https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Groenlandquote:Groenland dankt zijn naam aan de Noor Erik de Rode. Volgens de Eiríks saga rauða besloot hij – nadat hij in IJsland vogelvrij verklaard was – op zoek te gaan naar een land ten westen van IJsland, dat eerder gezien was door ene Gunnbjörn. Hij vond het land en noemde het 'Groenland' (Oudnoords: 'Gr½nland'), ondanks het feit dat het voor een groot deel door ijs werd bedekt. Volgens de verhalen gaf hij het land deze naam, omdat hij dacht dat het waarschijnlijk wel andere kolonisten zou aantrekken als het een gunstige naam had. Het zuiden van Groenland kan overigens in de zomer daadwerkelijk heel groen zijn en het is heel waarschijnlijk dat het in de tijd van Erik de Rode zelfs nog groener was dan tegenwoordig.
Ja, dat is al sinds jaren een populair talking point bij klimaatontkenners.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond het Groenlandantwoord in datzelfde interview echt vele malen grappiger.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nu.nl/formati(...)ationaliteit-op.htmlquote:
Horecabaas Dirk Beljaarts geeft Hongaarse nationaliteit op om minister te worden
Dirk Beljaarts heeft afstand gedaan van zijn tweede nationaliteit: de Hongaarse. Dat deed hij op eigen initiatief, niet op verzoek van Geert Wilders. De PVV-leider, die vaak bezwaar heeft gemaakt tegen de dubbele nationaliteit van andere politici, heeft Beljaarts voorgedragen als minister van Economische Zaken. Afstand doen van de Hongaarse nationaliteit leek Beljaarts "wel zo transparant en wel zo fair".
Beljaarts, die een Hongaarse moeder heeft, werd in 2015 honorair consul voor dat land. Momenteel is hij algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De aankomende minister is niet actief geweest voor de PVV, maar voelt wel een "hele grote sympathie" voor de partij. Beljaarts heeft Wilders beter leren kennen in de coronatijd, toen de PVV-leider zich hard maakte voor de belangen van ondernemers.
Hoefden we het hier maar niet over te hebbenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
Weet niet of dit prachtige deel van een interview uit 2020 al langs was gekomen hier.
[ x ]
Ik hoor altijd dat we een schreeuwend tekort aan talent hebben. Nu hebben we recent de 30% regel versoberd waardoor er 10 tot 15% minder expats komen (2200 tot 3300 per jaar). Dan zijn daarnaast nog de buitenlandse studenten waarvan jaarlijk (89000/4*0,18) zo’n 4000 blijven hangen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:09 schreef Hanca het volgende:
Interessante cijfers over de buitenlandse studenten:
[..]
https://www.scienceguide.(...)de-boel-wel-sluiten/
Kortom: we investeren flink in vooral Duitsers die grotendeels binnen een jaar na hun studie al weer weg zijn. Wat er blijft hangen heeft vaak een relatie gekregen hier. Ik vind dit echt zo'n onzinnige bezigheid, waarom zou Nederland massaal buitenlanders opleiden waardoor Nederlanders worden uitgeloot en geen kamers kunnen vinden? Dit is nou echt iets waarvan ik hoop dat dit snel en fors wordt aangepakt.
De BBB mevrouw had zich laatst ook verdiept in de dinos en kwam ook met een soortgelijke redenatie op de proppen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor iedereen die denkt "dat klinkt logisch, daar zit wat in" kan ik deze serie op YouTube aanraden:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:49 schreef Falco het volgende:
[..]
De BBB mevrouw had zich laatst ook verdiept in de dinos en kwam ook met een soortgelijke redenatie op de proppen.
Bij zulke mensen zeggen ze dan dat ze koekoek zijn in hun hoofdquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
6000 man aanvullen, dat is toch niet zo veel? Dat is toch geen enkel probleem op een bevolking als de Nederlandse?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat we een schreeuwend tekort aan talent hebben. Nu hebben we recent de 30% regel versoberd waardoor er 10 tot 15% minder expats komen (2200 tot 3300 per jaar). Dan zijn daarnaast nog de buitenlandse studenten waarvan jaarlijk (89000/4*0,18) zo’n 4000 blijven hangen.
Hoe gaan we die 6500 personen aanvullen? Toch niet met Bruins bezuinigingsronde op OC&W
Dit lijkt me al wat te hoog gegrepen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor iedereen die denkt "dat klinkt logisch, daar zit wat in" kan ik deze serie op YouTube aanraden:
Dat zal je nog tegenvallen. Dit zijn geen mensen die werkeloos thuis zitten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
6000 man aanvullen, dat is toch niet zo veel? Dat is toch geen enkel probleem op een bevolking als de Nederlandse?
Het probleem zal eerder in de kwaliteit dan in de kwantiteit zitten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
6000 man aanvullen, dat is toch niet zo veel? Dat is toch geen enkel probleem op een bevolking als de Nederlandse?
Natuurlijk wel, expliciet ook.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zegt een Timmermans of een Klaver dan ook helemaal nooit.
Dit is wel een mooi voorbeeld. Je legt de schuld bij 'rechts beleid' en claimt dan dat mensen tegen hun eigenbelang stemmen. Veel neerbuigender kun je niet spreken over mensen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan de vraag die nooit beantwoord word "Hoe verbeteren die zaken door op de PVV te stemmen" en nog rechtser beleid te krijgen. Rechts beleid is waar die mensen die zich zorgen maken zo op tegen zijn als ik ze mag geloven.
Dat is heel makkelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel met wat quotes komen?
Geleerd van opperwappie Trump: Altijd double-down en nooit je ongelijk toegeven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
PVV-ers kunnen moeilijke hun discriminerende fouten erkennen en excuses maken, blijkbaar
Gaat over de partij, niet over de kiezers.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is heel makkelijk.
https://nos.nl/artikel/25(...)an-anderen-bedreigen
https://www.metronieuws.n(...)atie-tegen-pvv-zege/
Racisme is een daadwerkelijk probleem.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Het is het bekende riedeltje: niet de daadwerkelijke problemen aanpakken maar de focus leggen op hoe we de 'racisten' moeten bestrijden. De meerderheid van de posts in dit topic zijn van dezelfde snit.
De rest is vrijwel allemaal cope. "Dit wordt een ramp!! Het valt nu al!! Ze kunnen nooit iemand vinden die MP wil worden!! Ze vallen voor Kerst!!"
Dat is natuurlijk hetzelfde.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gaat over de partij, niet over de kiezers.
BBB en PVV zijn meer ‘van nu tot nul’quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit lijkt me al wat te hoog gegrepen eerlijk gezegd.
[ afbeelding ]
Maar die 6000 mensen leveren Nederland niet meer op dan de meer dan 100.000 studenten uit het buitenland per jaar kosten. Kijk bijvoorbeeld naar de enorme kamerproblematiek in studentensteden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal je nog tegenvallen. Dit zijn geen mensen die werkeloos thuis zitten.
De vraag is nu hoe we 5,4 miljard jaar in 4000 jaar kunnen proppen voor degenen die de heilige boeken letterlijk lezen en niet zo van de grote getallen zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor iedereen die denkt "dat klinkt logisch, daar zit wat in" kan ik deze serie op YouTube aanraden:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |