abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213936847
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:44 schreef Antideeltje.. het volgende:
Als mijn dochter zich in zo'n situatie heeft gewerkt, omgegaan met een persoon die verkeerde signalen afgaf, zich zeer uitdagend aankleedde, drugs? alcohol? in het spel, dan zou ik zeker daar iets van zeggen. Reken maar.
Tegen de dochter of tegen dat tuig?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 16 juni 2024 @ 17:53:22 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213936875
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:51 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dat is ook liefde. Je kan vanuit liefde ook boos worden.
Dit is wel het toppunt hoor.. :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213936912
Ik zou een lievere papa zijn denk ik.
Zal fictieve dochterlief wel op Krav Maga zetten en een pistool geven voor haar 13e verjaardag maar thats it.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 16 juni 2024 @ 17:55:42 #105
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213936916
-rot op man :r -

[ Bericht 49% gewijzigd door Lenny77 op 16-06-2024 18:08:27 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213937000
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:55 schreef ludovico het volgende:
Ik zou een lievere papa zijn denk ik.
Zal fictieve dochterlief wel op Krav Maga zetten en een pistool geven voor haar 13e verjaardag maar thats it.
Je vermoord het tuig niet zelf, maar laat het je dochter doen? :P
pi_213937037
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 18:01 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Je vermoord het tuig niet zelf, maar laat het je dochter doen? :P
Ze heeft ook zelf verantwoordelijkheid.
pi_213937212
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jij haalt alles weg, maar ik stel me aan? :D
Ik haal het weg omdat ik het achteraf niet gepast vind, heeft niks met aanstellen te maken itt je overdreven reacties.
  zondag 16 juni 2024 @ 18:19:10 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213937244
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 18:17 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Ik haal het weg omdat ik het achteraf niet gepast vind, heeft niks met aanstellen te maken itt je overdreven reacties.
Juist. Ik vind het ongepast, maar dat kan écht niet :N
Dat je het zelf ongepast vindt kan uiteraard wél gewoon _O-
pi_213937325
- Ja, en ík heb lang geleden geleerd dat getroll weg gehaald wordt -

[ Bericht 46% gewijzigd door CoolGuy op 16-06-2024 18:34:57 ]
pi_213937682
Dubbel

[ Bericht 15% gewijzigd door Justinn op 16-06-2024 19:38:58 ]
pi_213937709
Jammer dat dit topic weer verpest word door trollen of idioten
pi_213938215
De nuance zit hem in de setting. Victim blaming doe je achteraf bij een slachtoffer en dat is walgelijk. Echter wordt de 'victim blaming-kaart' te pas en te onpas soms ook getrokken als over preventie wordt gesproken, zoals het voorkomen van slachtofferschap.

Prima, maar dan sla je wel discussies plat. Immers is preventie in ieders belang, bij alle soorten misdrijven. Om deze reden vertellen ouders hun kinderen niet met vreemden mee te gaan om kidnapping te voorkomen, zullen de meesten van ons hun fiets/auto/huis op slot doen om diefstal of inbraak te voorkomen, mijd ik als (blanke) toerist doorgaans zwarte wijken in de VS en is het bij het uitgaan meestal slimmer om niet alleen op straat te gaan (geldt net zo goed voor mannen). Ook dat is common sense.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 16:10 schreef Sweet_Jane het volgende:
omdat je een kut hebt
Je geeft een terechte nuance aan t.a.v. die vergelijking, want materiele schade is niet te vergelijken met misdrijven gericht op lichamelijk letsel. Tegelijkertijd snijdt dát mes ook aan twee kanten. Ómdat ik een pener heb, heb ik weer grotere kans om slachtoffer te worden van moord (zie bijv. deze bron). Wat zegt het dan eigenlijk om selectief geslacht erbij halen, behoudens het onderwerp van dit topic?
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 20:35:21 #114
441859 crew  Lenny77
pi_213939138
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 19:38 schreef Justinn het volgende:

Je geeft een terechte nuance aan t.a.v. die vergelijking, want materiele schade is niet te vergelijken met misdrijven gericht op lichamelijk letsel. Tegelijkertijd snijdt dát mes ook aan twee kanten. Ómdat ik een pener heb, heb ik weer grotere kans om slachtoffer te worden van moord (zie bijv. deze bron). Wat zegt het dan eigenlijk om selectief geslacht erbij halen, behoudens het onderwerp van dit topic?
Mannen vermoord in NL: 88 in 2021
Vrouwen verkracht: 1/10
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 20:37:06 #115
441859 crew  Lenny77
pi_213939160
Beetje geveegd... Geen topic voor onnozele grapjes
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213940331
Mensen moeten zich kunnen kleden hoe ze willen zonder bang te hoeven zijn of er iemand langs komt die zich niet kan beheersen om het vervolgens te gooien op een ''met dat rokje vraag je er om''. Er is geen enkel excuus om iemand aan te randen of te verkrachten.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Wat verstaan we onder victim blaming? Letterlijk betekent het dat je het slachtoffer de schuld geeft. Het lijkt mij dat geen gezond denkend mens dat doet.
Dat zou ik niet zo snel zeggen. Ook hier genoeg voorbeelden te vinden van mensen die vrij duidelijk merkbaar maken dat ze het slachtoffer graag de schuld geven. ''Ja ja, de schuld daar leggen hoort echt niet hoor....máááááar''.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 21:44:47 ]
pi_213940336
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 20:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mannen vermoord in NL: 88 in 2021
Vrouwen verkracht: 1/10
1 op de 10 vrouwen in NL zijn verkracht?! Zijn dit echte cijfers of begrijp ik het verkeerd?
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 21:53:16 #118
5428 crew  miss_sly
pi_213940491
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 21:44 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
1 op de 10 vrouwen in NL zijn verkracht?! Zijn dit echte cijfers of begrijp ik het verkeerd?
https://www.huiselijkgewe(...)ijfers,door%20een%20(ex%2D)%20partner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213940651
Kledingkeuze is geen excuus om fysiek of verbaal een grens van iemand te overschrijden. Tegelijkertijd moet je je wel realiseren dat je iets met je kleding, of het gebrek daaraan, communiceert en ook dat het bepaalde lichamelijke reacties kan uitlokken bij de ander. Die realisatie lijkt mij wel belangrijk.
pi_213940695
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:03 schreef Cockwhale het volgende:
Kledingkeuze is geen excuus om fysiek of verbaal een grens van iemand te overschrijden. Tegelijkertijd moet je je wel realiseren dat je iets met je kleding, of het gebrek daaraan, communiceert en ook dat het bepaalde lichamelijke reacties kan uitlokken bij de ander. Die realisatie lijkt mij wel belangrijk.
Als ik naar iemand kijk die schaars gekleed gaat denk ik niet: ''oh, diegene communiceert nu dat hij/zij even goed aangerand wil worden''. Je hebt jezelf wel heel hoog zitten als je denkt te kunnen bepalen voor anderen wat ze communiceren.
pi_213940696
quote:
quote:
One woman in 20 (5 %) has been raped since the age of 15, either by a partner or by someone else.
https://fra.europa.eu/sit(...)results-apr14_en.pdf

Highlights om te vermelden bij dit onderzoek:
Vragenlijst.

Tevens bijzondere interpretatie van de grafiek.

"Made to take part against their will" alsof dat geen verkrachting zou zijn.
danwel "what might happen"

Maar daar zit uiteraard overlap in, dus de grafiek geeft eigenlijk geen antwoord op die vraag.

De notes onder de tabel zijn ook vaag overigens:
quote:
Notes: a Out of all women who were married, living together with someone without being married, or involved in a relationship (without living together) at the time of the interview (n = 30,675). b Out of all women who had, in the past, been married, living together with someone without being married, or involved in a relationship (without living together) at least once (n = 25,870). c Out of all respondents (N = 42,002). Source: FRA gender-based violence against women survey dataset, 2012
!?

Onderzoeksopzet: Random adres geselecteerd en aanbellen totdat is goedgekeurd voor het interview.... Uiteraard zit daar self-selection bias in, dat is een logische limitatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door ludovico op 16-06-2024 22:21:18 ]
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 22:11:03 #122
5428 crew  miss_sly
pi_213940743
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:03 schreef Cockwhale het volgende:
Wat communiceert het?
De ander is verantwoordelijk voor een fatsoenlijke omgang met zijn lichamelijke reacties waar niemand verder iets van hoeft te merken.
pi_213940763
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als ik naar iemand kijk die schaars gekleed gaat denk ik niet: ''oh, diegene communiceert nu dat hij/zij even goed aangerand wil worden''. Je hebt jezelf wel heel hoog zitten als je denkt te kunnen bepalen voor anderen wat ze communiceren.
Zei ik dat dan? Je communiceert wellicht wel dat je op zoek bent naar (aandacht van) mannen, om te flirten en met de intentie om uiteindelijk seks te hebben.
pi_213940849
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat communiceert het?
De ander is verantwoordelijk voor een fatsoenlijke omgang met zijn lichamelijke reacties waar niemand verder iets van hoeft te merken.
Alles communiceert iets, of je het nou wil of niet. Ik zeg niet dat het aanranding communiceert. Ik zeg wel dat het 'op zoek naar seks' kan communiceren, afhankelijk van de context waarin iemand bepaalde kleding draagt. Dat hebben we onszelf aangedaan door geslachtsdelen en 'bloot' cultureel gezien als abnormaal en iets seksueels te hebben aangewezen.
pi_213940924
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zei ik dat dan? Je communiceert wellicht wel dat je op zoek bent naar (aandacht van) mannen, om te flirten en met de intentie om uiteindelijk seks te hebben.
Zelfs als dat de intentie is; dan zou dat alsnog moeten kunnen toch? Zonder ervan uit te hoeven gaan dat er wel eens een man voorbij kan komen die die kleding verkeerd opvat
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 22:22:17 #126
5428 crew  miss_sly
pi_213941008
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Alles communiceert iets, of je het nou wil of niet. Ik zeg niet dat het aanranding communiceert. Ik zeg wel dat het 'op zoek naar seks' kan communiceren, afhankelijk van de context waarin iemand bepaalde kleding draagt. Dat hebben we onszelf aangedaan door geslachtsdelen en 'bloot' cultureel gezien als abnormaal en iets seksueels te hebben aangewezen.
Dat kàn het communiceren. Maar niet naar iedereen. En zeker niet om te pakken. Dus wat het communiceert betekent eigenlijk niet zoveel. En als het naar jou als man communiceert dat ze op zoek is naar seks, dan kun je contact maken, een praatje maken, even kijken of jij degene bent waar ze dan eventueel seks mee wil.

Dus ik snap niet zo waarom wat ze zou kunnen communiceren van belang is.
pi_213941132
quote:
Bijzonder dat het bronartikel van jouw bron, 5% zegt, geen 10%. Dat wordt dus verkeerd overgenomen.

Daarnaast heb je gebruikelijke limitaties maar de opzet is sterk lijkt het op, lijkt me een serieuze query..
Wat me tegenvalt is vage notes onder een tabel die niet wordt uitgelegd of valt terug te lezen.
Of dat bepaalde termen beide wel onder de noemer "rape" zouden kunnen vallen, anderzijds, zullen dezelfde personen bij dat type vraag wel enorm overlappen, maar toch, naar mijn idee helpt dat niet om een punt te maken met zo een onderzoek.

quote:
One woman in 20 (5 %) has been raped since the age of 15, either by a partner or by someone else. (FRA, 2014)
quote:
Eén op de tien vrouwen is ooit in haar leven verkracht (FRA, 2014).
Welke bron zou gelijk hebben, de FRA of het artikel dat daaraan refereert?

En het is nogal de vraag of je EU landen op één hoop zou moeten gooien, en of je zo onspecifiek stellingen moet poneren terwijl de interviews gehouden zijn binnen EU landen.

Van de uitkomsten....
5% heeft het ooit meegemaakt, maar 20% daarvan in het laatste jaar. Je zou verwachten dat de kans, als je het ooit een keer in je leven meemaakt, allicht verhoogd is tussen 15-35, maar dat is dan 5% op jaarbasis, niet 20%.
Dat geeft een beetje een indicatie van bias, tenminste, beetje een red flag dat de onderzochte groep niet helemaal representatief is, heb ik wat beters? Nee, dusja, dat, normale limitatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 16-06-2024 22:43:02 ]
pi_213941202
quote:
Na even googlen lijkt dit op cijfers van vrouwen in Europa, klopt dat? Hoe dan ook; Europa of Nederland maakt niet uit, het blijven ernstige en schrikbarende cijfers!

Ik ben dan ook echt tegen een strijd tussen man en vrouw: we moeten juist samen werken. En ik denk dat het vooral niet een wij tegen jullie moeten worden. We komen allemaal van man en vrouw, hebben allemaal broers en zussen, neven en nichten en hebben of krijgen allemaal zoons of dochters. Als we het een strijd tussen geslachten maken betekent het dat we ook al die naasten van het andere geslacht bestrijden.

En ik mag denk ik wel namens iedereen in dit topic spreken die voorstanders zijn voor voorzorgsmaatregelen voor vrouwen, waaronder @SwJ @CoolGuy @Antideeltje.. en anderen dat ze dit niet zeggen omdat ze vrouwen het leven moeilijk willen maken, maar juist uit liefde en zorg voor hen opdat ze niet dit soort verschrikkelijke dingen hoeven mee te maken. En dan kan je het oneens zijn met elkaar, maar als je tenminste beseft dat het uit een goede intentie komt, dan kan dat al een positievere insteek aan het gesprek geven.
pi_213941227
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:32 schreef Abdullah2 het volgende:

Ik ben dan ook echt tegen een strijd tussen man en vrouw: we moeten juist samen werken. En ik denk dat het vooral niet een wij tegen jullie moeten worden. We komen allemaal van man en vrouw, hebben allemaal broers en zussen, neven en nichten en hebben of krijgen allemaal zoons of dochters. Als we het een strijd tussen geslachten maken betekent het dat we ook al die naasten van het andere geslacht bestrijden.
Juist ik heb ook veel respect voor vrouwen in de keuken.
pi_213941375
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kàn het communiceren. Maar niet naar iedereen. En zeker niet om te pakken. Dus wat het communiceert betekent eigenlijk niet zoveel. En als het naar jou als man communiceert dat ze op zoek is naar seks, dan kun je contact maken, een praatje maken, even kijken of jij degene bent waar ze dan eventueel seks mee wil.

Dus ik snap niet zo waarom wat ze zou kunnen communiceren van belang is.
Het is altijd belangrijk om je daar bewust van te zijn, of het nou over dit onderwerp gaat, of over iets anders. Je gaat ook niet in je badjas naar een sollicitatie. Niet omdat er iets mis is met badjassen of omdat het ongepast zou zijn. Wel omdat het niet overeen komt met je intenties en doelen.
pi_213941388
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het is altijd belangrijk om je daar bewust van te zijn, of het nou over dit onderwerp gaat, of over iets anders. Je gaat ook niet in je badjas naar een sollicitatie.
Duidelijk nooit gesolliciteerd bij Bay Watch...
pi_213941402
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Juist ik heb ook veel respect voor vrouwen in de keuken.
Daar liggen de messen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_213941553
Hadden ze maar hun burka moeten dragen en niet met een man in dezelfde ruimte moeten zijn, of niet ts?
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 22:56:05 #134
5428 crew  miss_sly
pi_213941615
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:32 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Na even googlen lijkt dit op cijfers van vrouwen in Europa, klopt dat? Hoe dan ook; Europa of Nederland maakt niet uit, het blijven ernstige en schrikbarende cijfers!

En ik mag denk ik wel namens iedereen in dit topic spreken die voorstanders zijn voor voorzorgsmaatregelen voor vrouwen, waaronder @:SwJ @:Coolguy @:Antideeltje.. en anderen dat ze dit niet zeggen omdat ze vrouwen het leven moeilijk willen maken, maar juist uit liefde en zorg voor hen opdat ze niet dit soort verschrikkelijke dingen hoeven mee te maken. En dan kan je het oneens zijn met elkaar, maar als je tenminste beseft dat het uit een goede intentie komt, dan kan dat al een positievere insteek aan het gesprek geven.
Zolang het gaat over voorzorgsmaatregelen voor vrouwen en niet wordt gesproken over de mannen, dan heb je mij niet mee. Je kunt niet een pleidooi houden over het geen kwestie van man tegen vrouw maken en vervolgens weer aankomen met de vrouwen die maar moeten zorgen dat hen niets overkomt.
pi_213941731
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zolang het gaat over voorzorgsmaatregelen voor vrouwen en niet wordt gesproken over de mannen, dan heb je mij niet mee. Je kunt niet een pleidooi houden over het geen kwestie van man tegen vrouw maken en vervolgens weer aankomen met de vrouwen die maar moeten zorgen dat hen niets overkomt.
Helaas hebben we weinig controle over tuig.
pi_213941748
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat mannen hier geen rol in hebben. Het is heel voor de hand liggend juist dat zij een rol hebben en denk dat we het daar ook allemaal over eens zijn; daarom is het onderwerp juist ook wat vrouwen ook kunnen doen. Omdat het vanzelfsprekend is dat mannen zaken moeten doen is daar amper discussie over.
  zondag 16 juni 2024 @ 23:11:13 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213941844
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:03 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat mannen hier geen rol in hebben. Het is heel voor de hand liggend juist dat zij een rol hebben en denk dat we het daar ook allemaal over eens zijn; daarom is het onderwerp juist ook wat vrouwen ook kunnen doen. Omdat het vanzelfsprekend is dat mannen zaken moeten doen is daar amper discussie over.
Ik zou het, net als @miss_sly , graag eens hebben over wat jongens/mannen kunnen doen. Want daar gaat het zélden over.
pi_213941881
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou het, net als @:miss_sly , graag eens hebben over wat jongens/mannen kunnen doen. Want daar gaat het zélden over.
Geef eens een voorzetje…
pi_213941896
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou het, net als @:miss_sly , graag eens hebben over wat jongens/mannen kunnen doen. Want daar gaat het zélden over.
Oke, wat kunnen zij doen?
  zondag 16 juni 2024 @ 23:21:10 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213941963
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:13 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Geef eens een voorzetje…
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:15 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Oke, wat kunnen zij doen?
Naast the obvious (niet aanranden/verkrachten):

Andere jongens/mannen die aan victim blaming doen terechtwijzen/tegenspreken.
Zie ook post #4

Wat denken jullie dat jongens/mannen nog meer zouden kunnen doen?
pi_213942012
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]

Zie ook post #4
Wenst mevrouw hiernaast ook dat ik haar koffie met gebak breng en elke post van haar like?
pi_213942030
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:25 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Wenst mevrouw hiernaast ook dat ik haar koffie met gebak breng en elke post van haar like?
?
pi_213942059
quote:
Niks anders dan wat vrouwen zouden moeten doen in jouw voorbeeld?
pi_213942094
quote:

[..]
[..]

Zie ook post #4

Ja als ik het zou zien zou ik er zeker wat van zeggen en ik ben er ook zeker voorstander van dat anderen mensen dat doen, maar Godzijdank ken ik niemand van mijn vrienden die dat doet. Dus in mijn nabije cirkel kan ik niemand adviseren. Wel zouden we algemene lezingen kunnen geven, en dat gebeurt ook wel enigzins. Maar misschien niet genoeg.

Maar het is tegelijkertijd ook lastig in NL dat je niet weet wat die vrouw zelf wilt. Dus als ik bijvoorbeeld een man en een vrouw op straat zie die ik niet ken dan weet ik niet wat hun band en is en hoe ver ze dus zouden kunnen gaan bij elkaar en willen gaan bij elkaar. Twee van elkaar vreemde dronkelappen hebben andere grenzen tegenover elkaar dan bijv. een getrouwd stel. Ik kan daar dan lastig wat van gaan zeggen als ik op straat loop..

In mijn omgeving ken ik dus niemand, dan blijft er alleen nog over wat er achter gesloten deuren gebeurd, en in zo'n situatie kan ik buiten vooraf adviseren m.b.t. de man niet veel betekenen. Als een vrouw dan met een verkeerde man alleen is, dan overrompelt hij haar met gemak.
pi_213942098
quote:

[..]
[..]
Logisch
quote:
Zie ook post #4
Dat gaat het probleem natuurlijk niet oplossen. Daarnaast lijk de term victim blaming, net als al die andere termen, nogal aan inflatie onderhevig. Als je hier vandaag de dag het verhaal van een vermeend slachtoffer in twijfel trekt doe je schijnbaar al aan victim blaming. Er zit m.i. wel een verschil in “had ze maar geen kort rokje aan moeten trekken” of gewoon het hele verhaal van beide kanten willen horen alvorens je een “kant” kiest.
quote:
Ik heb oprecht geen idee
pi_213942125
quote:

[..]
[..]

Zie ook post #4

Nog vergeten te noemen wat een man zelf kan doen;

Zichzelf niet in verleiding brengen. Dus onnodig contact met vrouwen vermijden, niet naar haar schoonheid kijken, niet alleen met een vrouw zijn, geen alcohol drinken zodat hij zich aan zijn grenzen houdt, trouwen zodat hij zijn behoefte kwijt kan en anders vasten.

Dit wel zo'n beetje.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:41:01 #147
236264 crew  capricia
pi_213942126
Moet ook meteen denken aan dat gesis op straat van bepaalde mannen naar vrouwen. En dan gaat het niet eens om vrouwen die zich überhaupt uitdagend kleden.

Dat is in bepaalde steden wel strafbaar gesteld. Werkt dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942136
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Abdullah2 op 16-06-2024 23:42:29 (Snap m al ) ]
pi_213942141
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:40 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]

Zichzelf niet in verleiding brengen. Dus onnodig contact met vrouwen vermijden, niet naar haar schoonheid kijken, niet alleen met een vrouw zijn, geen alcohol drinken zodat hij zich aan zijn grenzen houdt, trouwen zodat hij zijn behoefte kwijt kan en anders vasten.

Dit wel zo'n beetje.
Ga jij je geloof ergens anders lopen prediken, mafketel.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:43:24 #150
236264 crew  capricia
pi_213942147
quote:

[..]

Dit wel zo'n beetje.
Want anders wordt de verleiding je te groot en heb je jezelf niet meer in de hand?
Wat is dit voor onzin.. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942153
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Want anders wordt de verleiding je te groot en heb je jezelf niet meer in de hand?
Mooi leven, als je iedere keer als je alleen met een vrouw zou zijn je in verleiding wordt gebracht.
pi_213942154
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:42 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ga jij je geloof ergens anders lopen prediken, mafketel.
...

Ze vraagt mij letterlijk wat ik zou doen, dat noem ik. Ik sta open voor andere suggesties buiten wat ik heb genoemd van wat betere opties kunnen zijn opdat we dit probleem kunnen oplossen.
  Spellchecker zondag 16 juni 2024 @ 23:44:54 #153
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213942159
quote:

[..]

Dit wel zo'n beetje.
Wtf .... :X
pi_213942178
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee, in mijn geval niet. Sowieso geen neiging tot verkrachten natuurlijk. Maar dit zijn al middelen om 100 stappen er vanaf te staan.

En in plaats van belachelijk maken van mijn inbreng, mag je ook zelf nuttige suggesties geven. Want dat werd er kwalijk genomen; er werd niet genoemd wat mannen kunnen doen. En als dat wel wordt genoemd maak je het belachelijk, dan is er ook geen constructief gesprek mogelijk en kunnen we het hierbij laten.
pi_213942180
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:44 schreef maily het volgende:

[..]
Wtf .... :X
Mannen hebben behoefte aan geslachtsgemeenschap, dat is niks nieuws onder de zon?
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:48:31 #156
236264 crew  capricia
pi_213942183
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mooi leven, als je iedere keer als je alleen met een vrouw zou zijn je in verleiding wordt gebracht.
Mooi inkijkje wel.

Mijn advies zou zijn om een afspraak met een psycholoog te maken, maar dat gaat niet opwegen tegen dit soort religieus extremisme.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 16 juni 2024 @ 23:49:25 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942190
De oplossingen van @Abdullah2 zijn ook niet direct de mijne. Maar hij geeft gewoon antwoord op de vraag vanuit zijn perspectief. Wat is daar mis mee?
pi_213942195
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niet elke keer. Al deze middelen zijn voorzorgsmaatregelen om niet eens in de buurt te komen van verleiding.

Maar kom op dan, wat zijn jullie suggesties? Ik ben benieuwd? Of is het alleen maar afkraken zonder nuttige inbreng, wat heeft dat voor zin dan?
pi_213942196
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi inkijkje wel.

Mijn advies zou zijn om een afspraak met een psycholoog te maken, maar dat gaat niet opwegen tegen dit soort religieus extremisme.
Misschien is hij gewoon een hele knappe man met een dikke portemonnee.
pi_213942200
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:50 schreef Abdullah2 het volgende:
Maar kom op dan, wat zijn jullie suggesties? Ik ben benieuwd? Of is het alleen maar afkraken zonder nuttige inbreng, wat heeft dat voor zin dan?
Geef mw een pistool.
  zondag 16 juni 2024 @ 23:52:35 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942209
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi inkijkje wel.

Hij geeft gewoon antwoord op mijn vraag. Vanuit zijn religieuze perspectief. Daar hoef je het niet mee eens te zijn (mijn oplossingen zijn het ook niet direct), maar je hoeft hem ook niet persoonlijk aan te vallen.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:52:39 #162
236264 crew  capricia
pi_213942210
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien is hij gewoon een hele knappe man met een dikke portemonnee.
Maakt het niet minder wereldvreemd.
"niet alleen met een vrouw zijn"
"onnodig contact met vrouwen vermijden"
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942211
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geef mw een pistool.
Klinkt interessant. Maar zeggen we dan dat elke keer als een vrouw verkracht dreigt te worden die man mag neerschieten? Dan open je namelijk een deur voor vrouwen om mannen te kunnen doden en te beroven om vervolgens enkel te hoeven claimen dat hij haar probeerde te verkrachten?
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:53:24 #164
236264 crew  capricia
pi_213942215
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij geeft gewoon antwoord op mijn vraag. Vanuit zijn religieuze perspectief. Daar hoef je het niet mee eens te zijn (mijn oplisdingen zijn het ook niet direct), maar je hoeft hem ook niet persoonlijk aan te vallen.
Het staat tegenover alles waar we hier in NL voor staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942219
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Je mag wel een keertje PVV gaan stemmen ondertussen wil je dat daar iets mee gedaan gaat worden.
  zondag 16 juni 2024 @ 23:57:09 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942228
quote:

[..]
Dan kun je het gewoon met hem oneens zijn toch? Niemand zegt dat dat niet mag. Maar een beetje normaal blijven doen tegen elkaar is ook wel prettig.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:58:32 #167
236264 crew  capricia
pi_213942232
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan kun je het gewoon met hem oneens zijn toch? Niemand zegt dat dat niet mag. Maar een beetje normaal blijven doen tegen elkaar is ook wel prettig.
Laten we wel wezen. Dit is niet normaal. En dat ga ik ook niet normaal maken.

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942242
quote:

[..]
Je hoeft het niet eens te zijn he, prima. Maar we hebben hier in datzelfde NL te maken met ernstige cijfers van verkrachtigingen van vrouwen. Ik heb zelf ook twee naaste familieleden wie dit is gebeurt en waarvan er 1 er nog steeds heel veel last heeft. Het is een serieus onderwerp maar je doet zelf niks aan een constructieve oplossing. I.p.v. te klagen over het perspectief van user op het internet kan je ook meedenken aan een oplossing. O.a. jij wilde niet dat we de nadruk legden op wat vrouwen beter kunnen doen, maar als we het dan over ideeën hebben van wat de mannen kunnen doen, heb je niks zinnigs toe te voegen. Erg jammer dit.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:00:43 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942243
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: hij geeft vanuit zijn perspectief antwoord op mijn vraag. Namelijk wat jongens/mannen zouden kunnen doen naar zijn mening.

Verder niets.

Hij zegt NIET dat iedereen dat MOET doen oid. Hij zit niks op te dringen. Hij geeft zijn mening. Dat moet kunnen.

Jij (en iedereen) mag het daarmee oneens zijn (dat moet ook kunnen).

Maar dat oneens zijn kunnen best feitelijk en beschaafd houden.

My 2 cents.

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-06-2024 00:06:08 ]
  maandag 17 juni 2024 @ 00:01:39 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942251
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
De oplossingen van @:Abdullah2 zijn ook niet direct de mijne. Maar hij geeft gewoon antwoord op de vraag vanuit zijn perspectief. Wat is daar mis mee?
Nou nee, hij zit wederom zijn relifundamentele BS over het topic te spuwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:02:33 #171
236264 crew  capricia
pi_213942256
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mag wel een keertje PVV gaan stemmen ondertussen wil je dat daar iets mee gedaan gaat worden.
Ik moet nog zien of zij wel een oplossing kunnen brengen.

Maar laatst las in een topic van @Za over topless zonnen. En ik moet bekennen dat ik dat dus ook niet meer doe op publieke stranden in NL.
Je krijgt gewoon nare opmerkingen naar je hoofd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942261
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid bedoel ik niet elke vrouw, maar ( in het kort ) vrouwen die ver van je af staan.

Maar laatste keer; wat zijn jouw suggesties en hoe helpt dat?
  maandag 17 juni 2024 @ 00:04:37 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942270
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, hij zit wederom zijn relifundamentele BS over het topic te spuwen.
Nou nee. Hij geeft zijn mening over wat mannen zouden kunnen doen. Precies waar ik naar vroeg.

En nogmaals: zijn oplossingen zijn de mijne NIET.
pi_213942277
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Laten we wel wezen: hij geeft vanuit zijn perspectief antwoord op mijn vraag. Namelijk wat jongens/mannen zouden kunnen doen naar zijn mening.

Verder niets.

Hij zegt NIET dat iedereen dat MOET doen oid. Hij zit niks op te dringen. Hij geeft zijn mening. Dat moet kunnen.

Jij (en iedereen) mag het daarmee onerns zijn (dat moet ook kunnen).

Maar dat onerns zijn kunnen best feitelijk en beschaafd houden.

My 2 cents.
Bedankt (ook voor je DM, kan alleen nog niet antwoorden)

Nu houd ik er over op, want een welles nietes heeft geen zin.

Ik ben benieuwd of er andere nuttige suggesties zijn waarop we kunnen voortbouwen..

Ik vond de suggestie van ludovico interessant, alleen denk dat dat met ook veel problemen komt. Je kan ook moeilijk zeggen dat alleen vrouwen pistolen mogen hebben en mannen niet.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:09:02 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942284
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou nee. Hij geeft zijn mening over wat mannen zouden kunnen doen. Precies waar ik naar vroeg.

En nogmaals: zijn oplossingen zijn de mijne NIET.
Hij geeft zijn relifundamentele antwoord daarop, daar heeft een normaal mens dus geen bal aan.
Want ja, als je kunt trouwen zodat je "je behoefte kwijt kunt" dan impliceert dat om te beginnen al dat er niet zoiets bestaat als verkrachting binnen het huwelijk.
Verder denk ik dat je vooral wat aan je impulsen moet doen als je niet met een vrouw alleen kunt zijn omdat je dan wellicht in de verleiding komt.
Dan is er serieus iet mis met je zelfbeheersing.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213942287
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:00 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Je hoeft het niet eens te zijn he, prima. Maar we hebben hier in datzelfde NL te maken met ernstige cijfers van verkrachtigingen van vrouwen. Ik heb zelf ook twee naaste familieleden wie dit is gebeurt en waarvan er 1 er nog steeds heel veel last heeft. Het is een serieus onderwerp maar je doet zelf niks aan een constructieve oplossing. I.p.v. te klagen over het perspectief van user op het internet kan je ook meedenken aan een oplossing. O.a. jij wilde niet dat we de nadruk legden op wat vrouwen beter kunnen doen, maar als we het dan over ideeën hebben van wat de mannen kunnen doen, heb je niks zinnigs toe te voegen. Erg jammer dit.
Ik denk niet dat eender welk geloof dan ook, bij gaat dragen aan minder verkrachtingen. Ik ga er geen bronnen van zoeken, de verhalen zijn onderhand wel bekend.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:10:32 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942292
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:06 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Bedankt (ook voor je DM, kan alleen nog niet antwoorden)

Nu houd ik er over op, want een welles nietes heeft geen zin.

Ik ben benieuwd of er andere nuttige suggesties zijn waarop we kunnen voortbouwen..

Ik vond de suggestie van ludovico interessant, alleen denk dat dat met ook veel problemen komt. Je kan ook moeilijk zeggen dat alleen vrouwen pistolen mogen hebben en mannen niet.
Ik persoonlijk ben géén voorstander van vrij wapenbezit zoals in de VS. Levert meer problemen (en vooral (ook) onschuldige doden/gewonden) op dan dat het oplossingen biedt.
pi_213942302
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
-knip-
Ter verduidelijking;

Mijn antwoorden zijn niet alleen om niet in verkrachting te vallen, ze zijn op de eerste plaats om überhaupt niet in seks buiten het huwelijk te vallen, dus de stap naar verkrachting is dan nog verder!

Maar nogmaals, waar zijn jouw suggesties om dit probleem op te lossen?
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:12:54 #179
236264 crew  capricia
pi_213942307
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:03 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid bedoel ik niet elke vrouw, maar ( in het kort ) vrouwen die ver van je af staan.

Maar laatste keer; wat zijn jouw suggesties en hoe helpt dat?
Juist meer seksuele voorlichting op scholen (ipv minder wat sommige groepen graag willen).

Hogere straffen op verkrachting en aanranding. Harder aanpakken. Heel veel duidelijkheid geven. Seksueel geweld in oorlogen is bijv pas sinds 2000 of zo een misdaad tegen de menselijkheid. Absurd hè.
Campagnes dat topless zonnen niet betekent dat je dan maar een kech bent. En zulks.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 00:13:07 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942308
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ter verduidelijking;

Mijn antwoorden zijn niet alleen om niet in verkrachting te vallen, ze zijn op de eerste plaats om überhaupt niet in seks buiten het huwelijk te vallen, dus de stap naar verkrachting is dan nog verder!

Geen seks buiten het huwelijk mogen is dan ook relifundamentele bullshit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213942311
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:09 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik denk niet dat eender welk geloof dan ook, bij gaat dragen aan minder verkrachtingen. Ik ga er geen bronnen van zoeken, de verhalen zijn onderhand wel bekend.
Dat is een andere discussie die ik prima wil voeren, maar niet in dit topic.
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk ben géén voorstander van vrij wapenbezit zoals in de VS. Levert meer problemen (en vooral (ook) onschuldige doden/gewonden) op dan dat het oplossingen biedt.
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:14:26 #182
236264 crew  capricia
pi_213942314
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ter verduidelijking;

Wat is de link tussen vreemdgaan en verkrachting?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942316
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geen seks buiten het huwelijk mogen is dan ook relifundamentele bullshit.
Mag je vinden.

Heb je ook nog suggesties over dit onderwerp? Het anti religie topic is ergens anders denk ik.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:17:24 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942325
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Mag je vinden.

Heb je ook nog suggesties over dit onderwerp? Het anti religie topic is ergens anders denk ik.
Mijn oplossing is overigens heel simpel:
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

Gewoon niet doen als je niet zeker weet dat het gewenst is.
Gewenst dus, niet "geaccepteerd".

En het is hier geen pro-religie of "religie is de oplossing" topic, dus hou die relifundamentele BS maar lekker voor je, het is 2024, niet 1598.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:17:48 #185
236264 crew  capricia
pi_213942329
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
[..]

Haar stelling is wel degelijk on topic.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942332
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist meer seksuele voorlichting op scholen (ipv minder wat sommige groepen graag willen).

Hogere straffen op verkrachting en aanranding. Harder aanpakken. Heel veel duidelijkheid geven. Seksueel geweld in oorlogen is bijv pas sinds 2000 of zo een misdaad tegen de menselijkheid. Absurd hè.
Campagnes dat topless zonnen niet betekent dat je dan maar een kech bent. En zulks.
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:18:56 #187
236264 crew  capricia
pi_213942333
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

En het is hier geen pro-religie of "religie is de oplossing" topic, dus hou die relifundamentele BS maar lekker voor je, het is 2024, niet 1598.
En ook sis je niet naar mensen. En je commentaar op mensen mag je ook voor je houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:19:55 #188
236264 crew  capricia
pi_213942338
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.
Bewezen is bewezen.
Gewoon hogere minimum straffen.
Plus de rest van mijn suggesties. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 00:19:56 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942339
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
[..]
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?
Hoe ik educatie voor mannen voor me zie?

Ik zie het eerlijk gezegd eigenlijk niet alleen voor jongens/mannen voor me, maar voor iederéén.

Liefst vanaf een jonge leeftijd, op school. Dat iedereen elkaars lichamelijke integriteit dient te respecteren. Dat nee = nee. Ongeacht de situatie, ongeacht mate van (ont)kleding, ongeacht hoe "gezellig" het was etc..

Dat NIEMAND graag aangerand/verkracht wil worden. Dat je van elkaar afblijft tenzij toestemming. Dus NIET eerst graaien (of erger), tong in de mond rammen etc..
pi_213942343
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?
  maandag 17 juni 2024 @ 00:20:49 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942344
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:21:55 #192
236264 crew  capricia
pi_213942346
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.
Juist. Viel mij ook al op. :)

Maar ik ga slapen. Deze discussie met een relifundi is absurd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942347
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Bewezen is bewezen.
Gewoon hogere minimum straffen.
Plus de rest van mijn suggesties. :D
Het lost het probleem niet op. Een potentiële verkrachter gaat voor hij/zij zijn/haardaad uitvoert niet eerst uitgebreid stil staan bij de mogelijke straffen die hem/haar boven het hoofd staan als hij/zij de daad toch voortzet.
pi_213942348
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik moet nog zien of zij wel een oplossing kunnen brengen.

Maar laatst las in een topic van @:za over topless zonnen. En ik moet bekennen dat ik dat dus ook niet meer doe op publieke stranden in NL.
Je krijgt gewoon nare opmerkingen naar je hoofd.
Uiteraard.

Checks and balance... Iedereen werkt elkaar hard tegen en internationale verdragen en diens interpretatie van supranationale gerechtshoven maakt het nogal... In brons gegoten. Om een andere weg in te slaan ben je decennia bezig.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:22:20 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213942350
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Haar stelling is wel degelijk on topic.
Dat weet ik, maar als ik hier uitgebreid op in wil gaan moet ik dieper over de islam gaan praten en het is duidelijk dat dat niet gewenst is. Om dus te voorkomen dat dit topic enkel over de islam gaat ga ik er hier dus niet op in..
pi_213942356
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Maar gaat elke (potentiele) verkrachter roepen dat hij een (mogelijke) verkrachter is en hulp nodig heeft? Nee toch..?

En hoe zou die behandeling er dan uit moeten zien?

[ Bericht 2% gewijzigd door Abdullah2 op 17-06-2024 00:51:13 ]
pi_213942359
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik had het niet over vreemdgaan?
  maandag 17 juni 2024 @ 00:25:24 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942362
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het staat ook niet op iemands voorhoofd geschreven.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:29:12 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942375
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het stast ook niet op iemands voorhoofd geschreven.
Nee, maar het goedpraten onder het mom van religie en stellen dat vrouwen zichzelf maar niet in een positie moeten laten komen waarin ze risico op seksueel geweld lopen is het probleem volledig bij de slachtoffers neerleggen.
De daders zijn het probleem, ongeacht of ze zichzelf als dader of probleemgeval zien.

Het feit dat het vaak gebagatelliseerd wordt, dat mensen het goedpraten en... het slachtoffer de schuld geven, want dan had ze maar niet zus of zo legitimeert hun misdadige gedrag alleen maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 juni 2024 @ 00:30:47 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942382
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist. Viel mij ook al op. :)

Maar ik ga slapen. Deze discussie met een relifundi is absurd.
Er is geen "discussie met een relifundi". Er is iemand met een religieus perspectief die meedoet aan de discussie. En die ook graag perspectieven van anderen hoort.

Als hij tenminste niet de hele tijd voor rotte vis uitgemaakt wordt.

Godsamme zeg, ik vind jullie inmiddels storender voor de discussie dan hij..

En voor de miljoenste x: zijn oplossingen zijn niet de mijne.

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-06-2024 00:36:40 ]
  maandag 17 juni 2024 @ 00:32:37 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942387
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, maar het goedpraten onder het mom van religie en stellen dat vrouwen zichzelf maar niet in een positie moeten laten komen waarin ze risico op seksueel geweld lopen is het probleem volledig bij de slachtoffers neerleggen.
De daders zijn het probleem, ongeacht of ze zichzelf als dader of probleemgeval zien.

Het feit dat het vaak gebagatelliseerd wordt, dat mensen het goedpraten en... het slachtoffer de schuld geven, want dan had ze maar niet zus of zo legitimeert hun misdadige gedrag alleen maar.
Hij praat niks goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')