien zou je eens empathie kunnen proberen in plaats van mensen waar je het niet mee eens bent als boze idioten te beschrijven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien niet per se tegen moslims maar wel tegen asielzoekers, de pispaal du jour waar alle problemen schijnbaar aan gerelateerd zijn als ik de uitspraken mag geloven.
Ik heb het niet over uitsluiten overigens, ik denk niet dat je de geest van boze mensen weer in de fles gaat krijgen, er is altijd wel iets om boos over te zijn en als die er niet is dan maken populisten wel een probleem met leugens en verzinsels. Zie de asiel nareizigers, de verantwoordelijke minister EN VVD lijsttrekker houd de echte cijfers gewoon bewust achter tijdens de verkiezingen.
O, sorry. Ik had niet door dat ik de laatste was.quote:
Ik hoorde ergens dat er in Forumland inmiddels ook nogal wat leegstand is.quote:
Ok, ik probeer empathie. Wat moet ik dan zeggen? Iets als dit:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien zou je eens empathie kunnen proberen in plaats van mensen waar je het niet mee eens bent als boze idioten te beschrijven.
Wat dacht je ervan dat PVV'ers empathie ontwikkelen voor de andere 15miljoen inwoners van het land.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien zou je eens empathie kunnen proberen in plaats van mensen waar je het niet mee eens bent als boze idioten te beschrijven.
Weet je, je hebt gelijk. Probeer het maar nietquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, ik probeer empathie. Wat moet ik dan zeggen? Iets als dit:
NEDERLAND OP 1!
SLUIT MANNEN OP IN AZC's!
GENOEG IS GENOEG!
Is dat wat je bedoelt? Want dat zijn uitspraken van Wilders en ik neem aan dat jij daarop doelt als je het over empathie en de doelgroep aanspreken hebt.
Ook een prima idee.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan dat PVV'ers empathie ontwikkelen voor de andere 15miljoen inwoners van het land.
Ja wat hij bedoelt is dat je dat dan moet begrijpen en accepteren en dan moet je doen wat de PVV'er vindt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, ik probeer empathie. Wat moet ik dan zeggen? Iets als dit:
NEDERLAND OP 1!
SLUIT MANNEN OP IN AZC's!
GENOEG IS GENOEG!
Is dat wat je bedoelt? Want dat zijn uitspraken van Wilders en ik neem aan dat jij daarop doelt als je het over empathie en de doelgroep aanspreken hebt.
Nee, nu niet wegrennen, he? Wat is dan die empathie die we moeten tonen en waarom moeten we die tonen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Weet je, je hebt gelijk. Probeer het maar niet
Een deel van de volgevreten lagere middenklasse is woedend dat ze een dag minder op vakantie kunnen en brengt een domme stem uit op een clubje semicriminele semi-fascisten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt weer eens niet wat empathie betekent. Nogmaals, lees dat stuk van de Correspondent. En kap eens met posts verwijderen als je niet tegen tegenspraak kunt maar wel constant er met gestrekt been in gaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:16 schreef Tijger_m het volgende:
Wel grappig, ik moet empathie tonen omdat ik zeg dat mensen boos zijn maar de persoon die diezelfde mensen dan als idioten bestempelt, een woord dat ik nergens gebruik en ook niet suggereer, vind dat ik empathie moet tonen.
Soms denk je wel eens "Is dit een parralel universum waar zwart wit is?"
Ja, het is hartstikke triest, maar het is ook wel gewoon best grappig dat deze persoon hier ook namens de VVD staat. Die schaamte gun ik ze van harte.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ik vind dit soort provocaties zo tekenend voor de treiterpolitiek van Wilders cs. Er is NIETS dat er op wijst dat hij ook maar iets daarin terugneemt of in de ijskast zet.
Hij zegt het niet hardop nu? Zoiets?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ik vind dit soort provocaties zo tekenend voor de treiterpolitiek van Wilders cs. Er is NIETS dat er op wijst dat hij ook maar iets daarin terugneemt of in de ijskast zet.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een deel van de volgevreten lagere middenklasse is woedend dat ze een dag minder op vakantie kunnen en brengt een domme stem uit op een clubje semicriminele semi-fascisten.
Dit is bijna te kinderachtig en cringy om voor treiteren door te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Wel grappig in deze context is dat ministers vroeger nog met excellentie werden aangesproken. Dat zou bij deze lichting SBS6 reality soap-figuren die een kabinet moeten vormen wel echt heel raar zijn. Alsof je meneer en u tegen een driejarige zegt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is bijna te kinderachtig en cringy om voor treiteren door te kunnen gaan.
quote:
...van een extreemrechtse complotomroep.quote:
Ze werkt er hč, dan heb je die dingen. Dat ze er werkt, wist je vantevoren, dus wat is het nieuws precies. Is Rutte met zijn WEF tasje ook recalcitrant aan het trollen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:38 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
[..]
...van een extreemrechtse complotomroep.
Maar goed, kan natuurlijk gewoon zijn dat ze dat nog ergens had liggen en het zonde vond om het weg te gooien of zo...
Van een kanaal dat enkel extreemrechtse desinformatie wil verspreiden en actief bezig is onze democratie af te breken. Sowieso nogal bijzonder hoe op rechts wordt gesuggereerd dat iedereen zich maar moet onderwerpen aan wat de PVV'er dan zou willen. Luisteren zul je en hun zin krijgen zullen ze anders worden ze groter ofzo.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Echt wat een gezever zeg over een omroep boekje.
Schuimbekken nu hoor.
Die was daar aan het trollen inderdaad. Grappig was dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze werkt er hč, dan heb je die dingen. Dat ze er werkt, wist je vantevoren, dus wat is het nieuws precies. Is Rutte met zijn WEF tasje ook recalcitrant aan het trollen?
Ja, dat was ook echt wel een bewuste actie. Kan niet missen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:40 schreef nostra het volgende:
Is Rutte met zijn WEF tasje ook recalcitrant aan het trollen?
Het was wel amusant inderdaad, met zijn karakteristieke "is er iets" blik.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die was daar aan het trollen inderdaad. Grappig was dat dan weer wel.
En als de oppositie er alles aan doet om ze daarmee om de oren te slaan gaan ze hier ook ontzettend op worden afgerekend.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
En het interviewen van Zwarte Piet! Vergeet het interviewen van Zwarte Piet niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:46 schreef Blastbeat het volgende:
Een chef van ON, bekend van reportages bedoeld om blanke mensen te waarschuwen tegen het gevaar van 'negroļde primaten'. Nu in onze regering! Hoera!
Nederland is een Haribo-reclame geworden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:35 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wel grappig in deze context is dat ministers vroeger nog met excellentie werden aangesproken. Dat zou bij deze lichting SBS6 reality soap-figuren die een kabinet moeten vormen wel echt heel raar zijn. Alsof je meneer en u tegen een driejarige zegt.
Interessant hoe er wel altijd over bepaalde bevolkingsgroepen gesproken kan worden wanneer het in het eigen straatje past.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een deel van de volgevreten lagere middenklasse is woedend dat ze een dag minder op vakantie kunnen en brengt een domme stem uit op een clubje semicriminele semi-fascisten.
Mwah, ik heb Peter Jan Rens nog wel een paar strata hoger zitten dan deze gekkies.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nederland is een Haribo-reclame geworden.
Volgens mij is niemand verplicht om wel of niet naar ON te kijken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Van een kanaal dat enkel extreemrechtse desinformatie wil verspreiden en actief bezig is onze democratie af te breken. Sowieso nogal bijzonder hoe op rechts wordt gesuggereerd dat iedereen zich maar moet onderwerpen aan wat de PVV'er dan zou willen. Luisteren zul je en hun zin krijgen zullen ze anders worden ze groter ofzo.
Blijkbaar is voor een hoop lui de democratie sowieso al afgeschaft er is nog maar een smaak en dat is fascisme voor en door debielen.
Joh, dit hele debacle is in een paar maanden voorbij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Nee, Haribo maakt kinderen blij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat was MacDonalds.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is goed joh. er is gewoon een groep die een schurfthekel heeft aan niet-blanke immigranten (met een eufemisme "niet-Westerse immigranten" genoemd). Van alle charlatans die beloven die zwartjoekels eens goed aan te pakken stemmen ze dan op de grofste.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Interessant hoe er wel altijd over bepaalde bevolkingsgroepen gesproken kan worden wanneer het in het eigen straatje past.
Tokkies, paupers, 'volgevreten lagere middenklasse'...
Voel de empathie en de tolerantie
't Is nog lekker 35 graden vooralsnog.quote:
Zo hoog staat de verwarming hier niet...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:01 schreef nostra het volgende:
[..]
't Is nog lekker 35 graden vooralsnog.
En in datzelfde topic postte deze 'witte man' dat dat gewoon moord is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is goed joh. er is gewoon een groep die een schurfthekel heeft aan niet-blanke immigranten (met een eufemisme "niet-Westerse immigranten" genoemd). Van alle charlatans die beloven die zwartjoekels eens goed aan te pakken stemmen ze dan op de grofste.
Ik ben een chocoladebruine eerstegeneratieimmigrant, het klootjesvolk pruimt mij niet en ik pruim hen niet. We hebben geen reet gemeen en ook totaal geen behoefte aan elkaar. Gister postte de iemand in NWS dat het prima was dat niet-Westerse immigranten door de Grieken kapotgeschoten zouden worden of verzopen want het waren indringers en ze maakten alles kapot.
Als ik me alles zou aantrekken wat er over 'mijn soort' wordt gezegd en geschreven zou ik op z'n minst op Bij1 moeten stemmen, dat doe ik echter niet omdat ik in tegenstelling tot het klootjesvolk wel nadenk en een coherente maatschappijvisie heb en een idee van hoe ik een samenleving vormgegeven zou willen zien.
Nog een paar graadjes te gaan dus.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:01 schreef nostra het volgende:
[..]
't Is nog lekker 35 graden vooralsnog.
Ik bedoel niet zozeer de onderklasse, daarvan kan ik het me voorstellen dat de veranderingen heel snel gaan, politiek ingewikkeld en een ver van hun bed show is en die in hun buurt ook daadwerkelijk de nadelen ondervinden van de immigratie. Wilders heeft nu echter een kwart van de stemmen gekregen met een verkiezingsprogramma waar het egoisme vanaf druipt. Ikke ikke ikke en als de benzineprijs 2 cent omhoog gaat kan Oekraine lekker stikke. Daar heeft gewoon een enorme groep mensen op gestemd die heel veel beter zou moeten weten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En in datzelfde topic postte deze 'witte man' dat dat gewoon moord is.
Verder lijkt me 'klootjesvolk' nogal lastig te operationaliseren: laag opgeleid? weinig geld? per definitie van een bepaalde kleur?
Werkelijk niemand op rechts die dat roept. Wilders wordt de kamer ingetrapt door NSC en VVD, krijgt MinFin niet eens, maakt keer op keer duidelijk dat hij volledig beseft dat hij zijn zin niet gaat krijgen in een coalitie, dus waar je die vermeende onderwerpingsdrang vandaan haalt is me een raadsel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso nogal bijzonder hoe op rechts wordt gesuggereerd dat iedereen zich maar moet onderwerpen aan wat de PVV'er dan zou willen.
Je zegt het nu over jezelf, ik maak het nu mee om mijn vriendin. Die haat vanuit zo'n groot deel van de bevolking en straks uit de regering, gesteund door VVD en NSC, die vind ik ondraaglijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:00 schreef -XOR- het volgende:
Ik ben een chocoladebruine eerstegeneratieimmigrant, het klootjesvolk pruimt mij niet en ik pruim hen niet. We hebben geen reet gemeen en ook totaal geen behoefte aan elkaar. Gister postte de iemand in NWS dat het prima was dat niet-Westerse immigranten door de Grieken kapotgeschoten zouden worden of verzopen want het waren indringers en ze maakten alles kapot.
Maar ikke ikke ikke is al sinds 2012 de norm. Niet voor niets dat toen pas de VVD voor het eerst het grootste werd. We zitten dan ook sindsdien met de ellende van de participatiesamenleving, want 'gratis geld' bestaat niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zozeer de onderklasse, daarvan kan ik het me voorstellen dat de veranderingen heel snel gaan, politiek ingewikkeld en een ver van hun bed show is en die in hun buurt ook daadwerkelijk de nadelen ondervinden van de immigratie. Wilders heeft nu echter een kwart van de stemmen gekregen met een verkiezingsprogramma waar het egoisme vanaf druipt. Ikke ikke ikke en als de benzineprijs 2 cent omhoog gaat kan Oekraine lekker stikke. Daar heeft gewoon een enorme groep mensen op gestemd die heel veel beter zou moeten weten.
En ik heb meegemaakt hoe mijn familielid en zijn Marokkaanse afvallige vrouw zijn behandeld door het gros van haar omgeving.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:09 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je zegt het nu over jezelf, ik maak het nu mee om mijn vriendin. Die haat vanuit zo'n groot deel van de bevolking en straks uit de regering, gesteund door VVD en NSC, die vind ik ondraaglijk.
En dan constant vanaf de zijlijnen de oproepen om het bagatelliseren daarvan. 'Het zijn andersdenkenden, daar moet je ook naar luisteren.' 'Het zijn mensen met oprechte zorgen!' 'Daar moet je niet zo fel tegen doen, want anders worden ze alleen maar groter.' 'Je moet respect voor die mensen hebben, ze hebben alleen maar een andere mening.'
Dus ja, ik probeer het meestal weg te lachen. Het zijn maar tokkies, met een paar weken is het weer over, freakshow, enzovoort. Maar ik haat dat tyfustuig oprecht en intens.
Dat is nog wel een andere vorm van ikke ikke ikke. Van de PVV straalt zo'n naargeestig soort "wij hebben onze schaapjes op het droge, ik betaal nergens aan mee, wij hebben verder nergens mee te maken en na ons de zondvloed" vanaf.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ikke ikke ikke is al sinds 2012 de norm. Niet voor niets dat toen pas de VVD voor het eerst het grootste werd. We zitten dan ook sindsdien met de ellende van de participatiesamenleving, want 'gratis geld' bestaat niet.
Maar daar stemt niet een derde van de bevolking op en ze komen niet in de regering. Lijkt me dat zelfs jij nog wel in staat bent om dat verschil te zien, niet?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
En ik heb meegemaakt hoe mijn familielid en zijn Marokkaanse afvallige vrouw zijn behandeld door het gros van haar omgeving.
En ook dat familielid is voor de PVV eerst een Marokkaanse waar ze niets van motten hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ik heb meegemaakt hoe mijn familielid en zijn Marokkaanse afvallige vrouw zijn behandeld door het gros van haar omgeving.
Dat geeft mij eveneens recht buitengewoon kritisch te zijn op die religie, zonder dat daar allerlei groezelige rassentheorieėn bij komen kijken, of niet? Als ik zie wat voor leed dat denken heeft aangericht...
Haat dan weer niet; dat is het me niet waard. En haat is irrationeel.
We hebben het over persoonlijke ervaringen; die van jou zijn niet meer valide dan die van mij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar daar stemt niet een derde van de bevolking op en ze komen niet in de regering. Lijkt me dat zelfs jij nog wel in staat bent om dat verschil te zien, niet?
Klopt, die zit dan ook altijd tussen twee vuren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En ook dat familielid is voor de PVV eerst een Marokkaanse waar ze niets van motten hebben.
En jouw ernstig beperkte capaciteiten zie ik gewoon als je essentie.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je neerbuigende toontje schaar ik verder onder het reeds uitgebreide kopje "incapabel tot fatsoenlijk debatteren".
Ook de druk vanuit de andere kant is niet goed natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, die zit dan ook altijd tussen twee vuren.
Alleen wordt die andere kant nogal eens gebagatelliseerd.
Maar juist die onderklasse heeft dat dus niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is nog wel een andere vorm van ikke ikke ikke. Van de PVV straalt zo'n naargeestig soort "wij hebben onze schaapjes op het droge, ik betaal nergens aan mee, wij hebben verder nergens mee te maken en na ons de zondvloed" vanaf.
Niet goed? Kwaadaardig en net zo toxisch.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook de druk vanuit de andere kant is niet goed natuurlijk.
Dat topic was echt stuitend inderdaad. NWS en Frontpage hebben ook wel een behoorlijk Stormfront karakter. Je wordt er gewoon misselijk van. Snap best dat je dan een dergelijke houding aanneemt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is goed joh. er is gewoon een groep die een schurfthekel heeft aan niet-blanke immigranten (met een eufemisme "niet-Westerse immigranten" genoemd). Van alle charlatans die beloven die zwartjoekels eens goed aan te pakken stemmen ze dan op de grofste.
Klopt, die worden erin geluisd. De middenklasse mag er echter lekker aan wennen dat het minder wordt (en ja, daar val ik zelf ook onder).quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar juist die onderklasse heeft dat dus niet.
Maar die tuint er al sinds Fortuyn - het summum van neoliberaal en elitair - in.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, die worden erin geluisd. De middenklasse mag er echter lekker aan wennen dat het minder wordt (en ja, daar val ik zelf ook onder).
Capaciteiten m.b.t. wat?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:18 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En jouw ernstig beperkte capaciteiten zie ik gewoon als je essentie.
Uhh Rutte 1 was 2010…quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ikke ikke ikke is al sinds 2012 de norm. Niet voor niets dat toen pas de VVD voor het eerst het grootste werd. We zitten dan ook sindsdien met de ellende van de participatiesamenleving, want 'gratis geld' bestaat niet.
Mijn schoonmoeder had dit met haar Tsjechische familie, hier had het niks met religie te maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geeft mij eveneens recht buitengewoon kritisch te zijn op die religie, zonder dat daar allerlei groezelige rassentheorieėn bij komen kijken, of niet? Als ik zie wat voor leed dat denken heeft aangericht...
Haat dan weer niet; dat is het me niet waard. En haat is irrationeel.
Klopt, maar de hele participatie-idee is van daarna. Met bijkomende decentralisering.quote:
Gelukkig is die post uiteindelijk wel verwijderd (kreeg wel gewoon een stuk of 10 likes), maar het is bizar hoezeer 'de migrant' al is gedehumaniseerd en hoe in de hoofden het beeld van 'de migrant' als amorf gevaar zich al heeft gevormd in de hoofden van veel mensen en het wordt alleen maar extremer met types als Klever en Faber.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat topic was echt stuitend inderdaad. NWS en Frontpage hebben ook wel een behoorlijk Stormfront karakter. Je wordt er gewoon misselijk van. Snap best dat je dan een dergelijke houding aanneemt.
Toch voel ik ook wel wat voor de andere houding. Als je alleen maar tegen mensen zegt dat ze domme en walgelijke keuzes maken dan nodig je ze niet echt. Ik vraag mij af of je iemands intolerantie kan veroordelen als je zelf ook intolerant bent naar diegene.
Ach, hadden we niet ooit een creationiste op OCW?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:26 schreef Blastbeat het volgende:
Overigens: van al die PVV-ministers wordt Agema nog wel als enigszins acceptabel gezien. Ze zou tenslotte tenminste het beste voorhebben met haar departement, zorg. Dat kun je van de overige PVV-ministers niet zeggen.
Maar verrassing! Agema is een actieve kwakzalver!
Tenenkrommend weer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:26 schreef Blastbeat het volgende:
Overigens: van al die PVV-ministers wordt Agema nog wel als enigszins acceptabel gezien. Ze zou tenslotte tenminste het beste voorhebben met haar departement, zorg. Dat kun je van de overige PVV-ministers niet zeggen.
Maar verrassing! Agema is een actieve kwakzalver!
Schaadt het niet? Is het gratis dan?quote:"Veel mensen hebben er baat bij, en baat het niet dan schaadt het niet. Het kan mensen helpen dus waarom zijn mensen daar kritisch op?"
En VVD en NSC accepteren dat soort types gewoon doodleuk in hun kabinet…quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig is die post uiteindelijk wel verwijderd (kreeg wel gewoon een stuk of 10 likes), maar het is bizar hoezeer 'de migrant' al is gedehumaniseerd en hoe in de hoofden het beeld van 'de migrant' als amorf gevaar zich al heeft gevormd in de hoofden van veel mensen en het wordt alleen maar extremer met types als Klever en Faber.
Hoe kan dat trouwens? Het onderdeel politiek is hier betrekkelijk links, met ook wel wat rechts tegengas. Maar het onderdeel nieuws is niet te doen. Een soort PVV safe space waar de walgelijkste troep prima is, maar kritiek daarop extreem gevoelig ligt. De Frontpage ken ik niet, maar als daar hetzelfde geldt: hoe kan dat zo ontstaan?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:20 schreef KaheemSaid het volgende:
NWS en Frontpage hebben ook wel een behoorlijk Stormfront karakter.
O, god ja. Met dat 'intelligent design'...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach, hadden we niet ooit een creationiste op OCW?
Voor de overheid wel ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tenenkrommend weer.
[..]
Schaadt het niet? Is het gratis dan?
Dat is hier niet anders hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:30 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hoe kan dat trouwens? Het onderdeel politiek is hier betrekkelijk links, met ook wel wat rechts tegengas. Maar het onderdeel nieuws is niet te doen. Een soort PVV safe space waar de walgelijkste troep prima is, maar kritiek daarop extreem gevoelig ligt. De Frontpage ken ik niet, maar als daar hetzelfde geldt: hoe kan dat zo ontstaan?
NWS en POL hebben zichzelf volgens mij in de loop der jaren een beetje zo uitgesorteerd en zo ontstaan echokamers doorgaans natuurlijk. De FP was ooit een beetje de Geenstijl-evenknie.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:30 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hoe kan dat trouwens? Het onderdeel politiek is hier betrekkelijk links, met ook wel wat rechts tegengas. Maar het onderdeel nieuws is niet te doen. Een soort PVV safe space waar de walgelijkste troep prima is, maar kritiek daarop extreem gevoelig ligt. De Frontpage ken ik niet, maar als daar hetzelfde geldt: hoe kan dat zo ontstaan?
Mevrouw rekent 90 euro per sessie, maar:quote:
Dat is dan wel weer heel schappelijk.quote:Woon je in Soesterberg, Huis ter Heide, Zeist, Den Dolder, Bilthoven of De Bilt? Dan reken ik geen reiskosten. Woon je in een regio daar buiten dan reken ik 0,25cent per kilometer plus eventuele parkeerkosten. (Dit geldt dus ook voor Utrecht en Amersfoort)
Wonderlijk. Je zou verwachten dat het gelijkvormig zou zijn omdat het toch één forum is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
NWS en POL hebben zichzelf volgens mij in de loop der jaren een beetje zo uitgesorteerd en zo ontstaan echokamers doorgaans natuurlijk. De FP was ooit een beetje de Geenstijl-evenknie.
Ik heb geen idee, schaam mij daardoor wel eens dat ik weer op fok! zit te posten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:30 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Oké, toegegeven: op Zorg zit ze wel beter dan op Financiėn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mevrouw rekent 90 euro per sessie, maar:
[..]
Dat is dan wel weer heel schappelijk.
Als dat inderdaad het geval is: dikke credits ja!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien moeten we @trein2000, @capricia en @Tijger_m wat eer geven voor hun werk alhier.
Er hoeven initieel natuurlijk maar heel kleine verschillen te zijn (bijvoorbeeld door ooit wat linksere moderators in POL en rechtsere in NWS) om een zelfversterkend effect in teneur op te laten treden. Overigens zitten er hier wel meer rechtsen dan je zou vermoeden maar veel daarvan zijn behoorlijk genuanceerd en zelfkritisch. Ik ga natuurlijk niemand outen want dan breng ik users in de problemen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:36 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wonderlijk. Je zou verwachten dat het gelijkvormig zou zijn omdat het toch een forum is.
Participatie samenleving is van Balkenende, volgens mij en dateert van 2005:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, maar de hele participatie-idee is van daarna. Met bijkomende decentralisering.
De effectieve uitwerking ervan trad pas in 2015 in; of, qua WNS, 2013.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Participatie samenleving is van Balkenende, volgens mij en dateert van 2005:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Participatiesamenleving
Volgens mij steekt niemand zijn politieke voorkeur hier onder stoelen en banken. Ik heb niet echt een staatje bij de hand maar volgens mij is links en rechts hier aardig in evenwicht en er is zelfs geen enkele mod die zichzelf als links ziet. Ik stem D66, @trein2000 was VVD en @capricia had, dacht ik, voor Volt gekozen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er hoeven initieel natuurlijk maar heel kleine verschillen te zijn (bijvoorbeeld door ooit wat linksere moderators in POL en rechtsere in NWS) om een zelfversterkend effect in teneur op te laten treden. Overigens zitten er hier wel meer rechtsen dan je zou vermoeden maar veel daarvan zijn behoorlijk genuanceerd en zelfkritisch. Ik ga natuurlijk niemand outen want dan breng ik users in de problemen.
Thans NSC(-stemmer, geen lid)!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij steekt niemand zijn politieke voorkeur hier onder stoelen en banken. Ik heb niet echt een staatje bij de hand maar volgens mij is links en rechts hier aardig in evenwicht en er is zelfs geen enkele mod die zichzelf als links ziet. Ik stem D66, @:trein2000 was VVD en @:capricia had, dacht ik, voor Volt gekozen.
Iedere stroming en opinie is welkom wat ons betreft met als enige voorwaarde dat je op een normale, volwassen manier met elkaar omgaat en binnen de policy blijft.
Ik hoor regelmatig dat POL links zou zijn maar daar ben ik het niet mee eens qua inhoud van de discussies wel dat er hier doorgevraagd word en verwacht word dat mensen hun verhaal kunnen onderbouwen en niet gelijk boos worden als users met feiten aankomen die een verhaal weerspreken.
Ja... nee. Ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij steekt niemand zijn politieke voorkeur hier onder stoelen en banken. Ik heb niet echt een staatje bij de hand maar volgens mij is links en rechts hier aardig in evenwicht en er is zelfs geen enkele mod die zichzelf als links ziet. Ik stem D66, @:trein2000 was VVD en @:capricia had, dacht ik, voor Volt gekozen.
Iedere stroming en opinie is welkom wat ons betreft met als enige voorwaarde dat je op een normale, volwassen manier met elkaar omgaat en binnen de policy blijft.
Ik hoor regelmatig dat POL links zou zijn maar daar ben ik het niet mee eens qua inhoud van de discussies wel dat er hier doorgevraagd word en verwacht word dat mensen hun verhaal kunnen onderbouwen en niet gelijk boos worden als users met feiten aankomen die een verhaal weerspreken.
Zonder iets af te doen aan het betoog van Tijger, want ik kan me voorstellen dat deze bende modereren lastig is (en er is veel verbeterd sinds de zeer matige moderatie tijdens corona), dat moet toch ook wel een bittere pil zijn nuquote:
Tegenwoordig heet nuance en een onderbouwde mening waar langer dan drie tellen over is nagedacht al snel links.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem de naam van zijn compaan in ieder geval niet op dit forum.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tegenwoordig heet nuance en een onderbouwde mening waar langer dan drie tellen over is nagedacht al snel links.
Ik luister graag naar de podcasts van Arend-Jan Boekestein, veel VVD'eriger krijg je ze niet maar die schijnt ook regelmatig het verwijt te krijgen een linkse lul te zijn.
Ehhhhh...tijdens corona hadden we hier in POL exact dezelde moderators, volgens mijquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zonder iets af te doen aan het betoog van Tijger, want ik kan me voorstellen dat deze bende modereren lastig is (en er is veel verbeterd sinds de zeer matige moderatie tijdens corona), dat moet toch ook wel een bittere pil zijn nuik dacht ook dat jij nog op de VVD zat.
Ik heb het heel lang nog het voordeel van de twijfel gegeven. Met deze verkiezingsuitslag was er in redelijkheid geen andere combinatie mogelijk dan deze. Ik snap dat NSC die kingmaker-rol wilde kapitaliseren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zonder iets af te doen aan het betoog van Tijger, want ik kan me voorstellen dat deze bende modereren lastig is (en er is veel verbeterd sinds de zeer matige moderatie tijdens corona), dat moet toch ook wel een bittere pil zijn nuik dacht ook dat jij nog op de VVD zat.
Ah, doe eens gek?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Noem de naam van zijn compaan in ieder geval niet op dit forum.
Rob ‘escalatie’ de Wijk. Ongelofelijke broekpoeper die nogal prat gaat op z’n connecties met allerhande Kremlinfigurenquote:
Oh, die. Ja, ik heb er niet zo veel moeite mee, van Wijk' mening is ook maar een mening wat mij betreft. Ik vind hem wat overgewaardeerd op zijn zachts gezegd.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rob ‘escalatie’ de Wijk. Ongelofelijke broekpoeper die nogal prat gaat op z’n connecties met allerhande Kremlinfiguren
Mentions in een edit werken nietquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:11 schreef nostra het volgende:
[..]
ROB DE WIJK @:spicymchaggis @:Delenlill @:monkyyy @:trein2000
Hoe kon ik je vergeten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |