"Er is geen polarisatie" beperkt zich niet tot partijen in de Kamer hè.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:25 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je kunt je geen heftige studentenprotesten herinneren? Die zijn er echt al tientallen jaren. Of echt links: krakersrellen.
Hoe dan ook: die hebben geen eigen partij in de Tweede Kamer. Laat staan meerdere.
We mogen alleen maar lief en begripvol zijn naar PVV'ers.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat Wilders twee openlijk extreemrechtse dames naar voren schuift om hem in het kabinet te vertegenwoordigen is toch juist iets waar journalisten niet over op moeten houden?
Meegaan in die glijdende schaal zou me kwalijker lijken…
Natuurlijk is er polarisatie als een steeds aanzienlijker deel van de partijen en het electoraat zich bediend van racistische retoriek. Polarisatie is niet het probleem, het normaliseren van racisme is dat wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:47 schreef nostra het volgende:
[..]
"Er is geen polarisatie" beperkt zich niet tot partijen in de Kamer hè.
Ik denk dat dat wel mee valt met de hoeveelheid anti PVV posts die ik op dagelijkse basis tegen komquote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We mogen alleen maar lief en begripvol zijn naar PVV'ers.
Daar hou ik mij niet echt mee bezig maar mijn gevoel zegt dat een blog wat zich met de actualiteit bezig houd niet de plek is voor verdieping.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Welke rol zou NOS in dit spectrum moeten en mogen hebben en ben je het in deze eens met @:Timmmmm?
Er is ook sprake van polarisatie op het gebied van bestaanszekerheid, woonkansen, onderwijskwaliteit, retoriek, wijze van demonstreren enzovoorts. Dat beperken tot 'die PvV'ers haten zwartjoekels nu eenmaal' is precies het simplisme waarmee links haar eigen glazen ingooit en daarmee meer voedingsbodem voor die polarisatie creëert.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Natuurlijk is er polarisatie als een steeds aanzienlijker deel van de partijen en het electoraat zich bediend van racistische retoriek. Polarisatie is niet het probleem, het normaliseren van racisme is dat wel.
Door 8x letterlijk hetzelfde te schrijven, da's inderdaad kwaliteitquote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat Wilders twee openlijk extreemrechtse dames naar voren schuift om hem in het kabinet te vertegenwoordigen is toch juist iets waar journalisten niet over op moeten houden?
Meegaan in die glijdende schaal zou me kwalijker lijken…
Hoe dan? Zijn er mensen tegen bestaanszekerheid?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is ook sprake van polarisatie op het gebied van bestaanszekerheid
Hoe dan? Zijn er partijen tegen woonkansen (wat dat dan ook mag betekenen)?quote:woonkansen
Hoe dan? Zijn er partijen tegen onderwijskwaliteit?quote:onderwijskwaliteit
Ja, nee, je bedoelt dus eigenlijk dat jij vindt dat demonstreren tegen een genocide erger is dan de daadwerkelijke genocide die door de Nederlandse politiek gesteund wordt. Daarom maak je je zo druk om de demonstratievorm. Die polarisatie maak je zelf omdat je het gek genoeg niet wil hebben over hoe de Nederlandse regering en het grootste deel van de kamer al 8 maanden bezig is een genocide op Palestijnen te faciliteren.quote:retoriek, wijze van demonstreren enzovoorts
Dat staat dan ook weer nergens.quote:. Dat beperken tot 'die PvV'ers haten zwartjoekels nu eenmaal'
En dan de vraag die nooit beantwoord word "Hoe verbeteren die zaken door op de PVV te stemmen" en nog rechtser beleid te krijgen. Rechts beleid is waar die mensen die zich zorgen maken zo op tegen zijn als ik ze mag geloven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is ook sprake van polarisatie op het gebied van bestaanszekerheid, woonkansen, onderwijskwaliteit, retoriek, wijze van demonstreren enzovoorts. Dat beperken tot 'die PvV'ers haten zwartjoekels nu eenmaal' is precies het simplisme waarmee links haar eigen glazen ingooit en daarmee meer voedingsbodem voor die polarisatie creëert.
Wat doet “links” dan concreet om te polariseren?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is ook sprake van polarisatie op het gebied van bestaanszekerheid, woonkansen, onderwijskwaliteit, retoriek, wijze van demonstreren enzovoorts. Dat beperken tot 'die PvV'ers haten zwartjoekels nu eenmaal' is precies het simplisme waarmee links haar eigen glazen ingooit en daarmee meer voedingsbodem voor die polarisatie creëert.
Je beschuldigt alle linkse mensen van simplisme, generalisatie . Dat is jouw bijdrage aan de polarisatiequote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:21 schreef nostra het volgende:
Dat beperken tot 'die PvV'ers haten zwartjoekels nu eenmaal' is precies het simplisme waarmee links haar eigen glazen ingooit en daarmee meer voedingsbodem voor die polarisatie creëert.
Je pakt geestelijk gehandicapten nou eenmaal anders aan dan normale mensen he?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We mogen alleen maar lief en begripvol zijn naar PVV'ers.
Dat zegt een Timmermans of een Klaver dan ook helemaal nooit. Als er een groep met fluwelen handschoentjes wordt behandeld is het de PVV stemmer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.scienceguide.(...)de-boel-wel-sluiten/quote:Ruben van Galen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zei op zijn beurt dat hij alleen wat feiten had meegebracht voor de rondetafelbijeenkomst. “Als we kijken naar afgestudeerden en de werkgelegenheid, zien we dat de meesten direct weer vertrekken. Voor het studiejaar 2018-2019 had 32 procent van de afgestudeerden een jaar later een baan in Nederland, of werkte zelfstandig hier. Een jaar later was dit percentage iets lager, 30 procent. Als we verder in de toekomst kijken zien we dat de percentages dalen. Ongeveer 18-19 procent van de gediplomeerden had vijf jaar later een baan in Nederland.”
Ja maar Kaag!!11!!!!1!1!1quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
Weet niet of dit prachtige deel van een interview uit 2020 al langs was gekomen hier.
[ x ]
Whahaha, wat een topperquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
Weet niet of dit prachtige deel van een interview uit 2020 al langs was gekomen hier.
[ x ]
Mooi. Ik hoop oprecht dat er gedurende deze regeringsperiode bij elke mogelijkheid door het journaille naar deze aanfluiting wordt gevraagd.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
PVV-ers kunnen moeilijke hun discriminerende fouten erkennen en excuses maken, blijkbaarquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Die uitspraak verdedigen zou nog mooier zijn dan erkennen en excuses maken imho.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
PVV-ers kunnen moeilijke hun discriminerende fouten erkennen en excuses maken, blijkbaar
Ik vond het Groenlandantwoord in datzelfde interview echt vele malen grappiger.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Haha maar dat stuk gelooft ze ook daadwerkelijk. Dan is spastisch een onderwerp ontwijken eigenlijk leukerquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond het Groenlandantwoord in datzelfde interview echt vele malen grappiger.
[ afbeelding ]
De teringquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond het Groenlandantwoord in datzelfde interview echt vele malen grappiger.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |