abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213884195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je zag 'm net hier al in de draad.
Bedoel je de post met “alles door de lens van ras bekijken”?

Nee, dat doet bij mij nog steeds geen belletje rinkelen eerlijk gezegd.

Alhoewel de PVV momenteel veruit de grootste partij is en de vluchtelingen het grootste probleem volgens velen, wat ook een soort “alles door de lens van ras zien” is natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213884200
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
schijtlollige sessie over toiletten
Hahaha, schijt, toilet. Hahahaha!
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:52:55 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884205
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hahaha, schijt, toilet. Hahahaha!
Ja.

Over dat inhoudelijke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:54:54 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Bedoel je de post met “alles door de lens van ras bekijken”?

Nee, dat doet bij mij nog steeds geen belletje rinkelen eerlijk gezegd.

Alhoewel de PVV momenteel veruit de grootste partij is en de vluchtelingen het grootste probleem volgens velen, wat ook een soort “alles door de lens van ras zien” is natuurlijk.
Dat je zo ver door bent geschoten in je intersectionele zienswijze dat het onbestaanbaar is dat mensen andere dan racistische motieven kunnen hebben om tegen A.A. te zijn is het summum van woke.

Dan zijn er ineens types als Sowell en Thomas waar je nog nooit van gehoord hebt, en stort heel dat simplistisch bouwpakket van goedkope pathos in elkaar.

En joh... meen je dat, dat de PVV dat doet? Dat heb ik dan ook pas twaalfduizend keer gezegd: dat die woke fixatie op ras van dezelfde orde is als die van de good ol' racisten. Alles door de lens van ras bekijken. De schedelmeters. Die ik overigens op fok al jaren bestrijd en bestreden heb. Kreeg toen nog volop likes van bepaalde lieden de me thans anathema hebben verklaard. Maar je bent consequent of je bent dat niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:56:19 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er gaan zelfs maanden voorbij dat ik geen enkel teken van woke zie of meemaak behalve, vreemd genoeg, hier waar ineens alles woke schijnt te zijn. Heel bijzonder.
Ik heb ook geen idee waar al die woke lui steeds zitten die van alles zonder wetgeving of rechter kunnen bepalen.
pi_213884281
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb ook geen idee waar al die woke lui steeds zitten die van alles zonder wetgeving of rechter kunnen bepalen.
Dat is Gloria Wekker en die regelt dat soort dingen per boek.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213884297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat "wij", de users van POL (buiten de users waar dat niet op van toepassing is omdat die zich niet als zodanig zien) die lui zijn.
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:58:45 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884301
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:57 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat is Gloria Wekker en die regelt dat soort dingen per boek.
Ja die vrouw is nog machtiger dan Klaus Schwab. Ze schrijft wat op, en *floeps* het is een regel waaraan iedereen zich houdt.
pi_213884308
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:47 schreef Cupfighter het volgende:
Links moet meer opkomen voor de kwetsbare binnen de maatschappij die onder al die jaren rechts zijn genaaid, beter betaalbare zorg, goedkopere boodschappen en betaalbare woningen en energie, de echte rijken laten betalen, niet de middeninkomens
Dan moet links eerst regeren.
pi_213884323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die vrouw is nog machtiger dan Klaus Schwab. Ze schrijft wat op, en *floeps* het is een regel waaraan iedereen zich houdt.
Schwab ken ik tenminste nog, heb ik wel eens wat van gelezen...Wekker ken ik alleen uit de werken van een bepaalde user hier.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:01:00 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884332
Affijn, het theehuis is open zie ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:02:24 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, het theehuis is open zie ik.
Misschien wordt het op die manier duidelijk dat je gruwelijk veel energie steekt in iemand die zo relevant is als een zandkorrel.
pi_213884368
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, want anders word je gecanceld en ben je een racist en dat wil niemand, dus ja, dan maar hevig wokemasteren.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:04:26 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:02 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, want anders word je gecanceld en ben je een racist en dat wil niemand, dus ja, dan maar hevig wokemasteren.
Inderdaad, dat een of ander vaag iemand op Twitter iets dat je doet racistisch vind. Dat is toch echt het aller aller ergste wat je kan overkomen.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:05:13 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884404
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien wordt het op die manier duidelijk dat je gruwelijk veel energie steekt in iemand die zo relevant is als een zandkorrel.
Die denkbeelden niet. Getuige deze draad zelf.

Maar het is water naar de zee dragen; zodra het 'humor-uurtje' aanbreekt weet ik dat er voorlopig weer geen zinnige, inhoudelijke bijdrage zal verschijnen. Er is in ieder geval weer met racisme gegooid, dus de target is gehaald.

Geniet ervan! Tijd voor een Jack Daniels (ik drink geen thee) en een sigaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213884453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je zo ver door bent geschoten in je intersectionele zienswijze dat het onbestaanbaar is dat mensen andere dan racistische motieven kunnen hebben om tegen A.A. te zijn is het summum van woke.

Dan zijn er ineens types als Sowell en Thomas waar je nog nooit van gehoord hebt, en stort heel dat simplistisch bouwpakket van goedkope pathos in elkaar.

En joh... meen je dat, dat de PVV dat doet? Dat heb ik dan ook pas twaalfduizend keer gezegd: dat die woke fixatie op ras van dezelfde orde is als die van de good ol' racisten. Alles door de lens van ras bekijken. De schedelmeters. Die ik overigens op fok al jaren bestrijd en bestreden heb. Kreeg toen nog volop likes van bepaalde lieden de me thans anathema hebben verklaard. Maar je bent consequent of je bent dat niet.
Ah, nu hoor ik schijnbaar ook bij de woke trein. :P

Maar sorry hoor, volgens mij zit jij behoorlijk in je eigen fuik. Wat is in hemelsnaam affirmative action en wie zijn genoemde personen inderdaad?

Over het importeren van Amerikaanse begrippen gesproken.

Mocht je bedoelen dat er blanke mensen zijn die doorschieten in hun diversiteitsdenken zoals Sunny Bergman (geloof ik?) dat ontken ik niet.

Ik vraag me alleen af of die normen en waarden die zij uitdragen nu zo’n enorme impact hebben op ons dagelijks leven. Ik denk het niet eerlijk gezegd. Ik merk er vrij weinig van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:10:44 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ah, nu hoor ik schijnbaar ook bij de woke trein. :P

Maar sorry hoor, volgens mij zit jij behoorlijk in je eigen fuik. Wat is in hemelsnaam affirmative action en wie zijn genoemde personen inderdaad?

Over het importeren van Amerikaanse begrippen gesproken.

Mocht je bedoelen dat er blanke mensen zijn die doorschieten in hun diversiteitsdenken zoals Sunny Bergman (geloof ik?) dat ontken ik niet.

Ik vraag me alleen af of die normen en waarden die zij uitdragen nu zo’n enorme impact hebben op ons dagelijks leven. Ik denk het niet eerlijk gezegd. Ik merk er vrij weinig van.
Je weet dat ik daar reageer op een post van Tijger en dat ik niet zelf ben begonnen over A.A.?
Doe me een lol en lees even terug.

Proost.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:11:36 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die denkbeelden niet. Getuige deze draad zelf.

Maar het is water naar de zee dragen; zodra het 'humor-uurtje' aanbreekt weet ik dat er voorlopig weer geen zinnige, inhoudelijke bijdrage zal verschijnen. Er is in ieder geval weer met racisme gegooid, dus de target is gehaald.

Geniet ervan! Tijd voor een Jack Daniels (ik drink geen thee) en een sigaar.
Jawel, de enige plek waar ik de denkbeelden van Gloria Wekker tegenkom is hier op dit forum. Sowieso haalde haar partij wel nul zetels bij de verkiezingen. Zo relevant zijn die denkbeelden.

En satire hoort bij de politiek. Van dat gejammer over woke kun je aardig wat satire maken intussen.
pi_213884490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je weet dat ik daar reageer op een post van Tijger en dat ik niet zelf ben begonnen over A.A.?

Proost.
Maar ga je er ook nog inhoudelijk op in? Want ik ben nu precies 0,0 wijzer over je precieze bezwaren en hoe deze je dagelijks leven beïnvloeden.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:13:34 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar ga je er ook nog inhoudelijk op in? Want ik ben nu precies 0,0 wijzer over je precieze bezwaren en hoe deze je dagelijks leven beïnvloeden.
Reeds gedaan. En niet alleen vandaag.

Dat dat vervolgens nog leidde tot allerlei denkbeelden over mij ("problemen met homohuwelijk", "problemen met euthanasie", "conservatief") doet me afvragen in hoeverre je leest en in hoeverre je vraag oprecht is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213884517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Reeds gedaan. En niet alleen vandaag.

Dat dat vervolgens nog leidde tot allerlei denkbeelden over mij ("problemen met homohuwelijk", "problemen met euthanasie", "conservatief") doet me afvragen in hoeverre je leest en in hoeverre je vraag oprecht is.
Omdat je nooit daadwerkelijk concreet wordt.

Dan blijft het gissen naar je exacte bezwaren.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:16:44 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884565
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Omdat je nooit daadwerkelijk concreet wordt.
Oh mijn goedheid...

Nee, inderdaad, ik heb nooit concreet gesteld dat ik voor absolute en radicale gelijkwaardigheid tussen man en vrouw ben, voor rechten van homoseksuelen, geen bezwaren heb tegen euthanasie of abortus; nooit heb ik concreet gesteld dat het beoordelen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen i.p.v. gedrag en karakter weerzinwekkend is, of dat nu geschiedt door schedelmeters of de woke-brigade, nooit concreet gesteld dat ik pal sta voor de verzorgingsstaat en de door werknemers verworven rechten...

Super vaag over altijd.

Echt. De groeten. Vergeet ook nog niet te vermelden dat ik een lege doos als kloon heb rondlopen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213884595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh mijn goedheid...

Nee, inderdaad, ik heb nooit concreet gesteld dat ik voor absolute en radicale gelijkwaardigheid tussen man en vrouw ben, voor rechten van homoseksuelen, geen bezwaren heb tegen euthanasie of abortus; nooit heb ik concreet gesteld dat het beoordelen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen i.p.v. gedrag en karakter weerzinwekkend is, of dat nu geschiedt door schedelmeters of de woke-brigade, nooit concreet gesteld dat ik pal sta voor de verzorgingsstaat en de door werknemers verworven rechten...

Echt. De groeten.
Zucht, je helpt ook niet echt hé…..

Dát heb je echt wel duidelijk gemaakt. Daar gaat het dan ook niet om.

Het gaat om je standpunt betreffende “woke”, wat bedoel je daar concreet mee en hoe heeft dat een grote invloed op ons dagelijkse leven?

Echt, wil je het niet begrijpen ofzo?
pi_213884701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dan moet links eerst regeren.
Klopt, guur rechts gaat het eerst nog meer verknallen voor ons
pi_213884737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:28 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt, guur rechts gaat het eerst nog meer verknallen voor ons
En dat is dan weer de schuld van links en immigranten.

Het is al zo vreselijk lang dezelfde onzin... Geen idee wanneer het kwartje eindelijk valt.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:33:55 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213884763
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zucht, je helpt ook niet echt hé…..

Dát heb je echt wel duidelijk gemaakt. Daar gaat het dan ook niet om.

Het gaat om je standpunt betreffende “woke”, wat bedoel je daar concreet mee en hoe heeft dat een grote invloed op ons dagelijkse leven?

Echt, wil je het niet begrijpen ofzo?
Allerlaatste keer. Sla 'm op of download 'm.

Woke deelt de maatschappij in in daders en slachtoffers, niet op basis van gedrag, karakter of daden, maar op basis van vaststaande eigenschappen als ras, geslacht, seksuele voorkeur en validiteit. Het gaat uit van a priori onderdrukking van de ene groep door de andere (wheel of power) op basis van die eigenschappen. Dat betekent dat je mensen automatisch gaat categorisen op basis niet van wie, maar wat ze zijn. In vroegere dagen noemden we dat m.b.t. ras bijvoorbeeld gewoon racisme.

Het dicht eigenschappen toe aan die groepen die dualistisch zijn: de een is slachtoffer van het systeem, de ander beheert het systeem. En dat zit ingebakken in hoe je geboren wordt: je bent een gepriviligeerde overheerser of een gemarginaliseerd slachtoffer. Opnieuw: puur op basis van je onveranderlijke identitaire eigenschappen.

Dat betekent dat je mensen niet langer meer ziet als individuen maar als onderdeel van groep A of groep B, waartoe ze simpelweg behoren omdat ze nu eenmaal een bepaalde kleur, een bepaalde seksuele voorkeur of een bepaald geslacht hebben.

En op basis daarvan ga je vervolgens aan de slag met 'trainingen' en 'cursussen' en 'campagnes' om vooral die ene groep 'bewust te maken' van hoe geprivilegeerd, dominant, (onbewust) discriminatoir ze zijn, niet op basis van denkbeelden die ze hebben, maar op basis van hun ras, geslacht of seksuele voorkeur.

Dat is groepsdenken in optima forma en funest voor het individu en de maatschappij als geheel, omdat deze nu eenmaal uit individuen bestaat.

En dan krijg je bijvoorbeeld een opmerking als: "Wie de afschaffing van A.A. toejuicht is een racist".

Omdat je niet langer meer kunt denken in zaken die buiten dat wheel-of-power gezeik vallen. Omdat je er automatisch al van uit gaat dat als je tegen A.A. bent, je wel wit moet zijn, of in ieder geval een zelfhatende zwarte. Je weet niets van de persoon in kwestie, niet eens diens ras, kennelijk, maar je weet wél dat het racisme is. Je doet grove uitspraken over mensen op basis van niets meer dan een 'intersectioneel' vermoeden. Vooroordelen. Bias. Op basis van zaken waar mensen niets aan kunnen doen.

En zo kun je dus ook alle kritiek op immigratie of de radicale islam wegwuiven: allemaal racisme. En eenmaal racist, is de discussie klaar.

Het verklaart ook waarom er met liefde kritiek wordt gegeven op het Christendom (want 'wit'), maar het allemaal wat genuanceerder ligt bij die andere religie (want 'niet wit').

Het is net zo achterlijk als roepen dat je 'minder Marokkanen' wil. Of 'minder Letten' voor mijn part. Groepen. Hokjes. De ene goed, de andere fout. Schedelmeten voor 'progressieven'.

Dat is waarom woke vergif is.

Zoals ik al zei: laatste keer.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-06-2024 20:44:34 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:35:07 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:31 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En dat is dan weer de schuld van links en immigranten.

Het is al zo vreselijk lang dezelfde onzin... Geen idee wanneer het kwartje eindelijk valt.
Niet als men eens een keer goede propaganda tegen extreemrechts gaat maken.
pi_213884802
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet als men eens een keer goede propaganda tegen extreemrechts gaat maken.
Ik denk dat dat bijna niet te doen is. Onzin spuien is tenslotte hartstikke makkelijk, maar al die onzin weerleggen kost ontzettend veel tijd.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:45:08 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884908
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:36 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik denk dat dat bijna niet te doen is. Onzin spuien is tenslotte hartstikke makkelijk, maar al die onzin weerleggen kost ontzettend veel tijd.
Oh dat is zeker wel te doen. Die hele onstrijdbare houding zorgt dat het niet gebeurt.
pi_213884917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dat is zeker wel te doen. Die hele onstrijdbare houding zorgt dat het niet gebeurt.
Hoe stel je je dat voor dan?
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:59:06 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213885069
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:45 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hoe stel je je dat voor dan?
Nou men huurt om te beginnen eens een paar creatieve lui in plus wat mensen die veel weten van communicatie en psychologie. En dat vul je aan met een ideoloog die over de inhoud gaat. En men gaat eens wat middagen brainstormen. En daar komen acties, frames en strategieen uit die uitgeprobeerd gaan worden.

Als men nou gewoon eens met zoiets gaat beginnen in plaats van bij voorbaat doen of het niet lukt.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:59:54 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213885078
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou men huurt om te beginnen eens een paar creatieve lui in plus wat mensen die veel weten van communicatie en psychologie. En dat vul je aan met een ideoloog die over de inhoud gaat. En men gaat eens wat middagen brainstormen. En daar komen acties, frames en strategieen uit die uitgeprobeerd gaan worden.

Als men nou gewoon eens met zoiets gaat beginnen in plaats van bij voorbaat doen of het niet lukt.
Met flap-overs en stiften?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213885109
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

En zo kun je dus ook alle kritiek op immigratie of de radicale islam wegwuiven: allemaal racisme. En eenmaal racist, is de discussie klaar.

Het verklaart ook waarom er met liefde kritiek wordt gegeven op het Christendom (want 'wit'), maar het allemaal wat genuanceerder ligt bij die andere religie (want 'niet wit').
Ik reageer even hierop, want het is onzin van de bovenste plank dat kritiek op immigratie of de radicale islam weggezet wordt als racisme. Mijn persoonlijke ervaring is eerder het tegenovergestelde, achterlijke generalisaties en projecties op deze godsdienst worden volstrekt normaal gevonden. Sterker nog, daar is een partij helemaal groot mee geworden in Nederland - het is nu dus eerder mainstream gedrag. Nuance staat in het verdomhoekje en al helemaal als het gaat om immigratie, de islam of moslims.

Verder is het Christendom niet 'wit' het is 'wit' gemaakt. Wij zien het graag als iets dat van 'ons' is - een product van het westen. Is ook logisch, want we zoeken graag iets om ons mee af te zetten - of ons te kunnen onderscheiden van de ander. Want 'wij' zijn beter. Een getinte Jezus past niet in het frame 'beter'.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:02:54 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213885117
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met flap-overs en stiften?
Ja, zo doen ze dat inderdaad.
pi_213885195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:36 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Het komende kabinet gaat het zo hard verknallen dat rechtsaf slaan verboden gaat worden ;)
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:16:54 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213885363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik reageer even hierop, want het is onzin van de bovenste plank dat kritiek op immigratie of de radicale islam weggezet wordt als racisme. Mijn persoonlijke ervaring is eerder het tegenovergestelde, achterlijke generalisaties en projecties op deze godsdienst worden volstrekt normaal gevonden. Sterker nog, daar is een partij helemaal groot mee geworden in Nederland - het is nu dus eerder mainstream gedrag. Nuance staat in het verdomhoekje en al helemaal als het gaat om immigratie, de islam of moslims.

Verder is het Christendom niet 'wit' het is 'wit' gemaakt. Wij zien het graag als iets dat van 'ons' is - een product van het westen. Is ook logisch, want we zoeken graag iets om ons mee af te zetten - of ons te kunnen onderscheiden van de ander. Want 'wij' zijn beter. Een getinte Jezus past niet in het frame 'beter'.
Ah ja, zeker, maar voor woke - en daar gaat de post om - is Christendom vooral een Europees en dus wit feestje. Het heeft zelfs het hele 'Westerse' denken bepaald, kennelijk. Patriarchaat en al. En uiteraard het bolwerk van conservatisme, vrouwonvriendelijkheid, homohaat en anti-intellectualisme.

Dan wel.

Afschuwelijk ook die Trump-Evangelicals in ons stiefkindje, de VS.

Dat men Jezus hier afbeeldde als blanke man zal verder eerder gelegen hebben aan het feit dat men in Europa tussen 0 en 1000 nauwelijks kennis van de wereld daarbuiten had en hem afbeeldde zoals men elkaar op straat tegenkwam. Niet direct omdat men zich 'beter wilde voelen' t.o.v. volkeren die ze never nooit in hun leven gezien hadden. In Koptisch Ethiopië was en is hij zwart.

Maar ongetwijfeld vind je bij woke een gewillig oor dat 'Jezus als witte man' ook racisme is. Immers, hier heerst dat idee van 'wij witten' als de beteren.

Soort ingebakken zit dat racisme bij witte mensen, niet, met hun intrinsieke afkeer van tintjes.

Dank ook voor nog een mooi voorbeeld van dat 'enkel nog in ras' kunnen denken; en voor die goede demonstratie van hoe je genuanceerd kunt redeneren

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-06-2024 21:42:47 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213885942
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah ja, zeker, maar voor woke - en daar gaat de post om - is Christendom vooral een Europees en dus wit feestje. Het heeft zelfs het hele 'Westerse' denken bepaald, kennelijk. Patriarchaat en al. En uiteraard het bolwerk van conservatisme, vrouwonvriendelijkheid, homohaat en anti-intellectualisme.

Dan wel.

Afschuwelijk ook die Trump-Evangelicals in ons stiefkindje, de VS.

Dat men Jezus hier afbeeldde als blanke man zal verder eerder gelegen hebben aan het feit dat men in Europa tussen 0 en 1000 nauwelijks kennis van de wereld daarbuiten had en hem afbeeldde zoals men elkaar op straat tegenkwam. Niet direct omdat men zich 'beter wilde voelen' t.o.v. volkeren die ze never nooit in hun leven gezien hadden. In Koptisch Ethiopië was en is hij zwart.

Maar ongetwijfeld vind je bij woke een gewillig oor dat 'Jezus als witte man' ook racisme is. Immers, hier heerst dat idee van 'wij witten' als de beteren.

Soort ingebakken zit dat racisme bij witte mensen, niet, met hun intrinsieke afkeer van tintjes.

Dank ook voor nog een mooi voorbeeld van dat 'enkel nog in ras' kunnen denken; en voor die goede demonstratie van hoe je genuanceerd kunt redeneren
De meeste afbeeldingen van Jezus dateren niet van 0, maar uit een periode dat men prima bekend was met het bestaan van wat donkere of donkergetinte mensen. Dus die verklaring van je lijkt me erg vergezocht. Het verklaart ook niet waarom wij dit nog steeds zo doorvoeren. De juiste verklaring is dat witte mensen zich meer identificeren met een witte Jezus.

De rest van je post is dusdanig onsamenhangend dat ik daar niet op kan reageren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:19:42 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De meeste afbeeldingen van Jezus dateren niet van 0, maar uit een periode dat men prima bekend was met het bestaan van wat donkere of donkergetinte mensen. Dus die verklaring van je lijkt me erg vergezocht. Het verklaart ook niet waarom wij dit nog steeds zo doorvoeren. De juiste verklaring is dat witte mensen zich meer identificeren met een witte Jezus.

De rest van je post is dusdanig onsamenhangend dat ik daar niet op kan reageren.
Natuurlijk lijkt die je vergezocht, want je had bij voorbaat al besloten dat er racisme in het spel was. Men wilde zich immers beter voelen, en een "getinte Jezus paste niet in dat frame".

Je eigen woorden.

En mijn post is zo onsamenhangend dat je zelf bevestigt wat ik zelf al stelde: men identificeerde zich met de wereld om zich heen, en die was in Europa blank. Reden dat in Ethiopië Jezus zwart werd afgebeeld. En nog.

Verder blijf je vooral bevestigen dat ook jij heel erg bezig bent met die raciale koker; alles moet door die lens. Ook Jezus.

Die post is niet onsamenhangend, die post raakt de juiste snaar: de Europese wereld en de witte mens is vergeven van superioriteitsgevoelens op basis van zijn velletje (woke101), en nuance is heel erg nodig, maar wel alleen als het mijn zaak uitkomt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Natuurlijk lijkt die je vergezocht, want je had bij voorbaat al besloten dat er racisme in het spel was. Men wilde zich immers beter voelen, en een "getinte Jezus paste niet in dat frame".

Je eigen woorden.

En mijn post is zo onsamenhangend dat je zelf bevestigt wat ik zelf al stelde: men identificeerde zich met de wereld om zich heen, en die was in Europa blank. Reden dat in Ethiopië Jezus zwart werd afgebeeld. En nog.

Verder blijf je vooral bevestigen dat ook jij heel erg bezig bent met die raciale koker; alles moet door die lens.
Klopt, er is ook racisme in het spel. Dat staat helemaal los van de woke-kwestie. Racisme benoemen als racisme moet gewoon kunnen, ook als er een verklaarbare reden is voor racisme.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:25:49 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886105
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Klopt, er is ook racisme in het spel. Dat staat helemaal los van de woke-kwestie. Racisme benoemen als racisme moet gewoon kunnen, ook als er een verklaarbare reden is voor racisme.
Dat zeg ik; voor sommigen kan het niet bestaan dat dat niet het geval is. Bij de één is dat Affirmative Action, bij de ander Jezus. Maar het moet en zal met ras van doen hebben.

Zijn de Kopten overigens ook racistisch met hun 'zwarte Jezus'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeg ik; voor sommigen kan het niet bestaan dat dat niet het geval is. Bij de één is dat Affirmative Action, bij de ander Jezus. Maar het moet en zal met ras van doen hebben.

Zijn de Kopten overigens ook racistisch met hun 'zwarte Jezus'?
Ja, die zijn ook racistisch. Dat tegengaan heeft alleen (nogmaals) weinig met wokeness te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213886136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je eigen woorden.

Verder blijf je vooral bevestigen dat ook jij heel erg bezig bent met die raciale koker; alles moet door die lens. Ook Jezus.

Die post is niet onsamenhangend, die post raakt de juiste snaar.
Als ik een film of serie kijk, dan vind ik dat een laag onderzoek naar hoe dingen waren alleen maar een plus is. Als er een historisch realistischer beeld van een karakter ontstaat, dan lijkt dat mij dat eerder een grote plus, dan een woke-punt.
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:30:01 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als ik een film of serie kijk, dan vind ik dat een laag onderzoek naar hoe dingen waren alleen maar een plus is. Als er een historisch realistischer beeld van een karakter ontstaat, dan lijkt dat mij dat eerder een grote plus, dan een woke-punt.
Toen het christendom zich in Europa ontwikkelde waren er geen films of series.

Woke is verkondigen als empirische zekerheid dat men Jezus wit of zwart maakte omdát men een hekel had aan zwart of wit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:30:40 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, die zijn ook racistisch. Dat tegengaan heeft alleen (nogmaals) weinig met wokeness te maken.
Koptische Ethiopiërs zijn racisten omdat ze Jezus zwart afbeelden.

8)7

En nee, dat heeft inderdaad niets met woke te maken, hoe men een religieus figuur afbeeldt. Wel de wanstaltige wijze waarop lieden als jij overal graag het R-woord bij slepen. En dat voor iemand die moeite heeft met gebrek aan nuance.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886182
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

8)7
Ook voor hen geldt een kennelijk dusdanige focus op ras - met een heerlijk stukje geschiedvervalsing.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:34:58 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ook voor hen geldt een kennelijk dusdanige focus op ras - met een heerlijk stukje geschiedvervalsing.
De wending die je wist die zou komen.

Met je 'nuance'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886195
quote:

[..]

8)7

En nee, dat heeft inderdaad niets met woke te maken, hoe men een religieus figuur afbeeldt. Wel de wanstaltige wijze waarop lieden als jij overal graag het R-woord bij slepen. En dat voor iemand die moeite heeft met gebrek aan nuance.
Hoe men een religieus figuur afbeeld kan prima een gevolg zijn van racistisch denken. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, maar dat kan dus wel degelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:37:39 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886218
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hoe men een religieus figuur afbeeld kan prima een gevolg zijn van racistisch denken. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, maar dat kan dus wel degelijk.
Ja dat kan inderdaad, wanneer die intentie er is.

Toch enigszins wat lof, je krabbelt al wat terug van je stelligheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886225
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij poneert e.e.a. stellig, dan kan je wat stelligheid terugverwachten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:39:10 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886235
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Jij poneert e.e.a. stellig, dan kan je wat stelligheid terugverwachten.
Noem eens iets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886246
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Noem eens iets.
Precies de post waar ik inhoudelijk op reageerde:
quote:

Allah Al Watan Al Malik
pi_213886275
quote:

[..]
Toen het christendom zich in Europa ontwikkelde waren er geen films of series.
Men vond ander entertainment in o.a. de kruistochten, de heksenverbranding en doden van zwarte katten.

quote:
Woke is verkondigen als empirische zekerheid dat men Jezus wit of zwart maakte omdát men een hekel had aan zwart of wit.
Voor mij telt alleen een historisch correcte bril, wat dit onderwerp betreft; geen woke bril. Als we Caesar en Toetanchamon redelijk kunnen construeren, dan een Jezusfiguur ook.
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:43:59 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886291
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Precies de post waar ik inhoudelijk op reageerde:
[..]

Niet echt, aangezien je volledig negeerde dat dit een post betreft die de woke-ideologie beschrijft.

Maar als je woke-adepten kunt vinden die heel genuanceerd over het christendom spreken, houd ik me aanbevolen.

Tot op heden zien we vooral bijna klaarkomende idealisten omdat ze die laatste drie weigerambtenaars in een sterfhuisconstructie hebben gedrongen en een Amsterdamse PvdA'er een regenboogvlag zien planten in een SGP-dorp maar verdwijnen kritische rapporten over toenemende homofobie in een laatje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:45:06 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886307
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Men vond ander entertainment in o.a. de kruistochten, de heksenverbranding en doden van zwarte katten.
[..]
Voor mij telt alleen een historisch correcte bril, wat dit onderwerp betreft; geen woke bril. Als we Caesar en Toetanchamon redelijk kunnen construeren, dan een Jezusfiguur ook.
Ja, nu.

En nogmaals: het historisch reconstrueren van de Jezusfiguur is niet woke, claimen dat men hem een bepaalde kleur gaf omdat men onverholen racistisch was is dat wel.

Het kan natuurlijk nooit hebben gelegen aan het feit dat men in die tijd geen foto's of ander accuraat beeldmateriaal had, dat het gros der volkeren eeuwenlang vertoefde op eenzelfde plaats en de wereld om hen heen uitbeeldde zoals zij die beleefde.

Dat de Natives in de Verenigde Staten hun goden roodhuidig kleurden, zelfs NA contacten met blanken en zwarten, zal meer hebben gelegen in dat idee dan in een inherente afkeer van mensen.

Maar dan verliest woke het dader-slachtoffer narratief, en daarmee heft het zichzelf op.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-06-2024 22:50:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt, aangezien je volledig negeerde dat dit een post betreft die de woke-ideologie beschrijft.

Maar als je woke-adepten kunt vinden die heel genuanceerd over het christendom spreken, houd ik me aanbevolen.

Tot op heden zien we vooral bijna klaarkomende idealisten omdat ze die laatste drie weigerambtenaars in een sterfhuisconstructie hebben gedrongen en een Amsterdamse PvdA'er een regenboogvlag zien planten in een SGP-dorp maar verdwijnen kritische rapporten over toenemende homofobie in een laatje.
Je beschrijving van de woke-ideologie klopt gewoon niet op dat punt.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:48:35 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886378
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je beschrijving van de woke-ideologie klopt gewoon niet op dat punt.
Toelichting?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toelichting?
Die heb ik gegeven. Woke is niet minder 'streng' richting de Islam dan het Christendom.

Het verschil zit 'm in het feit dat de mensen die kritiek hebben op de eerste religie dit a) vaak koppelen aan immigranten en hun komaf b) de kritiek ongericht en ongenuanceerd is. Woke is daar natuurlijk extra allergisch voor.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:53:17 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die heb ik gegeven. Woke is niet minder 'streng' richting de Islam dan het Christendom.

Het verschil zit 'm in het feit dat de mensen die kritiek geven op de eerste religie dit a) vaak koppelen aan immigranten en hun komaf b) de kritiek ongericht en ongenuanceerd is. Woke is daar natuurlijk extra allergisch voor.
Hilarisch.

En kritiek op die religie is natuurlijk vooral weer ongericht en ongenuanceerd, én gekoppeld aan ras.

Het kan niet liggen aan bepaalde uitermate conservatieve en intolerante denkbeelden die ook in die religie aanwezig zijn. On-mo-gelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886456
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hilarisch.
Weet niet wat daar hilarisch aan is. Maar ik begrijp goed waarom je daar een ander beeld bij hebt. Kwestie van perspectief / perceptie, ben je een christen - of ben je een moslim....
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 22:57:05 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886496
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Weet niet wat daar hilarisch aan is. Maar ik begrijp goed waarom je daar een ander beeld bij hebt. Kwestie van perspectief / perceptie, ben je een christen - of ben je een moslim....
Omdat je in POL zelf kunt waarnemen hoe schamper men op het christendom reageert maar de islam altijd net ietsje 'genuanceerder' benadert.

Verder speelt religie hierin geen enkele rol; het is een politiek vraagstuk.

Als ik stel dat afkeer van homoseksualiteit absurd is en dat religie geen zak te zoeken heeft in de slaapkamer van private personen, geldt dat voor allebei.

Is kritiek op het christendom overigens ook ongericht en ongenuanceerd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

En kritiek op die religie is natuurlijk vooral weer ongericht en ongenuanceerd, én gekoppeld aan ras.
Dat is doorgaans inderdaad het geval. Het zijn 'de moslims' (generaliseren) of het zijn de (criminele) gedragingen van bepaalde lieden uit migrantengroepen die gekoppeld worden aan religie. Of het is de 'import', want ja - we worden 'geïslamiseerd' door de komst van zoveel buitenlanders.

quote:
Het kan niet liggen aan bepaalde uitermate conservatieve en intolerante denkbeelden die ook in die religie aanwezig zijn. On-mo-gelijk.
Dat kan - en met het benoemen van bepaalde conservatieve elementen is ook niets mis. Ook niet volgens woke. De praktijk leert echter dat bar weinig mensen dat op een fatsoenlijke manier kunnen verwoorden, zonder te vervallen in generalisaties of stereotyperingen richting moslims.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:00:05 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886536
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is doorgaans inderdaad het geval. Het zijn 'de moslims' of het zijn de (criminele) gedragingen van bepaalde lieden uit migrantengroepen die gekoppeld worden aan religie. Of het is de 'import', want ja - we worden 'geislamiseerd' door de komst van zoveel buitenlanders.
[..]
Dat kan - en met het benoemen van bepaalde conservatieve elementen is ook niets mis. Ook niet volgens woke. De praktijk leert echter dat bar weinig mensen dat op een fatsoenlijke manier kunnen verwoorden, zonder te vervallen in generalisaties of stereotyperingen richting moslims.
Dat lukt ze stukken beter met christenen, inderdaad.

En legio mensen hebben dat heel netjes weten te verwoorden. Ook voor het christendom. Dat die kritiek je niet aanstaat heeft dan ook met je bias te maken, zoals telkenmale weer blijkt.

Dan snap ik wel dat je heel graag wil dat mensen die kritiek hebben op conservatisme binnen de islam beter meteen weggezet kunnen worden als racisten. Scheelt nadenken en zelfreflectie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886569
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat je in POL zelf kunt waarnemen hoe schamper men op het christendom reageert maar de islam altijd net ietsje 'genuanceerder' benadert.

Verder speelt religie hierin geen enkele rol; het is een politiek vraagstuk.

Als ik stel dat afkeer van homoseksualiteit absurd is en dat religie geen zak te zoeken heeft in de slaapkamer van private personen, geldt dat voor allebei.

Is kritiek op het christendom overigens ook ongericht en ongenuanceerd?
Kritiek op het Christendom kan ongericht en ongenuanceerd zijn. Als we the Lords Resistance Army erbij gaan pakken om vervolgens hun gedrag te extrapoleren naar het Christendom in het algemeen of christenen in het algemeen, ja - dan is dat gewoon achterlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213886612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat lukt ze stukken beter met christenen, inderdaad.

En legio mensen hebben dat heel netjes weten te verwoorden. Ook voor het christendom. Dat die kritiek je niet aanstaat heeft dan ook met je bias te maken, zoals telkenmale weer blijkt.

Dan snap ik wel dat je heel graag wil dat mensen die kritiek hebben op conservatisme binnen de islam beter meteen weggezet kunnen worden als racisten. Scheelt nadenken en zelfreflectie.
Ja, want jij bent vrij van enige bias natuurlijk - zeker als het gaat om de Islam.

Jij snapt helemaal niets van wat ik graag wil - ik zie wel een bevestiging van mijn eerdere post. Lekker stereotypering erin gooien. Goed voorbeeld van wat ik bedoel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213886630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet mee eens, zowel de gedraging (het afbeelden op een bepaalde manier in al je naïviteit en onschuldigheid) als de intentie erachter kan racistisch zijn.

Daarmee classificeer je overigens alleen de gedraging als racistisch en niet de persoon. Tegenwoordig is de discussie echter zo beladen dat het label nog abjecter wordt gevonden dan racisme an sich. Naar mijn mening is dat voornamelijk een retorisch trucje van extreemrechts om de discussie te kapen voordat het begonnen is, maar goed.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:08:13 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886671
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, want jij bent vrij van enige bias natuurlijk - zeker als het gaat om de Islam.

Jij snapt helemaal niets van wat ik graag wil - ik zie wel een bevestiging van mijn eerdere post. Lekker stereotypering erin gooien. Goed voorbeeld van wat ik bedoel.
En toch schijn jij dan weer wel te snappen dat hele volksstammen, al eeuwen terug, Jezus een blanke hebben gemaakt want dat paste beter in het plaatje.

En je snapt ook dat de meeste mensen die kritiek uiten op religie dat doen vanuit duistere, xenofobe motieven.

Dat snap jij allemaal wél.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, nu.

En nogmaals: het historisch reconstrueren van de Jezusfiguur is niet woke, claimen dat men hem een bepaalde kleur gaf omdat men onverholen racistisch was is dat wel.

Het kan natuurlijk nooit hebben gelegen aan het feit dat men in die tijd geen foto's of ander accuraat beeldmateriaal had, dat het gros der volkeren eeuwenlang vertoefde op eenzelfde plaats en de wereld om hen heen uitbeeldde zoals zij die beleefde.

Dat de Natives in de Verenigde Staten hun goden roodhuidig kleurden, zelfs NA contacten met blanken en zwarten, zal meer hebben gelegen in dat idee dan in een inherente afkeer van mensen.

Maar dan verliest woke het dader-slachtoffer narratief, en daarmee heft het zichzelf op.
Klopt. Maar even inzoomen op de VS.

- Wat daar met de oorspronkelijke bewoners gebeurd is iets wat tot het moment dat men er echt bij stilstond onvoldoende aandacht gehad. En dat is echt een zwaar understatement.

- Central Park in New York heeft nogal een besmeurde ontstaansgeschiedenis

- Er zijn slaven als beesten behandeld

Dingen die daar blindelings gevierd werden, worden met het bestuderen van onder het tapijt geveegde geschiedenis en het openen van kasten waar de figuurlijke lijken uitrollen mogelijk niet meer blindelings gevierd. En daarin vind ik deze generatie alerter dan vorige.

We zijn met deze generatie geen schuldigen van iets wat ver in de tijd terug gaat, maar we mogen wel proberen er voor te staan dat we beter ons best doen dan onze voorouders dat deden.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:08:54 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:06 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Niet mee eens, zowel de gedraging (het afbeelden op een bepaalde manier in al je naïviteit en onschuldigheid) als de intentie erachter kan racistisch zijn.

Daarmee classificeer je overigens alleen de gedraging als racistisch en niet de persoon. Tegenwoordig is de discussie echter zo beladen dat het label nog abjecter wordt gevonden dan racisme an sich. Naar mijn mening is dat voornamelijk een retorisch trucje van extreemrechts om de discussie te kapen voordat het begonnen is, maar goed.
Maar volgens jou zijn 'Whiteness Studies' dan ook een legitieme wetenschappelijke discipline...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:09:43 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886697
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt. Maar even inzoomen op de VS.

- Wat daar met de oorspronkelijke bewoners gebeurd is iets wat tot het moment dat men er echt bij stilstond onvoldoende aandacht gehad.

- Central Park in New York heeft nogal een besmeurde ontstaansgeschiedenis

- Er zijn slaven als beesten behandeld

Dingen die daar blindelings gevierd werden, worden met het bestuderen van onder het tapijt geveegde geschiedenis en het openen van kasten waar de figuurlijke lijken uitrollen mogelijk niet meer blindelings gevierd.

We zijn met deze generatie geen schuldigen van iets wat ver in de tijd terug gaat, maar we mogen wel proberen er voor te staan dat we het beter doen dan onze voorouders.
Mijn voorouders waren boeren en arbeiders en kwamen hun Brabantse dorp niet uit. Laat staan dat ze in de VS zijn geweest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886706
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat heeft denk ik voornamelijk te maken met het feit dat het bestaansrecht van moslims als groep in twijfel wordt gebracht en dat van christenen niet. Verder denk ik dat de meeste mensen op links het niet zo hebben op fundamentalistisch denken, of het nou gaat over moslims of christenen.
pi_213886711
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn voorouders waren boeren en arbeiders en kwamen hun Brabantse dorp niet uit. Laat staan dat ze in de VS zijn geweest.
Je begon over de indianen, daar haakte ik op in.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:11:15 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886717
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je begon over de indianen, daar haakte ik op in.
Jouw voorouders zijn Amerikanen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886731
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
En toch schijn jij dan weer wel te snappen dat hele volksstammen, al eeuwen terug, Jezus een blanke hebben gemaakt want dat paste beter in het plaatje.
Correct, het paste ook beter in hun plaatje. Kunnen we hoog of laag springen, dat is een feit.

quote:
En je snapt ook dat de meeste mensen die kritiek uiten op religie dat doen vanuit duistere, xenofobe motieven.

Dat snap jij allemaal wél.
Er is een verschil tussen kritiek en 'kritiek'. Ik heb voldoende uitgelegd wat ik onder dat laatste versta. Een kleine blik op NWS - of op het partijprogramma van de PVV (je weet wel, de grootste partij van dit land) en je weet genoeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213886739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jouw voorouders zijn Amerikanen?
Jouw voorouders zijn natives?
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:14:56 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886758
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Correct, het paste ook beter in hun plaatje. Kunnen we hoog of laag springen, dat is een feit.
[..]
Er is een verschil tussen kritiek en 'kritiek'. Ik heb voldoende uitgelegd wat ik onder dat laatste versta. Een kleine blik op NWS - of op het partijprogramma van de PVV (je weet wel, de grootste partij van dit land) en je weet genoeg.
Wie is 'hun', en hoe weet jij dat precies?

En mijn kritiek is steeds gericht op het Wahabisme en bijkomende radicalisering, en de lauwe respons erop vanuit dezelfde hoek die overal loopt te blèren dat inclusie en tolerantie zo belangrijk zijn, en waar 'manspreading' een vorm van vrouwenhaat is maar zelfs niqaabs en burqa's gezien worden als 'religieuze en culturele uitingen' die niets met vrouwenonderdrukking van doen hebben. Hetgeen volstrekte larie is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:15:31 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886765
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jouw voorouders zijn natives?
Nee. Wat heeft dat met de vergelijking te maken in hoe volkeren figuren uitbeelden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886792
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar volgens jou zijn 'Whiteness Studies' dan ook een legitieme wetenschappelijke discipline...
Je refereert naar een post van mij waarin ik reageerde op iemand die poneerde dat de wetenschap pleit voor minder witte mensen. Dat was dus niet zo, de aangehaalde artikelen gingen over een verzameling sociologische waarden en verschijnselen en niet over witte mensen. Ik heb toen bovendien gezegd dat woorden als "minder wit" niet thuishoren in het publieke debat en meer kwaad dan goed doen.

Verder zie ik niet hoe dit zich verhoudt met de inhoud van mijn bericht. Maar goed, jij denkt blijkbaar dat je met het woord "woke" en andere van dat soort dooddoeners meteen de discussie naar je toetrekt.
pi_213886807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En mijn kritiek is steeds gericht op het Wahabisme en bijkomende radicalisering, en de lauwe respons erop vanuit dezelfde hoek die overal loopt te blèren dat inclusie en tolerantie zo belangrijk zijn, en waar 'manspreading' een vorm van vrouwenhaat is maar zelfs niqaabs en burqa's gezien worden als 'religieuze en culturele uitingen' die niets met vrouwenonderdrukking van doen hebben.
Als radicalisering je onderwerp is. De radicalisering van het katholieke geloof met z’n weinig tolerante praktijken is inmiddels redelijk getemd. Die zijn ergens in de tijd ook best mild gegaan met het laten vallen van gebruiken en tradities. Misschien kun je de wahabisten eens wat bijspijkeren.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:21:17 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Je refereert naar een post van mij waarin ik reageerde op iemand die poneerde dat de wetenschap pleit voor minder witte mensen. Dat was dus niet zo, de aangehaalde artikelen gingen over een verzameling sociologische waarden en verschijnselen en niet over witte mensen. Ik heb toen bovendien gezegd dat de term "minder wit" niet thuishoort in het publieke debat en meer kwaad doet dan goed.

Verder zie ik niet hoe dit zich verhoudt met de inhoud van mijn bericht. Maar goed, jij denkt blijkbaar dat je met het woord "woke" en andere van dat soort dooddoeners meteen de discussie naar je toetrekt.
Nee, ik verwerp de wijze waarop je via allerlei manieren alsnog ergens racisme in wil vinden wanneer dat er niet is. Om dan vervolgens je eigen retorische trucjes toe te passen.

"Naïef, onschuldig... maar alsnog racistisch"

Eveneens je stelling dat die groep 'witte mensen' gezien moest worden als pseudoniem voor 'willen overheersen', verwerp ik ook.

Dat je zelf niet inziet hoe abject racistisch dergelijk denken is, toont het probleem van heel dat denken aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:22:18 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886840
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als radicalisering je onderwerp is. De radicalisering van het katholieke geloof met z’n weinig tolerante praktijken is inmiddels redelijk getemd. Die zijn ergens in de tijd ook best mild gegaan met het laten vallen van gebruiken en tradities. Misschien kun je de wahabisten eens wat bijspijkeren.
Ik heb nog genoeg kritiek. Kap met die obsessie met wat volwassen mensen uitspoken in hun slaapkamer, laat vrouwen toe tot het priesterambt en schaf het celibaat af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886859
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb nog genoeg kritiek. Kap met die obsessie met wat volwassen mensen uitspoken in hun slaapkamer, laat vrouwen toe tot het priesterambt en schaf het celibaat af.
Die wensen zijn toch ook best wel woke, als het Vaticaan daarin de maat neemt.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:26:15 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886880
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Die wensen zijn toch ook best wel woke, als het Vaticaan daarin de maat neemt.
Nee, progressief.

Ik geloof niet zo in predestinatie, in dat je ras of geslacht of seksuele voorkeur met automatische gebreken dan wel privileges komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886882
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
https://sc.edu/uofsc/posts/2020/07/conversation_white_jesus.php hier een genuanceerd verhaal hierover.

quote:
En mijn kritiek is steeds gericht op het Wahabisme en bijkomende radicalisering, en de lauwe respons erop vanuit dezelfde hoek die overal loopt te blèren dat inclusie en tolerantie zo belangrijk zijn, en waar 'manspreading' een vorm van vrouwenhaat is maar zelfs niqaabs en burqa's gezien worden als 'religieuze en culturele uitingen' die niets met vrouwenonderdrukking van doen hebben.
Ik heb niks met het Wahabisme, noch de burqa of niqaab. Verder ben jij je helemaal niet bewust van de strijd die er heerst in Islamitische landen als het gaat om het Wahabisme (waar wij hier lekker de sponsor van zijn, door de petrodollars).

De groep die praat over inclusie en tolerantie is vooral de groep moslims die gewoon 5 keer per dag bid, een hoofddoek draagt, vast en verder meedraait in de maatschappij. Een Wahabi zal echt niet zo snel voor tolerantie of inclusie pleiten hoor, dat kan ik je alvast meegeven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213886884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, ik verwerp de wijze waarop je via allerlei manieren alsnog ergens racisme in wil vinden wanneer dat er niet is.
Dit klopt alleen als je denkt dat iets alleen racistisch is als het expres en actief wordt gebezigd. Maar dat is niet zo.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:27:34 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886897
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Dit klopt alleen als je denkt dat iets alleen racistisch is als het expres en actief wordt gebezigd. Maar dat is niet zo.
Uiteraard niet, de kachel moet wel blijven roken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uiteraard niet, de kachel moet wel blijven roken.
Het is toch gewoon logisch? Een politieagent kan daadwerkelijk vooroordelen hebben waar hij zich niet van bewust is en daarnaar handelen zonder het te weten. Dat is echt geen hogere wiskunde.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:36:45 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213887006
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:35 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Het is toch gewoon logisch? Een politieagent kan daadwerkelijk vooroordelen hebben waar hij zich niet van bewust is en daarnaar handelen zonder het te weten. Dat is echt geen hogere wiskunde.
Stuur hem snel op cursus.

En wel koddig, academisch gezien. Iets 'kan' zijn. Laten we dat presenteren als zekerheid. Laten we al onze instituten uitrusten met DEI managers die dat 'zou kunnen' komen brengen als Evangelie.

En dat is mijn grootste bezwaar tegen deze charlatans: de arrogantie ándere mensen bij voorbaat te zien als behept met 'onbewuste' maar uiteraard 'duistere' vooroordelen waar zíj, verlichte geesten die het zijn, verandering in komen brengen met hun intersectionele hocus pocus.

Vertel me alsjeblieft dat 'micro-agressions' ook een enorm probleem zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-06-2024 23:45:08 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213887090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, progressief.

Ik geloof niet zo in predestinatie, in dat je ras of geslacht of seksuele voorkeur met automatische gebreken dan wel privileges komt.
Progressief zijn is ook discussies die als woke gelabeld worden toestaan. Maar net als in alle tijden komen uit die ideeën plannen en een percentage daarvan sneuvelt en een ander percentage zingt het wat langer uit.

Uit utopische ideeën is veel ontstaan en het hele verleden is een grote smeltkroes geweest van trial and error.

Zoiets als met dat je mannen en vrouwentoiletten opheft en gewoon met toiletten voor iedereen komt is misschien het proberen waard, mits ze goed schoongehouden worden. Het kan ergens werken, waar het elders niet werkt. Het is ook niet dat er ieder uur complicaties zijn.

Het toekennen van meer vrijheden in normalisering van lgtb+ is door de ogen van een zwaar conservatief trouwens gewoon woke of een bedreiging. Die kennen progressie niet als woord in het woordenboek.
pi_213887122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Stuur hem snel op cursus.

En wel koddig, academisch gezien. Iets 'kan' zijn. Laten we dat presenteren als zekerheid. Laten we al onze instituten uitrusten met DEI managers die dat 'zou kunnen' komen brengen als Evangelie.
Het woord 'kan' gebruikte ik alleen om een mogelijkheid aan te geven, als reactie op jouw stelling dat er alleen sprake is van racisme als het expres en gebeurt. Maar nu lijk je daar dus wel terug van te komen.

We kunnen die vooroordelen trouwens redelijk betrouwbaar meten, maar laten we voor het gemak een casus aannemen waarin we het een gegeven feit is.
pi_213887131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dat is mijn grootste bezwaar tegen deze charlatans: de arrogantie ándere mensen bij voorbaat te zien als behept met 'onbewuste' maar uiteraard 'duistere' vooroordelen waar zíj, verlichte geesten die het zijn, verandering in komen brengen met hun intersectionele hocus pocus.

Ik kan niet namens anderen spreken, maar ik denk toch dat het idee erachter is dat we allemaal vooroordelen hebben in enigerlei mate. Zelfs de braafste persoon op aarde heeft die. Met andere woorden: volgens deze denkwijze zijn we allemaal een beetje racistisch. Het gaat erom hoe we ermee omgaan, en inderdaad hoe deze problemen worden opgelost.
  donderdag 13 juni 2024 @ 00:07:44 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213887164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:58 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ik kan niet namens anderen spreken, maar ik denk toch dat het idee erachter is dat we allemaal vooroordelen hebben in enigerlei mate. Zelfs de braafste persoon op aarde heeft die. Met andere woorden: volgens deze denkwijze zijn we allemaal een beetje racistisch. Het gaat erom hoe we ermee omgaan, en inderdaad hoe deze problemen worden opgelost.
Het is een verdienmodel, meer niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juni 2024 @ 00:10:04 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213887171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Het woord 'kan' gebruikte ik alleen om een mogelijkheid aan te geven, als reactie op jouw stelling dat er alleen sprake is van racisme als het expres en gebeurt. Maar nu lijk je daar dus wel terug van te komen.

We kunnen die vooroordelen trouwens redelijk betrouwbaar meten, maar laten we voor het gemak een casus aannemen waarin we het een gegeven feit is.
Nee, ik geef aan dat je met je 'kan' zelf al aangeeft dat je uitgaat van een hypothese, niet een zekerheid. En op zekerheid is woke gebouwd: men ís racistisch, zelfs 'de meest brave', zoals je zelf al aangeeft. Hoewel de nadruk uiteraard allereerst wel ligt op een bepaalde bevolkingsgroep waar die denkbeelden nu eenmaal wat meer voorkomen vanwege dat omhulsel van ze. Zelfs een hele discipline aan gewijd.

We zijn allemaal een béétje racistisch, op z'n minst. Ka-ching voor Woke Inc.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-06-2024 00:31:37 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213887279
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik geef aan dat je met je 'kan' zelf al aangeeft dat je uitgaat van een hypothese, niet een zekerheid. En op zekerheid is woke gebouwd: men ís racistisch, zelfs 'de meest brave', zoals je zelf al aangeeft. Hoewel de nadruk uiteraard allereerst wel ligt op een bepaalde bevolkingsgroep waar die denkbeelden nu eenmaal wat meer voorkomen vanwege dat omhulsel van ze. Zelfs een hele discipline aan gewijd.

We zijn allemaal een béétje racistisch, op z'n minst. Ka-ching voor Woke Inc.
Nee, dat is gewoon realistisch van "woke". Het alternatief is dat "woke" zichzelf ziet als onaantastbare perfecte wezens die verheven zijn boven de andere mensen. Daar had je ook tegen geageerd, het is dus nooit goed.

Hoe is het precies een verdienmodel? Suggereer je dat progressieve mensen geen morele verandering beogen maar gewoon uit zijn op geld?
  donderdag 13 juni 2024 @ 07:13:01 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213887929
Waarom wordt 80% van dit topic gevuld met een discussie over een zeer perifeer fenomeen als woke?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213888057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:13 schreef -XOR- het volgende:
Waarom wordt 80% van dit topic gevuld met een discussie over een zeer perifeer fenomeen als woke?
De laatste pagina's is geen doorkomen aan :')
pi_213888986
quote:
Omdat 'woke' de politiek van de afgelopen 10 jaar volledig gedicteerd heeft. Verreweg de grootste sturende factor van dit land.

:') _O-
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:33:19 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213889006
quote:
Gezien er users zijn die denken dat Gloria Wekker ons land regeert met haar schrijfsels.
pi_213889020
Je zou haast gaan verlangen dat naast naamsverbasteringen ook het woord woke hier verboden gaat worden. Totaal inhoudsloos begrip wat zou moeten gaan over iets wat zich niet in Nederland af speelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:49:01 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213889168
Maargoed, een van de redenen dat linkse partijen het lastig hebben is dat ze moeten vechten tegen de beweringen rondom woke. Dus hoe dat gecounterd moet worden is wel een relevante discussie.
pi_213890202
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, een van de redenen dat linkse partijen het lastig hebben is dat ze moeten vechten tegen de beweringen rondom woke. Dus hoe dat gecounterd moet worden is wel een relevante discussie.
De hele discussie gaat er eigenlijk om waarom er verschillen zijn tussen twee tegenpolen en waarom de ene tegenpool niet meer zoals de ander is.

Radicaal rechts heeft de flyers waardoor mensen massaal voor de deur staan, maar bekocht terugkomen, maar het geluid toch wel mooi vinden en toch weer blijven. Links is niet nationalistisch genoeg in de waan van de tijd en het denken, waar men nu door geleid wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 13-06-2024 16:42:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')