abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213942287
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:00 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Je hoeft het niet eens te zijn he, prima. Maar we hebben hier in datzelfde NL te maken met ernstige cijfers van verkrachtigingen van vrouwen. Ik heb zelf ook twee naaste familieleden wie dit is gebeurt en waarvan er 1 er nog steeds heel veel last heeft. Het is een serieus onderwerp maar je doet zelf niks aan een constructieve oplossing. I.p.v. te klagen over het perspectief van user op het internet kan je ook meedenken aan een oplossing. O.a. jij wilde niet dat we de nadruk legden op wat vrouwen beter kunnen doen, maar als we het dan over ideeën hebben van wat de mannen kunnen doen, heb je niks zinnigs toe te voegen. Erg jammer dit.
Ik denk niet dat eender welk geloof dan ook, bij gaat dragen aan minder verkrachtingen. Ik ga er geen bronnen van zoeken, de verhalen zijn onderhand wel bekend.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:10:32 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942292
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:06 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Bedankt (ook voor je DM, kan alleen nog niet antwoorden)

Nu houd ik er over op, want een welles nietes heeft geen zin.

Ik ben benieuwd of er andere nuttige suggesties zijn waarop we kunnen voortbouwen..

Ik vond de suggestie van ludovico interessant, alleen denk dat dat met ook veel problemen komt. Je kan ook moeilijk zeggen dat alleen vrouwen pistolen mogen hebben en mannen niet.
Ik persoonlijk ben géén voorstander van vrij wapenbezit zoals in de VS. Levert meer problemen (en vooral (ook) onschuldige doden/gewonden) op dan dat het oplossingen biedt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213942302
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
-knip-
Ter verduidelijking;

Mijn antwoorden zijn niet alleen om niet in verkrachting te vallen, ze zijn op de eerste plaats om überhaupt niet in seks buiten het huwelijk te vallen, dus de stap naar verkrachting is dan nog verder!

Maar nogmaals, waar zijn jouw suggesties om dit probleem op te lossen?
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:12:54 #179
236264 crew  capricia
pi_213942307
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:03 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid bedoel ik niet elke vrouw, maar ( in het kort ) vrouwen die ver van je af staan.

Maar laatste keer; wat zijn jouw suggesties en hoe helpt dat?
Juist meer seksuele voorlichting op scholen (ipv minder wat sommige groepen graag willen).

Hogere straffen op verkrachting en aanranding. Harder aanpakken. Heel veel duidelijkheid geven. Seksueel geweld in oorlogen is bijv pas sinds 2000 of zo een misdaad tegen de menselijkheid. Absurd hè.
Campagnes dat topless zonnen niet betekent dat je dan maar een kech bent. En zulks.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 00:13:07 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942308
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ter verduidelijking;

Mijn antwoorden zijn niet alleen om niet in verkrachting te vallen, ze zijn op de eerste plaats om überhaupt niet in seks buiten het huwelijk te vallen, dus de stap naar verkrachting is dan nog verder!

Geen seks buiten het huwelijk mogen is dan ook relifundamentele bullshit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213942311
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:09 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik denk niet dat eender welk geloof dan ook, bij gaat dragen aan minder verkrachtingen. Ik ga er geen bronnen van zoeken, de verhalen zijn onderhand wel bekend.
Dat is een andere discussie die ik prima wil voeren, maar niet in dit topic.
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk ben géén voorstander van vrij wapenbezit zoals in de VS. Levert meer problemen (en vooral (ook) onschuldige doden/gewonden) op dan dat het oplossingen biedt.
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:14:26 #182
236264 crew  capricia
pi_213942314
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ter verduidelijking;

Wat is de link tussen vreemdgaan en verkrachting?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942316
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geen seks buiten het huwelijk mogen is dan ook relifundamentele bullshit.
Mag je vinden.

Heb je ook nog suggesties over dit onderwerp? Het anti religie topic is ergens anders denk ik.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:17:24 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942325
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Mag je vinden.

Heb je ook nog suggesties over dit onderwerp? Het anti religie topic is ergens anders denk ik.
Mijn oplossing is overigens heel simpel:
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

Gewoon niet doen als je niet zeker weet dat het gewenst is.
Gewenst dus, niet "geaccepteerd".

En het is hier geen pro-religie of "religie is de oplossing" topic, dus hou die relifundamentele BS maar lekker voor je, het is 2024, niet 1598.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:17:48 #185
236264 crew  capricia
pi_213942329
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
[..]

Haar stelling is wel degelijk on topic.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942332
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist meer seksuele voorlichting op scholen (ipv minder wat sommige groepen graag willen).

Hogere straffen op verkrachting en aanranding. Harder aanpakken. Heel veel duidelijkheid geven. Seksueel geweld in oorlogen is bijv pas sinds 2000 of zo een misdaad tegen de menselijkheid. Absurd hè.
Campagnes dat topless zonnen niet betekent dat je dan maar een kech bent. En zulks.
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:18:56 #187
236264 crew  capricia
pi_213942333
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

En het is hier geen pro-religie of "religie is de oplossing" topic, dus hou die relifundamentele BS maar lekker voor je, het is 2024, niet 1598.
En ook sis je niet naar mensen. En je commentaar op mensen mag je ook voor je houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:19:55 #188
236264 crew  capricia
pi_213942338
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik vind hogere straffen op verkrachting en aanranding op zichzelf een goed idee. Het houdt echter ook in dat je beide kanten van het verhaal nog duidelijker op tafel moet hebben en je als slachtoffer met steviger bewijs moet komen wat uiteindelijk als gevolg heeft dat de straf hoger is maar de bewijslast ook en dus minder gestraft zal worden.
Bewezen is bewezen.
Gewoon hogere minimum straffen.
Plus de rest van mijn suggesties. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 00:19:56 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942339
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:13 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
[..]
Je noemde in post 4 educatie voor mannen. Hoe zie je dat voor je?
Hoe ik educatie voor mannen voor me zie?

Ik zie het eerlijk gezegd eigenlijk niet alleen voor jongens/mannen voor me, maar voor iederéén.

Liefst vanaf een jonge leeftijd, op school. Dat iedereen elkaars lichamelijke integriteit dient te respecteren. Dat nee = nee. Ongeacht de situatie, ongeacht mate van (ont)kleding, ongeacht hoe "gezellig" het was etc..

Dat NIEMAND graag aangerand/verkracht wil worden. Dat je van elkaar afblijft tenzij toestemming. Dus NIET eerst graaien (of erger), tong in de mond rammen etc..
pi_213942343
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
JE BLIJFT VAN MENSEN AF!

Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?
  maandag 17 juni 2024 @ 00:20:49 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942344
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 00:21:55 #192
236264 crew  capricia
pi_213942346
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
En de link tussen seks buiten het huwelijk en verkrachting, want die suggestie wordt er ook zo even tussendoor gepropt.
Juist. Viel mij ook al op. :)

Maar ik ga slapen. Deze discussie met een relifundi is absurd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213942347
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Bewezen is bewezen.
Gewoon hogere minimum straffen.
Plus de rest van mijn suggesties. :D
Het lost het probleem niet op. Een potentiële verkrachter gaat voor hij/zij zijn/haardaad uitvoert niet eerst uitgebreid stil staan bij de mogelijke straffen die hem/haar boven het hoofd staan als hij/zij de daad toch voortzet.
pi_213942348
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik moet nog zien of zij wel een oplossing kunnen brengen.

Maar laatst las in een topic van @:za over topless zonnen. En ik moet bekennen dat ik dat dus ook niet meer doe op publieke stranden in NL.
Je krijgt gewoon nare opmerkingen naar je hoofd.
Uiteraard.

Checks and balance... Iedereen werkt elkaar hard tegen en internationale verdragen en diens interpretatie van supranationale gerechtshoven maakt het nogal... In brons gegoten. Om een andere weg in te slaan ben je decennia bezig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 juni 2024 @ 00:22:20 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:20 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ja, hier is over het algemeen niemand met je over oneens denk ik. Er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen, maar welke middelen moeten er op individueel en maatschappelijk vlak worden genomen opdat die individueën die dat toch (mogelijk) doen dat niet/minder snel doen?
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213942350
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Haar stelling is wel degelijk on topic.
Dat weet ik, maar als ik hier uitgebreid op in wil gaan moet ik dieper over de islam gaan praten en het is duidelijk dat dat niet gewenst is. Om dus te voorkomen dat dit topic enkel over de islam gaat ga ik er hier dus niet op in..
pi_213942356
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die personen moeten zich onder behandeling laten stellen, zij zijn het probleem.
Maar gaat elke (potentiele) verkrachter roepen dat hij een (mogelijke) verkrachter is en hulp nodig heeft? Nee toch..?

En hoe zou die behandeling er dan uit moeten zien?

[ Bericht 2% gewijzigd door Abdullah2 op 17-06-2024 00:51:13 ]
pi_213942359
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik had het niet over vreemdgaan?
  maandag 17 juni 2024 @ 00:25:24 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213942362
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het staat ook niet op iemands voorhoofd geschreven.
  maandag 17 juni 2024 @ 00:29:12 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213942375
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En de oplossing daarvoor is? Want dat gaan ze uiteraard niet doen. En het stast ook niet op iemands voorhoofd geschreven.
Nee, maar het goedpraten onder het mom van religie en stellen dat vrouwen zichzelf maar niet in een positie moeten laten komen waarin ze risico op seksueel geweld lopen is het probleem volledig bij de slachtoffers neerleggen.
De daders zijn het probleem, ongeacht of ze zichzelf als dader of probleemgeval zien.

Het feit dat het vaak gebagatelliseerd wordt, dat mensen het goedpraten en... het slachtoffer de schuld geven, want dan had ze maar niet zus of zo legitimeert hun misdadige gedrag alleen maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')