abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 22:22:17 #126
5428 crew  miss_sly
pi_213941008
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Alles communiceert iets, of je het nou wil of niet. Ik zeg niet dat het aanranding communiceert. Ik zeg wel dat het 'op zoek naar seks' kan communiceren, afhankelijk van de context waarin iemand bepaalde kleding draagt. Dat hebben we onszelf aangedaan door geslachtsdelen en 'bloot' cultureel gezien als abnormaal en iets seksueels te hebben aangewezen.
Dat kàn het communiceren. Maar niet naar iedereen. En zeker niet om te pakken. Dus wat het communiceert betekent eigenlijk niet zoveel. En als het naar jou als man communiceert dat ze op zoek is naar seks, dan kun je contact maken, een praatje maken, even kijken of jij degene bent waar ze dan eventueel seks mee wil.

Dus ik snap niet zo waarom wat ze zou kunnen communiceren van belang is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213941132
quote:
Bijzonder dat het bronartikel van jouw bron, 5% zegt, geen 10%. Dat wordt dus verkeerd overgenomen.

Daarnaast heb je gebruikelijke limitaties maar de opzet is sterk lijkt het op, lijkt me een serieuze query..
Wat me tegenvalt is vage notes onder een tabel die niet wordt uitgelegd of valt terug te lezen.
Of dat bepaalde termen beide wel onder de noemer "rape" zouden kunnen vallen, anderzijds, zullen dezelfde personen bij dat type vraag wel enorm overlappen, maar toch, naar mijn idee helpt dat niet om een punt te maken met zo een onderzoek.

quote:
One woman in 20 (5 %) has been raped since the age of 15, either by a partner or by someone else. (FRA, 2014)
quote:
Eén op de tien vrouwen is ooit in haar leven verkracht (FRA, 2014).
Welke bron zou gelijk hebben, de FRA of het artikel dat daaraan refereert?

En het is nogal de vraag of je EU landen op één hoop zou moeten gooien, en of je zo onspecifiek stellingen moet poneren terwijl de interviews gehouden zijn binnen EU landen.

Van de uitkomsten....
5% heeft het ooit meegemaakt, maar 20% daarvan in het laatste jaar. Je zou verwachten dat de kans, als je het ooit een keer in je leven meemaakt, allicht verhoogd is tussen 15-35, maar dat is dan 5% op jaarbasis, niet 20%.
Dat geeft een beetje een indicatie van bias, tenminste, beetje een red flag dat de onderzochte groep niet helemaal representatief is, heb ik wat beters? Nee, dusja, dat, normale limitatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 16-06-2024 22:43:02 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213941202
quote:
Na even googlen lijkt dit op cijfers van vrouwen in Europa, klopt dat? Hoe dan ook; Europa of Nederland maakt niet uit, het blijven ernstige en schrikbarende cijfers!

Ik ben dan ook echt tegen een strijd tussen man en vrouw: we moeten juist samen werken. En ik denk dat het vooral niet een wij tegen jullie moeten worden. We komen allemaal van man en vrouw, hebben allemaal broers en zussen, neven en nichten en hebben of krijgen allemaal zoons of dochters. Als we het een strijd tussen geslachten maken betekent het dat we ook al die naasten van het andere geslacht bestrijden.

En ik mag denk ik wel namens iedereen in dit topic spreken die voorstanders zijn voor voorzorgsmaatregelen voor vrouwen, waaronder @SwJ @CoolGuy @Antideeltje.. en anderen dat ze dit niet zeggen omdat ze vrouwen het leven moeilijk willen maken, maar juist uit liefde en zorg voor hen opdat ze niet dit soort verschrikkelijke dingen hoeven mee te maken. En dan kan je het oneens zijn met elkaar, maar als je tenminste beseft dat het uit een goede intentie komt, dan kan dat al een positievere insteek aan het gesprek geven.
pi_213941227
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:32 schreef Abdullah2 het volgende:

Ik ben dan ook echt tegen een strijd tussen man en vrouw: we moeten juist samen werken. En ik denk dat het vooral niet een wij tegen jullie moeten worden. We komen allemaal van man en vrouw, hebben allemaal broers en zussen, neven en nichten en hebben of krijgen allemaal zoons of dochters. Als we het een strijd tussen geslachten maken betekent het dat we ook al die naasten van het andere geslacht bestrijden.
Juist ik heb ook veel respect voor vrouwen in de keuken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213941375
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kàn het communiceren. Maar niet naar iedereen. En zeker niet om te pakken. Dus wat het communiceert betekent eigenlijk niet zoveel. En als het naar jou als man communiceert dat ze op zoek is naar seks, dan kun je contact maken, een praatje maken, even kijken of jij degene bent waar ze dan eventueel seks mee wil.

Dus ik snap niet zo waarom wat ze zou kunnen communiceren van belang is.
Het is altijd belangrijk om je daar bewust van te zijn, of het nou over dit onderwerp gaat, of over iets anders. Je gaat ook niet in je badjas naar een sollicitatie. Niet omdat er iets mis is met badjassen of omdat het ongepast zou zijn. Wel omdat het niet overeen komt met je intenties en doelen.
pi_213941388
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het is altijd belangrijk om je daar bewust van te zijn, of het nou over dit onderwerp gaat, of over iets anders. Je gaat ook niet in je badjas naar een sollicitatie.
Duidelijk nooit gesolliciteerd bij Bay Watch...
pi_213941402
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Juist ik heb ook veel respect voor vrouwen in de keuken.
Daar liggen de messen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_213941553
Hadden ze maar hun burka moeten dragen en niet met een man in dezelfde ruimte moeten zijn, of niet ts?
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 22:56:05 #134
5428 crew  miss_sly
pi_213941615
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:32 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Na even googlen lijkt dit op cijfers van vrouwen in Europa, klopt dat? Hoe dan ook; Europa of Nederland maakt niet uit, het blijven ernstige en schrikbarende cijfers!

En ik mag denk ik wel namens iedereen in dit topic spreken die voorstanders zijn voor voorzorgsmaatregelen voor vrouwen, waaronder @:SwJ @:Coolguy @:Antideeltje.. en anderen dat ze dit niet zeggen omdat ze vrouwen het leven moeilijk willen maken, maar juist uit liefde en zorg voor hen opdat ze niet dit soort verschrikkelijke dingen hoeven mee te maken. En dan kan je het oneens zijn met elkaar, maar als je tenminste beseft dat het uit een goede intentie komt, dan kan dat al een positievere insteek aan het gesprek geven.
Zolang het gaat over voorzorgsmaatregelen voor vrouwen en niet wordt gesproken over de mannen, dan heb je mij niet mee. Je kunt niet een pleidooi houden over het geen kwestie van man tegen vrouw maken en vervolgens weer aankomen met de vrouwen die maar moeten zorgen dat hen niets overkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213941731
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zolang het gaat over voorzorgsmaatregelen voor vrouwen en niet wordt gesproken over de mannen, dan heb je mij niet mee. Je kunt niet een pleidooi houden over het geen kwestie van man tegen vrouw maken en vervolgens weer aankomen met de vrouwen die maar moeten zorgen dat hen niets overkomt.
Helaas hebben we weinig controle over tuig.
pi_213941748
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat mannen hier geen rol in hebben. Het is heel voor de hand liggend juist dat zij een rol hebben en denk dat we het daar ook allemaal over eens zijn; daarom is het onderwerp juist ook wat vrouwen ook kunnen doen. Omdat het vanzelfsprekend is dat mannen zaken moeten doen is daar amper discussie over.
  zondag 16 juni 2024 @ 23:11:13 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213941844
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:03 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat mannen hier geen rol in hebben. Het is heel voor de hand liggend juist dat zij een rol hebben en denk dat we het daar ook allemaal over eens zijn; daarom is het onderwerp juist ook wat vrouwen ook kunnen doen. Omdat het vanzelfsprekend is dat mannen zaken moeten doen is daar amper discussie over.
Ik zou het, net als @miss_sly , graag eens hebben over wat jongens/mannen kunnen doen. Want daar gaat het zélden over.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213941881
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou het, net als @:miss_sly , graag eens hebben over wat jongens/mannen kunnen doen. Want daar gaat het zélden over.
Geef eens een voorzetje…
pi_213941896
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou het, net als @:miss_sly , graag eens hebben over wat jongens/mannen kunnen doen. Want daar gaat het zélden over.
Oke, wat kunnen zij doen?
  zondag 16 juni 2024 @ 23:21:10 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213941963
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:13 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Geef eens een voorzetje…
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:15 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Oke, wat kunnen zij doen?
Naast the obvious (niet aanranden/verkrachten):

Andere jongens/mannen die aan victim blaming doen terechtwijzen/tegenspreken.
Zie ook post #4

Wat denken jullie dat jongens/mannen nog meer zouden kunnen doen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213942012
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]

Zie ook post #4
Wenst mevrouw hiernaast ook dat ik haar koffie met gebak breng en elke post van haar like?
pi_213942030
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:25 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Wenst mevrouw hiernaast ook dat ik haar koffie met gebak breng en elke post van haar like?
?
pi_213942059
quote:
Niks anders dan wat vrouwen zouden moeten doen in jouw voorbeeld?
pi_213942094
quote:

[..]
[..]

Zie ook post #4

Ja als ik het zou zien zou ik er zeker wat van zeggen en ik ben er ook zeker voorstander van dat anderen mensen dat doen, maar Godzijdank ken ik niemand van mijn vrienden die dat doet. Dus in mijn nabije cirkel kan ik niemand adviseren. Wel zouden we algemene lezingen kunnen geven, en dat gebeurt ook wel enigzins. Maar misschien niet genoeg.

Maar het is tegelijkertijd ook lastig in NL dat je niet weet wat die vrouw zelf wilt. Dus als ik bijvoorbeeld een man en een vrouw op straat zie die ik niet ken dan weet ik niet wat hun band en is en hoe ver ze dus zouden kunnen gaan bij elkaar en willen gaan bij elkaar. Twee van elkaar vreemde dronkelappen hebben andere grenzen tegenover elkaar dan bijv. een getrouwd stel. Ik kan daar dan lastig wat van gaan zeggen als ik op straat loop..

In mijn omgeving ken ik dus niemand, dan blijft er alleen nog over wat er achter gesloten deuren gebeurd, en in zo'n situatie kan ik buiten vooraf adviseren m.b.t. de man niet veel betekenen. Als een vrouw dan met een verkeerde man alleen is, dan overrompelt hij haar met gemak.
pi_213942098
quote:

[..]
[..]
Logisch
quote:
Zie ook post #4
Dat gaat het probleem natuurlijk niet oplossen. Daarnaast lijk de term victim blaming, net als al die andere termen, nogal aan inflatie onderhevig. Als je hier vandaag de dag het verhaal van een vermeend slachtoffer in twijfel trekt doe je schijnbaar al aan victim blaming. Er zit m.i. wel een verschil in “had ze maar geen kort rokje aan moeten trekken” of gewoon het hele verhaal van beide kanten willen horen alvorens je een “kant” kiest.
quote:
Ik heb oprecht geen idee
pi_213942125
quote:

[..]
[..]

Zie ook post #4

Nog vergeten te noemen wat een man zelf kan doen;

Zichzelf niet in verleiding brengen. Dus onnodig contact met vrouwen vermijden, niet naar haar schoonheid kijken, niet alleen met een vrouw zijn, geen alcohol drinken zodat hij zich aan zijn grenzen houdt, trouwen zodat hij zijn behoefte kwijt kan en anders vasten.

Dit wel zo'n beetje.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:41:01 #147
236264 crew  capricia
pi_213942126
Moet ook meteen denken aan dat gesis op straat van bepaalde mannen naar vrouwen. En dan gaat het niet eens om vrouwen die zich überhaupt uitdagend kleden.

Dat is in bepaalde steden wel strafbaar gesteld. Werkt dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942136
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Abdullah2 op 16-06-2024 23:42:29 (Snap m al ) ]
pi_213942141
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:40 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]

Zichzelf niet in verleiding brengen. Dus onnodig contact met vrouwen vermijden, niet naar haar schoonheid kijken, niet alleen met een vrouw zijn, geen alcohol drinken zodat hij zich aan zijn grenzen houdt, trouwen zodat hij zijn behoefte kwijt kan en anders vasten.

Dit wel zo'n beetje.
Ga jij je geloof ergens anders lopen prediken, mafketel.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 23:43:24 #150
236264 crew  capricia
pi_213942147
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 23:40 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]

Dit wel zo'n beetje.
Want anders wordt de verleiding je te groot en heb je jezelf niet meer in de hand?
Wat is dit voor onzin.. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')