Nee, de partij en de Kamerleden zijn hetzelfde. De kiezer heeft op een smerig clubje gestemd maar is zelf niet per se racistisch of neonazistisch.quote:
Volgens mij levert die kamer problematiek Nederland heel erg veel geld op. Wat voor de een een probleem is dat is een dik verdienmodel voor een ander.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar die 6000 mensen leveren Nederland niet meer op dan de meer dan 100.000 studenten uit het buitenland per jaar kosten. Kijk bijvoorbeeld naar de enorme kamerproblematiek in studentensteden.
Op zich eens. Echt niet elke PVV stemmer is zo racistisch. Wel laten ze zien, zeker als ze na de keuze voor Faber nog steeds PVV of de coalitie willen stemmen, dat ze geen probleem hebben met (samenwerken met) racisme. En dat is net zo zorgelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de partij en de Kamerleden zijn hetzelfde. De kiezer heeft op een smerig clubje gestemd maar is zelf niet per se racistisch of neonazistisch.
Maar maatschappelijke kosten zijn ook kosten. Geld is niet het belangrijkste, ook niet in het landbestuur.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij levert die kamer problematiek Nederland heel erg veel geld op. Wat voor de een een probleem is dat is een dik verdienmodel voor een ander.
We doen atlijd of er geen Nederlanders zijn die hier dik van proifteren, en daarmee de schatkist, maar dat is natuurlijk niet waar.
En wat zijn die maatschappelijke kosten? En dat geld niet het belangrijkste is ontken ik dan ook niet, ik zeg alleen dat er vaak vergeten word dat er ook flink aan verdiend word.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar maatschappelijke kosten zijn ook kosten. Geld is niet het belangrijkste, ook niet in het landbestuur.
Er wordt verdiend door de volgevreten huisjesmelker, armere student is de klos (en ik heb overigens weinig tegen huisjesmelkers, zolang ze maar eerlijk zijn).quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat zijn die maatschappelijke kosten? En dat geld niet het belangrijkste is ontken ik dan ook niet, ik zeg alleen dat er vaak vergeten word dat er ook flink aan verdiend word.
De woningmarkt ditto, vind ik het een enorm probleem dat er gewoon te weinig woningen zijn? Uiteraard. Vind ik het een probleem dat mijn huis in 6 jaar in waarde verdubbeld? Nou....eigenlijk niet.
Polarisatie is een breder begrip dan ergens voor of tegen zijn, maar een proces waarbij tegenstellingen tussen groepen sterker worden. En ja, die worden sterker op de terreinen die ik noemde.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:27 schreef VoMy het volgende:
Hoe dan? Zijn er mensen tegen bestaanszekerheid?
hahahahaquote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:
Geld is niet het belangrijkste, ook niet in het landbestuur.
De 100.000 stijging van mijn huis in 4 jaar ben ik echt niet blij mee. Zeker niet omdat ik weet dat andere huizen net zo hard zijn gestegen. Blij zijn met waardestijging van huizen vind ik altijd heel bijzonder, dan kijk je echt niet verder dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat zijn die maatschappelijke kosten? En dat geld niet het belangrijkste is ontken ik dan ook niet, ik zeg alleen dat er vaak vergeten word dat er ook flink aan verdiend word.
De woningmarkt ditto, vind ik het een enorm probleem dat er gewoon te weinig woningen zijn? Uiteraard. Vind ik het een probleem dat mijn huis in 6 jaar in waarde verdubbeld? Nou....eigenlijk niet.
Welzijn is vele malen belangrijker dan welvaart, dat zal iedereen die er verstand van heeft je kunnen vertellen.quote:
Nee, 'dat' refereert niet naar iets wat alle linkse mensen doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:39 schreef Bluesdude het volgende:
Je beschuldigt alle linkse mensen van simplisme, generalisatie.
Ja, dat is precies het punt.quote:En btw.... het racistische woord z** wordt eerder door polariserende rechtse lieden gebruikt
Sterk inleveren op koopkracht gaat vaak hand in hand met het inleveren op welzijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welzijn is vele malen belangrijker dan welvaart, dat zal iedereen die er verstand van heeft je kunnen vertellen.
Ja... dus linkse mensen doen dat minder vaak. Jij schuift hen een racistisch woordgebruik in de schoenenquote:
Hangt een beetje af van hoe je welzijn meet maar een toenemende welvaart levert ook een positieve neveneffecten, zoals technologische vooruitgang die bijdraagt aan een schonere omgeving en betere medische zorg.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sterk inleveren op koopkracht gaat vaak hand in hand met het inleveren op welzijn.
Links' probleem is tweeledig:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:38 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat doet “links” dan concreet om te polariseren?
Dat kan, als je onder een bepaalde ondergrens zakt zeker. Maar als je ouders van studenten nu vraagt: 1000 euro meer per jaar (lijkt me extreem ruim) of je kind een kamer in de stad waar hij of zij wil studeren en de studie van zijn of haar keuze, dan kiezen ze vrijwel allemaal voor dat kind en niet voor het geld.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sterk inleveren op koopkracht gaat vaak hand in hand met het inleveren op welzijn.
Ik citeer gewoon hoe er hier aan (zelfs NSC) kiezers gerefereerd wordt, dat verzin ik niet zelf:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... dus linkse mensen doen dat minder vaak. Jij schuift hen een racistisch woordgebruik in de schoenen
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee joh, het messias-klapvee is zo dom, hen gaat het alleen om asielzoekers (en eventueel niet-blanke expats). Ze denken "ah Omtzigt, dat is net zoiets als Pim, dus die zal ook wel een hekel aan die zwartjoekels hebben", meer is het echt niet.
En de ruime meerderheid die niet in die situatie zit heeft liever gewoon die 1000 piekquote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan, als je onder een bepaalde ondergrens zakt zeker. Maar als je ouders van studenten nu vraagt: 1000 euro meer per jaar (lijkt me extreem ruim) of je kind een kamer in de stad waar hij of zij wil studeren en de studie van zijn of haar keuze, dan kiezen ze vrijwel allemaal voor dat kind en niet voor het geld.
Ik vind, en heb hier ook meerdere keren opgetekend, dat je CDA, CU, D66, PvdA en VVD mag verwijten dat er op een hoop problemen de afgelopen jaren geen oplossingen gecreëerd zijn. Ik noem bijvoorbeeld wonen, de balans tussen de agrarische sector en millieu, de toeslagen en netcongestie. Ik kan mij derhalve ook best begrijpen dat stemmers heil zoeken bij andere partijen al zie ik persoonlijk deze partijen ook geen oplossing bieden voor de problemen die er zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:43 schreef MoreDakka het volgende:
Het is het bekende riedeltje: niet de daadwerkelijke problemen aanpakken maar de focus leggen op hoe we de 'racisten' moeten bestrijden. De meerderheid van de posts in dit topic zijn van dezelfde snit.
De rest is vrijwel allemaal cope. "Dit wordt een ramp!! Het valt nu al!! Ze kunnen nooit iemand vinden die MP wil worden!! Ze vallen voor Kerst!!"
Ik ben geen politicus maar een simpele software engineer postend op een obscuur forum.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik citeer gewoon hoe er hier aan (zelfs NSC) kiezers gerefereerd wordt, dat verzin ik niet zelf:
[..]
Nou is die 1000 euro natuurlijk een totaal uit de lucht gegrepen getal, ik denk eerlijk gezegd dat de buitenlandse studenten die blijven hangen in hun hele werkzame leven niet het geld terugverdienen dat de buitenlandse studenten die niet blijven hangen kosten. Die buitenlandse studenten kosten dus geld, naast dat ze het onze jongeren moeilijker maken om te studeren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En de ruime meerderheid die niet in die situatie zit heeft liever gewoon die 1000 piek
Driedubbele like voor het uit elkaar halen van migratievraagstukken en tegen migratie zijn zonder racisme.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind, en heb hier ook meerdere keren opgetekend, dat je CDA, CU, D66, PvdA en VVD mag verwijten dat er op een hoop problemen de afgelopen jaren geen oplossingen gecreëerd zijn. Ik noem bijvoorbeeld wonen, de balans tussen de agrarische sector en millieu, de toeslagen en netcongestie. Ik kan mij derhalve ook best begrijpen dat stemmers heil zoeken bij andere partijen al zie ik persoonlijk deze partijen ook geen oplossing bieden voor de problemen die er zijn.
Komen we bij het punt van migratie. Volgens mij denken best veel mensen dat de migratie hoog is, ook ik denk dit. Naïef of idealistisch geloof ik wel in het opvangen van migranten, ondanks alle problemen met inburgering. Maar heb ik minder vertrouwen in de gevolgen van laaggeschoolde arbeidsmigratie. Ik denk dat te vaak enkel ondernemers hier de baten van pakken terwijl de maatschappelijke kosten voor iedereen zijn. Ook denk ik dat een te hoge instroom van goedkope arbeid innovatie in de weg staat en Nederlands arbeidsproductiviteit groeit momenteel genoeg. Derhalve zou ik graag vier debatten hebben over de vier vormen van migratie: asiel, studie, arbeid en kennismigratie omdat het woord migratie heel snel synoniem staat voor vluchtelingen.
Betreffende de racisme of discriminatiekaart kan je volgens mij prima tegen migratie zijn zonder hiervan beschuldigt te worden. Volgens mij is Omtzigt met zijn migratiequotum nooit beschuldigt van racisme of discriminatie. Dat dit bij een PVV verkiezingsprogramma die indruist tegen onder andere artikel 1 en artikel 6 van de grondwet wel gebeurd dat ligt toch echt aan de keuzes ten opzichte van de Islam en niet aan dat ze iets met migratie willen.
Betreffende het oplossen van problemen zie ik ze in het hoofdlijnenakkoord nog niet echt, dit komt misschien omdat het niet mijn partijen zijn maar ik twijfel aan het wensdenken op het gebied van landbouw en migratie ten opzichte van Europa, ik twijfel aan de moeilijke verhouding tussen geen uitkoop voor stikstof en natuur/waterkwaliteit (landbouwminister bbb) huizenbouw en stikstof (minister BBB) en weer 130 rijden en stikstof (staatsecretaris PVV). Ik twijfel aan de moeilijke keuzes qua begroten (korting EU en dergelijke) en de bereidwilligheid voor Eelco Heinen’s strakke begrotingsbeleid. Ik twijfel over het intrekken van de spreidingswet en hoe dit Ter Apel helpt, maar ook over de werkverhouding tussen minister Faber en staatssecretaris Klever en hun ambtenaren, want tot noch toe waren ze nogal grote criticasters van deze ambtenaren. Het snijden in het ambtenarenapparaat en het onderwijs gaan we het maar niet over hebben.
Dus ik zie de oplossingen niet in de partijprogramma’s en het hoofdlijnenakkoord, ik vind dat PVV de discriminatiekritiek op zichzelf afgeroepen heeft, maar ik kan mij tegelijk ook voorstellen dat je wel wat klaar bent met CDA, CU, D66, PvdA en VVD.
Welke inhoudelijke oplossingen in het hoofdlijnenakkoord spreken jou nou echt aan?
In wonen zitten inderdaad nogal wat maatschappelijke kosten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De 100.000 stijging van mijn huis in 4 jaar ben ik echt niet blij mee. Zeker niet omdat ik weet dat andere huizen net zo hard zijn gestegen. Blij zijn met waardestijging van huizen vind ik altijd heel bijzonder, dan kijk je echt niet verder dan je neus lang is.
EU studenten wel, van buiten de Unie leveren ze, externaliteiten buiten beschouwing gelaten, geld op. Vandaar ook dat er actief geworven wordt in het buitenland.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is die 1000 euro natuurlijk een totaal uit de lucht gegrepen getal, ik denk eerlijk gezegd dat de buitenlandse studenten die blijven hangen in hun hele werkzame leven niet het geld terugverdienen dat de buitenlandse studenten die niet blijven hangen kosten. Die buitenlandse studenten kosten dus geld, naast dat ze het onze jongeren moeilijker maken om te studeren.
Een jaargang van 100.000 buitenlandse studenten die hier komen studeren kosten in 4 jaar studie al 4 miljard.
Vrij weinig, ik heb dan ook niet gestemd op de partijen in de coalitie.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Welke inhoudelijke oplossingen in het hoofdlijnenakkoord spreken jou nou echt aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |