abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213894296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:44 schreef Tjacka het volgende:
Mij niet gezien aan het front. Niet mijn oorlog!
Dan ga je toch achteraan staan.
pi_213894302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik ga voor S5 of boek een vlucht naar Spanje. Dan sturen de politieke leiders maar hun eigen kinderen naar het front. Mij niet gezien
Spanje, EU lidstaat en NAVO lid, hoe lang denk jij dat je daar vrij rondloopt wetende dat Nederland vrijwel alleen in een oorlog komt als deel van de NAVO.

S5....open deur die ik niet ga intrappen :P
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 17:52:16 #103
236264 crew  capricia
pi_213894318
https://www.bmvg.de/de/ak(...)hrdienst-vor-5791920

Van het Duitse ministerie van defensie zelf: Binnen vijf tot acht jaar kan Rusland overgaan op een aanval op Nato-landen. En daarom moeten DL en andere Navo landen goed voorbereid zijn. Dat is de beste afschrikking.

quote:
Het voorstel omvat de volgende stappen: De eerste stap is het registreren van degenen die de militaire dienstleeftijd hebben bereikt. Er wordt contact opgenomen met mannen en vrouwen en er wordt een vragenlijst naar hen gestuurd. Lichamelijke fitheid en motivatie worden ook meegenomen. Het beantwoorden is verplicht voor mannen en vrijwillig voor vrouwen. Door deze directe aanpak vragen veel jonge mannen en vrouwen zich waarschijnlijk voor het eerst af waarom we een Bundeswehr hebben en of ze militaire dienst zouden willen doen. Voor geïnteresseerden komt er een uitgebreid digitaal informatieaanbod.

Een aantal van de jonge mannen die de vragenlijst hebben ingevuld, wordt gevraagd om te worden verzameld. Vrouwen kunnen zich vrijwillig laten keuren. De meest geschikte en gemotiveerde worden geselecteerd.

Hoeveel rekruten de Bundeswehr kan opleiden, moet jaarlijks worden gecontroleerd. Omdat de noodzakelijke structuren werden ontmanteld nadat de militaire dienstplicht in 2011 was opgeschort, zijn de capaciteiten voor huisvesting, training en uitrusting voor militaire dienst momenteel beperkt. Deze moeten eerst geleidelijk weer opgebouwd worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213894321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Spanje, EU lidstaat en NAVO lid, hoe lang denk jij dat je daar vrij rondloopt wetende dat Nederland vrijwel alleen in een oorlog komt als deel van de NAVO.

S5....open deur die ik niet ga intrappen :P
Die Oekraïners van mijn leeftijd gaat het vrij goed af anders in Nederland. :)
Groot fan van User Wotte
pi_213894326
Boeien ik wacht lekker tot ik van aow kan genieten
pi_213894334
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:52 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Die Oekraïners van mijn leeftijd gaat het vrij goed af anders in Nederland. :)
Oekraine zit niet in de NAVO en niet in de EU. Verder heb ik geen idee wat de status van die Oekrainers is.
pi_213894341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oekraine zit niet in de NAVO en niet in de EU. Verder heb ik geen idee wat de status van die Oekrainers is.
Allemaal S5. :)
Groot fan van User Wotte
pi_213894353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:49 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Dan ga je toch achteraan staan.
Ik zou logistiek nog wel wat voor defensie willen betekenen, maar om als kanonnenvoer te dienen zoeken ze maar een andere gek voor.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 13 juni 2024 @ 17:57:32 #109
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213894378
Als er oorlog komt verhuis ik lekker naar Spanje

Lekker in de zon, zee en hoeren neuken

Wat jij @GGMM
  donderdag 13 juni 2024 @ 17:57:56 #110
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213894380
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Een dochter van 12. Die niet echt avontuurlijk of sportief is aangelegd. En flauwvalt bij het zien van bloed. :')

Gaat nog wat worden allemaal, de toekomst van onze jongeren.
Sta niet te springen om ze semi-verplicht onder de wapenen te laten roepen. Vind dit allemaal geen fijne ontwikkelingen.
Die kunnen ze vast gebruiken over 5 of 6 jaar.
Nee grapje. Dacht even dat je aan het geilen was op nog meer betrokkenheid bij de oorlog. Want reken op één ding: het wordt een groot gekanker als er gemobiliseerd moet worden. Als dat gebeurt dan weet je twee dingen zeker: we hebben geen zware hardware en staan zwakker tov de Russen, ten tweede is dat omdat blijkbaar de het Oekraiense leger op is, en hun eigen bevolking niet wil.

Nee, corona is nog makkelijk vergeleken met zo'n tijd die dan gaat komen. We vallen echt uiteen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_213894393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:57 schreef Origami94 het volgende:

Wat jij @:ggmm
Ik sta achter deze post
Groot fan van User Wotte
pi_213894397
quote:

Waarom zou je daarmee wachten tot een oorlog uitbreekt 8-) :W
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:00:49 #113
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213894404
quote:

Wat jij @:ggmm
Haha ik ook, of zuid-amerika. Mooi, goedkoop, veilig, warm. Vermaak me wel.
Ik zal via de digitale weg bijdragen dmv het geven van mijn mening.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:02:21 #114
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213894417
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:42 schreef capricia het volgende:
Moet Nederland ook zoiets doen?
In Nederland hebben we al dienstplicht
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 18:03:10 #115
236264 crew  capricia
pi_213894421
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die kunnen ze vast gebruiken over 5 of 6 jaar.
Nee grapje. Dacht even dat je aan het geilen was op nog meer betrokkenheid bij de oorlog. Want reken op één ding: het wordt een groot gekanker als er gemobiliseerd moet worden. Als dat gebeurt dan weet je twee dingen zeker: we hebben geen zware hardware en staan zwakker tov de Russen, ten tweede is dat omdat blijkbaar de het Oekraiense leger op is, en hun eigen bevolking niet wil.

Nee, corona is nog makkelijk vergeleken met zo'n tijd die dan gaat komen. We vallen echt uiteen.
Ja. Als we al zo'n tegenstand voor een corona prik in ons land hadden, dan gaat het oproepen van iemands zoon of dochter nog veel meer weerstand opleveren.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213894451
Het is wel een enorme boomeropmerking dat defensie de manier is voor discipline. Dezelfde tante Truus hoopt vervolgens dat de straatschoffies veranderen in multifunctionele knechtjes in een groen pakje, die ‘u’ zeggen tegen hun ouders, oude omaatjes helpen met oversteken, heitje voor karweitje komen doen (maar dan zonder er een heitje voor neer te tellen) en bij gladheid op hun knieën zout strooien.

Een dienstplicht wordt een ramp met de tiener van nu. Een groen pak of een non-binaire eenhoorn in regenboogkleuren, de keuze is snel gemaakt.
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:18:45 #117
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213894532
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 18:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Als we al zo'n tegenstand voor een corona prik in ons land hadden, dan gaat het oproepen van iemands zoon of dochter nog veel meer weerstand opleveren.
En een prik halen is relatief veilig tov naar het oosten gaan zonder fatsoenlijke bewapening.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:46:14 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_213894773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
:O

Iemand heeft de deur van Paviljoen 12 weer eens open laten staan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213894811
quote:

Het Nederlands leger staat al onder Duits commando.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213894828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
Even over je post nagedacht, maar mêh. Een kapotgesanctioneerd Rusland met een in diepe armoede en ellende levende bevolking heeft toch de voorkeur. :Y
  donderdag 13 juni 2024 @ 20:31:08 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213896110
quote:
Neen.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef AchJa het volgende:
Opzouten met die dienstplicht, we hebben er geen geld, materiaal, huisvesting en personeel voor. Komt bij dat defensie niet een "opvoedinstantie" is.

Maar hebben alle voorstanders al eens nagedacht over het feit dat men ook gekeurd moet worden voordat men uberhaupt oproepbaar is? Alle instabiele dwazen (waar je dus last van hebt in dit land) worden linea recta met een S5 huiswaarts gestuurd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 21:30 schreef AchJa het volgende:
Nee natuurlijk gaat de dienstplicht er niet komen. Daar hebben we de middelen, infra, geld, materiaal, personeel en weet ik het al lang niet meer voor.

Of men moet vanaf volgende week beginnen met ons defensiebudget te vertienvoudigen en als een idioot gaan bouwen, kopen en werven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
Al honderd keer gezegd hier, hebben we geen infra, middelen en personeel voor, punt. We zijn nu al niet in staat om het beroepspersoneel fatsoenlijk te legeren en fatsoenlijke werklocaties te bieden. En straks iedereen legeren in de superkazerne in Zeewolde ofzo? We hebben bijna alle kazernes opgedoekt... Kijk voor de grap eens op legerplaats.nl om een indicatie te krijgen wat we vroeger aan militaire objecten verspreid door het land hadden staan nog even los an alle mobcplxn en magzijnen... En de instructiecapaciteit is nu al niet voldoende.

Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:30 schreef AchJa het volgende:
Geen geld, middelen, infra en personeel meer voor... Next.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:30 schreef AchJa het volgende:
Daar heeft defensie geen geld, middelen en al helemaal geen personeel meer voor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:44 schreef AchJa het volgende:
Alweer?

Geen geld, middelen, kazernes, gebouwen, materiaal, personeel, eten meer voor. Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:32 schreef AchJa het volgende:
Nee, geen geld, middelen, materieel, personeel en infra meer voor.

Tenzij we 100+ miljard gaan investeren en alles weer op gaan bouwen, maar dan ben je ongeveer 15 jaar verder voordat je de eerste plichtige welkom kunt heten.
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:43 schreef AchJa het volgende:
Geen geld, middelen, materiaal, personeel, onderdak/ kazernes meer voor.

Daarbij is defensie geen opvoedingskamp.

Derhalve een onhaalbaar plan.
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:03 schreef AchJa het volgende:
Gebeurt niet, geen geld, middelen, infra, personeel voor.

Mochten ze de opkomstplicht nu op dit moment toch weer reactiveren moet je aan 2030 denken voordat de eerste lichting opgeroepen kan worden.
Etc...
  donderdag 13 juni 2024 @ 20:32:57 #122
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213896131
Nice. Die Duitse jongeren kunnen sterven voor mijn vrijheid als de Russen komen. Danke schön.
Graag op anoniem
  donderdag 13 juni 2024 @ 21:25:08 #123
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213896791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Neen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Etc...
Haha eens.
En toch heerst er de hardnekkige gedachte dat als er geworven kan worden, wij dan snel Oekraiene kunnen helpen en de Russen zullen ontzetten.

Dat er geen (of ernstig tekort0 apc's, zware raket en luchtdoelartillerie, cavalerie, etc meer is maakt niet uit. Hebben de Duitsers wel over ofzo.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213896851
FPV drone piloot lijkt me wel wat. Kun je gewoon veilig vanaf je zolderkamer doen.
pi_213896953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 21:29 schreef Cilantro het volgende:
FPV drone piloot lijkt me wel wat. Kun je gewoon veilig vanaf je zolderkamer doen.
Niet echt want dan zijn zolderkamers ook meteen legitieme militaire doelwitten. Ik zou zelf liever in een bunker zitten als drone piloot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')