Tegen de dochter of tegen dat tuig?quote:Op zondag 16 juni 2024 17:44 schreef Antideeltje.. het volgende:
Als mijn dochter zich in zo'n situatie heeft gewerkt, omgegaan met een persoon die verkeerde signalen afgaf, zich zeer uitdagend aankleedde, drugs? alcohol? in het spel, dan zou ik zeker daar iets van zeggen. Reken maar.
Dit is wel het toppunt hoor..quote:Op zondag 16 juni 2024 17:51 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Dat is ook liefde. Je kan vanuit liefde ook boos worden.
Je vermoord het tuig niet zelf, maar laat het je dochter doen?quote:Op zondag 16 juni 2024 17:55 schreef ludovico het volgende:
Ik zou een lievere papa zijn denk ik.
Zal fictieve dochterlief wel op Krav Maga zetten en een pistool geven voor haar 13e verjaardag maar thats it.
Ze heeft ook zelf verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:01 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Je vermoord het tuig niet zelf, maar laat het je dochter doen?
Ik haal het weg omdat ik het achteraf niet gepast vind, heeft niks met aanstellen te maken itt je overdreven reacties.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij haalt alles weg, maar ik stel me aan?
Juist. Ik vind het ongepast, maar dat kan écht nietquote:Op zondag 16 juni 2024 18:17 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Ik haal het weg omdat ik het achteraf niet gepast vind, heeft niks met aanstellen te maken itt je overdreven reacties.
Je geeft een terechte nuance aan t.a.v. die vergelijking, want materiele schade is niet te vergelijken met misdrijven gericht op lichamelijk letsel. Tegelijkertijd snijdt dát mes ook aan twee kanten. Ómdat ik een pener heb, heb ik weer grotere kans om slachtoffer te worden van moord (zie bijv. deze bron). Wat zegt het dan eigenlijk om selectief geslacht erbij halen, behoudens het onderwerp van dit topic?quote:
Mannen vermoord in NL: 88 in 2021quote:Op zondag 16 juni 2024 19:38 schreef Justinn het volgende:
Je geeft een terechte nuance aan t.a.v. die vergelijking, want materiele schade is niet te vergelijken met misdrijven gericht op lichamelijk letsel. Tegelijkertijd snijdt dát mes ook aan twee kanten. Ómdat ik een pener heb, heb ik weer grotere kans om slachtoffer te worden van moord (zie bijv. deze bron). Wat zegt het dan eigenlijk om selectief geslacht erbij halen, behoudens het onderwerp van dit topic?
Dat zou ik niet zo snel zeggen. Ook hier genoeg voorbeelden te vinden van mensen die vrij duidelijk merkbaar maken dat ze het slachtoffer graag de schuld geven. ''Ja ja, de schuld daar leggen hoort echt niet hoor....máááááar''.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat verstaan we onder victim blaming? Letterlijk betekent het dat je het slachtoffer de schuld geeft. Het lijkt mij dat geen gezond denkend mens dat doet.
1 op de 10 vrouwen in NL zijn verkracht?! Zijn dit echte cijfers of begrijp ik het verkeerd?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mannen vermoord in NL: 88 in 2021
Vrouwen verkracht: 1/10
https://www.huiselijkgewe(...)ijfers,door%20een%20(ex%2D)%20partner.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:44 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
1 op de 10 vrouwen in NL zijn verkracht?! Zijn dit echte cijfers of begrijp ik het verkeerd?
Als ik naar iemand kijk die schaars gekleed gaat denk ik niet: ''oh, diegene communiceert nu dat hij/zij even goed aangerand wil worden''. Je hebt jezelf wel heel hoog zitten als je denkt te kunnen bepalen voor anderen wat ze communiceren.quote:Op zondag 16 juni 2024 22:03 schreef Cockwhale het volgende:
Kledingkeuze is geen excuus om fysiek of verbaal een grens van iemand te overschrijden. Tegelijkertijd moet je je wel realiseren dat je iets met je kleding, of het gebrek daaraan, communiceert en ook dat het bepaalde lichamelijke reacties kan uitlokken bij de ander. Die realisatie lijkt mij wel belangrijk.
quote:Op zondag 16 juni 2024 21:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.huiselijkgewe(...)ijfers,door%20een%20(ex%2D)%20partner.
https://fra.europa.eu/sit(...)results-apr14_en.pdfquote:One woman in 20 (5 %) has been raped since the age of 15, either by a partner or by someone else.
!?quote:Notes: a Out of all women who were married, living together with someone without being married, or involved in a relationship (without living together) at the time of the interview (n = 30,675). b Out of all women who had, in the past, been married, living together with someone without being married, or involved in a relationship (without living together) at least once (n = 25,870). c Out of all respondents (N = 42,002). Source: FRA gender-based violence against women survey dataset, 2012
Wat communiceert het?quote:Op zondag 16 juni 2024 22:03 schreef Cockwhale het volgende:
Kledingkeuze is geen excuus om fysiek of verbaal een grens van iemand te overschrijden. Tegelijkertijd moet je je wel realiseren dat je iets met je kleding, of het gebrek daaraan, communiceert en ook dat het bepaalde lichamelijke reacties kan uitlokken bij de ander. Die realisatie lijkt mij wel belangrijk.
Zei ik dat dan? Je communiceert wellicht wel dat je op zoek bent naar (aandacht van) mannen, om te flirten en met de intentie om uiteindelijk seks te hebben.quote:Op zondag 16 juni 2024 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik naar iemand kijk die schaars gekleed gaat denk ik niet: ''oh, diegene communiceert nu dat hij/zij even goed aangerand wil worden''. Je hebt jezelf wel heel hoog zitten als je denkt te kunnen bepalen voor anderen wat ze communiceren.
Alles communiceert iets, of je het nou wil of niet. Ik zeg niet dat het aanranding communiceert. Ik zeg wel dat het 'op zoek naar seks' kan communiceren, afhankelijk van de context waarin iemand bepaalde kleding draagt. Dat hebben we onszelf aangedaan door geslachtsdelen en 'bloot' cultureel gezien als abnormaal en iets seksueels te hebben aangewezen.quote:Op zondag 16 juni 2024 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat communiceert het?
De ander is verantwoordelijk voor een fatsoenlijke omgang met zijn lichamelijke reacties waar niemand verder iets van hoeft te merken.
Zelfs als dat de intentie is; dan zou dat alsnog moeten kunnen toch? Zonder ervan uit te hoeven gaan dat er wel eens een man voorbij kan komen die die kleding verkeerd opvatquote:Op zondag 16 juni 2024 22:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Zei ik dat dan? Je communiceert wellicht wel dat je op zoek bent naar (aandacht van) mannen, om te flirten en met de intentie om uiteindelijk seks te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |