abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:15:31 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886765
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jouw voorouders zijn natives?
Nee. Wat heeft dat met de vergelijking te maken in hoe volkeren figuren uitbeelden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886792
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar volgens jou zijn 'Whiteness Studies' dan ook een legitieme wetenschappelijke discipline...
Je refereert naar een post van mij waarin ik reageerde op iemand die poneerde dat de wetenschap pleit voor minder witte mensen. Dat was dus niet zo, de aangehaalde artikelen gingen over een verzameling sociologische waarden en verschijnselen en niet over witte mensen. Ik heb toen bovendien gezegd dat woorden als "minder wit" niet thuishoren in het publieke debat en meer kwaad dan goed doen.

Verder zie ik niet hoe dit zich verhoudt met de inhoud van mijn bericht. Maar goed, jij denkt blijkbaar dat je met het woord "woke" en andere van dat soort dooddoeners meteen de discussie naar je toetrekt.
pi_213886807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie is 'hun', en hoe weet jij dat precies?

En mijn kritiek is steeds gericht op het Wahabisme en bijkomende radicalisering, en de lauwe respons erop vanuit dezelfde hoek die overal loopt te blèren dat inclusie en tolerantie zo belangrijk zijn, en waar 'manspreading' een vorm van vrouwenhaat is maar zelfs niqaabs en burqa's gezien worden als 'religieuze en culturele uitingen' die niets met vrouwenonderdrukking van doen hebben.
Als radicalisering je onderwerp is. De radicalisering van het katholieke geloof met z’n weinig tolerante praktijken is inmiddels redelijk getemd. Die zijn ergens in de tijd ook best mild gegaan met het laten vallen van gebruiken en tradities. Misschien kun je de wahabisten eens wat bijspijkeren.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:21:17 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Je refereert naar een post van mij waarin ik reageerde op iemand die poneerde dat de wetenschap pleit voor minder witte mensen. Dat was dus niet zo, de aangehaalde artikelen gingen over een verzameling sociologische waarden en verschijnselen en niet over witte mensen. Ik heb toen bovendien gezegd dat de term "minder wit" niet thuishoort in het publieke debat en meer kwaad doet dan goed.

Verder zie ik niet hoe dit zich verhoudt met de inhoud van mijn bericht. Maar goed, jij denkt blijkbaar dat je met het woord "woke" en andere van dat soort dooddoeners meteen de discussie naar je toetrekt.
Nee, ik verwerp de wijze waarop je via allerlei manieren alsnog ergens racisme in wil vinden wanneer dat er niet is. Om dan vervolgens je eigen retorische trucjes toe te passen.

"Naïef, onschuldig... maar alsnog racistisch"

Eveneens je stelling dat die groep 'witte mensen' gezien moest worden als pseudoniem voor 'willen overheersen', verwerp ik ook.

Dat je zelf niet inziet hoe abject racistisch dergelijk denken is, toont het probleem van heel dat denken aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:22:18 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886840
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als radicalisering je onderwerp is. De radicalisering van het katholieke geloof met z’n weinig tolerante praktijken is inmiddels redelijk getemd. Die zijn ergens in de tijd ook best mild gegaan met het laten vallen van gebruiken en tradities. Misschien kun je de wahabisten eens wat bijspijkeren.
Ik heb nog genoeg kritiek. Kap met die obsessie met wat volwassen mensen uitspoken in hun slaapkamer, laat vrouwen toe tot het priesterambt en schaf het celibaat af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886859
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb nog genoeg kritiek. Kap met die obsessie met wat volwassen mensen uitspoken in hun slaapkamer, laat vrouwen toe tot het priesterambt en schaf het celibaat af.
Die wensen zijn toch ook best wel woke, als het Vaticaan daarin de maat neemt.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:26:15 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886880
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Die wensen zijn toch ook best wel woke, als het Vaticaan daarin de maat neemt.
Nee, progressief.

Ik geloof niet zo in predestinatie, in dat je ras of geslacht of seksuele voorkeur met automatische gebreken dan wel privileges komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886882
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie is 'hun', en hoe weet jij dat precies?
https://sc.edu/uofsc/posts/2020/07/conversation_white_jesus.php hier een genuanceerd verhaal hierover.

quote:
En mijn kritiek is steeds gericht op het Wahabisme en bijkomende radicalisering, en de lauwe respons erop vanuit dezelfde hoek die overal loopt te blèren dat inclusie en tolerantie zo belangrijk zijn, en waar 'manspreading' een vorm van vrouwenhaat is maar zelfs niqaabs en burqa's gezien worden als 'religieuze en culturele uitingen' die niets met vrouwenonderdrukking van doen hebben.
Ik heb niks met het Wahabisme, noch de burqa of niqaab. Verder ben jij je helemaal niet bewust van de strijd die er heerst in Islamitische landen als het gaat om het Wahabisme (waar wij hier lekker de sponsor van zijn, door de petrodollars).

De groep die praat over inclusie en tolerantie is vooral de groep moslims die gewoon 5 keer per dag bid, een hoofddoek draagt, vast en verder meedraait in de maatschappij. Een Wahabi zal echt niet zo snel voor tolerantie of inclusie pleiten hoor, dat kan ik je alvast meegeven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213886884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, ik verwerp de wijze waarop je via allerlei manieren alsnog ergens racisme in wil vinden wanneer dat er niet is.
Dit klopt alleen als je denkt dat iets alleen racistisch is als het expres en actief wordt gebezigd. Maar dat is niet zo.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:27:34 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213886897
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Dit klopt alleen als je denkt dat iets alleen racistisch is als het expres en actief wordt gebezigd. Maar dat is niet zo.
Uiteraard niet, de kachel moet wel blijven roken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213886992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uiteraard niet, de kachel moet wel blijven roken.
Het is toch gewoon logisch? Een politieagent kan daadwerkelijk vooroordelen hebben waar hij zich niet van bewust is en daarnaar handelen zonder het te weten. Dat is echt geen hogere wiskunde.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:36:45 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213887006
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:35 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Het is toch gewoon logisch? Een politieagent kan daadwerkelijk vooroordelen hebben waar hij zich niet van bewust is en daarnaar handelen zonder het te weten. Dat is echt geen hogere wiskunde.
Stuur hem snel op cursus.

En wel koddig, academisch gezien. Iets 'kan' zijn. Laten we dat presenteren als zekerheid. Laten we al onze instituten uitrusten met DEI managers die dat 'zou kunnen' komen brengen als Evangelie.

En dat is mijn grootste bezwaar tegen deze charlatans: de arrogantie ándere mensen bij voorbaat te zien als behept met 'onbewuste' maar uiteraard 'duistere' vooroordelen waar zíj, verlichte geesten die het zijn, verandering in komen brengen met hun intersectionele hocus pocus.

Vertel me alsjeblieft dat 'micro-agressions' ook een enorm probleem zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-06-2024 23:45:08 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213887090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, progressief.

Ik geloof niet zo in predestinatie, in dat je ras of geslacht of seksuele voorkeur met automatische gebreken dan wel privileges komt.
Progressief zijn is ook discussies die als woke gelabeld worden toestaan. Maar net als in alle tijden komen uit die ideeën plannen en een percentage daarvan sneuvelt en een ander percentage zingt het wat langer uit.

Uit utopische ideeën is veel ontstaan en het hele verleden is een grote smeltkroes geweest van trial and error.

Zoiets als met dat je mannen en vrouwentoiletten opheft en gewoon met toiletten voor iedereen komt is misschien het proberen waard, mits ze goed schoongehouden worden. Het kan ergens werken, waar het elders niet werkt. Het is ook niet dat er ieder uur complicaties zijn.

Het toekennen van meer vrijheden in normalisering van lgtb+ is door de ogen van een zwaar conservatief trouwens gewoon woke of een bedreiging. Die kennen progressie niet als woord in het woordenboek.
pi_213887122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Stuur hem snel op cursus.

En wel koddig, academisch gezien. Iets 'kan' zijn. Laten we dat presenteren als zekerheid. Laten we al onze instituten uitrusten met DEI managers die dat 'zou kunnen' komen brengen als Evangelie.
Het woord 'kan' gebruikte ik alleen om een mogelijkheid aan te geven, als reactie op jouw stelling dat er alleen sprake is van racisme als het expres en gebeurt. Maar nu lijk je daar dus wel terug van te komen.

We kunnen die vooroordelen trouwens redelijk betrouwbaar meten, maar laten we voor het gemak een casus aannemen waarin we het een gegeven feit is.
pi_213887131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dat is mijn grootste bezwaar tegen deze charlatans: de arrogantie ándere mensen bij voorbaat te zien als behept met 'onbewuste' maar uiteraard 'duistere' vooroordelen waar zíj, verlichte geesten die het zijn, verandering in komen brengen met hun intersectionele hocus pocus.

Ik kan niet namens anderen spreken, maar ik denk toch dat het idee erachter is dat we allemaal vooroordelen hebben in enigerlei mate. Zelfs de braafste persoon op aarde heeft die. Met andere woorden: volgens deze denkwijze zijn we allemaal een beetje racistisch. Het gaat erom hoe we ermee omgaan, en inderdaad hoe deze problemen worden opgelost.
  donderdag 13 juni 2024 @ 00:07:44 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213887164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:58 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ik kan niet namens anderen spreken, maar ik denk toch dat het idee erachter is dat we allemaal vooroordelen hebben in enigerlei mate. Zelfs de braafste persoon op aarde heeft die. Met andere woorden: volgens deze denkwijze zijn we allemaal een beetje racistisch. Het gaat erom hoe we ermee omgaan, en inderdaad hoe deze problemen worden opgelost.
Het is een verdienmodel, meer niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juni 2024 @ 00:10:04 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213887171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Het woord 'kan' gebruikte ik alleen om een mogelijkheid aan te geven, als reactie op jouw stelling dat er alleen sprake is van racisme als het expres en gebeurt. Maar nu lijk je daar dus wel terug van te komen.

We kunnen die vooroordelen trouwens redelijk betrouwbaar meten, maar laten we voor het gemak een casus aannemen waarin we het een gegeven feit is.
Nee, ik geef aan dat je met je 'kan' zelf al aangeeft dat je uitgaat van een hypothese, niet een zekerheid. En op zekerheid is woke gebouwd: men ís racistisch, zelfs 'de meest brave', zoals je zelf al aangeeft. Hoewel de nadruk uiteraard allereerst wel ligt op een bepaalde bevolkingsgroep waar die denkbeelden nu eenmaal wat meer voorkomen vanwege dat omhulsel van ze. Zelfs een hele discipline aan gewijd.

We zijn allemaal een béétje racistisch, op z'n minst. Ka-ching voor Woke Inc.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-06-2024 00:31:37 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213887279
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik geef aan dat je met je 'kan' zelf al aangeeft dat je uitgaat van een hypothese, niet een zekerheid. En op zekerheid is woke gebouwd: men ís racistisch, zelfs 'de meest brave', zoals je zelf al aangeeft. Hoewel de nadruk uiteraard allereerst wel ligt op een bepaalde bevolkingsgroep waar die denkbeelden nu eenmaal wat meer voorkomen vanwege dat omhulsel van ze. Zelfs een hele discipline aan gewijd.

We zijn allemaal een béétje racistisch, op z'n minst. Ka-ching voor Woke Inc.
Nee, dat is gewoon realistisch van "woke". Het alternatief is dat "woke" zichzelf ziet als onaantastbare perfecte wezens die verheven zijn boven de andere mensen. Daar had je ook tegen geageerd, het is dus nooit goed.

Hoe is het precies een verdienmodel? Suggereer je dat progressieve mensen geen morele verandering beogen maar gewoon uit zijn op geld?
  donderdag 13 juni 2024 @ 07:13:01 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213887929
Waarom wordt 80% van dit topic gevuld met een discussie over een zeer perifeer fenomeen als woke?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213888057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:13 schreef -XOR- het volgende:
Waarom wordt 80% van dit topic gevuld met een discussie over een zeer perifeer fenomeen als woke?
De laatste pagina's is geen doorkomen aan :')
pi_213888986
quote:
Omdat 'woke' de politiek van de afgelopen 10 jaar volledig gedicteerd heeft. Verreweg de grootste sturende factor van dit land.

:') _O-
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:33:19 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213889006
quote:
Gezien er users zijn die denken dat Gloria Wekker ons land regeert met haar schrijfsels.
pi_213889020
Je zou haast gaan verlangen dat naast naamsverbasteringen ook het woord woke hier verboden gaat worden. Totaal inhoudsloos begrip wat zou moeten gaan over iets wat zich niet in Nederland af speelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:49:01 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213889168
Maargoed, een van de redenen dat linkse partijen het lastig hebben is dat ze moeten vechten tegen de beweringen rondom woke. Dus hoe dat gecounterd moet worden is wel een relevante discussie.
pi_213890202
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, een van de redenen dat linkse partijen het lastig hebben is dat ze moeten vechten tegen de beweringen rondom woke. Dus hoe dat gecounterd moet worden is wel een relevante discussie.
De hele discussie gaat er eigenlijk om waarom er verschillen zijn tussen twee tegenpolen en waarom de ene tegenpool niet meer zoals de ander is.

Radicaal rechts heeft de flyers waardoor mensen massaal voor de deur staan, maar bekocht terugkomen, maar het geluid toch wel mooi vinden en toch weer blijven. Links is niet nationalistisch genoeg in de waan van de tijd en het denken, waar men nu door geleid wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 13-06-2024 16:42:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')