abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:36:16 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213746997
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh, heb vandaag in de kantine al een pvv-stemmer gehoord die er boos over was.
Misschien moeten we het woord Geerttax in het leven gaan roepen.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:36:58 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213747003
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niet het punt, los van wat je van de situatie vindt.
Ze heeft groot gelijk, is dat wat je probeert te zeggen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:39:20 #253
13309 nostra
ask why
pi_213747027
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om die 2,50 lijkt mij zo. Als dat het enige was dat duurder is geworden in de afgelopen 5 jaar dan was het inderdaad belachelijk. Maar de realiteit laat toch echt wat anders zien.
Ultra-expansief monetair beleid kan dan ook alleen maar tot torenhoge inflatie leiden, dat riep Friedman al, maar met de intrede van MMT werd dat allemaal terzijde geschoven. En zie zowaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:42:43 #254
13309 nostra
ask why
pi_213747069
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ze heeft groot gelijk, is dat wat je probeert te zeggen?
Het ging om het laatste deel van de zin. WimLex gaat ook geen vlogs maken over te voeren politiek beleid.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213747097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 16:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat verhaal verkoopt blijkbaar goed, maar het is echt onzin. Er gaan echt geen half miljoen mensen minder naar de sportschool omdat ze 2,50 per maand meer moeten betalen. Dat is echt zulke nonsens dat het een schande is dat journalisten en andere mediafiguren het durven te opperen.
Ik denk dat je toch onderschat hoe het consumentenbrein werkt. Als Netflix het abonnement een euro duurder maakt zullen een hoop mensen ook overwegen om het te annuleren.
pi_213747116
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ultra-expansief monetair beleid kan dan ook alleen maar tot torenhoge inflatie leiden, dat riep Friedman al, maar met de intrede van MMT werd dat allemaal terzijde geschoven. En zie zowaar.
Een ultra expansief monetair beleid is hier toch geen sprake van. De centrale bank is bij dit soort rare geintjes die door de overheid verzonnen worden helemaal niet betrokken.

Het verhogen van consumptie goederen door de overheid heeft een averechts effect om de inflatie een halt toe te roepen

Maar waarschijnlijk heeft dat BBB kutje nog nooit iets van inflatie begrepen......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:52:08 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213747211
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ik denk dat je toch onderschat hoe het consumentenbrein werkt. Als Netflix het abonnement een euro duurder maakt zullen een hoop mensen ook overwegen om het te annuleren.
Jup, want al die kosten die ene beetje duurder worden, zijn bij elkaar een behoorlijke verhoging. Van Netflix en sportschool tot aan boodschappen en benzine.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213747233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jup, want al die kosten die ene beetje duurder worden, zijn bij elkaar een behoorlijke verhoging. Van Netflix en sportschool tot aan boodschappen en benzine.
En dat geldt zeker voor jonge mensen die keuzes moeten maken waar ze wel geld aan willen uitgeven en waar ze geen geld aan willen utigeven om toch die ene keer op vakantie te gaan....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:54:48 #259
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213747254
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Gaat nog wel een poosje door vrees ik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:55:11 #260
13309 nostra
ask why
pi_213747260
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:46 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Een ultra expansief monetair beleid is hier toch geen sprake van.
Niet bij deze specifieke ingreep, maar hij had het juist over al het andere dat duurder geworden is. Em nee, Rusland is daar niet de primaire driver voor (geweest).
pi_213747291
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet bij deze specifieke ingreep, maar hij had het juist over al het andere dat duurder geworden is. Em nee, Rusland is daar niet de primaire driver voor (geweest).
Hoezo niet

als de energiekosten stijgen, dan stijgen de productiekosten van alle consumptieve goederen eenmaal mee naar boven

waar lag het volgens jou dan aan?
pi_213747426
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Wat een vage boeken heeft deze man geschreven

Ik kan betere verhalen schrijven

Ik ben er over nadenken om een boek te schrijven

een avonturen boek van een reis van zuid afrika naar noord afrika

Ik zwem door rivieren waar ik de ene na de andere krokodil een lesje leer

in de woestijn graaf ik kuilen van 100 meter diep waar ik dan water vind

ondertussen praat ik met de leeuwen die mij bescherming geven

en ik graaf wat schatten op bij de pyramides

ik denk dat het een bestseller kan worden :)
Je zou kunnen beginnen met een courante tekstopmaak.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 21:10:57 #263
13309 nostra
ask why
pi_213747476
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Hoezo niet

als de energiekosten stijgen, dan stijgen de productiekosten van alle consumptieve goederen eenmaal mee naar boven

waar lag het volgens jou dan aan?
QE. De VS zit in precies dezelfde situatie, terwijl die volledig autarkisch is op energiegebied.
pi_213747668
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Als er mensen zijn die het sportschoolabonnement moeten annuleren vanwege 2,50, kunnen die sowieso beter gratis langs de weg gaan sporten. Bewegen is natuurlijk in principe gratis.
pi_213747789
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 21:10 schreef nostra het volgende:

[..]
QE. De VS zit in precies dezelfde situatie, terwijl die volledig autarkisch is op energiegebied.
Ja maar wat heeft de VS hiermee te maken?

Europa heeft niet die bronnen die er wel in Amerika zijn

Dus dan is het toch logische dat de prijzen in Europa gigantische waren gestegen en dat voor inflatie heeft gezorgd, zoals eerder gemeld productiekosten + gestegen brandstofkosten

Je kan het niet eens inflatie noemen omdat de markt en daarmee bedoel ik de schaarste van leveringen de prijzen heeft verhoogd

dat is iets anders dan dat de centrale bank blind geld aan het drukken is en daarmee inflatie aan het veroorzaken is

Bovendien waren de prijzen van brandstof in de VS ook gigantische gestegen ten opzichte wat ze normaal waren in het begin van de oorlog in Oekraïne

Dus ik vind je uitleg niet echt kloppen

Ik voorspel dat over de 40-50 jaar als de schaarste van fossiele brandstoffen echt problemen gaat geven in de productie van consumptiegoederen dat de prijzen gigantische zullen stijgen en een deel van de wereld bevolking door hongersnood het niet zal overleven tenzij er de komende 40 jaar echte oplossingen bedacht gaan worden om dit probleem op te lossen...

quote:
Hoeveel olie heeft de aarde nog?
Volgens Campbell resten ons vandaag nog om en bij de 925 miljard vaten. Met de huidige consumptiegraad betekent dat nog 31 jaar olie. Maar door de stijgende vraag naar olie zal die periode dus korter uitvallen.1 okt 2004
quote:
De relatief makkelijk bereikbare voorraden aardolie en aardgas zijn over ongeveer 50 jaar op. Met de moeilijk bereikbare voorraden meegerekend, zijn er nog voor iets langere tijd fossiele brandstoffen beschikbaar

[ Bericht 14% gewijzigd door klaasweetalles op 31-05-2024 21:59:59 ]
  vrijdag 31 mei 2024 @ 23:10:39 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213748717
Vooral extra redenen om op duurzame energie over te gaan dat we die vieze plakkerige olietroep niet meer nodig hebben.
pi_213749129

Timmermans (GL/PvdA) heeft in het debat over weerbaarheid van Nederland aangegeven dat hij coalitiepartijen niet aan een meerderheid helpt op gevoelige onderwerpen als Oekraïne, zolang de coalitie blijft zitten. De reden die ze geven is dat ze vinden dat er over zulke belangrijke onderwerpen consensus in de coalitie moet zijn.
pi_213749206
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 23:50 schreef KaheemSaid het volgende:

Timmermans (GL/PvdA) heeft in het debat over weerbaarheid van Nederland aangegeven dat hij coalitiepartijen niet aan een meerderheid helpt op gevoelige onderwerpen als Oekraïne, zolang de coalitie blijft zitten. De reden die ze geven is dat ze vinden dat er over zulke belangrijke onderwerpen consensus in de coalitie moet zijn.
Vind dat hij (Timmermans) dit wel sterk doet. Wel cynisch, dat wel. Scherp opgemerkt van dit youtube kanaal trouwens.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 00:22:34 #269
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213749432
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:39 schreef nostra het volgende:

[..]
MMT is in principe een soort macro-economisch pyramidespel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 00:26:07 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213749461
quote:

Uitstekend beargumenteerd door Timmermans. That's my Fransie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213750584
De plannen van de coalitie betekenen de sluiting van 34 van de 157 ambassades: https://www.ad.nl/politie(...)en-doorzet~a100685f/

De 1 miljard bezuiniging op ambtenaren zou voor 1/5e, 200 miljoen, bij BZ terechtkomen. BZ wil max 65 miljoen bezuinigen.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 08:05:04 #272
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213750965
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 06:52 schreef Hanca het volgende:
De plannen van de coalitie betekenen de sluiting van 34 van de 157 ambassades: https://www.ad.nl/politie(...)en-doorzet~a100685f/

De 1 miljard bezuiniging op ambtenaren zou voor 1/5e, 200 miljoen, bij BZ terechtkomen. BZ wil max 65 miljoen bezuinigen.
Waarom heeft ieder EU-land hun eigen ambassade en kunnen de ambassades van de EU-landen in minder belangrijke landen niet vervangen worden door één grotere EU-Ambassade?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_213751040
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:05 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Waarom heeft ieder EU-land hun eigen ambassade en kunnen de ambassades van de EU-landen in minder belangrijke landen niet vervangen worden door één grotere EU-Ambassade?
Dat kan zeker. En zo’n trend is er ook zo nu en dan en een aantal jaar later keren die individuele ambassades vaak ook weer terug omdat ze toch meerwaarde blijken te bieden. Dat verloren paspoort is wel praktisch op te lossen maar de rol van smeerolie voor Nederlandse economische activiteiten pakt een Spanjaard of Pool toch minder lekker op ;)
pi_213752014
Iets wat ik mij verder heel erg afvraag is welk voordeel en nadeel je als premier van één van de regeringspartijen hebt ten opzichte van een partijloze premier?

Kan mij zo voorstellen dat een premier uit één van de regeringspartijen bepaalde ondersteuning en sparringpartners vanuit zijn partij heeft, tegelijk kan ik mij ook indenken dat je altijd in een soort spanningsveld tussen partij en coalitiebelangen zit.

Zou er bijvoorbeeld een wig kunnen ontstaan tussen de partijloze Schoof en de ministers en staatssecretarissen uit de coalitie? Waarbij Schoof de automatische dekking van de ministers en staatssecretarissen uit zijn partij mist?
pi_213752046
quote:

Beetje cynisch om nou juist Oekraïne politiek te maken. PvdAGL, de tegenpartij.
zie email 27 oktober
pi_213752059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 06:52 schreef Hanca het volgende:

Met een redelijk argument overigens, als je de uitvoering er buiten wil laten dan moet je de buitendienst van BZ er ook buiten laten.
zie email 27 oktober
pi_213752069
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 00:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uitstekend beargumenteerd door Timmermans. That's my Fransie.
Voor mij voelt dit ook wel als een inhoudelijke manier van oppositie voeren waar ik wel gecharmeerd van ben, terwijl je tegelijk een behoorlijk groot punt wel politiek maakt. Je zou nog wel in kunnen brengen dat het dwars staat op Omtzigts dualisme en ook op de hoop van andere partijen oo minder dichtgetimmerde coalitieakkoorden.
pi_213752078
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Voor mij voelt dit ook wel als een inhoudelijke manier van oppositie voeren waar ik wel gecharmeerd van ben. Je zou nog wel in kunnen brengen dat het dwars staat op Omtzigts dualisme en ook op de hoop van andere partijen oo minder dichtgetimmerde coalitieakkoorden.
Maar moet dat nou net op dit onderwerp dan?
zie email 27 oktober
pi_213752096
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Met een redelijk argument overigens, als je de uitvoering er buiten wil laten dan moet je de buitendienst van BZ er ook buiten laten.
Dan blijven er weinig departementen over voor die 22%.
pi_213752114
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan blijven er weinig departementen over voor die 22%.
Hoezo? Het idee is toch dat we bezuinigen op alle ministeries maar niet op bijvoorbeeld IND, politie, RVO, NVWA, etc. Dan is de buitenlandse posten van BZ er buiten laten toch slechts een kleine ingreep?
zie email 27 oktober
pi_213752143
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoezo? Het idee is toch dat we bezuinigen op alle ministeries maar niet op bijvoorbeeld IND, politie, RVO, NVWA, etc. Dan is de buitenlandse posten van BZ er buiten laten toch slechts een kleine ingreep?
Als je al die ministeries buiten beschouwing laat en toch 22% van de rijksambtenaren wil laten afvloeien dan gaat de reductie op de ministeries die overblijven ver, ver boven de 22% komen.
pi_213752173
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Alleen is die 22% gebaseerd op het totaal aantal rijksambtenaren en daar zitten wel degelijk uitvoeringsorganisaties onder. Denk dat je nauwelijks de 22% haalt ook al haal je alle bestuursdepartementen weg. En waar zit veel van de externe inhuur ? Bij de uitvoering.

BZ en ook RVO kunnen volgens mij prima mee in de pijn. Dat bz het omzet in sluiten van ambassades is ook deels het spel natuurlijk.
pi_213752187
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of moet het juist op dit onderwerp? Immers juist hier gaat het pijn doen tussen PVV en de rest..
  zaterdag 1 juni 2024 @ 10:47:17 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213752210
Het blijft een theoretische exercitie. Er gaat nooit 22% van de ambtenaren weg zonder dat je ook de taken schrapt die ze uitvoeren, en daar zijn we helemaal niet klaar voor. En als er al ergens op een departement mensen verdwijnen, dan worden die daarna voor een driedubbel tarief weer doodleuk als externe ingehuurd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213752230
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:47 schreef Janneke141 het volgende:
Het blijft een theoretische exercitie. Er gaat nooit 22% van de ambtenaren weg zonder dat je ook de taken schrapt die ze uitvoeren, en daar zijn we helemaal niet klaar voor. En als er al ergens op een departement mensen verdwijnen, dan worden die daarna voor een driedubbel tarief weer doodleuk als externe ingehuurd.
Dit is precies wat er gaat gebeuren. Dat doet het nu ook al.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213752252
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:47 schreef Janneke141 het volgende:
Maar op papier heb je minder ambtenaren! Kijk eens wat een daadkracht die de belastingbetaler veel meer kost!
pi_213752254
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar twijfel ik dus wat over. Het voelt voor mij wel als een sterk punt van Timmermans dat hij dit alleen hoeft te doen wanneer bijvoorbeeld de PVV dit onderwerp eerst politiek maakt in de coalitie. De afspraken in het hoofdlijnenakkoord zijn wat dit aangaat toch redelijk duidelijk?
pi_213752354
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
? Snap niet wat je bedoelt. Politiek te maken? Want nu is het dat niet? Daarbij het is toch ook een politicus, wat mag hij dan wel politiek maken?

Apart trouwens dat bij die youtube kanalen altijd echt alleen maar rechtse reacties staan. Echt 100% van de comments maken Timmermans af. Terwijl hij dit wat mij betreft goed doet. Bizar als de coalitie nog voordat ze zijn begonnen met regeren al bang zijn hun meerderheid te verliezen.
pi_213752390
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Frans geeft volgens mij zeer duidelijk aan dat Oekraïne altijd op PvdGLA* steun kan rekenen. Maar dat wanneer de coalitie die steun onderling niet eens afgesproken krijgt, de PvdGLA* naast hun Oekraïense steun óók aan zal dringen op het vallen van de regering.

En dat lijkt me erg redelijk.

* Ik vind Partij van de Groen Linkse Arbeider echt veel leuker dan PvdA/GL.
pi_213752420
Dat hele plakken van een percentage op ambtenarenreductie, en dan ook nog binnen zo'n korte termijn, komt ook wat simpel over.

Het basisidee erachter, dat de overheid zich moet richten op haar kerntaken en die bovendien efficiënt(er dan nu) moet uitvoeren is iets waar ik volledig achter sta en wat ook realistisch en haalbaar is, waarbij je dan de discussie kan voeren over wat kerntaken zijn en de stellingnames in die discussie redelijk volgens het links-rechtsspectrum ingenomen zullen worden.

Dat bereik je alleen niet door blind wat poppetjes weg te strepen, maar juist eerst door intensivering van slagkracht door investeringen in kennis, IT, interdeparmentale samenwerking en internationale coördinatie.

Een goed voorbeeld hiervan wordt vandaag in het FD beschreven ten aanzien van de gebrekkige aanpak van witteboordencriminaliteit, een vlak dat bij uitstek geschikt is voor budgettaire uitbreiding, omdat er ook enorm veel geld mee is te verdienen:

https://specials.fd.nl/ho(...)-van-fraudezaken#nav

Daarin worden eigenlijk dezelfde conclusies herhaald als in een eerder rapport daarover van de Reke kamer: Veel gezaaid en beperkt geoogst.

Met als aanvullende problematiek dat ambtenaren doodsbenauwd worden om fraude aan te pakken door het toeslagenschandaal.

Besteed daar nou eens fatsoenlijke aandacht aan en dan kan je later én besparen op je apparaat én geld halen waar het gehaald moet worden, in plaats van de tandenborsteltellers die hun verslagje in WP5.1 maken het hand boven het hoofd te houden en je langetermijndoelen volledig uit het oog te verliezen.

Maar ja, dat kost eerst geld en niemand die dat wil.
pi_213752509
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 11:08 schreef nostra het volgende:
Dat hele plakken van een percentage op ambtenarenreductie, en dan ook nog binnen zo'n korte termijn, komt ook wat simpel over.

Het basisidee erachter, dat de overheid zich moet richten op haar kerntaken en die bovendien efficiënt(er dan nu) moet uitvoeren is iets waar ik volledig achter sta en wat ook realistisch en haalbaar is, waarbij je dan de discussie kan voeren over wat kerntaken zijn en de stellingnames in die discussie redelijk volgens het links-rechtsspectrum ingenomen zullen worden.

Dat bereik je alleen niet door blind wat poppetjes weg te strepen, maar juist eerst door intensivering van slagkracht door investeringen in kennis, IT, interdeparmentale samenwerking en internationale coördinatie.

Een goed voorbeeld hiervan wordt vandaag in het FD beschreven ten aanzien van de gebrekkige aanpak van witteboordencriminaliteit, een vlak dat bij uitstek geschikt is voor budgettaire uitbreiding, omdat er ook enorm veel geld mee is te verdienen:

[ afbeelding ]

Daarin worden eigenlijk dezelfde conclusies herhaald als in een eerder rapport daarover van de Reke kamer: Veel gezaaid en beperkt geoogst.

Met als aanvullende problematiek dat ambtenaren doodsbenauwd worden om fraude aan te pakken door het toeslagenschandaal.

Besteed daar nou eens fatsoenlijke aandacht aan en dan kan je later én besparen op je apparaat én geld halen waar het gehaald moet worden, in plaats van de tandenborsteltellers die hun verslagje in WP5.1 maken het hand boven het hoofd te houden en je langetermijndoelen volledig uit het oog te verliezen.

Goede post.
pi_213752620
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je al die ministeries buiten beschouwing laat en toch 22% van de rijksambtenaren wil laten afvloeien dan gaat de reductie op de ministeries die overblijven ver, ver boven de 22% komen.
Er zullen gewoon veel externen ingehuurd personeel tussen zitten. Die waren blijkbaar nodig

Die zijn blijkbaar ineens zogenaamd niet meer nodig omdat de bbb en co ergens geld vandaan moeten halen

over 4 jaar zullen ze ineens wel nodig blijken te zijn en dan komt het zooitje weer terug omdat het een kolere bende wordt
pi_213752662
quote:

Goede post maar dit lijkt me niet waar toch.
Zal toch ook wel te maken hebben met dat PVV'er sen VVD'ers regelmatig fraude begaan.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 11:56:11 #294
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213752779
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 11:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Er zullen gewoon veel externen ingehuurd personeel tussen zitten. Die waren blijkbaar nodig

Die zijn blijkbaar ineens zogenaamd niet meer nodig omdat de bbb en co ergens geld vandaan moeten halen

over 4 jaar zullen ze ineens wel nodig blijken te zijn en dan komt het zooitje weer terug omdat het een kolere bende wordt
Kan het nog slechter gaan met de publieke sector dan het nu al gaat?

Was er maar een vvd'er (partij tegen de burger) die dit wist
pi_213753115
quote:

[ afbeelding ]

Ik wil niks insinueren, maar het lijkt me eerlijk gezegd dat vooral de VVD niet staat te springen om de aanpak van witteboordencriminaliteit :P Het doet me een beetje denken aan de Inspectie VZW en NVWA die na de eerste twee kabinetten Rutte ook op apegapen lagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2024 12:27:26 ]
pi_213753253
quote:

Radicaal rechtse stemmers zien alleen maar een “tuinkabouter” en “klimaatpaus” omdat ze tot de dood een partij blijven steunen die het volk met lege zetels laat zitten als een middelvinger naar diezelfde kiezer. Maar Timmermans presenteert zich als een leider hier.
pi_213753295
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 11:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ingehuurd personeel zijn geen ambtenaren en tellen dus ook niet mee in die reductie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2024 12:54:09 ]
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:04:28 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213753390
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ingehuurd personeel zijn geen ambtenaren en tellen dus ook niet mee in die reductie.
Mij staat bij dat de inhuur óók beperkt moest worden vd mogelijke nwe coalitie. Dus dan wordt het helemaal ondoenlijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213753412
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mij staat bij dat de inhuur óók beperkt moest worden vd mogelijke nwe coalitie. Dus dan wordt het helemaal ondoenlijk.
Dat klopt, dacht ik. Daar staat de partij van goed bestuur en meer vertrouwen in de overheid ook helemaal achter.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:10:08 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213753427
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt, dacht ik. Daar staat de partij van goed bestuur en meer vertrouwen in de overheid ook helemaal achter.
Bijzonder inderdaad
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')