Neen.quote:
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef AchJa het volgende:
Opzouten met die dienstplicht, we hebben er geen geld, materiaal, huisvesting en personeel voor. Komt bij dat defensie niet een "opvoedinstantie" is.
Maar hebben alle voorstanders al eens nagedacht over het feit dat men ook gekeurd moet worden voordat men uberhaupt oproepbaar is? Alle instabiele dwazen (waar je dus last van hebt in dit land) worden linea recta met een S5 huiswaarts gestuurd.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef AchJa het volgende:
Nee natuurlijk gaat de dienstplicht er niet komen. Daar hebben we de middelen, infra, geld, materiaal, personeel en weet ik het al lang niet meer voor.
Of men moet vanaf volgende week beginnen met ons defensiebudget te vertienvoudigen en als een idioot gaan bouwen, kopen en werven.
quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
Al honderd keer gezegd hier, hebben we geen infra, middelen en personeel voor, punt. We zijn nu al niet in staat om het beroepspersoneel fatsoenlijk te legeren en fatsoenlijke werklocaties te bieden. En straks iedereen legeren in de superkazerne in Zeewolde ofzo? We hebben bijna alle kazernes opgedoekt... Kijk voor de grap eens op legerplaats.nl om een indicatie te krijgen wat we vroeger aan militaire objecten verspreid door het land hadden staan nog even los an alle mobcplxn en magzijnen... En de instructiecapaciteit is nu al niet voldoende.
Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.
quote:Op woensdag 23 januari 2019 18:30 schreef AchJa het volgende:
Geen geld, middelen, infra en personeel meer voor... Next.
quote:Op dinsdag 9 mei 2017 22:30 schreef AchJa het volgende:
Daar heeft defensie geen geld, middelen en al helemaal geen personeel meer voor.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 09:44 schreef AchJa het volgende:
Alweer?
Geen geld, middelen, kazernes, gebouwen, materiaal, personeel, eten meer voor. Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:32 schreef AchJa het volgende:
Nee, geen geld, middelen, materieel, personeel en infra meer voor.
Tenzij we 100+ miljard gaan investeren en alles weer op gaan bouwen, maar dan ben je ongeveer 15 jaar verder voordat je de eerste plichtige welkom kunt heten.
quote:Op zondag 8 februari 2015 13:43 schreef AchJa het volgende:
Geen geld, middelen, materiaal, personeel, onderdak/ kazernes meer voor.
Daarbij is defensie geen opvoedingskamp.
Derhalve een onhaalbaar plan.
Etc...quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:03 schreef AchJa het volgende:
Gebeurt niet, geen geld, middelen, infra, personeel voor.
Mochten ze de opkomstplicht nu op dit moment toch weer reactiveren moet je aan 2030 denken voordat de eerste lichting opgeroepen kan worden.
Haha eens.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Etc...
Niet echt want dan zijn zolderkamers ook meteen legitieme militaire doelwitten. Ik zou zelf liever in een bunker zitten als drone piloot.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:29 schreef Cilantro het volgende:
FPV drone piloot lijkt me wel wat. Kun je gewoon veilig vanaf je zolderkamer doen.
Zo werkt dat niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:29 schreef Cilantro het volgende:
FPV drone piloot lijkt me wel wat. Kun je gewoon veilig vanaf je zolderkamer doen.
Als de oorlog komt is die voor mij snel voorbij. Mn werkplek staat op de noek kaarten uit de koude oorlog en ik woon vlak naast een andere noek plek.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:57 schreef Origami94 het volgende:
Als er oorlog komt verhuis ik lekker naar Spanje
Lekker in de zon, zee en hoeren neuken
Wat jij @:ggmm
Alleen maar nostalgisch geneuzel over "opvoeding" van figuren die de dienstplicht alleen maar kennen van oudoom Karel...quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha eens.
En toch heerst er de hardnekkige gedachte dat als er geworven kan worden, wij dan snel Oekraiene kunnen helpen en de Russen zullen ontzetten.
Dat er geen (of ernstig tekort0 apc's, zware raket en luchtdoelartillerie, cavalerie, etc meer is maakt niet uit. Hebben de Duitsers wel over ofzo.
En wat voor een ongeleid projectiel moet dat dan geweest zijn zonder die dienstplicht…quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen maar nostalgisch geneuzel over "opvoeding" van figuren die de dienstplicht alleen maar kennen van oudoom Karel...
Weer een lading roebels binnengekregen? Jammer voor je dat ze nu niet meer betalen in euro...quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
Im Osten nichts Neues.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:32 schreef Twiitch het volgende:
Nice. Die Duitse jongeren kunnen sterven voor mijn vrijheid als de Russen komen. Danke schön.
En op welke basis moeten we dat precies accepteren? Omdat Rusland dat zegt?quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
Wat hebben wij daar trouwens mee te makenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 00:27 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En op welke basis moeten we dat precies accepteren? Omdat Rusland dat zegt?
Op termijn? Heel veel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 00:53 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat hebben wij daar trouwens mee te maken
Het gaat dan ook niet NL vs RUS maar zo'n beetje heel het westen vs Rusland.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha eens.
En toch heerst er de hardnekkige gedachte dat als er geworven kan worden, wij dan snel Oekraiene kunnen helpen en de Russen zullen ontzetten.
Dat er geen (of ernstig tekort0 apc's, zware raket en luchtdoelartillerie, cavalerie, etc meer is maakt niet uit. Hebben de Duitsers wel over ofzo.
Definieer heel het westen eens. Ik denk dat je het met DE, NL, DE, FI, en misschien Polen het wel gehad hebt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:10 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet NL vs RUS maar zo'n beetje heel het westen vs Rusland.
Daarom denk ik overigens dat dienstplicht niet noodzakelijk als je iig in Europa de legermachten meer gaat laten samenwerken.
UK? VS? voor hun is het gevaar genaamd Rusland net zo groot als voor ons..quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:35 schreef phpmystyle het volgende:
De
[..]
Definieer heel het westen eens. Ik denk dat je het met DE, NL, DE, FI, en misschien Polen het wel gehad hebt.
De rest zal ons hooguit moreel steunen, en in woord en gebaar.
Uk heeft ook niet zoveel meer te bieden, en is door ons behoorlijk vertrapt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
UK? VS? voor hun is het gevaar genaamd Rusland net zo groot als voor ons..
Als de shit de fan raakt dan MOETEN de VS en het UK en de rest van het Westen wel. Zie WOII, ken je geschiedenis om de toekomst te voorspellenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uk heeft ook niet zoveel meer te bieden, en is door ons behoorlijk vertrapt.
Over de VS? Volg je de ontwikkelingen een klein beetje aldaar?
Ik betaal liever nu wat meer euro's dan dat ik later belasting moet betalen in roebels.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Opvallend wel hoe iedereen hier met belastinggeld loopt te smijten, ik neem dan aan dat deze users bereid zijn meer belasting te gaan betalen?
Wat je schrijft is echt niet waar, alleen de Fransen hebben een héél klein beetje geholpen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als de shit de fan raakt dan MOETEN de VS en het UK en de rest van het Westen wel. Zie WOII, ken je geschiedenis om de toekomst te voorspellen
http://www.waroverholland.nl/index.php?page=the-frenchquote:Introduction
During the eight days of war in May 1940 in the Netherlands, the French were the only ally that contributed substantially to the Dutch cause. The assessment of the French share in the battles on Dutch soil should be weighted irrespective of the fact whether it were particularly French or (also) Dutch objectives that they were fighting for. In the end it are the men in uniform that execute orders from the top and who put their lives on the line for a foreign nation, a foreign people. Weighing the French contribution one can only conclude that in relation to the southern theatre it was considerable, pointing at the events in the province of Zeeland, even more than substantial.
Yet there remains plenty to say when it comes to assessing the impact of the substantial French contribution as well as the strategic and tactical curiosities that went along with it.
We shall focus more on the total perception that on the specific events. Besides the peculiars of the Zeeland battle shall be addressed under the 'Zeeland section' that zooms in on the eight days of war in that province.
De Fransen hielpen trouwens ook mee bij de bevrijding in 1945. Zoek maar eens op Operatie Amherst.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je schrijft is echt niet waar, alleen de Fransen hebben een héél klein beetje geholpen.
Lees dit eens:
[..]
http://www.waroverholland.nl/index.php?page=the-french
Wat een zwak tegenvoorbeeld, mijn godquote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je schrijft is echt niet waar, alleen de Fransen hebben een héél klein beetje geholpen.
Lees dit eens:
[..]
http://www.waroverholland.nl/index.php?page=the-french
Je kunt soldaten gewoon buiten op een stoeltje laten slapen. Als asielzoekers in Ter Apel dat kunnen kunnen gezonde Hollandsche Jongens dat ook wel. Als dat te zwaar voor ze is zet je maar een tent neer tot er echte gebouwen beschikbaar zijn. Dat hoeft niet echt een groot probleem te zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Etc...
In Nederland?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef Nattekat het volgende:
En wie hebben uiteindelijk gevochten tijdens de bevrijding van West-Europa? Just.
Was een retorische vraag, maar fijn dat je het er nog even extra inwrijft hoe belachelijk die opmerking wasquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Nederland?
Canadezen
Britten
Amerikanen
Polen
Fransen (met één Syriër in de gelederen)
Nederlanders
17-45 jaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:11 schreef byah het volgende:
Wat is/was de maximale oproepleeftijd in NL?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |